PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : %100 suyla çalışan Türk araba



darkmoon
02-04-2013, 12:35
uzun süredir bir yerlerden bir şeyler çıkıcakdı bizim yerli hho cular en sonunda %100 suyla çalışan aracı yapdılar tebrik ediyorum tabi katedilmesi gereken yol var daha ama buda büyük bir başarı.. araçda modifikasyon motorda oynama yok stock araca hho sistem kurulu..

E0wDiOWsifc

Yiğit G.
02-04-2013, 12:52
yıllardır varmış zaten burda satılıyor parçaları , herlade alıp toplayabiliyorsunuz çok anlamamda
Punch HHO - Ultra High Output HHO Cells (http://punchhho.com/)


şöle bişilerde var


RLXDgFUz3W4

Senol Demirağlı
02-04-2013, 12:55
Helal olsun vallahi.Umarım başarılarına başarı katmaya devam ederler...

darkmoon
02-04-2013, 13:06
yıllardır olan hho kitlerin konusunu ben burda çok açdım zaten bu araç %100 pure hho yani suyla çalışıyor.. o diğer hho kilet benzin+hho tarzında çalışıyor.

Y.Emre
02-04-2013, 13:14
Yanma tepkimesi sonucu ne açığa çıkıyor şimdi bundan ? HO ? H2O ? yani yanmadan sonra tekrar su mu oluşturuyor ? Su oluşturuyor ise, suyun elektrolizi yanma tepkimesinden daha az mı enerji gerektiriyor. Aksamdan kalma durumdayım kafam almadı :)

darkmoon
02-04-2013, 13:20
yanmayı yapan hidrojen egzosdan çıkan oksijen oksijen havayla temasa geçdimi tabiki suya dönüşüyordur..

aslan
02-04-2013, 13:23
Karadenizlimi bunu yapan ?:)

Ers
02-04-2013, 13:24
link koyarmısınız.

darkmoon
02-04-2013, 13:25
Unmodified Car Engine Running on 100% HHO Gas From Water - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=E0wDiOWsifc&feature=player_embedded)

Y.Emre
02-04-2013, 13:32
Yanma odasına saldık Hidrojeni, emmedende emdik havayı/oksijeni. Sıkıştırdık, patlattık. Hidrojeni yaktık yani. Hidrojenin oksijenli yanma tepkimesi de zaten su. egzost hattından atılan sıcak atık gazları (bu durumda su buharı ?) egzost hattında yoğunlaştırınca sonsuz döngü gibi bişey mi olucak yani ?. Tamamen saçmalıyormuyum yoksa.

darkmoon
02-04-2013, 13:38
Yanma odasına saldık Hidrojeni, emmedende emdik havayı/oksijeni. Sıkıştırdık, patlattık. Hidrojeni yaktık yani. Hidrojenin oksijenli yanma tepkimesi de zaten su. egzost hattından atılan sıcak atık gazları (bu durumda su buharı ?) egzost hattında yoğunlaştırınca sonsuz döngü gibi bişey mi olucak yani ?. Tamamen saçmalıyormuyum yoksa.

bunu bu konular yıllardır çalışma yapan hho cu insanlar var sanırım kendilerine ait siteleri falanda var orda yazışırsan daha net cevap alırsın.. o kadar bilgim yok ama hho kitler zaten hali hazırda benzin ve dizel araçlara 2-3 yıldır uygulanmakda yapan şirketler firmalar var..

uzun zamandır %100 hho yani su yoluyla çalışan araba çalışmalarıda vardı bunu duymuşdum kabada olsa bu ilk örneği olmuş tebrik etmek lazım adamlar suyla arabayı çalıştırmış bu çok önemli bir şey..

şu anda bundan çok daha profesyönel kitlerle gene %100 hho ile çalışan araba yapılıyor eğer o araç biterse sahipleri nete resim videoları eklerse burda paylaşırım..o araba gündelik hayatta kullanılmak üzere yapılıyor üstelik.

Onamdar
02-04-2013, 13:53
bunu bu konular yıllardır çalışma yapan hho cu insanlar var sanırım kendilerine ait siteleri falanda var orda yazışırsan daha net cevap alırsın.. o kadar bilgim yok ama hho kitler zaten hali hazırda benzin ve dizel araçlara 2-3 yıldır uygulanmakda yapan şirketler firmalar var..

uzun zamandır %100 hho yani su yoluyla çalışan araba çalışmalarıda vardı bunu duymuşdum kabada olsa bu ilk örneği olmuş tebrik etmek lazım adamlar suyla arabayı çalıştırmış bu çok önemli bir şey..

şu anda bundan çok daha profesyönel kitlerle gene %100 hho ile çalışan araba yapılıyor eğer o araç biterse sahipleri nete resim videoları eklerse burda paylaşırım..o araba gündelik hayatta kullanılmak üzere yapılıyor üstelik.

%100 su ile çalışıyor sanırım. Sudan da hidrojeni elektrolizle elde ediliyorlar.
Elektorliz için gerekli elektiriği araç kendi üretemiceğine göre elektiriği depolamak için akü(ler) gerekicek. O kadar uraşıcak kadar direk elektirikle çalışan araç yapsalar daha iyi değil mi acaba

darkmoon
02-04-2013, 14:03
%100 su ile çalışıyor sanırım. Sudan da hidrojeni elektrolizle elde ediliyorlar.
Elektorliz için gerekli elektiriği araç kendi üretemiceğine göre elektiriği depolamak için akü(ler) gerekicek. O kadar uraşıcak kadar direk elektirikle çalışan araç yapsalar daha iyi değil mi acaba

normal hho kitlerde aracın kendi aküsündeki güç yetiyor.. bu tip bir şeyde sanırım biraz daha güçlü ekstra bir akü yeterli olucakdır.. elektrikli aracın maliyeti ile bunun maliyeti bir değil ve gücü bir değil ve menzili bir değil..

hho kitte orjinal normal benzinli aracı kullanıyorlar elektrikli araçda sıfırdan elektirik motorları bataryaları aksamları bir sürü şey gerekli onda iş çok bildiğin sıfırdan araç yapman lazım ayrıca bu maliyet demek..

hho kitte yakıtın su haliyle en kolay ulaşabiliceğin yakıt :) .. elektrikli araçda aracı şarj etmen için hızlı şarj cihazı yada priz fala lazım sıkıntı ayrıca şarj süresi başlı başına sıkıntı..

hho araçda menzil sorunun yok dediğim gibi yakıtın su yani bulabiliceğin en kolay yakıt :) elektriklde menzilde sıkıntı şu anda fabrikasyon elektrikli araçların bile menzili 160 km falan..

kısaca bunda benzinli aracı hho ya çevirip yola devam ediyorsun bir nevi basit bir benzetme olucak ama benzinli araca lpg kit takıp yola devam etmek gibi bir şey..

free-hifi
02-04-2013, 14:03
bu adamları yaşatmazlar

darkmoon
02-04-2013, 14:05
bu adamları yaşatmazlar

Sayıları çok arttı artık eskisi gibi bir iki kişi yapmıyorki bu işleri hangisiyle uğraşıcaklar şu anda türkiyede bu işlerle uğraşan yüzlerce insanlar var youtube girin sadece bu konuda türkiyeden bu işlerle uğraşan kit denemeleri yapan dolu insanlar var..

Onamdar
02-04-2013, 14:14
normal hho kitlerde aracın kendi aküsündeki güç yetiyor.. bu tip bir şeyde sanırım biraz daha güçlü ekstra bir akü yeterli olucakdır.. elektrikli aracın maliyeti ile bunun maliyeti bir değil ve gücü bir değil ve menzili bir değil..

hho kitte orjinal normal benzinli aracı kullanıyorlar elektrikli araçda sıfırdan elektirik motorları bataryaları aksamları bir sürü şey gerekli onda iş çok bildiğin sıfırdan araç yapman lazım ayrıca bu maliyet demek..

hho kitte yakıtın su haliyle en kolay ulaşabiliceğin yakıt :) .. elektrikli araçda aracı şarj etmen için hızlı şarj cihazı yada priz fala lazım sıkıntı ayrıca şarj süresi başlı başına sıkıntı..

hho araçda menzil sorunun yok dediğim gibi yakıtın su yani bulabiliceğin en kolay yakıt :) elektriklde menzilde sıkıntı şu anda fabrikasyon elektrikli araçların bile menzili 160 km falan..

kısaca bunda benzinli aracı hho ya çevirip yola devam ediyorsun bir nevi basit bir benzetme olucak ama benzinli araca lpg kit takıp yola devam etmek gibi bir şey..

HHO kitte şarj dinamosunun en düşük yük te ürettiği elektrikle elektroliz sonucu elde edilen hidrojen emmeden püskürtülüyor ekstra yakıt olarak.
Ama sen suya elektrik vericen ordan üretiiğin hidrojenle hem motoru çevircen hemde o motorun hareketinden ürettiğin elektrikle sürekliliği sağlıcan böyle birşey mümkün değil. Mutlaka ekstra akü gerekir ve menzil o akülerin kapasitesi kadardır ancak.
Örnek olarak elektroliz için 10 birim enerji harcadın hidrojen elde ettin o hidrojenin yakarak izole bi sistemde bile max 9.999999 birim enerji elde edersin ki içten yanmalı motorlar çokda verimli değildir. yani o dediğin şekilde ekstra elektrik kullanmadan mümkün değil.

matthardy
02-04-2013, 14:18
bu işte bir yanlışlık var.
mühendis bir arkadasımla oturup hesaplamıstık.
bır arabayı suyla yurutmek ıcın elektroliz olayına 1 kanyon dolusu akü gerekiyor

darkmoon
02-04-2013, 14:34
imkansız falan değil arkadaşlar bunu ticaretini yapan insanlar var yüzlerce arabaya bu kiti takdılar.. Cyber Enerji - Yüksek Kalite Hidrojen Yakıt tasarruf Sistemleri (http://www.cyberenerji.com/) burda bu kitlerin montajını yapıyorlar bende ağustosda düşünüyorum yaptırmayı..

Onamdar
02-04-2013, 14:42
yüzde yüz suyla çalışması imkansız yani modern fiziğin baştan yazılması gerekli bunun için. Çünkü bu bahsedilen devir daim makinalarına giriyo.
HHO kitlerine gelirsek bana kalırsa çokda sağlıklı değil. Sonuçta hidrojenin oktanı farklı ve motorun tüm ayarları benzine göre yapılmış. Ayrı bi ecuyla akımı devire göre ayarlıyıp elektroliz miktarı ayarlanmalı ona göre yakıt hava karşımı filan.... Şarj dinamosuda sürekli yükde dönüp ekstra sürtünme yaratıcak...

darkmoon
02-04-2013, 14:48
yüzde yüz suyla çalışması imkansız yani modern fiziğin baştan yazılması gerekli bunun için. Çünkü bu bahsedilen devir daim makinalarına giriyo.
HHO kitlerine gelirsek bana kalırsa çokda sağlıklı değil. Sonuçta hidrojenin oktanı farklı ve motorun tüm ayarları benzine göre yapılmış. Ayrı bi ecuyla akımı devire göre ayarlıyıp elektroliz miktarı ayarlanmalı ona göre yakıt hava karşımı filan.... Şarj dinamosuda sürekli yükde dönüp ekstra sürtünme yaratıcak...

%100 suyla çalışan araba 1970 lilerden beri var bu klipdeki arkadaşlarda çalıştırmış gördüğün gibi ayrıca şu anda normal modelli bir araç üstünde bunun çalışmasını yapılıyorlar araç %100 su ile çalışıcak sahipleri fotosunu klibini eklerse burda paylaşıcam yani olan bir şeyi olamaz demenin bir mantığıda yok.. klipde adamlar çalıştırmış kaldıki bu tip çalıştırp süren avrupa amerikada insanlar var klipleride youtube da var ben bunu türkler yapmış diye ekledim yoksa yapılan yeni bir şey değil..

Onamdar
02-04-2013, 14:52
bende diyorumki net bi şekilde senin anlattığın gibi çalışması imkansız
Ya aracın arkası komple aküdür
yada bi yerlerde hidrojen depolar ancak öyle olur.
Arabayı suyu koy ver elektriği yak hidrojeni hem tekerlekleri çevir hemde dinamoyu çevirip tekrar ilk durumdaki enerjiyi üretip süreklilik sağlıyamazsın.
O videoda elektiriği nerden alıyolar göstermiyo çünkü araç çalışmıyor ama hidrojen eldesi devam ediyor. yani videoda sadece hidrojenle araç çalıştırılmış.

darkmoon
02-04-2013, 15:01
bende diyorumki net bi şekilde senin anlattığın gibi çalışması imkansız
Ya aracın arkası komple aküdür
yada bi yerlerde hidrojen depolar ancak öyle olur.
Arabayı suyu koy ver elektriği yak hidrojeni hem tekerlekleri çevir hemde dinamoyu çevirip tekrar ilk durumdaki enerjiyi üretip süreklilik sağlıyamazsın.
O videoda elektiriği nerden alıyolar göstermiyo çünkü araç çalışmıyor ama hidrojen eldesi devam ediyor. yani videoda sadece hidrojenle araç çalıştırılmış.

o konuda hem fikiriz onda sıkıntı yok zira hho ile araba çalıştırmanın çok farklı yolları var mesela isveçdeki bir adam taşınabilir elektroliz makinesi yapmış makine hidrojen üretiyor arabanın arkasınada lpg tüpü gibi bir tüp koymuş ona basınçlı kompresörle hidrojeni basıyor öyle sürüyor.. bir diğeri aynı mantığı parça parça dalgıç tüplerilye yapmış bir diğeri bu tip araç üstünde yapıyor bir diğeri en son nesil hidrojen bataryaları kullanmış araçda şahsen bana araç üstünde convert mantıklı gelmiyor araç dışında ek bir makine ile dönüşüm yapılıp araca depolansa bir şekilde daha mantıklı olur ama işin özünden sapmayalım önemli olan benzin yada dizel bir aracın %100 hho ile çalışabilmesi gerisi bence teferruat aşılabilicek şeylerki zaten bütün bu insanların çabalamasıda bunun üstüne..

ghibli06
02-04-2013, 15:09
rölantide motor çalışmış peki ya yükte yolda giderken? elektroliz en basit kimya olaylarından biridir, + ve - kutuplardan elektrik verirsin, 2 birim H 1 birim O oluşur, ama 12 volt dediğin pil kadar sonuçta lisede bile deneyi vardı, lab. tüpleri dolana kadar ne kadar zaman geçerdi...

ben hep şunu düşünmüşümdür, madem saf hidrojenle araba çalışabiliyor, o zaman hidrojen tüpleri ile bu işi yapalım hem ekonomik hem de güvenli olur, elektroliz makinesi evde durur, ordan basarız bittikçe...

Onamdar
02-04-2013, 15:17
o konuda hem fikiriz onda sıkıntı yok zira hho ile araba çalıştırmanın çok farklı yolları var mesela isveçdeki bir adam taşınabilir elektroliz makinesi yapmış makine hidrojen üretiyor arabanın arkasınada lpg tüpü gibi bir tüp koymuş ona basınçlı kompresörle hidrojeni basıyor öyle sürüyor.. bir diğeri aynı mantığı parça parça dalgıç tüplerilye yapmış bir diğeri bu tip araç üstünde yapıyor bir diğeri en son nesil hidrojen bataryaları kullanmış araçda şahsen bana araç üstünde convert mantıklı gelmiyor araç dışında ek bir makine ile dönüşüm yapılıp araca depolansa bir şekilde daha mantıklı olur ama işin özünden sapmayalım önemli olan benzin yada dizel bir aracın %100 hho ile çalışabilmesi gerisi bence teferruat aşılabilicek şeylerki zaten bütün bu insanların çabalamasıda bunun üstüne..
Hidrojen harici bir şekilde üretilirse bende fizibıl olucağı kanısındayım. Ama problem hidrojen eldesi ve depolaması çok kolay bir olay değil.
Yani elektrolize harcıyacağın elektriği direk elektrikle çalışan bir araçta kullanırsan çok daha uzun mesafelere gidersin ha diyosanki bizim elimizdeki araçları hidrojenle çalışıcak şekilde ayarlıyalım eyvallah o konuda haklısın ama videodaki arkadaşların o konuda gidicek daha çok yolu var.
Ayrıca hidrojen çok staibil bi element değil çok kararsız yani araçta hidrojen dolu bi tüple gitmek saatli bomba gibi bir şey. Hidrojen yanmak için oksijen arayan yapıdadır. sürekli bi erken yanma durumu olabilir. yada dizel motorlardaki sistem gibi yapılmalı yanma odasına önce hava ardında basınçlı saf hidrojen püskürtülebilir. ikisi bi arada karışım şeklinde çok dengesiz olur.

63owen63
02-04-2013, 15:17
Kim bu arkadaşlar ? Neredeler ? Bu konu hakkında detaylı bilgiyi nereden alabilirim ?
İstanbulda var mı bu işleri tecrübe etmiş birileri.

CoSA
02-04-2013, 15:44
araç denizli plaka ama yapılan yerdemi denizli acaba ? helal olsun tebrikler yapan ustalara...

Y.Emre
02-04-2013, 18:30
Biraz bakındım da, hidrojeni elektroliz ile üretip motora salıp oksijenle yakmak pekte akıl işi değil açıkçası. Sebebi suyun elektroliz ile parçalanıp yanma ile üretilmesi durumunda birim başına 1/0.94 kadar zarardayız. Yanı 10 kj enerji harcayıp suyu yakarak 9.4 kj enerji üretebiliriz oda maksimum. Akla gelen ilk yol elektroliz olsada daha hesaplı üretim teknikleri ile hidrojen üretip arabaya basmak daha hesaplı olabilir. (En azından enerji yönünden, maddiyat yönü vergiler, kar marjları vs yüzünden değişebilir :) )


Saf hidrojenin tehlikeli olduğunu düşünmüyorum açıkcası, en kötüsü yanar, onda da açığa su çıkıyor :) Duş alırız :D
Şaka bir yana, bildiğim kadarıyla patlayıcı özelliği yok, geri tepme, hidrojen tüpüne yanan hidrojenin kaçması durumlarına karşı da tek yönlü valfler vs iş görür.

Son olarakta, hidrojenin direkt olarak yanma odasına gönderilmesindense, bir modül ile elektirik enerjisine çevrilip araca elektrik motoruyla güç verilmesi daha verimli diye biliyorum. Örnek incelemek isteyen olursa, Türkiye'de Tübitak'ın yaptığı hidromobil yarışması için üretilen üniversite araçları incelenebilir. Yarışma kuralları kullanılmıyor ancak, hem akü koyulup elektrik şarjı hemde hidrojen depoları kullanılabilir. Böylelikle menzil oldukça artabilir.

cabrioleter
02-04-2013, 19:29
imkansız falan değil arkadaşlar bunu ticaretini yapan insanlar var yüzlerce arabaya bu kiti takdılar.. Cyber Enerji - Yüksek Kalite Hidrojen Yakıt tasarruf Sistemleri (http://www.cyberenerji.com/) burda bu kitlerin montajını yapıyorlar bende ağustosda düşünüyorum yaptırmayı..

bunu deneyen yok mu ya? lpgli araçta yüzde 20 ile 35 arası tasarruf demiş. ve 650tl+kdv fiyat biçmişler ki harika bir fiyat. işe yarıyorsa hemen pederi ikna etmek lazım acayip tasarruf etmiş oluruz.

dachosen
02-04-2013, 20:09
Suyun litresi 5 lira olmasın

darkmoon
03-04-2013, 01:20
Hidrojen harici bir şekilde üretilirse bende fizibıl olucağı kanısındayım. Ama problem hidrojen eldesi ve depolaması çok kolay bir olay değil.
Yani elektrolize harcıyacağın elektriği direk elektrikle çalışan bir araçta kullanırsan çok daha uzun mesafelere gidersin ha diyosanki bizim elimizdeki araçları hidrojenle çalışıcak şekilde ayarlıyalım eyvallah o konuda haklısın ama videodaki arkadaşların o konuda gidicek daha çok yolu var.

videodaki arkadaşlar sadece bir örnekdi türkiyede çabalayan uğraşan insanlar var hep yabancı sitelerdeki bilgiler klipler verilirdiya derdik amerikalı avrupalı yapmış türklerde çalışıyor ama iyi ama kötü bunu göstermek için koydum.. yoksa youtubeda buna benzer yüzlerce yabancı klipler var amaca gelince tamda siyah ile karaladığım yer amaç mevcut eldekini değerlendirmek.. elektrikli araç yapmak üretmek başlı başına ap ayrı bir arge zaten ona harcanıcak emek ve paraya üstüne biraz daha eklenir hazır elektrikli araç alınır bu kadar uğraşmaya değmez..ama bana göre önemli olan elimizdeki ve sokaklarda caddelerde yürüyen milyonlarca benzinli ve dizel araçlar..