Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda H22 Prelude "open deck" vs "closed deck"



h22ek
19-03-2013, 15:37
selamlar, ne zamandır yazacağım aklımda, bir türlü yazamadım. Honda prelude'lerdeki (H22) "open deck" ve "closed deck" arasındaki farklılıklar, avantajları - dezavantajları hakkında bilgisi olan var mı acaba ?

miniks
19-03-2013, 15:50
Kabaca tabir edersem

Open deckler de blok yüzeyine üstten baktıgında su kanallarını görürsün

close deckler de göremezsin

Open deck olan bloguna block guard takarsan bir nevi close deck olur yüzeysel :)

örnek resimleri H22 bloklardan koyuyorum

http://img.photobucket.com/albums/v245/WIKKEDV16/H23A%20HEAD%20SWAP/F22AH23BLOCKs.jpg

Block guard

http://realstreetperformance.com/store/supertech-block-guard-honda-prelude-h22-h22a-h22a1-h22a4-486.html

tabi yapıcagın setupta önemli eğerki turbo setup yapıcaksan seni çok alakadar etmez bu olay opendeck bloguna darton mid sleeves çakar kullanırsın

Y.Emre
19-03-2013, 15:53
İngilizceniz varsa Closed Deck vs Semi Closed Deck vs Open Deck Blocks - BMW 3-Series (E90 E92) Forum - E90Post.com (http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=196558) okumanızı tavsiye ederim.

Yada özetle;

open deck= üretici açısından üretmesi kolay daha hafif, ancak yüksek silindir basınçlarında zayıf kalıyor (diğerlerine göre)

semi closed deck= üretmesi bir parça daha zor, ancak blok tarafından daha fazla noktadan destekleniyor haliyle yüksek silindir basınçlarına daha elverişli (open decke göre)

closed deck= üretmesi diğer ikisine göre daha zor daha çok vakit alıyor, üretildikten sonra daha ağır, ancak yüksek silindir basınçlarına dayanımı çok daha fazla.

linktekileri olduğu gibi çevirdim basitçe.

h22ek
19-03-2013, 16:00
teşekkürler.. şu an için hatta 2008 den beri stock kullanıyorum.. yavaş yavaş kaşınmaya başlar gibi oldum :) stock internal ile 0,4-0,5 barda close deck te gömlek vs olmadan kullanma gibi bir fantazim oluştu son günlerde.. sc mi turbo mu kararsız kaldım..

miniks
19-03-2013, 16:06
teşekkürler.. şu an için hatta 2008 den beri stock kullanıyorum.. yavaş yavaş kaşınmaya başlar gibi oldum :) stock internal ile 0,4-0,5 barda close deck te gömlek vs olmadan kullanma gibi bir fantazim oluştu son günlerde.. sc mi turbo mu kararsız kaldım..

T3-T4 muadili turbo ile stock engine H22 open deck sadece blok guard ile 0.8 - 1 bar arası sorunsuz binersin 300 hp gibi

sonrası biraz sıkıntı bilgin olsun

h22ek
19-03-2013, 16:12
:) sonrasına gerek yok 0,8 fazla bile bana 5 senedir 1 kere rolling bile yapmadım aradayla :D ev-iş-ev arası günde sabit 15 km yapıyorum zaten.. motor hazır close deck.. peki bu bahsi geçen su kanalları olmadığında hararet ya da ne bilim egt sıkıntısı çıkar mı

edit: araba 2002 den beri bende, değişeni yok tampon ve b16a2 , b18c5 ve h22den başka.. bi swap daha kaldırmaz benim bünye :D

miniks
19-03-2013, 16:22
İkisinde de su kanalı var zaten conta kapak basıyor cogu yerine

close deck tabiki daha iyidir

sulama ile alakalı birşey değil

iki blok arasındaki gömleklerin mukvemeti fark ediyor

1 indr yekpare tek parcayken digerinde gömlekler blokta arası açık yani koyuvermye daha müsait kaba tabirle

h22ek
19-03-2013, 16:29
bilirim o koyuvermeyi.. b16 da 4 pistondan 2.5 tane çıkmıştı motordan.. önce bi şu ateşleme sıkıntısının içinden çıkıyımda ilersine bakarız... arada tekleme yapıyor afr 10.0 a geliyor biraz basında dönüyor normale.. teklemeyi tps ilk %10 luk dilimdeylen yapıyor.

miniks
19-03-2013, 16:30
Arızayı bulmuşssun bile :)

h22ek
19-03-2013, 16:36
:) modülüm torpidoda bi zamanı yakalasam halletcemde pehhh nerdeee