Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo projesi için bilgilenme amaçlı sorularım
Mantaboy
07-04-2013, 01:08
Abilerim kardeşlerim . Öncelikle merhaba . Elimde görmüş olduğun... dur öyle değildi bi saniye,
Neyse konuya gelelim... 1976 Model 1.9 Opel Manta sahibiyim. 1976 dan bu yana hiç motor açılmamış ve bu motor bi yerde açılıp rektefiye isteyecek. Ben de bu durumdan istifaden minik bir turbo projesi içine gireceğim.
Pig motor dedikleri döküm bloğun içinde 86.00mm lik 4adet pistonum var ve 76 dan beri değişmemiş. Rektefiyede değişeceğini düşnüyorum (daha doğrusu göze alıyorum) . küçük bi dizel turbosu ile 0.5 - 0.6bar almak istiyorum (120 - 130 hp Tekerde)
1. Sorum şu: ECU ile oynamadan k-jetronik bir motora turbo takarsam performans alırmıyım ? (4 nokta enjeksiyon (mekanik enjeksiyon da deniyor))
2. Sorum : Emme ve egzoz aynı yönde yer o kadar fazla değil dolayısı ile . emişe intercooler ile yeterince soğuk hava alabilirmiyim ? ( şehir içi kullanım olucak her an her dakika 5k 6k çevirmeyecek motor)
3. Sorum : Araca lpg takılalı 1 yıl olmadı . lovato marka yarı sıralı sistem var. yani çalışırken benzinde çalışıyo sonra gaza geçiyo . sistem yeterli olur mu? yaprak mikser dedikleri şey var akışmetrenin önünde.
4. Sorum ise : Pig motor dayanıklı piston gömlek değiştirmeden turbolasan bile blok kaldırır dediler. arabada 6.6k kesici var. en korktuğum şey ise para harcadıktan sonra kol bacak çıkarır mı ?
Yani demek istedğim kısaca şu; Ben stock hali 105 hp olan bi motora turbo ile 120 - 130 hp verirsem pistonlardan birisi "Hadi Allaha emanet olun, ben çıkıyorum." der mi ?
Yapmak istediğim şey arabaya 3-4 ay turbolu binmek ardından rektefiye ve tertemiz bi 2.0 atmosferik elde etmek . sağlıklı olacağını bilsem rektefiye sonrası da turbolu gezebilirim ama risk almaya değer mi :soru:
Herkes düşüncesini fikrini eleştrisini lütfen yazsın . Eksiğim ve ya abartı düşüncem varsa ya da daha sağlıklı bi fikir ... Elbette dinlerim :)
konu umarım doğru yerdedir. Heyecanlı bi üyeyim, kusura bakmayın :D
Teşekkürler. Saygılar
umu_vtec
07-04-2013, 01:15
stock motora soradan turbo herzaman risk kimse bunun garantisini veremez ki aracının 76 dan beri kapak açmadığını kendin sölüyosun sence ne kadar sağlıklı olabilir :) benm düşüncem eğer sorun çıkartırmı diye düşünüyosan bnce hiç turbo olayına girme ama zaten soradan motor yaptırıcam gittiği yere kadar diyosan kırana kadar turboyla devam :)
berkay_aydin
07-04-2013, 01:25
stock motora soradan turbo herzaman risk kimse bunun garantisini veremez ki aracının 76 dan beri kapak açmadığını kendin sölüyosun sence ne kadar sağlıklı olabilir :) benm düşüncem eğer sorun çıkartırmı diye düşünüyosan bnce hiç turbo olayına girme ama zaten soradan motor yaptırıcam gittiği yere kadar diyosan kırana kadar turboyla devam :)
motor yeniden yapılıcakmış, ben olsam araştırıp eğer yapılıyorsa forged yapardım riskleri kaldırırdım ortadan o güçlere :)
Mantaboy
07-04-2013, 01:54
zaten forged olayına girersem ki o da en kötü bana 4e 5 e patlar ömürlük turbo olur . pig motoru herkes övüyo...
Mantaboy
07-04-2013, 02:01
stock motora soradan turbo herzaman risk kimse bunun garantisini veremez ki aracının 76 dan beri kapak açmadığını kendin sölüyosun sence ne kadar sağlıklı olabilir :) benm düşüncem eğer sorun çıkartırmı diye düşünüyosan bnce hiç turbo olayına girme ama zaten soradan motor yaptırıcam gittiği yere kadar diyosan kırana kadar turboyla devam :)
işte kırmasa iyi olur tabi :D ya kapalı kutu sonuçta içerde ne var ne yok bilmiyoruz :soru:
turbo ile bloğu yararsa ( en zor olanı gibi bu diyolar. (düşük basınçta)) Babamla "azcık" (?) tartıştıktan sonra 2.0 sfi motor koyarım tertemiz binerim . Ve bu en son ihtimal sanırım. Babamı ikna edemiyorum sfi motora. Bu haliyle bile durmakta ara sıra güçlük çekiyorum ...
alihan_27
07-04-2013, 02:44
Satılıklarda 2.6lt opel motor var belki swap düşünebilirsin.
Turbo konusunda ise jetronik sistemle turboyu hiç düşünme. Ama eski tip lpg sistemiyle turboda yürütebilirsin. Ayrıyeten vakumlu platinli filan ateşleme sistemi varsa turboda yine sıkıntı çıkarır. En azından elektronik ateşleme yaparsan çok işine yarar. Aynı motorun turbolanmışıda üretilmiş, Türkiye'ye geldimi bilmiyorum. Adı ''Turbomanta'' olarak geçiyor. 156hp karbüratörlü. Ne gibi değişiklikler yapmışlar araştırırsan işine yarayabilir.
Forged olayına girersen, kare çap-strok dedikleri 86mm çapta birçok turbolu aracın pistonu uyabilir. Aklıma gelenler; Opel 2.0t, Mitsubishi 2.0t evo... 86mm oem forged pistonlar, hem kolay hemde nispeten ucuz bulabilirsin.
Unutmadan, kazasız belasız bin, Manta B çok sevdiğim bir otomobil.
Hakan Girginer
07-04-2013, 02:47
Motor 105 Hp. Tekerlekte 120-130 demek, krankta nereden baksan 150-160 civarı.
Bunu elde etmek için (kabaca tahmin ediyorum) yaklaşık .5 - .6 bar besleme gerekecek.
Avans konusunda ihtiyatlı olduğun sürece piston, kol vs yeteli gelecektir.
Ancak...
Hatırladığım kadar ile K-Jetronic kallavi bir diyaframı olan bir AFM sistemi ile çalışıyor. Karışımı belirleyen esas sistem de bu. Sıkıntı buradan çıkar. Yapacağın tüm ayarlar haritanın her tarafında eşit miktarda zenginlik ya da fakirlik yaratır. Bu da, 100 kpa altında istenmeyen durumlar anlamına gelir.
Bu durumda en akıllı çözüm, MS ve dört adet enjektör olacak. Kemal Ertek böyle bir dönüşüm yaptı mesela.
Bu da, yakıt, ateşleme boost kontrol, kıvır, zıvır sorunlarını kökten çözer.
Demek istediğim, bütçe planlarken motorun içindeki parçaları değil, besleme/intercooler ve motor yönetimi bileşenlerini hesaba katmak en akıllıcası olur.
Piston kırmak, bloğu delmek, kol çıkarmak, istisnasız kötü/bilinçsiz ayar, ya da, yetersiz/allaha emanet motor yönetim sistemlerinin yarattığı bir sonuçtur. (Ha, yağsız çalıştırırsın, o başka mesele...)
Toparlamak gerekirse, önce motor yönetimi. Hem de, motorun içini hiç kurcalamadan.
Mantaboy
07-04-2013, 02:49
Satılıklarda 2.6lt opel motor var belki swap düşünebilirsin.
Turbo konusunda ise jetronik sistemle turboyu hiç düşünme. Ama eski tip lpg sistemiyle turboda yürütebilirsin. Ayrıyeten vakumlu platinli filan ateşleme sistemi varsa turboda yine sıkıntı çıkarır. En azından elektronik ateşleme yaparsan çok işine yarar. Aynı motorun turbolanmışıda üretilmiş, Türkiye'ye geldimi bilmiyorum. Adı ''Turbomanta'' olarak geçiyor. 156hp karbüratörlü. Ne gibi değişiklikler yapmışlar araştırırsan işine yarayabilir.
Forged olayına girersen, kare çap-strok dedikleri 86mm çapta birçok turbolu aracın pistonu uyabilir. Aklıma gelenler; Opel 2.0t, Mitsubishi 2.0t evo... 86mm oem forged pistonlar, hem kolay hemde nispeten ucuz bulabilirsin.
Unutmadan, kazasız belasız bin, Manta B çok sevdiğim bir otomobil.
aynen platinli ateşleme...
teşekkür ederim. Babamı ikna edebilirsem swap olayına ben de sıcak bakyorum. ama bütün mesele büyük patronda bitiyo :)
swap olmazsa forged ve dereceli ile idare edicem . bi diğer planım da bu ...
Mantaboy
07-04-2013, 02:52
Motor 105 Hp. Tekerlekte 120-130 demek, krankta nereden baksan 150-160 civarı.
Bunu elde etmek için (kabaca tahmin ediyorum) yaklaşık .5 - .6 bar besleme gerekecek.
Avans konusunda ihtiyatlı olduğun sürece piston, kol vs yeteli gelecektir.
Ancak...
Hatırladığım kadar ile K-Jetronic kallavi bir diyaframı olan bir AFM sistemi ile çalışıyor. Karışımı belirleyen esas sistem de bu. Sıkıntı buradan çıkar. Yapacağın tüm ayarlar haritanın her tarafında eşit miktarda zenginlik ya da fakirlik yaratır. Bu da, 100 kpa altında istenmeyen durumlar anlamına gelir.
Bu durumda en akıllı çözüm, MS ve dört adet enjektör olacak. Kemal Ertek böyle bir dönüşüm yaptı mesela.
Bu da, yakıt, ateşleme boost kontrol, kıvır, zıvır sorunlarını kökten çözer.
Demek istediğim, bütçe planlarken motorun içindeki parçaları değil, besleme/intercooler ve motor yönetimi bileşenlerini hesaba katmak en akıllıcası olur.
Piston kırmak, bloğu delmek, kol çıkarmak, istisnasız kötü/bilinçsiz ayar, ya da, yetersiz/allaha emanet motor yönetim sistemlerinin yarattığı bir sonuçtur. (Ha, yağsız çalıştırırsın, o başka mesele...)
Toparlamak gerekirse, önce motor yönetimi. Hem de, motorun içini hiç kurcalamadan.
kendi arabasını mod.lar gibi uğraşacak ama bu işi daha önceden yapmış bi usta lazım demek ki :)
teşekkür ederim :) tüm tavsiyeleri göz önünde bulunduracağım :)
Mantaboy
07-04-2013, 03:02
Arabayı hırpalayarak kullanan birisi değilim zaten . Çok nadir sıkıştırırım arabayı . Sıkıştırmak dediğim de ışıklarda heyecanlı arkadaşlarla kalkarım, 1- 2- kesici - 3 der; bırakırım :)
Yurt dışında stok motora turbo uygulayan mutlaka vardır araştır bak bakalım neler diyorlar.Enjeksiyon olayı zor gelirse K-jet sistemi söküp karburatöre çevir motorunu bu şekilde supercharger ile emişli sistem kur enjeksiyon haricinde izleyeceğin en mantıklı yol bu olur diğer türlü afr yi belki kontrol altına alırsın ama avans sorun çıkartır motor kırarsın.
boosted_pug
07-04-2013, 11:38
1.9 motor ve dizel turbosu yanyana geldiğinde hiçde iyi sonuçlar meydana çıkmaz en kötü passat 1.8 t den çıkan k03 veya benzeri, bulunamıyosa büyüğü bi turbo almalısın yaklaşık 500 700 tl buna bi manifold lazım 500 ufak bi cooler 150 borudur silikondur egzostdur vs.işcilikdir 3000 tlye motora girmeden öle üstden turboyu takarsın Dükkanda çikdın hadi bakalım nasıl olmuş dedin gaza yapıştırdın önce bi metal sesi peşine gaz pedalında bi hissizlik hobaa 3000 tl çöp oldu
bunun yerine kararını düzgün verip gerek bu motor gerekse swap yapıp paranla daha faydalı malzemeler alabilirsin bence bloğuna bişi olmaz 86mm birsürü piston, şahin pistonu bile 0.5 0.6 larda kırılmıyo kollarada bişi olmaz 350 400 tlye ms1 ler var rover 220 turbo enjektörü 150 200 tl ebay regülatör 100 tl blow off yine çin malı 100, 150 tl bunları biriktirip seni fazlasıyla tatmin edicek bi araç yapabilirsin bence hızlı davranıp üstün körü iş yaapmak boşa zaman ve para kaybı bikere yap temiz olsun son olaral sfi motor koymak için aklında nekadar bütce ayırıyosan iki ile çarp lanet motorun tekidir benden söylemesi
Mantaboy
07-04-2013, 13:28
1.9 motor ve dizel turbosu yanyana geldiğinde hiçde iyi sonuçlar meydana çıkmaz en kötü passat 1.8 t den çıkan k03 veya benzeri, bulunamıyosa büyüğü bi turbo almalısın yaklaşık 500 700 tl buna bi manifold lazım 500 ufak bi cooler 150 borudur silikondur egzostdur vs.işcilikdir 3000 tlye motora girmeden öle üstden turboyu takarsın Dükkanda çikdın hadi bakalım nasıl olmuş dedin gaza yapıştırdın önce bi metal sesi peşine gaz pedalında bi hissizlik hobaa 3000 tl çöp oldu
bunun yerine kararını düzgün verip gerek bu motor gerekse swap yapıp paranla daha faydalı malzemeler alabilirsin bence bloğuna bişi olmaz 86mm birsürü piston, şahin pistonu bile 0.5 0.6 larda kırılmıyo kollarada bişi olmaz 350 400 tlye ms1 ler var rover 220 turbo enjektörü 150 200 tl ebay regülatör 100 tl blow off yine çin malı 100, 150 tl bunları biriktirip seni fazlasıyla tatmin edicek bi araç yapabilirsin bence hızlı davranıp üstün körü iş yaapmak boşa zaman ve para kaybı bikere yap temiz olsun son olaral sfi motor koymak için aklında nekadar bütce ayırıyosan iki ile çarp lanet motorun tekidir benden söylemesi
Atmosferik oyna diyorsunuz yani ? ya da yapıyorsan A dan Z ye yap ? benim bütçem 1000 1500 arası, yani büyük patrondan destek almadan...
Kafam çok karışık bi sürü plan var kafamda ama en doğrusu ve en sağlıklsını seçemiyorum
Mantaboy
07-04-2013, 13:33
Yurt dışında stok motora turbo uygulayan mutlaka vardır araştır bak bakalım neler diyorlar.Enjeksiyon olayı zor gelirse K-jet sistemi söküp karburatöre çevir motorunu bu şekilde supercharger ile emişli sistem kur enjeksiyon haricinde izleyeceğin en mantıklı yol bu olur diğer türlü afr yi belki kontrol altına alırsın ama avans sorun çıkartır motor kırarsın.
yurt dışında para var imkan var :)
Adamlar aynı motordan turbosuz 303hp güç elde ediyolar 16valf üst kapak ile. İzledikçe müthiş canım sıkılıyo :D :D :D
muratakdag
07-04-2013, 20:24
Selam ben 86 model e30 318 i turboladım standart halıyle yuruttum ama sırası ıle bazı sorunlarla karsılastım bu iş turbo manıfold turbo ve ıntercolerle bıtmıyor
sırayla baslarsın benzın pompası benzın reguletoru conta aktarma organlarının durumu nedır
0,6 barda standart ecu ıle kullanıyorum. buda bugun cekılen vıdeo https://www.facebook.com/photo.php?v=10200430226734973&set=vb.118002561606375&type=2&theater
Mantaboy
07-04-2013, 21:12
Selam ben 86 model e30 318 i turboladım standart halıyle yuruttum ama sırası ıle bazı sorunlarla karsılastım bu iş turbo manıfold turbo ve ıntercolerle bıtmıyor
sırayla baslarsın benzın pompası benzın reguletoru conta aktarma organlarının durumu nedır
0,6 barda standart ecu ıle kullanıyorum. buda bugun cekılen vıdeo https://www.facebook.com/photo.php?v=10200430226734973&set=vb.118002561606375&type=2&theater
Getrag 240 şanzıman var şaft ise ona uyumlu sorun çıkaracağını sanmıyorum . Diferansiyel desen yağ kaçağı bile yok ... lpg de istediğin performansı alamazsın diyosanız ki zaten gazlayacağım zaman benzine alırım . enjektörleri 440-550cc arası bi şey yapmayı planlıyorum zaten .benzin pompası yeterli olmaz ise zaten sanayiden çıkmıyorum bütün günüm. (sevdiğimiz bi ustamızın yanında geçiyo ankarada olduğum sürece). benzin yetiştiremezse dediğiniz gibi bi benzin pompa- regülatör alıcam sorunu çözmek için.
bu arada sizin araçta kilit yok sanırım ?
muratakdag
07-04-2013, 21:43
kilit yok bakıyoruz uygun bırsey oranında karar veremedık burada dayno testı yapacak yerde olmadıgı ıçın gucun kaç hp oldugunuda bılmıyoruz onun ıçın dıff konusunda kararsızım. tatmın edecek guc alırsın ınsallah.
Mantaboy
07-04-2013, 23:30
kaynak spec :D %100 kilidin en ucuz yolu :D
Öncelikle 20-30 Beygirle birsey olucağını sanmıyorum açık konuşayım amma 76 dan beri kullanılan bir motorun semanları çok iyi durumda olmayabilir
manifold ile aynı yönde olması sana çok zarar vermez dizel turbosu çok küçük kaç litre araban ?
ben senin yerinde olsam aşağıda değil biraz daha büyük bişiy alıp orta band ve üst battta olsun die düşünürdüm
kjetronic için ise bas 2 enjektor daha emmeden süper işte :D
20 - 30 hp için o masrafa, uğraşa, riske girilmez mantıklı değil.
İllaki yapacağım diyorsan motorun kaç bin de ? İyi bir afr ve avans ayarı ile düşük boost ta (0.4 - 0.5 bar) kullanmasını da bilirsen bir sorun çıkacağını sanmıyorum ben.Zira motorun 250.000 i devirmişse ayrı tabi.
Ancak diğer arkadaşlarında belirttiği gibi stok motora turbo her zaman risktir imkanın varsa motorunu forgetle ve efi ye çevir öyle turbola yaptığın emeğin de masrafın da karşılığını alırsın.Ayrıca K-jet + turbo ile avansı kontrol altında tutman çok zor en azından ateşlemeyi megajolta yada cop a çevirmen gerekiyor.
Yabancı dilin varsa aşağıdaki foruma üye ol çok değerli bilgiler ve projeler mevcut ;
http://www.turbosport.co.uk
Mantaboy
09-04-2013, 12:35
Öncelikle 20-30 Beygirle birsey olucağını sanmıyorum açık konuşayım amma 76 dan beri kullanılan bir motorun semanları çok iyi durumda olmayabilir
manifold ile aynı yönde olması sana çok zarar vermez dizel turbosu çok küçük kaç litre araban ?
ben senin yerinde olsam aşağıda değil biraz daha büyük bişiy alıp orta band ve üst battta olsun die düşünürdüm
kjetronic için ise bas 2 enjektor daha emmeden süper işte :D
Sekmanlarım yolcu zaten komple rektefiye isteyecek 1yıla kadar :D
araba 1.9 . Daha fazla basınçta sorun çıkmasından korkuyorum açıkçası. turbo olayından soğuyorum , korkuyorum . Ben öğrenci adamım . bi sorun çıksa o araba en kötü 4-5 ay yatar :(
kjetronic için ise bas 2 enjektor daha emmeden süper işte :D
şuan bile aklıma yattı :D
20 - 30 hp almak için milyarlarını çöpe atma derim, sat aracını koy turbo paranı üzerine daha iyi bir atmosferik araç al bin kafan rahat olsun.
Hakan Girginer
10-04-2013, 14:28
Yanlış yazılan mesaj silinemiyor. Ben de karakter dolsun diye bunları yazdım. Kaale almayın.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.