Orijinalini görmek için tıklayınız : kare tıpı piston
sansar34
27-02-2013, 23:47
sadece merakımdan dolayı boyle bı soru soruyorum neden butun motorlarda pıstonlar sılındırık yapıda segmandan komprasyondan dolayıdır dıye dusundum ılk olarak ama sonradan kubik dık dortken bıcımlerdede olabılırmı dıye bıraz arastırma yaptım ınternette sonradan burada bılgısı olan kısıler vardır dıye buraya yazmak ıstedım sebebı nedır pıstonların sılındırık olmasının? :D:D
berkay_aydin
27-02-2013, 23:49
kafadan köşelerde sürtünme durumu olur gibi geldi :D
mechanic
27-02-2013, 23:50
kare olsa sekman muhtemelen olmazdı ve kare olanın yuvarlak olandan sürtünmesi daha fazla
ha yok mu var:
jizcZyksZWo
TulsaDom
27-02-2013, 23:55
bir metal ingota kare seklinde delik acabilirsen olur
dokumle yapiliyor deme dokumu de ince iscilikle istenilen tolerans araligina getirmek zorundasin ve bunu yapan tezgahlar yeni yeni ortaya cikmakta
mechanic
27-02-2013, 23:57
bir metal ingota kare seklinde delik acabilirsen olur
dokumle yapiliyor deme dokumu de ince iscilikle istenilen tolerans araligina getirmek zorundasin ve bunu yapan tezgahlar yeni yeni ortaya cikmakta
kare üçgen yıldız her türlü deliği açarım :D yıllardır var makinası.. tel erozyon diye geçer
sansar34
28-02-2013, 00:01
ama zaten ısınınca genlesme oluyo kı okadar basıncta ve ısıdan dolayı surtunmenın pek problem cıkartacagını dusunumuyorum sadece segman benımde kafamı karıstırdı kare segmanlar sanayıde bazı yerlerde kullanıldıgı soylenıyo ne kadar dogru nekadar yanlsı bılemem bama suan surtunme kat sayısını arttıracak tek sey kare tıpı segman gıbı goruyorum
sansar34
28-02-2013, 00:05
bir metal ingota kare seklinde delik acabilirsen olur
dokumle yapiliyor deme dokumu de ince iscilikle istenilen tolerans araligina getirmek zorundasin ve bunu yapan tezgahlar yeni yeni ortaya cikmakta
mikronluk olculerle calısan cnc tezgahları var hem artık dokum bulokları yapmak ıcın bıle cncde kalıp cıkartılabıldıgını bılıyorum dogrumudur?
omer_gungor
28-02-2013, 00:09
kalp seklindede piston isteriz ozaman :-) :-)
TulsaDom
28-02-2013, 00:21
kare üçgen yıldız her türlü deliği açarım :D yıllardır var makinası.. tel erozyon diye geçer
maliyetlerinden dolayi EDM meselesini hic aklima bile getirmedim :)
!KO arkadasimizin selamladigi gibi bir yontemde cok uzak bir gecmise sahip degil
ayrica unutmamak gerekir ki imalat teknolojilerinde dönel hareketle işlem yapmak bu alanda (klasik imal usulleri) %80 gıbı bır yere sahiptir.
bu yüzdendir ki üreticiler ek maliyetler altına girmek istemezler
mikronluk olculerle calısan cnc tezgahları var hem artık dokum bulokları yapmak ıcın bıle cncde kalıp cıkartılabıldıgını bılıyorum dogrumudur?
doğrudur vardır fakat bunlar özel proseslere ait tezgahlardır.
Filtre borularımız ile egzos boruları neden yuvarlak :) Benzer temel fiziksel sebeplerden. Aynı şekilde subaplar, yakıt boruları vs. Fizikte en makbul olan yuvarlaktır :D (Sürtünme, aşınma vs)
WarmongeR
28-02-2013, 02:05
eğer pistonlar köşeli olsaydı zamanla malzeme yorulması, sürtünme v.b. diğer etkenlerden dolayı daha kolay bozulma gösterirdi. ilk önce uçlar yani köşeler kırılırdı.
mühendislikte köşeli yapılar sevilmez de ondan. basitçe köşe demek stres noktası demektir. haliyle silindir şeklinde yapılar kullanılıyor.
arkadaşlar açıklamış bende nacizane ekliyim silindirik pistonlar yapılarının özelliği nedeniyle en az sürtünme olan yapıdır .köşeli kullanılmamısının sebebi keskin kenarlar her zaman yanma kalitesini düşürür (hot spot )keskin kenarlar avansa daha meyillidirler buyüzden bir çok piston firmasından piston almadan önce fiziksel yapısına bakarım eskiden d serisi srp pistonları aldığımda keskin köşeli yerleri ovalleştirip takardım.
http://forums.pelicanparts.com/uploads14/piston1232339870.jpg
http://forums.pelicanparts.com/uploads12/pis+smooth1198955916.jpg
http://forums.pelicanparts.com/uploads11/JE+21190464963.jpg
sansar34
28-02-2013, 08:58
bılgılerınızı benle paylastıngınız ıcın tesekkur ederım :) anlasılan tek sebebı surtunme katsayısı fazla oldugu ıcın kullanılmıyor bide uretımde malıyet acısından heralde
mechanic
28-02-2013, 10:20
sen tam kare deseydin doğru ama wankel motorlar diktörgen kesit tarayarak çalışan bir motor ve seri üretimde yıllarca üretildi.
6BCgl2uumlI
sansar34
28-02-2013, 21:22
aslında koselerı tam kare degıl bıraz tabıkıde ovallık olsa yuzey alanı buyudugu ıcın kranga uyguladıgı kuvvet daha fazla olacaktır dıye dusundum ve kare pıston neden yok dedım kendı kendıme acaba dogru bı dusuncemı degılmı ?
tornacılar çıkmış ortaya :D
keskin köşe, termal gerilmeler, yorulma, imalat zorluğu vs vs
Neden kare onu anlayamadım kare pistonun silindirik pistona artı olarak ne verimi olabilir ki ?
gezegenler neden küredir? :)
sansar34
28-02-2013, 21:48
babam boyle pastayı nerden ogrendı :D :P ya yuzey alanı buyudukce kranga uyglanan kuvvet daha fazla olurmu dıye dusundum? sılındırık bı parcaya gore kare tıpı malzemelerın yuzeyı daha buyuk ondan dolayı boyle bısy sormak ıstedım :)
ateyizler?
http://i10.photobucket.com/albums/a142/1strealjeep/sqwheelbike.jpg
Emir_b16a
28-02-2013, 21:56
yahu durun wankelle uğraşamıyoruz hala :D bide kare pistonmu çıkarcaksınız başımıza :D iş açmayım gece gece :D piston küçük göründüyse gözünüze daha büyük cc li bişi bakın :D
Bana göre kare pistonlu bir motor çok daha verimsiz ve sorunlu bir motor olur ayrıca sadece yüzey alanı o kadarda önemli değil strok ile sıkıştırma oranı nıda hesaba katmak gerekir.
aslında koselerı tam kare degıl bıraz tabıkıde ovallık olsa yuzey alanı buyudugu ıcın kranga uyguladıgı kuvvet daha fazla olacaktır dıye dusundum ve kare pıston neden yok dedım kendı kendıme acaba dogru bı dusuncemı degılmı ?
1.si aynı hacimde piston silindirikte olsa köşelide yüzey alanı artmaz. (stroke değişmediği sürece. Oda zaten piston değil krank miline bağlı.)
Köşeli piston için silindir şeklindeki pistonun yarıçapını kullanıyorsan baştan hatalısın zaten. Ortaya daha büyük hacim çıkar.
2.si sabit hacimde yüzey alanını arttırmak getiri sağlamaz, götürüsü olur. (tork olarak.)
Sebep olarakta;
Eşit hacimde eşit miktarda hava ve yakıt ile yanma sonrası oluşan kuvvet sabittir ve F'tir.(sıkıştırma vs sabit.)
Ve Kuvvet-Basınç ilişkisini açıklayan bir formül, F=PxS. (F kuvvet, P basınç, S yüzey alanı) Dolayısıyla F sabit iken S'in küçük olması kranka aktarılacak basıncı/gücü arttıracaktır.
Not: 2.maddeden %100 emin değilim şüphelendiğim tek bir nokta var. ancak yazarken piston çapı strok oranının motor yapısına etkilerinden yola çıktım. Hatam var ise düzeltirseniz sevinirim.
sansar34
28-02-2013, 22:59
F=PxA dye cıkıyo formul heralde bu F=kuvvet P=basınc A=alan sırf merak ettıgım ıcın sormustum bılgıler ıcın saolun iynn-RS hocam o resım ne ole baya guldurdun benı :)
kelalper
28-02-2013, 23:18
Kare piston ve gömlekte detonasyon yüksektir nedenide patlama basıncı köşe noktalara daha uzak mesafededir.basınç duvarlara daha çabuk ulaşacağı için gömleği ovalleştirmeye başlayacaktır. Kullanılmama sebeplerinden en önemlisi bu.
Birde şuraya not düşeyim, işin içine özellikle basınç giriyorsa köşeli yapıları hemen eleyebilirsin. Basınca en iyi uyum sağlayacak şekil küredir. gereksinime göre küreden silindire yada dik köşeli olmayan yapılara geçilir bildiğim kadarıyla
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.