Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik & Süspansiyon Hakkında Yardım..
ANIL ERCAN
22-03-2013, 15:58
Merhaba TT Ailesi benim ciddi Derecede Bir Sorunum var.. Anca Buradan Alcagım Yardımla Bu Sorunu Cozebilirim..
1.5 2 Ay Önce Aracıma Syron Race 1 Marka 225 45 17 ebatında Lastik ve 17 İnç Jant taktım. Lastikler Gerçekten berbat ötesi Taktırdıgım günden beri Konfor Sıfırında Altında. Ufacık Taş parçasının üstünden Geçsem Ön takım dagılcak Gibi Oluyor Hissediyorum Kokpitte.
Neyse Jant lastik taktıktan 1 Hafta Sonra Araba Bayagı bi yükseldigi İçin Eibach Sportline Marka Spor yay taktım Gayet güzel Oldu Aracım Görüntüsel.
İşte sorunum bu Mesela Ufacık ya ufacık Bi Cukurdan geçsem Hani Lambur Lumbur bi Cukura girersinizde Ön takım dagılcak gibi Bi Ses cıkarta Vuruntu Sesi aynı o sekilde ses Geliyor Bu Nerden geliyor Ön takımlardan mı Yoksa Lastikler Esnemedigi İçin Janttan Dolayımı Geliyor ?
Bi kaç gün içinde Lastikleri Değiştirecegim İnanılmaz sert ve Konforsuz Bi lastik Keşke Gidip Petlas veya Kumho alsaydım Bunları takcagıma. Neyse Zararın neresinden Dönersen Kardır.
Lastik olarak Ne tavsiye edersiniz Konforlu ?
Aklıma suan 2 Marka var ;
1. Continental ContiSport Contact 5
2. Pirelli Cinturato
bu 2 Lastik markasından Birini Düsünüyorum 225 45 17 ebatında. Sizin farklı bi model Öneriniz varsa dikkate Alacam Konforlu Yumusak Sessiz Bi Lastik istiyorum..
Evet genel sorunlarım bunlar. Sanki megane 2'ye degilde Taş arabasına biniyormussunuz Gibi arabanın icinde Konforsuzluktan Durulmuyor Valla Bi An Eski ebatlarım 205 55 16 ya dönmeyi bile düsündüm... Yardımlarınızı bekliyorum..
BthnKrkt
22-03-2013, 16:04
o ebat+yayla lastik değişerek sesi kesebileceğini düşünmüyorum, konfor için kalın yanak lastik şart.
ANIL ERCAN
22-03-2013, 16:07
o ebat+yayla lastik değişerek sesi kesebileceğini düşünmüyorum, konfor için kalın yanak lastik şart.
Yay takmadan önce işte 1 2 hafta kadar Yaysız kullandım Taktırdıgım andan Beri konforsuzdu araç Yaydan sonra herhangi bi değişim olmadı yada ben fark etmiyorum. lastik ebatlarını İndirmekte İstemiyorum Yani 2 arada bi derede kaldım Michelin conti gibi Lastiklerle Bi nebzede olsa konforu arttırmak Mümkün degilmidir?
vıraj demır lastıklerı z rotları askı rotları ve roti,ller kontrol edılmelı. amortısorlerın saglam olup olmadıgına bakılmalı amortısor kule baslarına bakılmalı sesler buralardan gelır.
ANIL ERCAN
22-03-2013, 16:52
vıraj demır lastıklerı z rotları askı rotları ve roti,ller kontrol edılmelı. amortısorlerın saglam olup olmadıgına bakılmalı amortısor kule baslarına bakılmalı sesler buralardan gelır.
ufak bi cukurada girsem Hani vuruntu sesi gelir ya O Tarz sesler geliyor Normal düz kaymak gibi yolda herhangi bi ses seda yok direksiyonu cevirirken felan Ses yok ama baktırıcam hepsine Yeni lastikler takılınca.
Psikolojik olarak da olabilir bir ihtimal. İnce yanak lastik konforu gerçekten düşürüyor. Eski jant-lastik haline dönün, o şekilde kullanın. Zaten araçta bir sıkıntı varsa ortaya çıkar. Eğer yoksa o zaman lastik arayışına geçersiniz.
ANIL ERCAN
22-03-2013, 17:09
Psikolojik olarak da olabilir bir ihtimal. İnce yanak lastik konforu gerçekten düşürüyor. Eski jant-lastik haline dönün, o şekilde kullanın. Zaten araçta bir sıkıntı varsa ortaya çıkar. Eğer yoksa o zaman lastik arayışına geçersiniz.
Psikolojik degil kardesim gerçekten ciddi anlamda konfor Sıfır Kim kullandıysa arabayı Aynı tepkiyi verdi Aşırı sertleşmiş araba. Lastikten Diye düsünüyorum Ben Syron lastikler çok sertmiş gerçektente yanaklarını Elle Bildigin taştan sert Bi kaç gün içinde Sıfır michelin conti yada Prelli filan alıcam İşte en konforlu hangisi maksimum 300 liraya kadar kaliteli bi lastik arıyorum. Orjinal Ebatıma dönmek icin tekrar 16 jant 205 55 16 lastik almam lazm Cünkü orjinal jant lastiklerimi sattım.
kardeşim lastik havaların kaç şu anda?
aynı araçtan 205/50/R17 lastik + eibach sportline 4.5cm yaylı mevcut gram konfor sorunum yok lastiklerim petlas velox sport
ANIL ERCAN
22-03-2013, 17:19
kardeşim lastik havaların kaç şu anda?
aynı araçtan 205/50/R17 lastik + eibach sportline 4.5cm yaylı mevcut gram konfor sorunum yok lastiklerim petlas velox sport
Valla kardes hiç bir bilgim yok hava konusunda sadece rot balans ayarına soktum spor yaylardan 2 gun sonra, Adam Hepsine 35 mi 36 mı ne bastım dedi Bundan dolayı olabilirmi Acaba konforsuzluk ? Bide 205 50 ile 225 45 in arasında illa konfor farkı vardır gerçi 225 45 17 ile 205 50 17 nin simdi fotolarına baktım Birebir görüntüleri aynı Sadece 225 in taban geniş 2 cm :S
35 36 falan çok fazla önlere 31 arkalara 29 basıcaksın en fazla bi havaları düzelt dediğim şekilde sorunun çözülmezse tekrar konuşalım
ANIL ERCAN
22-03-2013, 17:26
Tamam kardesim yarın ilk işim havalarını kontrol ettirmek olacak. Ama sanmıyorum havadan olcagını Bence Lastikte var .bnelik.
Low-Rider
22-03-2013, 17:53
Basılan o havayla normal taş gibi olması
ANIL ERCAN
22-03-2013, 17:58
Abi Geçen gün lastikleri parlatırken dikkatimi cekti Lastiklerin üretim Tarihi DOT 2011 bunlar bana 2 senelik lastikleri kitlediler Bu yuzdende olabilir mi ? Aklıma gelmedi lastikler takılırken Üretim tarihlerine bakmak..
kemal_koker
22-03-2013, 18:13
lastikten olur
jantın replika olmasından olur
5cm yay takmışsın bence eibach yerine hr tercih edebilirdin. ben eibachda kullandım hr de kullandım
hr bu işin babası ... sert mert derler ama çok güzel de esniyor konforumda %20 kayboldu
alihan_27
22-03-2013, 18:55
Piyasadaki en sert yanaklı lastiklerden birini almışsın. Ben özellikle sert olduğu için almıştım. Büyük ihtimal modeli Syron race-1 XL 94w. 225 taban için lastik basıncı 29-31 psi civarı olmalı.
Arabanın başka, yürüyeninde filan sorun yoksa lastik değiştirmen işe yarayabilir. Yumuşak yanak olarak michelin primacy hp, conti premium contact 3 vd. lastiklerin xl olmayan modellerini tercih edebilirsin.
ANIL ERCAN
22-03-2013, 19:20
Piyasadaki en sert yanaklı lastiklerden birini almışsın. Ben özellikle sert olduğu için almıştım. Büyük ihtimal modeli Syron race-1 XL 94w. 225 taban için lastik basıncı 29-31 psi civarı olmalı.
Arabanın başka, yürüyeninde filan sorun yoksa lastik değiştirmen işe yarayabilir. Yumuşak yanak olarak michelin primacy hp, conti premium contact 3 vd. lastiklerin xl olmayan modellerini tercih edebilirsin.
Evet maalesef bayagı sert bi lastik almısım dediginiz gibi Moceli Syron race1 94w hız kodu, Dot tarihi 2011 2 senelik sıfır lastikleri takmışlar. Continentel Contisport 5 ler nasıl tanesi 230 tl suan kampanya varmıs Hız kodu 91W Bundan sonra kesinlikle 91den yukarı cıkmıcam Harf olarakta W yada V olacak. Daha üstleri Sert oluyormus.
alihan_27
22-03-2013, 20:03
Evet maalesef bayagı sert bi lastik almısım dediginiz gibi Moceli Syron race1 94w hız kodu, Dot tarihi 2011 2 senelik sıfır lastikleri takmışlar. Continentel Contisport 5 ler nasıl tanesi 230 tl suan kampanya varmıs Hız kodu 91W Bundan sonra kesinlikle 91den yukarı cıkmıcam Harf olarakta W yada V olacak. Daha üstleri Sert oluyormus.
Sert kullanımın, viraj kasan bir durumun yoksa sport contact 5 gerekmez ama yinede syrondan daha yumuşaktır. Dediğim gibi continin premium serisi gayet yumuşak yanaklı, konforlu lastiktir. Ama sert kullanımda yumuşak yanaktan dolayı net tepkiler vermez. Mesela Nokian V'de alabilirsin. Kullanmadım ama alanlar konforundan hep memnun.
Dahası çipli dizel megane için w bile fazla olur. 85-88 V modeli ideal olur bence.
vıraj demır lastıklerı z rotları askı rotları ve roti,ller kontrol edılmelı. amortısorlerın saglam olup olmadıgına bakılmalı amortısor kule baslarına bakılmalı sesler buralardan gelır.
:icon_tup: Özellikle viraj demir lastikleri boşluk yaparsa çok tatsız oluyor.
ANIL ERCAN
22-03-2013, 20:19
Sert kullanımın, viraj kasan bir durumun yoksa sport contact 5 gerekmez ama yinede syrondan daha yumuşaktır. Dediğim gibi continin premium serisi gayet yumuşak yanaklı, konforlu lastiktir. Ama sert kullanımda yumuşak yanaktan dolayı net tepkiler vermez. Mesela Nokian V'de alabilirsin. Kullanmadım ama alanlar konforundan hep memnun.
Dahası çipli dizel megane için w bile fazla olur. 85-88 V modeli ideal olur bence.
Fabrikasyon lastiklerim 91V Goodyear 205-55-16ydı O Yüzden 91V alcam gene 85 88 Az gelir. Bi kaç gün içinde alıcam Michelin yada conti Lastikleride Satıyorum 700 TL para vermiştim 1500 km ya yaptım ya yapmadım 400 Liraya vericem.
İlk işin lastik havalarını düşürmek olsun. Yine aynı olursa lastikte değiştirirsin. Ayrıca 94W megane yada onun sınıfındaki bi araba için çok sert bi lastik bence hiç gerek yok.
Lastik başı 670kg gibi bir değeri varki pek mümkün değil o yükleri görmen :)
Ayrıca W serisi de 'bence' gereksiz bu sınıftaki (sözüm sadece megane için değil hepsi için) bir araba için.. Kaç defa 240 gördün yada uzun süre gittin ki böyle bi lastiğe ihtiyaç duyasın..
ANIL ERCAN
22-03-2013, 20:39
Yarın ilk işim lastik havalarını 30-32 olarak düsürmek olacak. Dediginiz gibi gene varsa sıkıntı satıp alcam Michel conti felan Çıldırıyorum arabanın içinde.. teşekkürler yorumlar için.
35 36 falan çok fazla önlere 31 arkalara 29 basıcaksın en fazla bi havaları düzelt dediğim şekilde sorunun çözülmezse tekrar konuşalım
bos arabada tek surucu var ıse ebat cok fazla farketmez. 30 barın altına dusmemek gerekır.
agırlık var ıse yada yolcu sayısı yuksek ıse ozellıkle uzun yolda 34 bar ın altına dusmeyın.
arka lastıklerın basıncının alcak olması vırajlarda gezmeye , on lastıklerın basıncının dusuk olması onden kaymaya yol acar. eger o sekılde aracını kullanıyorsan on arka 32 ye sabıtle sahsı tavsıyem o basınclarda aracla surat yapma.
lastıgın ıcınde 5 psi basınc olsada yolda bırakmak yol yapa bılırsın . lastık tabanının yere basması tam olmalı dusuk basıncta lastıgın ıc ve dıs tarafları yuksek basıncta orta tarafı yola oturur.
ıdeal basınc lastıgı yola tam duz sekılde oturtmaktır. dolayısıyla yukarda belırttıgım gıbı yuklu ve yuksuz lastık basıncları mutlaka kontrol edılmelı.
ayrıyeten az basınc fazla yaktırır. yuksek basınc guvenlı deıldır.
bınek 4 kapı yaklask 1200 kg ıle 1600 kg aracı araclar ıcın 32 ıdealdır.
ANIL ERCAN
22-03-2013, 21:38
tamam ozaman yarın Gidip 32 32 yaptırayım ön arka. Aracın kilosu 1315 kg. Arabayı genelde tek olarak kullanıyorum. Konfor olsun bana bi nebze baska bişey istemiyorum Yeterki araba En ufak taştan gecsem hissetmesin.
bos arabada tek surucu var ıse ebat cok fazla farketmez. 30 barın altına dusmemek gerekır.
agırlık var ıse yada yolcu sayısı yuksek ıse ozellıkle uzun yolda 34 bar ın altına dusmeyın.
arka lastıklerın basıncının alcak olması vırajlarda gezmeye , on lastıklerın basıncının dusuk olması onden kaymaya yol acar. eger o sekılde aracını kullanıyorsan on arka 32 ye sabıtle sahsı tavsıyem o basınclarda aracla surat yapma.
lastıgın ıcınde 5 psi basınc olsada yolda bırakmak yol yapa bılırsın . lastık tabanının yere basması tam olmalı dusuk basıncta lastıgın ıc ve dıs tarafları yuksek basıncta orta tarafı yola oturur.
ıdeal basınc lastıgı yola tam duz sekılde oturtmaktır. dolayısıyla yukarda belırttıgım gıbı yuklu ve yuksuz lastık basıncları mutlaka kontrol edılmelı.
ayrıyeten az basınc fazla yaktırır. yuksek basınc guvenlı deıldır.
bınek 4 kapı yaklask 1200 kg ıle 1600 kg aracı araclar ıcın 32 ıdealdır.
Abi bizim arabaların katalog değeri jant 15'' de olsa 16'' 17'' de olsa arka önden -2psi düşük, 2.0 16v Meg 2lerin lastik ölçüsü orjinalden 205/50 R17 onlarında kitapçıkta yazan değeri yüklü 33-31 yüksüz 32-30 diye hatırlıyorum zaten bizim arabaların ağırlık dağılımı da %65 e %35 gibi. (Bu arada benim aracım 1.6 16V faz2 lpg yok boş ağırlık 1160kg)
ben şu anda 31 29 geziyorum gayet konforlu gayet stabil. Yeri geldiğinde yerler ıslakken sara sara da gazlıyorum aynı şekilde çoğu kez sert frende bile abs'siz duruyorum. Arabamı yıkayıp lastikleri parlattığımda kısa mesafe yol yapmışsam lastiğin yola değen kısmı değmeyen kısmı açıkça görülüyo iz yapıyo zaten ordan da lastiğin tam oturduğunun sağlamasını yapmış oluyorum kendimce.
Eğer basınçları 32 32 gibi eşitlerse arkası çok sekiyo mutlaka -2 fark olmalı tecrübeyle sabit
ANIL ERCAN
22-03-2013, 23:53
Adaş o zaman Ön 32 arka 30 mu yapalım ?
senin aracın benimkinden yaklaşık 150kg daha ağır 33 31 de olur 32 30 da senin kullanımına bağlı kararı sen ver ama benim fikrimi sorarsan lastik almadan önce mutlaka ama mutlaka o havaları biraz düşür
Bazi duz mantik lastikcilerde var o 35 basalim falan.Gereksiz hareketler tabi tas gibi olur mantiken ayaginda esnemeyen bi ayakkabi dusun birde daha yumusak tabani esnek bi ayakkabi dusun hangisinde dizine daha cok yuk biner gibi..32-29 yap birde oyle dene eger yine memnun kalmazsan ilacin michelin gibi gozukuyor.
ANIL ERCAN
23-03-2013, 08:15
Yorumlar için teşekkürler Bugun vercem 30 lira gidip Tekrar arabaya rot balans ayarı yaptırıcam. Lastik havalarınıda ön 32 arka 30 yaptırıcam. Umarım istedigim gibi olur araba olmazsa Michelin yada conti alma yolu gozuktu bize teşekkürler herkeze..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.