Orijinalini görmek için tıklayınız : 2013 Ibiza Cupra sertlik sorunu
canozyavuz
09-04-2013, 08:12
Bilenler vardır cupralar biraz yüksek. Bunu gidermek için Eibach yay taktık 2.5 cm. Zaten çok fazla basık olsun gibi bi derdimiz olmadığı için bizi oldukça tatmin etti. Yalnız bu sefer orjinal halinde de sert olan araç yayla birlikte iyice sertleşti.
Şimdi kafamızdaki soru spor amortisörle kombinasyon yapmak mı yoksa coiloverla işi çözmek mi? Diğer bir konu ise malumunuz piyasada pek fazla direk ibiza üretimi yay ya da coilover bulunmuyor özellikle yeni kasalara. Polo 6R'larla yaylar birebir uyuyor ancak amortisör için de bu geçerli midir acaba? Tecrübe eden ya da çevresinde tecrübe etmiş biri olan var mı?
Facelift cupra aldiniz heralde,suspansiyonda bir kac farklilik var deniyor teknik verilerde,ben biraz daha konforlu olur diyodum demek deisen bisey yok benim aracta yolda gelio..
Arka yuruyen bagimsiz olmadigi icin bu serylik ne yazikki hicbirzaman bitmicek,ziplamaya devam:(
Eibach li resim varmi?
Makyajlı Cupra alan arkadaşlar sertliğin baya bi azaldığını sölemişti demekki pekte fazla azalmamış.
Alabiliyosanız KW coilover alın bence hiç amortisorle falan uğraşmayın.
Elinizdeki yaylarıda satarsınız.
canozyavuz
09-04-2013, 08:37
Facelift cupra aldiniz heralde,suspansiyonda bir kac farklilik var deniyor teknik verilerde,ben biraz daha konforlu olur diyodum demek deisen bisey yok benim aracta yolda gelio..
Arka yuruyen bagimsiz olmadigi icin bu serylik ne yazikki hicbirzaman bitmicek,ziplamaya devam:(
Eibach li resim varmi?
Hayırlı olsun aracınız. Yay takmazsanız konfor fena değil ancak yayla birlikte hayal kırıklığı oldu bizim için. Resimleri silmişim ama araç sahibinden isteyip özelden atarım bi ara.
Makyajlı Cupra alan arkadaşlar sertliğin baya bi azaldığını sölemişti demekki pekte fazla azalmamış.
Alabiliyosanız KW coilover alın bence hiç amortisorle falan uğraşmayın.
Elinizdeki yaylarıda satarsınız.
Polo 6R'la tam uyumlu diyen birini arıyoruz açıkcası. Bulduğumuz anda alıcaz.
Beni arabadan soğutan bu sertlik demek 2013 çupra da da devam ediyor. Aynı şekilde 3 takım spor yay denedim aynı. Zaten orjinalinden rahatsızlık verici yorucu olan sertlik yay ile çekilmez bir ızdırap oluyor. Suan yaklaşık 1 yıldır orijinal biniyorurm aracıma ama yinede rahatsızlık verici. Yapıcagınız tek sey KW almak olur fakat cok pahalı derseniz Tatechnix in coilini duşunun uygun fiyatlı işinizi görür bende sanırım ondan takıcam..
Bu arada konu dışı ama 2013 çupralar hangi lastikle geliyor fabrikadan?
Bu araçlardan konfor beklememek gerekir, aracın üretim amacı belli. Coil, spor yay, spor amortisör ne yapılırsa yapılsın sertlık gitmez.
Süspansiyonun sert, debriyajın sert, kısa olması daha iyi bence bu araçlarda.
Low-Rider
09-04-2013, 10:04
Bu araçlardan konfor beklememek gerekir, aracın üretim amacı belli. Coil, spor yay, spor amortisör ne yapılırsa yapılsın sertlık gitmez.
Süspansiyonun sert, debriyajın sert, kısa olması daha iyi bence bu araçlarda.
Katılıyorum, hothatch'e binipte sertlikten şikayet etmek saçma aracın amacı belli konfor gibi bir iddiası zaten yok.
Aracın zaten sertliği olmasaydı cok kaza yapmıştık fakat en azından Polo GTİ kadar konfor olmalıydı ibiza çupralar aşırı sert orjinalden halbuki poloda aynı segmentte. Yoksa yumuşacık bir araç bekleyemeyiz tabikide..
canozyavuz
09-04-2013, 10:24
Bu arada konu dışı ama 2013 çupralar hangi lastikle geliyor fabrikadan?
Bridgestone'la gelmiş bize.
Şöyle bir durum var bizim derdimiz iç konfor değil zaten. Çukurlara çok sert düştüğü için ister istemez araca üzülüyosunuz. Biraz daha bu çukurlara vs. sert düşüşlerin araca daha az yansımasını istiyoruz.
canozyavuz
09-04-2013, 10:56
Bir de şunu ekleyelim. Kendi aracım 1.2 TSI ve cuprada aynı Eibach 2.5 cm yayları kullandık. Benim aracımın sekmesiyle cupranın arasında dağlar var. Ha benimki kadar konforlu olmasını beklemiyoruz ya da istemiyoruz zaten ancak bu kadar sertlik de fazla gibi geliyor bize. Bu yüzden olayın yayla bi alakası yok diye düşünüyoruz ve amortisöre yoğunlaştık.
Benim aracim da aynı sınıfta ve cupraya göre baya konforlu, cupra ciddi ciddi çok sert bir araç.
kw_v1 alırsanız çok daha iyi olacağı düşüncesindeyim...
kw_v1 alırsanız çok daha iyi olacağı düşüncesindeyim...
kw1 sizce yeterli olacakmıdır konfor açısından orjinala göre nasıl olur bendede polo 6r aracım var yarın alacağım inşallah kw 1 coilover
blackjack
14-04-2013, 20:25
takip......
yeni konu açmak istemedim bu konuda da değinilmiş burdan sorayım. polo 6r yayları ibizaya uyarmı ?
yeni konu açmak istemedim bu konuda da değinilmiş burdan sorayım. polo 6r yayları ibizaya uyarmı ?
direk uyar..
eneserol
10-05-2013, 11:13
Bu araçlardan konfor beklememek gerekir, aracın üretim amacı belli. Coil, spor yay, spor amortisör ne yapılırsa yapılsın sertlık gitmez.
Süspansiyonun sert, debriyajın sert, kısa olması daha iyi bence bu araçlarda.
Debriyajın sert olduğunu nerden çıkardınız merak ediyorum ibiza cupra ve polo gti lar dsg olarak üretiliyor
sinan999
30-05-2013, 16:37
Bu ibiziların sertliğinden bende isyandayım aracımı yenı aldım ilk işim coil olmak olucak herhalde baska yolu yok çukurlara girdiğimde gelen sesler üzücü oluyo gercekten
individual
30-05-2013, 18:28
IBIZA FR,IBIZA CUPRA mini cooperS'den yine konforlu.Arkaşımda 2010 Mini CooperS var 17 Jant var standart araç çok sert ibiza daha konforlu ondan.
İbiza nın sertliği araç sattıracak şekilde gerçekten buda amortisörlerin sert olmasından kaynaklanıyor. Bunun yüzünden sırf Cupra tdi ımı sattım. Ama evlat gibi özleniyor satınca da :)
Yol tutuştan biraz fedakarlık yapılıp diğer modellerin amortisör leride kullanılabilir.
Ta technix coil aldım yarıdan birazdaha dusuk kullanıyorum. Lastik havaları 32 ayarladık yinede ciddi sert coille falanda olacak is değil. Coil takarsanız yumuşak olmasını beklemeyin sadece yay gibi amele sertliği olmuyo birazdaha güzel bi sertlik oluyor... En dibe dayalı da kullandım 3 hafta sigara içerken ağzımı bulamadım...
direk uyar..
peki alçaltma konusunda çok fark olur mu ? 5cm polo yayı ibizayı kaç cm düşürür
aldığınız dızel yayı deilse hiçbir fark olmaz hatta ön kısım biraz daha fazla iner...
ibiza cupradaki sertliği fn2'dekiyle mukayese edebilecek olan var mı? ikisini de tecrübe etmiş biri varsa yorumunu bekliyorum.
yusuf yılmaz
18-06-2013, 18:28
selam
ben birşey öğrenmek istiyorum polo gti kullandım sertliği bana normal geldi fakat seat bayi bana cupra da test imkanı olmadığını söyledi bende aracın sertliğine dışarıdan yaylandırarak bakmak zorunda kaldım fakat bu şekilde polo ile arasında ciddi fark gözüktü polo olduğu yerde çok daha az esneyen bir araç cupra daha fazla esnedi bana cupra daha yumuşak geldi
yorumu olan varsa sevinirim..
DoDo_hamann
18-06-2013, 18:33
Polo'da ibiza'da aynı sertlikte, boşuna para harcamayın 3 takım yay ve 1 takım h&r coilover'la hiçbir yere varılamadı, ya bu deve güdülecek ya bu diyardan gidilecek kısacası.
ibiza cupradaki sertliği fn2'dekiyle mukayese edebilecek olan var mı? ikisini de tecrübe etmiş biri varsa yorumunu bekliyorum.
hemen hemen aynı orjinalde ama yaylı cupra ızdırap oluyor...
yaylı fn2'nin durumunu bilmiyorum...
Lastik ölçüsü değiştirmeyi deneyen oldumu. 16 janta geçen misal ?
yusuf yılmaz
19-06-2013, 10:29
bence 205 45 17 hem yumuşaklık hem balon riskine hem de ekonomiye katkı açısından faydalı bir geçiş eylemi olur
yusuf yılmaz
01-08-2013, 15:46
sarı koni ile sorun aşılır bence hazır yayda varsa kaymaklı olur
COGUNLUK sert diyor bazilari polo ile ayni diyor:D
benim bildigim polonun konforu fena degil,
kullanmadm bilmiyorum ibizayi aracin suspansiyonmu sert yani yatmiyormu hic arac, yoksa 40 yanak lastiktende olablir bu durum...
hot hach tabiki biraz sert olacaktir ama bununde bir ayari var yani dengesi..
Fabia vrsim var.Al birini vur ötekine hepsi aynı.
yusuf yılmaz
02-08-2013, 13:08
COGUNLUK sert diyor bazilari polo ile ayni diyor:D
benim bildigim polonun konforu fena degil,
kullanmadm bilmiyorum ibizayi aracin suspansiyonmu sert yani yatmiyormu hic arac, yoksa 40 yanak lastiktende olablir bu durum...
hot hach tabiki biraz sert olacaktir ama bununde bir ayari var yani dengesi..
iki aracıda kullandım cupra aldım
cupra 40 yanağı hesaba katmaz iseniz sert değil bir spor araç daha sert olmalı
kw yay veya sarı koni biraz harcanırsa kw coil ile tam olur kanısındayım
yalnız 2013 model için yorumum
eski kasalar daha sertti
eski bir ibiza pd130 kullanıcısı olarak en büyük şikayetim aşırı sert süspansiyon ve yol tutmayan 410nm lik bir makineyeydi.Demekki yenilerdede aynı sıkıntı devam ediyormuş
Burak Mehmet
12-08-2013, 13:41
Can Serdarın aracından mı bahsediyoruz?
playhard
12-08-2013, 14:12
cupra alma arifesinde korkuttunuz beni. 5 cm yaylı c4 den çok çektim yine aynı derde düşmeyeyim. çok mu rahatsız edici ?
emrah-58
12-08-2013, 14:28
şimdi sonuca göre kw1 mi kullanacaz
koraycano
12-08-2013, 14:36
Biz dün 2011 cupraya hr'ın 2.5-4 cm lık yayını tattık. Araba taş gibi oldu normal yolda bile halay çekiyorsun,böbrek taşı dökmek için birebir :) Lakin şöyle bişi var go-cart arabası gibi oldu bütün hakimiyet sende her araya boşluğa 140-150 girebiliyorsun..
emrah-58
12-08-2013, 15:20
beni bu sertlikte kullandıgımızda esp görevini tam yapabiliyormu ?
2013 Polo GTI ile 2013 Ibiza Cupra'nın süspansiyonları farklı arkadaşlar.
Birbirine uyumlu doğru, ancak ibiza daha sert. :)
beni bu sertlikte kullandıgımızda esp görevini tam yapabiliyormu ?
ESP görevini yapıyor tabiki sıkıntı yok yalnız araba basıkken attımı tam atıyor kopuyor ESP ise görevini başarı ile yapıyor
Bu arabanın sertliği benim saçlarımı döktü...
dragon07
13-08-2013, 16:42
redeagle yayı alıyosun işi bitiriyosun :))
Yeşil R53
22-08-2013, 00:53
Varmı yeni tecrübe edenler 3,5 luk eibach görüntüsü aranıyor?
emrah-58
23-08-2013, 13:07
ibiza 6j de başka hangi araçların coillerini kullanabiliriz?
kemal_koker
23-08-2013, 13:12
Biz dün 2011 cupraya hr'ın 2.5-4 cm lık yayını tattık. Araba taş gibi oldu normal yolda bile halay çekiyorsun,böbrek taşı dökmek için birebir :) Lakin şöyle bişi var go-cart arabası gibi oldu bütün hakimiyet sende her araya boşluğa 140-150 girebiliyorsun..
hr li cupranın lastik ebatları nedir
yusuf yılmaz
27-08-2013, 18:55
Varmı yeni tecrübe edenler 3,5 luk eibach görüntüsü aranıyor?
tekerle çamurluk arasına 1.5 parmak giriyor bir yerde resmi vardı kw yide düşünün derim
Aracın OEM yürüyeninin sizin sürüş teknikleriniz karşısında yetersiz kalması ve çok limitlerde, best lap yapmak gibi bir kaygınız yoksa OEM yaylar ve yol tutuşu yol kullanımı için fazla iyi...
Ayrıca Hothatch satarlarken ince profil lastik ve sportif süspansiyon'un promosyon olarak verildiği yıllardır bilinen birşey... Şaşırmamak lazım.
Birkan61
27-08-2013, 19:19
6L kasa olsada aracım, orjinal 15 jantları ile orjinal yaylarının sertliği ile ben bile çıldırıyorum bazen arkadaş :D bu ne sertliktir öyle.
Tamam eyvallah güzel yol tutuyor ama can sıkıyor gerçekten
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.