Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 xs gti a dönüşüm
arkadaşlar yurtdısnda 106 rallye modellerini 8v (tu5jp2) 16v (tu5jp4) e cevıren cok kısı gordum 106 da ıyı anlayalan arkadaşların yorumlarını beklıyorum zira bende motor mekanık ustasım duyum degıl kesın bılgıler ıstyorum lütfen sat gti al tarzı seyler söylemyın neler lazım olablilir silindir kapagı elektrık tesısatı ve ecu dısında kayıs gergısı bende 1 tane gti da 2 adet yorumları beklıyorum
Yurt dışında genellikle komple motor değiştiriyorlar. Sebebi şu sen 16v kapak takınca sıkıştırman baya baya düşecek performans almak yerine kaybedebilirsin. Ve 8v kolları çok ince. He ama diyorsanki elimde Tu5 bloklu bir araba var ben bunu yükleyeceğim. O yüzden sana 16v silindir kapağı, emme ve egzoz manifoldu cart curt şeylerin dışında 1 takım forged piston ile makinayı tamamlayabilirsin. Kollarıda GTI kol ile değiştirirsin yada onlarıda forged alırsın. Ayrıca yağ dönüş kanallarını felanda kontrol etmen lazım. Tam hatırlamıyorum ama onlarada işlem gerekebilir.
tesekkür ederim 8 v için de forget piston buldum 8 v olarak yuklemeye karar versem daha sağlıklı olarabılırmı sence ? bırde 8 v ayarlı tımıng kasnakları var 8 e tımıng olayına kafam yatmıyo pek ?
8v içinde forged piston var tabiki yükleyebilirsin ama öncelikle şuna karar ver. Beklentin ve hedefin nedir. Bu hedefine ulaşmak için ayırabileceğin bütçe nedir. Senin 8v motorun fabrika çıkışı 98 hp olanı bile var. Sen eğer 120 hp bana yeterli diyorsan aracını 120 hp yapabilirsin maliyette çok uçmadan. Ama daha yüksekte ise gözün 140-150 hp ye kadar çıkman mümkün ama maliyeti ucuz değil.
2 2500 tl ayrıablırım belkı 3 bın
sat gti al demiycem,
motor içine girmeden 0.4 - 0.5 bar turbo ile çok daha keyifle binersin.
motor içi piston dahi değiştirip 120 hp güce ulaşmaktansa motora bulaşmadan 130-140 hp hemde turbo, çok keyifli olacaktır.
2 2500 tl ayrıablırım belkı 3 bın
Harcayacağın 3000 liradan beklentin nedir onuda yaz ben sana olurunu olmazını söyliyim.
stock motora 0,5 turbo dıyosun mm pekı yazılım ne kullanıcaz veya enjektör degışmek gerekırmı
Harcayacağın 3000 liradan beklentin nedir onuda yaz ben sana olurunu olmazını söyliyim.
140 hp yeterlı olur
140 için en az 6 bin lira gerekiyor.
ozaman arkdaşın dedgı gıbı turbo mu dusunsek ?
Motor sağlığına güveniyorsan eğer turbo düşünebilirsin. Wideband ve basit bir ms2 beyin felan dahil sanırım 5 bin lira seviyesine gelir ve 140 hp yi yakalarsın. Ama dahada önemlisi torkun atmosferik 140 hp ye göre çok çok daha fazla olur.
motor kondiyonum iyi 113,000 de orj emsallerıne göre çok hızlı bi xs peki turbonun basıncını 0,5 bar a nasıl ayarıycam onu pek anlamıyrm ?
Turbo sana gelmez Hakanim :) atmosferikte devam
Turbo sana gelmez Hakanim :) atmosferikte devam
denesdık bı abı :) kırarmıyız dersın ?
denesdık bı abı :) kırarmıyız dersın ?
Gonul isterki zevkle bin ama turbo sana bana gelmez zahmetli yok alttan basma yok cok sikistirma yok istop etme yok dur kalka girme :) biz 1-2 sikan adamlariz bize pek gelmez cok kirariz
ozman ya gti makinesi alıcam yada gti son karar :)
kardeşim özel mesaj atmışsın, ama şu an işteyim rahat konuşamayız, hem burayada yazayım söyleceklerimi forum da bilgi paylaşımı esastır..
turbo uygulamasında en kritik mevzu yakıt ve ateşleme ayarları..
bunun için piggyback denen sıralı sistem LPG beyni mantığında , aracın mevcut beyni ile birlikte çalışan elektronik aletler var uygun maliyetli, bu alet ile hem yakıt hemde ateşleme ayarlarını değiştirebielceksin.
mesela
aem fic
greddy emanage
gibi türkiyede ikinci el bulunabilecek aletler iş görecektir.
turbo işin içine girip güç arttığından mevcut enjektörler yetmeyecektir, burda 1 takım enjektör alınması gerekir, ama uçuk birşeye gerek yok 4 tane gti enjektörü 0.5 bar a yetecektir fazlasıyla.
piggyback aleti ve 4 enjektörü araca taktıktan sonra elektronik kısmı halletmiş oluyorsun.
Geri kalan kısım mekanik.
turbo yu motora bağlamak için eksoz manifoldu ve turbo sonrası egzoz boruları aracına göre imal edilecek + hava emiş - intercooler - gaz kelebeği arasında borular araca göre imal edilecek.
Ana hatlarıyla turbo sistemi budur.
sana örnek olması açısından aşağıdaki konuyu okumanı tavsiye ederim, aynı motorlu araç:
http://www.techturkey.com/forum/project-cars/135010-shrek-vtr-saxo-turbo.html
ulasoztas1
17-04-2013, 17:33
eski xs'imle bende çok uğraşmıştım çok zevkli alettir. GTİ ın gölgesinde kalması beni daha da hırslandırıyordu. Gelelim asıl mevzuya üst kapağı değiştirmeyi bende düşünmüştüm ama ustam vazgeçirmişti astarı yüzünü geçer diye.. xs'in orjinal pistonları çukurdur onları düz pistonlar ile değiştirebilirsin sıkıştırmayı arttırmak için.
Ben kendi aracımda; gti piston, düz boru egzoz, yazılım, 14/60 mahruti, kapak taşlama ile gayet güzel sonuçlar almıştım.
Akhisar draglarında 0-400mt yi 16sn de alıyordum (bence iyi bir rakam).
Aykut106
17-04-2013, 17:43
sc lı quik vardı.Aynı motor mu oluryor acaba.turbo yerine supercharger dusunurdum ben olsam.sc seside cok hos bence:)
13 59 ayna mahrutı var fıltre egzoz suan speclerım yazılım ince conta port polısh düşünyrm gti pistonlarını alıp koymak olabılır ama rektefıyece sokup vermek gerekır blogu direk takarsam pistonları yag yakma sorunu olusabılır
sc lı quik vardı.Aynı motor mu oluryor acaba.turbo yerine supercharger dusunurdum ben olsam.sc seside cok hos bence:)
sc biraz amerıkan tarzına daha yakın karbüratölü beslemeye daha uygun sankı zaten rollınglerde 4500 devirde baıyorum sc 5000 rpmden sonra verimsiz diye bılıyorum
Hakan Kardeş selamlar,
Sanırım ikimizin arac motorları aynı.Öcelikle sana 8v için bulduğun pistonu sormak istiyorum ve fiyatını.
Benim linkteki piston gözüme çarptı 8v olarak ama uyumluluğunu bilemiyorum.
106 XSi 1.6L 8V Grp.A Wossner Forged piston & PEC Steel con rod package (http://www.performanceenginecomponents.com/products/product.asp?id=250334)
Ayrıca Newman marka birebir bizim araçlar için üretilmiş ekzantrik milleri var ,günlük kullanıma uygun PEUR/280/392 PH2 Fast Road Cam modeli var bunu standart enjeksiyon sistemi ile kullanabiliyorsun.
Yine direk bizim motorlar için tesisata hiç dokunmadan tak çalıştır beyin var VEMS marka.İşte linki ,
VEMS PnP for the Citroën and Peugeot 1.6 8v TU5JP (NFZ) with MP5.1_5.1 management system (http://www.dp-engineering.nl/shop-1/electronics/vems-pnp-psa-1-6-8v-tu5jp-nfz-mp5-1-5-1.html)
Custom 4-2-1 eksoz manifoldu yaptırabilirsin, yine istenirse custom ITB yaptırılabilir.
Şimdi tabi doğal olarak bukadar para harcamaya değermi sorusu sorulacak ki o araç sahibinin bileceği bir iştir kimseyi bağlamaz.Ben aracımı seviyorum ve tek kapı araç bana gelmiyor swap olayını da düşünmüyorum şu an için.Var olan bizim motorlar için üretilmiş parçalarla yavaş yavaş birşeyler yapacağım ,bu işler aceleye gelmez.
Yurtdışında yapılmış bir TU5 8v motor :)
http://img10.imageshack.us/img10/9418/tu5jpa.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/10/tu5jpa.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img40.imageshack.us/img40/8357/tu5jp2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/40/tu5jp2.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
pistonlar 570 euro yada 470 euro öyle bişey yurt dısına cıkma ihtımalım var bu yaz olmadı ciddi parçlar getiricem
pistonlar 570 euro yada 470 euro öyle bişey yurt dısına cıkma ihtımalım var bu yaz olmadı ciddi parçlar getiricem
O zaman irtibatı koparmayalım :)
Pistonlar konusunda yardımcı olurum niyetiniz var ise.
konusunu bulmuşken sorayım: aranızda TU 8V motora sübap ayarı yaptıran var mı?
motor ısınınca şakırdıyordu, sübap ayarı yaptırdım (emme 0.20 mm boşluk, eksoz 0.40 mm boşluk, soğuk motor), ama gene ısınınca şakırdama var..
Yaptırdıysanız ölçü nedir ve motor tamamen soğuyunca mı yoksa sıcakken mi yaptırdınız?
subap ayarı sıkcakken yapılmalı cunku ısınına metal az da olsa sekıl degıstırır ve sızın sogukken yaptıgınız olcu az mıktarda sapabılır 15 20 diye bılıyorum subap ayarlarını
subap ayarı sıkcakken yapılmalı cunku ısınına metal az da olsa sekıl degıstırır ve sızın sogukken yaptıgınız olcu az mıktarda sapabılır 15 20 diye bılıyorum subap ayarlarını
zaten ısınınca değişiyor orası kesin, çünkü motor ilk çalıştırdığımda hem sessiz hemde daha canlı..
ısındıkça şakırtılar artıyor, fan açmaya başladığında baya rahatsız ediyor. Performans ta hafif etkileniyor.
sen yaptırdın mı yakın zamanda? yaptırdıysan nerde yaptırdın?
kendım yapıyorum ben 15 emme 20 egzoz sıcakken 40 egzoz demişsın 40 çok fazla 30 bıle ses yapar yag olarak ne kullanıyorsun 10 40 daha ıyı olur 5 40 falan koyuyorsan
kendım yapıyorum ben 15 emme 20 egzoz sıcakken 40 egzoz demişsın 40 çok fazla 30 bıle ses yapar yag olarak ne kullanıyorsun 10 40 daha ıyı olur 5 40 falan koyuyorsan
0.20 - 0.40 peugeot web sitesinde de belirtilen bir değer ama (artı eksi 0.05 mm tolerans ile 0.15 - 0.25 emme, 0.35 - 0.45 egsoz önerilen ölçü)
senin dediğin ölçüleri deneyelim, esas olay motor sıcakken yapılması sanırım..
yağ 10 - 40 bu arada
tamircinin "ölçü normal, bu horozlarda (itici yani) boşluk vardır, yağ ısınınca ses yapıyordur" vs vs. konuşması sonrasıı "eeeeh senle mi uğraşcam beee!!!" diyip hırdavatçıdan sentil çakısı aldım (10 tl) :)
2 saat kadar bekleyip kapağı açtım, eksozlarda boşluk 0.35 mm idi (ustanın ayarladığı ölçü), boşluğu 0.25 mm e göre ayarlayıp 2 defa kontrol yaptıktan sonra kapağı kapatıp, dualar okuyarak marşa bastım (ilk defa sübap ayarı yaptım ***** :))
Sonra teste çıktım, ısınınca çıkan sesin %90 ı gitti. Çok az bir ses var hala.
Haftasonu rahat bir zamanda emme valflerini de boşluklarını 0.05 mm azaltıp duruma bakıcam.
Ses gitmezse, eksoz valflerinden 0.05 daha azaltıp tekrar deniycem.
Pejo için katalog değerleri baya büyük, nasıl böyle bir hata yapılıyor anlamak güç.
15 20 yap güven bana ayrıca hafif ses de olmalı cok sıkarsan yürürn azalır yakıtın artar hararetın artar ses rahatsız edıcı düzeyde degılse elleme bıle suan
15 20 yap güven bana ayrıca hafif ses de olmalı cok sıkarsan yürürn azalır yakıtın artar hararetın artar ses rahatsız edıcı düzeyde degılse elleme bıle suan
Senin söylediğin ölçüler motor sıcakken mi yoksa motor 2-3 saat soğuduktan sonra mı?
Şu anda ölçü emme 0.20 - eksoz 0.25 gibi (motor 2 saat bekledikten sonraki ölçü) - ısınınca bu ölçüler biraz daha büyüyor.
Her iki durumda da senin önerdiğin ölçüden büyük boşluklar.
Sesten kastım ilk çalıştırmadan sonra ısınınca ortaya çıkan ses.. derdim onu kesmek.
Isınınca ses yapmasın varmak istediğim nokta o.
Senin önerdiğin ölçüye kadar inerim diye düşünüyorum sesi kesmek için.
motor sıcakken yapıcaksın beklemden en fazla 15 20 dk bekle 15 20 kesın çözüm olur
Pert bir 106 gti motoru swaplasan da olabilir aslında hurdalıklarda dolu var.Hem çıkan motorunu da satarsın maddi olarak seni en az üzen bu olur bence hemde mekanik işlerle zaman kaybetmemiş olursun.Orjinal 106 gti beyin tesisatıyla da kullanabilirsin hem sıkıntı olmaz dite düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.