Orijinalini görmek için tıklayınız : Arac basm ve rot ayarı alakası
ferhatgunes
07-04-2013, 22:16
Arkadaslar suan airride le anlık arac basma işlerine sarmıs durmdayım ancak bugun bırı kafamı karısdırdı.Aracı basdıgın zaman rot ayarı bozulcak yenıden yapman gerekcek dedı.Siz ne diyorsunuz buna? yanı her kaldırıp ındırdıgımde ayarın bozulcagını ıdaa edıyor
mehmetelt
07-04-2013, 22:19
öyle bişey olacağını sanmam. muhtemelen arkadaşın yanlış anlamıştır. yaylar ve amortisörler söküldüğünde rot ayarı bozulur
rot ayarı zamanla bozulur.
rot ayarı
askı rotları (z rot):
bır ucu viraj denge cubugunda bir ucu salıncaga baglıdır.
rot başı : rot kolunun ucuna baglıdır.
rot kolu dıreksıyon kutusuna baglıdır.
rotil : salıncaga baglıdır.taşıyıcıya baglanır.
sımdı sen aracı bastıgında dıreksyona karsı bır guc uygulayacagın ıcın rot kolların ve rot basların ıslerını yapıcagı kuvvetten daha fazla kuvvetle calısması gerektıgınden ve standart ayarlardan daha fazla yorulacagından erken bozulabılır ama anlık deıl.
askı rotu ve rotıl de normalde 90 derecelık acıyla calısır arac esnemesınde calısma derecesı anlık olarak degısır.
sen aracını bastıgında bunlarda normal durması gereken acıdan ya daha dar yada daha genıs acıyla sabıt durdugu ıcın bunun da calısma acısını degıstırdıgında bunlarda zamanla bozulur anlık bozulma olmaz.
rot ayarında bunlar bozukken yaptırdıgında tutmaz sureklı sacmalar.
ama rot ayarı bozuk bı arabayıda yıllarca kullanabılırsın.
ferhatgunes
07-04-2013, 22:54
Tesekkur ederım.bende bı an korkdum gazlarken yanlamaya baslıycam dıye :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.