PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : A'pexi Egzoz Kontrol valfi



B.Aktepe
08-03-2013, 10:39
ECV, Pipe-Type Exhaust Control Valve APEX Integration (http://apexi-usa.com/shop/index.php/ecv-pipe-type-exhaust-control-valve.html)

Pipe type 80mm, 76mm ara egzoz boruları için uygun. Kaynak için boru tipi tercih ediyorum.

Kullanan var mı? Fikriniz nedir? Güzel bir ürüne benziyor.

Elektrik motorlu tercih etmememin sebebi uzun ömürlü olması. cut-out gibi düşünmeyin sistemi.

http://apexi-usa.com/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/155-a019_1.jpg



The ECV was created as an alternative to the standard “silencer” typically fitted in the tip of performance exhaust systems to lower the sound decibel output. The ECV (Exhaust Control Valve) is a spring loaded butterfly valve that can be installed to the main piping of an existing exhaust system. The angle of the valve can be modified on the fly from within the cockpit to provide complete control over exhaust decibel output.

PRODUCT FEATURES:
- Can minimize exhaust decibel level output by 10dB (depending on application)
- Utilizes either a flange or pipe (weld-in) type mechanism that can be easily adapted to any existing exhaust piping

Brs_eg
08-03-2013, 10:42
abi işlevi cut-out ama manuel degilmi ?

bide aç kapa da ne kdr kolay ve işlevsel olur ?

B.Aktepe
08-03-2013, 10:44
abi işlevi cut-out ama manuel degilmi ?

bide aç kapa da ne kdr kolay ve işlevsel olur ?

Amacım otopark vs gibi kapalı alanlarda veya polis çevirmesinde belirli bir süre sesi azaltmak. egzoz gazını komple boşa çıkarmak değil .

İşlevselliğini bende bilmiyorum o yüzden soruyorum :D

Brs_eg
08-03-2013, 10:45
Amacım otopark vs gibi kapalı alanlarda veya polis çevirmesinde belirli bir süre sesi azaltmak. egzoz gazını komple boşa çıkarmak değil .

İşlevselliğini bende bilmiyorum o yüzden soruyorum :D

yok 2. sorum ztn genel olarakti.

peki cut-out sistemi olmadan,,
normal boru hattina koyup kelebek acisini tam kapamadan kelebege acili tutarakmi sesi azaltmak istiyorsun dogrumu anladim :)

edit : yada 2. bir susturucu ( stock gibi )

B.Aktepe
08-03-2013, 10:51
‫ (http://www.youtube.com/watch?v=YntCYOzmwrw)

YntCYOzmwrw

iğrenç bir video buldum :D

Evet Barış'cım doğru anlamışsın.

deniz_
08-03-2013, 11:00
bir nevi varex olacak sanırım ama geri tepme yapmazmı

berkay_aydin
08-03-2013, 11:06
Abi kelebek üzerine delikler açıp komple kapamak mantıklı olmaz mı ?

16EC813
08-03-2013, 11:07
qtp gibi bişey mi acaba ?

B.Aktepe
08-03-2013, 11:08
Tam kapanmıyor hiçbir zaman. Ayrıca kelebeğin açısını kendin ayarlayabiliyorsun. Geri tepme yapacağını sanmam.

Alıp denemek lazım en güzeli :)

DENON
08-03-2013, 11:19
kelebege atıyorum 15 dercede stoper koyulursa tamamen kapanması engellenebılır sadece 1 tane vida ile

stlegal
08-03-2013, 11:21
Linkini aradim bulmadim hksnin di sanirim gtr icin olaniydi gordugum egzos agzinin icini tipki jet motorlardaki dusuk devirden tam gaza gecme ani gibi kapatiyordu ve ses 14db kadar dusuyordu disardan baktiginda hks hipower gibi..

B.Aktepe
08-03-2013, 11:37
Silencer for GT Spec and N1 Turbo Active Tail Silencer APEX Integration (http://apexi-usa.com/shop/index.php/silencer-for-gt-spec-and-n1-turbo-active-tail-silencer.html)

Cem abi bahsettiğin buna benzer bir ürün müydü?

http://s3.fivestar-trade.com/parts/image_l/2500010-3.jpg

B.Aktepe
08-03-2013, 12:02
kelebege atıyorum 15 dercede stoper koyulursa tamamen kapanması engellenebılır sadece 1 tane vida ile

Bildiğim kadarı ile en kapalı hali %90 kapalı imiş. %100 kapanmıyormuş zaten. Apexi iyi bir firma, japon firması bildiğim. Düşünmüşlerdir herhalde :)

DENON
08-03-2013, 12:05
Bildiğim kadarı ile en kapalı hali %90 kapalı imiş. %100 kapanmıyormuş zaten. Apexi iyi bir firma, japon firması bildiğim. Düşünmüşlerdir herhalde :)o değilde benım kafada başka bır zihni sinir proje gelişti :D bunun telini gaz teline baglasak senkronize çalışsa gaza anlık yuklenmelerde ters basınç oluşmadan bu sistemde açılır :D

miniks
08-03-2013, 13:44
polıs gaza bas derse nabıcan :))

DENON
08-03-2013, 13:49
polıs gaza bas derse nabıcan :))
polisin gaza bas demesini engellemek için yanı senı çevirmemesi için zaten benım sistem , yoksa polıs durdurdugunda her türlü yazacak kaçış yok :D

B.Koçer
08-03-2013, 14:04
cut out sistemi kapalıyken egsoz gazı baska yerden cıkıyor tabi ne kadar kapalı olursa olsun dıger taraftan kacırıyor
cut out acıkken yine açık yerden egssoz gazı cıkıyor ama kalan gaz gitmeye devam ediyor arac bana göre geri düşüyor .

bu sistemde anladıgım kadarı ile egsoz sisteminin en basına uygulansa sadece cevirmede bile hayat kurtarır performans kaybıda yasanmaz gibi eğer memnun kalırsan abicim komple egsozları soktugumde bende böyle bir yola başvurmak zorunda kalıcam :)

hfk
08-03-2013, 15:54
ben kullanıyorum gayet memnunum, gazlamadığın sürece hiç bir sıkıntı olmuyor.

ismail
11-03-2013, 22:51
Bildiğim kadarı ile en kapalı hali %90 kapalı imiş. %100 kapanmıyormuş zaten. Apexi iyi bir firma, japon firması bildiğim. Düşünmüşlerdir herhalde :)

Yaklaşık 4-5 yıldır impreza wrx aracımda kullanıyorum. Egzozdan çıkan sesi büyük ölçüde kesiyor. Ama gazı sıkıştırdığı için sesi de ön tarafa veriyor hatta o şekilde tüvtürkten önce muayeneden geçmiştim. Kapalı şekilde de sakin şekilde belki kullanılabilir ama sıktığı için insanı tedirgin ediyor. Zaten turbo basıncını tam kapalı konumda çok düşürüyor. Ben flanşlı modelini tercih ettim (aşağıda linkteki) ve dovnpipe bitiminde kullanıyorum. Aracı yazın kullanmadığımdan dolayı sadece şarj etmek amacı ile yazları kısa süreli çalıştırdığımdan egzoz içi nemli kaldığı için bu yaz kilitli kaldı. Flanşlı olduğu için aradan çıkararak parçalayıp temizledim ve tekrar görevini yerine getirmeye başladı. Bu yüzden flanşlı modeli tavsiye ederim. Ancak aklınıza geldiği zaman açıp kapatırsanız takılma yapmaz belki.

ECV, Flange-Type Exhaust Control Valve ECV, Flange-Type Exhaust Control Valve APEX Integration (http://apexi-usa.com/shop/index.php/ecv-pipe-type-exhaust-control-valve-3.html)

Y.Emre
11-03-2013, 23:04
Güzel ürünmüşte Bilal abi sistem çok matah birşey değil gibi görülüyor, hazır almak yerine burada yapılamaz mı ? istenen ölçüde bir kıytırık bi throttle body, diğer ucunada bir valf gibi bisikletlerde vites ayarlayan şu zımbırtıdan koyulsa geyette çalışır gibi geliyor. gerçi ürün ne kadar bilmiyorum ama :)
http://1.bp.blogspot.com/_CCjoQ03dIns/S-VM8abU0fI/AAAAAAAAADk/qsERPDp9kDQ/s1600/vites.jpg

akın
12-03-2013, 00:12
Güzel ürünmüşte Bilal abi sistem çok matah birşey değil gibi görülüyor, hazır almak yerine burada yapılamaz mı ? istenen ölçüde bir kıytırık bi throttle body, diğer ucunada bir valf gibi bisikletlerde vites ayarlayan şu zımbırtıdan koyulsa geyette çalışır gibi geliyor. gerçi ürün ne kadar bilmiyorum ama :)
http://1.bp.blogspot.com/_CCjoQ03dIns/S-VM8abU0fI/AAAAAAAAADk/qsERPDp9kDQ/s1600/vites.jpg

Evet mantıklı ama 70mm veya 76mm gibi bir ölçüde boğaz kelebeği nerden bulucaz:):):) Bence otobus kamyon gurubu araclardan birşeyler yapılabilir Örneğin egzoz freni sistemi ters olarak kullanılabilir

http://www.yigitlerotomotiv.org/cargo/02.jpg

Bu vanaya ilave olarak bisiklet aynakol aktarıcısı ve tel ile sorun çözülür

Y.Emre
12-03-2013, 00:19
Evet mantıklı ama 70mm veya 76mm gibi bir ölçüde boğaz kelebeği nerden bulucaz:):):) Bence otobus kamyon gurubu araclardan birşeyler yapılabilir Örneğin egzoz freni sistemi ters olarak kullanılabilir

http://www.yigitlerotomotiv.org/cargo/02.jpg

Bu vanaya ilave olarak bisiklet aynakol aktarıcısı ve tel ile sorun çözülür

vtilarda vs kullanılabilen bi ölçü 76mm kelebek olmasa bile üretmekte çok sıkıntı olmaz, yük görmeyecek birşey yapmayacak zaten :)

senin linkteki parçayı ilk kez gördüm, hazırıda varmış ne güzel ama yay kullanmak için upgrade etmek gerekir onu, o şekilde halatla çalışmaz (tek yönlü çalışır)

akın
12-03-2013, 01:14
vtilarda vs kullanılabilen bi ölçü 76mm kelebek olmasa bile üretmekte çok sıkıntı olmaz, yük görmeyecek birşey yapmayacak zaten :)

senin linkteki parçayı ilk kez gördüm, hazırıda varmış ne güzel ama yay kullanmak için upgrade etmek gerekir onu, o şekilde halatla çalışmaz (tek yönlü çalışır)

Tabikide istersen çok daha farklı metotlar var. Yay işin en kolayı herhangi bir kilitçi yay konusunda çok rahat yardımcı olur... Mesela turbolu arabalar içn wastegate takılabilir:) Elektrik ile çalışan pinomatikçilerde kol var devre yapıp onlada yapılabilir:) Stok birçok arabada 76mm kelebek bulamak çok zor. Bulabilirsin ama bu parçadan çok daha pahalıya gelebilir.

Y.Emre
12-03-2013, 01:27
Tabikide istersen çok daha farklı metotlar var. Yay işin en kolayı herhangi bir kilitçi yay konusunda çok rahat yardımcı olur... Mesela turbolu arabalar içn wastegate takılabilir:) Elektrik ile çalışan pinomatikçilerde kol var devre yapıp onlada yapılabilir:) Stok birçok arabada 76mm kelebek bulamak çok zor. Bulabilirsin ama bu parçadan çok daha pahalıya gelebilir.

olabilir, paylaştığın resımdeki gibi bişeyler olabılır, ya da çember ve içinin daire parçası sanayıde de rahatça yapılabilir. üretimi sıkıntılı şeyler değiller (egzostta kullanılacak olan için söylüyorum) istenilirse yapılır yani

XSi
12-03-2013, 08:35
Tabikide istersen çok daha farklı metotlar var. Yay işin en kolayı herhangi bir kilitçi yay konusunda çok rahat yardımcı olur... Mesela turbolu arabalar içn wastegate takılabilir:) Elektrik ile çalışan pinomatikçilerde kol var devre yapıp onlada yapılabilir:) Stok birçok arabada 76mm kelebek bulamak çok zor. Bulabilirsin ama bu parçadan çok daha pahalıya gelebilir.

atmosferik araçlar içinde VNT actuator kullanılabilir

tam gaz --> vakum arttı --> vnt actator vakumla birlikte kolu çekti, valf açıldı

gazı bıraktın --> vakum azaldı --> vnt actuator kolu bıraktı valf kapandı

http://cdn100.iofferphoto.com/img/item/140/503/787/Ojp8chLTmxLzNcI.jpg

Asimos
12-03-2013, 09:10
Aynı konudan benimde war ama maalesef bu kadar tutulmadı :D (yönetici olmanın faydaları)
Tecrübesini yapmış olan arkadaşlar yazmadığı için yada kimse tecrübesini yapmadığı için , Apexi bunu yapmış üretime sokmuşsa bi bildiği wardır diye düşündüm werdim siparişini , gelince tecrübelerimi videolu resimli paylaşırım.


Bildiğim kadarı ile en kapalı hali %90 kapalı imiş. %100 kapanmıyormuş zaten. Apexi iyi bir firma, japon firması bildiğim. Düşünmüşlerdir herhalde :)
Aynen katılıyorum , düşünmüşlerdir.


qtp gibi bişey mi acaba ?
Ben hiçbi fark göremedim , qtp bunun motorlusu:icon_tup:

akın
12-03-2013, 23:47
atmosferik araçlar içinde VNT actuator kullanılabilir

tam gaz --> vakum arttı --> vnt actator vakumla birlikte kolu çekti, valf açıldı

gazı bıraktın --> vakum azaldı --> vnt actuator kolu bıraktı valf kapandı

http://cdn100.iofferphoto.com/img/item/140/503/787/Ojp8chLTmxLzNcI.jpg

Rolantideki vakum ile dip gazdaki oluşan vakum hemen hemen aynı sadece belli bir devir bandında vakum sıfıra gelir sonra tekrar vakum oluşmaya başlar. Tabi kompresorde vakum çoğalır yani susması gereken yerde dahada bağıracak

Ayrıca VNT actuator. Basıncı daha verimli ve daha randımanlı kullanmak için kullanılıyor diye biliyordum. İçi sökülüp yayları değişebilen tiplerde mevcut. Atmosferik olarak kullananı hiç görmedim. Pek başarılı olmaz gibi duruyor.

dragstar
13-03-2013, 00:31
ben cut outu seri şekilde egzoz sitemine yani son susturucunun öncesine bağlayıp hem sesi hemde back preassure u kontrol ediyorum

Maxi
13-03-2013, 08:16
elektrikli cutout sisteminde en çok bozulan parça hangisi ? ve neden bozuluyor ?

kelebekmi?
motorun dişlisimi ?
motormu ?
kelebeğin yatağımı ?
kontrol devresimi ?

su mu kaçıyor?
kurum mu birikiyor?
aşırı sıcaklıkmı ?

vs vs

RCkid
13-03-2013, 08:21
elektrikli cutout sisteminde en çok bozulan parça hangisi ? ve neden bozuluyor ?

kelebekmi?
motorun dişlisimi ?
motormu ?
kelebeğin yatağımı ?
kontrol devresimi ?

su mu kaçıyor?
kurum mu birikiyor?
aşırı sıcaklıkmı ?

vs vs

launch control yapilirsa kelebek egiliyor

Asimos
13-03-2013, 09:19
Ben bi forumda gördüm bana çok mantıklı geldi.Lütfen bu konudaki düşüncelerinizi sizde belirtiniz!
Eğer bu apexi ecv nin görevi kelebek ile çıkan egzos gazı basıncını (boru çapını boğarak) egzos sesini düşürmek ise , bildiğin doğalgaz vanasını son susturucudan önce araya koysak aynı işlemi yapmış olmuyomuyuz ? Biraz fantezi mi oldu?:D

Edit:Vana tabiki tam olarak kapanmicak , mesela 55 olan borunun çapını son susturucudan hemen önce 20-25e düşürecek
http://i48.tinypic.com/x1y62c.jpg

metinalan
13-03-2013, 09:27
ben subaruda kulandım abi aynısı 80mm kapalı otopark da kalıyordu araba cok buyuk sıkıntı çıkıyordu apartan ve mahhale sakınlerı için :)vede polis çevirme oldugunda kullanıyordum benım işimi gayet iyi görüyordu

EM-RE
13-03-2013, 09:51
ben subaruda kulandım abi aynısı 80mm kapalı otopark da kalıyordu araba cok buyuk sıkıntı çıkıyordu apartan ve mahhale sakınlerı için :)vede polis çevirme oldugunda kullanıyordum benım işimi gayet iyi görüyordu

Aynı sıkıntı bende var şu anda,polisi filanda geçtim apartman işi can sıkıyor..Benimde bir çözüm bulmam lazım en acilinden..

ice
13-03-2013, 10:23
Ben Qtp kullanıyorum Elektirik kontrollü suprada.Benim egzoz 100 mm ve haliyle çok görültülü.Kapalı vazıyetteyken sesi %70'e kadar kesiyor.Özellikle kapalı otoparka girişte çok faydalı.Qtp benim arabada son susturucunu hemen önünde.Sorun olarak sadece 1 kere kelebeği eğdim tornada yaptırdım birkaç tane yedekte duruyor...

Maxi
13-03-2013, 11:07
Ben Qtp kullanıyorum Elektirik kontrollü suprada.Benim egzoz 100 mm ve haliyle çok görültülü.Kapalı vazıyetteyken sesi %70'e kadar kesiyor.Özellikle kapalı otoparka girişte çok faydalı.Qtp benim arabada son susturucunu hemen önünde.Sorun olarak sadece 1 kere kelebeği eğdim tornada yaptırdım birkaç tane yedekte duruyor...

cüneyt niye eğildi kelebek?
birde kaç senedir araçta takılı ?

ice
13-03-2013, 11:30
cüneyt niye eğildi kelebek?
birde kaç senedir araçta takılı ?

Abi tam açmamışım gazlarken.10 saniye de tam kapalı Yada tam açık konuma geçiyor.Atıyorum 5 saniye açmışım.Gazlarken basınçtan eğilmiş haliyle.Tornada 4 mm yaptırdım şimdi daha kalın olarak daha sağlam oldu ama haliyle diş kalınlığından önceden 2 mm iken %95 kapınıyorken şu an %90 kapanıyordur tahmini.2 seneden fazla oldu takalı...

CagkaN
13-03-2013, 11:51
elde yapıldığında iki uca yaylı sistemin nasıl yapılacağını çözen var mı? varsa buraya çizim koyabilir mi ben bunu denemeye kararlıyım :)

Maxi
13-03-2013, 12:02
Abi tam açmamışım gazlarken.10 saniye de tam kapalı Yada tam açık konuma geçiyor.Atıyorum 5 saniye açmışım.Gazlarken basınçtan eğilmiş haliyle.Tornada 4 mm yaptırdım şimdi daha kalın olarak daha sağlam oldu ama haliyle diş kalınlığından önceden 2 mm iken %95 kapınıyorken şu an %90 kapanıyordur tahmini.2 seneden fazla oldu takalı...

hımm demekki gazlamadan önce o açık olmalı
önce aç sonra gazla
işte insan unutuyor, otomatik olması lazım
intercooler sprayde öyle, otomatik olmalı
kim hem gazlayacak hemde su sıkacak??

turbo basıncına göre çalışacak bir sistem yapmam lazım

despe
13-03-2013, 12:05
doğalgaz vanası hem sağlam hemde iyi hemde ucuz bi fikir :D

DENON
13-03-2013, 12:07
tam senın gıbı fakirlere göre bi çözüm bircet :D

Y.Emre
13-03-2013, 12:33
Abi sıkıntı kelebek eğilmesiyse, orjinal kelebek yerine çizimdeki gibi bi kelebek yaptırılırsa eğilme sorununun da büyük oranda önüne geçilmiş olur düşüncesindeyim. Hatalıysam söylerseniz sevinirim valla.

http://b1303.hizliresim.com/17/f/l0lvz.jpg

Bu arada çizimde illaki hatalar vardır, mause'um yoktu touchpad ile anca :D

ice
13-03-2013, 14:18
hımm demekki gazlamadan önce o açık olmalı
önce aç sonra gazla
işte insan unutuyor, otomatik olması lazım
intercooler sprayde öyle, otomatik olmalı
kim hem gazlayacak hemde su sıkacak??

turbo basıncına göre çalışacak bir sistem yapmam lazım

Selonit'li yapabilirsin belli devri geçtikten sonra açılır kapanır vs ama uzun yolda belli bir devirden sonra açıldığında kafa şişirir benim sistemde dip gaz yapmadığın sürüce kapalıyken yüksek hız yapabilirsin + selonoitli oldugunda polis çevirmesinde gaza bas dediği zaman polis egzoz açılır :)

ice
13-03-2013, 14:19
Abi sıkıntı kelebek eğilmesiyse, orjinal kelebek yerine çizimdeki gibi bi kelebek yaptırılırsa eğilme sorununun da büyük oranda önüne geçilmiş olur düşüncesindeyim. Hatalıysam söylerseniz sevinirim valla.

http://b1303.hizliresim.com/17/f/l0lvz.jpg

Bu arada çizimde illaki hatalar vardır, mause'um yoktu touchpad ile anca :D

Eyvallah :) ben çözümü malzemeyi kalınlaştırarak + üstüne 5 adet delik açarak çözdüm...

Maxi
13-03-2013, 14:20
Selonit'li yapabilirsin belli devri geçtikten sonra açılır kapanır vs ama uzun yolda belli bir devirden sonra açıldığında kafa şişirir benim sistemde dip gaz yapmadığın sürüce kapalıyken yüksek hız yapabilirsin + selonoitli oldugunda polis çevirmesinde gaza bas dediği zaman polis egzoz açılır :)

o zaman boost + rpm + hız a göre kontrollü yaparız be cüneytim ? :D

ice
13-03-2013, 14:25
o zaman boost + rpm + hız a göre kontrollü yaparız be cüneytim ? :D

Heh şimdi oldu :)

Y.Emre
13-03-2013, 14:30
@Maxi abi, sisteme birde herdurumda %80 %90 kapalı kalmasını sağlayacak devre eklersen polis kontolünde falan polis gaza bastırsa da kapalı kalır onun dışında ihtiyaca göre otomatik açılır :D

Olmaz mı, çok mu fantazi yaptım? :D

ice
13-03-2013, 14:31
@Maxi abi, sisteme birde herdurumda %80 %90 kapalı kalmasını sağlayacak devre eklersen polis kontolünde falan polis gaza bastırsa da kapalı kalır onun dışında ihtiyaca göre otomatik açılır :D

Olmaz mı, çok mu fantazi yaptım? :D

Boost Yada hıza göre olursa sorun çözülür otomatikmen zaten...

16EC813
13-03-2013, 14:38
Abi tam açmamışım gazlarken.10 saniye de tam kapalı Yada tam açık konuma geçiyor.Atıyorum 5 saniye açmışım.Gazlarken basınçtan eğilmiş haliyle.Tornada 4 mm yaptırdım şimdi daha kalın olarak daha sağlam oldu ama haliyle diş kalınlığından önceden 2 mm iken %95 kapınıyorken şu an %90 kapanıyordur tahmini.2 seneden fazla oldu takalı...

qtp elektrikli oldugundan sudan etkilenmesi nasıl mesela hiç bozuldu mu ? veya şöle sorayım bu elektrik aksamının bi koruması filan var mı ?
bende yaptırcam qtp yi polislerle ve ceza makbuzlarıyla ugraşmaktan belim büküldü :D

Asimos
13-03-2013, 14:42
doğalgaz vanası hem sağlam hemde iyi hemde ucuz bi fikir :D

vananın g*tüne bitanede silecek motoru , içerden otomatik , $150lık apexi geldi sana 50tl.ye

ice
13-03-2013, 14:54
qtp elektrikli oldugundan sudan etkilenmesi nasıl mesela hiç bozuldu mu ? veya şöle sorayım bu elektrik aksamının bi koruması filan var mı ?
bende yaptırcam qtp yi polislerle ve ceza makbuzlarıyla ugraşmaktan belim büküldü :D

Abi malzeme çok kaliteli sudan etkilenmiyor...

16EC813
13-03-2013, 15:59
Abi malzeme çok kaliteli sudan etkilenmiyor...

yanlız benim bahsettigim replika olan ,senin kullandıgın sanırım orijinal

K.Kaan
15-03-2013, 11:50
acaba kapalı konumdayken sesi ne kadar engelliyo bi örnek video olsa keşke görsek... flashtaki cikle kolu gibi çok mantıklı geldi sistem banada..

dragstar
27-03-2013, 22:11
golf-r larda olan sistemin benzerini yapmak lazım elektriği komple iptal edip mekanik actuator lı bi sistem yapıp emme manifoldunda vakum varsa kapalı basınç varsa açık tutucak şekilde

Y.Emre
27-03-2013, 22:19
golf-r larda olan sistemin benzerini yapmak lazım elektriği komple iptal edip mekanik actuator lı bi sistem yapıp emme manifoldunda vakum varsa kapalı basınç varsa açık tutucak şekilde

Daha basit olarak throttle body pozisyonunu taklit edecek bir ürün daha kolay olmaz mı ? Arasında dağlar kadar fark olacagını sanmıyorum açıkçası