Orijinalini görmek için tıklayınız : E34 v8 motorlar hakkında
Subaru_STI
04-03-2013, 01:40
yakın bir arkadaşıma e34 kasa bir bmw 5 serisi almak istiyoruz. 2 model arasında kalmış durumda. 530i ve 540i . bu iki model de v8 kullandığı için uygun fiyatlı v8 keyfi yaşamak istiyor.
Acaba 2 model karşılaştırıldığında hangisi daha üstün basar. yakıt, performans, güvenilirlik, bakım maliyetleri, parça vs . Direk 540i demeyin lütfen, yurtdışı forumlarda kabaca yapılan araştırmaya göre pek de sağlıklı olmadıkları söylenmiş 540i'lerin.
***** sitede 2 farklı modele ait 2 ilan var. bu araçlar hakkında bilgisi olan var mı ? fiyatları nasıl, kaza boya orijinalite bakımından bilgi istiyoruz mümkünse :)
kronik sorunları, alırken dikkat edilmesi gereken noktaları nelerdir. son olarak lpg uyumunu merak ediyoruz bu modellerin.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-e34-5,30i-manuel-kilit-difransiyel-115609001/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-manuel-v8-540i-m-paket-107499385/detay/
brsmustang
04-03-2013, 01:49
bu iki ilan arasında 5.30 göze daha güzel gözüküyor 5.40 tansa.
burdada e34 lerin teknik verileri mevcut.
BMW 5 Series (E34) - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E34)#Engines_and_performance)
halilcan9455
04-03-2013, 05:56
illede v8 diyorsa hangisi temiz ise onu alsın resimlerden 5.30 daha bir iyi gözüküyor.
v8 olmadan da olur derseniz 12-13 bin tl civarına temiz bir 5.20 alır(24 valf) aradaki fiyat farkıyla turbolar hem performans hem de kafam rahat olur.yakıt olarak da dikkat edildiğinde v8 den çok daha az yakar.
b.ustaoglu
04-03-2013, 08:00
6 silindir kabulse 535i de çok iyi makina :)
ama 540ta ki motor daha yeni benim bildiğim hatta e39da da kullanıldı nasıl kötü olabilir onu anlmadım. ben olsam 540i tercih ederdim. hatta forumda yusuf abi var onda vardı 540i sc filan yaptı ona sonra bi sıkıntısını duymadım.
cabrioleter
04-03-2013, 12:10
540 daha dolu gibi. teknik verideyse ezmiş. maksadı madem v8i tatmak bunu 540 ile fazlasıyla elde eder.
530i 2997 cc V8 32 160 kW (218 PS) @ 5.800 rpm 290 N·m (210 lb·ft) @ 4.500 rpm
540i 3982 cc V8 32 210 kW (286 PS) @ 5.800 rpm 400 N·m (300 lb·ft) @ 4.500 rpm
aradaki fark pek azımsanacak gibi değil..
nosturkye
04-03-2013, 13:24
5.25 in hacim ve güç oranında tork hariç daha makbul olduğunu düşündüm viki verilerinde yakıttada artı sağlar diye düşünüyorum.
540 dışında 5.25 ten çok üst güçler yok fazladan 2 silindir ve V motora rağmen.
tork derseniz lafım yok.
h.guroglu
04-03-2013, 17:21
işn geçeği illa v8 olsun demiyorsanız motoru bitik durumda olan bir m50 520 alır onu stroker ile 2,8 yapıp 25 kapak tesisat vs. ile doldurup 200+ güçlerde (ki standart stroker dan bahsediyorum ilave bir şeyler yaparsanız 250 üzeri ni çok rahat görürsünüz) 2000cc vergisi verip mutlu mesut binerdim
tandogan
04-03-2013, 17:24
ben 93 model 7.40il aracıma 18tl istiyodum yüzüne bakmadılar.5 kasalara 2x.xxx fiyat isteniyor. :D
Ikisinide düşünmem o paralara e39 5.40 alır rahatima bakarim
fastchild
04-03-2013, 17:46
ilandaki 5.40 Tamponlar M5 diyor ama sadece arka tampon M ön tamponda 5.40 ekleri bile yok belkide Mön tamponu kenara koydu
Arka stopları orjinal smoked hella ise geçtiğimiz aylarda 800 lira gibi bir fiyat isteniyordu
Recaro koltuk var donanım olarak daha üstte ASC felanda mevcut konsolda vitesin oradaki tuştan görebilirsiniz
M60 motorlar genel olarak narindir ben olsam 5.35 Big six alıp turbolarım daha sağlam bi motor
Subaru_STI
04-03-2013, 22:44
cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar :) ***** söz konusu zevk renk olunca arkadaşa anlatamıyoruz. ben de 535i önerdim, tavsiyeleriniz doğrultusunda çok da kaliteli verimli bir motor ama illaki e34 kasa v8 istiyor.
yorumlar doğrultusunda 530i olan araca yoğunlaştı. umarım yakın zamanda sahip olur da buraya konusunu açabiliriz :)
Arkadasimda bahsedilen e34 530 veya 540 bakiyor
Baya arastirdik kullanilan makine nikasil kaplanmis yani motor asinmasi yok omru sinirsiz gozukuyor mantiken
Ama rektifiye gormus butun araclar nerdeyse bu sirada nikasilin ozelligi yok olmus olabilir mi?
93-96 arasında üretilen nikasil kaplı V8lerde Türkiye'deki benzinin sülfür oranının yüksek olması nedeniyle aşınmalar olmuştur ve ömrü uzun değil, aksine kısadır. Yağ yakma problemi düşük KMlerde başlamıştır. 96 yılından sonra alusil kaplama yapılarak bu problem giderildi. Motor yapılan araçlarda da gömlek çakılarak giderildi. Dolayısıyla nikasilin özelliğinin yok edilmesini bırakın, sorunlu olduğundan komple yok edildi...
535i ile uğraşırsın çok temiz olmalı oda çok zor. 540 ın kası temiz birde manuel olursa zevk alırsın . Motoru a-z sıfırlasan 5 bin civarı tutar 900 tl 8 pistonu ;) kesici kesici gezmediğin müddetce motoru sıkıntı çıkarmaz . Tutup 540 ilede markete gitmiyeceğinize göre yılda 20.000 bın 30.000 km bile yapsan motorunu öldüremezsin.kesinlikle 540 ve manuel derim. Şuda bi gercek 530 lar 540 lardan daha temiz genelde.
Mechanix
01-07-2013, 11:53
Herkes teorik konuşmuş , wikipedia link'i verenler vs de var. 17 Yaşında 535'e turbo yaparım diyenlerde :) Ben M60B40 kullanmış biri olarak yorum yapayım. Aynı zamanda Drift otomobilimde M60b40'ı kullandım.
540 kullandım , driftte ve yolda. Güzel otomobil gerçekten. Ama , parçaları pahalı ve BMW 3 kasaların servis ve parça bulunabilirlik avantajlarından uzak.
M60B40 BMW'nin alüminyum bloklu ürettiği motorlardan biri. Hafiflik olarak gerçekten başarılı ama hararet gördükten sonra hafifliğin hiçbir avantajı kalmıyor. Çünkü hararet görmüş M60 (3.0 yada 4.0 ) bir çok sorun çıkarıyor ve blok değişmeden bu sorunları ortadan kaldırmak çok maliyetli.
Hararet gören motor da öncelikle blok ve silindir kapağı eğiliyor. Sonra kapak saplama yuvaları yalama oluyor , saplamaları elinizle söküp takabiliyorsunuz. Ve böylece devamlı hararet yapmaya devam eden bir arabanız oluyor. Timesert gibi bir uygulama yapmadan bloğu kullanmak pek mümkün değil , sanayi tornacılarının helicoil işlemi hiçbir işe yaramıyor.
Ben piyasada bulunan en büyük aftermarket radyatörü kullanmama rağmen hararetin önüne geçemeyince , yeni yapılmış motorumu açarak bu sorunları gördüm. Motoru toplayan kişilerin görmesi gereken şeylerdi bunlar.
İşin özü , 540 yada 530 , E34 yada E39 alırken arabanın kaporta kondisyonundan çok motorun durumuna bakın. Yoksa çok üzülürsünüz.
http://driftdays.files.wordpress.com/2012/08/img_3704-kopya.jpg?w=667&h=1000
Tr şartlarında bmw de en mantıklı motor m50 bence, v8 çok temiz olsa bile sorun çıkardığında parça sıkıntı yaşatıcaktır.
Herkes teorik konuşmuş , wikipedia link'i verenler vs de var. 17 Yaşında 535'e turbo yaparım diyenlerde :) Ben M60B40 kullanmış biri olarak yorum yapayım. Aynı zamanda Drift otomobilimde M60b40'ı kullandım.
540 kullandım , driftte ve yolda. Güzel otomobil gerçekten. Ama , parçaları pahalı ve BMW 3 kasaların servis ve parça bulunabilirlik avantajlarından uzak.
M60B40 BMW'nin alüminyum bloklu ürettiği motorlardan biri. Hafiflik olarak gerçekten başarılı ama hararet gördükten sonra hafifliğin hiçbir avantajı kalmıyor. Çünkü hararet görmüş M60 (3.0 yada 4.0 ) bir çok sorun çıkarıyor ve blok değişmeden bu sorunları ortadan kaldırmak çok maliyetli.
Hararet gören motor da öncelikle blok ve silindir kapağı eğiliyor. Sonra kapak saplama yuvaları yalama oluyor , saplamaları elinizle söküp takabiliyorsunuz. Ve böylece devamlı hararet yapmaya devam eden bir arabanız oluyor. Timesert gibi bir uygulama yapmadan bloğu kullanmak pek mümkün değil , sanayi tornacılarının helicoil işlemi hiçbir işe yaramıyor.
Ben piyasada bulunan en büyük aftermarket radyatörü kullanmama rağmen hararetin önüne geçemeyince , yeni yapılmış motorumu açarak bu sorunları gördüm. Motoru toplayan kişilerin görmesi gereken şeylerdi bunlar.
İşin özü , 540 yada 530 , E34 yada E39 alırken arabanın kaporta kondisyonundan çok motorun durumuna bakın. Yoksa çok üzülürsünüz.
http://driftdays.files.wordpress.com/2012/08/img_3704-kopya.jpg?w=667&h=1000
bütün bu sorunları söktüğümüz birkaç motorda biz de gördük. Motor yapıldıktan sonraki durumlarını bilmiyorum çünkü araçlar satılıyodu hemen :) Özellikle kapakları sorunludur bu motorların. 5000 Liraya motor yapılır diyen arkadaş da biraz iyimser tahmin yapmış.
burkaykalyon
02-07-2013, 10:30
bütün bu sorunları söktüğümüz birkaç motorda biz de gördük. Motor yapıldıktan sonraki durumlarını bilmiyorum çünkü araçlar satılıyodu hemen :) Özellikle kapakları sorunludur bu motorların. 5000 Liraya motor yapılır diyen arkadaş da biraz iyimser tahmin yapmış.
Yekta Abi'ye katılıyorum. 5000 çok iyimser bir tahmin bence. Benim bitik M20 motoru bile adam etmek 4-5 bin TL'ye mal olacaktı...
Mechanix
02-07-2013, 10:49
Piston 1000 TL
TakımConta 1000 TL
Rektefiye 1200 TL-1800 TL
Krank 1000 TL-1500 TL
Yataklar 800 TL
Yağ pompası 1400 TL
Su pompası yan sanayi 250 TL
İşçilik 2000 TL
Benzin filtresi 20 TL
Yağ filtresi 20 TL
Motor yağı 8lt 300 TL
Siz toplayın , benim canım acıdı bir kez daha :)
kaçtane asker varsa okadar sorun oluyo sıralı ıyıdır
burkaykalyon
02-07-2013, 10:54
Piston 1000 TL
TakımConta 1000 TL
Rektefiye 1200 TL-1800 TL
Krank 1000 TL-1500 TL
Yataklar 800 TL
Yağ pompası 1400 TL
Su pompası yan sanayi 250 TL
İşçilik 2000 TL
Benzin filtresi 20 TL
Yağ filtresi 20 TL
Motor yağı 8lt 300 TL
Siz toplayın , benim canım acıdı bir kez daha :)
10.090 net pazarlıkla 10.000 :D
Piston 1000 TL
TakımConta 1000 TL
Rektefiye 1200 TL-1800 TL
Krank 1000 TL-1500 TL
Yataklar 800 TL
Yağ pompası 1400 TL
Su pompası yan sanayi 250 TL
İşçilik 2000 TL
Benzin filtresi 20 TL
Yağ filtresi 20 TL
Motor yağı 8lt 300 TL
Siz toplayın , benim canım acıdı bir kez daha :)
Her aldıgın motorda piston grank değiştircen diye bır kuralmı var ?
Rektifiyeciye 1200-1800 ne işlemi için veriyorsunuz ?
Subaplar değişmedimi ?
Yag pompası değişmiş fakat triger palet be zincirleri yazmamışsunız ?
Zaten bir araç alırken çalışıp yürüyen araç alınır benim bildiğim, cihaza bağlanır vanoslar ve elektronik aksam kontrol edilir, kompresyonları ölçülür.
Aldıkdan sonra zaten km ye bağlı olarak motor açılır , yataklar sekmanlar sübaplar gözden geçirilirlir .genelde kullanılan malzeme;
Takım conta, sekman seti, palet, zincir, yatak seti, yag filitredi yağ, benzin filitresi dir.
Diğer türlü düşünürsek sizin listede subaplar yok ,vanoslar yok,triger zinciri ve paletleride yok, knock sensörleri, oksijen sensörleride yok vs... Uzar gider
Siz yatak sardınız rektifiyeye 1200-1800 tl işcilik verdiniz diye bütün 540i lerde aynı sorun çıkıyor yada çıkıcak diye bir durum söz konusu olamaz diye düşünüyorum
Bügüne kadar 6 tane 540 alıp satmış , motor açmış , açtırmış biri olarak yazıyorum.
yusufbatırel
02-07-2013, 11:42
http://i.imgur.com/EEieJ.jpg
e34 540i kullanan bırı olarak soyluyorum 1 seneden fazla kullandım yenıden motor yapmak zorunda kaldık yarım yamalak ıscılıgı kesınlıkle kabul etmez yan sanayı parcayı sevmez her ne kadar 520 kasayla aynı gorunsede cok parcası bulunmaz bulunsada cok pahalı ben a'dan z ye motora 10 bın cıvarı gıttı kı ıvır zıvırı harıc bende extra gotunde m5 kılıt vardı sana tavsıyem alıcaksan kesınlıkle yenılemen lazımkı motoru ıcıne sınerek bınebılesın yoksa cok ugrasırsın oda usta ellerde bırının yapması lazım kasaplara verırsen vay halıne
10000 max. diyelim ama 5000 de çok az...
Mechanix
02-07-2013, 12:00
Her aldıgın motorda piston grank değiştircen diye bır kuralmı var ?
Rektifiyeciye 1200-1800 ne işlemi için veriyorsunuz ?
Subaplar değişmedimi ?
Yag pompası değişmiş fakat triger palet be zincirleri yazmamışsunız ?
Zaten bir araç alırken çalışıp yürüyen araç alınır benim bildiğim, cihaza bağlanır vanoslar ve elektronik aksam kontrol edilir, kompresyonları ölçülür.
Aldıkdan sonra zaten km ye bağlı olarak motor açılır , yataklar sekmanlar sübaplar gözden geçirilirlir .genelde kullanılan malzeme;
Takım conta, sekman seti, palet, zincir, yatak seti, yag filitredi yağ, benzin filitresi dir.
Diğer türlü düşünürsek sizin listede subaplar yok ,vanoslar yok,triger zinciri ve paletleride yok, knock sensörleri, oksijen sensörleride yok vs... Uzar gider
Siz yatak sardınız rektifiyeye 1200-1800 tl işcilik verdiniz diye bütün 540i lerde aynı sorun çıkıyor yada çıkıcak diye bir durum söz konusu olamaz diye düşünüyorum
Bügüne kadar 6 tane 540 alıp satmış , motor açmış , açtırmış biri olarak yazıyorum.
Ben değiştirdiğim ve fiyatını bildiğim şeyleri yazdım. Rektefiye civarı 400 TL ye iş yapıyor , rektefiyeci var 3000 e yapıyor. 8 Silindir motorun rektefiyesi , artı kapak işçiliği , yalama olan alüminyum dişlerin helicoil işlemi vs çok rahat 1500TL tutuyor.
Sen değişmedin diye bu parçalar açılan motorlarda sağlam sanma. Zaten piyasa da motor yapmayı bilen çok usta olduğu için bu arabaların çoğu bu şekilde. İnsan bineceği arabanın motorunu yaparken 3'e 5'e bakmıyor.
Satacağı arabanın motorunu kör topal toplamak basit. Rektefiyesi de para tutmuyor zaten o zaman. :)
yedek parça fiyatı olarak 30 ve 40 motorların 20 motorlarla bu kadar arasında fark olduğunu bilmiyordum.bu paraların yanında çerez kalabilecek bi fiyata yaptırmıştım m20 yi , a dan z ye ne var ne yok değiştirmiştik
4 silindiri 700 800 gıbı yapıyolarsa 1500 8 sılındır rahat tutar
Ben değiştirdiğim ve fiyatını bildiğim şeyleri yazdım. Rektefiye civarı 400 TL ye iş yapıyor , rektefiyeci var 3000 e yapıyor. 8 Silindir motorun rektefiyesi , artı kapak işçiliği , yalama olan alüminyum dişlerin helicoil işlemi vs çok rahat 1500TL tutuyor.
Sen değişmedin diye bu parçalar açılan motorlarda sağlam sanma. Zaten piyasa da motor yapmayı bilen çok usta olduğu için bu arabaların çoğu bu şekilde. İnsan bineceği arabanın motorunu yaparken 3'e 5'e bakmıyor.
Satacağı arabanın motorunu kör topal toplamak basit. Rektefiyesi de para tutmuyor zaten o zaman. :)
Allaha şükür buğüne kadar topladığım yada toplattığım hiç bir motorda sıkıntı yaşamadım.
Bmw leri ve ustalarını azçok bilirim, rektifiyecileride ;)
Siz standart motor toplamadınız anlaşılan . Çünkü bügün ortalama 20 yıldır piyasada olan standart motoru toplatıp sorun yaşıyorsanız , kesinlikle ustanızı yada rektifiyecinizi gözden geçirin.
Benim demek istediğin siz hararet yapmış motor aldınız, saplamakar rasgele sıkılmış yalama olmuş diye ,yada zamanında su pompası değişmemiş hararete dıkkat edılmemiş bir arac aldınız diye bütün 540 larda aynı sorun olucak diye bişey yok. Hararet yapmıyan , komresyonları düzgün olan,vanosları , zinciri şıkırdamıyan bir 540 zaten çalışınca kendini belli eder rolantide durması ,ilk marşı.
Nedense piyasadaki 540 ların %90 ındaki sesi sorduğumda ya sübap ayarı istiyo, yada vanosu ayarlancak oluyo :)
4 silindiri 700 800 gıbı yapıyolarsa 1500 8 sılındır rahat tutar
Rahat tutar ama kapak, blok taşlama 8 gömlek çakma , takım sekman, subap taslama, kol burc değişimi ve ayarı , ana yatak kol yatak değişimi vs yapılırsa ve gömlek sekman rektifiyeciden olursa bu rakkamlar gayet normal derim ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.