Orijinalini görmek için tıklayınız : 206RC 2.2 dönüşümü
Merhabalar,
RC lerle 407 ve 607 2.2 lerde bulunan bloklar aynı aileden.
RC nin çap x strok: 85.0mm x 88.mm sıkıştırma 11:1
2.2lerde çap x strok: 86.0 mm x 96 mm. sıkıştırma 10.8:1
kolların kranka uyduğunu varsayarsak bu 2.0 dan 2.2 ye dönüşümü yapmak mümkün olur mu? Arabada aşırı beslemeye geçiliyor olduğu göz önünde bulundurulduğunda değecek bir getirisi olur mu? (sıkıştırma 9.3:1 a düşecek)
cast piston ihtiyaçlarınızı karşılayacakmı? birazda güç ihtiyacınıza bağlı tabi
daha önce gti yı çeviren vardı sanırım
öncelikle decomp. plate kullanarak yapılacak 2-3 aylık bir süreden sonra forged pistona geçeceğiz. hazır forged piston olmadığından,zaten custom ürettirilecek piston, bu yüzden 2.2 çevirmemizin bize getirisi olacaksa 2.2 kolu kullanıp, pistonları da 2.2 ye göre ürettirebilinir diye düşündüm
Eray Yümsel
14-05-2008, 11:08
2.2 yapmak daha mantklı bence....
B.Aktepe
14-05-2008, 11:09
orjinal kolu ne kadar dayanıcak? en güzeli 2.2 nin krankı eğer bloğuna oturuyorsa yaptıracağın en uygun işlem custom kol ve pistonları yaptırman. kol boyunu uzun tutarsın piston pim ini yukarı aldırırsın.
B.Aktepe
14-05-2008, 11:11
piston çapını çok arttırma gömlek kalınlığını düşürme derim. 85.25mm yeterli bana kalırsa. hacimden kaybedersin belki biraz ama gömleği inceltmemiş olursun hararet problemi yaşamamış olursun.
gömlek kalınlığını, sağlamlığını falan bilmyorum ama yukarıda yazıldığı gibi çokta agresif piston ölçüleri kullanmayın. hem piston ağırlığı, piston hızı artıcak devir çevirmek daha riskli olucak zaten stroke artıyo, ayrıca custom kolda kullansanız mantıklı olur sonuçta atmosferik bi motorun kolunu kullanıcaksınız forged kol forged piston yukarıda yazıldığı gibi mantıklı olucaktır
orjinal kolu ne kadar dayanıcak? en güzeli 2.2 nin krankı eğer bloğuna oturuyorsa yaptıracağın en uygun işlem custom kol ve pistonları yaptırman. kol boyunu uzun tutarsın piston pim ini yukarı aldırırsın.
piston çapını çok arttırma gömlek kalınlığını düşürme derim. 85.25mm yeterli bana kalırsa. hacimden kaybedersin belki biraz ama gömleği inceltmemiş olursun hararet problemi yaşamamış olursun.
2.2 nin kolları ne durumdadır bilemiyorum, belki de kol almak da mantıklı.
güvenli olacak şekilde piston çapı ne kadar büyütülebilir?
B.Aktepe
14-05-2008, 11:22
büyültme bana kalırsa. senna nın dediği gibi piston ağırlığı ve piston hızı artacak aynı zamanda gömlek kalınlığın azalacak contanın yüzeye basma miktarı azalacak vs. 0.75mm daha fazla büyültmen sana sorun açar custom yaptırıcaksan eğer kol boyunu uzun tutup piston pim ini yukarı alırsın ona göre bir ölçü çıkarırsın. hem r/s ratio değerin düşmez devir çevirme hızını düşürmezsin hemde daha sağlıklı olur motorun. 85.25mm ideal bir ölçü bence. hem allah göstermesin ilerde bir problem olursa gömlekte payın olsun 85.50 yaptırırsın.
B.Aktepe
14-05-2008, 11:41
ölçüleri belirlerken piston pim merkezden üst noktası( piston compression height) 25.5-26.5 mm arası belirle.
piston pimi yüksekliği ile çokta oynamak biraz riskli olabilir, genelde üreticilerin kendi orijinal ölçüleri güzel çalışıyor, belki belirli bir ölçüden sonra etek vurma vs gibi problemler görülebilir bu yüzden yada üst kısım kalınlığından dolayı detonasyon problemleri olabliir yada tam tersi ağırlık biraz daha fazla olup bu yüzden yine devir çevirme problemleri olabilir
B.Aktepe
14-05-2008, 11:50
stroker kitli çoğu arabada piston pim yüksekliği ile oynanıyor tabi belirli ölçüde. üst kısım kalınlığı azaltılmış oluyor piston pim ini yukarı alınca, ağırlıkta düşüyor. devir çevirme kabiliyeri artar aracın. bence.
B.Aktepe
14-05-2008, 11:52
hondanın orjinal ölçüsü b16a için 1.181" custom olarak üreten bazı firmalar atsmoferikte 0.993" kullanıyor aşırı beslemede bu biraz daha yükseliyor 1.040" lerde 600hp lik bir vtec biliyorum problemsiz. plakası V ile başlıyor:)
stroker kitli çoğu arabada piston pim yüksekliği ile oynanıyor tabi belirli ölçüde. üst kısım kalınlığı azaltılmış oluyor piston pim ini yukarı alınca, ağırlıkta düşüyor. devir çevirme kabiliyeri artar aracın. bence.
tabiiki, yalnız piston tepesi detonasyonda büyük rol oynuyo, uygun profildeki bir piston ile belki shelf pistondan daha fazla basınç basıp daha fazla güç çıkarabiliceksiniz bi nevi oktan artırıyosunuz kısaca:)
B.Aktepe
14-05-2008, 11:57
tabi orası doğru hani bana kalsa ben stroker ile uğraşmam standart ölçülerde kaliteli malzemelerle turbo uygulaması daha güzel sonuç verir kanısındayım.
tabi orası doğru hani bana kalsa ben stroker ile uğraşmam standart ölçülerde kaliteli malzemelerle turbo uygulaması daha güzel sonuç verir kanısındayım.
tabi eğer spool vs gibi kaygılar yoksa devir çevirerek daha uygun bi devir bandı yakalanabilir
o zaman standard ölçülerde forged kol piston en mantıklı yol mu diyorsunuz?
bana kalırsa eğer kullanmak istediğin turbo 2 litrede laggy olmıcaksa kol piston yap
tabi krank potansiyelini bilmiyorum belirli bi güçten sonra nasıl bir performans gösterir bilemem ama istediğin güç aralıkları için uygunsa problem yok
gt2871rs düşünüyoruz turbo olarak,şu an güç hedefi de belirleyemiyorum çok denenen birşey olmadığından
gt2871rs düşünüyoruz turbo olarak,şu an güç hedefi de belirleyemiyorum çok denenen birşey olmadığından
güzel bir setup ile o büyüklükteki bir turboda çok büyük problem yaşacağınızı sanmıyorum tabi kol piston yanında saplama vs gibi motor için önemli elemanlarıda gözden geçirmenizi öneririm
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
B.Aktepe
14-05-2008, 13:52
uzun vade de düşünüyorsan eğer, 1 adet krank saplama,üst kapak saplama piston,kol,subap örneklerini amerikaya yollatıp custom larını yaptırtabilirsin. yağ pompasını da sıfır alıp burdan oraya yollarsan elden geçirirler. yatak setini yollayıp kaplattırabilirsin. herhalde hiçbir parçası bulunmayan bir araç için bunları beklemek ve masrafı çok can sıkar tahminimce.
malzeme çeşitlerinin azlığı, bir kısmının hiç olmaması olanların da pahalı olması nedeniyle çok profesyonel bir setup olmayacak.yapılabiliceklerden fiyat ve getiri olarak optimumu seçip öyle devam ederiz.büyük ihtimalle ileride kol piston piston değişikliğiyle yetineceğiz gibi duruyor, dediğiniz gibi diğer türlü hem maddi hem de bekleme açısından sıkıntılı olur
uzun vade de düşünüyorsan eğer, 1 adet krank saplama,üst kapak saplama piston,kol,subap örneklerini amerikaya yollatıp custom larını yaptırtabilirsin. yağ pompasını da sıfır alıp burdan oraya yollarsan elden geçirirler. yatak setini yollayıp kaplattırabilirsin. herhalde hiçbir parçası bulunmayan bir araç için bunları beklemek ve masrafı çok can sıkar tahminimce.
saplamalar yapılır fakat asıl krank saplaması takıldıktan sonra yataklarda meydana gelebilicek ovalleşme belki ileride problem yaratma riski doğrurabilir böyle bi setupta muhtemelen stock saplamalar görevini devam ettirebilir
keşke yatakları honlayıp saplamaları takabilsek:)
saplamalarda çok sıkıntı çekiceni sanmıyorum
egeturbo
14-05-2008, 14:49
bencede saplamalardan yana bir şey oalcağını sanmıyorum benimde bi tanıdığım 1.6 alfa romeo 156 sını 2.0 a cevirmiştik her beraber
B.Aktepe
14-05-2008, 14:58
orjinal yataklarını eğer kaplatırsa zaten onlara gerekli boşlukların ayarlanması için zaten blok bara işleminden geçmesi gerekir. krank saplamaları da ilerde eğer yüksek boost düşünüyorsa keplerin gezinmesini engellemek için gerekir. benim yukarda yazdıklarım yüksek setup için gerekli parçaların değiştirilmesin. rckids in söylediğine göre bu setuplar için sadece kol ve piston yeterli gibi gözüküyor. yine de orjinal sıfır krank ve üst kapak saplamaları almasını sıfır yağ pompası takmasını tavsiye ederim.
Merhabalar,
RC lerle 407 ve 607 2.2 lerde bulunan bloklar aynı aileden.
RC nin çap x strok: 85.0mm x 88.mm sıkıştırma 11:1
2.2lerde çap x strok: 86.0 mm x 96 mm. sıkıştırma 10.8:1
kolların kranka uyduğunu varsayarsak bu 2.0 dan 2.2 ye dönüşümü yapmak mümkün olur mu? Arabada aşırı beslemeye geçiliyor olduğu göz önünde bulundurulduğunda değecek bir getirisi olur mu? (sıkıştırma 9.3:1 a düşecek)
krank ı değiştirmeden stroğu değiştirmeniz mümkün değil. Bu uygulama için silindirlerin 1 mm genişletilip krank kol ve pistonların da 2.2 motorlarla değiştirilmesi gerek.
Benim 2.2 araştırmalarımdam edindiklerimi aktarıyorum. Atmosferik olarak 2.2 ye çevirilmiş 206 gti lar. Tamamında sorun yaşanıyor desem haksız sayılmam. Bir çoğuda iyi bilinen bir garajda yapıldı. Gelelim 406 ve C5 te bulunana 2.2 motor. Bu motorun bloğu 206 gti yada rc ile aynı değil. Aynı aileden. Blok kendiliğinden 2.2 olarka geliyo. Ve normal GTI dan daha uzun bir bloğu var. Çünkü İngiltere'de 206GTI ve normal 206'lara bu motoru koyuyorlar. Ancan uzun geliyo ve kaputta ufak bir oynama yapılıyor. EW10 kodlu 2.0 blok ile EW12 kodlu 2.2 blok temelde aynı bloğun farklı hacimdeki versiyonları. Eğer 2.2 RC yapılacaksa bence bunun en uygun yolu 2.2 hacimdeki EW12 blok alınır RC üst kapak ile yeniden toplanır. Bence bunun dışında orjinal bloktaki gömlek ve piston çapları ile oynamak pek sağlıklı değil. K24 Type-R gibi EW12 RC güzel olur gibi :)
2.0 dan 2.2 ye cıkmak tork egrisi acısından cok iyi olur, ayrıca 2.0cc .7 basr ile hesapladıgında motor sanki 5000cc gibi davranmaya başlar ama 2.2 de .7 ile dogru orantılı artmaz yani makine cok buyuk hacim gibi davranmaya başlar.
ayrıca gt28 den cok daha buyuk bi turbo cuk olur, ve devir cevirme gibi bi durumun olmaz, dusuk devirler bile yeter.
Suan stock cc de kol ve pistonun hazır low comp, 106 gti için cometic gasket ve arp saplamalar var elimde onları yaptırdım ama rc için bilmiyorum.
ama tabi sen henuz turboyu baglamadıgın için bunalrı arastırıyosun:):):) turbo olunca zaten sadece 4. vites 3000devirde gaza basabilicen:)
bence kilit ara sen
Schumi sağolsun araştırmış quaife de varmış kilitli difransiyel
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.