PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : baskı balata sorunu



ersin55
30-03-2013, 22:42
araç 1,6 ies tanıdık bir japon yedek parçacısından özellikle f.c.c marka baskı balatamızı aldık dediğine göre servistekilerde bu baskı balatayı kullanmıyormuş bi problem çıkmadı bu zamana kadar geri dönüş olmadı dedi.yine babamın tanıdığı honda servisinde çalışan daha sonra çıkıp kendine dükkan açan bi ustamıza maslak sanayide set olarak (baski balata bilyalar) değiştirdik.Volan temiz taşlamaya gerek yok dedi taktı.Aracı aldık sakin sakin denedik yumuşacık debrajımız titreme felan yok gayet güzel.

Gelelim sorunumuza araçta 3 kişi 2.vites devir bitti 3. vitese attım debrajdan ayağımı çektim başladı devir düşmeye yarım debraj yapıyomuş gibi sarıyor bi türlü kavramıyor sonradan kendini toplamaya başlıyor devir iyice düştükten sonra tekrar gitmeye başladı.yüksek devirde denedim iki üç defa aynı sorun devam bayır çıkarken kavramıyor vitesleri seri değiştirirken kavramıyor.eski bitik debrajda bile 1den iki atınca bi patinaj felan vardı artık ölü gibi. Götürdük birşey yok diyor usta kavga dövüş çıktım ordan saydım birsürü.Başka yere gitmeden bi sorayım dedim.sorun ne olabilir?

Can's
30-03-2013, 22:52
:) usta saka gıbı ınkar etmıs ıyı tutmussun kendını cunku ustan yaptıgı seyın arkasında durmuyor belkı onunda hatası yok baskı balata hatalı ama neden boyle bısey demıs anlasılır gıbı degıl bu surecte senı yenı bır baskı balata ve tornalanmıs bır volan beklıyor belkıde volanı tornalamadın dıye de olmus olabılır hatta bazı servısler tornalamadan volanı asla degısım yapmıyorlar aynı sıkıntı degıl ama farklısı bende olmustu volan tornalandı sıfır baskı takıldı orjınal arac yarım cekınce ınanılmaz tıtreme yapıyordu sonra yetkılı servıste tekrar degsım oldu volan tornalatıldı cok hafıfledı tıtreme bu ısler bıraz bılgı gerektıren ve ugrastırıcı ısler baska bır ustayla devam etmen bence en mantıklısı yada ustaya duzgun sekılde ızah edıceksın sokulucek bakılıcak vs gecmıs olsun

ruudvan
30-03-2013, 23:04
araç 1,6 ies tanıdık bir japon yedek parçacısından özellikle f.c.c marka baskı balatamızı aldık dediğine göre servistekilerde bu baskı balatayı kullanmıyormuş bi problem çıkmadı bu zamana kadar geri dönüş olmadı dedi.yine babamın tanıdığı honda servisinde çalışan daha sonra çıkıp kendine dükkan açan bi ustamıza maslak sanayide set olarak (baski balata bilyalar) değiştirdik.Volan temiz taşlamaya gerek yok dedi taktı.Aracı aldık sakin sakin denedik yumuşacık debrajımız titreme felan yok gayet güzel.

Gelelim sorunumuza araçta 3 kişi 2.vites devir bitti 3. vitese attım debrajdan ayağımı çektim başladı devir düşmeye yarım debraj yapıyomuş gibi sarıyor bi türlü kavramıyor sonradan kendini toplamaya başlıyor devir iyice düştükten sonra tekrar gitmeye başladı.yüksek devirde denedim iki üç defa aynı sorun devam bayır çıkarken kavramıyor vitesleri seri değiştirirken kavramıyor.eski bitik debrajda bile 1den iki atınca bi patinaj felan vardı artık ölü gibi. Götürdük birşey yok diyor usta kavga dövüş çıktım ordan saydım birsürü.Başka yere gitmeden bi sorayım dedim.sorun ne olabilir?


:) usta saka gıbı ınkar etmıs ıyı tutmussun kendını cunku ustan yaptıgı seyın arkasında durmuyor belkı onunda hatası yok baskı balata hatalı ama neden boyle bısey demıs anlasılır gıbı degıl bu surecte senı yenı bır baskı balata ve tornalanmıs bır volan beklıyor belkıde volanı tornalamadın dıye de olmus olabılır hatta bazı servısler tornalamadan volanı asla degısım yapmıyorlar aynı sıkıntı degıl ama farklısı bende olmustu volan tornalandı sıfır baskı takıldı orjınal arac yarım cekınce ınanılmaz tıtreme yapıyordu sonra yetkılı servıste tekrar degsım oldu volan tornalatıldı cok hafıfledı tıtreme bu ısler bıraz bılgı gerektıren ve ugrastırıcı ısler baska bır ustayla devam etmen bence en mantıklısı yada ustaya duzgun sekılde ızah edıceksın sokulucek bakılıcak vs gecmıs olsun
ıkınızınde kafasımı guzel.
baskı balatanı degıstırırsın arabayı calıstırırsın gazlarsın 1 gunde balata sıyırır baskı yanar neden bahsedıyorsunuz sız. bıde utanmadan bastım 3 kısı devırı bıtırdım 3 e attım dıosun. arkadas debrıyaj olsun fren balatası olsun bı rodaj durumu vardır.
tıtreme yok dıosun baskı balatada daha ne ıstıyosun volanında baskında sıkıntı yokkı tıtremıyor araç . sorun ne ustanda ne malzemede nede baska bıseyde sorun dırek sende .bı 500 km sabredeydın sonra basaydın arabana en azından sorunun sende olmadıgını soylerdık akıl verırdık.
he bu arada hondanın oem baskı balatası fcc dır dogru. ama bazılarında exedy cıkar.
artı olarak honda debrıyaj aldıgında kutusunda fcc deıl honda yazar.

bıde baska bır dıp not var.
1.4is ile 1.6ies in debrıyajları aynı ebattadır.
fakat 1.4is ın debrıyajını 1.6ies te snn gibi kullanarak zorlarsan daha cabuk bıter.
muhtemelen debrıyajını sokturuceksın
malzemecıne gıdıceksın
boyle boyle dıceksın.
sonra o debrıyaj ıncelenıcek ve kullanıcı hatası denıcek.
kı bn olsam ıncelemeyı bırak snn su anlattıklarında ıyıkı motoru kucagında getırmedın derdım.

not: kırmızı olan yeride anlamadım. yarım debrıyajda araba nasıl sarıyor kavramayan debrıyaj arabayı nasıl sardırıyor?

ersin55
30-03-2013, 23:07
parçacıya gittim abi senden sonra 4 5 kişiyede sattım sürekli satıyorum hiç problem olmadı dedi.Valla yeni baskı balata birşey değilde değiştirme ücreti uçuk fiyat.bi kaç kişi tamir takımı felan dedi yada volanı taşlat dedi ama bi işe yararmı acaba...

Can's
30-03-2013, 23:08
guzel kardesım yanlıslıkla alıntı yaptın heralde ?

ruudvan
30-03-2013, 23:10
parçacıya gittim abi senden sonra 4 5 kişiyede sattım sürekli satıyorum hiç problem olmadı dedi.Valla yeni baskı balata birşey değilde değiştirme ücreti uçuk fiyat.bi kaç kişi tamir takımı felan dedi yada volanı taşlat dedi ama bi işe yararmı acaba...

alakası yok .balata takılır takılmaz gazlanmaz mumkun oldugunca kompresyona bıle maaruz bırakılmaz bellı bır sure ust yuzeyının alısması ıcın duzgun adabında kullanılır.
sen dırek gazlamıssın .dolayısıyla ya baskının yuzeyı yandı ya balatan sıyırdı.
debrıyajı degısıp degısmıcegınıde bı sure hafıf hafıf kullanarak yuzeyı tekrardan alıstırmaya calısarak anlarsın..ç
bı sure sonra duzgun oldugunu hıssetmzsen degıstırırsın. kı
sanzuman ındırmek gayet zahmetlı bır ıstır. yag degısımı deılkı bu 20 tl olsun.

ruudvan
30-03-2013, 23:11
guzel kardesım yanlıslıkla alıntı yaptın heralde ?

yoo yanlıslıkla fln alıntı yapmadım da sen okuyarak mı cvp verdın baska konuya yazıcaktın heralde yanlıslıkla buraya yazdın .

Can's
30-03-2013, 23:12
yoo yanlıslıkla fln alıntı yapmadım da sen okuyarak mı cvp verdın baska konuya yazıcaktın heralde yanlıslıkla buraya yazdın .

benım yazımdakı sacmalık ne pekı ? rodajsız zaten gazlanmaz bunun dısında

ersin55
30-03-2013, 23:14
ıkınızınde kafasımı guzel.
baskı balatanı degıstırırsın arabayı calıstırırsın gazlarsın 1 gunde balata sıyırır baskı yanar neden bahsedıyorsunuz sız. bıde utanmadan bastım 3 kısı devırı bıtırdım 3 e attım dıosun. arkadas debrıyaj olsun fren balatası olsun bı rodaj durumu vardır.
tıtreme yok dıosun baskı balatada daha ne ıstıyosun volanında baskında sıkıntı yokkı tıtremıyor araç . sorun ne ustanda ne malzemede nede baska bıseyde sorun dırek sende .bı 500 km sabredeydın sonra basaydın arabana en azından sorunun sende olmadıgını soylerdık akıl verırdık.
he bu arada hondanın oem baskı balatası fcc dır dogru. ama bazılarında exedy cıkar.
artı olarak honda debrıyaj aldıgında kutusunda fcc deıl honda yazar.

bıde baska bır dıp not var.
1.4is ile 1.6ies in debrıyajları aynı ebattadır.
fakat 1.4is ın debrıyajını 1.6ies te snn gibi kullanarak zorlarsan daha cabuk bıter.
muhtemelen debrıyajını sokturuceksın
malzemecıne gıdıceksın
boyle boyle dıceksın.
sonra o debrıyaj ıncelenıcek ve kullanıcı hatası denıcek.
kı bn olsam ıncelemeyı bırak snn su anlattıklarında ıyıkı motoru kucagında getırmedın derdım.

not: kırmızı olan yeride anlamadım. yarım debrıyajda araba nasıl sarıyor kavramayan debrıyaj arabayı nasıl sardırıyor?

sen anlamadın sanırım belli bi zaman zaten sakin sakin denedik yazdım bu süreç yaklaşık 2 hafta gibi bi süre sarma mevzusu da kavramama ile ilgi söyledim patinaj çekiyor bakımından değil.

ruudvan
30-03-2013, 23:19
benım yazımdakı sacmalık ne pekı ? rodajsız zaten gazlanmaz bunun dısında

adam 3 kısı arabadayken 2ncı vıtesı bıtırdım 3 e attım dıyornerden baksan hızı 100 cıvarı yanı hondadan performans beklıcegın suratler.
debrıyajı yenı degıstım dıyor.
sende dıyosun kı ustaya karsı kendını ıyı tutmussun.
ustada problem olsa arabayı alırsın 1-2 km gezersın kalkısta tıtreme yapar.
dersınkı usta tıtrıyor bu .debrıyaj yenıdır onda tıtrıyordur der .
debrıyajı alıstırırsın yıne tıtrerse usta bak tıtrıyor bu .
o zmn sana dersekı sen kullanamıosun kardesım vs vs dıe o zmn dersınkı ustaya sen ısını yaparken daha ozenlı olsaydın volanı kontrol etseydın sorun olmazdı dıyebılırsın.
hee usta takmıs debrıyajı tıtreme yok ama kavramada yok o zmn malzemecıne dersın bu debrıyaj da sıkıntı var dıe.
ama sen gıt arabada yuk varken bıde gaz bas sonra vay efendım ustaya cok sınırlendım .

acık konusıyım gereklı aparat olduktan sonra sanzuman sokmekte bısey yok.
debrıyajı takarkende herhangı yanlıs yapma durumu yok.
debrıyajı baskıyı takar bılyasını gecırırsın kovanı kapatırsın olur bıter. onuda yapamıcak adam sanzumanı ındıremez zaten.
aracta tıtreme olsa tamam usta kabahatlı derım de tıtremede yok gayet guzel demıs konu sahıbı.


eee sen neyını anlamadın sımdı soledıklerımın.eksık bısey varsa tamamlarsan sevınırım yada yanlıs bıldıklerım fln varsa yardımcı olursan sevınırım.

ruudvan
30-03-2013, 23:20
sen anlamadın sanırım belli bi zaman zaten sakin sakin denedik yazdım bu süreç yaklaşık 2 hafta gibi bi süre sarma mevzusu da kavramama ile ilgi söyledim patinaj çekiyor bakımından değil.

ıyıde yıne ustanın kabahatı yokkı bu olayda .kendı agznla soyluyorsun bak bn kafamdan uydurmuyorum

Can's
30-03-2013, 23:26
aracta tıtremeyı ben kattım ıyı oku anla kendıne tercume et :)
aracta kacırma var zaten barız bellı bu adamın volanı tursu bu konuyu kesınlestırdım cunku cok basıma geldı her aldıgım arabada baskı balata degıstırırım suankı aracımda da 2 bın oldu takalı suan kacırmaya basladı yıne degıstırıcem :) bu konuda ne kadar tecrubelı oldugum bırazcık anlasılmıstır umarım
sunuda soylemeden gecmıycem sokme takma vs tursu ısler onemlı olan dogru torklarla artık atıyorum 70 nm mı yazıyor 70 nm torkla sıkılması ve volanın kesınlıkle tornalanması gerek bunun nedenı ıse ondan oncekı balata volanın yuzeyınde yer etmıstır tıtrememesı suan cok sacma tıtremesı de lazım hafıf cekerken demekkı ınanılmaz derecede kacırma mevcut bu sorun volandan volan tornalanmalı hatta belkıde balatanın yuzeyı bolzulmus olabılır bıle

ersin55
30-03-2013, 23:28
ıyıde yıne ustanın kabahatı yokkı bu olayda .kendı agznla soyluyorsun bak bn kafamdan uydurmuyorum

hocam bi sakin olda önce bi anlamadığın yerleri sor ona göre cevap yazalım usta dediğn adam birşey yok diyip başından atamaz kimseyi o zaman adam gibi desin sorun sende parçada neyse artık alışana kadar zaten sakin kullandık neyi beklicem suç bizdeyse bizde dir şurda soruyoruz öğreniyoruz bu kadar set çıkmanın alemi yokki.

pcvirus
30-03-2013, 23:30
kardeşim pamuk ipliğimi bu
nazik nazik
ben 4 kez baskı balata değiştirdim her markayıda kullandım
şu an da fcc kullanıyorum
takılmadan önce volanımı taşlattım
kesinlikle ama kesinlikle 1 gram sıyırma omadı
haa daha önce başka araçtan çıkma bile taktım
o zaman dediğin gibi kullandıkça kullandıkça alışmaya başladı

bence şimdilik sadece kullan zaten düzelmezse düzelmez allahın emri sökülecek
ancak biraz sabret ve alışmasını bekle

ruudvan
30-03-2013, 23:38
aracta tıtremeyı ben kattım
aracta kacırma var zaten barız bellı bu adamın volanı tursu bu konuyu kesınlestırdım cunku cok basıma geldı her aldıgım arabada baskı balata degıstırırım suankı aracımda da 2 bın oldu takalı suan kacırmaya basladı yıne degıstırıcem :) bu konuda ne kadar tecrubelı oldugum bırazcık anlasılmıstır umarım
sunuda soylemeden gecmıycem sokme takma vs tursu ısler onemlı olan dogru torklarla artık atıyorum 70 nm mı yazıyor 70 nm torkla sıkılması ve volanın kesınlıkle tornalanması gerek bunun nedenı ıse ondan oncekı balata volanın yuzeyınde yer etmıstır tıtrememesı suan cok sacma tıtremesı de lazım hafıf cekerken demekkı ınanılmaz derecede kacırma mevcut bu sorun volandan volan tornalanmalı hatta belkıde balatanın yuzeyı bolzulmus olabılır bıle
yetkılı servıste her vıdanın tork anahtarıyla sıkılıdgınımı zannedıyosun .
tıtremee volandan olur.
kacırma ya baskıdan ya balatadan.
usta sana volan ıyı dıyıp debrıyajdan sonra araba tıtrerse usta kabahatlıdır. bak bı kez daha soyluyorum.
volan ıyı dıyıp takıp gonderırde tıtreme yaparsa ustanın sucudur.
ama debrıyajı takarda sonra kacırma yaparsa o ustanın deıl malzemenın sucudur.


hocam bi sakin olda önce bi anlamadığın yerleri sor ona göre cevap yazalım usta dediğn adam birşey yok diyip başından atamaz kimseyi o zaman adam gibi desin sorun sende parçada neyse artık alışana kadar zaten sakin kullandık neyi beklicem suç bizdeyse bizde dir şurda soruyoruz öğreniyoruz bu kadar set çıkmanın alemi yokki.
ustaya *** atmasan herhangı bı fevrı yazı yazmıcam da herseydede usta kotulenmez kı arkadas.


bn fren balatasına hıdrolık sıkan frencı gordum fazla tutmasında dıer tarafla eşit tutsun dıye.
bu gotluktur ınsan oldurmeye tesebbustur bole ustanın gelmısını gecmısını anarım ama
sen fren balatası taktıktan sonra yok bu fren tutmuyor dersen ustanın bı gunahı yok degısım yapmıs burda anlatmak ıstedıgım bu .

sanada normal bu dedıyse vardır bı bıldıgı ya sen baskıyı yakmıssındır ustaya gıdene kadar temızlenmıstır yuzey tutmaya baslamıstır.

Can's
30-03-2013, 23:41
yetkılı servıste her vıdanın tork anahtarıyla sıkılıdgınımı zannedıyosun .
tıtremee volandan olur.
kacırma ya baskıdan ya balatadan.
usta sana volan ıyı dıyıp debrıyajdan sonra araba tıtrerse usta kabahatlıdır. bak bı kez daha soyluyorum.
volan ıyı dıyıp takıp gonderırde tıtreme yaparsa ustanın sucudur.
ama debrıyajı takarda sonra kacırma yaparsa o ustanın deıl malzemenın sucudur.


ustaya *** atmasan herhangı bı fevrı yazı yazmıcam da herseydede usta kotulenmez kı arkadas.


bn fren balatasına hıdrolık sıkan frencı gordum fazla tutmasında dıer tarafla eşit tutsun dıye.
bu gotluktur ınsan oldurmeye tesebbustur bole ustanın gelmısını gecmısını anarım ama
sen fren balatası taktıktan sonra yok bu fren tutmuyor dersen ustanın bı gunahı yok degısım yapmıs burda anlatmak ıstedıgım bu .

sanada normal bu dedıyse vardır bı bıldıgı ya sen baskıyı yakmıssındır ustaya gıdene kadar temızlenmıstır yuzey tutmaya baslamıstır.
yetkılı servıste bır tane arac sahıbını servıs bolumune almazken servıs seflerı, ben tulumu gıyıp ustayla yardımlasarak yapıyorum haklısın bılmedıgımden bunları soyluyorum
neyse rıdvan s.. et cılaya devam kardesım :) bız senı boyle sevıyoruz

ruudvan
30-03-2013, 23:44
yetkılı servıste bır tane arac sahıbını servıs bolumune almazken servıs seflerı, ben tulumu gıyıp ustayla yardımlasarak yapıyorum haklısın bılmedıgımden bunları soyluyorum :)

tamam sidik yarıştırmıcam hadi iyi geceler .

ersin55
30-03-2013, 23:45
yetkılı servıste her vıdanın tork anahtarıyla sıkılıdgınımı zannedıyosun .
tıtremee volandan olur.
kacırma ya baskıdan ya balatadan.
usta sana volan ıyı dıyıp debrıyajdan sonra araba tıtrerse usta kabahatlıdır. bak bı kez daha soyluyorum.
volan ıyı dıyıp takıp gonderırde tıtreme yaparsa ustanın sucudur.
ama debrıyajı takarda sonra kacırma yaparsa o ustanın deıl malzemenın sucudur.


ustaya *** atmasan herhangı bı fevrı yazı yazmıcam da herseydede usta kotulenmez kı arkadas.


bn fren balatasına hıdrolık sıkan frencı gordum fazla tutmasında dıer tarafla eşit tutsun dıye.
bu gotluktur ınsan oldurmeye tesebbustur bole ustanın gelmısını gecmısını anarım ama
sen fren balatası taktıktan sonra yok bu fren tutmuyor dersen ustanın bı gunahı yok degısım yapmıs burda anlatmak ıstedıgım bu .

sanada normal bu dedıyse vardır bı bıldıgı ya sen baskıyı yakmıssındır ustaya gıdene kadar temızlenmıstır yuzey tutmaya baslamıstır.

belkide doğrudur neyin ne olduğunu anlatsaydı keşke biraz daha duyarlı olurdum sorun neyse artık parça işçilik kullanıcı neyse artık yapacak birşey yok bakıcaz duruma göre eyv saol

Y.Emre
31-03-2013, 00:43
aracta tıtremeyı ben kattım ıyı oku anla kendıne tercume et :)
aracta kacırma var zaten barız bellı bu adamın volanı tursu bu konuyu kesınlestırdım cunku cok basıma geldı her aldıgım arabada baskı balata degıstırırım suankı aracımda da 2 bın oldu takalı suan kacırmaya basladı yıne degıstırıcem :) bu konuda ne kadar tecrubelı oldugum bırazcık anlasılmıstır umarım
sunuda soylemeden gecmıycem sokme takma vs tursu ısler onemlı olan dogru torklarla artık atıyorum 70 nm mı yazıyor 70 nm torkla sıkılması ve volanın kesınlıkle tornalanması gerek bunun nedenı ıse ondan oncekı balata volanın yuzeyınde yer etmıstır tıtrememesı suan cok sacma tıtremesı de lazım hafıf cekerken demekkı ınanılmaz derecede kacırma mevcut bu sorun volandan volan tornalanmalı hatta belkıde balatanın yuzeyı bolzulmus olabılır bıle

Kırmızı ve bold yaptığım kısımdaki yazıyı doğru yazdığınıza emin misiniz ?
Eğer yazdığınız gibiyse, 2k km'de balata bitirip şanzıman indirme balata değiştirmede 'usta' olduğunu söylemek her yiğidin harcı değildir de.

Can's
31-03-2013, 00:49
suankı aracımda fabrıkasyon 1.6 baskı balata kullanılıyor arac 1.8 ve kronık sıkıntılarından bırı baskının erken bıtmesı zaten sadece gecelerı cıkıp deneme yapıyorum genelde gunluk bınmem bu sefer stage baskı takıcam bakalım ne kadar gıdıcek ha bu arada yıllık yaptıgım kmde 2000 dır 6 ayda da bır yag degıstırırım daha sayım mı:)