Murat48
11-03-2013, 23:57
Merhaba arkadaşlar..Aracım profilimde yazdığı gibi Renault Toros :) Üzerindeki, orjinalinde C1J kodlu, Renault un tüm dünyada uzunca süre farklı modellerinde kullandığı bir motor.
Farklı oynamalarla eğlenceli bi araca dönüştürdüğüm bu arabaya dereceli egzantrik takma planım var.
R5-R9-R11Turbo modelleriyle aynı bloğa sahip olduğum için (onlarda da C1J Turbo bulunuyor) egzantriklerimiz birbirine uyumlu.Aynı zamanda Broadway, 1.6 Fairway motorlarıyla da egzantrikler aynı. Piyasada da yerli olarak hünerkamşaft bu motorlar için dereceli satıyor. Bunun dışında cat cams, kent cams vs vs satış yapıyor.
Şimdi bu konuda fikirlerinizi almak istiyorum;
Araç benzinli ve günlük olarak kullanıyorum, yani rolanti sıkıntısı çekmeyeceğim birşey olması gerekli.Üzerindeki orjinalin derecesini bilmediğim için bişeyde diyemiyorum.Yerli egzantrikte iyi sonuçlar alınmadığını duydum.Bilmem ne kadar doğru ancak Hünerkamşaft rolanti bozmadan yüksek güçleri çıkarabileceğini iddia ediyor.
Motorumuza gelirsek;
Lpg görmedi orjinal olarak 80bin km de, üst kapağımızı sıkıştırması daha yüksek ve portları bağımsız olan Broadway kapağıyla değiştirdik. 8.2 den 9.25 sıkıştırma oranına çıkardık.Kapakta port-polish işlemi,elektronik ateşleme, weber 32/32 karbüratör, 4-1 headers vs diye liste gidiyor.Gidişi ve hızlanması bir toros için baya tatmin edici ama çıtayı bi kademe daha yükseltmeyi istiyorum. :)
Bu motorlardan ciddi güçler alındığını R5 modelinden biliyorum.Avrupa da baya yaygın çünkü.
Düşünceleriniz nedir bu konuda? cadde tipimi olmalı yada kaçlık kullanılmalı? nerden bulunur? maliyeti nedir falan filan :)
Farklı oynamalarla eğlenceli bi araca dönüştürdüğüm bu arabaya dereceli egzantrik takma planım var.
R5-R9-R11Turbo modelleriyle aynı bloğa sahip olduğum için (onlarda da C1J Turbo bulunuyor) egzantriklerimiz birbirine uyumlu.Aynı zamanda Broadway, 1.6 Fairway motorlarıyla da egzantrikler aynı. Piyasada da yerli olarak hünerkamşaft bu motorlar için dereceli satıyor. Bunun dışında cat cams, kent cams vs vs satış yapıyor.
Şimdi bu konuda fikirlerinizi almak istiyorum;
Araç benzinli ve günlük olarak kullanıyorum, yani rolanti sıkıntısı çekmeyeceğim birşey olması gerekli.Üzerindeki orjinalin derecesini bilmediğim için bişeyde diyemiyorum.Yerli egzantrikte iyi sonuçlar alınmadığını duydum.Bilmem ne kadar doğru ancak Hünerkamşaft rolanti bozmadan yüksek güçleri çıkarabileceğini iddia ediyor.
Motorumuza gelirsek;
Lpg görmedi orjinal olarak 80bin km de, üst kapağımızı sıkıştırması daha yüksek ve portları bağımsız olan Broadway kapağıyla değiştirdik. 8.2 den 9.25 sıkıştırma oranına çıkardık.Kapakta port-polish işlemi,elektronik ateşleme, weber 32/32 karbüratör, 4-1 headers vs diye liste gidiyor.Gidişi ve hızlanması bir toros için baya tatmin edici ama çıtayı bi kademe daha yükseltmeyi istiyorum. :)
Bu motorlardan ciddi güçler alındığını R5 modelinden biliyorum.Avrupa da baya yaygın çünkü.
Düşünceleriniz nedir bu konuda? cadde tipimi olmalı yada kaçlık kullanılmalı? nerden bulunur? maliyeti nedir falan filan :)