Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 208 THP vs Polo GTI



misery1903
04-03-2013, 08:07
Yakın bir arkadaşıma araç almayı planlıyoruz. Bütçe 45 civarı ancak GTI veya 208 için zorlamaya çalışıcaz. Sıfır ve kredi ile alınacak.

Teknik Veriler
208 Polo GTI

1,6L THP

Motor hacmi [cc] 1598 1,4 / 1390
Silindir sayısı (Sıralı) 4
Maksimum güç [Hp/dd] 156 / 6.000 132 (180) / 6200
Maksimum tork [Nm/dd] 260 / 1750-4.000 250 / 2000-4500
Emisyon sınıfı Euro5
Şanzıman tipi Manuel 6 ileri 7 ileri Tiptr. DSG
1269
PERFORMANS
Maksimum hız 215 229
0-100 km [s] 7,3 6,9
0-1.000m [s] 28,2


YAKIT TÜKETİMİ
Yakıt tankı kapasitesi [L] 50
Şehir içi [L/100km] 7,9 7,5
Şehir dışı [L/100km] 4,5 5,1
Kombine [L/100km] 5,8 5,9
CO2
egzoz emisyonları (kombine) [g/km] 135 139

Ağırlık 1150 1269

Donanım
208 Polo GTI
ACCESS ACTIVE ALLURE
GÜVENLİK
Yokuş yardım sistemi -S (e-HDi) ABS / EBD S Anti blokaj fren sistemi (ABS)
ESP (Elektronik stabilite programı) S (e-HDi) (3 kapı) Elektronik stabilizasyon programı (ESP)
Ön hava yastıkları S Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları
Yan hava yastıkları S Sürücü ve yolcu yan hava yastıkları
Arka koltukta ISOFIX çocuk koltuğu bağlama noktaları S Arka koltuklarda iki adet çocuk koltuğu sabitleyici (ISOFIX)
3 adet arka kafalık S Arkada 3 koltuk başlığı
3 noktalı 3 adet arka koltuk emniyet kemeri S Arkada 3 noktalı emniyet kemerleri
Ön koltuk emniyet kemeri uyarı sistemi S Önde 3 noktalı emniyet kemerleri
ASR (anti-patinaj sistemi) Elektronik patinaj önleme sistemi (ASR)
Acil durumda yanan 4'lü flaşörler S
Hareket halinde kapıların otomatik olarak kilitlenmesi
Perde hava yastıkları S
CDS (denge kontrolü)
Elektronik dinamik diferansiyel kilidi (XDS)
Lastik basınç sensörü
Immobilizer
Kilitli bijonlar
Disk frenler
Üçüncü stop lambası


AFU (Acil fren yardım sistemi) S
Soğutmalı torpido gözü S (Ayarlı) Soğutmalı torpido gözü
Çift bölgeli tam otomatik klima sistemi Klimatik (Manuel klima)
1/3 - 2/3 oranında yatırılabilen arka koltuk S 1/3 - 2/3 oranında tam katlanan arka koltuklar
Makyaj aynası S (Işıklı) Sürücü ve yolcu ışıklı makyaj aynaları
Hazneli ön kol dayama Ön kol dayama
12V güç çıkışı
Elektrikli ön camlar
Elektrikli arka camlar
Torpido aydınlatması
Toz ve polen filtresi
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
Optimize edilmiş ön koltuk başlıkları
Ön koltuk altlarında saklama gözleri
Ön koltuk arkasında eşya gözü
Ön ve arka okuma lambaları
Yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu
Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
Yükseklik ve açı ayarlı ön koltuk başlıkları
Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrohidrolik direksiyon

İÇ STİL
Deri kaplı spor direksiyon simidi GTI logolu spor deri direksiyon
Alüminyum vites topuzu Deri el freni ve vites topuzu
Parlak siyah kokpit ve kapı kaplamaları
Krom çerçeveli göstergeler
Krom çerçeveli havalandırmalar
Alüminyum görünümlü spor pedallar
Bagaj bölümü aydınlatması

Urban vintage paketi (Urban Vintage koltuklar Jacky özel spor koltuklar
ve iç kaplamalar (Alkantara)
Ön kol dayama Ön kol dayama
Isıtmalı ön koltuklar
Alüminyum kapı eşikleri
Urban vintage kapı kaplamaları

ACCESS ACTIVE ALLURE
TEKNOLOJİ
Yol bilgisayarı, dış sıcaklık göstergesi Yol bilgisayarı (Türkçe dil seçenekli)
Cruise control
Değişken destekli elektrikli direksiyon sistemi
Yağmur sensörü
Dokunmatik sinyaller
Follow me home (Refakatçi aydınlatma sistemi)
Vites değişim göstergesi (Motor seçeneğine göre)
Elektrokrom dikiz aynası

MULTİMEDYA
Bluetooth sistemi (Handsfree telefon kiti - Audio streaming müzik aktarımı - USB girişi) Aux-in harici ses girişi
SMEG dokunmatik multimedya ekranı - 4hp - 2 Tweeter - USB - AUX - Bluetooth ( RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar, 6 hoparlör
SMEG: Yol bilgisayarı verileri (Türkçe dil seçenekli)
Cruise Control ayarları
Araç özellikleri ayarları -
Resim-Albüm kapağı izleme
Bluetooth telefon kiti ve rehber entegrasyonu)

DIŞ DONANIM ve STİL
LED paketi (Gündüz farları - iç lambalar) Gündüz farları
LED gösterge çerçeveleri Beyaz aydınlatmalı ön gösterge paneli
Sinyalli yan aynalar Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
Ambiyans ışıklı cam tavan ve metalik görünümlü ön çerçeve Parlak siyah, krom dekorlu ön panjur
Sis farları (Viraj aydınlatmalı) Ön sis farları
Krom egzoz çıkışı (çift) Krom uçlu çift egzoz çıkışı
Bagaj kapağı üzeri spoiler Araçla aynı renkteki arka spoyler
Tam boy yedek lastik (185/65 R15 - 195/55 R 16) Stepne
16" Alüminyum alaşım jantlar - - S 7 J x 17 "Detroit" alüminyum alaşımlı jantlar,
Elektrikli ayarlanabilen ısıtmalı yan aynalar 215/40 R 17 lastikler, kırmızı boyalı fren kaliperleri
Elektrikli katlanabilen yan aynaları
Gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları
Krom yan cam çerçevesi
Arka sis farları
Metalik cam tavan ön çerçevesi
Karartılmış arka camlar
Arka park sensörü (SMEG ekranında gösterim)
Far yükseklik ayarı
Gövde rengi tamponlar
Gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları
Spor süspansiyon (yerden yükseklik 15 mm alçaltılmış)


Teknik verileri ve donanımı karşılaştırmaya çabaladım ancak broşürler ve donanım tabloları eksiklerle dolu.Broşürde yazan donanım listesinde yazmayabiliyor dolayısıyla hatalar var farkettikçe düzeltmeye çalışıcam.

Performans olarak GTI önde görünmekte ki en soft yazılım bile bu farkı açar diye düşünüyorum. Ancak 208'in peformansı da ortalamanın çok çok üstünde.
Yol tutuşları arasında çok büyük bir fark olacağını zannetmiyorum. Çoğunlukla şehir içinde kullanılacak ancak sert kullanılma ihtimali de yüksek :)

Donanım olarak 208 daha dolu görünmekte. Alkantara koltuklar ve iç kaplamar, SMEG dokunmatik multimedya ekranı, Bluetooth kiti ve SMEG ile entegre arka görüş kamerası benim en çok dikkatimi çekenler oldu.

Muhtemelen son kararı belirlememizdeki en önemli kriter olan fiyat olarak 208'e 47 demişler. 2012 kirmizi, urban vintage paketli imiş. Polo'nun liste fiyatı 47.700. İkisinde de ne kadar indirim yaparlar, ya da Polo'nun metalik renk gibi opsiyonları ne kadar farkettirir tam olarak bilemiyorum. Bu konuda da öneri ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Polo GTI Vw'nin diğer araçları gibi 2-3 ay bekletmiyordur diye umuyorum.

Alacak olan arkadaşım 208'e gayet ısınmış durumda. Daha nadir olması, fiyattaki avantajı, dış görünüşündeki farklılıklar bence de gayet güzel. Ancak, Tr şartlarında Vw'nin ikinci elde Peugeot'a göre kat kat daha fazla olan güvenilirliliği, Polo'nun yazılım açısından daha bilindik ve dolasıyla güvenli ve sorunsuz olması, DSG'nin rahatlığı gibi faktörler uzun vadede düşünüldüğünde GTI'ı avantajlı kılıyor bence.

İki araç hakkında da doğru düzgün bilgim olmamasına rağmen düzgünce araştırmaya, karşılaştırmaya çalıştım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın ancak 208 pek bilinen bir araç olmadığından en kolay karşılaştırmayı böyle yapabileceğimizi düşündüm.

Paylaşacağınız tecrübe ve bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.

turkerrr
04-03-2013, 08:24
ben görüntü olarak değerlendiriyorum 208 berbat görünüyor ama polonunda çok anlamayan biri açısından dizellerinden çok farkı yok bazen 208 daha dikkat çekici olabilir ...

serkanokan
04-03-2013, 08:34
208lerde fiyatlarda baya esneklik yapabiliyo bayiler. Haziran ayinda 208gti gelecegi icin thp yi elden cikarma stratejisi de denilebilir.

Eworen
04-03-2013, 08:39
Polo GTI ın rakibi 208 THP değildir, gelecek olan 208 GTI dır

208 THP ,standart 208 e güçlü motor adaptasyonundan ibarettir .Peki bu ne demek oluyor , GTI ın yürüyen aksamı ,direksiyon tepkileri sürüşü THP den çok çok başkadır salt yol tutuş olarak belirlediğiniz fark aslında sadece yol tutuş değil bambaşka sürüş karakterini beraberinde getirir aradaki performans farkı da buna katkı sağlmaktadır

GTI çok ileri seviyede bi Otm vites ile beraber gelir bugün std araçlar için dahi manuel ile otm vites seçenekleri arasında ciddi fiyat farkı vardır

Donanım olarak GTI liste fiyatı ile bomboş gelir piyasada gördüğünüz GTI ların seviyesine gelmesi için +10 bin TL daha gereklidir THP bu konuda daha önde açık ve net belli

GTI elde yoksa (ki muhtemelen yoktur ) 2-3 ay bekletmez yüksek ihtimal 4 aya kadar bekletebilir ( tecrübe ile sabittir )

Açık ve net konuşmak gerekirse THP, GTI ın rakibi değildir hiç bir zaman olmayacaktırda çünkü 208 GTI ın eli kulağında asıl rakibi odur

Fiyatları yakın diye ( aslında aynı şartlarda hiçte yakın değil ) ve kağıt üzerinde güçleri yakın diye kafanız karışmış ama sürüş olarak hissiyat olarak ayrı dünyalarda yaşarlar

Güzel donanımlı bi GTI için bütçenin bi hayli daha yukarı çıkması gerekli
Seçim sizin..

CeM öZeR
04-03-2013, 09:04
22 aydır olduğu gibi seçimim yine polo gti olurdu. Hiç düşünmem tasa etmem,şurası burası patlayacak mı, çatlayacak mı,aman fazla yakar mı,beni üzer mi gibi düşüncemde olmaz... Herşeyden önce hayırlısı olsun..

Schumi
04-03-2013, 09:27
Bu iki araç arasında tercih Polo olmalı


22 aydır olduğu gibi seçimim yine polo gti olurdu. Hiç düşünmem tasa etmem,şurası burası patlayacak mı, çatlayacak mı,aman fazla yakar mı,beni üzer mi gibi düşüncemde olmaz... Herşeyden önce hayırlısı olsun..

Neyin çabası bu kendince ? Yağ yakar mı / eksiltir mi diye dert tasa etmedin sanırım.

Suleyman
04-03-2013, 09:46
Eski peugeot cu olarak Gti iyidir fazla düşünmeyin :icon_tup: 208 gti i da merak etmiyor değilim tabii bir gelseydi :)

Eworen
04-03-2013, 09:59
208 GTI ı bende merak ediyorum açıkçası
208 ler hafif güçte 200 hp az buz da değil çok can yakar merakla bekliyoruz..

cgnozdmr
04-03-2013, 10:16
208 GTI olsaydı düşünülürdü ama THP ile kıyaslamada düşünmeden Polo derim

Schumi
04-03-2013, 10:27
208 GTI ı bende merak ediyorum açıkçası
208 ler hafif güçte 200 hp az buz da değil çok can yakar merakla bekliyoruz..

Tipini beğenmesemde çok başarılı olucağını düşünüyorum. Hafif. Güçlü. Ve onunda 6 ileri.

efe_
04-03-2013, 10:33
208 bence güzel görünüyor dolu olduğu zaman.GTİ 'ın sağını solunu süslerler bir şekilde beğendirirler

RCkid
04-03-2013, 10:41
pejo 207den biraz tecrube edindiyse 208 gti basarili olacaktir.
ulasilabilir bir arabayla bu sinifa tekrar girecekler, kombinasyon kagit uzerinde fena degil:)
ama 1.4tsi oyle ya da boyle kendini kabul ettirdi bu sinif icin, 208le guzel cekisme olabilir

SDR_07
04-03-2013, 10:45
Polo hiçbirzaman adamı üzmez yürüyebilen bir araç pejo kronik sorunları ile insanları bıktıran bir araç bence

halilcan9455
04-03-2013, 10:46
208 Gti bence efsane adayı.
106 gti'ın efsane olmasının sebebi neydi 120 Bg lik motoru mu ?(tabi ki önemi var ancak ana etken değil bana göre)
bence ana etken küçük,hafif,iyi yol tutuşa sahip olmasıydı.
pejo yeniden hafifleme politikasına yöneldi ve 208 üretildi.
b sınıfındaki diğer rakiplerinin 1300 kg civarı olduğu bu günlerde pejo 1200 kilo civarında 100 kg daha hafif üstelik bu sefer rakiplerinin çoğundan daha güçlü bir motoru var.
208 gti efsane olmazsa bilin ki iç tasarımındandır.( o kadranın yeri tasarımı nedir yahu)

HaKo
04-03-2013, 10:48
Gücünü falan herşeyini geçtim Alman ve Fransız olayından bile seçimim net bir şekilde bellidir :)

Bunu da kimseyle tartışmam.

Schumi
04-03-2013, 10:53
Polo GTI üzerinde SC ve DSG ile 208 GTI'da hafiflik ve 200cc hacim farkı ile çekişirler bencede.

CeM öZeR
04-03-2013, 11:43
Bu iki araç arasında tercih Polo olmalı



Neyin çabası bu kendince ? Yağ yakar mı / eksiltir mi diye dert tasa etmedin sanırım.

Neden çabam olsun ki? Memnuniyet belirtiyorum suç mu ? Hiç bir derdim tasam olmadı. Ben 4. Volkswagenimi kullanıyorum, ailecek hadda sülalecek hadda şirketler grubu olarak kullanıyoruz. Yaşadığımız en ufak sıkıntıda garanti zaten hiç ikiletmeden gereken neyse yaptı ve yapıyorda. Memnuniyet belirtmekte en doğal hakkım. Yağ yaksada dert değildi. Benle yaşlanacak değil ya :)

tool
04-03-2013, 11:52
isterseniz geri kafali diyebilirsiniz ama ben GTI sinifindaki arabayi otomat surmemem

Schumi
04-03-2013, 11:53
isterseniz geri kafali diyebilirsiniz ama ben GTI sinifindaki arabayi otomat surmemem

O geri kafaya kurban olurum ben. :D

Emre Akçay
04-03-2013, 12:09
208 RC üretilecek mi peki? Konu dışı ama sorayım dedim.

Schumi
04-03-2013, 12:13
208 RC üretilecek mi peki? Konu dışı ama sorayım dedim.

RC olmayacak sanıyorum. GTI ismi kullanılacak bu sefer. Belki bir makyaj görürse araç 1-2 sene içinde o zaman olabilir.

tool
04-03-2013, 12:13
O geri kafaya kurban olurum ben. :D

genelde verilen tepki "ama R35 otomat oo yeah;" :D

Eworen
04-03-2013, 12:37
Peugeot nun elinde düzgün bi otm vites sistemi olmadığından 208 GTI manuel
Olsaydı trend e uyup mutlaka otm yaparlardı ( örn: Clio 4 RS )

Schumi
04-03-2013, 12:38
Peugeot nun elinde düzgün bi otm vites sistemi olmadığından 208 GTI manuel
Olsaydı trend e uyup mutlaka otm yaparlardı ( örn: Clio 4 RS )

Gerçekten iyi yok ben buna seviniyorum aslında. :) Auto6R'ı geliştirip koyacaklar diye endişeliydim. :)

Eworen
04-03-2013, 12:50
Gerçekten iyi yok ben buna seviniyorum aslında. :) Auto6R'ı geliştirip koyacaklar diye endişeliydim. :)

Auto6r gelseydi bir araç nasıl mundar edilir dalında madalya alırlardı :p

Şu an TR için bu sınıfta 208 GTI manuel olarak tek olacak gibi
Polo otm
Cupra otm
Fabia otm
MCS otm
JCW otm
Clio otm
Fiesta ST ( gelmeyecek diye biliyorum )

misery1903
04-03-2013, 16:24
Öncelikle herkese yorumları için teşekkürler, özellikle Eworen'e.

Fransız alman karşılaştırması yaparken birazcık daha örnekleyerek somut şeyler üzerinde durursak bence daha yararlı olur.

Tabiki kalite olarak daha iyi olduğunu iddaa etmek mantıksız da 300.000 adet üretilmiş bir araçta hala kronik sorun olur mu sorusu benim kafamı kurcalamakta.
Tekrar teşekkürler atladığımız çok nokta varmış ve belki hala var, tekrar değerlendirirken göz önünde bulundurucaz bunları da.