Orijinalini görmek için tıklayınız : Araç yazılımı proje ödevi..
Bruglione
12-05-2013, 22:46
Ünv.de bi marka oluşturma ödevimiz var. Sıfırdan logosuyla sloganıyla fiyat politikasıyla herşeyiyle bir marka oluşturup rakipleri belirleyip tanıtmak var. Biz bunun icin yazılım markası olmayı düşündük. Baya bi ilerledik ancak eksik tarafları var. Yazılım yapcagımız kıtlede her araca yapılan yazılım aynımıdır? mesela tdi ile tsi aynı fiyatmıdır. Bununla beraber tır otobus gibi büyük araçlarada yazılım yapılabilirmi.
Rakip firmalarımız : ecufast - abt- revo - evotech dir . Bunlara karşı swot analizi yapmamız lazım yani fırsatlar- tehditler- güçlü ve zayıf olduğumuz şeyleri söylemeliyiz.
Bizim firmamız fiyat olarak ecufastle kafa kafaya olup tam performans almak yerine 5hp falan düşük yapıp safe yazılımlar atmaktayız. Sadece istanbulda bayimiz bulunmakta yani farklı illerde bayilik açamıyoruz. Reklam konusunda sadece forum siteleri , drag organizasyonlarına vs sponsorluk olarak düşünüyoruz. Yazılımımızın arkasındayız bir sorunda vs masraf karşılanır. Vaaddettiğimiz gücü veremezsekte para iadesi yapmaktayız. Baya ılımlı bir firmayız yani :)
Buna göre diğer firmalara karşı Bu swot analizini nasıl yapmalıyız. Güçlü -zayıf oldugumuz kısımlar neler olur- tehditler yani bu pazara girdiğimizde bizim risklerimiz nelerdir? ve fırsatlarımız nelerdir yazılım işine girdiğimizde.
Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkürler yeni bir işe atılıyormussunuz gibi düşünseniz yeterlidir swot analizini büyütmeye gerek yok :)
Low-Rider
12-05-2013, 22:53
Ticari araçlarada yazılım yapılabiliyor.
Risk olarak yazılım yaparken üzerinde çalışılan aracın beyninin bozulabileceği geldi aklıma direk.
Onun dışında rakip olan firmalar yeterli referansa sahipler, onların karşısında durabilmek için piyasadan daha uyguna sunmanız lazım en azından bir süreliğine.
Bruglione
12-05-2013, 22:57
Ticari araçlarada yazılım yapılabiliyor.
Risk olarak yazılım yaparken üzerinde çalışılan aracın beyninin bozulabileceği geldi aklıma direk.
Onun dışında rakip olan firmalar yeterli referansa sahipler, onların karşısında durabilmek için piyasadan daha uyguna sunmanız lazım en azından bir süreliğine.
Teşekkürler abi bunları eklicem. Yazılım fiyatları hepsine aynımıdır farklılık gösteriyormu ?
Low-Rider
12-05-2013, 22:57
O konuda bilgim yok malesef, firmalardan bilgi alabilirsin bu konuda bence.
Bruglione
12-05-2013, 22:58
Teşekkürler abi beklicez artık :)
kilit konu kampanyalar
birden fazla araca özgü. özel günlere özgü vs
63owen63
12-05-2013, 23:00
Yazılım fiyatları her mapper'da her araca göre ufak da olsa degişkenlik gösterir:)
1 haftalık geçici tester yazılım gibi bir hizmet olursa daha iyi olur,memnun kalmayan iade edebilir vs, muhayyer hesabı :)
Bruglione
12-05-2013, 23:00
kilit konu kampanyalar
birden fazla araca özgü. özel günlere özgü vs
Abicim biraz daha açarsak ? mesela açtınız böyle bir firma kampanya olarak ne yapabilirdiniz ?
Teşekkürler abi bunları eklicem. Yazılım fiyatları hepsine aynımıdır farklılık gösteriyormu ?
fırmalara gore yazılım fıyatları degısır
nasıl degısır bundakı etkenlerde
yazılım ıcın kullanılan cıhazların fıyatlarının cok yuksek olması
aracların beyınlerının farklı olması
trıcoore ecu ler beyın acılarak yapılıyor
malıyet artıyor tabı
vs vs gıbı :)
birden çok araç için özel fiyat.
bazende özel uygulama günleri oluşturup. o hünlere özel indirim yapmak
Bruglione
12-05-2013, 23:02
Yazılım fiyatları her mapper'da her araca göre ufak da olsa degişkenlik gösterir:)
Fiyatlandırmamız için nasıl bir değişkenlik gösteriyor atıyorum dizeller daha pahalı benzinli turbo araclar daha ucuz :)
Bruglione
12-05-2013, 23:04
fırmalara gore yazılım fıyatları degısır
nasıl degısır bundakı etkenlerde
yazılım ıcın kullanılan cıhazların fıyatlarının cok yuksek olması
aracların beyınlerının farklı olması
trıcoore ecu ler beyın acılarak yapılıyor
malıyet artıyor tabı
vs vs gıbı :)
Bunu sorcaktım sormayı unutmuşum bu baya bir faydalı bilgi oldu :)
benim asıl sormak istedigim dizel ve benzinli araçlar için veya ticarıler icin fiyatların farketmesiydi ama güzel noktaya değindiniz :)
Ertug_T.
12-05-2013, 23:04
Abicim biraz daha açarsak ? mesela açtınız böyle bir firma kampanya olarak ne yapabilirdiniz ?
bu işin içinde değilim sadece müşteriyim bende ama daha önce araç forumlarında ücret karşılığı reklam verip..forum üyelerine daha düşük fiyattan yazılım yapan X marka firmalar görmüştüm..Buda bir tür kampanyadır..
Ne tür bir proje pek çözemedim ama kolay gelsin..
Bruglione
12-05-2013, 23:05
birden çok araç için özel fiyat.
bazende özel uygulama günleri oluşturup. o hünlere özel indirim yapmak
Gayet mantıklı bunuda not alıyorum teşekkürler :)
Bruglione
12-05-2013, 23:07
bu işin içinde değilim sadece müşteriyim bende ama daha önce araç forumlarında ücret karşılığı reklam verip..forum üyelerine daha düşük fiyattan yazılım yapan X marka firmalar görmüştüm..Buda bir tür kampanyadır..
Ne tür bir proje pek çözemedim ama kolay gelsin..
Teşekkürler buda olabilir.
Bu sunum yapçağımız bir konu dönem ödevimiz . ders marka yönetimi ve sıfırdan bir marka oluşturmamız bir sektöre atılıp burda çeşitli detayları göz önüne alıp artısıyla eksisiyle herşeyi konuşuğ sektöre giriş yapmamızla ilgili birşey
Ben anlamadim bu odevmi yoksa okul sonrasi meslek mi :s
Soruna gelicek olursak,Mertcan aciklamis zaten beyin acilarak yapilan araclarla obd den yapilan araclarin fiyatlari farkli.Obd den yapilan araclarin fiyatlari istisnalar haric sabit ama beyin acilanlar yapilan iscilige gore degisebilir
Bruglione
12-05-2013, 23:12
:D:D yok abi meslek falan değil sunumu atarım bitince :)
beyin acılması = costum yazılım mıdır yani ? bu konuda biraz bilgisizim kusura bakmayın
fırmalara gore yazılım fıyatları degısır
nasıl degısır bundakı etkenlerde
yazılım ıcın kullanılan cıhazların fıyatlarının cok yuksek olması
aracların beyınlerının farklı olması
trıcoore ecu ler beyın acılarak yapılıyor
malıyet artıyor tabı
vs vs gıbı :)
:D:D yok abi meslek falan değil sunumu atarım bitince :)
beyin acılması = costum yazılım mıdır yani ? bu konuda biraz bilgisizim kusura bakmayın
Bak Mertcan dan da alinti yaptim tricoore dedigimiz ecular kilitli ecular obd ile baglanip yazamiyorsun mecburen beyni sokup icini acip ole baglanip yazilimi atabiliyorsun buda ayri bir iscilik gerektiriyor ve riski yuksek o yuzden fiyati yuksek oluyor
Low-Rider
12-05-2013, 23:16
:D:D yok abi meslek falan değil sunumu atarım bitince :)
beyin acılması = costum yazılım mıdır yani ? bu konuda biraz bilgisizim kusura bakmayın
Hepsi custom yazılım:D
Bazı araçlara obd ile bağlanıp orjinal yazılımı çekebiliyorsun örnek benim aracım, bazı araçlarda vag grubu mesela beyin sökülüp açılarak müdahele edilebiliyor.
Obd ile yapılan ile beyin sökülüp yapılan arasında da işçilik ve zaman olarak çok fark var, bununda fiyata yansıması normal.
Bruglione
12-05-2013, 23:23
Bak Mertcan dan da alinti yaptim tricoore dedigimiz ecular kilitli ecular obd ile baglanip yazamiyorsun mecburen beyni sokup icini acip ole baglanip yazilimi atabiliyorsun buda ayri bir iscilik gerektiriyor ve riski yuksek o yuzden fiyati yuksek oluyor
Teşekkürler..
Bruglione
12-05-2013, 23:24
Hepsi custom yazılım:D
Bazı araçlara obd ile bağlanıp orjinal yazılımı çekebiliyorsun örnek benim aracım, bazı araçlarda vag grubu mesela beyin sökülüp açılarak müdahele edilebiliyor.
Obd ile yapılan ile beyin sökülüp yapılan arasında da işçilik ve zaman olarak çok fark var, bununda fiyata yansıması normal.
Tamamdır abi costum yazılımı bile bilmiyorumuşum ancak eser abiyle senin yazdıkların yeterince açıklayıcı oldu. Bu fiyatlandırma açısındanda hocadan gelcek soru olarakta işimize yarıcaktır. Biraz ilgili bir hocamız :)
Ticari araçlarada yazılım yapılabiliyor.
Risk olarak yazılım yaparken üzerinde çalışılan aracın beyninin bozulabileceği geldi aklıma direk.
Onun dışında rakip olan firmalar yeterli referansa sahipler, onların karşısında durabilmek için piyasadan daha uyguna sunmanız lazım en azından bir süreliğine.
Bu SWOT analizindeki risk ile bizim ilk anlamda anladigimiz risk farkli seyler :) SWOT un amaci, piyasadaki diger firmalar uzerinden firsat tehdit vs bulmaktir. ( Maddiyat acisindan ) oyuzden, low-rider in dedigi seyi risk olarak ekleyemessin.
Risk olarak; ornegin ecu fast firmasinin yeni bi sube acip, fiyatlarini dusurmesiyle birlikte senin firmanin islerini kesme ihtimali olabilir. Bu tarz ekonomik normlari alabilirsin SWOT un icine. ( Low-Rider, lutfen ukalalik olarak algilanmasin bu yazdiklarim. isletmeden kalip, son sene 2 haftami vererek deli gibi calistigim tek seydi SWOT ANALİZİ. Oyuzden boyle kendimi kaptirip detayli yazdim :) )
Low-Rider
12-05-2013, 23:40
Yok doğru söylüyorsun sen aslında, ben örneği yanlış vermişim :)Bende iyi debelenmiştim zamanında swot üzerine:D
SWOT analizini şu an kendim yapıyormuş gibi düşündüğümde ilk aklıma gelenler;
S
- Yeni firma olduğunuz için kötü referansınız yok :) Başka bir güçlü yan düşünüyorum ama bulamıyorum piyasaya yeni giren firma için :)
W
- Referans gösterebileceğiniz şirketler (filo araçları) veya kişi araçları yok.
- Tecrübe? Elinizden yılların birikimiyle bir çok araç geçti mi mesela? Firma açmadan önce işinize yeterince hakim misiniz, bu da önemli bi faktör. Az çok bu konularda birkaç "iş" yapmadıysanız, girdiğinizde bocalama riski var her zaman.
O
- Zamanla araçlar emisyon normlarından dolayı iyice kısık çıkmaya başladığından, ve hemen hemen artık hepsi aşırı beslemeli olduğundan alacağınız güçler hep yüksek oranlarda olacak ve bu işlere hakim olmayan müşterileri etkilemeniz kolay olacak.
- Yakıt fiyatlarının yüksek olması bir fırsattır yine. Bundan dolayı safe yazılımlarla beraber düşen yakıt tüketimleriyle müşteriyi cezbedebilirsiniz.
- Pazar çok büyük, hem bireysel hem kurumsal potansiyel müşteri kaynıyor ortalık. Yeterince girişken olur ve kusursuz çalışmaya devam ederseniz, büyümemeniz için bir sebep yok.
- Piyasadaki köşebaşı çipçilerinin kötü referanslarını da lehinize çevirebilirsiniz. 0'dan bir üst maddede bahsettiğim şekilde başlayıp büyüdüğünüzde, "yanlış kişilere gitmeyin" diye müşterileri kendinize çekme fırsatınız da var.
T
- Piyasadaki oturmuş firmalar sizin için bir tehdittir, yer edinmeniz kolay olmayacak.
- Halen her şeyin orijinalinin en iyisi olduğunu düşünen azımsanmayacak boyuttaki müşteriler de bir tehdit olabilir, o çevreden arkadaşa sahip potansiyel bir müşterinizi etkileyebilir. :)
- Her zaman her yerde iyi yakıt bulunamaması, bilinçsiz şoförler gibi sizden kaynaklı olmayan etkenler. İlk postunuzda her türlü marafı karşılayacak olmanızdan bahsetmişsiniz, ona bir kriter çizmek şart yoksa işler öyle yürümez. :D
Aklıma gelen olursa eklerim. :icon_tup: Başarılar
Bruglione
12-05-2013, 23:45
Bu SWOT analizindeki risk ile bizim ilk anlamda anladigimiz risk farkli seyler :) SWOT un amaci, piyasadaki diger firmalar uzerinden firsat tehdit vs bulmaktir. ( Maddiyat acisindan ) oyuzden, low-rider in dedigi seyi risk olarak ekleyemessin.
Risk olarak; ornegin ecu fast firmasinin yeni bi sube acip, fiyatlarini dusurmesiyle birlikte senin firmanin islerini kesme ihtimali olabilir. Bu tarz ekonomik normlari alabilirsin SWOT un icine. ( Low-Rider, lutfen ukalalik olarak algilanmasin bu yazdiklarim. isletmeden kalip, son sene 2 haftami vererek deli gibi calistigim tek seydi SWOT ANALİZİ. Oyuzden boyle kendimi kaptirip detayli yazdim :) )
Lowriderin söylediği son cümleyi düşünmüştüm o da mı olmadı :)
Teşekkürler bilgiler için bende son sınıfım baya asılıyoruz bakalım inş sende halledersin dersleri :)
Bruglione
12-05-2013, 23:47
SWOT analizini şu an kendim yapıyormuş gibi düşündüğümde ilk aklıma gelenler;
S
- Yeni firma olduğunuz için kötü referansınız yok :) Başka bir güçlü yan düşünüyorum ama bulamıyorum piyasaya yeni giren firma için :)
W
- Referans gösterebileceğiniz şirketler (filo araçları) veya kişi araçları yok.
- Tecrübe? Elinizden yılların birikimiyle bir çok araç geçti mi mesela? Firma açmadan önce işinize yeterince hakim misiniz, bu da önemli bi faktör. Az çok bu konularda birkaç "iş" yapmadıysanız, girdiğinizde bocalama riski var her zaman.
O
- Zamanla araçlar emisyon normlarından dolayı iyice kısık çıkmaya başladığından, ve hemen hemen artık hepsi aşırı beslemeli olduğundan alacağınız güçler hep yüksek oranlarda olacak ve bu işlere hakim olmayan müşterileri etkilemeniz kolay olacak.
- Yakıt fiyatlarının yüksek olması bir fırsattır yine. Bundan dolayı safe yazılımlarla beraber düşen yakıt tüketimleriyle müşteriyi cezbedebilirsiniz.
- Pazar çok büyük, hem bireysel hem kurumsal potansiyel müşteri kaynıyor ortalık. Yeterince girişken olur ve kusursuz çalışmaya devam ederseniz, büyümemeniz için bir sebep yok.
- Piyasadaki köşebaşı çipçilerinin kötü referanslarını da lehinize çevirebilirsiniz. 0'dan bir üst maddede bahsettiğim şekilde başlayıp büyüdüğünüzde, "yanlış kişilere gitmeyin" diye müşterileri kendinize çekme fırsatınız da var.
T
- Piyasadaki oturmuş firmalar sizin için bir tehdittir, yer edinmeniz kolay olmayacak.
- Halen her şeyin orijinalinin en iyisi olduğunu düşünen azımsanmayacak boyuttaki müşteriler de bir tehdit olabilir, o çevreden arkadaşa sahip potansiyel bir müşterinizi etkileyebilir. :)
- Her zaman her yerde iyi yakıt bulunamaması, bilinçsiz şoförler gibi sizden kaynaklı olmayan etkenler. İlk postunuzda her türlü marafı karşılayacak olmanızdan bahsetmişsiniz, ona bir kriter çizmek şart yoksa işler öyle yürümez. :D
Aklıma gelen olursa eklerim. :icon_tup: Başarılar
Bu baya iyi oldu çok teşekkür ederim bu cevap için yakın bi zamanda buluşup bi yemek ısmarlamak isterim :))
hepsini ekliyorum
Güçlü olduğumuz yanlar fiyat politikasi , vaadedilen gücü verme garantisi vs. gibi şeyler olabilir :)
Bu baya iyi oldu çok teşekkür ederim bu cevap için yakın bi zamanda buluşup bi yemek ısmarlamak isterim :))
hepsini ekliyorum
Güçlü olduğumuz yanlar fiyat politikasi , vaadedilen gücü verme garantisi vs. gibi şeyler olabilir :)
Rica ederim. Endüstri Mühendisi olucaz biz de 1 aya kadar inşallah, kafayı SWOTlarla bozduk zaten :D Şu araba işlerinde kullanabiliyor olmak mutlu ediyor :)
Teklif için teşekkürler, denk gelirsek oturup bu konulardan konuşmak keyifli olur benim için de :icon_tup:
Rekabetçi fiyat politikası uygulayabiliyor olmak güçlü bir yan olabilir evet ancak dediğim gibi vaat edilen şeyin garantisi kim? Lafla peynir gemisi yürümez derler ya, hocanız bunu kabul etmeyebilir. Elinizde referanslarınız veya kapı gibi dyno verileriniz olsa o zaman olur o iş bence. O da zamanla Strenghts'lere eklenecektir ama başlangıçta olmaz diye düşünüyorum.
Mesela bir tanıdığım dükkanlaşmadan önce bu işlere bulaşmış, ufak çaplı müşteriler edinip işler yapmaya başlamıştı, dükkanını açtığında da elinde daha önce yaptığı onlarca aracın verileri vardı; bunlar referans olur :icon_tup:
Bruglione
13-05-2013, 00:38
Rica ederim. Endüstri Mühendisi olucaz biz de 1 aya kadar inşallah, kafayı SWOTlarla bozduk zaten :D Şu araba işlerinde kullanabiliyor olmak mutlu ediyor :)
Teklif için teşekkürler, denk gelirsek oturup bu konulardan konuşmak keyifli olur benim için de :icon_tup:
Rekabetçi fiyat politikası uygulayabiliyor olmak güçlü bir yan olabilir evet ancak dediğim gibi vaat edilen şeyin garantisi kim? Lafla peynir gemisi yürümez derler ya, hocanız bunu kabul etmeyebilir. Elinizde referanslarınız veya kapı gibi dyno verileriniz olsa o zaman olur o iş bence. O da zamanla Strenghts'lere eklenecektir ama başlangıçta olmaz diye düşünüyorum.
Mesela bir tanıdığım dükkanlaşmadan önce bu işlere bulaşmış, ufak çağlı müşteriler edinip işler yapmaya başlamıştı, dükkanını açtığında da elinde onlarda daha önce yaptığı aracın verileri vardı; bunlar referans olur :icon_tup:
Marka oluştur diyince direk aklıma bu geldi yapıyoruz öyle ve ders bu konularla dahada güzelleşti :D
Aynen öyle aklımdaki zaten dyno verisi vs gibi şeyler. piyasaya yeni girmek dediğin gibi güçlü kısımları ortadan kaldırabılıyor. En az yazabilcegimiz sey bu güçlü olduğumuz yerler olcak . Uzun uzun yazdıgın ıcın tesekkurler slaytlara eklıyorum bunlarıda :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.