Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti karmaşası



Gta1994
29-04-2013, 00:21
Slm abilerim kardeşlerim

106 hastasıyım ve 2. araç olarak 106 quik aldım

Yalnız anlamadığım bir nokta var ve sorum var

106 gti o zamanki testlerde M3 , lamborghini diablo vs geçiyomuş
peki bu vti , filan nası oluyoda boy boy fark atıyo stock olarak gti'a ???

alıntı bir yazı :

1997'de Avrupa'da yapilan bir testte, en hizli viraja giren seri uretim otomobil secilmisti. Standart 106 GTI, test yapilan virajda 171 km/s'lik hiziyla Catherham Super Seven, Lotus Elise, BMW M3, Ferrari 456 GT gibi muthis otomobilleri ciddi hiz farklariyla geride birakmisti. Ingiltere'de olay olan bu test, 1997'nin ikinci yarisinda tekrarlandi ve 106 GTI, tahtini Ferrari 355 Berlinetta'ya kaptirdi Bu ilginc test deneyimlerinden sonra 106 pek cok teste tabi tutuldu, ornegin 520 beygir gucundeki Lamborghini Diablo ile yaptigi pist yarisini onde bitirerek hicbir kompakt otomobilin yapamadigini yapti...

yani pist yarışını stock olarak diablo ile yapıyor ve geçiyor
buda demektirki

S2000 , rx8 vs araçları çok rahat geçmesi lazım değilmi ???

yıllardır kafamı kurcalar durur

umitgt
29-04-2013, 00:24
Yazıyı dikkatli okursan drag yada rolling yapılmadıgını , viraj kabileyetinin diğer araçlardan yüksek oldugunu anlayabilirsin..

Ki stock vti in 106yı boy boy geçtiğini görmedim pek :), bikaç istisna hariç..

Gta1994
29-04-2013, 00:29
Yazıyı dikkatli okursan drag yada rolling yapılmadıgını , viraj kabileyetinin diğer araçlardan yüksek oldugunu anlayabilirsin..

Ki stock vti in 106yı boy boy geçtiğini görmedim pek :), bikaç istisna hariç..

haklısın abi benim anlayamadığım bu 520 beygirlik lamboyu nası geçiyo ???


daha öncede yorumlarını konuları okuyordum ada 97 yi burda okumuştum kaldımı böylesi diyordum ama
ADA 97 yi sahibinden.comda gördüm sanki :)

aLperTunga
29-04-2013, 00:31
Burada asıl anlatılmak istenen şey 106 viraja diğer arabalardan en hızlı şekilde giriyor ve yüksek hızlada o virajdan cıkıyor.yani 106 o senelerde dünyanın en iyi viraja giren arabasıydı.gerçi şuanda da bu yazılanlara göre 2. oluyor :)

umitgt
29-04-2013, 00:35
haklısın abi benim anlayamadığım bu 520 beygirlik lamboyu nası geçiyo ???


daha öncede yorumlarını konuları okuyordum ada 97 yi burda okumuştum kaldımı böylesi diyordum ama
ADA 97 yi sahibinden.comda gördüm sanki :)

ADA97 gibisi az kaldı zaten ,ki bende satıyorum.

Üstte yazan Alpertunga Alper abin bu işin sonudur.Aklına takılanı danış yardımcı olur :)

Gta1994
29-04-2013, 00:35
Burada asıl anlatılmak istenen şey 106 viraja diğer arabalardan en hızlı şekilde giriyor ve yüksek hızlada o virajdan cıkıyor.yani 106 o senelerde dünyanın en iyi viraja giren arabasıydı.gerçi şuanda da bu yazılanlara göre 2. oluyor :)

bu süper lüx kategori araçlardan daha iyi viraj alabiliyorsa bizimkiler nası yoldan çıkarıp patlıyolar ayrı olay


iyide abi 520 beyliklik lamboyu nası geçiyo
millet pt52 , hafif volan , filtre kiti , kat iptali , vs vs yapıpta böyle araçları geçemiyoruz ???

Gta1994
29-04-2013, 00:39
ADA97 gibisi az kaldı zaten ,ki bende satıyorum.

Üstte yazan Alpertunga Alper abin bu işin sonudur.Aklına takılanı danış yardımcı olur :)

18,500 dü galiba ama umarım senden alan 24.000 tl yazıp prim yapmaz

cidden maşallah araca tekrar :)

aLperTunga
29-04-2013, 00:40
bu süper lüx kategori araçlardan daha iyi viraj alabiliyorsa bizimkiler nası yoldan çıkarıp patlıyolar ayrı olay


iyide abi 520 beyliklik lamboyu nası geçiyo
millet pt52 , hafif volan , filtre kiti , kat iptali , vs vs yapıpta böyle araçları geçemiyoruz ???

hayır bak sen yanlış anlıyorsun olayı bu adamlar time trial tarzı bir yarış yapmıyorlar öyle bişey yapılsa 106 en geride kalır zaten zamanla olarak.sonuçta pistte hep viraj yok düzlüklerde mevcut ki düzlükte o diğer arabalar 106 ya şans vermez.burada ölçülen şey şu 106 171 km hızla giriyor viraja ve cıkıyor diğer araçlar ise örneğin 160 gibi hızlarda giriyor aynı viraja.dolayısıyla 106 dünyanın en iyi viraj kabiliyeti olan arabası seçiliyor.

o pistte 106nın patlamamasının sebebi üzerinde ki pilot ve pilotajla alakalı.o pilotla normal bir 106 kullanıcısını bir tutamazsın.

EREN34
29-04-2013, 00:42
Biz arabalari pistte degil yolda deniyoruz.

Vatandasin denedigi pist bol ve keskin virajliysa 106 viraj kabiliyetinin daha iyi olmasinin verdigi avantajla gecer. Bu normal.

Virajlari daha az ve yukusak olan pistte malesef sansi yok bence. Heleki bizim mukayese etmek icin baz aldigimiz yolda 550hplik makinayi gecmesini ruyamda gorsem kabus sanarim:)

Ozet ne kadar keskin ve bol viraj varsa 106 o kadar sansli. Denenen pist ile sizin mukayese ettiginiz yol sartlarini karsilastirmaniz gerek

umitgt
29-04-2013, 00:43
hayır bak sen yanlış anlıyorsun olayı bu adamlar time trial tarzı bir yarış yapmıyorlar öyle bişey yapılsa 106 en geride kalır zaten zamanla olarak.sonuçta pistte hep viraj yok düzlüklerde mevcut ki düzlükte o diğer arabalar 106 ya şans vermez.burada ölçülen şey şu 106 171 km hızla giriyor viraja ve cıkıyor diğer araçlar ise örneğin 160 gibi hızlarda giriyor aynı viraja.dolayısıyla 106 dünyanın en iyi viraj kabiliyeti olan arabası olarak seçiliyor.

o pistte 106nın patlamamasının sebebi üzerinde ki pilot ve pilotajla alakalı.o pilotla normal bir 106 kullanıcısını bir tutamazsın.

Ve zamanında genç ve ehliyetini yeni alan arkadaşlarımız alıp sahip oldugu için pilotaj nedeniyle kaza oranları çok yüksek.. Ki arkasını kolay bırakan bir araç..

Gta1994
29-04-2013, 00:47
hayır bak sen yanlış anlıyorsun olayı bu adamlar time trial tarzı bir yarış yapmıyorlar öyle bişey yapılsa 106 en geride kalır zaten zamanla olarak.sonuçta pistte hep viraj yok düzlüklerde mevcut ki düzlükte o diğer arabalar 106 ya şans vermez.burada ölçülen şey şu 106 171 km hızla giriyor viraja ve cıkıyor diğer araçlar ise örneğin 160 gibi hızlarda giriyor aynı viraja.dolayısıyla 106 dünyanın en iyi viraj kabiliyeti olan arabası seçiliyor.

o pistte 106nın patlamamasının sebebi üzerinde ki pilot ve pilotajla alakalı.o pilotla normal bir 106 kullanıcısını bir tutamazsın.

çok teşekkür ederim abi aklımda yıllardır takılıyodu bu
diyodum bu 106 bunca aracı nası geçiyo diye

meğer viraja onlardan daha iyi giriyomuş :D

birde abi ben quik aldım ama kapı döşemesi üstüne kolçak ve altında bir parça var ama bendeki kırıktı diye attım onu tekrar nerden bulurum ?

Gta1994
29-04-2013, 00:48
Biz arabalari pistte degil yolda deniyoruz.

Vatandasin denedigi pist bol ve keskin virajliysa 106 viraj kabiliyetinin daha iyi olmasinin verdigi avantajla gecer. Bu normal.

Virajlari daha az ve yukusak olan pistte malesef sansi yok bence. Heleki bizim mukayese etmek icin baz aldigimiz yolda 550hplik makinayi gecmesini ruyamda gorsem kabus sanarim:)

Ozet ne kadar keskin ve bol viraj varsa 106 o kadar sansli. Denenen pist ile sizin mukayese ettiginiz yol sartlarini karsilastirmaniz gerek

bilgiler için teşekkür ederim gerçekten bilmediklerimi öğreniyorum

Gta1994
29-04-2013, 00:56
Ve zamanında genç ve ehliyetini yeni alan arkadaşlarımız alıp sahip oldugu için pilotaj nedeniyle kaza oranları çok yüksek.. Ki arkasını kolay bırakan bir araç..

ülkemde keşke ehliyet kursları böyle olmasa idi veya halk bilinçlendirilseydi belki çok canlar yanmazdı


çok fazla kaza olmuş ama

o zamanda o araç 30.000 olsa
30.000 o zamanın parasına göre ulaşılamaz bir mebla olsa

bu gençler e36 3.20 , 3.25 , 3.30 dan inen zengin gençler olması lazım
bu araçların böyle pernir ekmek gibi satılması için

vaybe bu döngünün değişmediğini bilmek garip geldi

aLperTunga
29-04-2013, 00:59
çok teşekkür ederim abi aklımda yıllardır takılıyodu bu
diyodum bu 106 bunca aracı nası geçiyo diye

meğer viraja onlardan daha iyi giriyomuş :D

birde abi ben quik aldım ama kapı döşemesi üstüne kolçak ve altında bir parça var ama bendeki kırıktı diye attım onu tekrar nerden bulurum ?

o parçaları bu arkadaşlardan tedarik edebilirsin.arabayı parça parça satıyorlarmış.
http://www.techturkey.com/forum/standart-oem-parcalar/154177-seytan-kirmizisi-106-gti-parca-parca-satilik.html

Buda o yıllarda saxo ve 106 nın tanıtım videolarından.zaten 106nın viraj videosunuda yapan bu adamdı.
hw2-2AEbOFY

Schumi
29-04-2013, 18:58
Adamlar Lambo ve Ferrari'leri pist yarışında geçmiyor. Konu tamamen tek bir viraj üstüne odaklanıyor. Araç mevzu bahis olan viraja geliyor ve pilot aracın dinamiklerini göz önüne alarak önündeki viraja girilebilecek en yüksek hız ile kaymayı da göze alıp bunu hesap ederek viraja dalıyor. Daha sonra viraj bitiminde çıkış hızına ve ilk viraja giriş hızına bakılıyor. Bu testte 106GTI sükse yapıcak bir derece yapmıştır.

Yoksa stok olarak 400 hp üstü araçları stok hali ile 120 hp gücü ile 106 GTI ne pistte ne yolda ne başka birşeyde geçemiyor. (Bazı go-karttan bozma küçücük pistler istisna)

Genç arkadaşım sana tavsiyem biraz daha okuma ve araştırma yapmaya devam etmen.