PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda D14A1 Dual Carburetor Turbo Hk.



ChtArdARSL
15-03-2013, 23:00
Allah kısmet ederse hafta ıcı D14a1 Ef civic alıyorum.. İlerki donemdeki hayallerımı gerceklestırmek adına kasa olarak Ef sectım. Fakat kafamı kurcalayan bir kac soru mevcut.

Arac orjınal 230.000 de ve 9.3 sıkıstırmaya sahip. Sıkıtrması dusuk ve hafıflıgınde oturu buna turbo dusunuyorum yatakları ve pompayı degıstırdıkten sonra 0.5 basmak okudugum kadarı ile en uygunu olucak sekılde gozukuyor. Turkıye bıldıgınız boyle bır sıstemde yuruyen arac varmı EFİ siz? sizce nasıl olur cıft karbirator oldugu ıcın ayarını nasıl sabıtlerım?

Aracta ***** EFi olmadı ıcın beyin yok bundan sebeb yakıt sıstemını lpg ye cevırıp lpg beynı ile bu ayarı stabil tutabılırmıyım?

emoro
15-03-2013, 23:04
eflerin karbüratörü zaten sıkıntılı artık bilgin olsun sapıtan karbüratör dikiş tutmuyor ayarda biraz sıkıntı yaşayabilirsin.

ChtArdARSL
15-03-2013, 23:09
eflerin karbüratörü zaten sıkıntılı artık bilgin olsun sapıtan karbüratör dikiş tutmuyor ayarda biraz sıkıntı yaşayabilirsin.

Bıldıgım ıcın boyle bır konu actım zaten.. Tecrube herseyden ıyıdır sorun basınc geldıgınde yakıt ayarının az yada fazla olması. Lpg de bu ayar bıraz daha kolay gıbı ama bakalım fıkırler ne yokde olucak..

emoro
15-03-2013, 23:10
ben karbüratörden enjeksiyona geçtim ondada ayar sorunu olmuştu bana dedikleri tüp taktır tüpün beyniyle ayar tutar demişlerdi:)

ChtArdARSL
15-03-2013, 23:13
ben karbüratörden enjeksiyona geçtim ondada ayar sorunu olmuştu bana dedikleri tüp taktır tüpün beyniyle ayar tutar demişlerdi:)

Mercedesım var ayrıca onu efi ye gecırdım zaten. Tum sıstemını Aem ve Evo olarak yaptık tekrar aynı ıslerle ugrasmak ıstemıyorum. Alacagım arac 23 senedır orjınal bayan bir ogretmende onda dolayı lpg'ye sıcak bakmıyorum.

Senın efi kaca mal oldu ne beyın kullndın?

emoro
15-03-2013, 23:21
benim kayışlar ,yağ,fitre falan derken 3000 tl yi buldu tahminimden fazla gitti çok uğraştırdı... beyin 1.4 is beyni vardı sohc vtec emmesi kullandık.

Mikrop_Ali
15-03-2013, 23:50
alacagın aracı efi'ye cevırmen ortalama 1750-2000 arası bir rakam tutar.
efi ye cevırıp turbolamak daha mantıklı. benim bildigim dual carb turbo tr'de yok yurtdısında vardır belki.

timucintt
16-03-2013, 02:28
ne turbosu olum 320.000 kmde dual cv carburatörlü arabaya :) senin yapacağın ya swap olmalı yada efiye çevirmek bu saatden sonra... karburatörle istediğin kadar ayar ver o karb feedback olmadığı sürece turboda bir boka yaramaz....

Jeandan-R
16-03-2013, 03:27
Ex için efi düşünüyoruz bizde. 1.4 ek civicin elektrik tesisatı dist. beyin vs. parçaları mevcut. Ama yine bir piggyback ile hava yakıt ayarı yapmak gerekebilir :)

aodabasi
16-03-2013, 09:49
bence turbolamak yerine socha çevirip kafanız rahat olur sıkıexntısız ayar sorunu olmadan binersiniz benim planımda böyle allah kısmet ederse para birikince girecez :)

ChtArdARSL
16-03-2013, 16:06
alacagın aracı efi'ye cevırmen ortalama 1750-2000 arası bir rakam tutar.
efi ye cevırıp turbolamak daha mantıklı. benim bildigim dual carb turbo tr'de yok yurtdısında vardır belki.

PArca olarak nereli toplamam lazım? varmı yaptıgın lıste vs toplıyım..

kaanpoyrazoglu
16-03-2013, 17:20
Dolu emme , motor içi elektrik tesisatı , distribitör , torpido altı elektrik tesisatı , beyin , benzin pompası vs.. Zaten dual karbratör çokta başarılı bir olay değil , beraber çalışıyor bilinenin aksine.En güzeli enjeksiyona geçip turbolamak..

ChtArdARSL
16-03-2013, 17:31
Dolu emme , motor içi elektrik tesisatı , distribitör , torpido altı elektrik tesisatı , beyin , benzin pompası vs.. Zaten dual karbratör çokta başarılı bir olay değil , beraber çalışıyor bilinenin aksine.En güzeli enjeksiyona geçip turbolamak..

Kaan abı parcalar varmı sende?

kaanpoyrazoglu
16-03-2013, 17:36
Kaan abı parcalar varmı sende?

Sen aracı alırsan ben yardımcı olurum sana , çok zor değil parça vs :)

ChtArdARSL
16-03-2013, 17:50
Carsamba gunu alıyorum abı kısmetse.. peki o sekılde cevırdıgımız zaman turbo ıcın baska beyne gerek varmı?

kaanpoyrazoglu
16-03-2013, 17:52
Carsamba gunu alıyorum abı kısmetse.. peki o sekılde cevırdıgımız zaman turbo ıcın baska beyne gerek varmı?

Programlanabilir olması yeterli olucaktır , p28 gibi bir beyin işini görecektir..

1.24
16-03-2013, 18:39
naçizane tavsiyem:
karbüratörlerin ikisini de iptal et.onun yerine manifoldun üzerine bir adet gaz kelebeği yerleştir (tornacı ve kaynakçı işi)
benzinde çalışmasına gerek yok dersen bu çok uygun bi fikir.karbüratöre dediğin gibi turbo takarsan. 3gün sonra karbüratör orta yerinden hava kaçırmaya, şamandırayı ve etrafında ne varsa patlatmaya başlayacaktır. ben 6-7 tane karbüratör patlattım en sonunda bu şekilde yaptım. turbo için karbüratör ve benzin mekanizması gerçekten başa bela.çözülmeyecek bişey değil, ancak uğraştıkça bi tarafları daha patlatıyo.

ayriyeten dual carb üzerine kep yapmaktansa, normal bi gaz kelebeğinin üzerine sadece bi boru takmak işini oldukça kolaylaştıracak. ;)

ChtArdARSL
17-03-2013, 23:55
Bunla ilgili resim vs varmi ayar tutuyormu oznm?

berkay_aydin
18-03-2013, 00:08
Dizelci olarak takipteyim :D

1.24
18-03-2013, 21:00
Bunla ilgili resim vs varmi ayar tutuyormu oznm?

ben mpi sisteme geçeceğim için bu şekilde yaptım. siz sadece mevcut manifoldun üzerine bi gaz kelebeği yerleştirseniz kafi gelecektir.

ukHtAb_fAUE

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/526772_10150985138788257_1030713250_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/246432_10150985140898257_1832976563_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/403474_10150998635278257_1457065075_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/598550_10150998638603257_2013939997_n.jpg