Orijinalini görmek için tıklayınız : Civic 1.6 İES Hararet
Honda Civic 1.6 ies aracımı 15 dakika boyunca trafikte kullandım (lpg de kullanıyorum) üç dakika boyunca hafif rampa çıkıyordum ki hararet göstergesini gördüm ve aracı sağa çektim.
http://i45.tinypic.com/svlyro.jpg
Stop etmeden aracı bi kaç dakika dinlendirdim, hararet seviyesi düşmesi için.
http://i50.tinypic.com/xc5ahx.jpg
baktım biraz düştü eve kadar götürdüm,kapının önünde beş dakika rolantide beklettim fan biraz açıldı hararet yüksek olmasına rağmen sonra kendini kapattı.
Sizce normal çalışma seviyesi böylemi yoksa termostatta sıkıntı mı var,bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim.
wrcsinan
11-03-2013, 16:45
klima açıkmıydı?
klima açıkmıydı?
+ Motor yağınıza baktınız mı ?
hondalar kolay kolay hararet yapmaz .soyuna bı bak azalmıssa ekle eyeyer fanında calışıyosa sıkıntı olmaz ..suyu koyduktan sonra kapagı acık bırakkı havasını alsın.
bırazdaha takıp et 15 dakkayla bellı olamaz .yıne yukselıyosa termostatta olabılır su eksıltmıyosa tabı.
resmı gorur gormez kontagı kapat saga cek dedım kendımce.
klima açıkmıydı?
Klima açık değildi.
+ Motor yağınıza baktınız mı ?
Motor yağına baktım, biraz düşük seviyede.
hondalar kolay kolay hararet yapmaz .soyuna bı bak azalmıssa ekle eyeyer fanında calışıyosa sıkıntı olmaz ..suyu koyduktan sonra kapagı acık bırakkı havasını alsın.
bırazdaha takıp et 15 dakkayla bellı olamaz .yıne yukselıyosa termostatta olabılır su eksıltmıyosa tabı.
resmı gorur gormez kontagı kapat saga cek dedım kendımce.
Aracın suyunu dün koydum suyu var.
Aracı stop ettirmedim bekledim devirdaim yapması için.
Fan müşürü ve termostat a baktırın daha önce başıma gelmişti,ikisinden birisi takılma yaparsa oda hararetin yükselmesine sebep olur.
cgnozdmr
11-03-2013, 19:35
Egsoz dumanınızn renginde değişiklik var mı ? Uzun süreli olmak şartıyla yani ?
Vw Bora ile 5 kişi full bagaj + araba otomatik vites çok dik bir yokuş ve çakıllı ve çukurlu çıkarken hararet yükselmiş sonradan fark ettim aracın motor yağı çok azmış meğer.Servise götürdüğümde bu motorların çok sağlam olduğunu su kaynatmadığını ve yağsız bile gittiğini söylemişlerdi.Aynı şeyi honda içinde söylüyorlar
hondalar kolay kolay hararet yapmaz .soyuna bı bak azalmıssa ekle eyeyer fanında calışıyosa sıkıntı olmaz ..suyu koyduktan sonra kapagı acık bırakkı havasını alsın.
bırazdaha takıp et 15 dakkayla bellı olamaz .yıne yukselıyosa termostatta olabılır su eksıltmıyosa tabı.
resmı gorur gormez kontagı kapat saga cek dedım kendımce.
arabayı direk stop etmek daha sağlıksız değil mi? ben rölantide bekletilmesi daha uygun diye biliyorum ama. yanlış mı biliyorum :beuj:
mechanic
11-03-2013, 19:40
termostatı bozuluyo bunnarın ya hep. yan sanayi takma. "abi orjinaliynen aynı" dese de takma.
KGüneyli
11-03-2013, 19:42
Yagı suyu tamsa bunlardan eminsen, fanda acıyo diosan. Büyük ihtimal termostattır.
Bu sekilde hararet yaptıgında aklında olsun yürütme arabayı tam hararet düşmeden.
Egsoz dumanınızn renginde değişiklik var mı ? Uzun süreli olmak şartıyla yani ?
conta yakabilir diye mi söylüyosun dumana pek dikkat etmedim ama sabah bakacağım.
termostatı bozuluyo bunnarın ya hep. yan sanayi takma. "abi orjinaliynen aynı" dese de takma.
Termostatı değiştireceğim.
Yagı suyu tamsa bunlardan eminsen, fanda acıyo diosan. Büyük ihtimal termostattır.
Bu sekilde hararet yaptıgında aklında olsun yürütme arabayı tam hararet düşmeden.
harareti görünce sağa çektim düşmesini bekledim stop etmeden.
tdipower
11-03-2013, 20:53
bence kronik dandik termostat arızası bu 2 kez conta yakan arkadaşım var termostat yüzünden hondada :) araca takmadan önce kaynar su içinde test etmek lazım
Termostat termostat. ilk defa böyle yükseliyorsa hararet contada bırsey yoktur zannetmıyorum.
Termostat ve hararet musurunu degistir kafan rahat olsun yazin cogu honda anlik olarak ibreyi oynatir snnki biraz daha yukselmis ama tahmini 100-110 derece arasi cokta sikintili bi durum deil ama eli kulaginda dermis gibi dusun.
ben böyle bir durumda durup direk stop ediyorum aracı.. soğumasını bekliyorum çalışarak soğuyamaz bana kalırsa..
sorun termostat gibi görünüyor başka bir problem yoksa araçta..
Çalışarak soğuması daha mantıklı suyu yağı eksik deilse hatta kaloriferde açılabilir
Aynısı geçen gün başıma geldi sadece yokuşlarda oluyo termostatın bozuk arkadaşım en ucuz çözüm ilk önce ona baktır 20 liraya değiştirdim hiç bir sorun kalmadı daha önce de başka bir arabamda yaşadım aynı sorunu söylediklerin termostatın bozulduguna işaret.
Aynısı geçen gün başıma geldi sadece yokuşlarda oluyo termostatın bozuk arkadaşım en ucuz çözüm ilk önce ona baktır 20 liraya değiştirdim hiç bir sorun kalmadı daha önce de başka bir arabamda yaşadım aynı sorunu söylediklerin termostatın bozulduguna işaret.
termostatına baktıracağım yağını da değiştireceğim bayagı oldu zaten.benimki sadece yokuşlarda yapmadı düz yolda da olmuştu.
Konu açılalı 3 aya yakın olmuş ,hararet sorunu olduğunda yağını değiştirdim aracın hararetinde çok yükselme olmadı.
yakın zamanlarda tekrar bakıma soktum trigeri değişti.Devirdaim pompası sorunluymuş oda değişti şimdilik sıkıntı yok.
devirdaimin durumu da bu şekildeydi.
http://k1306.hizliresim.com/1b/5/nu5l0.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
bymurat___61
06-06-2014, 21:38
SU Sureklı kaynama cıvarında gezmıs pompayı kavıtasyona dusurmüş. acaba ustunden cıkan orjinalmıydı ?
kım dıo honda yagsız fln gıder dıye yaa :D
Abicim boyle durumlarda arac hemen stop edilmeli. Rolantidw oldugu yerde calistirmak aracin hararetini yukseltir. Ki zaten sikisik trafikte boyle oldu diyorsun oradan mantiken dusun. Radyatorler suyu ruzgarla olusan hava akimiyla sogutur, hareket etmeyen ama calisan bir aracin motoru isi uretecektir, ustune radyator de devre disi kalirsa iyice hararet artar. En sagliklisi yol musaitse en ust vitese atip yokus asagi salmak ve kalorifer motorunu da kullanmak icin kaloriferi ac tussuz acmaktir.
Olay bir yıl önce olmuştu o günden bu güne hararetle ilgili en ufak sıkıntı çıkmadı çok şükür.
Sans isi, sukur bir sey olmamis. Ben genel yazdim, konu yine gundem olmus okunsun diye.
kım dıo honda yagsız fln gıder dıye yaa :D
Kim diyor bilmiyorum ama devirdaimsiz gitmiyomuş :)
Sans isi, sukur bir sey olmamis. Ben genel yazdim, konu yine gundem olmus okunsun diye.
Bilgi için teşekkür ederim,stop etmeyişimin amacı aracın devirdaim yapmasıydı.Elbette çalıştıkça motor ısısı yükseliyor ama stop edince de devirdaim sonlanıyor.
Bilgi için teşekkür ederim,stop etmeyişimin amacı aracın devirdaim yapmasıydı.Elbette çalıştıkça motor ısısı yükseliyor ama stop edince de devirdaim sonlanıyor.
Evet ama bu sirada isi enerjisi de uretiyorsun, ustelik sogutma girmeyen bir sisteme :)
overblack
07-06-2014, 16:19
radyatörün hala fabrikanın taktığı radyatörse değişme vakti gelmiş olabilir
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.