Orijinalini görmek için tıklayınız : Süspansiyon Sertliği ve Lastik Yanağı-Jant Çapı Hakkında
Arkadaşlar aracımda Eibach ın komple suspansiyon sistemi var ( amortisörler, yaylar, viraj demirleri ) ve bayağı sert bir süspansiyonum var. Aracın üzerinde orijinal jantları, orijinal lastik ebatlarıyla mevcut (225/55/16).
Benim merak ettiğim husus şu, mesela ben aracıma 18 inç çapı olan König miligram jantı koysam, yanak 40'a ve 35'e düşecek diye tahmin ediyorum. Sert süspansiyonumla birlikte bu, bana problem çıkartır mı? Janta zarar verir miyim? Bu jant kaliteli midir, tavsiye eder misiniz? Baloncuk yapma ihtimali yüksek midir?
Son olarak, aracıma önerebileceğiniz hafif, sağlam ve özellikle arka için geniş offsetli (9,5 en az) jant var mıdır?
aracta sertlik derecesi belrgin derecede artar,kaliteli lastikle bi derece onune gecilebilir
Sorduğun soruların hemen hepsinin cevabı : Oladabilir olmayada. Tamamen kullanımına kalmış bi durum. Eğer çok dikkat etmezsen aktarma organlarına, süspansiyon elemanlarına, jantına lastiğine zarar verebilirsin, edersen zarar vermeyede bilirsin. Kullanıma kalmış
Sorduğun soruların hemen hepsinin cevabı : Oladabilir olmayada. Tamamen kullanımına kalmış bi durum. Eğer çok dikkat etmezsen aktarma organlarına, süspansiyon elemanlarına, jantına lastiğine zarar verebilirsin, edersen zarar vermeyede bilirsin. Kullanıma kalmış
İyi de, benim kastettiğim, örneğin araçla 130 la gidiyorum bir anda bir çukur çıktı karşıma ve frenlesem de hızlıca geçtim üzerinden. Bu, janta veya başka bir şeye zarar verir mi. Bu benim kullanımımla alakalı değil. Her an çukur var mı yok mu tarayarak gezmiyorum açıkçası. Dikkat etmek ayrı bir şey, ona adapte olarak arabayı kullanmak ayrı bir şey.
Jantınız muhtemelen yamulur.
İyi de, benim kastettiğim, örneğin araçla 130 la gidiyorum bir anda bir çukur çıktı karşıma ve frenlesem de hızlıca geçtim üzerinden. Bu, janta veya başka bir şeye zarar verir mi. Bu benim kullanımımla alakalı değil. Her an çukur var mı yok mu tarayarak gezmiyorum açıkçası. Dikkat etmek ayrı bir şey, ona adapte olarak arabayı kullanmak ayrı bir şey.
Low&Slow diye bir tabir vardır tüm dünyada sebebi nedir bilir misin?
Basıksan yavaş gideceksin, yavaş gitmeye adapte olacaksın. (Yolun düzgünlüğünden emin olmadığında.) Yok öyle hem ince yanaklı lastik kullanayım hem basık olayım hemde heryolda uçayım kaçayım :)
Kuvvetle muhtemel jantın eğilecek, belki lastiğin balon yapacaktır. Ki 130 gibi bir hızla çukurdan geçmeye göre gayet normal karşılanacak bir durum. Aktarma organlarına da iletilmemiş diye sevinmek bile gerek bence :)
Low&Slow diye bir tabir vardır tüm dünyada sebebi nedir bilir misin?
Basıksan yavaş gideceksin, yavaş gitmeye adapte olacaksın. (Yolun düzgünlüğünden emin olmadığında.) Yok öyle hem ince yanaklı lastik kullanayım hem basık olayım hemde heryolda uçayım kaçayım :)
Kuvvetle muhtemel jantın eğilecek, belki lastiğin balon yapacaktır. Ki 130 gibi bir hızla çukurdan geçmeye göre gayet normal karşılanacak bir durum. Aktarma organlarına da iletilmemiş diye sevinmek bile gerek bence :)
Güzel cevap şimdi gelmiş, teşekkür ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.