Orijinalini görmek için tıklayınız : GNS Typer Championship White EP3 Turbo project
3. yılımıza girdik, artık yeni bir başlangıç yapmak gerekti :) Keşke ilk gün yapsaymışım diyorum yalan yok.. Ufak ama benim yaklaşık 6 ayımı alan projemi sizlerle paylaşmak istedim.
http://i48.tinypic.com/10nzz2v.jpg
Motor
CP Flat top pistons
Manley Turbo tuff kollar
ARP kapak ve kol saplamaları
OEM yeni conta takımı
OEM yeni ana ve kol yatak takımı
OEM yeni yağ pompası
OEM yeni zincir ve zincir gergisi
OEM K20A2 Head -- PPR motorsports head work
OEM Çift yay kombo (s2000 dış(sarı) - PRB iç(kırmızı))
Ferrea subap kılavuzları and subap lastikleri
Skunk2 emme manifoldu
Şanzıman ve aktarma
Competition stage 4 clutch set
Mfactory 3-4 forged dişli takımı
4.38 Acura rsx types son dişli
Yeni 1-2 ve 3-4 senkromeç maşon setleri
Kumho semi-slicks lastikler
Turbo kit
Precision SC5858 0.82 A/R V-band JB turbo
Tial 44MM MV-R Wastegate
AFI sidemount turbo manifold (v-band)
OEM EVO9 intercooler (Mishimoto s-line intercoolerim yedekte mevcut yetmediği taktirde)
Custom intercooler and egzoz
HKS SSQV4 BOV
Badlanz 3" cutout
Fuel & Electronics
Hondata Kpro
Omni 4 bar MAP sensor
K-tuned TPS sensor
AEM Wideband
Aem boost selenoid
Apexi turbo timer
Prosport gauges (EGT-boost-oil temp-oil press)
Aeromotive in-tank fuel pump
ID1000CC enjektörler
K-tuned benzin kütüğü
Süspansiyon ve fren
KW Variant 2 coilover
EBC Redstuff balatalar
İşlevsel olmayan ekstralar :)
FN2 koltuklar
Integra type-r momo direksiyon
Emeği geçen HERKESE teşekkürler
Çalışılan garajlar (sırasıyla)
Honda Ayışığı
PPR Motorsports
Custom garage
Ecufast
Parçaların alındığı firmalar
Real street performance
AFI Turbo
Projeme başlamadan önce bir kaç foto
http://i45.tinypic.com/ekescz.jpg
http://i45.tinypic.com/2vbwqjr.jpg
Ve başladık. Sonraki 2000 km boyunca (rodaj) turbo alt yapılı atmosferik motor olarak devam ettik. Bu süre içerisinde turbo ile alakalı malzemeleri tedarik ederek vakit kazanmış olduk.
71.061 km de motoru indirdik.
http://i49.tinypic.com/2mctuz6.jpg
http://i47.tinypic.com/uvdah.jpg
Devamı fotoları ekledikçe geliyor :)
Bu konu niye gözden kaçmış :D
Jeandan-R
05-05-2013, 01:59
Sc6262 koymadı ondan oldu hep bunlar :P
Yeni onayladı özgün, ayın 19 unda açmıştım ben başlığı ondan tarih eski gözüküyor sanırım :)
Motorla kasanın sıfır alındığından beri ilk ayrılışından olsa gerek, pek bir yadırgadım motorsuz halde arabamı, ya da arabasız halde motorumu mu desem bilemedim :)
http://i44.tinypic.com/102ngv6.jpg
Çıkan krankımız, gayet iyi durumda, halen aktif olarak kullanılıyor
http://i43.tinypic.com/30hnakj.jpg
71.061 km boyunca görevini başarıyla yerine getirmiş olan sorunsuz kol pistonlarımız :D
http://i42.tinypic.com/317a8ut.jpg
Motoru açınca yapılması gereken ilk hareketlerden biri kapağımızı PPR motorsports Kaan'a vermek oldu. Kapağımızın orjinal hali aşağıdaki şekildedir
http://i39.tinypic.com/2062dzb.jpg
http://i44.tinypic.com/34ov5g0.jpg
Yaklaşık 1 hafta sonra aldığımız kapağımız, başarılı!
http://i43.tinypic.com/315emaa.jpg
o zaman maşallah diyelim doğu herşey istediğin gibi olur sorunsuzca uzun zamanlar gazlarsın inşallah :)
İlk gelen parçalarımız, parçalar geldikçe takana kadarki süreçte açıp kurcalamanın tadı ayrıydı tabi :)
Kol, kapak saplamaları, yağ pompası, zincir ve zincir gergisi
http://i39.tinypic.com/2lvkzub.jpg
Pistonlar ve debriyaj
http://i42.tinypic.com/11seekm.jpg
http://i40.tinypic.com/sgu8mo.jpg
Emektar kol piston ile yeni kol kıyaslaması yapayım dedim, aradaki fark bariz :)
http://i41.tinypic.com/33b3ll5.jpg
maşallah aracınıza ve projenize, sorunlarla karşılaşmazsınız umarım.
Hersey gonlunce olsun kanka emegine saglik
maşallah tahmini kaç hp'ler hedefliyorsunuz?
maşallah tahmini kaç hp'ler hedefliyorsunuz?
http://www.techturkey.com/forum/dyno-sheets/149614-civic-typer-turbo-gns01.html
inventor
05-05-2013, 22:21
güzel proje inşallah istediğiniz gibi olur
o km deki motoru nasıl kıyıpta açtınız :) orjınal pistonlar boynu bükük çıkmışlar :)
güzel proje inşallah istediğiniz gibi olur
o km deki motoru nasıl kıyıpta açtınız :) orjınal pistonlar boynu bükük çıkmışlar :)
Önce güvenlik :D
Teşekkürler
cem_subasi
06-05-2013, 14:39
Maşallah kozzy'nin orda görüyorum bazen :)
Maşallah kozzy'nin orda görüyorum bazen :)
Teşekkürler evet orada oturuyorum.
Akşama diğer fotolar geliyorrr
Sırasıyla gelen diğer parçalarımız
Külbültör, kapak contaları ve Ferrea subap lastikleri
http://i39.tinypic.com/apix7b.jpg
Guide larımızın durumu iyi olmadığı için (hatta 1 tanesini kırık olarak çıkınca) ferrea subap kılavuzları tercih ettim.
http://i41.tinypic.com/24fw8lf.jpg
Senkromeç-maşon takımları, v kayışı ve zincir gergisi
http://i39.tinypic.com/5o8ujc.jpg
Toplu alım yaptığım s2000 yağ filtreleri :D
http://i41.tinypic.com/6htdef.jpg
Atmosferik olarak toplanmaya hazır!
bLackModeL
07-05-2013, 09:20
maşallah allah kaza bela vermesın sorunsuz bınmek nasıp eylesın uzun yıllar boyunca gule gule kullanırsınız ınsallah
onursoytam
07-05-2013, 09:56
allah ağız tadıyla binmek nasip etsin
Dou tirsma al 2 ye gel yanima. 2 de 80 de başlarim 90 da birakirim. Yiyosa gel.
Maşallah kardeşim :D
maşallah kazasız belasız sürüşler
-Murat Özcan-
07-05-2013, 13:20
maşallah kazasız belasız sürüşler nasip etsin rabbim..
HellRot06
07-05-2013, 13:31
Maşallah güzel sonuçlar çıkacağı şimdiden belli oluyo :)
ceratoniaorg
07-05-2013, 16:47
Sonuçlar zaten belli: http://www.techturkey.com/forum/dyno-sheets/149614-civic-typer-turbo-gns01.html
Maşallah kardeşim kazasız belasız daha iyilerine inş.
Maşallah maşallah Doucum, bundan sonraki aşamalarda 3-4 yerine akslara dikkat daha çok :)
Kazasız belasız sıkıntısız, çok güzel oldu araban bence :)
maaşallah istediğiniz gibi olur umarım kazasız belasız en sevdiğim typer lardan bu araba arasıra görüyorum acıbademde :)
MaşAllah kankacım.
Eline emeğine sağlık.
Beyler konunun Project Cars kısmında olduğunun farkında mısınız ? Bir çok hayırlı olsun maşallah tarzı yazı var. Teknik olarak sormak istediğiniz yada tavsiye/belirtmek istediğiniz bir nokta yok ise sadece teşekkür butonunu kullanalım.
Rektifiye işlemlerinin ardından motorun toplanma aşamaları
CP nin piston etek yapısından ötürü ölçü alırken pek bir endişeliydim, konu ile alakalı vaktinde CP ye mail atmıştım ve %8.5 boşlukta karar kıldım. CP nin konik etek tasarımından ötürü ölçü alınan yer çok önemliymiş bunu da tecrübe edinmiş oldum.
http://i40.tinypic.com/1h8flu.jpg
Silindir kapağının toparlanma süreci
http://i40.tinypic.com/15s1kwm.jpg
Son olarak şanzımanda değişen senkromeç maşon takımı ile beraber artık birleştirme sürecine geçebiliriz. İleriki aşamalarda 3-4 dişli değişiminden de söz edeceğim.
http://i39.tinypic.com/33kf6s6.jpg
http://i39.tinypic.com/z8g87.jpg
Bu aşamadan sonra artık motoru aracın üzerine atmak kaldı
http://i43.tinypic.com/xaxi0.jpg
Turbolanmadan hemen önce kompresyon testi, işlem tamamdır!
CP pistonlarınızda ölçü farkı çok çıktımı. Yani etikette belirttikleri standart ölçüler ve boşluk oranlarını değiştirmeniz gerekti mi ?
CP pistonlarınızda ölçü farkı çok çıktımı. Yani etikette belirttikleri standart ölçüler ve boşluk oranlarını değiştirmeniz gerekti mi ?
4 pistonun kendi arasındaki fark sıfıra yakındı, pistonları numaralandırmaya gerek kalmayacak kadar hassas bir üretim yapılmış.
CP nin diğer pistonlardan ölçü alırkenki farkı (en azından wiseco ile kıyasladığımda) etek kısmına doğru konik bir biçimde genişliyor, nereden ölçü alındığını bilmek çok mühim oluyor bu noktada. Eteğin en alt noktasından yukarı doğru 0.5 inç mesafe yukarıdan almak gerekiyormuş. :) Wisecolarda yapıldığı gibi en alt noktadan ölçü alındığı taktirde esas ölçü alınması gereken noktada boşluk çok yüksek olduğundan bir kaç sert kullanımdan sonra aşırı boşluktan çeşitli sorunlar ortaya çıkabiliyor.
CP ye mail attığımda şu şekilde bir cevap aldım,
Günlük kullanım ve 20 psi yı geçmeyecek basınçlarda kullanacaksanız %7-8.5
Sıcak motor ile 20 psi dan yüksek basınçla kullanacaksanız %8.5 - 10
Soğuk motor (radyatörsüz sanırım) veya çok yüksek basınçla kullanılacaksa %10-11
Başka bir sorunuz varsa sormaktan çekinmeyin, ben bu sırada diğer fotoları yüklüyorum.
Motoru attıktan sonra ilk marş, fan açtıktan sonra yağ değişimi yaptım.
http://i39.tinypic.com/a5dkk1.jpg
Rodaja başladığımda görsel olarak bir iki müdahalede bulundum
Bunlardan benim için en önemlisi FN2 koltuklar, tanesi 35 kg olmasına rağmen inanılmaz konforlu ve aynı zamanda vücudu saran yapısı var, EP3 koltuğundan sonra çok etkileyici geldi.
http://i40.tinypic.com/33blnhz.jpg
Ayrıca Integra typer (dc5) momo direksiyonunu taktım, hem orjinal hem de diğerlerinden farklı :icon_tup:
http://i39.tinypic.com/334kewl.jpg
İç mekana bunları yaparken dışarıyı unutmak olmaz, fotoğraflar EMG kardeşim arabamın boyasını adam ettikten sonra :) Genelde beyaz renge parlamaz derler ama parladı.
http://i42.tinypic.com/30us7k2.jpg
http://i44.tinypic.com/4qq0qg.jpg
http://i41.tinypic.com/2yy5ie0.jpg
Tabi bu sırada rodaja devam, araba Emredeyken bile ricada bulunmuştum araba soğudukça çalıştır ısınsın diye :)
Bu arada rodaj yapanlara bir öneri, manyetik tapa pulundan mutlaka edinin. Baya işe yarıyor
http://www.tegiwaimports.com/images/l/tegiwa-magnetic-engine-gearbox-oil-sump-plug-1194.jpg
Rodajı nasıl yaptığımı merak edenler olacaktır, örnek vermek gerekirse zekeriyaköydeki rampayı belki bilenler vardır, 3-4 dakika kompresyonla inersiniz yavaş yavaş, o rampayı 5-6 kere inip çıktım arabanın motorunu yaptıktan sonra. Bunun gibi bulduğum tüm rampa aşağı yerlerde kompresyonla giderek segmanları oturtmaya çalıştım.
Max kompresyon (çok yüksek devire çıkmadan)
Yarım gaz tatlı sert hızlanma (ilk 200 km)
Yaklaşık 1 ay boyunca her gün düzenli arabayı çalıştırıp ısıtıp soğutma
500 km de yağ değişimi ve bundan sonra dip gaz kullanım ve kompresyona devam (motor sıcaklığı normal çalışma aralığında iken)
Aynı şekilde ısıtıp soğutmaya devam
5w-40 tam sentetik kullandım atmosferik kullandığım süre boyunca (2100 km). İnce yağ olmasına rağmen sıfır yağ eksiltme iyi haberdi. :)
Bu süre içinde değişiklik yaptığım ufak şeyler oldu, mesela Mishimoto termostat ve fan müşürü almıştım, fakat özellikle kışın 70 dereceleri su ısısı geçemediğinden ötürü değişiklik yaptım ve orjinal fan müşürü ve termostata geri dönüş yaptım. Şu an bile gayet yeterli performansı sergiliyor soğutma sistemi, işin açıkçası boşuna almışım tecrübe oldu :)
dogu ilk once masallah canli gordum sesi durusu gidisi on numara
yakin zamanda bende rodaja baslicam. bu manyetik tapanin islevi tam olarak ne oluyor ? ve nereden temin edebilirim?
dogu ilk once masallah canli gordum sesi durusu gidisi on numara
yakin zamanda bende rodaja baslicam. bu manyetik tapanin islevi tam olarak ne oluyor ? ve nereden temin edebilirim?
Cihan öncelikle teşekkür ederim düşüncelerin için :)
Manyetik tapanın görevi, çıkan çapakları toplamak. Mıknatıs var ucunda ve rodajdayken oluşabilecek çapakları toplamaya yarıyor, böylece yağ sisteminde çapaklar dolaşmamış oluyor.
Yağ filtresi her ne kadar bu görevi üstlensede onun bile yakalayamadığı çapaklar olabiliyor. Özellikle rodaj zamanı kullanmanın büyük önemi var. Hatta yağ filtresinin etrafına sarılan mıknatıslı sargı takmanı da öneririm, o da etkili olacaktır. Ebay de bulabilirsin bu ürünleri sorunsuz geçer gümrükten.
Yağ filtresinin mıknatıslı kılıfı şu şekilde
http://www.expeditionexchange.com/filtermag/DSC04500.jpg
Gunes G.
09-05-2013, 10:08
Hayirlisi olsun Dou, basinci aciyormussun ufaktan haberlerini aldim :) Insallah guzel gucler alirsin.
Bu arada yag basinci dusmesin diye kendini yiyen biri oldugun icin su standart yag filtresi yerine adam gibi bir filtre alip tak, bu olabilir mesela.
http://www.hkseurope.com/images/news/52009-AK001-3.jpg (http://www.hkseurope.com/news/story.asp?NewsID=51)
Detaylar icin resme bas :)
Sağol her şey için, senden daha iyilerini bekliyoruz :)
Yağ filtresi iyiymiş yağı değişirken denemek isterim.
S2K filitresinden başka birşey kullanma gerek yok
Hondaların yağ basıncını evolarla kıyaslamayın
Evoda yağ soğutucu var k20 de stock sogutucu yeterli artıyor bile :)
inventor
09-05-2013, 12:55
Aslında bu filtre ve tapadan toplu alsak olmazmı
Motoru yaptıktan yaklaşık 1500 km sonra ufak bir hızlanma videosu çektim (atmosferik iken)
Aracın üzerinde shortram filtre (idareten taktığım), rbc ve port polish var.
Katalizör - oem susturucular ve headers takılı halde, ağır fn2 koltuklar ve uzun şanzımanı unutmamak gerek :)
VjnF6t4IB7E
Turbolamadan önce son günler :)
Rodajı yaparken o sırada turbo parçalarının siparişini geçmekle meşguldüm
Sırasıyla gelen parçalarımız
Precision turbo ve v-band flanşları
http://i42.tinypic.com/muu13a.jpg
Toplu alım yaptığım BKR9 bujiler, Omni 4 bar map sensörü ve AEM boost selenoid
http://i41.tinypic.com/2btlhe.jpg
HKS SSQV4 - AEM Wideband - Dei sargı ve 3" Cutout
http://i41.tinypic.com/ad2ir5.jpg
Aeromotive benzin pompası - ID1000 ler - Fittinglerim
http://i39.tinypic.com/apgz1e.jpg
Tial 44mm WG ve yay takımı.
http://i40.tinypic.com/35ajihd.jpg
Yaklaşık 9 hafta beklediğim ama beklediğime değdi diyebileceğim AFI turbo manifoldum. İşçilik 10/10 ve full race ile kıyasla fiyatları çook makul. Bu kadar uzun süreceğini bilseydim ilk siparişim manifold olurdu :) :)
Turbomun egzoz housingi v-band tercih ettiğim için sadece AFI ve JDL firmaları k serisi için sidemount v-band turbo manifoldu üretiyordu. Bu kısıtlı seçenekler arasında AFI yi tercih ettim.
Neden v-band? Olası bir sökme takma senaryosu çok daha basit ve kısa sürede gerçekleşebiliyor. Tabi flanş ve kelepçelerin hepsi ekstra maliyet demek.
Üretim aşamasından bir foto
http://i43.tinypic.com/308v5m0.jpg
9 haftalık bekleyişin sonu
http://i44.tinypic.com/2yzlml1.jpg
Yedekte tuttuğum Mishimoto S-line intercoolerim, şu anda 14 psi da halen Evo 9 intercooleri canavar gibi!
http://i41.tinypic.com/35btly9.jpg
Egzoz işine başlayabiliriz!
İlk provalardan bir kaç foto, dün bir kaç değişiklik yaptım fotolarını sırasıyla paylaşacağım. Artık wg borusu aşağıya iniyor ve downpipe de bir kaç değişiklik yapıldı. Önceki hali aşağıdadır. Yeni halini yakın zamanda ekleyeceğim.
http://i44.tinypic.com/2med8uq.jpg
76 lık ara borular, 76 susturucu ve cutout
http://i41.tinypic.com/2wbrzgj.jpg
En sonda stock susturucu duruyor, bir kaç çevirmede bağlanmaktan kurtardığını belirtmem gerek :)
İş güçten bayadır boşladım.
Güncele gittikçe daha da yaklaşıyoruz. Daha önce parça parça yüklediğim video/bilgileri tek çatı altında toplamam iyi oldu.
EfWzES5qq10
Bu videoda 4. vitesi doğrama anım var, daha önce topic açmıştım. 12 psi da 4 e atınca dümdüz oldu dişli. Hiç hırpalamam normalde vitesleri ama işte olacağın önüne geçilmiyor.
http://i43.tinypic.com/v74ljp.jpg
Tabi hemen önlemimizi aldık. Kırılmışken aynısını almak olmaz. Semi-helical forged gear set.
Oranları 1.304 3rd -- yaklaşık 175 te bitiyor.
1.080 4th -- 215 gibi bitiyor.
http://i41.tinypic.com/24wg42e.jpg
http://i44.tinypic.com/308yxr4.jpg
Parça siparişini vermeye başladığım tarih 2012 mayıs idi, yani tam 1 sene oldu. Şu an motoru yapalı 6.500 km, turbolayalı 4.400 km oldu ve 1.1 bar basıyorum. Sırada Boost selenoid montajı ve yeni dp + wg borusunun fotolarını paylaşacağım.
Beyaz da bir ayri ya type r in....
Masallah cok iyi....
HellRot06
31-05-2013, 23:22
Hay maşallah çok fena olmuş :)
günlük kullanımda turbo basıncı kaç acaba ? aynı mı :confused:
İyi dilekleriniz için çok teşekkürler
günlük kullanımda turbo basıncı kaç acaba ? aynı mı :confused:
Boost selenoid bozuk çıktığı için 0.8 bar a geri döndüm, günlük kullanılabilinir seviyede halen.
WG yayını değiştirerek yine 1.1 bar basarım yakında :)
Bu arabayı yaparken hiç bir zaman "yarış arabası" olarak yapma planım yoktu zaten, bu sebepten 1.1 barda da gayet günlük kullanılabilinir bir araç.
İstanbulparktan güzel bir hatıra fotoğrafı
http://i43.tinypic.com/8xq0kk.jpg
İyi dilekleriniz için çok teşekkürler
Boost selenoid bozuk çıktığı için 0.8 bar a geri döndüm, günlük kullanılabilinir seviyede halen.
WG yayını değiştirerek yine 1.1 bar basarım yakında :)
Bu arabayı yaparken hiç bir zaman "yarış arabası" olarak yapma planım yoktu zaten, bu sebepten 1.1 barda da gayet günlük kullanılabilinir bir araç.
peki alt devirlerde orjinal şanzıman olsa sıkıntı çıkarmıyormuydu , sizin şuan 4 farklı sanırım diğerleri değiştimi
3 ve 4. Vites oranlarim uzun su anda, ayrica 5 ve 6. Vitesler ile cok uyumlu oldu
Orjinal sanzimanda en kirilgan vitesler 3 ve 4.
1 ve 2 de zaten basmam kesiciye giriyor direk kiyamiyorum
typer532
03-06-2013, 20:51
masallah allah kazasız belasız kullanmayı nasıp etsın
fthoskay
03-06-2013, 20:51
Allah ağız tadıyla binmek nasip etsin. Maşallah.
Kocaman maŞallah emege saygi...
İyi dilekleriniz için hepinize çok teşekkür ederim. :)
Maşallah 41 kere.böyle bir setup için tahmini bir motor ömrü varmı?
individual
04-06-2013, 23:15
Dou hayırlı olsun.güzel bir proje olmuş.
PreludeBB2
05-06-2013, 22:07
günlük kullanımda turbo basıncı kaç acaba ? aynı mı :confused:
Berkan özel mesaj kutun dolmuş. Oradaki msj ları kontrol edebilir misin? Sana birkaç mesaj yazdım. Ulaşamadığım için buraya yazmak durumunda kaldım. :)
Herkese teşekkürler iyi dilekleriniz için
Maşallah 41 kere.böyle bir setup için tahmini bir motor ömrü varmı?
Çok teşekkürler
Dünyada ve tr de yarış amaçlı kullanılan turbo k20 lerin bile 20.000+ km yaptığını düşünürsek, günlük kullanılan (karma kullanım diyelim) düzgün yapılmış bir k20 nin 50.000+ i devirebilmesi gerekir, gerekli bakımları gereken zamanda yapıldığı taktirde.
Kullanım çok önemli, soğuk motorla gazlamamak, kesiciye sokmamak ömrü uzatan etkenler, bu sadece k20 için değil tüm motorlar için geçerli.
Tabiki mekanik spor, işin içinde şans faktörüde var, misal olarak alınacak kötü benzin her şeyi çöp edebilir bu tip etkenlerde var. 7000 km dir problemimiz yok çok şükür.
Bastan sona begenerek takip ettim
Kimse bosluk degerlerini paylasmiyor gizli kaliyor en yakin arkadaslarim bile benden saklamisti motoru yaparken paylestigin degerler icin ayrica tebrik ederim
Cok iyi proje keske turbon 62 li serilerde olsaydi:D
Bastan sona begenerek takip ettim
Kimse bosluk degerlerini paylasmiyor gizli kaliyor en yakin arkadaslarim bile benden saklamisti motoru yaparken paylestigin degerler icin ayrica tebrik ederim
Cok iyi proje keske turbon 62 li serilerde olsaydi:D
Tesekkurler
Hedef gucum 400 550 hp araliginda oldugundan oturu 58mm iyidir. Bu guclerde 58mm fazlasiyla yeterli :)
62mm takmak zor degil ama cidden gerek yok cunku yaris arabasi olarak kullanmiyorum. 62 yi k24 yapsaydim tercih ederdim
Tesekkurler
Hedef gucum 400 550 hp araliginda oldugundan oturu 58mm iyidir. Bu guclerde 58mm fazlasiyla yeterli :)
62mm takmak zor degil ama cidden gerek yok cunku yaris arabasi olarak kullanmiyorum. 62 yi k24 yapsaydim tercih ederdim
anladım hayırlı olsun
teknik olarak kafamda ki sorulardan birini yapmışsın rodajı neden atmo yaptın basınc altındaki ısıyla yapsan daha iyi olmaz mıydı yada daha mı kötü olurdu senin fikrin nedir
anladım hayırlı olsun
teknik olarak kafamda ki sorulardan birini yapmışsın rodajı neden atmo yaptın basınc altındaki ısıyla yapsan daha iyi olmaz mıydı yada daha mı kötü olurdu senin fikrin nedir
Çok teşekkürler
Rodajı atmosferik yapmamın bir kaç sebebi var
Birincisi turbo parçalarımı o süre içerisinde siparişini geçtim, gelmesini bekleseydim bir kaç ay geç çıkardı arabam yola. Temmuz başında atmosferik olarak rodaja başlamıştım, turbo parçalarımın hepsinin elime geçmesi ekim başını bulmuştu, ekim ayına kadar atmosferik olarak hem rodajını bitirdim hemde o süre içerisinde arabamı kullandım.
İkincisi atmosferik base map ile sadece kendim afr ayarlayarak "sağlıklı" bir şekilde rodaj yaptım. Turbo olarak rodaja başlasaydım ayar problemi baş gösterecekti. Segmanları oturtma işlemini turbo ile ayarsız yapmak imkansız ve çok riskli idi ama atmosferik iken gayet kolay bir halde yaptım.
Çok teşekkürler
Rodajı atmosferik yapmamın bir kaç sebebi var
Birincisi turbo parçalarımı o süre içerisinde siparişini geçtim, gelmesini bekleseydim bir kaç ay geç çıkardı arabam yola. Temmuz başında atmosferik olarak rodaja başlamıştım, turbo parçalarımın hepsinin elime geçmesi ekim başını bulmuştu, ekim ayına kadar atmosferik olarak hem rodajını bitirdim hemde o süre içerisinde arabamı kullandım.
İkincisi atmosferik base map ile sadece kendim afr ayarlayarak "sağlıklı" bir şekilde rodaj yaptım. Turbo olarak rodaja başlasaydım ayar problemi baş gösterecekti. Segmanları oturtma işlemini turbo ile ayarsız yapmak imkansız ve çok riskli idi ama atmosferik iken gayet kolay bir halde yaptım.
Eyvallah.....
Geçen cumartesi çektiğimiz video, gariban bey e teşekkürler video için
2 kişiyiz (105 + 120 kg) araba sökük değil
1.0 peak, 0.9 cont, yolda aşağı bir eğim yok hatta çok hafif yukarıya doğru eğim bile diyebiliriz. Boş yol bulmak zordu o gün :(
HQ olarak izleyebilirsiniz
SuWS03iFi4I
Gariban'ın videonun sonundaki sözleri de bonus olsun :D
Masallah Dou emeginin karsiligini almissin, kazasiz belasiz...
kardesim masallah bu nedir yaw bastikca dahada bas diye bagiriyo sanki:)allah kaza bela gostermesin...
kazasız belasız sıkıntısız günlerde kullanırsın inşallah
Çok teşekkürler arkadaşlar iyi dilekleriniz için
Bu cumartesi kısmetse tek başıma çekme niyetim var videoyu :D
Maşallah, gazlayınca boşa atmayın yahu yağlasın hayvan, bir de balatalar titriyor gibi ses çıkarıyordu sanki ya da ben yanlış duydum :)
Maşallah, gazlayınca boşa atmayın yahu yağlasın hayvan, bir de balatalar titriyor gibi ses çıkarıyordu sanki ya da ben yanlış duydum :)
Teşekkürler
Gittiği gibi dursa süper olacak :D sdfsduahsuahaa
Teşekkürler
Gittiği gibi dursa süper olacak :D sdfsduahsuahaa
aklima şey geldi, biri bazooka için nasıl durduruyorsunuz dediğinde Adem Bey, durduramıyoruz yazmıştı direk :hahaha:
kickboxer
13-06-2013, 17:11
okuz:D adam sana nasıl durcaksın merak ediyorum diyor korku içinde:D heeaaa diyon
bu arada maşallah kankacım hem hızlısın hem pl......
@kikböksör= sikinti yok kankaaaaa
aklima şey geldi, biri bazooka için nasıl durduruyorsunuz dediğinde Adem Bey, durduramıyoruz yazmıştı direk :hahaha:
Kulakların iyi duyuyor yalnız
Videodan avans vurdumu onuda duyarmısın :D
@kikböksör= sikinti yok kankaaaaa
Kulakların iyi duyuyor yalnız
Videodan avans vurdumu onuda duyarmısın :D
Duymadım ama ilk bastığınızda ve gazı bırakmadan önce arıza yaktı 1-2 kere avans çalışıyor :D
Sesi biliyorum çünkü yaşadım :)
brkkksln
13-06-2013, 17:24
çok güzel maşallah. ama 6 bana çok uzun geldi videoda.sanırım 9000 lerde 6 da 290 civarı süratlere dayanır araç.
ileride ne kadar basınç düşünüyorsunuz? kazasız belasız gazlamalar.frenler önemli...
Duymadım ama gazı bırakmadan önce arıza yaktı 1-2 kere avans çalışıyor :D
Çalışıyorsa sıkıntı yok :D
çok güzel maşallah. ama 6 bana çok uzun geldi videoda.sanırım 9000 lerde 6 da 290 civarı süratlere dayanır araç.
ileride ne kadar basınç düşünüyorsunuz? kazasız belasız gazlamalar.frenler önemli...
Aslında 6 değilde 3-4-5 arası baya kısaldı dişli aldıktan sonra, oranlar uzun ama hızlı hızlı çevirebiliyor bu sayede 3-4-5 i çevirip 6 ya attığımda uzunmuş gibi geliyor, 5 ve 6. dişli oem bi değişiklik yok
1.2 basmışlığımda var, ama gerek yok havalar sıcak günlük kullanımda bu basınçlar yeterlidir. İddialı bir deneme olursa 1.2-1.3 basabilirim rahatlıkla.
bu akşam yine şahaneydi GNS, maşallah :)
Çok sevdiğim arabam bugün itibariyle satılmıştır, yeni sahibine hayırlı olsun, yabancıya gitmemesi beni çok sevindirdi.
Bundan sonraki yapılan değişikliklerde aynı başlık üzerinden dilerse kendi devam edebilir. Ben de yurt dışından takipte olacağım :)
Çok sevdiğim arabam bugün itibariyle satılmıştır, yeni sahibine hayırlı olsun, yabancıya gitmemesi beni çok sevindirdi.
Bundan sonraki yapılan değişikliklerde aynı başlık üzerinden dilerse kendi devam edebilir. Ben de yurt dışından takipte olacağım :)
binicez üstüne vurucaz kırbacı vurucaz kırbacı :D hayırlı olsun ikinize de yavrum :)
Hayırlı olsun alanada satana.
asmisinsan
19-07-2013, 09:07
geçen murat abide bakımdaydı yeni sahibine hayırlı ugurlu olsun
Hepinize iyi dilekleriniz icin cokkk tesekkur ederim :)
geçen murat abide bakımdaydı yeni sahibine hayırlı ugurlu olsun
Evet arabayi vermeden evvel subap ayarini yaptirdim ve fren hidroligini degistim ki rahatca gazlayabilsin diye
Tesekkurler
Alperen325
19-07-2013, 17:57
Maşallah çok güzel proje olmuş kazasız belasız manyetik tapayı rodajda ilk defa sizde gördüm yada yazan yoktu iyimiş :)
süperrrr cok beğendm bı araç
gokcell13
25-10-2013, 14:33
Maşşallah güzel emek ve para harcanmıs bir proje.İnş gonul rahatlıgı ile binersin.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.