Orijinalini görmek için tıklayınız : Mk1 palio arka lastik camurluğa sürtüyor
Satanael
14-05-2013, 00:33
http://i8.photobucket.com/albums/a18/satanael_asylum/IMAG0427_zps7667524f.jpg (http://s8.photobucket.com/user/satanael_asylum/media/IMAG0427_zps7667524f.jpg.html)
Yaklaşık 1 ay önce spoon replikası jantlar ile 195/50/15 lastik aldım aracıma.Üzerinde orjinal yayları var ve lastik ile camurluk arasında 5 parmak mesafe olmasına rağmen arkada kimse oturmuyorken bile tümseklerde arka lastikler camurluklara sürtmekte. 0 yay taktım gene sorun düzelmedi.bi kac kullanan arkadasıma sordum bu modele uygun spor yaylarda pek randıman vermemiş.Aracın arkasında ciddi bir esneme sorunu var.Bu sorunu nasıl gideririz fikri olan varmı?
Jantları alırken offset olayına baktınızmı ? resimde sanki jant çok dışarıda kalmış gibi, esneyınce çamurluk içine girmek yerine kenarına sürtüyor gibi.
Satanael
14-05-2013, 00:40
sıkıntı yaratmasın diye özellikle bu modeli aldım.aynı jant cliolarda sıkıntı yaratmazken palioda arkalarda ciddi sıkıntı yarattı. ama esas sorun şu aracın arkası cok fazla esneme yapıyor. arkada kimse oturmuyorken bile yolda bi tümsekten gectigimde sürtme yaşamam.
lastik yanaklarını 50yerine 45 yapmak çözüm 1
jantları satmak ET değeri yüksek bir başka jant almak çözüm 2
çamurlukları açtırmak çözüm 3(bu arada arka tamponunun camurluk uzantısını hafif kesersen sürtmeyi önlersin*orası surtuyo dıye dusunuyorum*
jant lastik takımını satıp yeni almak çözüm 4
Satanael
14-05-2013, 00:51
Çamurluk açtırma olayını yapacagım zaten çözüm olarak şimdilik.
fakat bu cok fazla olan esnemeyi nasıl daha aza düşürebiliriz? Benim istedigim aracın arkasının esnemesinin daha az olması. lastige sürtmesi icin yaklasık 6 parmak civarı bi esneme oluyor.ben bunu daha aza düşürmek istiyorum.
sıkıntı yaratmasın diye özellikle bu modeli aldım.aynı jant cliolarda sıkıntı yaratmazken palioda arkalarda ciddi sıkıntı yarattı. ama esas sorun şu aracın arkası cok fazla esneme yapıyor. arkada kimse oturmuyorken bile yolda bi tümsekten gectigimde sürtme yaşamam.
Bold yaptığım yerde yazdığından yola çıkarak 'et' değerlerine bakmamışsınız gibi bi kanıya kapıldım.
Aynı jant clio'da sorun yaratmazken palioda yaratabilir. Bunun sebebi çok büyük ihtimalle ET değerinin uygun olmamasından. Bi araştırın..
Pay varsa, (janta bağlı olup olmaması) arka jantların göbeğinden alıp ET değerini arttırabilirsiniz.. Böylelikle esnerken çamurluk içine girer ve sürtünmez.
Çamurluk açtırma olayını yapacagım zaten çözüm olarak şimdilik.
fakat bu cok fazla olan esnemeyi nasıl daha aza düşürebiliriz? Benim istedigim aracın arkasının esnemesinin daha az olması. lastige sürtmesi icin yaklasık 6 parmak civarı bi esneme oluyor.ben bunu daha aza düşürmek istiyorum.
Aynı uzunlukta daha sert yay (bulunabileceğini sanmıyorum) yada daha sert amortisör. amortisör yay kadar etkilemez ama faydası olur
Satanael
14-05-2013, 01:02
Aynı uzunlukta daha sert yay (bulunabileceğini sanmıyorum)
Sorunda burada zaten :)
Camurluk actırma ile düzelecegini düşünüyorum en azından şimdilik. fakat benim asıl istedigim bu cok fazla olan esnemenin ortadan kalkması.
aLperTunga
14-05-2013, 01:06
2005 yılında aynı senın gibi fabrikasyon paliom vardı ve bu hale getirdim. aynı sorun bende de oldu sıfır jant lastık aldım bastıktan sonra sag taraf sürtmeye başlamıştı ama o zamana göre araba limit basıktı.sag tarafın sürtmesini almak için şaseciye gittim arka lastiklere kamber verdirttim.üstler içe girdi ve sorun halloldu he ayrıca aracı komple boyattım boyadan önce arka camurlukları actırdım ve iç yanaklarını içe dogru büktürttüm.yine sürtüyordu ve son olarakta şasecide mutlulugu buldum o zamanlar kamberli tek arabaydı buralarda :) lastiklerim 195 45 15 di. senin bi kere lastik yanagın cok kalın 45 yanaga düşürürsen o yükseklikle pek sürtmez.çıtırdan basarsanda sürteceğini sanmıyorum benimkinden 2 cm kadar yüksek bırak sürtmez eger sürtersede direk şaceciye gitmelisin.biraz resim attım belki işine yarar.
http://r1305.hizliresim.com/19/g/n1kf2.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://n1305.hizliresim.com/19/g/n1k4j.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://j1305.hizliresim.com/19/g/n1k2z.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1305.hizliresim.com/19/g/n1k3l.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://j1305.hizliresim.com/19/g/n1k6d.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1305.hizliresim.com/19/g/n1k6l.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Satanael
14-05-2013, 01:16
Peki kamberde sıkıntı yarattımı?süratlenince sorun yaratma falan oldumu? Kamber işini bikac usta ile görüstüm pek önermedilerde.Kurbağa gibi saga sola gitme sonra muhabbeti oldu :)
aLperTunga
14-05-2013, 01:22
Peki kamberde sıkıntı yarattımı? Kamber işini bikac usta ile görüstüm pek önermedilerde.Kurbağa gibi saga sola gitme sonra muhabbeti oldu :)
ya zaten palioların sag arka lastik sola göre daha dışardadır.bütün paliolarda bu vardır hatta cogu marka aractada vardır bu olay özellikle fiatta var sağ soldan dışarda.benimde sadece sağ sürtüyordu iki lastiğede kamber verdirmiştim.herhangi bir sıkıntısı yok olmadıda cok rahat gezebiliyordum.zaten çok actırmadım sürtmeyeceği şekilde ve lastiği içten yemeyeceği şekilde.tabi ben kamber olayından öncede camurlukları acılabildiği yere kadar actırdım.sende önce bi kaportacıya git arka camurlukların içinde çıkıntıları var keskin şekilde onları içe dogru büktür yoksa o keskin sac lastiği çiziyor ve zamanla keser ovalleştirsin kaportacı o keskinliği o şekilde de yaklaşık 0.5 mm kazancın olur sonrada kamber verdinmi sorun kalmaz.ama basarsan aracı 45 yanak alman daha iyi olur.
Satanael
14-05-2013, 01:29
yardım icin teşekkürler. dediğin gibi önce camurlukları actırmak ve daha sonrasında ufak bi kamber ile çözebiliriz bu sorunu. aracı bastıktan sonrada arkalarda esneme sorunu varmıydı peki sendede? aracın arkası cok fazla esniyor fikrimce..
aLperTunga
14-05-2013, 01:35
yardım icin teşekkürler. dediğin gibi önce camurlukları actırmak ve daha sonrasında ufak bi kamber ile çözebiliriz bu sorunu. aracı bastıktan sonrada arkalarda esneme sorunu varmıydı peki sendede? aracın arkası cok fazla esniyor fikrimce..
esneme sorunu amortisörle alakalı.amortisörlerini sertleştirirsen esneme sorunun ortadan kalkar.artık eskisi gibi esnemez ve daha spor kullanım elde edersin kullanım sertleşir yani.
Amörtisörü sertleştirirsen sıkıntı kalmaz diye düşünüyorum, denemek lazım. En son seçenek olarak çamurlukları açtırın, bozmayın orjinalini.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.