PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EBC ile Boost yükselmiyor



Sheyhzade
05-04-2013, 02:09
aracıma forumdan 2.el aldığım hdi ebc'yi bağladım. aracın orjinal selenoidini devre dışı bırakarak hdi'ı selenoidini bağladım. ilk olarak yola, internal wastegateden direk turbonun kafasına bir hortum bağlayarak çıktım ve 10 psi basınç gördüm, daha sonra ebcyi aktif hale getirdim fakat üzerindeki düğmeleri ne kadar çevirirsem çevireyim 10psi'ın ne üstüne çıktı ne altına indi. sizce sorun nerde olabilir ?

selenoid manualde gösterildiği gibi bağlı, ebc çalışıyor ışıkları yanıyor, ebcye çektiğim emiş hortumunda rolantide vakum var, aynı boru üzerinden boost saatini çalıştırıyorum.

saygılar :)

yakuza
05-04-2013, 09:54
vakum kaçağı olma ihtimalide var, hdi ebc-r modelimi? bn palioda kullanmıstım hortum yırtılmıs basınç basmıyordu

Sheyhzade
05-04-2013, 13:47
hdi-sbc-d-se modeli, dün hortumların hepsini sıfırdan tekrar çektim, bütün hepsini kelepçeledim.bir yerde kaçak olsa boost anında azalma olmaz mı basınçta zaten ?

yakuza
05-04-2013, 19:38
bağlantı hatası yapmış olma ihtimalide var net bişey söylemek pek mümkün gibi durmuyor

Maxi
06-04-2013, 05:46
wg nin çubuğunun mekanik uzunuk ayari tammi.
wg hortumunda kacak olsa turbo max basar.

cubuk ayarini duzgun yapman lazim
milim milim hassastir .

ayrica wg nin calismasi terstir
wg ucuna basinc geldikce turbo az hava basar o sekilde dengeler
wg hortumunu acik birak yada kacak olsun turbo max basinc uretir.

o yuzden once wg nin kendi mekanik ayarini duzgun yapmak sart.
ayrica ebc ve mbc gibi ayarlar hic bir zaman basinci kismaz yukari acar.

yani bakin
sizin wg nin base basinci 0.5 bardir diyelim minimum.
ebc taktigin zaman sen bunu 0.5 ile 1.2 bar arasinda ayar yaparsin
asla 0.4 bar yapamazsin.

eger senin wg mekanik olarak 0.9 bara ayarliysa sen onu ebc ile 0.9 - 1.2 bar arasinda ayar yapabilirsin 0.6 yapamazsin.

once wg cubugu o yuzden.
wg hortumunu turbo salyangoz hortumuna takin bakalim turbo en az kac bar basiyor.
ama wg cubugu cok asiri gerilmis ise gene sana ayar sahasi kalmamis olur.

Maxi
06-04-2013, 05:56
yazarak anlatmak gercekten zor bunu

kabaca soyle yapmaya calis
wg cubugu yerine takiliyken uzunluk ayarini yapman zordur.

dogrusu soyle olmali.
wg nin cubugunun ucu en ucta wg subabina baglidir.
onu oradan cikariyorsun
ve cubuk uzunlugunu oyle bir ayarliyorsunki o takildigi yerden ~1mm geride olsun.
yani o subabi cok az gersin fazla degil.
sen cubugu yerine takarken hafif geride kaldigi icin elinle cekerek yerine oturt.
bu sekilde wg o subabi tatli bir sekilde gergin tutacaktir dogru wg ayari budur.

Sheyhzade
06-04-2013, 14:13
Hakan abi wg olayını seninle görüştüğümüz gibi hallettim, 4 tur kadar geriye aldım, araç 0.5 basmaya başladı selenoidsiz, bundan sonrası şu şekilde ; sorunun kaynağını dün buldum, turbonun pirinç uçlu başından vakum ve basınç okuyamıyorum yani körlenmiş gibi hiçbirşey yok. selenoidin vakumunu gaz kelebeğinin altından aldım fakat henüz deneme şansım olmadı. turbo büyüdükten sonra araç haddinden fazla ısınmaya başladı ve eski borular sırasıyla patlamaya başladı, onları değiştirmeye başladık şimdi de, o yüzden deneyemiyorum.

saygılar abi.

Oz`
09-04-2013, 08:31
araban nedir?

Sheyhzade
10-04-2013, 12:27
araban nedir?

rover 220 turbo.

bu arada denedim fakat sonuç yine aynı, ebc'den gelen uçları arabamın orjinal selenoidine bağladım denedim olmadı, elimde apexi avc'nin selenoidi vardı ona da bağladım denedim yine olmadı. artık son çare olarak havalar biraz düzelince kocaeli'ye giderek hallettiricem artık. ustamında söylediği gibi bu bizim altından kalkabileceğimiz bir olay değil gibi, minimum zararla atlatırız hiç değilse.

Sheyhzade
11-04-2013, 00:23
ekleme ;
bu gece ebc'ye gelen hortumda yırtık buldum, bu benim basıncımı ve arabamın gidişini etkiler sanırım değil mi ?

MaXiGörKy
11-04-2013, 10:18
ekleme ;
bu gece ebc'ye gelen hortumda yırtık buldum, bu benim basıncımı ve arabamın gidişini etkiler sanırım değil mi ?

Etkiler, onuda yenile tam olsun:)

yakuza
15-04-2013, 13:13
benimkide yırtılmıştı yenileyince düzelmişti