Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : typer oksijen sensörü



GC8 GT
01-03-2013, 11:52
merhaba, oksijen sensörü nerden bulabilirim, ya da afr sensörünü oksijen sensörü olarak kullanabilir miyim?

DENON
01-03-2013, 11:56
daredevil nick li yıldırayda var

Gunes G.
01-03-2013, 11:56
merhaba, oksijen sensörü nerden bulabilirim, ya da afr sensörünü oksijen sensörü olarak kullanabilir miyim?

Kalibrasyon farki oldugundan direk al tak calistir seklinde kullanamazsin ama teorik olarak kpro olduktan sonra, gerekli kalibrasyonu yapip kullanabilirsin.

GC8 GT
01-03-2013, 12:16
KAc tane oksijen sensoru var bu arabada?

STP
01-03-2013, 12:19
ben 02 sensorlerımı cıkartıyorum herzaman typerda :) kpro olursa zaten hıc kullanmıyorum :)

despe
01-03-2013, 12:20
kprosuz sıkını olmuyo mu hacı o2 ler ?

STP
01-03-2013, 12:22
kprosuz sıkını olmuyo mu hacı o2 ler ?

kankacım arıza yanıyo sadece. sonrasında 02ler zaten 4 bın devıre kadar ıs yapıo zaten sonrasında full throttleda ıse yaramıyo. benım her typerımda sokuluydu. bu sekıldede 4 bıne kadar sakın kullanım sekıllerınde araba cıddı derecede az yakıyo afr otomatık gerı cektıgı ıcın o2 yı gormuyor dıye :) STP typer mesela o2 lerı yoktu ıkısıde nasıl yuruyodu sız bılıosunuz kprosuz :)

ENG
01-03-2013, 12:43
bu 4 binden sonra işe yaramama olayı tüm hondalarda gecerlimi ? b16 da örneğin
kankacım arıza yanıyo sadece. sonrasında 02ler zaten 4 bın devıre kadar ıs yapıo zaten sonrasında full throttleda ıse yaramıyo. benım her typerımda sokuluydu. bu sekıldede 4 bıne kadar sakın kullanım sekıllerınde araba cıddı derecede az yakıyo afr otomatık gerı cektıgı ıcın o2 yı gormuyor dıye :) STP typer mesela o2 lerı yoktu ıkısıde nasıl yuruyodu sız bılıosunuz kprosuz :)

despe
01-03-2013, 13:09
kankacım arıza yanıyo sadece. sonrasında 02ler zaten 4 bın devıre kadar ıs yapıo zaten sonrasında full throttleda ıse yaramıyo. benım her typerımda sokuluydu. bu sekıldede 4 bıne kadar sakın kullanım sekıllerınde araba cıddı derecede az yakıyo afr otomatık gerı cektıgı ıcın o2 yı gormuyor dıye :) STP typer mesela o2 lerı yoktu ıkısıde nasıl yuruyodu sız bılıosunuz kprosuz :)

ozaman hiç masrafa giripte o2 almayalım bari :D

DENON
01-03-2013, 13:13
kpro olmadan o2 siz araç rolantide 10 afr nın altında oluyor saçma sapan çalışıyor acaba bunu nasıl engelledin selçuk , k20 de böyle bişey olmuyomuydu yoksa merak ettim ?

miniks
01-03-2013, 13:49
Kpro vardı stp typer da

Kprosuz aracta o2 leri sökünce yerine o2 eliminator takarsan sıkıntı çekmezsin

Buddy club da var araştır nette hacı

Hatta eliminatoru kendinde yapabilirsin para vermeden kabloları birbrine baglayıp

Biz racing motor aldıkmı ilk işimiz o2 yi sökp atmak oluyor :)

DENON
01-03-2013, 14:00
Kpro vardı stp typer da

Kprosuz aracta o2 leri sökünce yerine o2 eliminator takarsan sıkıntı çekmezsin

Buddy club da var araştır nette hacı

Hatta eliminatoru kendinde yapabilirsin para vermeden kabloları birbrine baglayıp

Biz racing motor aldıkmı ilk işimiz o2 yi sökp atmak oluyor :)faydası ne oluyor o2 olmamasının

despe
01-03-2013, 14:02
Kpro vardı stp typer da

Kprosuz aracta o2 leri sökünce yerine o2 eliminator takarsan sıkıntı çekmezsin

Buddy club da var araştır nette hacı

Hatta eliminatoru kendinde yapabilirsin para vermeden kabloları birbrine baglayıp

Biz racing motor aldıkmı ilk işimiz o2 yi sökp atmak oluyor :)

hacı bu tarafa doğru atın ozaman o2 leri bana lazım :D

STP
01-03-2013, 14:10
Kpro vardı stp typer da

Kprosuz aracta o2 leri sökünce yerine o2 eliminator takarsan sıkıntı çekmezsin

Buddy club da var araştır nette hacı

Hatta eliminatoru kendinde yapabilirsin para vermeden kabloları birbrine baglayıp

Biz racing motor aldıkmı ilk işimiz o2 yi sökp atmak oluyor :)

bendeyken kpro felan yoktu arabamda ? ER typerken vardı ve sıpahı kardeslere sattım onlar taktı ben hıc bızaman takmadım kendıme aıtken... hıc bı sorunda yasamadım delı doluda gazladım. varmı aksını ıspatlayacak bırı ? ylan konusuyoruz sankı :)

miniks
01-03-2013, 14:29
oğlum sen amma alıngan bir tip oldun amk yanlış biliyor olamazmıyım selçuk çok değişik yorumlarda bulunmana gerek yok

aracının seceresinimi tutuyorum senimi takip ediyorum ne yapıyor ne ediyor diye alla alla :)

oksijen sensoru bozulmuşsa yerien sensor aramanın luzumu yok

sana bir artısı olurmu evet olur araca her taktığın malzeme de o2 sensoru fabrika çıkışına uydurmaya çalışıcak

üzerinde varsa var bozuksa sök at gitsin :)

DENON
01-03-2013, 14:32
oksijen sensoru bozulmuşsa yerien sensor aramanın luzumu yok

sana bir artısı olurmu evet olur araca her taktığın malzeme de o2 sensoru fabrika çıkışına uydurmaya çalışıcak

üzerinde varsa var bozuksa sök at gitsin :)peki o bahsettiğin yanıltıcı sadece arıza lambasının yanmasını falan mı engelliyor ne iş yapıyor o alet :confused:

GC8 GT
01-03-2013, 14:33
100 tl.benzine 115 km yaptim lamba yandi. Normal mi. Bende koppro yok afr de yok. Full oem eksoz var full. Katelizor tikali olabilir bide

miniks
01-03-2013, 14:50
peki o bahsettiğin yanıltıcı sadece arıza lambasının yanmasını falan mı engelliyor ne iş yapıyor o alet :confused:

o2 sensorunu söküp atmana yarıyor hemde lamban yanmıyor :)

istersen egzost yaparsın arıza yanar ya araya uzatma parça takarsın gene yanmaya devam eder ama O2 sensorden vazgecmek istemezsin

ozaman o ışığı söndürmenede yardımcı oluyor

BUDDY CLUB ELECTRONICS (http://www.buddyclubuk.com/acatalog/Electronics.html)

miniks
01-03-2013, 14:52
Motorsiklette nasıl yapıyoruz bir örnek aynısını arabada da yapabilirsiniz

Make Your Own O2 Sensor Eliminators - Modifications - VFR Discussion (http://www.vfrdiscussion.com/forum/index.php/topic/20350-make-your-own-o2-sensor-eliminators/)

DENON
01-03-2013, 14:52
o2 sensorunu söküp atmana yarıyor hemde lamban yanmıyor :)

istersen egzost yaparsın arıza yanar ya araya uzatma parça takarsın gene yanmaya devam eder ama O2 sensorden vazgecmek istemezsin

ozaman o ışığı söndürmenede yardımcı oluyor

BUDDY CLUB ELECTRONICS (http://www.buddyclubuk.com/acatalog/Electronics.html)arkadaşın konusunu bıraz pert etmiş olsak bile cok faydalı bir bilgi edindik saolasın hakikaten hilmi :icon_tup: :D

STP
01-03-2013, 14:53
oğlum sen amma alıngan bir tip oldun amk yanlış biliyor olamazmıyım selçuk çok değişik yorumlarda bulunmana gerek yok

aracının seceresinimi tutuyorum senimi takip ediyorum ne yapıyor ne ediyor diye alla alla :)

oksijen sensoru bozulmuşsa yerien sensor aramanın luzumu yok

sana bir artısı olurmu evet olur araca her taktığın malzeme de o2 sensoru fabrika çıkışına uydurmaya çalışıcak

üzerinde varsa var bozuksa sök at gitsin :)

ımkanlar sartlar kanka :D alınırım :D

B.Aktepe
01-03-2013, 15:32
Hilmi, yalnız bu bahsettiğin katalitik konvertor den sonraki 2. o2 sensorunu yanıltmak maksatlı kullanılan bir elektronik aksam. katalıtik konvertorden sonraki o2 sensor afr kontrolu ile ilgili olmayan bir sensor.bu sensorun amacı katalitik konvertor düzgün çalışıp çalışmadığını ölçmek fakat, 1. o2 sensor arızalı veya sökük ise araç düzgün çalışmaz alt devirlerde rolantide fazla benzin yakar diye düşünüyorum. wot da devredışı kaldığı için bir sorun teşkil etmez belki ama günlük kullanımda aşırı yakıt tüketimi olur, bujilerin ömrünü kısaltır vs.

primary ve secondary o2 sensorleri karıştırmayalım.

arkatcaglar
01-03-2013, 15:49
Konuyla alakali bir sorum olucaktı bilen arkadaslar yardımcı olurlarsa sevinirim.ep3 type r'da kat iptalnden dolayi motor ikaz isigi yaniyor.bize gider egsoz tavsiye edildi yaniltici yaparak sondurmek icin.ancak halledemedi.tavsiye edebileceginiz bir yer yada yol varmi??o

DENON
01-03-2013, 15:56
yanıltıcının şekli ve uzunlugu cok önemli , 5cm diş dahil boyu olacak 10 mm boyunda 3mm lık delik olacak egzoz gazının sensöre gittiği , hatta ben çizimini yapmıştım şimdi bulup ekleyeyım mıllet tornacıya yaptırsın

Gunes G.
01-03-2013, 16:12
Hilmi, yalnız bu bahsettiğin katalitik konvertor den sonraki 2. o2 sensorunu yanıltmak maksatlı kullanılan bir elektronik aksam. katalıtik konvertorden sonraki o2 sensor afr kontrolu ile ilgili olmayan bir sensor.bu sensorun amacı katalitik konvertor düzgün çalışıp çalışmadığını ölçmek fakat, 1. o2 sensor arızalı veya sökük ise araç düzgün çalışmaz alt devirlerde rolantide fazla benzin yakar diye düşünüyorum. wot da devredışı kaldığı için bir sorun teşkil etmez belki ama günlük kullanımda aşırı yakıt tüketimi olur, bujilerin ömrünü kısaltır vs.

primary ve secondary o2 sensorleri karıştırmayalım.

Aynen, primary o2 sensoru olmayan bir arac hem normalden fazla yakar, hem degisen kosullara gore kendini adapte edemez cunku closed loop'ta calismak icin ihtiyaci olan bir sensoru eksiktir.

Kabaca beyinler 2 modda calisir, biri open loop digeri closed loop. Open loop modunda sensorlerden gelen verilere gore trimleme (duzeltme) yapilmaz, haritada ne yazarsa o uygulanir.

Closed loop'ta haritada yazan veriler temeldir, ancak sensorlerden gelen verilere gore trimleme otomatik olarak yapilir, bu sayede aracin farkli sartlarda olmasi gerektigi gibi calismasi saglanir.

Orneklemek gerekirse, aracin ayarini yaparken hava sicakligi 30 derece diyelim. Ayar yaparken once beyin open loop'a manuel olarak alinir ve surekli bu sekilde calismasi saglanir. Rolanti hedefimiz 1000 devir, rolantide AFR hedefimiz 14.7 diyelim. Tum gerekli ayarlar yapildiktan sonra arac bu rakamlarda calisir hale getirilir. Arac closed loop'a alinir ve herhangi bir duzeltmeye gerek varmi bakilir, hersey tamamsa ayar bitirilir.

Eger Closed loop'a almazda open loop'ta birakirsak, hava sicakligi ornegin 5 derece oldugunda, 14.7 olarak cikti veren haritamiz bir de bakariz ki 15 lere yukselmis. Harita ayni harita, araba ayni araba sonuc farkli. Sebebide daha soguk havada birim hacimdeki oksijen miktarinin fazla olmasidir. Iste bu noktada closed loop yani aracin ustundeki o2 sensoru ise yarar ve belirli marjlar arasinda kalacak sekilde haritadaki bilgileri trimler ama bunu yaparken haritayi degistirmez, harita ile enjektorler arasinda sanki bir piggyback sistem varmis gibi calisir. Haritaniz ayni kalirken, elde ettiginiz sonuc degisir.

o2 sensorunun hic olmamasi durumunda arac standart beyinle ariza isigi yakar, hem bu bahsettigim trimleri yapamaz, hemde normal sartlarda bu sensorun olmamasi demek ciddi bir problem var demektir, bu yuzden aracin basina bir is gelmesini icin turlu koruma yontemi sergiler. Tabi bu da size yurumeyen, bir dunya benzin yakan bir arac olarak geri doner.

Closed loop'tan open loop'a geciste, sanildigi gibi devire gore degil genellikle map ve tps sensorlerinden gelen bilgilere gore olur.

onursoytam
01-03-2013, 16:36
peki 1. ve 2. sensörler aynı dimi
1. bozuksa 2.yi 1 .ye taksak 2. yide yanıltma yapsak sorun teşkil edermi :)

STP
01-03-2013, 16:41
benım aracta bu dedıklerım yokken sakınm kullamnım sehırler arası 750km yaptım cokmu yakıyor sımdı bu:) bı yerde bı yanlıslık var ama nerde

Gunes G.
01-03-2013, 16:45
peki 1. ve 2. sensörler aynı dimi
1. bozuksa 2.yi 1 .ye taksak 2. yide yanıltma yapsak sorun teşkil edermi :)

1 le 2 ayniydi yanlis hatirlamiyorsam ama tam emin olamadim su an, bu kadar honda markasina ozel bir soruyu bile bilse Bilal bilir, yazar zaten gorunce mesajini.

GC8 GT
01-03-2013, 17:05
Ben simdi oem beyinle, o2 sensorsuz kullansam cok.yakar mi. Ne yapmaliyim.

XSi
01-03-2013, 17:09
Ben simdi oem beyinle, o2 sensorsuz kullansam cok.yakar mi. Ne yapmaliyim.

fişini çekip deneyebilirsin..

onursoytam
01-03-2013, 17:51
Ben simdi oem beyinle, o2 sensorsuz kullansam cok.yakar mi. Ne yapmaliyim.

arızalı olan 1. o2 yüksek ihtimalle 2. o2 yi 1.ye takın 1.çıkan arızalıyıda 2.ye takıp arıza ışığı ile birlikte binebilirsiniz arıza ışığı yanmasını istemiyorsanız yanıltıcı ile yanıltarak dewam... :)
deneme yanılma yöntemi ile ilerleyin..

mtcvtc
01-03-2013, 18:25
Ben şuan o2 sensörsüz geziyorum sadece arabam altdevirde biraz kesiklik yapıyor ama ne fazla yakıyor nede üst devirlerde kesiklik yapıyor sıkıntısız biniyorum araç stp typer Selçuk'un eski arabası;)

miniks
01-03-2013, 18:54
1 le 2 ayniydi yanlis hatirlamiyorsam ama tam emin olamadim su an, bu kadar honda markasina ozel bir soruyu bile bilse Bilal bilir, yazar zaten gorunce mesajini.

Sensorler farkli yukarda guzel bilgiler vermissin tesekkurler

Fakat ben tecrubelerim ile yaziyorum basima geldi yaptim sorun yasamadim

Ayni sekilde selcukta sorun yasamamis

Bu arkadasta yapsa sorun yasayacagini sanmiyorum

Gunes G.
02-03-2013, 01:24
Sensorler farkli yukarda guzel bilgiler vermissin tesekkurler

Fakat ben tecrubelerim ile yaziyorum basima geldi yaptim sorun yasamadim

Ayni sekilde selcukta sorun yasamamis

Bu arkadasta yapsa sorun yasayacagini sanmiyorum

Eyvallah olabilir. Ben teorik kismini yazdim, pratikte daha farkli durumlarla karsilasilmis olabilir, mutlaka bir aciklamasi vardir :icon_tup:

ccesk
05-03-2013, 12:24
Aracınız çok fazla yakıyor Katalizör varsa tıkalı olma ihtimali yüksek, bende RBC Emme headers düz boru Mugen beyin var Şehir içi 50 tl ye 80 km yapıyorum çok rahat basmazsam 90-100 km ye yakın yapıyor şehir içi Şehirlerarası sakin kullanımda 35 kuruş yakıyor. Benimde muhtemelen sensörüm arızalı mugen beyinde 1 kere yanıyor arıza aç kapa yapıyorum birdaha yanmıyor.

Schumi
05-03-2013, 20:22
peki 1. ve 2. sensörler aynı dimi
1. bozuksa 2.yi 1 .ye taksak 2. yide yanıltma yapsak sorun teşkil edermi :)

Peugeot'larda ön ve arka sensörler aynı. Sadece kablo boyu fark edebiliyor. Birinci O2 sensörsüz telli gaz kelebekli araçlarla gazlarsan 4000 devir üstü sorun yaşamazsın hala aynı şekilde gider. Ama 4000 devir altı tekleme silkeleme hatta stop etme ve kesinlikle çok yakma şeklinde sorun yaşanır. İkinci o2 sadece kontrol için. Ama elektronik gaz kelebekli olanlarda birinci o2 bozuk yada sökülü ise 4000 devir üstündede gazlayamazsın. Bu dediklerim Peugeot için geçerli ama Type-R'ın ecu biraz garipmiş.

PiscocuK
06-03-2013, 08:37
bende yana yakıla bu iki sensörü arıyorum sanırım bu hafta içi yıldıray getirecek..

benimde aracımda iki sensörde yok.denizliden istanbula gelirken aracı denizlide fulledim sakin sakin geldim kütahyada (310KM) sonra benzini yine fulledim 80 TL ye doldu.anı olarak atmadım fişini ve km sini :)

yani uzun lafın kısası ben şimdi boşuna oksijen sensörü alıp para vermim mi? ama motor arıza ışığının yanmasına da çıldırıyorum ayrıca bu şekilde muayneden geçermi araç.sormazlarmı neden motor arıza ışığın yanıyor diye?

ghibli06
06-03-2013, 20:20
Motorsiklette nasıl yapıyoruz bir örnek aynısını arabada da yapabilirsiniz

Make Your Own O2 Sensor Eliminators - Modifications - VFR Discussion (http://www.vfrdiscussion.com/forum/index.php/topic/20350-make-your-own-o2-sensor-eliminators/)

Hilmi hocam peki bu iptal olayı global midir her O2 sensörü için geçerli midir? kullanılan direnç neye göre hesaplanıyor bir bilgin var mı?

Serkan__R
07-03-2013, 21:03
100 tl.benzine 115 km yaptim lamba yandi. Normal mi. Bende koppro yok afr de yok. Full oem eksoz var full. Katelizor tikali olabilir bide

Ful Vtec üstümü gıttın :)
Ben kpro dan önce 50tl ıle 120 km yapıyordum sensörler yok kpro yok!

Schumi
07-03-2013, 21:16
Hilmi hocam peki bu iptal olayı global midir her O2 sensörü için geçerli midir? kullanılan direnç neye göre hesaplanıyor bir bilgin var mı?

O2 sensörü bozulmasın diye önce ısıtılıyor kontağı açar açmaz. İçindeki ısıtıcı devre hatırı sayılır bir güç çekiyor. Motor arıza lambası yanmasın ve bilgisayara bağlatınca O2 senesörü ısıtıcı devre hatası olmak istemiyorsanız bu ısıtıcı devrenin çektiği akımı karşılayacak bir taş direnç gerekiyor. Ama motorsiklette kullandıkları direnç hayli ufak. Sanırım bunlar ısıtıcı devreyi değil direk sinyalin geldiği noktayı dirençlemişler.

PiscocuK
08-03-2013, 07:40
sonuç olarak bu iki sensörü almalımıyız almamalımıyız.almazsak bu sebeple yanan motor arıza ışığını nasıl söndürürüz?

miniks
08-03-2013, 07:46
Hilmi hocam peki bu iptal olayı global midir her O2 sensörü için geçerli midir? kullanılan direnç neye göre hesaplanıyor bir bilgin var mı?

Abi onu araştırmak lazım şu motorsiklet için link koymuştum orda yazıyor olması lazım biz hep aynı direnci kullandık ışıkta yanmıyor söndürmek için zaten :)

miniks
08-03-2013, 07:47
100 tl.benzine 115 km yaptim lamba yandi. Normal mi. Bende koppro yok afr de yok. Full oem eksoz var full. Katelizor tikali olabilir bide

Ful Vtec üstümü gıttın :)
Ben kpro dan önce 50tl ıle 120 km yapıyordum sensörler yok kpro yok!

Egzost varsa spirali kontrol ettir kardeşim kat değilde spiral katlanmış olabilir sıkarda aracı yurumez

miniks
08-03-2013, 07:48
sonuç olarak bu iki sensörü almalımıyız almamalımıyız.almazsak bu sebeple yanan motor arıza ışığını nasıl söndürürüz?

Direnç kullanıcaksınız iyi bir elektrikçi halleder

Schumi deneme yanılmada yapılabilinir direnç kuçük gelirsa lamba sönmücektir

Bir buyugunu takar deneye deneye söndürene adar :)

XSi
08-03-2013, 08:27
Hilmi hocam peki bu iptal olayı global midir her O2 sensörü için geçerli midir? kullanılan direnç neye göre hesaplanıyor bir bilgin var mı?

oksiyen sensörünün ısıtma devresi var, oksijen sensörü yapısı gereği belirli bir ısıya gelmeden düzgün okuyamıyor, bu nedenle ısıtılması için hepsinde bu devre var.

En basit yol, multimetre ile ölçülebilir..

Ben geçen sene pejoya girişmişken bir multimetre alıp (koçtaş 12 tl) , hem direnç hem de voltaj kontrolünü yapmıştım (voltaj dalga şeklinde olduğundan, multimetre ile zor oluyor ama genede fikir veriyor)

GC8 GT
18-03-2013, 21:25
Gunes G, detaylı acıklaman icin tesekkurler, cok faydalı bilgiler okudum.
Aksam vakti gerekli sensörleri taktım ve arıza lambası söndü.
Arabanın gidişi Bayagı farklılastı, gerek vtec üstü gerek vtec altı.
https://www.facebook.com/photo.php?v=499961730066356
o2 sensoru sadece vtec altı afr sini düzenliyor olabilir ama arıza lambası söndüğü için Araba kendini komple koruma modundan çıkartıyor olabilir. Bu şekilde, arıza lambası yakan hiçbi oem beyinli araba uzun vaadede kullanımı mantıklı değildir diye dusunuyorum.

Sensorler tam olsa bile, düz boru ve headers oldugu için yine arıza yakacagı söyleniyor. ilk 100 km içersinde. Bu seferde yanıltıcı yapacağım artık..

Aracım sensör yokken kompresyonda çok gereksiz zengine kalıp çatara patara yapıyordu. Asırı zengin oldugu belliydi ve sensorden sonra bütün gereksiz zenginligin düzeldigini farkediyorum. Simdilik gecici olarak 2.el bi sensor taktım, Bana bu 2 sensöründe PARCA NUMARASINI soyleyebilecek olan var mı? Ona gore sıfırlarını getırteyım

PiscocuK
19-03-2013, 07:02
yetkili servise aracının şase nosunu belirtirsen sana sensörleri verebilirler

ikisi 1000-1200 tl civarında

miniks
19-03-2013, 08:32
Gunes G, detaylı acıklaman icin tesekkurler, cok faydalı bilgiler okudum.
Aksam vakti gerekli sensörleri taktım ve arıza lambası söndü.
Arabanın gidişi Bayagı farklılastı, gerek vtec üstü gerek vtec altı.
o2 sensoru sadece vtec altı afr sini düzenliyor olabilir ama arıza lambası söndüğü için Araba kendini komple koruma modundan çıkartıyor olabilir. Bu şekilde, arıza lambası yakan hiçbi oem beyinli araba uzun vaadede kullanımı mantıklı değildir diye dusunuyorum.

Sensorler tam olsa bile, düz boru ve headers oldugu için yine arıza yakacagı söyleniyor. ilk 100 km içersinde. Bu seferde yanıltıcı yapacağım artık..

Aracım sensör yokken kompresyonda çok gereksiz zengine kalıp çatara patara yapıyordu. Asırı zengin oldugu belliydi ve sensorden sonra bütün gereksiz zenginligin düzeldigini farkediyorum. Simdilik gecici olarak 2.el bi sensor taktım, Bana bu 2 sensöründe PARCA NUMARASINI soyleyebilecek olan var mı? Ona gore sıfırlarını getırteyım

O sensorlere o parayı vericeğine Kpro al daha mantıklı :)