Orijinalini görmek için tıklayınız : yağ lambası sorunu
berdoz76
22-04-2013, 17:45
Araç sedan si. Yaklaşık 300 km önce Mobil 10/60 yağ ve filtre değişimi yapıldı. Filtre hiç hoşuma gitmemişti. Eski filtre ile arasında (süzgeçlerin çapında) baya fark vardı. Neyse 2 gün önce aracı sabah çalıştırmak için debryaja basılı yarım kontak halinde yağ lambası yanık vaziyette Marş yapınca yağ lambası 5 saniye sonra söndü. Ama sonraki çalıştırmalarda bu şekil bir sıkıntı olmuyor. Farklı olarak yarım kontak yaptığımda 5 saniye sonra yağ lambası yanıyor, marş yapınca hemen sönüyor. iki farklı durum var yani. Bu durum beni tereddütte bıraktı. Arabayı çalıştırmadan beklemedeyim. Tavsiyelerinizi deneyimlerinizi paylaşmanızı bekliyorum.
tdipower
22-04-2013, 17:47
neden 10w60 yağ koydunuz?
Bu durum ne yazikki normal, kalin yag, yag lambasini 2 - 3 sn gec sondurur.. Yag pompasi revizasyon gormus mu? orjinal mi? Yag filtresini keske orjinal alsaydiniz.
berdoz76
22-04-2013, 18:06
neden 10w60 yağ koydunuz?
Bu durum ne yazikki normal, kalin yag, yag lambasini 2 - 3 sn gec sondurur.. Yag pompasi revizasyon gormus mu? orjinal mi? Yag filtresini keske orjinal alsaydiniz.
10-60 ikinci yağ değişimim. ilkindede 10-60 vardı. Araçta bir sıkıntı yağ yakma üfleme vesaaire yok. Yalnız yaşça 20 lere yakın olduğundan metal yorgunluğu olabileceği düşüncesiyle ve birazda yeri geldiğinde devirli kullandığımdan forumdan kadir arkadaşımın tavsiyesiyle 10-60 kullandım. Fakat ilk çalıştırmada bunu yapıyor. Hemen sonrasında ise bunu yapmıyor. Servise sorduğumda ilk söylenen yağ filtresinin bypaslı olması gerektiği oldu. Bu şekilde yaşanmış tecrübesi olan varmıdır?
Bypass lı filtre takılması gerektiği doğru. Bu sayede filtrenin içindeki yağ geri kaçmaz ve ilk marşta yağ basıncı kolay oluşur ve hemen yağ lambanız söner. Ancak sizin yazdığınızdan anladığım kadarıyla filtre değişiminden hemen sonra değil, bir süre geçtikten sonra bu sorun oluşmuş, yani filtreyle pek alakalı değil gibi geldi bana.
İkinci bahsettiğiniz durumsa yağ müşürü veya elektriksel bir problemolabilir. Yarım kontak yapıldığında yağ lambasının yanık kalıp, marş anında sönmesi gerekir.
Bana sorarsanız sizin yapmanız gereken şey, aracı çalıştırıp fazla zorlamadan sanayiye götürmek ve mekanik yağ saati ile basıncı ölçtürmek, basınç sınırlar dahilindeyse sıkıntı yoktur zaten :) müşür arızası olabilir. Basınç düşükse bir an evvel yağ pompasını değiştirin derim. 10w60 yerine 5w50 daha tolereanslı olabilir, sonuçta yağ kalınlaştıkça soğuk marşta yağlama daha zor olacaktır.
kadir jdm civic
22-04-2013, 18:49
Sedan Si aracıma 218 bnden 255 bın kmdir 3000 ile 4000 km arasında sürekli mobil 1 10/60 koyuyorum ve böyle bir sıkıntı hiç yaşamadım.
inşallah önemli bir sıkıntı yoktur abim. gidip saniyede bir baktır derim yağ basınç saati ile kontrol ettir birde elektrikçiye göster kafan rahatlasın.
berdoz76
22-04-2013, 21:36
Bypass lı filtre takılması gerektiği doğru. Bu sayede filtrenin içindeki yağ geri kaçmaz ve ilk marşta yağ basıncı kolay oluşur ve hemen yağ lambanız söner. Ancak sizin yazdığınızdan anladığım kadarıyla filtre değişiminden hemen sonra değil, bir süre geçtikten sonra bu sorun oluşmuş, yani filtreyle pek alakalı değil gibi geldi bana.
İkinci bahsettiğiniz durumsa yağ müşürü veya elektriksel bir problemolabilir. Yarım kontak yapıldığında yağ lambasının yanık kalıp, marş anında sönmesi gerekir.
Canınızı sıkmak istemem fakat, bahsettiğiniz ilk sorun benim 225000 kmdeki orjinal pompalı motor açılmamış aracımda da meydana gelmişti. 10w40 yağ varken ilk çalıştırmada yağ lambası geç sönmeye başlamıştı. yağ mı kalın diye düşünerek 5w40 a geçtim, hep doğru filtreler kullanılarak tabi ki ama ışık olayı geçmedi. Sorduğum ustalar normaldir dediler, 200-300 km sonra motorda çok hafif bi tıkırtı duymaya başladım. Başkası duymuyodu pek, kulaklarım hassastır :D daha sonra ses giderek arttı ve ustalar da yatakta sıkıntı olduğunu düşündüler, motoru alttan açtırdım, yataklardan birinde hafif çizik vardı, krankta hiç bişey yoktu. Seste yataktan kaynaklıymış sanırım. Daha sonra kafam rahat olsun diye komple motor yaptırdım.
Bana sorarsanız sizin yapmanız gereken şey, aracı çalıştırıp fazla zorlamadan sanayiye götürmek ve mekanik yağ saati ile basıncı ölçtürmek, basınç sınırlar dahilindeyse sıkıntı yoktur zaten :) müşür arızası olabilir. Basınç düşükse bir an evvel yağ pompasını değiştirin derim. 10w60 yerine 5w50 daha tolereanslı olabilir, sonuçta yağ kalınlaştıkça soğuk marşta yağlama daha zor olacaktır.
Civic si için rolantide yağ basınç değerleri kaç olmalıdır Acaba!
http://m1304.hizliresim.com/18/r/mbzcd.jpg
rölantide 1.4 bar . kesiciye yakın 4.5 gibi olması lazım.
::ZaFeR::
22-04-2013, 23:04
Haynes 'e göre yazan değerler bunlar.
http://n1304.hizliresim.com/18/r/mbzhr.png (http://bit.ly/c25MCx)
motor ısısı 80c lere geldikten sonra rolantide d16a9 ortalama 800-850 devir/dakika arası 0,7 bar 0,9 bar arası basar bahsettiğiniz 1.4 bar ve üstü ancak soğuk motorda olur..yağ müşürü 0,3 bar aşağısına kadar yanmaz testte onlarada dikkat edin.halms manuale pek güvenmeyin.
tavsiyem iyi bir ustayla beraber yağ basıncına bakın
berdoz76
23-04-2013, 17:47
Arkadaşlar sorun umarım çözüldü. Yağ filtresini servisten aldım ve filtreci arkadaşta onlarca değişik filtreyle kıyaslama imkanım oldu. Daha öncede yazdığım gibi önceki filtre hoşuma gitmemişti. Yaptığım kıyasta diğer bütün filtrelerin içerisindeki filtre kağıdının dikine akordion yapıda olduğu ,oem filtrenini kağıt yapısının çaprazlama sıkışık vaziyette Fransız malı olduğunu gördüm.Zaten ilk çalışmada gaza hiç dokunmadan yaptığım marşta bu sorun oluyordu. Aracında baskısı da oem değişeli 500 km olmuştu. Pedal ayarını ince bir şekilde yaptırmam lazım. Neden yazdım bunları bugün yeni filtre değişimi öncesi 2 gündür yatan aracı hafif gaza basarak çalıştırınca baktımki sorun yok, lamba hemen söndü. Bir yerde okudum, rolanti düşüklüğünden ilk çalıştırmada bu sorunun olduğunu söyleyen vardı. Bende otomatik jigle ayarını 1400 devire çekmiştim. Neyse yeni filtre sonrası şu anlık sorun yok. Bu arada 10-60 yağdan gayet memnunum. Kullanan arkadaşlar 2. yağ değişiminden sonra arabanın daha da atikleştiğini söylemişti. Aynen öyle oluyor. Duyurulur
berdoz76
26-04-2013, 15:27
motor ısısı 80c lere geldikten sonra rolantide d16a9 ortalama 800-850 devir/dakika arası 0,7 bar 0,9 bar arası basar bahsettiğiniz 1.4 bar ve üstü ancak soğuk motorda olur..yağ müşürü 0,3 bar aşağısına kadar yanmaz testte onlarada dikkat edin.halms manuale pek güvenmeyin.
tavsiyem iyi bir ustayla beraber yağ basıncına bakın
Yağ filtresini oem olarak değiştirdim. Tam bu arada aküde bitti. Yeni alarak onuda değiştirdim. Kafam rahat olsun diye bugünde yağ basınç değerlerini Bosh servisinde ölçtürdüm.
Sıcak motorda aracı Çalıştırınca 3.5 4 bar arası,
Rolantide 1,5 bar
3000 dk 5 bar değerleri verdi.
Umarım bu değerler iyidir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.