XSi
15-05-2013, 12:14
2006 model 1.4 otomatik vites 206 araçta ufak tefek vuruntu problemleri var
Araca bakarken çin malı peugeot planet kablosu ile şanzıman basınçlarına fln baktım herşey normal gözüküyordu, fakat aracı alıp yola çıkınca ufak tefek teklemeler yapmaya başladı, yağ ısındıkça arttı. Fakat ekranda herhangi bir arıza ışığı vs yanmadı.
Dün akşam şanzıman yağını değiştirdim, ciddi fark etti ilk serviste çıkınca vites geçişlerindeki vuruntular çok çok azaldı, geçişler yumuşadı, fakat hala bir miktar var. Fakat basınçları bilgisayardan izledim giderken, olması gerekene çok yakın seyrediyor basınçlar (artı eksi %5)
ama yağ ısınınca, sorun biraz daha belli ediyor, hatta tümsekte durup kalınca gacırtı şeklinde bir ses dahi geliyor..
Bu sorunları gidermek için önerisi olan varmıdır?
Benim araştırmalarımla yağ değişimi sonrası anladığım kadarıyla 2 farklı şey var..
1. Hidrolik blokta yağ kanallarında ve solenoid valflerde kalıntılar olabilir
2. Yağ ısınınca vuruntu ve kalkışlarda sorun var, kavrama disk ve balataları aşınmış, ısınınca incelen yağ nedeniyle kaçırma yapıyor veya kavramada geç kalıyor
1.ci yi halletmek için otomatik şanzımancıya gidip, bloğu söktürüp, inceleme ve gerekirse temizlik yaptırmayı düşünüyorum
2.ci ise ne yapacağımı ve ne kadar masraf çıkacağını bilmiyorum, belki 1 ci işlem sayesinde kavrama problemleri azalabilir
Deneyimli arkadaşların fikir ve yorumlarına açığım, aracı kayınpeder ısrar ettide aldım, sorunlarını halledip biran önce kendisine teslim etmeye kastırıyorum :)
Herkese şimdiden teşekkürler
Araca bakarken çin malı peugeot planet kablosu ile şanzıman basınçlarına fln baktım herşey normal gözüküyordu, fakat aracı alıp yola çıkınca ufak tefek teklemeler yapmaya başladı, yağ ısındıkça arttı. Fakat ekranda herhangi bir arıza ışığı vs yanmadı.
Dün akşam şanzıman yağını değiştirdim, ciddi fark etti ilk serviste çıkınca vites geçişlerindeki vuruntular çok çok azaldı, geçişler yumuşadı, fakat hala bir miktar var. Fakat basınçları bilgisayardan izledim giderken, olması gerekene çok yakın seyrediyor basınçlar (artı eksi %5)
ama yağ ısınınca, sorun biraz daha belli ediyor, hatta tümsekte durup kalınca gacırtı şeklinde bir ses dahi geliyor..
Bu sorunları gidermek için önerisi olan varmıdır?
Benim araştırmalarımla yağ değişimi sonrası anladığım kadarıyla 2 farklı şey var..
1. Hidrolik blokta yağ kanallarında ve solenoid valflerde kalıntılar olabilir
2. Yağ ısınınca vuruntu ve kalkışlarda sorun var, kavrama disk ve balataları aşınmış, ısınınca incelen yağ nedeniyle kaçırma yapıyor veya kavramada geç kalıyor
1.ci yi halletmek için otomatik şanzımancıya gidip, bloğu söktürüp, inceleme ve gerekirse temizlik yaptırmayı düşünüyorum
2.ci ise ne yapacağımı ve ne kadar masraf çıkacağını bilmiyorum, belki 1 ci işlem sayesinde kavrama problemleri azalabilir
Deneyimli arkadaşların fikir ve yorumlarına açığım, aracı kayınpeder ısrar ettide aldım, sorunlarını halledip biran önce kendisine teslim etmeye kastırıyorum :)
Herkese şimdiden teşekkürler