Orijinalini görmek için tıklayınız : Grii Style Manta B ;)
Araç : Opel Manta B
Model: 1976
Motor: 19S (şimdilik :) / M52/B28 swap için bekliyor )
Aracın modifikasyonları esnasında gereksinimlerimden dolayı mig/mag gazlatı kaynak, tig kaynak , boru kıvırma, aluminyum kaynağı , kapsamlı oto elektrik tesisatı plan projesi ve uygulaması, polyester tampon modeli ve kalıbı yapımı ve tampon üretimi, alt takım iyileştirme için gerekli ekipmanların CAD çizimlerinin yapılıp imalatı , Havalı süspaniyon sistem tasarımı ve denemeleri , fren merkezi tamir takımı ile tamir edilmesi ve komple sıfırdan fren hortumlarının döşenip havasının alınarak faal duruma getirilmesi, egzost manifoltu (header) tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar , megasquirt montajı için gerekli temel bilgiler gibi birkaç konuda araştırmalar, pratikler ve araç üzerinde uygulamalar yaptım.
Daha fazla detaya girmeden son 3 yıllık serüvenin fotoğraflarrını sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım uğraşlarım bişeye benzer ve araba bir ucubeye dönmez :)
SAYGILARIMLA;
grii (Harun)
Projeye başlarken işte arabam bu durumdaydı
http://imageshack.us/a/img62/6181/21724050.jpg
daha sonrasın bakın başına neler geldi :)
http://imageshack.us/a/img827/2607/68317648.jpg
http://imageshack.us/a/img195/1802/80551811.jpg
http://imageshack.us/a/img199/910/18518878.jpg
http://imageshack.us/a/img547/5329/29934165.jpg
http://imageshack.us/a/img341/3117/36835391.jpg
Ön tamponu yaptım taktım ama sonra dedimki bu arabaya turbo lazım turboyada intercooler lazım bu durumda tamponu tekrar elden geçirmem gerekti ve tabiki intercooler da tampona uygun hale gelmesi gerektiği için biraz kesim ve kaynak gerekti :
http://imageshack.us/a/img585/6034/45397794.jpg
http://imageshack.us/a/img845/6421/92565566.jpg
http://imageshack.us/a/img829/5222/39354788.jpg
http://imageshack.us/a/img542/708/23370587.jpg
http://imageshack.us/a/img62/4130/84328305.jpg
http://imageshack.us/a/img248/6130/24356853.jpg
http://imageshack.us/a/img689/9554/88558687.jpg
http://imageshack.us/a/img248/82/66522580.jpg
İşte ilk renk denememiz :
http://imageshack.us/a/img823/1301/54479405.jpg
http://imageshack.us/a/img248/82/66522580.jpg
İlk renk denemesinden sonra parlak siyah ile yüzeydeki tüm kusurları görmek için aracı siyah boyadık ve halen daha bu şekilde duruyor :
http://imageshack.us/a/img19/5995/38472350.jpg
Ve hatta bu haliyle tamponların ve bazı ufak tefek ekipmanların nasıl durduğunun provasını bile yaptım
http://imageshack.us/a/img19/5995/38472350.jpg
http://imageshack.us/a/img191/5914/40052765.jpg
http://imageshack.us/a/img96/1825/41240083.jpg
http://imageshack.us/a/img824/7449/99283790.jpg
Alt takımdada biraz iyileştirme yapmam gerekti. ***** bizim araçlarda kamber ve kaster ayarı yok bu sebeple işe el atmak zorunda kaldım ve işte gerekli kesme kaynatma işlemlerini yaptım bunun yanısıra ilave parçalarda yaptırdım işte bunlarda o çalışmanın fotoğrafları:
http://imageshack.us/a/img189/1093/30166624.jpg
http://imageshack.us/a/img580/9449/99214041.jpg
http://imageshack.us/a/img18/7305/90665460.jpg
http://imageshack.us/a/img593/6254/93044025.jpg
http://imageshack.us/a/img442/4589/24179333.jpg
http://imageshack.us/a/img191/1407/91655845.jpg
http://imageshack.us/a/img208/6499/57373075.jpg
elektrik tesisatı ile ilgi olarakta ufak bir kontrol kartı tasarlamam gerekti:
http://imageshack.us/a/img40/720/img20121212215302.jpg
http://imageshack.us/a/img23/497/img20121212215332.jpg
http://imageshack.us/a/img248/4320/img20121212215402.jpg
Daha sonrasında rollcage yapımına başlamaya karar verdim bunun içinde tig kaynağına ihtiyacım vardı ve onuda alıp öğrenmek zorunda kaldım :
http://imageshack.us/a/img689/4737/20130113213120.jpg
ve işte rollcage yapımından ilk karelerde bunlar;
http://imageshack.us/a/img442/4820/21751723.jpg
http://imageshack.us/a/img842/6906/69604567.jpg
Şimdilik benden bukadar dewamı havalar düzelinde eklenecek, havalarla ne alakası var derseniz soğukta çelikle çalışmak pek zevkli olmuyor :)
arşivimi kurcaladıkça diğer fotoğraflarımıda yavaş yavaş buluyorum :)
Arabayı kazımaya başladığımız zamandan kalma bir fotoğraf, kuzenim, eşim ve ben :)
http://imageshack.us/a/img203/9268/boyakazima.jpg
***** manta/ascona grubunda bagajın alt kısmında yeterli alan yok ve yedek lastik yerinden dolayıda bagaj havuzu biraz şekildiz. bu sebeple bizde bagaj havuzunu kesip çıkardık, bahaneyle bagaj kısmındaki şaseyide biraz sağlamlaştırdık ve yeni bir bagaj havuzu yaptık.
http://imageshack.us/a/img109/7135/ase3p.jpg
http://imageshack.us/a/img401/5427/ase2.jpg
http://imageshack.us/a/img607/4087/ase1.jpg
Birde benzin soğutucusu bağlama maceramız oldu, ben nerden bileyim o peteğin ufacık bir çapak ile böyle tıkanacağını :) soğutucuyu bağlayıp arabaı sorunsuz çalışır hale getirmemiz yaklaşık 3 saat sürdü :)
http://imageshack.us/a/img707/4286/benznsoutucusu.jpg
Sonrasındada tamponları tekrar tekıp keyif olsun diye fotoğraf çekildik :)
http://imageshack.us/a/img819/5791/171120121067640480.jpg
http://imageshack.us/a/img259/241/171120121066640480.jpg
Rollcage yapımı ile ilgili boruları kıvırdık kestik sonrada toz boya öncesi kumlamaya götürdüm ( bütün parçaların fotoğrafları yok malesef anca bunları çekmek aklıma geldi :) )
Kumlamadan önce borular buna benziyordu;
http://imageshack.us/a/img199/5402/img0069.JPG
Kumlamadan sonra ise böyle oldular ;
http://imageshack.us/a/img23/1706/img0070hvb.jpg
yakında toz boyadan sonraki halinide çekip koyucam tabi boyadan geldiğinde :)
GokhanRS
20-03-2013, 08:08
vay be emeğe bak. cidden hayretle izliyorum. tebrik etmekten başka bir şey gelmiyor aklıma. maaşallah. nazar deymesin.
Takipteyim cok güzel ilerliyor :D
BurakYozgat.
20-03-2013, 08:11
devamını merakla bekliyorum maşallah emeğinize sağlık
Emeginize saglik kesenize bereket masallah
Emre Ekrem
20-03-2013, 08:48
Maşallah, çok güzel oluyor.
Maşallah devamını beklıyorum :)
16 FR 549
20-03-2013, 18:29
roll cage trafikte sıkıntı olur diye biliyorum muayeneden de ralli arabası olmazsa geçmez o yüzden civatalı yaparsanız ilerde sıkıntı olmaz muayene konusunda :)
sedat2626
20-03-2013, 18:41
Harbiden helal olsun be takipteyim konuyu gerçekten büyük emek var.
arsenikli
20-03-2013, 18:48
elinize emeğinize sağlık
arabaya bu kadar emek harcamışsınız, özen göstermişsiniz. tebrik ediyorum sizi.
Harun abim ilk aldığın yıllar o dökülen mantadan eser yok şimdi o haliyle bile gaddar motoru ne canlar yakıyordu inşallah bitince çok güzel olucak :)
DoganSuper
21-03-2013, 19:59
masallah çok iyi bi proje Allah kolaylık versin.
DelSolOnur
22-03-2013, 11:02
Maşallah elinize emeğinize sağlık
Alt takımdada biraz iyileştirme yapmam gerekti. ***** bizim araçlarda kamber ve kaster ayarı yok bu sebeple işe el atmak zorunda kaldım ve işte gerekli kesme kaynatma işlemlerini yaptım bunun yanısıra ilave parçalarda yaptırdım işte bunlarda o çalışmanın fotoğrafları:
http://imageshack.us/a/img189/1093/30166624.jpg
http://imageshack.us/a/img580/9449/99214041.jpg
Tebrik ederim mükemmel bir proje umarım her şey istediğiniz gibi olur adım adım takipçinizim bilginiz olsun :icon_tup:
Bende Kadett C sahibiyim hemen hemen aynı yürüre sahip araçlarımız ön yürür için yapmış olduğunuz işlemler hakkında detay istiyorum kamber için alt rotilin bağlı olduğu kısmı keserek uzatmışsınız sanırım ? Peki kaster ayarı için ne yaptınız ? Aynı işlemleri kadett için yapmayı düşünüyorum sizin çalışmanız bana ön ayak olacak inşallah :)
Ayrıca yaptığınız güçlendirmeler çok iyi olmuş maşallah.
rekord2000
22-03-2013, 12:55
süper bi proje başlamış maşallah sonunu deli gibi merak ediyorum, opellerde bi atak var sanki bu aralar:) ama iyi olsun böyle iyidir:)
BuRaK_eFe
22-03-2013, 15:47
maşallah güzel gidiyo projeniz :)
projeniz çok güzel ilerliyor , maşallah kolay gelsin
m52b28 motor hazır mı.hazırlanıyor mu. ms hariç ayrıyeten motora bi işlem yapılacakmı. atmosferik yada aşırı besleme olarak.
bu emeğe karşılık twin turbo yakışır aslında :D
Allah yardımcınız olsun.zor iş. bravo
Maşallah ...
8.000rpm
22-03-2013, 21:29
Mukemmel bir proje , once-sonra fotolari hakikaten cok keyifli
Emeginize saglik
öncelikle konuya ilgi gosteren tum arkadaslara tesekkurler. bu aralar ilerlemeler biraz yavas onedenle fazla yeni foto koyamıyorum ama en yakın zamanda yeni fotolar ekliycem
Tebrik ederim mükemmel bir proje umarım her şey istediğiniz gibi olur adım adım takipçinizim bilginiz olsun :icon_tup:
Bende Kadett C sahibiyim hemen hemen aynı yürüre sahip araçlarımız ön yürür için yapmış olduğunuz işlemler hakkında detay istiyorum kamber için alt rotilin bağlı olduğu kısmı keserek uzatmışsınız sanırım ? Peki kaster ayarı için ne yaptınız ? Aynı işlemleri kadett için yapmayı düşünüyorum sizin çalışmanız bana ön ayak olacak inşallah :)
Ayrıca yaptığınız güçlendirmeler çok iyi olmuş maşallah.
merhaba caster ayarı için üst salıncak bağlantısını kaydırıyorsunuz yani şöyle tarif edeyim üst salıncakta iç kısımda arabanın ön tarafına doğru 1 adet arka tarafına doğru 1 adet pul var (orjinalinde) öndeki puluda arkaya kaydırdığınızda biraz daha caster vermiş oluyorsunuz ama en sağlıklısı öndüzeni cad ortamında çizerek nereye kaç mm mesafe verirseniz kaç derece kamber kaç derece kaster açısı elde edersiniz bunu hesaplayıp bunun için gerekli parçaları tornada yaptırıp yerine koyuyorsunuz (yukarıdaki resimlerde tornada yaptırdığım pulları görebilirsiniz bunlar kaster için) daha detaylı bilgi isterseniz özelden ulaşabilirsiniz.
m52b28 motor hazır mı.hazırlanıyor mu. ms hariç ayrıyeten motora bi işlem yapılacakmı. atmosferik yada aşırı besleme olarak.
bu emeğe karşılık twin turbo yakışır aslında :D
Allah yardımcınız olsun.zor iş. bravo
Maşallah ...
motor henüz hazır değil öyle kutusunda duruyo malesef :) ama şunu söyleyebilirim kesinlikle atmosferik olmıycak :)
motor henüz hazır değil öyle kutusunda duruyo malesef :) ama şunu söyleyebilirim kesinlikle atmosferik olmıycak :)
derin bi ohhhh çektim vallahi :D imzamdanda anlaşılacağı gibi Turbosuz arabayı sevmiyorum.sevemiyorum.hadi hayırlısı bakalım
KeremDOGAN
23-03-2013, 21:13
Allah kolaylık versin takipteyim.
hadi yap bakalım kanka bitsin artık yeter çıkar makineyi artık :D :D maşallah maşallah
öncelikle konuya ilgi gosteren tum arkadaslara tesekkurler. bu aralar ilerlemeler biraz yavas onedenle fazla yeni foto koyamıyorum ama en yakın zamanda yeni fotolar ekliycem
merhaba caster ayarı için üst salıncak bağlantısını kaydırıyorsunuz yani şöyle tarif edeyim üst salıncakta iç kısımda arabanın ön tarafına doğru 1 adet arka tarafına doğru 1 adet pul var (orjinalinde) öndeki puluda arkaya kaydırdığınızda biraz daha caster vermiş oluyorsunuz ama en sağlıklısı öndüzeni cad ortamında çizerek nereye kaç mm mesafe verirseniz kaç derece kamber kaç derece kaster açısı elde edersiniz bunu hesaplayıp bunun için gerekli parçaları tornada yaptırıp yerine koyuyorsunuz (yukarıdaki resimlerde tornada yaptırdığım pulları görebilirsiniz bunlar kaster için) daha detaylı bilgi isterseniz özelden ulaşabilirsiniz.
Çok teşekkür ederim bilgilendirme için zaten bende ön salıncak burçlarını değiştirecektim bunu öğrendiğim iyi oldu hazır sökülecekken kaster ayarınıda verelim :icon_tup:
Tekrar bir sorum olursa özelden rahatsız ederim sizi kolay gelsin :icon_tup:
Çok teşekkür ederim bilgilendirme için zaten bende ön salıncak burçlarını değiştirecektim bunu öğrendiğim iyi oldu hazır sökülecekken kaster ayarınıda verelim :icon_tup:
Tekrar bir sorum olursa özelden rahatsız ederim sizi kolay gelsin :icon_tup:
alt takımın eğer benimki ile aynıysa CAD çizimlerini yollayabilirim ve doğrudan tornada yaptırabilirsin malzemesi çok tutmuyor ama güzel işçilik alıyorlar :) birde benim gibi sert malzemeden yaptırırsan günlük kullanımda konforu unutman gerekir
alt takımın eğer benimki ile aynıysa CAD çizimlerini yollayabilirim ve doğrudan tornada yaptırabilirsin malzemesi çok tutmuyor ama güzel işçilik alıyorlar :) birde benim gibi sert malzemeden yaptırırsan günlük kullanımda konforu unutman gerekir
Alt takım ve süspansiyon sistemi aynı sadece arada ölçü farkı var yani benim aracın sistemi seninkinin biraz daha minyonu o yüzden çizimler işime yaramayacaktır ölçüler tutmayacaktır çünkü ama zaten ben sadece kaster ayarı için işlem yapacağım bahsettiğin pul olayı yani.
Tabla burçlarını vs. oem kullanacağım aslında sadece sağ alt tablanın bi burcu zarar görmüş ancak ben komple sağ sol üst lü alt lı komple yenilicem hepsini.Burçları oem kullanacağım çünkü seninde dediğin gibi konforu ciddi anlamda bozuyor poliüretan malzemeler buda bana gelmez.Pazartesi burçları sipariş veririm sanırım.
Son olarak benim sol üst tablada rotilin bağlandığı kısım işlem görmüş aslında tesfiye işlemine girse adam edilir ama tamir görmemiş bir tabla arıyorum belki parçacılarında çıkmacılarında olur yolun düştüğünde benim için sorarmısın ?
İstediğim parça aşağıda ki ancak fiyatı çok geliyor ;
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-opel-kadett-c-ust-tabla-burclari-ile-1972-1979-arasi-115315937/detay/
nasıl bır emektır bu,ellerınıze saglık ımrenerek baktık fotolara,Allah kolaylık versın :)
Rollcage borulari sonunda toz boyadan geldi iste taze taze fotolar :)
[IMG]http://img405.imageshack.us/img405/306/20130329211945.jpg[/IMG
[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/7163/20130329211936.jpg[/IMG
[IMG]http://img856.imageshack.us/img856/9127/20130329211925.jpg[/IMG
[IMG]http://img811.imageshack.us/img811/6435/20130329211955.jpg[/IMG
Uzun bir aradan sonra 1-2 foto paylaşayım dedim. Sonunda öndüzeni tekrar topladım. Kesip kaynatarak verdiğim kamber tam istediğim gibi oldu, kaster ayarıda güzel görünüyo ama biraz sürtme problemi var gibi ama onuda halledicez. Amorsitör kulelerinede rollcage bağlantısı için parçaları kaynattım. Biraz sinir bozucu ama onuda hallettik sıra geldi rollcage i bitirmeye ama göründüğünden daha zor (Kaynak kolayda kaynak için borulara doğru açıda ağız açmak problem :) ) İşte birkaç foto;
http://imageshack.us/a/img694/1271/38hi.jpg
http://imageshack.us/a/img607/9751/pvg4.jpg
http://imageshack.us/a/img259/1408/shhl.jpg
http://imageshack.us/a/img534/6114/ad8b.jpg
http://imageshack.us/a/img829/9083/xeg1.jpg
Cok büyük emeek var masallah takıpteyız konuyu
Büyük emek var helal olsun. Mükemmel bir Manta olacak inşallah. Arka çamurluktaki yarıklar olmasa ve ön sisler teke düşürülse daha güzel olurdu bence. Çamurluk olayı için iş işten geçti ama ön sisler teke indirilebilir. Böylece kalan delikler de işlevsel olur. Frenler için ya da hava filtresi için havalandırma olarak kullanılabilir...
maşallah, inşallah proje istediginiz gibi biter.
Kazasız belasız.Güzel proje gerçekten u arada sis konusunda ben de aynı görüşteyim tek sis deha şık olacaktır bence de ama zevk sizin tabi
Haftasonu rollcage üzerinde biraz daha çalıştım yavaş yavaş şekillenmeye başladı , ama benim şeklim kaydı :)
http://imageshack.us/a/img834/5773/1nbo.jpg
http://imageshack.us/a/img708/7563/3482.jpg
http://imageshack.us/a/img195/8213/6kpa.jpg
Ve gün bitimindeki halim :)
http://imageshack.us/a/img829/3098/i7yy.jpg
bugratemel
30-06-2013, 21:54
elinize sağlık süper olmuş çok begendim işcilik süper yeriniz tam olarak nerede ziyaret etmek isterim...
rekord2000
30-06-2013, 23:47
harika gidiyor maşallah ya :)
arifozcelik
03-07-2013, 00:12
emeğinize sağlık birde ilk postlarda eşinizinde yardımcı ve destek olduğunu gördüm kolay kolay bayanlar bu tür konularda pek destekçi olmaz hatta yeri gelir insanı sinir ederler ama sizin desteğiniz var eşinizide bu konuda tebrik ediyorum umarım en kısa zamanda projeyi tamalayarak ailecek bu aracla zevkli günler geçirirsiniz
tuzcu1997
03-07-2013, 02:21
Çok giderli olacak gibi Maşallah muhteşem bi egsoz sistemi yakışır buna yeri göğü inletecek :D
emeğinize sağlık şahane bir makine çıkacak ortaya;umarım bitmiş haliyle izmirde birgün karşılaşırız
arşivimi kurcaladıkça diğer fotoğraflarımıda yavaş yavaş buluyorum :)
Arabayı kazımaya başladığımız zamandan kalma bir fotoğraf, kuzenim, eşim ve ben :)
http://imageshack.us/a/img203/9268/boyakazima.jpg
Şu fotoğraf ve açıklamadan sonra emeği ve de projeye verilen manevi desteğin büyüklüğünü anlamak hiç zor değil.
Umarım sonunda istediğiniz sonucu elde edersiniz, sorunsuz binersiniz. :icon_tup:
maşallah öncelikle kesenize sonra size allah zeval vermesin bittiğinde cok güzel bi araç cıkacaga benziyor allah istediğiniz gibi olmasını nasip etsin ilerde motor için farklı bi düşünce varmıdır?
emeğe sağlık şahane bir proje olmuş .
Emeklerinize sağlık hangi sanayi sitesinde yapılıyor araç?
arifozcelik
04-07-2013, 04:07
Emeklerinize sağlık hangi sanayi sitesinde yapılıyor araç?
cem fotolardan anladığıma göre arkadaş çoğu işi kendi garajında kendisi yapıyor
cem fotolardan anladığıma göre arkadaş çoğu işi kendi garajında kendisi yapıyor
Daha keyifli :)
Ahmetim103
17-07-2013, 00:11
büyük emek var hakkaten kolay gele..
emeğinize sağlık güzel proje
Uzunca bir aradan sonra yeniden uğraşmaya devam. Arabam sonunda yeni yuvasına babamların evinin arkasındaki garaja girmeyi başardı :) artık çalışmak daha kolay ve zaman konusunda daha esnek olabilicem diye hayal ediyorum :) işte garajdaki durumlar ve son ufak tefek gelişmeler;
Henüz trafiğe çıkamadığı için en kuytu köşeye çekmek zorunda kaldım :) ( babam park ederken ezmesin diye aslında :) )
https://lh4.googleusercontent.com/-Z5oK3Fev0KA/VFnjg4TUt4I/AAAAAAAAAB8/CtGgxcbwjWk/w783-h587-no/2014-07-23%2B19.45.14.jpg
Bu arada kamber ayarını biraz abartmışım sanki :)
https://lh6.googleusercontent.com/-lUZJEd_k4iQ/VFnjIB0LfmI/AAAAAAAAAB0/kgax4pE3oLM/w206-h415-no/2014-07-23%2B22.24.23.jpg
önceden yapmış olduğum elektrik tesisatının kontrol kartını yerine monte ettim ve kontrolleri yaparak arabayla bağlantılarını yapmaya başladım tabi bu esnada deneme amaçlı yaptığım anahtar plakasınıda görebilirsiniz.
https://lh5.googleusercontent.com/-Yn1Q6H5dg5Y/VFnkRJeig4I/AAAAAAAAACQ/cM45ufyBuh0/w440-h587-no/20140918_231100.jpg
Sonrasında o anahtar plasını aluminyumdan yaparak montaj yapılabilir daha sağlam bir hale getirdim ve yerine montajladım ( aracın içersi bit pazarı gibi kusura kalmayın :) )
https://lh5.googleusercontent.com/-hyqGd5JXtBA/VFnkU21hsUI/AAAAAAAAACY/KB14wdHTkHg/w783-h587-no/20140923_104022.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-MAZ70WQ3DQw/VFnl8CiPd1I/AAAAAAAAAC0/hkI5MR2t_74/w783-h587-no/20140923_130714.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-08hXf7TzpCo/VFnlcQKAGhI/AAAAAAAAACk/kSp7n7qFERM/w783-h587-no/20140923_130702.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-0RmaWwhnF-U/VFnly16ncpI/AAAAAAAAACs/2_tpUTvl0-A/w783-h587-no/20140923_131720.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-5IQVxWaN46M/VFnm_HGGmLI/AAAAAAAAADA/IYY1jaRZytc/w783-h587-no/20140923_131728.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-cZV2s4MzT_0/VFno19oxrWI/AAAAAAAAADg/YWvMY9v7PdA/w783-h587-no/20141103_124346.jpg
Bunca şeyle uğraşınca birkaç iyileştirme daha hak ettiğini düşündüm yaşlı kurtun ve soğutma sistemine el attım. Su radyatörünü büyüttüm ve 2 adet 11" elektrikli fan bağladım. ( fotoğraflarda yok ama sonrasında motor üzerindeki fan pervanesini ve devirdaim pompasını söktüm )
https://lh5.googleusercontent.com/-K3HS1FLZbOU/VFnnx3sxpaI/AAAAAAAAADI/z7j3YtfZD14/w440-h587-no/20141101_155650.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-h38yxv7Caqg/VFnn2YQRm_I/AAAAAAAAADQ/uDavjvfaEV8/w783-h587-no/20141101_172709.jpg
Tabi soğutma sistemindeki iyileştirmeler bu kadarla kalamazdı. Hem 3-5hp fazladan kazanmak için hemde daha stabil ve istediğim derecede ayarlanabilecek bir motor sıcaklığı yakalayabilmek için mekanik su pompasının yerine elektrikli su pompası montajlıyacam. Su pompasının flanş ölçülerini alıp bir prototip flanş hazırladım ve yerine oturup oturmadığını denemedim. Tam oturdu. nasipse yakın zamanda aluminyumdan flanşı hazırlayıp elektikli su pompasınıda montajlıycam.
https://lh5.googleusercontent.com/-d8LVlR6HZ_s/VFnupCsItSI/AAAAAAAAAEQ/Ue27YfAv-1I/w440-h587-no/20141101_214037.bmp
https://lh5.googleusercontent.com/-Dr0NobDHcaU/VFnoiRwK0SI/AAAAAAAAADY/zke6mJIiwiU/w1044-h587-no/20141102_205903.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-bNg9TSa53yU/VFnpg3GdyGI/AAAAAAAAADw/uLnZLKfr7mg/w783-h587-no/20141105_095114.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-RKS0pNb1PUw/VFnqLrlALyI/AAAAAAAAAD8/TF6EXEcMN18/w783-h587-no/20141105_095329.jpg
Ayrıca arka cam lastiklerimi kaybettim bukadar git gel arasında yok oldu. Bende yeni lastik aramaktansa onunda şablonunu çıkardım deneme amaçlı ince MDF den kesip yerine oturttum oda tam oturdu. arka kelebek camlarımda yakında polikarbonat yada plexiglass olarak yerlerini alacak :)
https://lh3.googleusercontent.com/-MOrJ2ilYaE8/VFnpPIO6DOI/AAAAAAAAADo/qKS1uwNeHTg/w783-h587-no/20141105_095043.jpg
Yakın zamanda eklemeyi düşündüğüm birkaç parça daha var elektrikli benzin pompası , benzin basınç regülatörü, 4-1 veya 4-2-1 egzost manifoltu, Yağ yakalama tankı, yağ soğutucu gibi ufak tefek birkaç parça daha eklenecek. Eğer başarabilirsem yağ pompasının dişlilerini yeniden yapıp pompa bölmesinide bir flanşla uzatarak yağ devirdaimini daha iyi hale getirmekte istiyorum. ( hepsi tamamlandığında hedef turbo :) )
Şimdilik son gelişmeler bunlar umarım yakında daha fazlasıyla geri dönüp sizlerle paylaşabilirim.
*** Tavsiyelerinizi bekliyorum. Olmamış yada şöyle daha iyi olur şeklinde bilgilerinizi paylaşırsanız sevirim.
SAYGILARIMLA
Elektrikli su pompası için gerekli flanş ve motorun montajı için kelepçeleri hazırladım. Ayrıca benzin pompası ve benzin filtresi içinde kelepçeler hazır. geriye kalan sadece araca montajlamak.
https://lh3.googleusercontent.com/b16UT9-YG48J9-4O1bkhwk5GFBR2uQ0cMhCAt9jx_A=w783-h587-no
https://lh4.googleusercontent.com/-GzGsScaxPpk/VGNQjAaXS4I/AAAAAAAAAFs/_BCz6p7yxQM/w783-h587-no/20141110_155130.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-GulVUs_RNuI/VGNQmLET7KI/AAAAAAAAAF0/_Cen81eDYqQ/w783-h587-no/20141110_172255.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-6UvXJEa-TUc/VGNQh-RUWMI/AAAAAAAAAFk/SmBuRfT6Gbk/w783-h587-no/20141110_174650.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-7lqGRYTSILk/VGNSeVhCYfI/AAAAAAAAAGA/qr0Ak4MoGW8/w783-h587-no/20141111_093116.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-UExAJnXegE4/VGNSn9VXLoI/AAAAAAAAAGI/7Jjmf4cqTtE/w783-h587-no/20141111_135637.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-M8AtXkBDXNM/VGNSrXgVM1I/AAAAAAAAAGQ/2Wc5QnBgpyg/w783-h587-no/20141112_133027.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-aruVM0L-C8U/VGNTAWSwhoI/AAAAAAAAAGY/KVlmuvfcEMw/w783-h587-no/20141112_134929.jpg
Bunların dışında rüzgarlık içinde son ayarlamaları yapıyorum boyama öncesinde
https://lh3.googleusercontent.com/-3QmpVTzzA3A/VGNOieVDtQI/AAAAAAAAAFM/xOY5m3SUG4w/w783-h587-no/20141107_123624.jpg
Birde stoplar konusunda kararsızım orjinallerimi kullansam yoksa yandaki kendi yaptığım stopları ledli stop olarak mı kullansam karar veremiyorum :)
https://lh6.googleusercontent.com/-se3gRXd-Zfc/VGNOi5ieVmI/AAAAAAAAAFQ/R3jDz_cB8Ms/w783-h587-no/20141107_123809.jpg
Hazırladığım parçaların montajı için sabırsızlanıyorum :)
Soğutma sistemi ile ilgili montaj bittikten sonrada böyle bana göre hoş bir görüntü oluştu tabi silikon hortumlarım geldiğinde daha güzel görüneceğine eminim :) ;
https://lh4.googleusercontent.com/-Oz4Ti59f5yM/VNTijzwaGkI/AAAAAAAAAHs/8MYJ8Ymm1Aw/w782-h587-no/01.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Kxm_d6Zv-fo/VNTijkCJwvI/AAAAAAAAAHk/VN3FCfFyBbY/w782-h587-no/02.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-lu2hS-P_y30/VNTikC4aYlI/AAAAAAAAAHw/7hor7T13PeM/w782-h587-no/03.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-9LaI_eekNjc/VNTiot_S8tI/AAAAAAAAAH4/1W2fAoejqEw/w782-h587-no/04.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-Jnt7PYTUFv4/VNTip-xi4OI/AAAAAAAAAII/zOOSw8ZrASI/w441-h587-no/05.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-21z9Ob_eAco/VNTipbVZJLI/AAAAAAAAAIE/NS3ilRseYq4/w441-h587-no/06.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-tfKQHqRSob0/VNTirnT_YSI/AAAAAAAAAIQ/Eg1HAGCyWLo/w441-h587-no/07.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-qTsj8hqtosQ/VNTisgcJzhI/AAAAAAAAAIY/vMaa87Oy2ks/w782-h587-no/08.jpg
Bunun dışında quick release ve spor direksiyon takmaya karar verdim fakat piyasada aracca uygun spor direksiyon göbeği bulamadım. Bu durumda yine iş başa düştü ve eski direksiyonun göbeğini kesip etrafına tormada yeni bir yatak yaptırdım ardından quick release'in aparatını montajladım ve sonunda direksiyonuda takabildim :);
https://lh6.googleusercontent.com/-iJtOPxgSyYw/VNTjBAXD0oI/AAAAAAAAAIo/85VqHFEDFWo/w826-h465-no/09.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-3Yw2c-gji8Q/VNTjBP2rJ0I/AAAAAAAAAIs/UU5_J0cE1AA/w826-h465-no/10.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-REJyXifsgrU/VNTjBCYjPfI/AAAAAAAAAIw/M1zFKG3zUK8/w826-h465-no/11.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-pt6f-kJG-js/VNTjDV66g8I/AAAAAAAAAI4/1EL_gPlpu50/w826-h465-no/12.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/--kHWYyarPew/VNTjEKUqREI/AAAAAAAAAJA/PJEHUJkPYTw/w826-h465-no/13.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-wmN9Zm1joNE/VNTjE1QFgSI/AAAAAAAAAJI/zs2xLKlEDpk/w826-h465-no/14.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-15cCTopHYAc/VNTjFwHNcgI/AAAAAAAAAJQ/0zfqHyX9MlQ/w826-h465-no/15.jpg
Ve son olarakta arka camları polikarbon yapabilmek için hazırlamış olduğum şablondan yola çıkarak arkacamları cnc de kestim flim çektim ve yerlerine perçinledim :)
https://lh6.googleusercontent.com/-3MW2R0J3xJ0/VNTjHnkt67I/AAAAAAAAAJY/kqgBIlOe2ew/w826-h465-no/16.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-PQ-PEye6DnA/VNTjI8z4CjI/AAAAAAAAAJg/FUwo9CMxerU/w826-h465-no/17.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-80XBEEZcuHw/VNTjKa8muJI/AAAAAAAAAJs/qaPBs8SNQY4/w826-h465-no/18.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Pax3tZWyxfo/VNTjKaVqUmI/AAAAAAAAAJw/5Xzeo81artM/w826-h465-no/19.jpg
Şimdilikk gelişmeler bukadar umarım bu defa arayı uzatmadan devam edebilirim.
SAYGILARIMLA;
bilaloztkr
06-02-2015, 21:31
keyifle okudum,muhteşem bir emek var,az daha zorlasanız aracı baştan imal edebilirsiniz. bu arada yanlış mı gördüm yoksa kontrol kartı için delikli pertinaks mı kullandınız?
Kontrol kartını fark ettiğim kadarı ile analog olarak dizayn etmişsiniz yani bir mikroişlemci göremedim. Bu kart kontrol olarak hangi içerikleri barındırıyor? Ayrıca microişlemci kullanılarak gerekli kodlar ile sanırım çok rahat motoru soğutma, sıvı seviyeleri vs. vs. görebilirsiniz sanırım.
İyi çalışmalar.
Type-Rdinc
06-02-2015, 22:39
masallah abi cok buyuk emek veriyosun araca. stoplar için bence orjinal stoplarını daha homojen bi ışık içinin revize etsen mukemmel olur. bide kelebek camlarının vidaları cok ucuz kaçmış sanki gelişiguzel yapılmış gibi. siyah renk olsalar daha guzel olur gibi geldi. onu dısında mukemmel ilerliyor bence :icon_tup:
keyifle okudum,muhteşem bir emek var,az daha zorlasanız aracı baştan imal edebilirsiniz. bu arada yanlış mı gördüm yoksa kontrol kartı için delikli pertinaks mı kullandınız?
Nasipse bidahaki sefere tamamen tubular frame bir kasa üzerine eğlencelik bişeyler yapabilirim. Nede olsa bu bittikten sorna yeni bir hobi aracına başlamam gerekicek :) Ayrıca doğru gördünüz kart için epoxy delikli pertinaks kullandım ve lehim ile yolları yaptım. Kesit akım taşıma kapasitesi en ince hatta bile yaklaşık 35 Amper.
Kontrol kartını fark ettiğim kadarı ile analog olarak dizayn etmişsiniz yani bir mikroişlemci göremedim. Bu kart kontrol olarak hangi içerikleri barındırıyor? Ayrıca microişlemci kullanılarak gerekli kodlar ile sanırım çok rahat motoru soğutma, sıvı seviyeleri vs. vs. görebilirsiniz sanırım.
İyi çalışmalar.
Evet tamamen analog. Aslında kontrol kartı demek çokta doğru olmaz daha çok bir buffer kartı. Giriş tamamen düşük akım bu sayede kontrol amaçlı istediğim şekilde sistemde değişiklik yapabilirim. Diğer yandan devirdaim pompası ve fan ile ilgili olarak ayrıbir kontrol devresi hazırladım. Fan ve devirdaim sistemi için ayrı ayrı sıcaklığa bağlı hız kontrolü yapıyorum ve +/- 3 derece ile motor sıcakığını istediğim değerde tutabiliyorum bu sayede termostatı da tamamen iptal ettim. diğer yandan aurdino ile ufak tefek birkaç deneme yapıyorum ama açıkçası daha çok kara düzen bir sistem istiyorum. Benzin ve ateşleme varsa araba çalışsın yeter :)
masallah abi cok buyuk emek veriyosun araca. stoplar için bence orjinal stoplarını daha homojen bi ışık içinin revize etsen mukemmel olur. bide kelebek camlarının vidaları cok ucuz kaçmış sanki gelişiguzel yapılmış gibi. siyah renk olsalar daha guzel olur gibi geldi. onu dısında mukemmel ilerliyor bence :icon_tup:
O fotoğraftan sonra orjinal stoplara kırmızı flim çektim ve çift duyluya çevirdim şimdilik öyle devam etmeyi düşünüyorum. Diğer yaptıklarımı ise belki tamamen RGB yapıp tamamen renk değiştiren bir stop sistemi yapabilirim. Cam perçinlerine gelince açıkçası biraz aceleye geldi diğer tarafı takmadım zaten bu şekilde nasıl görüneceğini merak ediyordum dediğiniz gibi biraz sırıtıyor belki onlarıda siyah yapabilirim.
Hay arkadaş bitirdi beni makina :)) Ama böyle hiç hoş olmadı yarım kaldık resmen elinize emeginize saglık... 41 Kere maşallah
Hay arkadaş bitirdi beni makina :)) Ama böyle hiç hoş olmadı yarım kaldık resmen elinize emeginize saglık... 41 Kere maşallah
Teşekkür ederim. Ama inanın bende yarım kalıyorum. Projenin hızı tamamen duygusal :) Bide çoğu şeyi kendi imkanlarımla yapmaya çalışınca süreç biraz daha uzuyor ama olsun böylesi ayrı bir zevk günlerce uğraştığınız yapboz yada maket gibi oluyor :)
bilaloztkr
08-02-2015, 11:31
Nasipse bidahaki sefere tamamen tubular frame bir kasa üzerine eğlencelik bişeyler yapabilirim. Nede olsa bu bittikten sorna yeni bir hobi aracına başlamam gerekicek :) Ayrıca doğru gördünüz kart için epoxy delikli pertinaks kullandım ve lehim ile yolları yaptım. Kesit akım taşıma kapasitesi en ince hatta bile yaklaşık 35 Amper.
keşke baskı devre kartı hazırlatıp,maskeli bir kart hazırlasaydınız,ilerde oksitlenme vb sorunların önüne geçmiş olurdunuz,bu arada sağlam lehim harcamışsınız o yolları yapmak için:)
Hadi bakalım hayırlısı olsun yazın görüşürük artık :D :D
Teşekkür ederim. Ama inanın bende yarım kalıyorum. Projenin hızı tamamen duygusal :) Bide çoğu şeyi kendi imkanlarımla yapmaya çalışınca süreç biraz daha uzuyor ama olsun böylesi ayrı bir zevk günlerce uğraştığınız yapboz yada maket gibi oluyor :)
Devamını sabırla merakla bekliyoruz :)
Proje mükemmel ilerliyor maşallah efsane bir manta olacak belli.Devirdaim pompasını elektrikliye çevirmenizdeki kasıt nedir ?
andromedia
11-02-2015, 19:20
https://lh6.googleusercontent.com/-se3gRXd-Zfc/VGNOi5ieVmI/AAAAAAAAAFQ/R3jDz_cB8Ms/w783-h587-no/20141107_123809.jpg
öncelikle tam hayalimdeki şeyi yapıyorsun kıskanmamak elde degil. bilgi birikimine hayran kaldım. o parça yok mu ya da olmuyormu cat te çizer tornadan cıkartırız :D bir sol salıncak için yaptıgım arastırmaya bakınca helal diyorum.
bu arada stop olayı super olmus bence nasıl yaptın acıklarmısın benım sol stop hafiften kırık,(solda bisi var herhalde :D) yapablirsem bende uygulamak ısterım hele ki stoplar için led projesi benim kafamdada varken ;)
kurtlukaya
11-02-2015, 21:45
maşallah çok güzel olmuş elinize sağlık çok heyecan veriyor yaptığınız işlemler :)
Bence orjinal stop tercih etmelisiniz
Mükemmel bir proje olmuş elinize emeğinize sağlık çok güzel duruyor.Roll cage sıkıntı olmayacak mı muayenede?
chatlaxs
13-02-2015, 10:16
sahibindende gezerken denk geldi konu aklıma geldi yazayım dedim :)
Klasik Opellere hertürlü çıkma ve yeni yedekparça temin edilir. yazmış ilanlarındada var , parça lazımsa bakabilirsiniz
http://birolozbekyedekparca.sahibinden.com/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning?sorting=storeShowcase
Emeğiniz muhteşem :) Herşey süper olmuş elinize sağlık bitmiş halini bekliyoruz
Proje mükemmel ilerliyor maşallah efsane bir manta olacak belli.Devirdaim pompasını elektrikliye çevirmenizdeki kasıt nedir ?
Motor sıcaklığını istediğim sıcaklıkta stabil tutabilmek için ve ayrıca devirdaim hızının motor devrinden bağımsız olarak gerekirse araç durduğunda dahi soğutmaya devam edip hararet sıkıntısını ortadan kaldırmak. Tabi buna ek olarak 1-2hp lik bir kazançta sağlıyacak.
https://lh6.googleusercontent.com/-se3gRXd-Zfc/VGNOi5ieVmI/AAAAAAAAAFQ/R3jDz_cB8Ms/w783-h587-no/20141107_123809.jpg
öncelikle tam hayalimdeki şeyi yapıyorsun kıskanmamak elde degil. bilgi birikimine hayran kaldım. o parça yok mu ya da olmuyormu cat te çizer tornadan cıkartırız :D bir sol salıncak için yaptıgım arastırmaya bakınca helal diyorum.
bu arada stop olayı super olmus bence nasıl yaptın acıklarmısın benım sol stop hafiften kırık,(solda bisi var herhalde :D) yapablirsem bende uygulamak ısterım hele ki stoplar için led projesi benim kafamdada varken ;)
stop ile ilgili öncelikle orjinal stoplardan kalıp aldım. Sonrasında kalıp yüzeyindeki orjinal stoptan gelen yazı ve amblemleri macun ile doldurup zımpara ve cila ile parlattım. Daha sonra o kalıplardan parçalar ürettim. Buraya kadar herşey standart prosedür :) Bu aşamadan sonra iş biraz daha sabır ve malzeme bilgisi gerektiriyor. Bu aşamadan sonra stoplarda istediğim görüntüde parçaları kestim. Ardından UV ve plastifiyen katkılı akrilik reçine ile çok düşük cobalt ve mek oranları ile karıştırıp hazırladım. Kesilmiş parçayı tekrar kalıba yerleştirip kesik kısımların içlerini doldurarak ve ilk 4-5 saat boyunca düzgün bir dağılım için kalıbı malzemenin azaldığı kısıma doğru yatırarak jelleşmesini bekledikten sonra donmaya bıraktım. Reçineye kesinlikle herhangi bir elyaf yada farklı bir malzeme takviyesi yapmadığımız için eğer reaksiyonu hızlı tutarsak aşırı hararetten çatlama yapacaktır bu sebeple reaksiyonu yavaş tutup çatlamayı engelledim. Malzeme tamamen donduktan sonra tekar en başa dönüp bitmiş parçalarımızı iç kısımdan ve dış kısımdan zımpara ve pasta ile parlatarak cam görünümüne yaklaştırdım. Aslında anlattığım kadar uzun değil ama biraz sabır istiyo :)
Mükemmel bir proje olmuş elinize emeğinize sağlık çok güzel duruyor.Roll cage sıkıntı olmayacak mı muayenede?
Normal binek araçlarda kesinlikle sıkıntı olacaktır. Fakat araç TOSFED kayıtlı yarış aracı olduğu için bu konuda herhangi bir problem yaşanmıyor muayenede. Buna karşılık trafik polisleri ise yolda gördüğünde sıkıntı çıkartabiliyor :)
sahibindende gezerken denk geldi konu aklıma geldi yazayım dedim :)
Klasik Opellere hertürlü çıkma ve yeni yedekparça temin edilir. yazmış ilanlarındada var , parça lazımsa bakabilirsiniz
http://birolozbekyedekparca.sahibinden.com/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning?sorting=storeShowcase
İlginiz için teşekkür ederim. Birol abi bizim araçlar için bulunması zor parçalar bulabiliyor. Diğer taraftan fiyatları piyasanın biraz üstünde. Nitekim bu sebeple direksiyon göbeğini kendim yaptım :)
Haftasonu fırsat bulup arkadaşımla beraber eksikleri halletmeye başladık aydınlatma grubu elektrik bağlantıları ve camları taktık
https://lh3.googleusercontent.com/y4RB934jOxcS1FP6xxpEwy8bZAI7-2NZHW2BVsu2m9M=w1032-h581-no
https://lh6.googleusercontent.com/-0FX3fas8y6c/VQGbSHlP3iI/AAAAAAAAAKk/Y-fevQgBmSQ/w1032-h581-no/21.jpg
Sonrasın bagaj ve kaput kilidini takıcaktık ki düşündümde ne gerek var mandallı sistem yapayım dedim. Ama gel gelelim orjinal kaput ve bagajı delmeye kıyamadım ve bugün fiberden kaput ve bagaj kapağı yapmaya karar verdim :)
öğlen kaputu ve bagaj kapağını söktüm sonrasında kalıp ayırıcı ile ön hazırlığı yaptım ve jelkotunu sürdüm birazdanda işlemesini yapıcam bir terslik olmazsa yarına kalıbım hazır olucak sonrasında istediğim gibi delip yenisini yapabilirim :) Nede olsa artık kalıbım olucak :) Diğer aşamalarında fotoğraflarını en kısa zamanda yükliycem. Şimdilik benden bukadar ;)
https://lh6.googleusercontent.com/-xXXfKIa6jow/VQGbY9liyUI/AAAAAAAAAKs/6gPVXL3U6Vc/w1032-h581-no/22.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-N0C47zmdFAs/VQGbeM1VjRI/AAAAAAAAAK0/dSQH3P6pxOU/w1032-h581-no/23.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-HbU0XQvfJzc/VQGbjR75CbI/AAAAAAAAAK8/lklVyxwuBlc/w1032-h581-no/24.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-fjoojZ5VFhs/VQGb9Me2nKI/AAAAAAAAALM/g2XQN8jKBeI/w1044-h587-no/20150312_142516.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-QipfurS8Ack/VQGb8q-tEUI/AAAAAAAAALI/xJ-SGMpWnag/w1044-h587-no/20150312_142529.jpg
Elimi biraz çabuk tuttum ve kalıbın işlemesini tamamladım artık sadece federleri atıp kalıbın kenarlarını traşlaması ve yeni bagaj ve kaput üretmek kaldı :)
https://lh4.googleusercontent.com/-tSaY6k8Twp8/VQG3gTPQnlI/AAAAAAAAALg/K5MbpZTt6iw/w1032-h581-no/27.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-hb2PhXOV3js/VQG3jc6aldI/AAAAAAAAALw/NjChgjbRUxs/w1032-h581-no/28.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-2oVpDKQ_a50/VQG3hlH4E-I/AAAAAAAAALo/CZAB5Dxh8UQ/w1032-h581-no/29.jpg
muzurasd
12-03-2015, 19:36
Hocam ne isle mesgulsunuz eliniz çok yatkın ve malzeme bilginiz muazzam
Emeğinize sağlık kesenize bereket.
proje gerçekten başarılı.
Eski bir Opelci olarak naçizhane fikrim bir tane de stock toplanan ve o ilk günlerdeki gibi kare farlarıyla kalan bir manta GT/E görmeyi çok isterim.
evrendogu
13-03-2015, 09:01
parça üretmek zorunda kalmanın zorluğunu bilenlerden olarak kutluyorum sizi. Gerçekten emek veriyorsunuz. Ön salıncaklarda kamber ayarı için apart yaptınız mı?
Hocam ne isle mesgulsunuz eliniz çok yatkın ve malzeme bilginiz muazzam
Teşekkür ederim. Asıl mesleğim elektronik teknikerliği ve biyomedikal cihaz teknikerliği ama şuanda özel bir şirkette kompozit üzerine üretim sorumlusu olarak çalışıyorum. El yatkınlığı hem meslekten hemde birazda kanımda var sanırım aileden geliyor. Malzeme bilgisi ise çocukluğumdan beri gelen merakımdan :)
Emeğinize sağlık kesenize bereket.
proje gerçekten başarılı.
Eski bir Opelci olarak naçizhane fikrim bir tane de stock toplanan ve o ilk günlerdeki gibi kare farlarıyla kalan bir manta GT/E görmeyi çok isterim.
Teşekkür ederim. Stock olmasada ona yakın arkadaşıma zorla aldırdığım bir 79 manta b var beni görünce onda da kaşıntı başladı açıkçası oda toplamayı düşünüyor tek fark o biraz daha orjinale yakın toplıycak kaldıki aracı şuanda zaten eli yüzü düzgün derli toplu bir araç benim başladığım noktadan çok çok daha iyi duruda , kısacası işi biraz daha kolay :)
d.berkay
13-03-2015, 09:06
Ellerinize sağlık harika işler yapmışsınız :)
parça üretmek zorunda kalmanın zorluğunu bilenlerden olarak kutluyorum sizi. Gerçekten emek veriyorsunuz. Ön salıncaklarda kamber ayarı için apart yaptınız mı?
Öncelikle teşekkür ederim. Evet parça üretme kısmı biraz zorladı. Sorunuza gelince hayır kamber ayarı için bir aparat yapmadım şuanki haliyle yolda denedikten sonra gerekirse balljoint dedikleri yani mafsallı rulman ile yapılacak şekilde çizimlerim hazır sadece biraz kes kaynat işi çıkıcak bana okadar. Kamber ayarı yapamıyorum ama kastor ayarı yapabiliyorum onun ile ilgili ölçülü pullar hazırladım. Bakalım ilerleyen günlerde neler olacak. Sonuçlar sorunlar yeni çözümler getirir ve bu sayede kendimizi biraz daha geliştiririz. Zaten bu hayatta beni bukadar bi evlilik ve eşim geliştirdi bide man(i)ta :)
Ellerinize sağlık harika işler yapmışsınız :)
Teşekkür ederim.
evrendogu
13-03-2015, 09:49
Öncelikle teşekkür ederim. Evet parça üretme kısmı biraz zorladı. Sorunuza gelince hayır kamber ayarı için bir aparat yapmadım şuanki haliyle yolda denedikten sonra gerekirse balljoint dedikleri yani mafsallı rulman ile yapılacak şekilde çizimlerim hazır sadece biraz kes kaynat işi çıkıcak bana okadar. Kamber ayarı yapamıyorum ama kastor ayarı yapabiliyorum onun ile ilgili ölçülü pullar hazırladım. Bakalım ilerleyen günlerde neler olacak. Sonuçlar sorunlar yeni çözümler getirir ve bu sayede kendimizi biraz daha geliştiririz. Zaten bu hayatta beni bukadar bi evlilik ve eşim geliştirdi bide man(i)ta :)
Teşekkür ederim.
aşağıdaki gibi basit bir aparatla camber ayar işini halledebilirsiniz. benzer şekilde tüm bağlantıları ayarlı hale getirebilirsiniz her türlü ayar için.
http://www.locostbuilders.co.uk/gallery/a87256-camber-adjuster.jpg
http://www.meganracing.com/uploadimage/regular/5162014_124030_9131_MRS-HA-0311.jpg
Ellerinize sağlık,kesenize berekete çok güzel bi çalışma yapıyorsunuz.Bu arada meslektaşmışız :)
aşağıdaki gibi basit bir aparatla camber ayar işini halledebilirsiniz. benzer şekilde tüm bağlantıları ayarlı hale getirebilirsiniz her türlü ayar için.
http://www.locostbuilders.co.uk/gallery/a87256-camber-adjuster.jpg
http://www.meganracing.com/uploadimage/regular/5162014_124030_9131_MRS-HA-0311.jpg
İlginize ve bilgilendirmenize teşekkür ederim. Benimde düşündüğüm bu tarzda bir bağlantı fakat orjinal salıncaklarıda aşağıdakilere benzer şekilde yeniden kendim yapmayı planlıyorum.
http://www.usrallyteam.com/images/controlarm_tubular_mk4_blk2_04.jpg
http://image.lowridermagazine.com/f/tech/1204_lrmp_ridetech_tubular_control_arms_cpp_brake_ kit_install/36233026/1204-lrmp-34-o%2Bridetech-tubular-control-arms-cpp-brake-kit-install%2Bfront-suspension.jpg
Fiber kaput ve bagaja devam ediyorum ama bir yandan da benzin deposu bulamadığım için kendime krom benzin deposu yapmaya karar verdim ve işe koyuldum. İlk olarak 3 boyutlu modelleme ile başladım ve ardından bugün lazer kesimini yaptırdım yarında kaynak işine başlıycam inşallah. Bu arada içerideki bölmeleri çalkalanmayı engelleyip köpürmeyi azaltmak için yaptım. Ayrıca feder görevi gördüğü için ince malzeme ile üzerine pres ile oluk açma işlemi yaptırmadan rijit bir tank elde etmiş olucam.
3 boyutlu tasarımda böyle bişey yaptım ve bitince buna benziycek ;
https://lh4.googleusercontent.com/-5C3cHFGVmrU/VQbz1Ylo3KI/AAAAAAAAAMQ/zrlDkSdZgPA/w942-h587-no/depo.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-wleX3T3pcWQ/VQbz1fytpMI/AAAAAAAAAMU/vCT5LpUnlE0/w942-h587-no/depo%2Bkesit.JPG
Tasarımdan sonra uygulama aşamasında ilk görüntüler ;
https://lh3.googleusercontent.com/-bp6BFYtqtoU/VQb2nN5hnmI/AAAAAAAAAMg/r4aGTTbPI3I/w1032-h581-no/01.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-1EQ9gpSWq8c/VQb2t-J8cgI/AAAAAAAAANA/PrBdi6lMGKo/w1032-h581-no/02.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-LhISSPaEvKc/VQb2ti5ow9I/AAAAAAAAAM8/tmDWvUZ9nng/w1032-h581-no/03.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/--Q76mmhFmtw/VQb2ppze5hI/AAAAAAAAAMo/eVQtNxyD-d0/w1032-h581-no/04.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-wcG7V5lxPqc/VQb2sDArtLI/AAAAAAAAAMw/QO7FdDHldG4/w330-h586-no/05.jpg
Umarım yarın kaynak işlerini halledip bitmiş haliylede fotoğrafları paylaşabilirim :) (Bu arada aynı şekilde benzin deposu yapmak isteyen arkadaşlar olursa kesim için gerekli çizimleri gönderebilirim.)
ibolinee
17-03-2015, 15:09
elinize sağlık çok güzel araç
Tam işler yoluna girdi bitiyo derken yine Manta attı gol oldu :)
Muayneye gitmeden teker rulmanlarınıda kontrol edeyim bari dedim ama bu kontrol bana baya pahalıya patladı :) Bi baktım teker rulmanları baya boşa çıkmış sanki bilye dağıtmış gibiydi ve sökmeye karar verdim. Zaten ileride yapmayı planladığım difransiyel değişiklikleri ve güçlendirmeleri için bana fırsat olucak diye düşündüm ama düşündüğümden biraz pahalı olacağını bilemezdim :) Zaman kaybetmeden işe koyuldum lastikler kampanalar akslar derken arka kısımı tamamen boşa çıkarttım. hatta bitane imbus civata yalama olmuş onu sökmek için arabanın altında maymun oldum ucuna kaynak yapıcam ve sökücem diye ama inat ettim onuda söktüm ve bütün difransiyel kovanını olduğu gibi söktüm ve rulmanları kontrol etmek için parçalamaya başladım ve tabi birazda takviye için birkaş değişiklik yapmayıda unutmadım. teker rulmanları, difransiyel yatak rulmanları, mahruti ön arka rulmanları, kardan mili ön rulmanı ve takviye olarak kardan milini yataklamak için birtanede mandagöz rulmana ihtiyacım olduğunu anladığımda zorlanacağımı fark ettim sonrasında rulman kodlarını sorup araçtırdığımda ilk aldığım cevaplar 'Böyle bir rulman kodu mu varmış?' 'Bu rulman Türkiye stoklarına hiç girmemiş' vb. cevaplar alırken sonunda kayınbiladerimin arkadaşına dikduran rulmana gittik (umarım reklama girmez). Orada Ahmet abi sağolsun baya yardımcı oldu orayı aradı burayı aradı bütün rulmanları bulduk sadece difransiyel rulmanını dış yatağını bulamadık onun içinde eskisini kontrol ettiler bu zaten sağlam sıkıntı olmaz en fazla ses yapar dediler ve bu sayede bütün rulmanlar tamamlandı ardından sıra difransiyel göbeğine geldi. Herkez ucuz olduğu için kaynatmayı tavsiye ediyodu ama içim rahat etmedi bitane orjinal kıyıda dursun diyerek başladım araştırmaya uygun malzemeyi bulduktan sonra ölçülendirme vs. derken simülasyonuda yaptıktan sonra sıra imalatına geldi. Bu konuda da yine şanslıydım çünkü abimin çocukluk arkadaşı ve eskiden palio cup, 124 cup gibi yarışlara katılmış biri olarak bana yardımcı olmayı kabul etti. Hatta sayesinde ufaktan üniversal torna kullanmayı bile öğrendim. İlk ürettiğimiz parça benim biraz benim acelem birazda şanssızlık yüzünden (malzeme puntaya yaslandığı için ) çapta 0.1mm küçük olduğu için yarışmayı kaybetti ve artık benim için sadece bir kalemlik oldu :) ikincisinde ise allahtan herşey yolunda gitti ve istediğimiz ölçüde yapmayı başardık. (fotoğraflarda sadece tek tarafı işlenmiş hali var) ilerleyen günlerde sıra montajına gelecek ama buda biraz zaman alacak gibi görünüyor. çok fazla malzeme var ve ölçüler düşündüğümden daha hassa olması gerekiyormuş :S
Neyse işte biraz uzun yazdım ama son durum bu daha fazla fotoğraf ile tekrar görüşmek üzere şimdilik iyi seyirler.
Ve Savaş başlar :=)
https://lh5.googleusercontent.com/-_XROuW7shs4/VU4PjAmcisI/AAAAAAAAATo/j8I3vmHG7o4/w2236-h1258-no/difransiyel%2B-%2B9
https://lh5.googleusercontent.com/-sZ-S_h7a2NY/VU4PjKHzXDI/AAAAAAAAATc/wi1m4aoI45s/w2236-h1258-no/difransiyel%2B-%2B8
İnatçı civataya kaynak yapıcam diye maymun olurken ben :)
https://lh4.googleusercontent.com/-RxURlkQ0WlM/VU4PjBTWS6I/AAAAAAAAAU8/yjleT4SMUpE/w1712-h1284-no/difransiyel%2B-%2B12
Ve Mutlu son difransiyel artık dağıtılmaya hazır :)
https://lh6.googleusercontent.com/-gim3YDBS5wQ/VU4PjBIksqI/AAAAAAAAAUo/yP4VlS5gTtI/w1712-h1284-no/difransiyel%2B-%2B7
Rulmanları sökmek baya zor oldu ama söktükten sonra öğrendimki preste sıkı geçme biraz farklıbişeymiş mil çapı delik çapından büyükmüş hatta bide standart oranları varmış. Mesela benim difransiyel için H7-r6 olması gerekiyormuşki bunu öğrenmek için baya araştırma yapmam gerekti ***** sonrasında spool difransiyel imalatı yapıcaktım :)
https://lh3.googleusercontent.com/-uB0z8D2gRXM/VU4PjLy_ypI/AAAAAAAAAT8/rQcgwcg_-d4/w2236-h1258-no/difransiyel%2B-%2B11
https://lh3.googleusercontent.com/-xPmuiPncmfk/VU4PjBc56QI/AAAAAAAAAT0/cyv1pJhjnPY/w2236-h1258-no/difransiyel%2B-%2B10
Malzeme tasarım simulasyon derken sonunda projeyi gerçekleştirmenin vakti gelmişti ve ilk üniversal torna deneyimim böyle başladı :) Korkutucu ama eğlenceli sonuçta orda 25kg lık bir çelik kütle dönüyor ve önce sıcak çekmeden kalan etrafındaki bozuk yüzeyi traşlayıp salgıyı aldıktan sonra sonrada içine delik açmak gerekiyordu tırstım ama başardım :)
https://lh4.googleusercontent.com/-GBfIKI-G-GE/VU4PjD0klzI/AAAAAAAAAUg/ckDCxu3JiNw/w1712-h1284-no/difransiyel%2B-%2B5
Ama burdan sonrası biraz ustalık gerektiriyordu ve ben sadece seyretmekle yetindim. imalat esnasında malzemenin sertliğinden dolayı körelen ve kırılan çakıların sesinden dolayı baya gerildim ama genede güzel bir deneyim oldu.
https://lh6.googleusercontent.com/-bQh1wXh-ChA/VU4PjN20TYI/AAAAAAAAAUc/zTcHeJmuQfw/w1712-h1284-no/difransiyel%2B-%2B4
kaba talaştan sonra ince işçilik ve ilk parçada sonuç hüsran 0.1mm sapma ve çok sağlam bir kalemlik :)
https://lh4.googleusercontent.com/-R-mvir_5OPQ/VU4PjOm4VsI/AAAAAAAAAUM/lg_3xjxhP7U/w1712-h1284-no/difransiyel%2B-%2B3
Ve ikinci parçada sabırla gelen mikemmel sonuç :) istediğimiz normlarda sıkı geçme rulman yatağı ve aynanın bağlantı yatağı :)
https://lh4.googleusercontent.com/-7qJJDv6dIEk/VU4PjHRhaRI/AAAAAAAAAUU/58s9qpaGrgk/w1712-h1284-no/difransiyel%2B-%2B2
Orjinal (üst) 0.1mm hatalı kalemlik (sol) mükemmel spool diff. (sağ)
https://lh6.googleusercontent.com/-ZSY1ZfBKbhg/VU4PjHgjp5I/AAAAAAAAAUY/smDj53iwCYI/w1712-h1284-no/difransiyel%2B-%2B1
sanayiciye dükkan kapattırırsın abi :)
Fastback
02-06-2015, 18:11
sanayiciye dükkan kapattırırsın abi :)
Ne yetenekli insanlar var arkadas, kendimi cok gereksiz hissediyorum bu dunyada su an
kimbubye
03-06-2015, 10:16
Çalışmalarınızı gördükçe saygı duydum :) helal olsun
yilmazer
08-06-2015, 23:43
Verdigin emek ve çıkardığın işleri hayranlıkla izliyorum üstadım.
Devamı nerde :)
emeğine sağlık devamını beklıyoruz merakla...
Mmmuciiitt buuuu...! vayy neler yapmissin sen ustam kolay gele ellerine saglik
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.