misery1903
04-03-2013, 08:07
Yakın bir arkadaşıma araç almayı planlıyoruz. Bütçe 45 civarı ancak GTI veya 208 için zorlamaya çalışıcaz. Sıfır ve kredi ile alınacak.
Teknik Veriler
208 Polo GTI
1,6L THP
Motor hacmi [cc] 1598 1,4 / 1390
Silindir sayısı (Sıralı) 4
Maksimum güç [Hp/dd] 156 / 6.000 132 (180) / 6200
Maksimum tork [Nm/dd] 260 / 1750-4.000 250 / 2000-4500
Emisyon sınıfı Euro5
Şanzıman tipi Manuel 6 ileri 7 ileri Tiptr. DSG
1269
PERFORMANS
Maksimum hız 215 229
0-100 km [s] 7,3 6,9
0-1.000m [s] 28,2
YAKIT TÜKETİMİ
Yakıt tankı kapasitesi [L] 50
Şehir içi [L/100km] 7,9 7,5
Şehir dışı [L/100km] 4,5 5,1
Kombine [L/100km] 5,8 5,9
CO2
egzoz emisyonları (kombine) [g/km] 135 139
Ağırlık 1150 1269
Donanım
208 Polo GTI
ACCESS ACTIVE ALLURE
GÜVENLİK
Yokuş yardım sistemi -S (e-HDi) ABS / EBD S Anti blokaj fren sistemi (ABS)
ESP (Elektronik stabilite programı) S (e-HDi) (3 kapı) Elektronik stabilizasyon programı (ESP)
Ön hava yastıkları S Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları
Yan hava yastıkları S Sürücü ve yolcu yan hava yastıkları
Arka koltukta ISOFIX çocuk koltuğu bağlama noktaları S Arka koltuklarda iki adet çocuk koltuğu sabitleyici (ISOFIX)
3 adet arka kafalık S Arkada 3 koltuk başlığı
3 noktalı 3 adet arka koltuk emniyet kemeri S Arkada 3 noktalı emniyet kemerleri
Ön koltuk emniyet kemeri uyarı sistemi S Önde 3 noktalı emniyet kemerleri
ASR (anti-patinaj sistemi) Elektronik patinaj önleme sistemi (ASR)
Acil durumda yanan 4'lü flaşörler S
Hareket halinde kapıların otomatik olarak kilitlenmesi
Perde hava yastıkları S
CDS (denge kontrolü)
Elektronik dinamik diferansiyel kilidi (XDS)
Lastik basınç sensörü
Immobilizer
Kilitli bijonlar
Disk frenler
Üçüncü stop lambası
AFU (Acil fren yardım sistemi) S
Soğutmalı torpido gözü S (Ayarlı) Soğutmalı torpido gözü
Çift bölgeli tam otomatik klima sistemi Klimatik (Manuel klima)
1/3 - 2/3 oranında yatırılabilen arka koltuk S 1/3 - 2/3 oranında tam katlanan arka koltuklar
Makyaj aynası S (Işıklı) Sürücü ve yolcu ışıklı makyaj aynaları
Hazneli ön kol dayama Ön kol dayama
12V güç çıkışı
Elektrikli ön camlar
Elektrikli arka camlar
Torpido aydınlatması
Toz ve polen filtresi
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
Optimize edilmiş ön koltuk başlıkları
Ön koltuk altlarında saklama gözleri
Ön koltuk arkasında eşya gözü
Ön ve arka okuma lambaları
Yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu
Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
Yükseklik ve açı ayarlı ön koltuk başlıkları
Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrohidrolik direksiyon
İÇ STİL
Deri kaplı spor direksiyon simidi GTI logolu spor deri direksiyon
Alüminyum vites topuzu Deri el freni ve vites topuzu
Parlak siyah kokpit ve kapı kaplamaları
Krom çerçeveli göstergeler
Krom çerçeveli havalandırmalar
Alüminyum görünümlü spor pedallar
Bagaj bölümü aydınlatması
Urban vintage paketi (Urban Vintage koltuklar Jacky özel spor koltuklar
ve iç kaplamalar (Alkantara)
Ön kol dayama Ön kol dayama
Isıtmalı ön koltuklar
Alüminyum kapı eşikleri
Urban vintage kapı kaplamaları
ACCESS ACTIVE ALLURE
TEKNOLOJİ
Yol bilgisayarı, dış sıcaklık göstergesi Yol bilgisayarı (Türkçe dil seçenekli)
Cruise control
Değişken destekli elektrikli direksiyon sistemi
Yağmur sensörü
Dokunmatik sinyaller
Follow me home (Refakatçi aydınlatma sistemi)
Vites değişim göstergesi (Motor seçeneğine göre)
Elektrokrom dikiz aynası
MULTİMEDYA
Bluetooth sistemi (Handsfree telefon kiti - Audio streaming müzik aktarımı - USB girişi) Aux-in harici ses girişi
SMEG dokunmatik multimedya ekranı - 4hp - 2 Tweeter - USB - AUX - Bluetooth ( RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar, 6 hoparlör
SMEG: Yol bilgisayarı verileri (Türkçe dil seçenekli)
Cruise Control ayarları
Araç özellikleri ayarları -
Resim-Albüm kapağı izleme
Bluetooth telefon kiti ve rehber entegrasyonu)
DIŞ DONANIM ve STİL
LED paketi (Gündüz farları - iç lambalar) Gündüz farları
LED gösterge çerçeveleri Beyaz aydınlatmalı ön gösterge paneli
Sinyalli yan aynalar Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
Ambiyans ışıklı cam tavan ve metalik görünümlü ön çerçeve Parlak siyah, krom dekorlu ön panjur
Sis farları (Viraj aydınlatmalı) Ön sis farları
Krom egzoz çıkışı (çift) Krom uçlu çift egzoz çıkışı
Bagaj kapağı üzeri spoiler Araçla aynı renkteki arka spoyler
Tam boy yedek lastik (185/65 R15 - 195/55 R 16) Stepne
16" Alüminyum alaşım jantlar - - S 7 J x 17 "Detroit" alüminyum alaşımlı jantlar,
Elektrikli ayarlanabilen ısıtmalı yan aynalar 215/40 R 17 lastikler, kırmızı boyalı fren kaliperleri
Elektrikli katlanabilen yan aynaları
Gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları
Krom yan cam çerçevesi
Arka sis farları
Metalik cam tavan ön çerçevesi
Karartılmış arka camlar
Arka park sensörü (SMEG ekranında gösterim)
Far yükseklik ayarı
Gövde rengi tamponlar
Gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları
Spor süspansiyon (yerden yükseklik 15 mm alçaltılmış)
Teknik verileri ve donanımı karşılaştırmaya çabaladım ancak broşürler ve donanım tabloları eksiklerle dolu.Broşürde yazan donanım listesinde yazmayabiliyor dolayısıyla hatalar var farkettikçe düzeltmeye çalışıcam.
Performans olarak GTI önde görünmekte ki en soft yazılım bile bu farkı açar diye düşünüyorum. Ancak 208'in peformansı da ortalamanın çok çok üstünde.
Yol tutuşları arasında çok büyük bir fark olacağını zannetmiyorum. Çoğunlukla şehir içinde kullanılacak ancak sert kullanılma ihtimali de yüksek :)
Donanım olarak 208 daha dolu görünmekte. Alkantara koltuklar ve iç kaplamar, SMEG dokunmatik multimedya ekranı, Bluetooth kiti ve SMEG ile entegre arka görüş kamerası benim en çok dikkatimi çekenler oldu.
Muhtemelen son kararı belirlememizdeki en önemli kriter olan fiyat olarak 208'e 47 demişler. 2012 kirmizi, urban vintage paketli imiş. Polo'nun liste fiyatı 47.700. İkisinde de ne kadar indirim yaparlar, ya da Polo'nun metalik renk gibi opsiyonları ne kadar farkettirir tam olarak bilemiyorum. Bu konuda da öneri ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Polo GTI Vw'nin diğer araçları gibi 2-3 ay bekletmiyordur diye umuyorum.
Alacak olan arkadaşım 208'e gayet ısınmış durumda. Daha nadir olması, fiyattaki avantajı, dış görünüşündeki farklılıklar bence de gayet güzel. Ancak, Tr şartlarında Vw'nin ikinci elde Peugeot'a göre kat kat daha fazla olan güvenilirliliği, Polo'nun yazılım açısından daha bilindik ve dolasıyla güvenli ve sorunsuz olması, DSG'nin rahatlığı gibi faktörler uzun vadede düşünüldüğünde GTI'ı avantajlı kılıyor bence.
İki araç hakkında da doğru düzgün bilgim olmamasına rağmen düzgünce araştırmaya, karşılaştırmaya çalıştım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın ancak 208 pek bilinen bir araç olmadığından en kolay karşılaştırmayı böyle yapabileceğimizi düşündüm.
Paylaşacağınız tecrübe ve bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.
Teknik Veriler
208 Polo GTI
1,6L THP
Motor hacmi [cc] 1598 1,4 / 1390
Silindir sayısı (Sıralı) 4
Maksimum güç [Hp/dd] 156 / 6.000 132 (180) / 6200
Maksimum tork [Nm/dd] 260 / 1750-4.000 250 / 2000-4500
Emisyon sınıfı Euro5
Şanzıman tipi Manuel 6 ileri 7 ileri Tiptr. DSG
1269
PERFORMANS
Maksimum hız 215 229
0-100 km [s] 7,3 6,9
0-1.000m [s] 28,2
YAKIT TÜKETİMİ
Yakıt tankı kapasitesi [L] 50
Şehir içi [L/100km] 7,9 7,5
Şehir dışı [L/100km] 4,5 5,1
Kombine [L/100km] 5,8 5,9
CO2
egzoz emisyonları (kombine) [g/km] 135 139
Ağırlık 1150 1269
Donanım
208 Polo GTI
ACCESS ACTIVE ALLURE
GÜVENLİK
Yokuş yardım sistemi -S (e-HDi) ABS / EBD S Anti blokaj fren sistemi (ABS)
ESP (Elektronik stabilite programı) S (e-HDi) (3 kapı) Elektronik stabilizasyon programı (ESP)
Ön hava yastıkları S Sürücü ve yolcu ön hava yastıkları
Yan hava yastıkları S Sürücü ve yolcu yan hava yastıkları
Arka koltukta ISOFIX çocuk koltuğu bağlama noktaları S Arka koltuklarda iki adet çocuk koltuğu sabitleyici (ISOFIX)
3 adet arka kafalık S Arkada 3 koltuk başlığı
3 noktalı 3 adet arka koltuk emniyet kemeri S Arkada 3 noktalı emniyet kemerleri
Ön koltuk emniyet kemeri uyarı sistemi S Önde 3 noktalı emniyet kemerleri
ASR (anti-patinaj sistemi) Elektronik patinaj önleme sistemi (ASR)
Acil durumda yanan 4'lü flaşörler S
Hareket halinde kapıların otomatik olarak kilitlenmesi
Perde hava yastıkları S
CDS (denge kontrolü)
Elektronik dinamik diferansiyel kilidi (XDS)
Lastik basınç sensörü
Immobilizer
Kilitli bijonlar
Disk frenler
Üçüncü stop lambası
AFU (Acil fren yardım sistemi) S
Soğutmalı torpido gözü S (Ayarlı) Soğutmalı torpido gözü
Çift bölgeli tam otomatik klima sistemi Klimatik (Manuel klima)
1/3 - 2/3 oranında yatırılabilen arka koltuk S 1/3 - 2/3 oranında tam katlanan arka koltuklar
Makyaj aynası S (Işıklı) Sürücü ve yolcu ışıklı makyaj aynaları
Hazneli ön kol dayama Ön kol dayama
12V güç çıkışı
Elektrikli ön camlar
Elektrikli arka camlar
Torpido aydınlatması
Toz ve polen filtresi
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
Optimize edilmiş ön koltuk başlıkları
Ön koltuk altlarında saklama gözleri
Ön koltuk arkasında eşya gözü
Ön ve arka okuma lambaları
Yükseklik ayarlı ön yolcu koltuğu
Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu
Yükseklik ve açı ayarlı ön koltuk başlıkları
Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrohidrolik direksiyon
İÇ STİL
Deri kaplı spor direksiyon simidi GTI logolu spor deri direksiyon
Alüminyum vites topuzu Deri el freni ve vites topuzu
Parlak siyah kokpit ve kapı kaplamaları
Krom çerçeveli göstergeler
Krom çerçeveli havalandırmalar
Alüminyum görünümlü spor pedallar
Bagaj bölümü aydınlatması
Urban vintage paketi (Urban Vintage koltuklar Jacky özel spor koltuklar
ve iç kaplamalar (Alkantara)
Ön kol dayama Ön kol dayama
Isıtmalı ön koltuklar
Alüminyum kapı eşikleri
Urban vintage kapı kaplamaları
ACCESS ACTIVE ALLURE
TEKNOLOJİ
Yol bilgisayarı, dış sıcaklık göstergesi Yol bilgisayarı (Türkçe dil seçenekli)
Cruise control
Değişken destekli elektrikli direksiyon sistemi
Yağmur sensörü
Dokunmatik sinyaller
Follow me home (Refakatçi aydınlatma sistemi)
Vites değişim göstergesi (Motor seçeneğine göre)
Elektrokrom dikiz aynası
MULTİMEDYA
Bluetooth sistemi (Handsfree telefon kiti - Audio streaming müzik aktarımı - USB girişi) Aux-in harici ses girişi
SMEG dokunmatik multimedya ekranı - 4hp - 2 Tweeter - USB - AUX - Bluetooth ( RCD 310 radyo-CD-MP3 çalar, 6 hoparlör
SMEG: Yol bilgisayarı verileri (Türkçe dil seçenekli)
Cruise Control ayarları
Araç özellikleri ayarları -
Resim-Albüm kapağı izleme
Bluetooth telefon kiti ve rehber entegrasyonu)
DIŞ DONANIM ve STİL
LED paketi (Gündüz farları - iç lambalar) Gündüz farları
LED gösterge çerçeveleri Beyaz aydınlatmalı ön gösterge paneli
Sinyalli yan aynalar Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar
Ambiyans ışıklı cam tavan ve metalik görünümlü ön çerçeve Parlak siyah, krom dekorlu ön panjur
Sis farları (Viraj aydınlatmalı) Ön sis farları
Krom egzoz çıkışı (çift) Krom uçlu çift egzoz çıkışı
Bagaj kapağı üzeri spoiler Araçla aynı renkteki arka spoyler
Tam boy yedek lastik (185/65 R15 - 195/55 R 16) Stepne
16" Alüminyum alaşım jantlar - - S 7 J x 17 "Detroit" alüminyum alaşımlı jantlar,
Elektrikli ayarlanabilen ısıtmalı yan aynalar 215/40 R 17 lastikler, kırmızı boyalı fren kaliperleri
Elektrikli katlanabilen yan aynaları
Gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları
Krom yan cam çerçevesi
Arka sis farları
Metalik cam tavan ön çerçevesi
Karartılmış arka camlar
Arka park sensörü (SMEG ekranında gösterim)
Far yükseklik ayarı
Gövde rengi tamponlar
Gövde rengi yan aynalar ve kapı kolları
Spor süspansiyon (yerden yükseklik 15 mm alçaltılmış)
Teknik verileri ve donanımı karşılaştırmaya çabaladım ancak broşürler ve donanım tabloları eksiklerle dolu.Broşürde yazan donanım listesinde yazmayabiliyor dolayısıyla hatalar var farkettikçe düzeltmeye çalışıcam.
Performans olarak GTI önde görünmekte ki en soft yazılım bile bu farkı açar diye düşünüyorum. Ancak 208'in peformansı da ortalamanın çok çok üstünde.
Yol tutuşları arasında çok büyük bir fark olacağını zannetmiyorum. Çoğunlukla şehir içinde kullanılacak ancak sert kullanılma ihtimali de yüksek :)
Donanım olarak 208 daha dolu görünmekte. Alkantara koltuklar ve iç kaplamar, SMEG dokunmatik multimedya ekranı, Bluetooth kiti ve SMEG ile entegre arka görüş kamerası benim en çok dikkatimi çekenler oldu.
Muhtemelen son kararı belirlememizdeki en önemli kriter olan fiyat olarak 208'e 47 demişler. 2012 kirmizi, urban vintage paketli imiş. Polo'nun liste fiyatı 47.700. İkisinde de ne kadar indirim yaparlar, ya da Polo'nun metalik renk gibi opsiyonları ne kadar farkettirir tam olarak bilemiyorum. Bu konuda da öneri ve tecrübelerinize ihtiyacım var. Polo GTI Vw'nin diğer araçları gibi 2-3 ay bekletmiyordur diye umuyorum.
Alacak olan arkadaşım 208'e gayet ısınmış durumda. Daha nadir olması, fiyattaki avantajı, dış görünüşündeki farklılıklar bence de gayet güzel. Ancak, Tr şartlarında Vw'nin ikinci elde Peugeot'a göre kat kat daha fazla olan güvenilirliliği, Polo'nun yazılım açısından daha bilindik ve dolasıyla güvenli ve sorunsuz olması, DSG'nin rahatlığı gibi faktörler uzun vadede düşünüldüğünde GTI'ı avantajlı kılıyor bence.
İki araç hakkında da doğru düzgün bilgim olmamasına rağmen düzgünce araştırmaya, karşılaştırmaya çalıştım. Biraz uzun oldu kusura bakmayın ancak 208 pek bilinen bir araç olmadığından en kolay karşılaştırmayı böyle yapabileceğimizi düşündüm.
Paylaşacağınız tecrübe ve bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.