PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Suyuna Yağ kaçırma



emre55
31-03-2013, 23:25
İyi akşamlar, araç renault 19 1.6 europa Rne k7m enjeksiyonlu motor, aracım da yağ damlamaları var ve motor suyuna yağ karıştırmış araç. Sebebi ne olabilir, silindir kapak contası diyen de var motor içindeki yağ kanallarından vs olur 1000 lira masraf diyen de var, böyle bi sorunla karşılaşan varmı, sağolun cevaplar için.

pcvirus
31-03-2013, 23:41
kapak contası

Y.Emre
31-03-2013, 23:46
2.mesaja +1

emre55
31-03-2013, 23:55
kapak contası

teşekkürler, performans için kapak açılmışken bişeyler yapabilirmiyiz öneriniz varmı

hunter6725
01-04-2013, 10:49
Suda yağ varsa kapak çontasından yapma olasılı az yag sogutucusu varsa aracında ondan yapabilir yagda su oldugu zaman silindir contasından yapar yağ belkide yılların verdiği bi birikim olabilir komple radyatörünü ve motor içini temiz bi su ile devirdaim yaptır su yedeğinide sıcak su ile yağ çöz döküp yarım saat beklet tertemiz olsun sonra temiz su ile radyatörünü doldur bakalım tekrar yağ gelicek mi daha sonra aracın düzelmez ise kapak açarsın..

MatraX_07
01-04-2013, 11:07
Yağ da sıkıntı varsa büyük sorun ama su da yağ varsa bunun birçok sebebi var
Motor suyunu açtığınızda köpürme varsa conta yanmıştır
Şayet yoksa tıkalı olan bi yer vardır veya tıpalara baktırmanı tavsiye ederim

emre55
01-04-2013, 11:10
serviste silindir kapak contası yanmıştır diyorlar, 1 aydır böyle araba, devamlı da geziyoruz performansı vs yerinde aracın, araç yağ da damlatıyor, bu 19ların yağ kanallarında sıkıntı oluyormuş önce silindir kapak contasını deniycez eğer sorun devam ederse artık ne gerekirse yapılacak..

akıncı
01-04-2013, 11:37
silindir kapağında çatlak olabılır 1. sebeb 2.blok yağ kanalında çatlak olabılır

Skyhawk34
01-04-2013, 11:41
birde motor yag giriş kapagını açıp içinde beyaz lekeler varmı diye bakıp yazarsan buraya daha iyi yardımcı olurum

kkursat01
01-04-2013, 12:09
Bende conta diyorum aynı sorunu yaşadım yağ genelde çamur gibi balçık gibi hal alıyor zamanla..

constantine_502
01-04-2013, 12:14
contadan olabilir, kapaktan olabilir. açılmadan bilemezsiniz. suyunuzu ve yağınızı ne zaman değiştirdiniz ? tavsiyem suyu ve yağı komple boşaltıp yenilemek. gene aynısını yaparsa mecbur acacaksınız. performans anlamında bişeyler yapmak istiyorsanız kapak açılmışken port polish ve sıkıştırma yapılabilir biraz. ama bunlar yapılınca afr ye baktırın derim kaş yapalım derken göz çıkartmayalım. gidişi değişecektir mutlaka. Geçmiş olsun, kolay gelsin.

emre55
01-04-2013, 12:49
contadan olabilir, kapaktan olabilir. açılmadan bilemezsiniz. suyunuzu ve yağınızı ne zaman değiştirdiniz ? tavsiyem suyu ve yağı komple boşaltıp yenilemek. gene aynısını yaparsa mecbur acacaksınız. performans anlamında bişeyler yapmak istiyorsanız kapak açılmışken port polish ve sıkıştırma yapılabilir biraz. ama bunlar yapılınca afr ye baktırın derim kaş yapalım derken göz çıkartmayalım. gidişi değişecektir mutlaka. Geçmiş olsun, kolay gelsin.

conta yaktıysa kapak taşlanıyormuş galiba, bunun performansa bi faydası oluyormu ?

pcvirus
02-04-2013, 01:06
conta yandığında kapakta genelde deformasyon oluyorr ondan dolayı yüzeysel taşlıyorlar
bu da sıkıştırmanı bir miktar arttırıyor
yani biraz artısı olabilir
kullanacakları kapak contasıda eskisinin kalınlığında olur ise

emre55
02-04-2013, 08:42
silindir kapak contası, işçilikle 350 diyorlar sanayide :) bakalım tanıdık var önce contayı değişçez, açılınca herşey belli olur zaten.

Serkan__R
02-04-2013, 17:41
Büyük ıhtımal Yağ soğutucusu
Yağ soğutucunuz arıza yapmış olmalı !

AFN
02-04-2013, 22:29
Merhaba araciniz hararet yaptiysa, kapak contasi yakmis olabilir. Ancak hic hararet gormexiyse yag sogutucusundandir. Oncelikle yag sogutucusunu test edin derim hortumlarini cikartin, bypass yapin ve motor suyunu bir kac kez degiserek icini temizleyin, sonrasinda bir sure aracinizi bu sekilde kullanarak gozlemleyin sorun yoksa yag sogutucusudur, parcayi degistirirsiniz sayet karisim devam ediyorsa contadir. Bosuna direk kapak acmayin bence telefondan yazdim kusura bakmayin

emre55
03-04-2013, 17:20
Merhaba araciniz hararet yaptiysa, kapak contasi yakmis olabilir. Ancak hic hararet gormexiyse yag sogutucusundandir. Oncelikle yag sogutucusunu test edin derim hortumlarini cikartin, bypass yapin ve motor suyunu bir kac kez degiserek icini temizleyin, sonrasinda bir sure aracinizi bu sekilde kullanarak gozlemleyin sorun yoksa yag sogutucusudur, parcayi degistirirsiniz sayet karisim devam ediyorsa contadir. Bosuna direk kapak acmayin bence telefondan yazdim kusura bakmayin

Yorumunuz için teşekkürler, motor suyunda sarı halde yağ vardı, motor suyunu değiştirdim, aracım hararet yapmadı, motor suyunu değiştikten sonra hararet ortanın 1 tık üstünde oluyor ve arada aşağıya düşüyor, k7m motorlarda hastalıkmış yağ kanallarından kaçak oluyormuş, aracım yağ da damlatıyor bu yüzden ya silindir kapak contası yada yağ kanalları dediler, eğer yağ kanaallarıysa 1200 liraya yakın masraf diyorlar, 1 2 haftaya detaylı şekilde bakılcak, dediğiniz gibi yağ soğutucuyu kontrol etmeden kapak açtırmıycam, teşekkürler :)