PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Her isteyen araba satamayacak.



altima
15-04-2013, 08:44
Nette gezerken buldum, nasıl bir kanun yapcaklarmış, lüks otoya kota koycaklarmış. Eski araç getirtmek için birsürü belge izin olayı yapmışlar.

belli başlı firmaların ürettiği dışında araba satılmayacakmış.. ppeeehhh

işimiz zor harbiden..


Saygılar
Rıdvan :beuj:


Haberin kaynağı (http://www.genelhaber.net/her-isteyen-araba-satamayacak..-92651h.htm)


Türkiye'de otomobil pazarına çekidüzen geliyor. Her isteyen Türkiye'ye otomobil getirip satamayacak. Türkiye'de üretim yetkisi verilen şirketlerin dışında üretim ve satış olmayacak. Lüks araçlara ise kota geliyor


Başbakanlık otomobil yasası çıkarmak üzere harekete geçti. Oto piyasasına çeki düzen vermek için otomobil yasası çıkartılmasının ardından Türkiye'de üretim yapacak firma sayısı belirlenecek. Bu firmaların ürettiği araçların dışında araç satılamayacak. Lüks otolara ise kota getiriliyor.

MEVCUT DURUM TAM KARMAŞA

Türkiye'de üretim yapan beş otomobil firması onun yaklaşık iki katı da ithalatçı firmanın piyasaya sürdüğü yirmi markanın farklı modeli satılıyor. Araçların standartlarını firmalar belirliyor. Bu da otomobillerin fiyatlarını oluşturuyor. Ancak üretimde her firma kendi standardını kendisi belirliyor. Bu da tam bir karmaşa yaşanmasına neden oluyor. Hükümet bu karmaşanın önüne geçmek, fiyatları düşürüp standartları yükseltmek için çalışma başlattı. Bu amaçla özel bir firmaya araştırma yaptırıldı. Firmanın ön raporu Başbakanlığa ulaştı. İlk etapta Başbakan'ın da beğendiği bu raporun anahatları önümüzde günlerde uygulamaya konulacak.

OTOMOBİL YASASI ÇIKARTILACAK

Buna göre önümüzdeki günlerde meclisten geçirilecek yasa ile Türkiye'de otomobil üretimine standart getirilecek. Bu standartlarla otomobil üretecek şirketlerin sayısı dörde veya beşe indirilip ithalat da yasaklanacak. Yani Türkiye'de otomobil satmak isteyen bir firma Türkiye'de üretim yapmak zorunda olacak. Belli bir yıl üretim izni alan firmalar, ürettikleri araçlarla Türkiye'nin otomobil ihtiyacını karşılayacaklar.

ÜRETİM AVANTAJI VATANDAŞA YARAYACAK

Firmaların üretim standartları yasa ile belirlendiği, rekabet yapacağı firmalar azaldığı için fiyat ucuzlayacak. Kalite artacak. Yedek parçada yaşanan karmaşa ortadan kalkacak. İthalat yasaklanacağı için üretim yapan firmanın pazarı büyüyecek. 2012'de yaklaşık % 10 düşüşle 777 bin oto satan Türkiye'de üretim yapan firmaların pazarı büyüyecek.

cem_subasi
15-04-2013, 08:54
Bende okudum az önce haberlerde anladığım kadarıyla yurt dışından gelen araçları burda üretmek istiyolar ve fiyatlar biraz daha makul hale getirmeyi istiyolar

kelalper
15-04-2013, 08:59
Haa oldu Mercedeste BMW de burada üretim yapmak istiyorlardı zaten. Türk yapımı CLS amanın. düşünmesi bile kötü.

EM-RE
15-04-2013, 09:46
Bir gün herkes Renaultçu olacak..

Yigit-Y
15-04-2013, 09:56
lambo ferro bitti yani öylemi vaybe :(

Parsia
15-04-2013, 09:58
müjdemi isterim mübarek adamlar; cemaat otomobili geliyor ! söylemedi demeyin. bu haber hayra alamet değil.

JaSoN
15-04-2013, 10:00
müjdemi isterim mübarek adamlar; cemaat otomobili geliyor ! söylemedi demeyin. bu haber hayra alamet değil.

Sadece yeşil üretilecekmiş, opsiyon olarak da yeşilin tonları olacakmış :D

Eyüp
15-04-2013, 10:01
müjdemi isterim mübarek adamlar; cemaat otomobili geliyor ! söylemedi demeyin. bu haber hayra alamet değil.

Yok laiklik elden gidiyor :D Bayılıyorum sizin gibi düşünen insanlara...:heyoo:

Parsia
15-04-2013, 10:06
Sadece yeşil üretilecekmiş, opsiyon olarak da yeşilin tonları olacakmış :D

her tarafa dikilen binalar, avm'ler yüzünden yeşillik göremez olmuştuk. iyi olur, içimiz açılır :D


Yok laiklik elden gidiyor :D Bayılıyorum sizin gibi düşünen insanlara...:heyoo:

o elden gideli çok oldu. kalanını kurtarmaya çalışıyoruz artık. ben de sizlere bayılıyorum bu arada :icon_tup:

Yigit-Y
15-04-2013, 10:07
hacı yeşili kdv den muaf olacakmış :) pkk yeşili ise ötv'den muaf olucakmış

şaşırmam buna :)

burkaykalyon
15-04-2013, 10:29
Haa oldu Mercedeste BMW de burada üretim yapmak istiyorlardı zaten. Türk yapımı CLS amanın. düşünmesi bile kötü.

Fikri savunmak için söylemiyorum ama yerli üretim CLS'nin ne gibi bir kötülüğü olabilir? Bu kadar mı eziğiz yani?

cemsultan
15-04-2013, 10:34
80'lere geri dönüş, o yıllarda şahin,doğan,R12'den başka araba bilmezdik almancıların geldikleri arabalardan hariç, bu da aynı mantık gibi.

Jam da Joker
15-04-2013, 10:35
Her isteyen Türkiye'ye otomobil getirip satamayacak. Türkiye'de üretim yetkisi verilen şirketlerin dışında üretim ve satış olmayacak. Lüks araçlara ise kota geliyor

Bu da demek oluyor ki lüks araçlar karaborsa, o araçları getirmeye ve satmaya yetkisi olan firmalar da zengin olacak.

turkerrr
15-04-2013, 10:40
Fikri savunmak için söylemiyorum ama yerli üretim CLS'nin ne gibi bir kötülüğü olabilir? Bu kadar mı eziğiz yani?


avrupa ve yerli megane arasındaki fakları bile anlata anlata bitiremiyorlar ... cls de bayaa sıkıntı olur heralde ... tabi markanın tutumuna bağlı ...

burkaykalyon
15-04-2013, 10:42
avrupa ve yerli megane arasındaki fakları bile anlata anlata bitiremiyorlar ... cls de bayaa sıkıntı olur heralde ... tabi markanın tutumuna bağlı ...

Mercedes de enayi değil heralde marka prestijini korumak için 10 liralık malzeme yerine 3 liralık malzeme kullandırtmaz bence. O kadar da değil yani...

karsiyakaliozi
15-04-2013, 10:48
jet fadıl yapar biriside imzasını atar artık.

semih
15-04-2013, 10:53
bunlar sabah kalkarken nası saçmalasak diye düşünüyorlar sanırım..

Ertekin
15-04-2013, 10:58
Ben basit usulden araç alıp satmak için vergiye tabiyim.istersem 500 tane alır satarım.

HaKo
15-04-2013, 11:28
lambo ferro bitti yani öylemi vaybe :(

lambo ferro bitmez çünkü lambo vw grup çatısı altında , ferro da fiat çatısı altında üretiliyor. Zaten geçenlerde haberlere çıkmıştı vw gruba hükümet burada çok iyi bir pazarı olduğunu ve üretim yapması konusunda baskı yapıyormuş. Bir taraftan iyi bir haber çünkü istihdam sağlayacaklar, bi taraftan kötü haber olabilir ki muhtemelen birilerine rant kapısı açılacak yine..

yearone
15-04-2013, 11:34
Bende okudum az önce haberlerde anladığım kadarıyla yurt dışından gelen araçları burda üretmek istiyolar ve fiyatlar biraz daha makul hale getirmeyi istiyolar

Vergileri düşürsün o zaman. Vergiler yüzünden normal bi aracı 2,5 katına alıyoruz.

ocean0636
15-04-2013, 11:38
Yanlis anlamadiysam grey market araclara karsi cikarilacak bir kanun..

alperkirman
15-04-2013, 11:47
galiba yerli otomobili çıkartmak için zemin hazırlıyolar .

kelalper
15-04-2013, 12:47
Mercedes de enayi değil heralde marka prestijini korumak için 10 liralık malzeme yerine 3 liralık malzeme kullandırtmaz bence. O kadar da değil yani...

Bu sadece kullanılan malzeme ile alakalı olan bişey değil işçilik malzemesi ile de alakalı olan bişey. Bir alman işçiye yapacağı işi gösterirsin sıkması gereken tork değerini verirsin sürekli şaşmadan çıkartır. Bizim işçilere verirsin başına kontrol edecek adam koymazsan tork anahtarı yerine normal anahtar kullanır. Sorduğun zaman da bende onun kadar sıkıyorum zaten der. Orada ustalar tork anahatrının kalibrasyonunu yaparken bizim ustalar birbirlerine şaka yapar. Aradaki fark bu kadar büyük. Evet bazı konularda eziğiz. Beğenmediğimiz Çin bile bizden 100 yıl ileride.

HaKo
15-04-2013, 12:50
otomotiv full otomasyon çalışan bir sektör, mercedesin brezilyada çin de fabrikaları var, bizim ülkemizde de üretilse işcilik zaafiyeti olacağını sanmıyorum. Türkiye de otomotiv yan sanayisi zaten aşırı gelişmiş durumda.

burkaykalyon
15-04-2013, 12:52
Bu sadece kullanılan malzeme ile alakalı olan bişey değil işçilik malzemesi ile de alakalı olan bişey. Bir alman işçiye yapacağı işi gösterirsin sıkması gereken tork değerini verirsin sürekli şaşmadan çıkartır. Bizim işçilere verirsin başına kontrol edecek adam koymazsan tork anahtarı yerine normal anahtar kullanır. Sorduğun zaman da bende onun kadar sıkıyorum zaten der. Orada ustalar tork anahatrının kalibrasyonunu yaparken bizim ustalar birbirlerine şaka yapar. Aradaki fark bu kadar büyük. Evet bazı konularda eziğiz. Beğenmediğimiz Çin bile bizden 100 yıl ileride.

Bold kısım hariç diğer dediklerinizin hepsine katılıyorum ancak annemde Çin malı Chery Kimo var. Türkiye'de üretilen en kötü Megane bile yanında Alman Mercedes kadar kaliteli kalır. Çin'i o kadar gözünüzde büyütmeyin bence :)

kelalper
15-04-2013, 13:13
Çin i gözümde büyütmiim mi. Daha geçen hafta oradaydım güzel kardeşim. Cherry dediğin arabayı Çinliler kendileri kullanmıyorlar sen neden bahsediosun. Adamların metro sistemini cartını curtunu gördün mü. Ben gördüm. Dediğim gibi bizden 5-10 yıl değil 100 yıl ilerideler. Metro sistemleri Paristekinden daha gelişmiş. Pekinde metroda wifi sistem var. App ile hangi durağa kaç dakika içinde varacağını gösteriyor. hangi iki durak arasında olduğunu durağa olan mesafeni gösteriyor eğer kapıya uzaksan ve göremiyorsan oradan görüyorsun. YAptıkları kaliteli şeylerde aradaki farkı anlayamazsın bile. Daha samsung s4 çıkmadı orada kopyalamışlar 130€ ya satıolar. Retina takibine kadar yapıyor. Çinlileri çıkardıkları Cherry ile yargılama. Bende gitmeden önce öyle düşünüodum uçaktan indiğimde feleğim döndü. Manhattın daki gökdelenleri toplasan Şangayın çeyereği etmez. Böyle bir yer Çin.

burkaykalyon
15-04-2013, 13:18
Eğer sizde otomobil dışından bahsedecekseniz tabiiki ilerdeler. Biz neyi tartışıyoruz? Otomobili değil mi? Devletlerin gelişmişliklerine bakarsak Türkiye birçok ülkeden geri. Benim kastetmek istediğim otomobil konusunda Türkiye'yi yabana atmayın. Hem yan sanayi konusunda hem de üretim konusunda birçok ülkeden ilerdeyiz.

yasko
15-04-2013, 13:24
Ben basit usulden araç alıp satmak için vergiye tabiyim.istersem 500 tane alır satarım.

HeLaaL Ertekin abi kim tutar seni :D :D

bu arada olayı getirmek istedikleri nokta sanırım greenmarket satışları yani gümrükten düşük vergiyle araç getirenleri durdurmaya calısıcaklarki sadece bayilik dahilinde yüksek vergiden satış yapabilsinler..yine olan vatandaşa olucak

cabrioleter
15-04-2013, 13:27
rekabetin azaldığı ortamda fiyat ucuzlayacakmış :beuj:
hiç mi ekonomi bilgin yok arkadaş?

eraslanb
15-04-2013, 16:04
geçen gün profesörümüz bir hikayesini anlattı
"sene 80 ler toros almaya gittim fabrikaya gencim Elazığ'a getirip şekil yapacağım sorulan soru şu sağ ayna ister misiniz ? yedek lastik alır mısınız?
neyse geziyorum bir tane gördüm rengi metalik klima felan var herşey tamam ben bunu alacağım dedim olmaz onu türklere satmıyoruz dediler diyor proton geldi de sağ ayna yedek lastik klima gördük diyor"

ötv zammı sırasında hükümete destek olan doğuş grup jetta yı meksikaya kaptırdıktan sonra wolksvagen grup gelip dandik bi fabrika kurup yılda 5-10 bin araba üreteceklerse sonra senede 100000 araba satacaklarsa hiç gelmesinler

Mercedes demişsiniz merak etmeyin senede 1000 tane tır kamyon üretiyor türkiyede

tutsunlar10-20 tane yabancı mühendisi bassınlar parayı getirsinler. türkiyede ki uzmanlarıda toplasınlar bir araya bir araba üretsinler he diyeceksiniz kim alacak tüm büyük şirketlere zorunlu kılsınlar şirket aracı olarak bunu kullanmayı bakın bakalım o sektör gelişiyor mu? ama içten yanmalı motor dersinde hala karbüratör lü motor gören bir ülkenin çocukları olarak bunlar hayal...


Bu arada biz dünya lideriyiz Akil insanlarımız var bizim ;)...
Artık haber okumaya korkuyorum ecdadımdan utanıyorum bu ülkeyi bu hale getirdiğimiz için

erdem325
15-04-2013, 17:06
nası la benim kafamkarıştı şimdi..
devlet diyecekki x marka y marka ve z marka siz satın babaım arabalarınızı, diğerleri yok siz satamıyomusunuz mu dicek?
yoksa araba satabilmeleri için burda üretmeleri zorunlu mu olacak?
yani sadece burda ürettiklerini mi satabilecekler yoksa atıyorum vw gelip golfü burda üreticek, satış hakkı olacak ama bütün modellerini mi satacak?

haber biraz kompleks geldi bana, anlayamadım tam manasıyla..

KOSEREN
15-04-2013, 17:15
Haber kolpa gibi geldi bana,koca Türkiye'de Bmw satılamayacak artık yani.Yahu devlet o büyüklükteki ötv-kdv zart zurt kaynağını kesermi Allah aşkına..Geçenlerde de yine bir haber vardı,yakıtlardaki ötv eşitlenecek,benzin-mazot düşecek lpg fiyatı artacak falan fıstık.Gündem değiştirmeye yönelik üfürmeler tamamen

Mpower
15-04-2013, 17:48
Yok laiklik elden gidiyor :D Bayılıyorum sizin gibi düşünen insanlara...:heyoo:

Hemende zorunuza gider...

cagri-35
15-04-2013, 23:19
Eğer sizde otomobil dışından bahsedecekseniz tabiiki ilerdeler. Biz neyi tartışıyoruz? Otomobili değil mi? Devletlerin gelişmişliklerine bakarsak Türkiye birçok ülkeden geri. Benim kastetmek istediğim otomobil konusunda Türkiye'yi yabana atmayın. Hem yan sanayi konusunda hem de üretim konusunda birçok ülkeden ilerdeyiz.

Otomotiv sektöründede hiç küçümseme istersen Çin'i, yan sanayii konusunda da aşmış durumdalar oem dede. Birçok firmanın inanılmaz büyüklükte üretim tesisleri var Çin'de Audi,Wolksvagen,Jaguar,Land Rover.

Bugün chipset ve ram pazarının neredeyse üretim adına %95 gibi bir rakamı Çinde bu ne demek biliyormusun?

Ya da tekstil ve spor? Bugun Türk firmaları bile Çin'de fabrika açıyorlar.

Herşeyi geçtim, Boeing'in bile inanılmaz bir üretim tesisi var, söz konusu şey bir otomobilden çok çok daha komplike. Uçaklar, jumbojetler . . .

Raylı ulaşımda şu an bütün ithalatımızın büyük kısmı Çin'den yapılıyor, diğer çoğu ülke gibi. Çünkü adamların inanılmaz bir kapasite ve imkanları var. Şu anda Çin kadar sanayiisi büyük ve üretken bir ülke daha yok dünyada.

Çin'i yurdum ithalatçısı yüzünden yanlış tanıdı Türk insanı. Çin malı kavramı çıktı. 100$ lık malı pazarlık ile 20$ a alırsın Çin'de. Üretim kısmında ise bu ürünü 12 $'a maleden üreticiye sen gidip basa basa bu ürünü bana 5$ üret dersen Çin'de birisi üretmese diğeri üretir, öyle kalabalık ve komplike biryer, pazar çok büyük.Sonra işte japon pazarından aldıgım ledli feneri iki açtım üçte cortladı, kalem aldım yazarken kırıldı,replika telefon aldım alev aldı diye gezerler ortada. Adam olmayacak şeyi yapıyor sana ne yapsın? Sende biliyorsun 5$ a malolmayacagını ama adam musterı kacırmamak ıcın kalıtesını dusuk ancak goruntusunu bırebır yapıyor. Sonra sonuc ortada ;)

onurars
15-04-2013, 23:28
Bence konu daha açıklığa kavuşmadı yada farklı şeyler bilmiyorum ama çıkması beklenen grey marketi engelleme amaçlı kanunla alakası var.

senna
16-04-2013, 09:57
Bu sadece kullanılan malzeme ile alakalı olan bişey değil işçilik malzemesi ile de alakalı olan bişey. Bir alman işçiye yapacağı işi gösterirsin sıkması gereken tork değerini verirsin sürekli şaşmadan çıkartır. Bizim işçilere verirsin başına kontrol edecek adam koymazsan tork anahtarı yerine normal anahtar kullanır. Sorduğun zaman da bende onun kadar sıkıyorum zaten der. Orada ustalar tork anahatrının kalibrasyonunu yaparken bizim ustalar birbirlerine şaka yapar. Aradaki fark bu kadar büyük. Evet bazı konularda eziğiz. Beğenmediğimiz Çin bile bizden 100 yıl ileride.



çok yazıyorsun boş yazıyorsun:)

işçilik olarak avrupadaki çoğu ülkeden daha iyi konumdayız otomobil üretiminde tork anahtarı vs herşeyin standartı var başında bekleyen adam var denetleyen var garip yazıyorsun ilginç geliyor bana yazıların

alman demişsin ismini vermeyeceğim almanyada bulunan otomotiv fabrikasında üretim banında bira şişeleri duruyor, bu adamlar senin günlük bindiğin yada yolda gezen otomobilleri yada diğer vasıtaları üretiyor,

şimdi bende senin gibi bu adama tork anahtarı versen ne olur vermesen ne olur mu diyeyim :) toyotayı gezdinmi hiç gördünmü nasıl ciddi çalıştıklarını? yada ingiltereden gelen otomobillere baktınmı hiç işçilik hatalarına? bagajlarından çıkan bira şişelerine vs he onlarıda araba taşırlarken atmışlardır belki:)




yok tork anahtarının kalibasyonu vs cidden bazen garip yazıyorsun, herkes salak zaten fabrikalarda çalışan mühendisler salak işçiler salak, Bolu'daki rektifiyeci motor toplayan adam tork anahtarını vs kalibrasyona yollarken periyodik olarak fabrikadaki adamlarmı atlayacak bunu:)

ben ihracat vs için yazmadım bu yazıyı senin bu tutumun için yazdım herşeyi çok bilen modunda yazıyorsun ben çini görmedim yada avrupa ülkelerine çıkıp gezmedim teknolojinin günlük hayatta ne kadar ilerlediğini bilmiyorum ama otomotiv konusunda yedek parça üretiminde yada işçilikte Türkiye'nin yeri bellidir

burkaykalyon
16-04-2013, 10:16
Otomotiv sektöründede hiç küçümseme istersen Çin'i, yan sanayii konusunda da aşmış durumdalar oem dede. Birçok firmanın inanılmaz büyüklükte üretim tesisleri var Çin'de Audi,Wolksvagen,Jaguar,Land Rover.

Bugün chipset ve ram pazarının neredeyse üretim adına %95 gibi bir rakamı Çinde bu ne demek biliyormusun?

Ya da tekstil ve spor? Bugun Türk firmaları bile Çin'de fabrika açıyorlar.

Herşeyi geçtim, Boeing'in bile inanılmaz bir üretim tesisi var, söz konusu şey bir otomobilden çok çok daha komplike. Uçaklar, jumbojetler . . .

Raylı ulaşımda şu an bütün ithalatımızın büyük kısmı Çin'den yapılıyor, diğer çoğu ülke gibi. Çünkü adamların inanılmaz bir kapasite ve imkanları var. Şu anda Çin kadar sanayiisi büyük ve üretken bir ülke daha yok dünyada.

Çin'i yurdum ithalatçısı yüzünden yanlış tanıdı Türk insanı. Çin malı kavramı çıktı. 100$ lık malı pazarlık ile 20$ a alırsın Çin'de. Üretim kısmında ise bu ürünü 12 $'a maleden üreticiye sen gidip basa basa bu ürünü bana 5$ üret dersen Çin'de birisi üretmese diğeri üretir, öyle kalabalık ve komplike biryer, pazar çok büyük.Sonra işte japon pazarından aldıgım ledli feneri iki açtım üçte cortladı, kalem aldım yazarken kırıldı,replika telefon aldım alev aldı diye gezerler ortada. Adam olmayacak şeyi yapıyor sana ne yapsın? Sende biliyorsun 5$ a malolmayacagını ama adam musterı kacırmamak ıcın kalıtesını dusuk ancak goruntusunu bırebır yapıyor. Sonra sonuc ortada ;)

Çin'deki iş gücünü ve pazarı Türkiye'de kurmaya çalışalım bakalım ne Çin kalır ne başka ülke. Ekonomik şartları eşitlemek lazım tabi ancak yavaş yavaş olacak işler bunlar. Çin'in yıllardır süre gelen üstünlüğü var şüphesiz ona diyecek laf yok :icon_tup:

Türkiye'de elektronik üretim yapan firmalarla çalışıyorum. Dünyadaki en büyük ev aletleri(çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve buzdolabı) üretim tesislerinin Türkiye'de olduğunu biliyor muydunuz? Aynı zamanda millet cayır cayır elektronik üretim tesisi kuruyor. Tabletler, Cep Telefonları, Bilgisayarlar, Telefonlar vs. vs. Neredeyse her gün LED aydınlatma işi yapan firmalar açılıyor. Yatırımlar yapılıyor falan filan.. İlerleyen zamanda belki 10 senede belki 20 senede Çin'le eşit konumda olmamız içten bile değil. Belki çok saçma diyebilirsiniz ama hakikatten öyle :)

Aynı zamanda Çin'in kaliteli kısmı da yok değil. Dediğiniz gibi 10$ 'a mal ettiği ürünü 20 $'a satan da var 100$'a satanda. Şu anda borusu ötüyor yani :) Bizim pazar anlayışımız da değişiyor bence. Çin ürünlerine şurada çok değil 5 sene öncesinde tü kaka gözüyle bakılırken şimdi görüş daha farklı. Ben müşterime bu ürün Çin yapımı dediğim zaman bana artık şu soru geliyor. Çin'in kalitelisi mi? :) Farkı anlatabildim mi?

Benim anlatmak istediğim olay Türkiye'nin her türlü sanayisiyle hiçte küçümsenecek bir konumda olmadığı.

Frid
16-04-2013, 10:52
ötv ve kdv saçmalığını kaldır fiyatlar ne kadar düşüyor görürsün haplanmış hükümet


http://k1304.hizliresim.com/18/j/m49vq.jpg

HaKo
16-04-2013, 11:04
Çin'deki iş gücünü ve pazarı Türkiye'de kurmaya çalışalım bakalım ne Çin kalır ne başka ülke. Ekonomik şartları eşitlemek lazım tabi ancak yavaş yavaş olacak işler bunlar. Çin'in yıllardır süre gelen üstünlüğü var şüphesiz ona diyecek laf yok :icon_tup:

Türkiye'de elektronik üretim yapan firmalarla çalışıyorum. Dünyadaki en büyük ev aletleri(çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve buzdolabı) üretim tesislerinin Türkiye'de olduğunu biliyor muydunuz? Aynı zamanda millet cayır cayır elektronik üretim tesisi kuruyor. Tabletler, Cep Telefonları, Bilgisayarlar, Telefonlar vs. vs. Neredeyse her gün LED aydınlatma işi yapan firmalar açılıyor. Yatırımlar yapılıyor falan filan.. İlerleyen zamanda belki 10 senede belki 20 senede Çin'le eşit konumda olmamız içten bile değil. Belki çok saçma diyebilirsiniz ama hakikatten öyle :)

Aynı zamanda Çin'in kaliteli kısmı da yok değil. Dediğiniz gibi 10$ 'a mal ettiği ürünü 20 $'a satan da var 100$'a satanda. Şu anda borusu ötüyor yani :) Bizim pazar anlayışımız da değişiyor bence. Çin ürünlerine şurada çok değil 5 sene öncesinde tü kaka gözüyle bakılırken şimdi görüş daha farklı. Ben müşterime bu ürün Çin yapımı dediğim zaman bana artık şu soru geliyor. Çin'in kalitelisi mi? :) Farkı anlatabildim mi?

Benim anlatmak istediğim olay Türkiye'nin her türlü sanayisiyle hiçte küçümsenecek bir konumda olmadığı.


Hiç çini gidip gördün mü bilmiyorum ama bizim çin olmamız için 20 değil bi 200 sene falan lazım temiz. Öyle söylediğin gibi 2-3 tane led veya bilgisayar entegresi fabrikası açmakla çin olunamaz. Adamların sadece 1 şehrindeki endüstri tüm türkiyenin endüstrisini 2ye katlar. Zaten ihracat rakamları herşeyi açıklıyor fazla konuşmaya da gerek yok.

Çok bilgim yok ama bahsettiğin ev aletleri , bulaşık makinesi vs. bahsettiğin tesislerin çoğu montaj yapıyor diye biliyorum imalat değil. Bir şeyi sıfırdan üretmekle parçalarını toplayıp markayı yapıştırıp satmak çok farklı şeyler.

burkaykalyon
16-04-2013, 12:14
Hiç çini gidip gördün mü bilmiyorum ama bizim çin olmamız için 20 değil bi 200 sene falan lazım temiz. Öyle söylediğin gibi 2-3 tane led veya bilgisayar entegresi fabrikası açmakla çin olunamaz. Adamların sadece 1 şehrindeki endüstri tüm türkiyenin endüstrisini 2ye katlar. Zaten ihracat rakamları herşeyi açıklıyor fazla konuşmaya da gerek yok.

Çok bilgim yok ama bahsettiğin ev aletleri , bulaşık makinesi vs. bahsettiğin tesislerin çoğu montaj yapıyor diye biliyorum imalat değil. Bir şeyi sıfırdan üretmekle parçalarını toplayıp markayı yapıştırıp satmak çok farklı şeyler.

Abi her sektörde değil tabiikide. Benim bahsetmek istediğim olay öyle ya da böyle bir şekilde hem otomotivde hem de diğer sektörlerde sanayi gelişiyor. İhracat konusunda dediğine katılıyorum. Benim savunduğum tez şu. İlerleyen zamanlarda belki 10 sene belki 20 sene (bilemiyorum artık süresini bunu kimse bilemez tabiiki) hem işçilik maliyetleri konusunda hem de iş gücü konusunda Türkiye rekabetçi bir ülke konumuna gelecek.

Ev aletleri kısmına gelince BSH Ev Aletleri Çerkezköy fabrikası A'dan Z'ye tamamen(üretim dahil) ev aletleri üretiyor. Türkiye'de yapılıyor. Vestel Manisa fabrikasında tüm ürünler A'dan Z'ye tamamen yerli üretim. Kalıplar vs. dahil. Sıfırdan üretiliyor yani.

Eyüp
16-04-2013, 12:28
Bizim ulkemiz neden boyle goruluyor anlayamiyorum , Sakarya'daki Toyota iscilik kalitesi olarak dunya 1.si olmus bir fabrika..

Egitimini verip takibini yaptigin zaman yurtdisindakilerden daha iyi uretim kalitesi oluyor..

Sercanius
16-04-2013, 13:39
yurtdışına ihracat yapan bazı otomotiv, beyaz eşya ve makine üreten yan sanayi fabrikalardaki üretim çok çok başarılı avrupa standartlarında. fakat iş otomobil fabrikalarındaki üretime gelince seviye bir anda yerle bir oluyor. Kalite çok çok düşük, bahsettiğiniz ***** markaya ait japonyadan gelen hoshin ekibi, olsun diğer japon ekipleri olsun hepsiyle bu konuyla alakalı birebir muhattap oldum, farklı farklı fabrikalarda kalite sorumlusu görevinde bulundum. Söyleyebilceğim tek şey üretim kalitemiz çok düşük, verilen ödüller ve birincilikler ise sunni, ödüller aslında fabrikanın yaptığı genel karlara veriliyor bir diğer amacı işçiye moral vermek. Aslında üretimimiz ancak rusya ile yarışabilecek seviyede kaldı ki avrupaya ihrac ettiğimiz ürünler alım gücü en düşük olan Avrupalı sınıfa hitap ediyor. Türki cumhuriyetleri ve ortdaoğu ülkelerindeki portföyden bahsetmiyorum bile.

cagri-35
16-04-2013, 21:43
Abi her sektörde değil tabiikide. Benim bahsetmek istediğim olay öyle ya da böyle bir şekilde hem otomotivde hem de diğer sektörlerde sanayi gelişiyor. İhracat konusunda dediğine katılıyorum. Benim savunduğum tez şu. İlerleyen zamanlarda belki 10 sene belki 20 sene (bilemiyorum artık süresini bunu kimse bilemez tabiiki) hem işçilik maliyetleri konusunda hem de iş gücü konusunda Türkiye rekabetçi bir ülke konumuna gelecek.

Ev aletleri kısmına gelince BSH Ev Aletleri Çerkezköy fabrikası A'dan Z'ye tamamen(üretim dahil) ev aletleri üretiyor. Türkiye'de yapılıyor. Vestel Manisa fabrikasında tüm ürünler A'dan Z'ye tamamen yerli üretim. Kalıplar vs. dahil. Sıfırdan üretiliyor yani.

Hakoya katılıyorum gercekten gıdıp bızzat görmek lazım yanı tabiri yok. Çin bambaşka bir dünya, ne amerika ne başka bir yer. Çin gelecekte çok çok farklı yerlerde olucak.

10-20 sene bence hayal, rekabetçilikse söz konusu zaten rekabetçiyiz çoğu ülkeye görede çok şükür üretimimiz daha iyidir ancak Çin'e bugün dünya'nın en büyük ekonomileri(üretime dayalı) rakip olamazken Türkiye'nin olabilmesi olanaksız malesef. Bende isterim bir Türk olarak bunu ama realist olmak lazım en azından şuan için.

Vestel örneğini çok iyi ve yakından biliyorum. Detaya çok girmek istemem. Kalıplar organizedeki fason tesislerde üretilir genelde beyaz eşya departmanında. Çözüm ortakları ile yani söz konusu kalıplar vestel tarafından üretilmemekte. Mesela ufak bir detay :icon_tup: