Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik güç farkı yaratır mı?
Otto_Skorzeny
04-03-2013, 17:25
Benim aracım 4 adet kış lastiği ile 180beygir çıktı.Aynı dynoda 4 tane normal lastikle ölçüm yapsak bi değişiklik olur mu? veya yere aktarılan güçte bir değişiklik olur mu?
tdipower
04-03-2013, 17:25
hiç birşey değişmez
Sanmıyorum bir fark olacagını mantıken :D olsa bile hissettirecek derecede olmaz diye düşünüyorum
Kış lastiğiyle yaz lastiğinin ölçüleri nedir? 4 taneseni değiştirme nedeniniz araç 4x4 mü?
Kış lastiğiyle yaz lastiğinin ölçüleri nedir? 4 taneseni değiştirme nedeniniz araç 4x4 mü?
Adı uzerinde kış lastigi 4 u birlikte degişmesi gerekir
ben azda olsa yavaşlatıyor diye biliyorum ama emin değilim.
mechanic
04-03-2013, 20:08
yere aktarma noktasına kadar herşey motorunuz ve diğer aktarmalarla ilgili, bastığınız yüzey değiştiğinde sıkıntı olur.
kış lastikleri desenleri itibari ile genelde yere daha az alanda basarlar, yaz lastilkleri daha fazla alanda basarlar, patinajda kalabilirsin kış lastiği ile,
o zaman soru şu: dyno da patinaja kaldı mı?
http://image5.sahibinden.com/photos/73/89/89/109738989758.jpg
http://image5.sahibinden.com/photos/27/58/99/114275899vr7.jpg
murat çelik
04-03-2013, 20:09
Adı uzerinde kış lastigi 4 u birlikte degişmesi gerekir
araç tek cekerse 4 laStigini degiştirip ölçüm yapmanın amacı nedir:o:soru:
Otto_Skorzeny
04-03-2013, 20:11
yere aktarma noktasına kadar herşey motorunuz ve diğer aktarmalarla ilgili, bastığınız yüzey değiştiğinde sıkıntı olur.
kış lastikleri desenleri itibari ile genelde yere daha az alanda basarlar, yaz lastilkleri daha fazla alanda basarlar, patinajda kalabilirsin kış lastiği ile,
o zaman soru şu: dyno da patinaja kaldı mı?
http://image5.sahibinden.com/photos/73/89/89/109738989758.jpg
[http://image5.sahibinden.com/photos/27/58/99/114275899vr7.jpg
Ne desem yalan olur hiç dikkat etmedim :). Ama şuan kalkarken patinaj çekiyor araba onu biliyorum :))
Otto_Skorzeny
04-03-2013, 20:13
Bu arada ölçüm yaparken o lastikler denk geldi yoksa bilerek denediğimiz bir şey yok. Araç öden çekişli fakat bizim hassasiyetimizden dolayı 4 tekeri de değiştirdik.
Edit: Yazım hatası
mechanic
04-03-2013, 20:16
Bu arada ölçüm yaparken o lastikler denk geldi yoksa bilerek denediğimiz bir şey yok. Araç öden çekişli fakat bizim hassasiyetimizden dolayı 4 tekeri de değiştirdik.
Edit: Yazım hatası
hassasiyet demişsin, akıllı olduğun içindir o.
kış lastiği hava sıcaklığı ile alakalı bir olaydır.
sıcaklık 7 derece ve altına indiğinde yaz lastiğinin performansını ve ömrünü yer.
kış lastiğinin karışımı farklıdır.
kar lastiği de aynı zamanda kış lastiği olup özelliği deseni sayesinde kar'ı lastiğe yapıştırmadan atan lastiktir.
güvenliğiniz ve ömrü için hepsini değiştirmek akıllıcadır.
araç tek cekerse 4 laStigini degiştirip ölçüm yapmanın amacı nedir:o:soru:
Arkadas normal sartlarda kıs kullanımı ıcın takmıs o arada cikmiş olçum yapmıs benım anladıgım bu
mechanic
04-03-2013, 20:19
..
bu arada kullanmış olduğun nick'in sebebiyle seni şiddetle kınıyorum.
Otto_Skorzeny
04-03-2013, 20:22
bu arada kullanmış olduğun nick'in sebebiyle seni şiddetle kınıyorum.
Herkesin düşüncesi kendine, saygı duyuyorum.:)
yere aktarma noktasına kadar herşey motorunuz ve diğer aktarmalarla ilgili, bastığınız yüzey değiştiğinde sıkıntı olur.
kış lastikleri desenleri itibari ile genelde yere daha az alanda basarlar, yaz lastilkleri daha fazla alanda basarlar, patinajda kalabilirsin kış lastiği ile,
o zaman soru şu: dyno da patinaja kaldı mı?
[IM]http://image5.sahibinden.com/photos/73/89/89/109738989758.jpg[/IMG]
[IM]http://image5.sahibinden.com/photos/27/58/99/114275899vr7.jpg[/IMG]
yanlışın var,kış lastiği yazlık lastiğe göre daha fazla tutunur sıcak hava da ,bi nevi drag lastiği olarak dahi kullanabilirsin.Dynoda patinaja kalması imkansız kış lastiği ile yani kısacası,lastiği parçalar öyle bişey olsa.Yanlış bilgi kısacası.
Kış lastiği hamuru gereği yazlık lastiğe göre kauçuk maddesi daha yumuşaktır,ve şekil/desen itibariyle kar'ı içine sokar ve sonradan atar.Daha az yere basar mantığı şurdan gelir,karda daha az alana basmak daha rahat çekiş demektir.Bundan dolayı normalde 225-45-17 kullanan bir aracın fabrikasyon kış lastiği ölçüsü 205-55/60-16'dır.
mechanic
04-03-2013, 20:45
yanlışın var,kış lastiği yazlık lastiğe göre daha fazla tutunur sıcak hava da ,bi nevi drag lastiği olarak dahi kullanabilirsin.Dynoda patinaja kalması imkansız kış lastiği ile yani kısacası,lastiği parçalar öyle bişey olsa.Yanlış bilgi kısacası.
peki, tüm techturkey'e drag lastiği olarak kış lastiği mi öneriyorsunuz?:eek:
patinaj konusu, kış lastiği abatları dediğin ve dediğim gibi küçüktür.
arabana daha düşük ebatta , kesitte lastik takarsan patinaj çeker sürtünme alanı az olduğundan dolayı. neresi yanlış bi de bold yapmışın.
mechanic
04-03-2013, 20:56
Kış lastiği hamuru gereği yazlık lastiğe göre kauçuk maddesi daha yumuşaktır,ve şekil/desen itibariyle kar'ı içine sokar ve sonradan atar.
Daha az yere basar mantığı şurdan gelir,karda daha az alana basmak daha rahat çekiş demektir.Bundan dolayı normalde 225-45-17 kullanan bir aracın fabrikasyon kış lastiği ölçüsü 205-55/60-16'dır.
amacım seninle tartışmak değil forumdaki insanlar yanlış bilgi edinmesin.
kış lastiğini kar lastiği sanıyorsunuz,
kış lastikleri 7 derece altına kullanılmalı,
kar lastikleri kış lastiği ayarında olup kar'a yönelik desenlidir.
bu bu kadar.
araçların tavsiye ettiği fabrikasyon kış lastiği ölçüsünü ben bilmiyorum, onun için kafamdan atmıyorum.
realitede karda daha az alana basarsan batarsın.
peki, tüm techturkey'e drag lastiği olarak kış lastiği mi öneriyorsunuz?:eek:
patinaj konusu, kış lastiği abatları dediğin ve dediğim gibi küçüktür.
arabana daha düşük ebatta , kesitte lastik takarsan patinaj çeker sürtünme alanı az olduğundan dolayı. neresi yanlış bi de bold yapmışın.
hamuru yumuşak ve tutunma yüksek olduğu için ,yazlık lastikle 15mt durmadan patinaj ceekebiliyosan ,kışlık ile bu 5.5-7mt olur(atıyorum) bilmem anlatabildim mi?
Tüm tech'e tavsiye ediyorum evet,drag lastiği pahalı gelen üyeler draglarda kışlık lastik kullanabilir.
amacım seninle tartışmak değil forumdaki insanlar yanlış bilgi edinmesin.
kış lastiğini kar lastiği sanıyorsunuz,
kış lastikleri 7 derece altına kullanılmalı,
kar lastikleri kış lastiği ayarında olup kar'a yönelik desenlidir.
bu bu kadar.
araçların tavsiye ettiği fabrikasyon kış lastiği ölçüsünü ben bilmiyorum, onun için kafamdan atmıyorum.
realitede karda daha az alana basarsan batarsın.
ben neyin ne olduğunu biliyorum mechanic.
Kış lastiği/kar lastği M/S herne ise ismi.10yıldır yılın 8ayı toplam 7aracımda kullanıyorum.(ticari-hafif ticari-binek)
8ayın min 5.5 ayını -5 ile -30 arasında geçiriyorum.
Araçların kışlık tavsiye ettiği fabrikasyon değerleri ben biliyorum.
Realite ile olmuyo bazı işler.:icon_tup:
her zaman kışlık/kar/MS lastiği yaza göre daha az taban ,daha fazla yanak şeklindedir.(min 2ebat sunulur,mevcut ebat'ın kar lastiği ebadı + olarak mevcuttan düşük jant ve ona uygun 1 veya 2adet daha lastik ölçüsü)
Sen normal 275-35-19 kışlık lastikle 225-45-19 lastik karşılaştırıldığı zaman ;
daha fazla tutunmaya sahiptir 275 olan batmaz vs diyosan o senin bilceğin iş ve yanlış.:icon_tup:
Bilgim olmadığı konularda hiçbizmn konuşmadım forumda ve gerçek hayatımda.Bilmiyosam susarım :icon_tup:
selamlar.
Kış lastikleri yakıt tüketimini arttırırmı sizce?
0-100 km hızlanmayı vs etkilermi?
Kış lastikleri yakıt tüketimini arttırırmı sizce?
0-100 km hızlanmayı vs etkilermi?
kış lastikleri genelde yazlıklara oranla 0.5-1lt civarı arttırıyor yakıt tüketimini.(sebebi sürtünme sanıyorum ki.)
0-100'ü düşürür eger sıcak havada kullanılırsa.
Soguk havada kullanılırsa gene düşürür,çünkü yazlık lastik - kışlığa oranla tutunmicaktır : )
darkmoon
04-03-2013, 21:20
kış lastiği nokian kullanıyorum yazlarıda 4 mevsim primacy performansı bilmem ama yakıtta barzi fark var çok rahat 1 bazen koşullara göre 2 litre oynuyor..
http://mbworld.org/forums/attachments/clk-class-w208/54827d1119643833-dont-use-michelin-pilot-sport-tires-e-tire-label.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/design9r/P1040187.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y46/mycarrera2002/IMG_2302.jpg
http://adslpipe.co.uk/car/tyre%20pressures.jpg
yeterli olmuştur sanıyorum mechanic.
M+S yazanlar.(kışlık-kar) lastiği.
ekleme ;
senin mantığınla ilerlersek mercedes yanlış yapıyo 265-35-18 taktırması gerekliydi kışlık olarak :D
kış lastikleri genelde yazlıklara oranla 0.5-1lt civarı arttırıyor yakıt tüketimini.(sebebi sürtünme sanıyorum ki.)
0-100'ü düşürür eger sıcak havada kullanılırsa.
Soguk havada kullanılırsa gene düşürür,çünkü yazlık lastik - kışlığa oranla tutunmicaktır : )
0-100 demiyelimde rollinglerde vs surtunme yuksek oldugu için az da olsa performansıda dusuruyor sanırım.
Araç s3 olunca yazın kışın , veya lastığı farketmiyor,0 patinaj :)
0-100 demiyelimde rollinglerde vs surtunme yuksek oldugu için az da olsa performansıda dusuruyor sanırım.
Araç s3 olunca yazın kışın , veya lastığı farketmiyor,0 patinaj :)
önceki aracım s6'dı yazlık kışlık o kadar farkediyo ki :D kar'a girince anlarsın abi :icon_tup:
kışlıkları taktığımda oh be dünya varmış diyodum:D (yaz 255-35-19) kış 205-60-16)
felaket fark var,he tabi istanbulda kar yok o ayrı dava :D
Onurun yaşadıgı bolgeden dolayi kar li hava tecrubesi hepmizinden fazladir bunuda dikkate almakta fayda var...
önceki aracım s6'dı yazlık kışlık o kadar farkediyo ki :D kar'a girince anlarsın abi :icon_tup:
kışlıkları taktığımda oh be dünya varmış diyodum:D (yaz 255-35-19) kış 205-60-16)
felaket fark var,he tabi istanbulda kar yok o ayrı dava :D
karda çok kullandım, şu an kar lastiklerim takılı karda muhakkak kar lastiği çok etkili kışında kar lastıgı çok daha etkılı.
Benım demek istediğim yağmurda kış veya yaz kuru havada 0 patinajla yuruyor. Karda çivili lastiklede olsan mutlaka çok farklı olur.:)
kış lastiğinin hamuru daha yumuşak olacağından, dynoda değilsede yolda giderken illaki bir kayıp olacaktır, burada mesele lastiğin gücü yere verimli aktarması, hamuru yumuşak esnek bir malzeme taş gibi sert bir malzeme kadar verimli olmayacaktır kesinlikle, ha bu kayıp öyle 5 10 boy değil roll sırasında en fazla 1 boy yada yarım boy kayıp kadar fark edecektir, bu arada lastiğin ağırlığı çok daha önemli bir rol oynamakta....
mechanic
04-03-2013, 21:57
ben ne diyorum sen nelerin peşindesin.
batar batmaz demiyorum kendi kendine gaza gelmişsin
hamuru yumuşak ve tutunma yüksek olduğu için ,yazlık lastikle 15mt durmadan patinaj ceekebiliyosan ,kışlık ile bu 5.5-7mt olur(atıyorum) bilmem anlatabildim mi?
Tüm tech'e tavsiye ediyorum evet,drag lastiği pahalı gelen üyeler draglarda kışlık lastik kullanabilir.
ben neyin ne olduğunu biliyorum mechanic.
Kış lastiği/kar lastği M/S herne ise ismi.10yıldır yılın 8ayı toplam 7aracımda kullanıyorum.(ticari-hafif ticari-binek)
8ayın min 5.5 ayını -5 ile -30 arasında geçiriyorum.
Araçların kışlık tavsiye ettiği fabrikasyon değerleri ben biliyorum.
Realite ile olmuyo bazı işler.:icon_tup:
her zaman kışlık/kar/MS lastiği yaza göre daha az taban ,daha fazla yanak şeklindedir.(min 2ebat sunulur,mevcut ebat'ın kar lastiği ebadı + olarak mevcuttan düşük jant ve ona uygun 1 veya 2adet daha lastik ölçüsü)
Sen normal 275-35-19 kışlık lastikle 225-45-19 lastik karşılaştırıldığı zaman ;
daha fazla tutunmaya sahiptir 275 olan batmaz vs diyosan o senin bilceğin iş ve yanlış.:icon_tup:
Bilgim olmadığı konularda hiçbizmn konuşmadım forumda ve gerçek hayatımda.Bilmiyosam susarım :icon_tup:
selamlar.
amacım seninle tartışmak değil forumdaki insanlar yanlış bilgi edinmesin.
kış lastiğini kar lastiği sanıyorsunuz,
kış lastikleri 7 derece altına kullanılmalı,
kar lastikleri kış lastiği ayarında olup kar'a yönelik desenlidir.
bu bu kadar.
araçların tavsiye ettiği fabrikasyon kış lastiği ölçüsünü ben bilmiyorum, onun için kafamdan atmıyorum.
realitede karda daha az alana basarsan batarsın.
[IMG]http://mbworld.org/forums/attachments/clk-class-w208/54827d1119643833-dont-use-michelin-pilot-sport-tires-e-tire-label.jpg
[IMG]http://i5.photobucket.com/albums/y189/design9r/P1040187.jpg
[IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y46/mycarrera2002/IMG_2302.jpg
[IMG]http://adslpipe.co.uk/car/tyre%20pressures.jpg
yeterli olmuştur sanıyorum mechanic.
M+S yazanlar.(kışlık-kar) lastiği.
ekleme ;
senin mantığınla ilerlersek mercedes yanlış yapıyo 265-35-18 taktırması gerekliydi kışlık olarak :D
bilmiyorum dedim hala aynı hikayedesin.
kışlık her lastik kar lastiği değildir onu söyledim.
başka bişe de dememişim zaten,
dragta kullanma fikri sana ait,
okuduğunu anlamak bu kadar zor mu ya ?
:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup: :icon_tup:
kış-kar lastiği draglarda kullanılabilirse slick lastik kullanmanın amacı ne ? nereyi yanlış anladım
dragda kullanmak bana ait değil bu trip'i bilenler zaten vardır.Daha önceki yıllarda kullananlar da oldu zaten.İsteyen kullanır isteyen kullanmaz benden ufak bi hatırlatma olsun sadece..
bold yaptıgın kısmı harara gürele yazdıgım için yanlışlık yapmışım biliyorum olcaktı o kısmı anlamak zor olmasa gerek zaten ;)
ekleme ;
'realitede karda daha az alana basarsan batarsın.'
okudugumu anlamak zor degıl sen yazdın bunu.
kış-kar lastiği draglarda kullanılabilirse slick lastik kullanmanın amacı ne ? nereyi yanlış anladım
2tane slick lastik farz-ı misal 500milyon
2tane kışlık lastik farz-ı misal çıkma yeni tarihli(11-12-13) 200milyon
fiyat/performans olarak normal lastiğinle kalktığından daha fazla tutunucaksın,yanlış anladığın biryer yok kısacası.
Hatta ve hatta 17stock jant ölçünse 15kışlık lastik alırsın daha da ucuza gelir.
tamamen bütçeyle alakalı.
2tane slick lastik farz-ı misal 500milyon
2tane kışlık lastik farz-ı misal çıkma yeni tarihli(11-12-13) 200milyon
fiyat/performans olarak normal lastiğinle kalktığından daha fazla tutunucaksın,yanlış anladığın biryer yok kısacası.
Hatta ve hatta 17stock jant ölçünse 15kışlık lastik alırsın daha da ucuza gelir.
tamamen bütçeyle alakalı.
bütçe kısmıyla alakalı değildi sorum :) yani yere tutunma yüzeyini artırmak değil midir slick lastik kullanmanın amacı ? kar-kış lastiğinde ise desenler var ve yere basan alan daha az. sizin söylemek istediğiniz ise kar lastiğinde 'lastik çapı/jant çapı' oranı daha büyük olduğu için tutunmanın daha iyi olduğu galiba
Adı uzerinde kış lastigi 4 u birlikte degişmesi gerekir
Wauw cok zekice :o yalnız anlatmak istediğim dyno için 4 çeker olmayan aracın 4 tekerinde değişmesine gerek yok. Basit...
Kışı yazlık lastiklerle bitirdim... :D
kendi aracımda ( Celica ) yazlık lastikler var, eşimin aracında ( Punto ) kışlık lastikler var... Aradaki fark tarif edilmez yaşanır !
Celica ile kar varken dümdüz yolda bile kalkış yapamadım, iyi ki buralarda pek yokuş yok o durumu zaten düşünemiyorum bile... Araçta yol tutuş, çekiş, frenler... her şey tamamen iptal oluyor..
Punto ise kış lastikleriyle traktör gibi çekiyor ! frenler tutuyor...
Karlı bölgelerde kış lastiği kullanmadan yola çıkmak kesinlikle çok ama çok tehlikeli !
bütçe kısmıyla alakalı değildi sorum :) yani yere tutunma yüzeyini artırmak değil midir slick lastik kullanmanın amacı ? kar-kış lastiğinde ise desenler var ve yere basan alan daha az. sizin söylemek istediğiniz ise kar lastiğinde 'lastik çapı/jant çapı' oranı daha büyük olduğu için tutunmanın daha iyi olduğu galiba
Slixk lastigi sdece gnislik olarak algilarsan dusundugjn dogru,fakat hamur yapisidir one cikan kisim..
Zaten yazlik lastiklerde ne kdr taban o kdr tutunma oldugu icin sorun yok. Drag slicktede motor gucunj vs gore ebat belirlenio . Gidiptr amerikanlara takilan lastikle kalkan fwd gordun nu hic ?
Butve ile alakali olrk yazdimi blirtmistm ama yeteri kdr ablasilmamis,hamur yapisi cok yumusak okdugu icin yazlari delidumrul bi tutus sagliyo(cekis) ondan mutevellit yani.
mechanic
05-03-2013, 09:13
Slixk lastigi sdece gnislik olarak algilarsan dusundugjn dogru,fakat hamur yapisidir one cikan kisim..
Zaten yazlik lastiklerde ne kdr taban o kdr tutunma oldugu icin sorun yok. Drag slicktede motor gucunj vs gore ebat belirlenio . Gidiptr amerikanlara takilan lastikle kalkan fwd gordun nu hic ?
Butve ile alakali olrk yazdimi blirtmistm ama yeteri kdr ablasilmamis,hamur yapisi cok yumusak okdugu icin yazlari delidumrul bi tutus sagliyo(cekis) ondan mutevellit yani.
Brisa'dan aldığım bilgiye göre aşağıdakini okumanı tavsiye ediyorum:
"Bizlerin hissettiği yumuşaklık kavramı aracın davranışını etkiler, örneğin viraj emniyetini, konforu
fakat tutunma ile bizim düşündüğümüz anlamda bağlantısı yok. Biz bu yumuşaklığın lastiğin sırt karışımdan
geldiği yanılgısına düşeriz. Tutunmayı sağlayan büyük oranda lastiğin yere basan sırt karışımı ve desen özelliğidir
Karışımdaki yumuşaklığı bizlerin hissetmesi çok mümkün değil.
Kolay gelsin/ Nusret Efe" 11 Şubat 2013
Brisa'dan aldığım bilgiye göre aşağıdakini okumanı tavsiye ediyorum:
"Bizlerin hissettiği yumuşaklık kavramı aracın davranışını etkiler, örneğin viraj emniyetini, konforu
fakat tutunma ile bizim düşündüğümüz anlamda bağlantısı yok. Biz bu yumuşaklığın lastiğin sırt karışımdan
geldiği yanılgısına düşeriz. Tutunmayı sağlayan büyük oranda lastiğin yere basan sırt karışımı ve desen özelliğidir
Karışımdaki yumuşaklığı bizlerin hissetmesi çok mümkün değil.
Kolay gelsin/ Nusret Efe" 11 Şubat 2013
he olmadi mercihleri kullanirim diyosun :D
drag yaparken viraj donuluyo mu?
karisimdaki yumusakligi hyissetmek nasil bizim elimizdedegil ,tecrube konusuyo burda lastik saticisi degil.
al eline kislik lastigi desenini bi oyna bakalim pamuk gibi mi degilmi.
hala daha susmak yok konusmaya devam diyosan istedigin mercihten cevap yazabilirsin.
hic olmadi video ceker koyarim anlayan zaten anladi neyin ne oldgunu.
brisa`dan bilgi alip yazsaydin o zmn ilk tavsiyeni de :icon_tup:
+ ekleme
hamur yapisi yumusak oldugu icin kisin donup sertlesmedigi icin lastik zaten cekisi kolay oluyo kislari,yazinda +20 uzerinde de otomatikman hamur gibi yere yapisiyo.hatta vic vic ses bile cikartir.
ya ne ugrasiyorum ki tamam adanali mechanic senin ve birsa korsa asetta argentino dogo `nun dedigi gibi olsun. arrivederci.
http://2.bp.blogspot.com/_9SyZHb8PyoI/TSZAvvUf7qI/AAAAAAAAE2s/TCKcLa8KDHM/s400/e%25C5%259F%25C5%259Fe%25C4%259Fe%2Balt%25C4%25B1n %2Bsemer%2Bvurmu%25C5%259Flar.jpg
mechanic
05-03-2013, 12:53
terbiyesiz adam mesajını editle, sana o bilgiyi veren adam da okuyor bu mesajını.
bluestain
06-03-2013, 21:29
kışlık lastik yazın yazlık lastikten daha iyi performans sağlamaz,drag lastiklerinin yumuşak olmasıyla kışlık lastiklerin yumuşak olmasını birbiriyle karıştırmayın bunlar birbirinden tamamiyle farklı karışımlarla üretilmekteler.lastik hamurları hazırlanırken içlerine birçok ilaç (kimyasal madde) konulmaktadır ve her lastikte bu karışım değişmektedir yol tutuşunu sağlayan şey bu karışım ve lastiğin desenidir.
yani isteyen istediği iddiada bulunabilir ama kışlık lastik hiçbir zaman yazın daha iyi yol tutuş yada frenleme sağlayamaz,ben denedim kışlık lastik yazın çok güzel yol tutuyor diyenler kesinlikle düzgün yazlık lastik kullanmamışlardır.
bu arada 13 senedir lastik fabrikasında çalışıyorum her yıl ar-ge için milyonlarca euro para harcanıyor burada yazıldığı kadar basit değil.
mechanic
06-03-2013, 21:41
kışlık lastik yazın yazlık lastikten daha iyi performans sağlamaz,drag lastiklerinin yumuşak olmasıyla kışlık lastiklerin yumuşak olmasını birbiriyle karıştırmayın bunlar birbirinden tamamiyle farklı karışımlarla üretilmekteler.lastik hamurları hazırlanırken içlerine birçok ilaç (kimyasal madde) konulmaktadır ve her lastikte bu karışım değişmektedir yol tutuşunu sağlayan şey bu karışım ve lastiğin desenidir.
yani isteyen istediği iddiada bulunabilir ama kışlık lastik hiçbir zaman yazın daha iyi yol tutuş yada frenleme sağlayamaz,ben denedim kışlık lastik yazın çok güzel yol tutuyor diyenler kesinlikle düzgün yazlık lastik kullanmamışlardır.
bu arada 13 senedir lastik fabrikasında çalışıyorum her yıl ar-ge için milyonlarca euro para harcanıyor burada yazıldığı kadar basit değil.
:icon_tup: bu yorum saçmalığa bir son verir umarım
Kış lastiğiyle yaz lastiğinin ölçüleri nedir? 4 taneseni değiştirme nedeniniz araç 4x4 mü?
sadece önleri değişse önden çekişli araçta virajlarda napsın ? 4 ü değişmesi en mantıklı olanıdır ;)
sadece önleri değişse önden çekişli araçta virajlarda napsın ? 4 ü değişmesi en mantıklı olanıdır ;)
ustam adam dyno için sormuş. Yolda fark olur ama dyno için dördünü birden değiştirmene gerek yok dedim
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.