Orijinalini görmek için tıklayınız : çekiş düşük..
arkadaslar selam;
yaw benim arabayı biliyorsunuz. 2001 astra 1.6 16V otom. 86.000km de. motorda hersey orjinal. fakat kıştan bu yana yaşlılık belirtileri gösteriyor. çekiş düştü.eskisi kadar atak değil. ne yapmamı önerirsiniz çekişi arttırmak için??
Tholl-ga
17-04-2006, 22:05
periodik bakımlarını yaptiriomusun.enjektörler tıkanmış olabilir
bakımlar günü gününe yapılıyor.. enjektör temizliği carbon clean mıdır?
halilcakir
17-04-2006, 22:48
Carbon clear farklı bir uygulama diye biliyorum...
Karbon Birikimi Nedir ve Nasıl Oluşur?
Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonucunda meydana gelen kurum adını verdiğimiz karbon depozitlerinin birikmesi ile zaman içinde supap yüzeylerinde, piston yüzeylerinde, yanma odası çeperlerinde ve segmanlar etrafında oluşur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun volümetrik verimi düşer.
Karbon Birikimi Araçlarda Ne Gibi Problemler Yaratır?
* Silindir kompresyonlarının düşmesi
* Motor gücünde azalma
* Fazla yakıt tüketimi
* Egzoz emisyonlarında artış
* Bozuk rölanti
* Hızlanma kabiliyetinde azalma
* Soğuk havalarda zor çalışma
* Motorun silkeleyerek çalışması
Karbon Temizleme Nedir?
Karbon temizleme içten yanmalı 4 zamanlı benzin ve dizel motorlarda yakıt besleme sistemleri ile supap yüzeyleri, piston yüzeyleri, yanma odası çeperlerini motordan herhangi bir parça sökmeden temizleyen bir sistemdir.
Karbon Temizliğinin Yararları Nelerdir?
* Çok kirli motorlarda %15'e kadar sağlanan yakıt tasarrufu, ortalama olarak %3-5 civarındadır.
* Zararlı egzoz emisyonlarının azalması, benzin motorlarında %40'ın üzerinde, dizel motorlarda ise %75'e ulaşan değerlerde tespit edilmiştir. Partikül emisyonlarında azalma ortalama %30'un üzerindedir.
* Motor performansı artar. Dizel motorlarda gücün genelde %10-bazı ölçümlerde %30-artması normal sonuçtur. Benzinli motorlarda temizleme işleminden önce görülen ilk çalıştırma zorluğu, tekleme, düşük devirde sert çalışma ve benzeri şikayetler ortadan kalkar.
* Karbon temizleme işlemi düzenli olarak (her 25.000 km.de bir) yapıldığında motorun ömrü uzar.
* Parça değiştirilmesine gerek kalmadan bu tür harcamalar önemli ölçüde azalır.
* Bakım ve işçilik masrafları ve süresi azalır. Yakıt enjeksiyon sisteminin dizel motorlarda bakımı bir günü, hatta daha fazla zamanı alabilir. Tüm motorlarda Karbon temizleme işlemi en fazla bir saat sürer.
Karbon Temizleme Niye Etkindir?
Günümüz benzin ve dizel motorlarının kalbi yakıt püskürtme sistemidir. Enjektörler, yakıtı çok ince bir sprey halinde ve konik biçimde püskürtürler. Zamanla ısı, yakıt kirliliği ve kullanım sonucu sistem kirlenmektedir. Enjektörlerin yakıt püskürtme deliklerinin 0,5 mm veya daha küçük çapta olduğunu düşünürsek en ufak kirlenmede tıkanmaları doğaldır. Ayrıca dizel veya benzin motorlarında yanma hücrelerinin, pistonların, valf ve yuvalarının, kısaca yanma dolayısıyla zor şartlarda çalışan parçaların kirlenmeye açık olduğu unutulmamalıdır. "Karbon Temizleme" işlemi yakıt sistemini temizleyerek motoru yenilemekte, ayrıca yanma yüzeylerini yumuşak karbon birikimlerinden arındırmaktadır.
arkadaşta da aynı arabadan var 2000-2001 astraların kronik bir hastalığı varmış. komple motor yaptırdı.iyi bir ustaya göster derim
sami_z01
05-05-2006, 18:15
selam
t can..hersey orjinal demisin..soyle soyleyim katalitikler bizim benzinle 20000km lerde bitiyor....katalitige baktir derim....bakimli 80000km araba yasli degildir yaw..hafif naz yapiyodur
selam
t can..hersey orjinal demisin..soyle soyleyim katalitikler bizim benzinle 20000km lerde bitiyor....katalitige baktir derim....bakimli 80000km araba yasli degildir yaw..hafif naz yapiyodur
benzin filitren ile bujilerini değiştir der im bazı servisler 100 bin Km felan gidiyor diyorlar fakat bence değiştir
"cekis dustu" den kastin motor eskisi kadar hizli devirlenmiyor mu ???
yoksa devir yukseldigi halde araba yurumuyor mu ???
Ben de arkadaşlara katılarak bir,iki tavsiyede bulunmak istiyorum...
Yeni nesil Opel araçlar kötü yakıta karşı çok hassaslar... Tavisyem sırayıla havafitresi,yakıt filtresi,bujiler,yakıt pompası bakımlarının yapılması... Arızanın devamında eğer aracının motoru Z kodlu ise bu gaz teli yok demektir ki o zaman debimetreye bakman gerekiyor... 2001 Astra'ların bir serisi X motorlu üretildi ve bunlarda gaz teli var bunu öğrenmende fayda var... Eğer debimetre de işi çözmediyse en sona katalitik'i bıraktım çünkü kendisi bildiğin üzere biraz pahalı :) Dediğim gibi en son katalitik'e baktır ve eğer kirlenmişse Katalitik Konvertor İptal kitlerinden birini yap çünkü iptal ettiğinde üst devirler canladığı gibi alt devirler de biraz ölüyor... Ama en kötü ihtimal iptal ettirirsin...
Bir ufak ihtimal de kötü yakıtın sebebiyle EGR valfinin tıkanması ki bu yaşta bir araçta tahmin etmiyorum ama en son buna da baktırabilirsin...
Saygılarımla,...
şanzıman ında kaçırıyor olabilir tabniki
aaaa evet debriyajı unutmuşum ben :D
selam
öncelikle aracın buji lerini benzin filtresini hava filtresni gözden geçir elektronik boğaz kelebeğini de bi temizlet...
power_mondeo
13-11-2006, 23:45
carbon clean, (tüm filtreler),bujileri değiş, emme manifoldu ve gaz kelebeğini temizlet, en son kat. konvertör iptalide gerekli, sorun kalmaz
Maxiboost
14-11-2006, 00:40
otomatik demişsin araç tork konvertörüne bi baktır ayrıca ben aracımda öyle bir problem yaşamıştım
MUGENPOWE®
14-11-2006, 13:18
hacı abı sen ne warsa deıstır kısacası
Carbon clean yerine BG tavsiye ederim ayar yaptırmadıysanız baya başarılı oluyo ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.