Orijinalini görmek için tıklayınız : Cantük amortisör REZİLLİĞİ
mert1612
15-05-2013, 13:40
arkadaşlar CANTÜRK AMORTİSÖR rezilliğinden bende nasibimi aldım:ofk:
durum şöyle: bir kere en başta ulaşmak için en az arka arkaya 5 defa aramanız gerekiyor. 2 gün boyunca aradım açmadılar görünce geride dönmüyorlar ki bunlar en küçük sorun.. asıl mesele en başta coiller yanlış başka aracınkini yolladılar neyse olur öyle dedik geri gönderdik bu seferde doğrusunu İZMİR yerine TRABZON a yollamışlar nasıl olduysa.. neyse daha sonra 3 haftalık süreçte doğruları elimze ulaştı ama..
gelen coillerin kuleden sabitlenen kısmındaki çubuk eğri büğrü böyle rezalet iş olmaz bide kendimiz burda yeniden kılavuz çektirdik z rotlarının girdiği delik ufaktı genişlettirdik taktık sonunda.konfor yol tutuş fena değil bir süre kullandım. yaklaşık 1 ay önce otobanda giderken hızım 170-180 civarı balçova sapağına girdiğimde hızım 50 civarıydıki sağ ön amortisör bi anda çıktı eğer otobanda o hızlarda çıkmış olsaydı şu an bu mesajı başka arkadaşım yazmış olurdu heralde.coili sökünce kuledeki somunun dişleri sıyırdığını gördük buda en başta yaptıkları eğri büğrü olmasından kaynaklıydı.. buda yetmedis sağ arka yayın yükseklik alçaklık mekanizması kaynak yerlerinden kırıldı . parçaya sadece 2 yerinden kaynak atmışlar.komple söktük alayını geri yolladım.bu sefer bana arka yaylarımı yollamadılar eleman orda kaybetmişte yenilerini almış bekliyomuş.1 hafta sonra arıyorum geldide yollamayı unuttum diyorlar.böyle ticaret iş olmaz sürekli yalan dolan içindeler. kargoya verdim diyor 1 gün sonra kargoyu arıyorum kargonuz yok diyolar cantürk yollamayı unutmuşuz diyor. unuttuğundan kendininde haberi yok yani. hala arka yaylarım gelmedi telefonlarıda açmıyorlar paramı ve hakkımı helal etmiyorum haram olsun!! alcak olan arkadaşlarımda bu konu referans olsun herkese iyi forumlar.
Burak Mehmet
15-05-2013, 13:44
Murat Cantürk mü ? daha önce çalışmıştık işçilikleri de ilgileride iyiydi ....
Geçmiş olsun size.. Allah korumuş...
Gökhan Bilgin
15-05-2013, 13:44
Forumda cantürkle ilgili bi konu daha vardı kullananların defalarca olumsuzluklarını belirtmeleri yetmedimi kardeşim sana nası güvendin aldın haklısındır yaptıkları ticaret konusunda ama bu kadar yorumlara o kadar sayfa konuşmalara rağmen yazık olmuş geçmiş olsun en azından canına bişey olmamış.
mert1612
15-05-2013, 13:44
binbir defa özür diliyorlar ama hala daha yaptıkları hatayı düzeltme adına bir çalışma yok. cidden rezillik
custom egzozu anlarımda amortisor nedir ? Onca marka varken piyasada.
ben bu konuda seni hatalı buluyorum umarım hatanın farkına varmıssındır bu custom coil pres cart curt isleri cok sakat senin saglıklı bir yerden bir yere varman daha önemli o aracta ailenide tasıyor olabilirdin kötü seyler olabilme ihtimali cok yüksek umarım herkez ders cıkarır ve bu tip hayati önem taşıyan parçalar marka olarak alınır bunun gibi bir konu daha vardı zaten forumda herkez markaya yönelirse kafası rahat olur ve risk oranı cok düşer
Sercan K.
15-05-2013, 13:53
custom egzozu anlarımda amortisor nedir ? Onca marka varken piyasada.
Ağzımdan aldın abi. Bence bi arabanın en önemli unsuru süspansiyonudur. Yani bi araç alırsam kesinlikle marka bi coil almayı düşünüyorum. Ve verdiğim paraya da hiç acımam sağlıklı bi yol tutuş için. 3000 5000 neyse verip üzerinde ar-ge yapılmış bi ürün almak bence en mantıklı ve en sağlıklısı. Size de geçmiş olsun Allah korusun yüksek hızda olsaydı bu olay ne olurdu düşünmek bile istemiyorum.
mert1612
15-05-2013, 13:53
custom egzozu anlarımda amortisor nedir ? Onca marka varken piyasada.
ben bu konuda seni hatalı buluyorum umarım hatanın farkına varmıssındır bu custom coil pres cart curt isleri cok sakat senin saglıklı bir yerden bir yere varman daha önemli o aracta ailenide tasıyor olabilirdin kötü seyler olabilme ihtimali cok yüksek umarım herkez ders cıkarır ve bu tip hayati önem taşıyan parçalar marka olarak alınır bunun gibi bir konu daha vardı zaten forumda herkez markaya yönelirse kafası rahat olur ve risk oranı cok düşer
onlarca marka var doğru ama benim arabam için olan en ucuzu 2500 tl den başlıyor 4500 tl ye kadar çıkıyor. zaten en başta ben marka coil alıcaktım ama iş durumları yüzünden para başka yere gidince custom aldımki. almaz olaydım. burda bende pişmanlık duydum
ayrıca daha önce marka coilover aldım ve 8 ayda ülkeye gelemedi başımdan böyle geçen bir olayda var markadanda patladık kısa yolu seçincede başımıza bunlar geldi
ben geleli 2 haftayı geçti izmirden, ta o zaman sözde kargodaydı daha gelmediyse yuhh diyorum hakkaten..
yuruyende el yapımı bir malzeme kullanmak için çok cesur olmanız lazım.
Yeterli bütçeniz yoksa, lütfen yaptırmayın, stock yada yayla gezin, neden kendinizin ve sevdiklerinizin hayatını tehlıkeye atıyorsunuz.
Draniela
15-05-2013, 13:58
Eyvah eyvah iyi ki 50 km hızla giderken olmuş. İyi yırtmışsın gerçekten çok geçmiş olsun. Ders olsun bundan sonra en azından marka coilover alırsın.
Özür olayı hani öncekiler için neyse ama ölümden dönmüşsün onun özrü olmaz malesef.
Çok geçmiş olsun umarım tekrar yaşamazsın böyle birşey.
http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/81149-canturk-nam-coil-tavsiye-41.html
resımlerıyle beraber ekledımm allahından bulsunlar
yuruyende el yapımı bir malzeme kullanmak için çok cesur olmanız lazım.
Yeterli bütçeniz yoksa, lütfen yaptırmayın, stock yada yayla gezin, neden kendinizin ve sevdiklerinizin hayatını tehlıkeye atıyorsunuz.
Uzerine bisi yazmaya gerek yok.konuyu resmen aciklamis post :)
melih ö nerdesın nan hep senın yuzunden oldu sanada sektıryturmm hbrın olsun
mert1612
15-05-2013, 14:01
saolun arkadaşlar keşke bende çekseydim amortisörlerin fotolarını aklıma gelmedi sinirden.
Sanırım daha önce de konu açılmıştı burasıyla ilgili.. Kökten karşıyım bu amortisör kesme-biçme işlerine, neden karşı olduğumun sebeplerinden birkaçını yaşamışsın..
yakında facebook canturk amortusor madurları dıye grup acılırsa sakın sasırmayın ...
http://www.techturkey.com/forum/yol-tutus-amp-aktarma-ve-frenler/81149-canturk-nam-coil-tavsiye-41.html
resımlerıyle beraber ekledımm allahından bulsunlar
Lan biz arabaya bu haldemi bindik ????
mert1612
15-05-2013, 14:06
telefondada öyle bi konuşuyorlarki sanarsın 50 yıldır kankasın iyi hoş güzelde iş icraata gelince kimse yok
yakında facebook canturk amortusor madurları dıye grup acılırsa sakın sasırmayın ...
marka belirtmeye gerek yok ki el yapımı yapılamaz bu parca hangı usta olursa olsun ancak bu işle ilgili bir ciddi anlamda muhendis destegi ile firma oluşturulur üretim bandına gecilir cok da iyi olur ama goz kararı el kararı olacak iş değil neyseki madurların hepsi ucuz atlatmış bu sevindirici haber
Lan biz arabaya bu haldemi bindik ????
hayır bındımızde saglamndı ama beraber bız patlattık :D tamıre verdık ırzına gectıler hımananamınanana
Gökhan Bilgin
15-05-2013, 14:08
yakında facebook canturk amortusor madurları dıye grup acılırsa sakın sasırmayın ...
Öyle bi grup açılmaz abi 15 liralık arabaları 25'e sattıran bi amortisörü pek kimse kötülemez benim gördüklerim bu yönde yani malesef :)
mert1612
15-05-2013, 14:09
hayır bındımızde saglamndı ama beraber bız patlattık :D tamıre verdık ırzına gectıler hımananamınanana
sesli güldüm :D
ben resımle geldım kardesım ırzına gecılmıs coılover var ;)
gecmıs olsun kardesım.Allah sukur canına bısey olmadı...
gercekten bu yaptıkları terbıyesızlık.. tek bıldıklerı ozur dıleme baska yaptıkları bısey yok... bende yaptıracaktım ama bır kotu tecrube daha edındık...
neyse daha yazmıcam yazdıkca gerılıyorumm sız sız olun gıdın orjınal coılover alın
neyse daha yazmıcam yazdıkca gerılıyorumm sız sız olun gıdın orjınal coılover alın
:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup: :icon_tup::icon_tup:
Bir zamanlar insanlar namistain'e karşı cantürk'ü överlerdi, son zamanlarda cantürk hakkında da çok olumsuz yorumlar okumaya başladım... Biraz tanınıp iyi para kazanan o amatör ruhunu kaybedipte baştan savma iş yapmaya mı başlıyor diye sormadan edemiyorum kendime...
Ucuz atlatmışsınız, geçmiş olsun...
Ticaret olayı ayrı bi olay daha öncede gördük yaptıkları işleri tavırlarını vs ama olayın asıl vahim tarafı ticaretten öte cesaret..
Sanayi işi, uydurma süspansiyon sistemi parçaları kullananlara gerçekten hayranlıkla bakıyorum. Ciddi anlamda çok cesurlar.
nitrosystem
15-05-2013, 14:50
Yazık olmuş
melih ö nerdesın nan hep senın yuzunden oldu sanada sektıryturmm hbrın olsun
Bana niye sektiriyorsun ki abicim ben mi yaptım coiloverlarını o şekilde? Benim suçum ne :)
Jazz'a Namda coil yaptırdım, hem dürtüldüm hemde R9 Takozu koydular her tarafından ses geliyordu arabanın.
Fiesta ile Clioya Cantürkte yaptırdım, Fiestayı sattım sattığım çocuk amortisör ile ilgili hiçbir geri dönüş yapmadı bana patladı catladı şöyle böyle oldu diye.
Clioyu sattım aynı şekilde onda da hiçbir sorun yok.
Fiestaya coil yapalı 3.5 sene oldu, Clioya da 2 sene oldu. Bu süre zarfından ufak tefek takoz parçamalar dışında birşey olmadı. Ben şimdi bunları yaşamışken Cantürkü nasıl kötüleyeyim sana? Yok yapamazlar edemezler diyeyim? Ben kendi araçlarım dışında da 8-10 araba yaptırdım onlarda da sorun yok. Ben sorun yaşamıyorsam nasıl sorun yaşamış gibi gösterebilirim ki?
Ben genelleme yapmak istemiyorum ama sorunların yüzde 80i buradan okduğum kadarıyla kargo ile yapılan işler. Yapmayın abi, bir iş yapıyorsanız gidin başında durun, bakın ne yapılıyor ne ediliyor. He gidip yaptırıpta sorun yaşayan da oldu. Geçmiş olsun demekten başka ne diyebilirim anlamıyorum. Benim hiçbir işimde sorun çıkmadı. Bu net olarak söyleyebilirim.
By_HaNNibaLL
15-05-2013, 15:38
Bana niye sektiriyorsun ki abicim ben mi yaptım coiloverlarını o şekilde? Benim suçum ne :)
Jazz'a Namda coil yaptırdım, hem dürtüldüm hemde R9 Takozu koydular her tarafından ses geliyordu arabanın.
Fiesta ile Clioya Cantürkte yaptırdım, Fiestayı sattım sattığım çocuk amortisör ile ilgili hiçbir geri dönüş yapmadı bana patladı catladı şöyle böyle oldu diye.
Clioyu sattım aynı şekilde onda da hiçbir sorun yok.
Fiestaya coil yapalı 3.5 sene oldu, Clioya da 2 sene oldu. Bu süre zarfından ufak tefek takoz parçamalar dışında birşey olmadı. Ben şimdi bunları yaşamışken Cantürkü nasıl kötüleyeyim sana? Yok yapamazlar edemezler diyeyim? Ben kendi araçlarım dışında da 8-10 araba yaptırdım onlarda da sorun yok. Ben sorun yaşamıyorsam nasıl sorun yaşamış gibi gösterebilirim ki?
Ben genelleme yapmak istemiyorum ama sorunların yüzde 80i buradan okduğum kadarıyla kargo ile yapılan işler. Yapmayın abi, bir iş yapıyorsanız gidin başında durun, bakın ne yapılıyor ne ediliyor. He gidip yaptırıpta sorun yaşayan da oldu. Geçmiş olsun demekten başka ne diyebilirim anlamıyorum. Benim hiçbir işimde sorun çıkmadı. Bu net olarak söyleyebilirim.
Bende zamaninda bi heves ettim aradim konuştuk olur hallederiz dedim benim 4 saatlik zamanim var 2 araç gelicez bursadan coilleri hazirla istersen parayi göndereyim istersen kaparo göndereyim M.kolayliydi sanirim oda zaten iyi taniyodu beni sorun yok kardeşim hallederiz dediler pazartesi konuştuk perşembe beni aradi coilleriniz hazir gelebilirsiniz diye cuma gittik.Ben aracimi götürmedim arkadaşimin arabasıyla gittik.Kendi coillerimi alirim bursada takarim diye gittik hoşgeldiniz hemen 10 dk başliyoruz işlemlere dedi.
Hatta o gün tarikS de aracına coil yaptiriyordu o bizdende erken gelmiş saat 9 da biz ordaydik oda 8 de gelmiş onun aracini sökmüşler bekliyodu.Biz saat 11 civari oldu dedim artik halledin dönecez 1 saat sonra arabanin orj amörtisörlerini söktüler.Gene biz bi ümit başladık beklemeye dedim üst takozlari coillere takacak max 1 saat işimiz kaldi derken bizim işimiz akşam 5 de bitti coilleri yaptık diye aradi yapmamiş o gün orda yapmış benim araciminkini yârin göndercem dedi 2 hafta sonra geldi 1 ay sonrada patladı :D
ProdriveSTI
15-05-2013, 15:41
Bu arada,benim de adım soyadım Murat Cantürk ama bu kişi ben değilim.Yanlış anlaşılmasın diye dedim.
By_HaNNibaLL
15-05-2013, 15:45
Bu arada,benim de adım soyadım Murat Cantürk ama bu kişi ben değilim.Yanlış anlaşılmasın diye dedim.
Ben sen diye kaç kere aradim önceleri açmiyolardi sonra sildiler heralde telefon numara mi gecen gün yine aradim ben izmitten falan dedi :D kapadim hemen
Bu arada,benim de adım soyadım Murat Cantürk ama bu kişi ben değilim.Yanlış anlaşılmasın diye dedim.
Ne çektin be bu durumdan diyesim geldi Murat :)
Bende zamaninda bi heves ettim aradim konuştuk olur hallederiz dedim benim 4 saatlik zamanim var 2 araç gelicez bursadan coilleri hazirla istersen parayi göndereyim istersen kaparo göndereyim M.kolayliydi sanirim oda zaten iyi taniyodu beni sorun yok kardeşim hallederiz dediler pazartesi konuştuk perşembe beni aradi coilleriniz hazir gelebilirsiniz diye cuma gittik.Ben aracimi götürmedim arkadaşimin arabasıyla gittik.Kendi coillerimi alirim bursada takarim diye gittik hoşgeldiniz hemen 10 dk başliyoruz işlemlere dedi.
Hatta o gün tarikS de aracına coil yaptiriyordu o bizdende erken gelmiş saat 9 da biz ordaydik oda 8 de gelmiş onun aracini sökmüşler bekliyodu.Biz saat 11 civari oldu dedim artik halledin dönecez 1 saat sonra arabanin orj amörtisörlerini söktüler.Gene biz bi ümit başladık beklemeye dedim üst takozlari coillere takacak max 1 saat işimiz kaldi derken bizim işimiz akşam 5 de bitti coilleri yaptık diye aradi yapmamiş o gün orda yapmış benim araciminkini yârin göndercem dedi 2 hafta sonra geldi 1 ay sonrada patladı :D
Aynı durum benim içinde olmuştu. Abi sen hazırla ben gelince direk takarız demiştim. Gittiğimde sıfırdan başlamıştık yapmaya :D Ben bunu biraz yoğunluğa bağlıyordum o zaman harbiden çok ciddi bir talep vardı.
darkmoon
15-05-2013, 15:52
sanırım olayın bilincine tam ulaşamamışsın galiba amortisörüm çıkdı diyorsun.. amortisör yolda giderken çıkması ne demekdir ??? zamanında birine iyi bir sevap yapmışsın karşılığını almışsınki hala aramızdasın..
sen bana bir şey olsa diyorsunda ya allah korusun arabada annen baban akraban arkadaşın olsa sana bir şey olmasada onlara olsaydı yada yoldaki kendi hatan yüzünden başka bir aracıda kazaya karıştırıp onların hayatıyla oynasaydın..o vicdan azabı sana bir şey olmasından çok daha berbat bir şey ömrün boyu onla yaşardın... yazıyorsunuzya benim tüylerim diken diken oluyor çünkü gerçekden başınızdan geçen şeyin büyüklüğünün farkında değilsiniz..
Tekrar geçmiş olsun büyük badire atlamışsın..
By_HaNNibaLL
15-05-2013, 15:53
Aynı durum benim içinde olmuştu. Abi sen hazırla ben gelince direk takarız demiştim. Gittiğimde sıfırdan başlamıştık yapmaya :D Ben bunu biraz yoğunluğa bağlıyordum o zaman harbiden çok ciddi bir talep vardı.
Kanka şimdi sen bursaya gelip benden bi parça alican ben seni ariyorum gel hazir parçan diye o kadar yol geliyosun iş güç ben Akhisar-bursa-izmit yaptım coil taktircam diye arabami bursada bırakmak zorunda kaldim. 2 saatte döneriz diye geldik mesaiyi orda bitirdik sence normal mi patladı attim kenara öyle duruyo valla.
Bi arkadaş vardi bayaa uğraşti benden numarami istemişti alicam paramizi gidecem falan dedi ama ondanda ses cıkmadi onuda biktirdilar heralde.
Ama büyük yanlış yani custom coilover ben bi hevesle gittim yaptirmaya bana maliyeti 650 lirayi buldu.
700 liraya ön arka marka coilover geliyomuş araştırınca öğrendim.
Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.
Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
Kanka şimdi sen bursaya gelip benden bi parça alican ben seni ariyorum gel hazir parçan diye o kadar yol geliyosun iş güç ben Akhisar-bursa-izmit yaptım coil taktircam diye arabami bursada bırakmak zorunda kaldim. 2 saatte döneriz diye geldik mesaiyi orda bitirdik sence normal mi patladı attim kenara öyle duruyo valla.
Bi arkadaş vardi bayaa uğraşti benden numarami istemişti alicam paramizi gidecem falan dedi ama ondanda ses cıkmadi onuda biktirdilar heralde.
Ama büyük yanlış yani custom coilover ben bi hevesle gittim yaptirmaya bana maliyeti 650 lirayi buldu.
700 liraya ön arka marka coilover geliyomuş araştırınca öğrendim.
Hazır diye arayıp oraya gittiğinde ortada birşey yoksa bu normal değil kardeşim aynen.
Fatihöztürk
15-05-2013, 16:04
Geçmiş olsun.. aynen bende katılıyorum bir araçın en önemli parçalarından biride amortisörlerdir onca yük taşıyor kalitesini kanıtlamış bir marka kullanmak gerek.
Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.
Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
standart gücü 280 hp olan arabayı 500 hp yapınca sizin dediğiniz gibi olmuyor, amortisör de yay da coilover'da şart oluyor.
PiscocuK
15-05-2013, 16:06
Yaklasik 3 sene kadar once 2 3 arabaya yaptirdim bir sorun yasamamistim.esnafligida isciligide cok cok iyi birisiydi demekki zamanla isim yapinca boyle oluyor baska ne diyebilirim bilmiyorum bu durumda
Sorun yasayan arkadasa gecmis olsun
By_HaNNibaLL
15-05-2013, 16:07
Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.
Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
Bende ağzimin payini aldim cok pişman oldum bi hevesle yaptirdim.
Custom falan ama yol tutuşu ciddi anlamda değişiyordu bu da bi gerçek :)
Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.
Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
Sokak asfaltı elbette pist asfaltı değildir. Sokakta yol tutuşu bozacak çukur, tümsek, kırık asfalt gibi unsurlar elbette vardır. Lâkin bu unsurlar var diye aracımıza koni+spor yay taktığımızda "yol tutuş artmaz" demek yanlış olur.. Bunun testini gerek ben gerekse buradaki bir çok arkadaş defalarca yapmıştır..
Standart yayla da S virajına, sonrasındaki AZK virajına girdim koni+spor yaylada.. Arada dağlar kadar fark var..
standart gücü 280 hp olan arabayı 500 hp yapınca sizin dediğiniz gibi olmuyor, amortisör de yay da coilover'da şart oluyor.
Bende ağzimin payini aldim cok pişman oldum bi hevesle yaptirdim.
Custom falan ama yol tutuşu ciddi anlamda değişiyordu bu da bi gerçek :)
Sokak asfaltında amortisörün ve yayın limitine ulaştınız da mı modifiye süspansiyon ile 3-5 km/h daha yüksek hızla aynı manevraları yapabilir hale geldiniz?
Arabanın yatma hissi azalınca yol tutuş artmış mı oluyor?
Sokak asfaltındayız beyler, hatırlatayım.
Sokak asfaltında kullandığınız otomobilde ne coiloverı, ne yol tutuş modifiyesi.
Siz orijinalden çok fazla sert olan yay-amortisör setiniz ya da markalı bile olsa coiloverınız ile sokakta yol tutuş artırdığınızı mi zannediyorsunuz?
Nacizane tavsiyem: Bu işi görüntü olarak yapmıyor, gerçekten yol tutuşu önemsiyorsaniz; orijinal yayla kullanın.
Yapma süspansiyon ise, düpedüz cami duvarına işemek.
60-70 hp dizel arabayla yana döne pist asfaltı mı arayacak millet?
Herkes kendi çapında iyileştirmeye çalışıyor aracını burda. Görsel yada sürüş dinamiği sonuçta herkes iyileştirme peşinde. Bu kadar insan salak yani, binlerce lira verip marka coilover alıyor, gergi alıyor, setler alıyor, lastik alıyor. Ama o da ne, piste çıkmazsan bunların hepsi çöpmüş :) Buna insanın inanası gelmiyor şahsen. He, yeri geldiğinde öyle bir asfalta denk geliyorsun, bunların hepsi işe yaramıyor. Şans işi birazda ama orjinal hali daha iyi demek saçma olur. Standat vti ile koni+eibach olan vti arasındaki limiti iyi kötü deneyerek tecrübe ettim, ki benden kat kat daha fazla bunun gibi örnekleri tecrübe insanlar vardır burda.
Custom coili savunmuyorum, kesinlikle de tavsiye etmiyorum. Fk, Ta Technix, raceland vs bunlar da benim gözümde adam gibi birer coil değil. Bunlar da yapma coilden bi tık üstte işte idare eder.
By_HaNNibaLL
15-05-2013, 16:16
Sokak asfaltında amortisörün ve yayın limitine ulaştınız da mı süspansiyon ile 3-5 km/h daha yüksek hızla aynı manevraları yapabilir hale geldiniz?
Arabanın yatma hissi azalınca yol tutuş artmış mı oluyor?
Sokak asfaltındayız beyler, hatırlatayım.
Kule gergisi bile fark ettiriyor aracin viraj kabiliyetini belli hızlarda tamam hâklisiniz asfalt yani sonuçta time trial kasmiyoruz ama kestirip atmakta olmaz sonra insanlar okuyup işe yaramiyor coil sokak yarişcisiniz biz diyip yaylarini presletmeye kesmeye çalişiyo o daha vahim bi durum.
ukkunun dediği anlatmak istediği cok dogru limitlerde yaşamıyoruz yada viraj kasamıyoruz ama sahsen ben goruntu olsun ıstedıgımden coil kullanma taraftarıyım yol tutusu cok ıyı olsun oyle olsun boyle olsun dıyerekden degil :)
Sürüş dinamiğini o kadar önemseyen kimseler 60 hp dizel araçta bunu beklemiyordur ya da beklememelidir zaten.
Örneğin Bağdat caddesine çıkalım, Bostancı'dan Kızıltoprak yapıp sahilden Bostancı'ya geri dönelim.
Bir düşünün, yolun ne kadarlık bi kısmında sert süspansiyon artı olur, ne kadarlık bi kısmında eksi olur.
Söyleyeyim, %70'lik kısımda sekmekten freniniz tutmayacak, arabanız dönmekten aciz olacak. %30'luk kısımda 3 km/h daha hızlı dönebilme kabiliyetine değer mi?
Sokak asfaltında amortisörün ve yayın limitine ulaştınız da mı modifiye süspansiyon ile 3-5 km/h daha yüksek hızla aynı manevraları yapabilir hale geldiniz?
Arabanın yatma hissi azalınca yol tutuş artmış mı oluyor?
Sokak asfaltındayız beyler, hatırlatayım.
Utku'cum bir çok kısmı doğru ancak bu yazdığının, insanların zihninde "madem orjinal en iyisi gidip kesip biçtireyim ben bunu" şekline bürünmesi an meselesi :) Bizim milleti biliyorsun yani.
Alman araçları yeterli olabilir ama Japonlar kesinlikle değil, 8 senedir Corolla'nın tepesinde tepiniyorum en basitinden, babam 17 seneye yakındır Corolla'ya biniyor ki pek sakin bi vatandaş değildir (özellikle bundan 5 yıl önceye kadar, annem arkada iki taraftan birden tutunurdu dengede kalabilmek için; Mersin - Alanya 2,5 saat mola dahil! gitmişliği vardır :D), o bile Toyota'nın en çok yürür aksam/yol tutuşta Corolla serisinde çığır açtı diyebileceğimiz E12'ye yay taktıktan sonra bile limitlerinin arttığı kanaatindeydi keza, 3-4 kez üzerindeki yayların bizi kurtarmışlığı var..
pS . Uzun lafın kısası, çok sert (pist için üretilmiş) süspansiyon da iyi değil, aşırı yumuşak olan da günlük kullanım ağırlıklı otomobiller açısından.
Yani KW Clubsport u arabaya takıpta çıkıp caddede gezilmez dediğin gibi ama Street Comfort bu iş için üretilmiş zaten :)
Sürüş dinamiğini o kadar önemseyen kimseler 60 hp dizel araçta bunu beklemiyordur ya da beklememelidir zaten.
Örneğin Bağdat caddesine çıkalım, Bostancı'dan Kızıltoprak yapıp sahilden Bostancı'ya geri dönelim.
Bir düşünün, yolun ne kadarlık bi kısmında sert süspansiyon artı olur, ne kadarlık bi kısmında eksi olur. Söyleyeyim, %70'lik kısımda sekmekten freniniz tutmayacak, arabanız dönmekten aciz olacak. %30'luk kısımda 3 km/h daha hızlı dönebilme kabiliyetine değer mi?
Sert... Göreceli kavram
%70.. Atmasyon rakam
%30.. Atmasyon rakam
3km/h.. Atmasyon rakam
Bu kadar başarısız değil ne koni, ne spor yay ne de coil over.. Sarı koni + eibach ya da orjinal FK yayda ne %70'te sekiyorsun ne sert oluyor ne de 3 km gibi cüzzi bir fark oluyor.
15 sene kadar o dediğin rotada gezdim durdum, bunun belki bi 7-8 senesinde sabahtan akşama o rotayı turladım... Benimle birlikte aynı yerlerde turlayan yüzlerce üye var bu forumda. Böyle bir "sokakta işe yaramaz" kestirip atması diye birşey yok..
dragon07
15-05-2013, 16:26
ukkunun aracında standart yay var galiba herkese bu aralar standart yay öneriyor :) bu arada gti poloya eibach yay alıp bi deneyin orjinalinden dahamı sert yoksa dahamı yumusak bi test edin.
çoğu aracın standart yayını söküp EİBACH marka yay kullandıgım zaman orjinalinden daha yumusak ve daha rijit falan fistan sürüş dinamigi oluyor.
ayriyetten aracın yere aktardıgı güce katkısı oluyor yani amerikayı baştan keşfetmeyelim bi zahmet.
çakma coil alan arkadaslarımızda bunlardan medet ummasınlar efendi gibi 3-5lik yay takıp gezsinler.:)
Cadde'de frende sekmediniz mi hiç? Enteresan :)
Sürüş dinamiğini o kadar önemseyen kimseler 60 hp dizel araçta bunu beklemiyordur ya da beklememelidir zaten.
Örneğin Bağdat caddesine çıkalım, Bostancı'dan Kızıltoprak yapıp sahilden Bostancı'ya geri dönelim.
Bir düşünün, yolun ne kadarlık bi kısmında sert süspansiyon artı olur, ne kadarlık bi kısmında eksi olur. Söyleyeyim, %70'lik kısımda sekmekten freniniz tutmayacak, arabanız dönmekten aciz olacak. %30'luk kısımda 3 km/h daha hızlı dönebilme kabiliyetine değer mi?
Söylemek istediğim 60 hp dizel arabadan sürüş dinamiği beklemek değil, 60 hp dizel aracına görsel olarak artısı olsun diye coil alan da var, güçlü bir aracın çizgisi daha iyi olsun diye coil alan da var. Bunu bi açıklayalım önce. 60 hp dizel araba çok deli yol tutsun diyen kimse olduğunu sanmıyorum. Eğer aracı limitlerde basarsan, ağırlık merkezini yere yakınlaştırdığında savrulmanın daha aza ineceğini herkes biliyordur artık heralde. Bunun pist asfaltıyla falan bi ilgisi yok basit bir fizik bilgisi. Eğer aracı limitlerde sertleştirirsen, sekme; fren mesafeni de, dönüşünü de olumsuzlaştıracak hale gelmez. Zira bahsettiğimiz kalite coillerde bir çok ayar mevcut. Alıp da direk en sertine, sen basığına, en camberlisine ayarlayacaksın diye birşey yok. Bütün bunları yok saymak saçma olur, verdiğin değerler de tamamen farazi. Kendi düşüncene göre mantıklı gelen değerler yani.
Aklıselim basıkçılardan Çağatay.
SOMEONESPECIAL
15-05-2013, 16:32
Yolda giderken kırmızı ışığı görüp freni pompalayarak aracınızın konforlu bir şekilde
yaylanarak durması paha biçilemez bir keyif :)
Anlatmak istediğim şeyi görmeye çalışın, sayılara takılmayın.
Sert süspansiyonla yolda geçirdiğinizin pek az bir kısmı standarda göre daha güvenli oluyor, genelde zıplamaktan canınızı tehlikeye atıyorsunuz.
Söylemek istediğim 60 hp dizel arabadan sürüş dinamiği beklemek değil, 60 hp dizel aracına görsel olarak artısı olsun diye coil alan da var, güçlü bir aracın çizgisi daha iyi olsun diye coil alan da var. Bunu bi açıklayalım önce. 60 hp dizel araba çok deli yol tutsun diyen kimse olduğunu sanmıyorum. Eğer aracı limitlerde basarsan, ağırlık merkezini yere yakınlaştırdığında savrulmanın daha aza ineceğini herkes biliyordur artık heralde. Bunun pist asfaltıyla falan bi ilgisi yok basit bir fizik bilgisi. Eğer aracı limitlerde sertleştirirsen, sekme; fren mesafeni de, dönüşünü de olumsuzlaştıracak hale gelmez. Zira bahsettiğimiz kalite coillerde bir çok ayar mevcut. Alıp da direk en sertine, sen basığına, en camberlisine ayarlayacaksın diye birşey yok. Bütün bunları yok saymak saçma olur, verdiğin değerler de tamamen farazi. Kendi düşüncene göre mantıklı gelen değerler yani.
Aklıselim basıkçılardan Çağatay.
Aklıselim basıkçı tamlaması bana bir yerden tanıdık geliyor sanki.
Anlatmak istediğim şeyi görmeye çalışın, sayılara takılmayın.
Sert süspansiyonla yolda geçirdiğinizin pek az bir kısmı standarda göre daha güvenli oluyor, genelde zıplamaktan canınızı tehlikeye atıyorsunuz.
Sert nedir? Neye göre sert, kime göre sert? Ne kadar sert?
Sarı koniyi orta ayara getirdiğindeki sertlik mi, yumuşak ayara getirdiğindeki sertlik mi, en serte aldığındaki sertlik mi? Coiloverlarda hangi sertlik? Yaylarda hangi sertlik?
Farazi konuşmaya devam ediyorsun...
Pist için hazırlanmmış setupı yola çıkarırsan elbette "sekme" yaşanır. Gereğinden fazla sert amortisörü satın alırsan elbette "sekme" yaşanır..
Ancak sarı bir koni alır, orta-yumuşak aralığında kullanırsan sekme yaşanmaz, yol koşullarının kabul edebileceği sertlik limiti içinde kalınabilir, yol tutuş da artar. Bunun gibi bir çok uygun setup oluşturulabilir.. Ya standart ya da mili kaynatmışcasına sert diye birşey yok... Aralarındaki alanlarda gezmek de mümkün..
dragon07
15-05-2013, 16:41
moruk sende sert suspansiyona takılmışssın :)
coilin varsa ayarlı sertlik yumusaklık zaten kafana göre ayarlarsın.orjinal yayları sert zaten poloların(örnek olarak senin aracın) at arabası gibi hatta prokit takarsan yine yumusatırsın ki orjinalinden 55bin kat daha iyi oluyor spor helezonla pololar. :)
zıplama neye göre senin geçen gün orjinal yayları olan poloGTİya bindim arka tekerler havada geliyodu en son :D inandırma kendini böyle şeylere
Dikkat ederseniz ısrarla yay ve coilover diyorum, standart yay ile kullanılan optimum ayarlı koni ile orijinalden her şartta iyi olması muhtemel :)
Bahsettiklerim de çoğu yay için geçerli. Kimse az alçaltıyor diye eibach prokit tercih etmezken, şimdi en yumuşak o diye bana onu savunuyorsunuz. :)
Dikkat ederseniz ısrarla yay ve coilover diyorum, standart yay ile kullanılan optimum ayarlı koni ile orijinalden her şartta iyi olması muhtemel :)
Bahsettiklerim de çoğu yay için geçerli. Kimse az alçaltıyor diye eibach prokit tercih etmezken, şimdi en yumuşak o diye bana onu savunuyorsunuz. :)
Standart yay ile koni'nin orjinal halinden iyi olması muhtemel ise eibach + koni'nin de çok çok iyi olması muhtemel.
Prokiti savunmamış dragon, daha yumuşatır taksan demiş. Orjinalinden iyi olur anlamında.
Boşuna tartışıyoruz artık fabrikasyon olarak coiloverlı yol arabaları çıkmaya başladı bile.
Her neyse, belli ki sizin asfaltlar çok kaliteli, herkes de amortisörün yayın limitine ulaşmış.. Kusura bakmayın vaktinizi aldım :)
onlarca marka var doğru ama benim arabam için olan en ucuzu 2500 tl den başlıyor 4500 tl ye kadar çıkıyor. zaten en başta ben marka coil alıcaktım ama iş durumları yüzünden para başka yere gidince custom aldımki. almaz olaydım. burda bende pişmanlık duydum
ayrıca daha önce marka coilover aldım ve 8 ayda ülkeye gelemedi başımdan böyle geçen bir olayda var markadanda patladık kısa yolu seçincede başımıza bunlar geldi
yaptırma kardeşim o zaman paran olana kadar , dip basık gezmek canından ve sevdiklerinin canından daha mı değerli ? Neyse olan olmuş zaten çok ucuz atlamışsın , geçmiş olsun.
Şehir içinde şaseyi yere yaklaştırma ihtiyacı duyacak kadar gazlıyorsanız arabanızı daha hızlısı ile değiştirin.
custom egzozu anlarımda amortisor nedir ? Onca marka varken piyasada.
Kesinlikle katiliyorum.
Ya işte genel sorun bu. 2500 tl den başlıyorsa ve gücün yetmiyorsa o an yaptırmayacaksın. Orjinal amortisörleri aldığın o dandik custom coillerden 50 kat daha iyidir.
Tamam arabanıza herşeyi yaptırmak mutlu olmak istiyorsunuz ama gerekiyorsa biriktir paranı öyle yaptırt ha birikmiyorsa da boşverin katil işler yapmayın arabalarınıza.
İllada yaptırcaksanız bence bide boş mezar bulun üstünü kapatın ki çaktırmadan hacılamasınlar öldükten sonra masraf çıkmasın:D
Ya işte genel sorun bu. 2500 tl den başlıyorsa ve gücün yetmiyorsa o an yaptırmayacaksın. Orjinal amortisörleri aldığın o dandik custom coillerden 50 kat daha iyidir.
Tamam arabanıza herşeyi yaptırmak mutlu olmak istiyorsunuz ama gerekiyorsa biriktir paranı öyle yaptırt ha birikmiyorsa da boşverin katil işler yapmayın arabalarınıza.
İllada yaptırcaksanız bence bide boş mezar bulun üstünü kapatın ki çaktırmadan hacılamasınlar öldükten sonra masraf çıkmasın:D
Ahahah cok guzel bir yorum olmus:icon_tup:
bence custom coilin zararı ve yararlarını konuşmak yerine, yapılan ayıbı konuşsak daha iyi olur sanki. Burada 2 arkadaşımız yaptırmıştı ama onlar aşırı sekme haricinde ticaret olarak memnunlardı aslında.
merterkekler
15-05-2013, 18:05
Utku hemen kızma başından itibaren yazılanları okudum bu arada yarisin bu konuda ki sıkıntılarını bizzat benim dükkanımda çözmeye çalıştık.
Her neyse
Yazdıklarında haklı olduğun konular var fakat bu tarz ürünlerin kullanılmasının amacı viraja daha hızlı girmekten mağda aracı limitte kullanırken aracın daha stabil olmasını sağlayıp aracın kıçı başı oynamaya başladığında toplayabilme kabiliyetini arttırmaktır. Ayrıca ağırlık merkezinin yere yaklaşması viraj kabiliyetini belirgin bir şekilde arttıracaktır. Amortisörün veya yayın sert olması aracın viraj kabiliyetinin artmasını sağlayacaktır diye bir kaide yok, belirleyici birçok neden var seninde dediğin gibi asfalt kalitesi bunlardan birisi lastik en önemlilerinden biri, şase yapısı, ağırlık dağılımı, sertlik, alt takım parçalarının şaseye bağlantı şekilleri, fişeklerde kullanılan kauçuk kalitesi, gergiler bunlar hepsi önemli dolayısı ile argesi yapılmadan yapılan her ürün bunlara yeterince etki etmeyeceği için bu etkenlerin içindeki zayıf halka olabilir ve mertin başına gelenler bundan ibarettir eminim cantürk te bir daha ki sefere yaris için coilover hazırladığında bunlar başına gelmeyecektir.
Zaten ünlü markalar da bu arge çalışmalarını baştan yapıp sorunsuz ürünler piyasaya sürdükleri için ünlü oluyorlar ve markalarını istediği fiyata satabilme lüksüne sahip oluyorlar.
Şehir içinde şaseyi yere yaklaştırma ihtiyacı duyacak kadar gazlıyorsanız arabanızı daha hızlısı ile değiştirin.
Tamam öyle yaparız. Her hızlı araba, mükemmel yol tutar çünkü :)
Utku hemen kızma başından itibaren yazılanları okudum bu arada yarisin bu konuda ki sıkıntılarını bizzat benim dükkanımda çözmeye çalıştık.
Her neyse
Yazdıklarında haklı olduğun konular var fakat bu tarz ürünlerin kullanılmasının amacı viraja daha hızlı girmekten mağda aracı limitte kullanırken aracın daha stabil olmasını sağlayıp aracın kıçı başı oynamaya başladığında toplayabilme kabiliyetini arttırmaktır. Ayrıca ağırlık merkezinin yere yaklaşması viraj kabiliyetini belirgin bir şekilde arttıracaktır. Amortisörün veya yayın sert olması aracın viraj kabiliyetinin artmasını sağlayacaktır diye bir kaide yok, belirleyici birçok neden var seninde dediğin gibi asfalt kalitesi bunlardan birisi lastik en önemlilerinden biri, şase yapısı, ağırlık dağılımı, sertlik, alt takım parçalarının şaseye bağlantı şekilleri, fişeklerde kullanılan kauçuk kalitesi, gergiler bunlar hepsi önemli dolayısı ile argesi yapılmadan yapılan her ürün bunlara yeterince etki etmeyeceği için bu etkenlerin içindeki zayıf halka olabilir ve mertin başına gelenler bundan ibarettir eminim cantürk te bir daha ki sefere yaris için coilover hazırladığında bunlar başına gelmeyecektir.
Zaten ünlü markalar da bu arge çalışmalarını baştan yapıp sorunsuz ürünler piyasaya sürdükleri için ünlü oluyorlar ve markalarını istediği fiyata satabilme lüksüne sahip oluyorlar.
Ben böyle saçma yorum okumadım özellikle son kısmı. Marka dediğin ürününü istediği fiyata satabilme derken KW coillerinin kullanılan malzeme kalitesiyle, Şu yeni piyasaya çıkan 1000 tl lik coillerin bir malzeme kalitesini bir karşılaştır. Hangi basınçlara dayanmışlar vs vs o zaman belki şu marka diye para istiyorlar mantığının sadece Giyim ve kuşamda olduğunu anlarsın.
BMW ile Renault arasındaki farkda bence marka payıdır sana göre yoksa iç konsol dış konsol motor vs herşey birebir aynı malzeme ile üretiliyor di mi?
misery1903
15-05-2013, 18:28
Her neyse, belli ki sizin asfaltlar çok kaliteli, herkes de amortisörün yayın limitine ulaşmış.. Kusura bakmayın vaktinizi aldım :)
Bence haklı olduğun nokta çoğunluğun aracın limitlerine değil, aracın güven vermeyi bıraktığı yere kadar gitmesi. Daha önceden de belirttiğin gibi daha az yaylanma daha güvenli hissettirdiğinden kişi daha hızlı gidiyor, aracın daha iyi yol tuttuğunu düşünüyor çoğunluk.
Ne kadar farkettirdiği aynı şartlarda denenmeden kesin olarak söylenemeyiz, Türkiye'de de bunu deneyecek yer varsa da çok kısıtlıdır diye tahmin ediyorum. Ancak Youtube'da farkettirdiğini iddaa eden bir çok video var. Sadece reklam mı bunlar bilemiyorum.
Örnek:
1i2SwE9m-R4
Stock vs. Eibach (HD) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=1i2SwE9m-R4)
Başka bir forumdaki Tolga abi paylaşmıştı sağolsun.
Özetle benim düşüncem eğer öncesinde aracınızın yol tutuşu 10 ise, siz 6-7'ye kadar zorluyorsunuz bunu, yay takınca bu 10'da sabit kalsa bile verdiği güven arttığından 7-8'e çıkıyorsunuz. Yanlış anlamadıysam ukku'nun da demeye çalıştığı; bu zaten 12-13 olsa bile o limite çık(a)mayacakken niye para veriyorsunuz. Tamamen atmasyon sayı rakamlardır oran filan yoktur.Limitlerde kullanan, kullanabilecek kabiliyeti, cesareti, aptallığı ya da ne derseniz olan kişi sayısı çok azdır bence. Olduğunu düşünen ne kadardır bilemem.
Tamamen kendi düşüncelerimdir, kimsenin üzerine alınmaması dileğiyle.
merterkekler
15-05-2013, 18:33
Ben böyle saçma yorum okumadım özellikle son kısmı. Marka dediğin ürününü istediği fiyata satabilme derken KW coillerinin kullanılan malzeme kalitesiyle, Şu yeni piyasaya çıkan 1000 tl lik coillerin bir malzeme kalitesini bir karşılaştır. Hangi basınçlara dayanmışlar vs vs o zaman belki şu marka diye para istiyorlar mantığının sadece Giyim ve kuşamda olduğunu anlarsın.
BMW ile Renault arasındaki farkda bence marka payıdır sana göre yoksa iç konsol dış konsol motor vs herşey birebir aynı malzeme ile üretiliyor di mi?
Biraz daha dikkatli okursan benim de aynı şeyi söylemeye çalıştığımı anlarsın.
Bu arada ben KW yi kötüleyecek en son kişiyim çünkü KW ege bölge bayisisiyim :D
Fabrikanın yapma amacı dışında araçlarımızı kullanmak için çabalara giriyoruz. Olaylar hep burdan çıkıyor zaten.
Yukaridaki videoda bmw 3 serisini daha sert ve sportif suspansiyonlu yapamaz mıydı bmw firması yapardı. Ama arabayı yaparken konfor dertleri de var. Ama benim yok. Oyüzden napıyorum. Eibach kit alıyorum misal olarak.
Alamıyorsam ne yapıorum ? daha çok risk daha az para karşılığında custom coilover alıyorum.
Sonuçlarına katlanıyorum her aşamada.
merterkekler
15-05-2013, 19:03
Fabrikanın yapma amacı dışında araçlarımızı kullanmak için çabalara giriyoruz. Olaylar hep burdan çıkıyor zaten.
Yukaridaki videoda bmw 3 serisini daha sert ve sportif suspansiyonlu yapamaz mıydı bmw firması yapardı. Ama arabayı yaparken konfor dertleri de var. Ama benim yok. Oyüzden napıyorum. Eibach kit alıyorum misal olarak.
Alamıyorsam ne yapıorum ? daha çok risk daha az para karşılığında custom coilover alıyorum.
Sonuçlarına katlanıyorum her aşamada.
işin mantığı da biraz bu zaten işin özü ne kadar ekmek o kadar köfte ;)
Jeandan-R
15-05-2013, 19:05
Yazınca kızıyorlar dandirik fk/raceland coilover bile bunlardan iyi.
Daha sert süspansiyon daha sert yay yada daha basık araba her zaman yol tutuşta + sağlamaz.Ben aşırı sert ayar yaptım seke seke gidiyorum yol tutuşu ve viraj kabiliyeti okadar iyi değil.Aracın yaylanmayada ihtiyacı var.
burkaykalyon
15-05-2013, 19:11
Kestirin gitsin ya ne coil i ne yayı :D
Şaka bir tarafa. Ben bu araba piyasasında fazla eski değilim. Anladığım kadarıyla önceden on numara işçilik varmış Cantürk'te şimdi sıkıntılar yaşanıyor. Ticaret hukukuna yakışmayan durumlar yaşanıyor. Yazık olmuş.
Geçtiğimiz günlerde ANK Engin Abi'de benim külüstürün amortisörlerini sertleştirdik. Hem işçiliğiyle hem de kişiliğiyle 10 numara insan valla. Ben ANK öneririm.
Fabrikanın yapma amacı dışında araçlarımızı kullanmak için çabalara giriyoruz. Olaylar hep burdan çıkıyor zaten.
Yukaridaki videoda bmw 3 serisini daha sert ve sportif suspansiyonlu yapamaz mıydı bmw firması yapardı. Ama arabayı yaparken konfor dertleri de var. Ama benim yok. Oyüzden napıyorum. Eibach kit alıyorum misal olarak.
Alamıyorsam ne yapıorum ? daha çok risk daha az para karşılığında custom coilover alıyorum.
Sonuçlarına katlanıyorum her aşamada.
Bizde diyoruz ki, sen kendi riskini sadece kendini etkileyecek durumlar için alıyorsan al, zerre önemsemeyiz ancak, süspansiyon ve aktarma sistemlerinde aldığın risk sadece seninle sınırlı kalmaz. Trafikteki diğer insanları'da (bizleri) neye güvenerek riske atıyorsun ?
Süspansiyon sistemlerinde uydurma işlere kaçmak kadar yanlış bi iş var mı merak ediyorum..
Genel tartışma konusunda da en kaba tabirle cadde tipi ve argesi ürünler kullanmak çoğu zaman iyidir.. Bide günlük araca pist kasacakmışçasına alçaltan yaylar, çok sertleştiren amortisörler vs vs kullanmak var ki başlı başına hata.. Ne tam ne yok orta ayar en güzeli..
Ertug_T.
15-05-2013, 19:29
custom egzozu anlarımda amortisor nedir ? Onca marka varken piyasada.
en mantıklısını söylemişsiniz..güvenlik herşeyden önce..markalar bunca yıldır boşuna uğraşmıyorlar heralde.
dragon07
15-05-2013, 19:32
lastige janta ve amortisöre verilen paraya acımıcan kardeş.
yıkık vtegimiz vardı koni coiloverlı orjinal jantlı toyo T1r lastik vardı vallahi yoldan cıkartamıyodum :) coil alamıyosan gidicen efendi gibi kaliteli yay alıcan.
lastige janta ve amortisöre verilen paraya acımıcan kardeş.
Yürüyen aksama acımıcaksın, motora ota boka yan sanayi kullan ama yürüyene kullanmıcan, bakım amaçlı olsa bile orjinalden şaşmıcan
canturk migdemi bulandirdi bir kere onlarin yapicagi isi .... paramla rezil oldum bu kacinci vakka usta amortusorleri yaptinmi yaptim 10 numara halbuki takoz koymus ses yapmasin diye resimlerinide ekledim hersey ortada hakkimi helal etmiyorum kisaca canturku destekliyenler kolluyanlar munkunse yazmasin buraya yazik gunah bu kadar insana biz esnaf dedik arkadaslarimizin lafina guvendik ama sonuc ortada keske gitmez olaydim ....
onurgoyunc
15-05-2013, 19:44
Allah korumuş sizleri
Belki tepki göreceğim ama araca yapılan en ufak bir değişikliğin tüvden onaylanması bana çok mantıklı geliyor. Almanya'da parçalar takıldıktan sonra tüv e girilmesi gerekli. İyi kötü üretim sırasında bir standarda uyulur
Bizde diyoruz ki, sen kendi riskini sadece kendini etkileyecek durumlar için alıyorsan al, zerre önemsemeyiz ancak, süspansiyon ve aktarma sistemlerinde aldığın risk sadece seninle sınırlı kalmaz. Trafikteki diğer insanları'da (bizleri) neye güvenerek riske atıyorsun ?
Süspansiyon sistemlerinde uydurma işlere kaçmak kadar yanlış bi iş var mı merak ediyorum..
Genel tartışma konusunda da en kaba tabirle cadde tipi ve argesi ürünler kullanmak çoğu zaman iyidir.. Bide günlük araca pist kasacakmışçasına alçaltan yaylar, çok sertleştiren amortisörler vs vs kullanmak var ki başlı başına hata.. Ne tam ne yok orta ayar en güzeli..
Araba basmak yavaş yavaş dolaşmak bir kültür haline geldi. Bu olaya sempatizanlarıda paraları kadar yapmak zorunda oldukları için. Pres , kesmek , customcoilover gibi yollara gidiyorlar. Ve zaten araçları yavaş kullanıyorlar.
Arabamın yol tutuşunu konfordan ödün vererek arttırayım. Pist arabası yapayım , viraj kasayım diyen insanlar zaten bunlara para harcar kalitelisini alırlar. Yoksa kendini kandırırlar.
Duyarlı olmak cok güzel bir şey size katılıyorum. Yanlış değil. Fakat customcoilover olayı çıktığında ohh yay kesmekten pressten daha iyi dedik. Şimdi air olayı var oo en güzeli der gibi olduk yine tartışmalar oldu. Bu konular uzaar gider.
Araba basmak yavaş yavaş dolaşmak bir kültür haline geldi. Bu olaya sempatizanlarıda paraları kadar yapmak zorunda oldukları için. Pres , kesmek , customcoilover gibi yollara gidiyorlar. Ve zaten araçları yavaş kullanıyorlar.
Arabamın yol tutuşunu konfordan ödün vererek arttırayım. Pist arabası yapayım , viraj kasayım diyen insanlar zaten bunlara para harcar kalitelisini alırlar. Yoksa kendini kandırırlar.
Duyarlı olmak cok güzel bir şey size katılıyorum. Yanlış değil. Fakat customcoilover olayı çıktığında ohh yay kesmekten pressten daha iyi dedik. Şimdi air olayı var oo en güzeli der gibi olduk yine tartışmalar oldu. Bu konular uzaar gider.
Yolu buldumu hepsi en azından geneli hiç acımadan basıyor.. low&slow falan hikaye kalıyor. :) Yavaştan kasıt nedir bilmiyorum ama çoğumuza hız değil gibi gelse de 50 60 az sürat değil, yolda büyük tehlike oluşturabilir.. Argesi yapılmamış sanayi malı hiç bir ürün iyi değil.. Air kesilmiş yay yağ basılmış amortisör hepsi aynı..
Allah korumuş sizleri
Belki tepki göreceğim ama araca yapılan en ufak bir değişikliğin tüvden onaylanması bana çok mantıklı geliyor. Almanya'da parçalar takıldıktan sonra tüv e girilmesi gerekli. İyi kötü üretim sırasında bir standarda uyulur
Oralardaki TÜV onaylı ürünlerin araçlarda kullanımı, ruhsata işlemesi serbest ancak TR de değil. O yüzden bu dediğin imkansız malesef şu şartlarda.
ucuz etin yahnisi yavan olur derler..benimde başımdan bir red eagle olayı geçti..tavsiye etmem yay aşırı yumuşak ve konforu bozuyor..
Benim gözümde custom amortisör kullanmakla mermiye kafa atmak arasında hiç bi fark yok..
mert1612
15-05-2013, 22:16
Konu amacından sapmış herkes üreteni değil kullananı kötülüyo :D
SekoLive
15-05-2013, 22:18
verilmişti.
Low-Rider
15-05-2013, 22:52
bayılıyorum böyle bilgiç yorumlara :D
esmerhan
15-05-2013, 23:02
ben zaten yayı ısıtanı yay kestırenı hıc anlamıyorum mantıkda erdıremıyorum.verıcen parayı orjınal marka bısey alıcaksın sonuca hayat memat meselesı yerı gelıyor aılenı tasıyosun,gecmıs olsun
vallahi memnunum ben 2 yil oldu sorun yok performansinda dusmede pek yok..
Hiç amortisör değiştirmedim ama her aracımda yay kullandım.İlginç bir gözlemim oldu.Öncelikle alfa 156larımda kullandığım koni yaylar o araç için "ciddi bir yol tutuş artışı" sağlamıştı,sınıfına göre iyi olsada yeterli gelmiyordu orjinali.ama bu demek değildiki biraz sonra bahsedeceğim rs imden daha iyi yol tuttu.Bilirsiniz megane rs in yol tutuşu sınıfının efsanesidir.Ben şu an rs imde h&r yay kullanıyorum bana getirisi ne oldu?Araç yolamı yapıştı?Hayır.Amaa olan şu,eskiden limitleri yüksek bir araç olduğu için koptuğu yerde toparlarken ecel teri döktürüyordu şimdi ise aynı limitlerde kopabiliyor ama geri toplamak için ufak bir direksiyon hareketi yeterli.Buradan çıkan sonuç her aracın üretilirkenki amacını iyi bilmek ve üzerine çıkmak için çok zorlamak yerine markalı ürünlerle standardının üzerine çıkarmaya çalışmak fayda getirir anca.Burdan custom coil yerine aracınız tam anlamıyla sportif amaçlı üretilmediyse uygun bir yayla çok daha iyi ve güvenli haline getirilmeli demek istiyorum.Çünkü yarisinizi(konu başlığındaki araç olduğundan örnek verdim üstünüze alınmayın) dehşet yol tutar hale getirebilmek için hiçbirimizin gücü yetmez bunu ancak toyota mühendisleri başarır.bilmiyorum belki vardır yaris tsport vs falan gibi bir modeli avrupada yada japonyada eminim sizin kendinizi parçalayıp coil koyup basmanızdan falan daha iyi yol tutar.Geçmiş olsun,lütfen custom uygulamalarla canınızı ve çevredeki insanları tehlikeye atmayın iyi bir yay ve iyi bir lastik yeterli gelecektir.
Hakan Burak
16-05-2013, 00:39
Kimse kusura bakmasın da, Orijinal süspansiyon ve yaylar bazı araçlarda iyidir ama, bazı araçlarda da felaket ötesidir.
Mesela Fiat Albea, Yol istediği kadar iyi olsun, istediği kadarda kötü hafif bir virajda 100 KM'de bile savurma, yatma yapıyordu ve şahsen o kadarda son limitlerde kullanan bir insan değilim. Arkadaşımda da Albea vardı ve 6-4 CM MAD marka spor yay ve 195/50/15 Lastikler ile gözle görülür bir iyileşme olmuştu, kullanırken hissediyorsunuz zaten.
Kendi açımdan aracın süspansiyonları orjinalken 100 KM üstüne çıkmaktan korkuyordum, o kadar güvensiz bir araç. Burada herkesin aracı fabrikasyon sportif karakteri olan araçlar değil. Herkes kendi aracının özelliklerini iyileştirmek ister. Şimdi spor yay kullanmayalım da, ''Benim aracım orijinal, fabrika dan daha iyi bilemem ben'' mi diyelim? O zaman bu firmalar boşu boşuna üretiyor bu yayları.
Ama şahsen bende Custom Coilover önermem. Yay kesme, biçmeyede karşıyım.
agresive
16-05-2013, 03:52
kardeşim çok geçmiş olsun bende diyorum ne oldu da araba leylek oldu allah korumuş tekrar geçmiş olsun inşallah en kısa sürede yaptıkları hatayı layıkıyla telafi ederler.
Ne yalan soylitim koni var aracimda ..takmadan once virajda kic giderdi ..koniden sonra denedim atma yok arabam bide basik:) ve hb ...marka cok farkediyo
Aracın yer ile temasını sağlayan 4 lastik o yüzden ;
İyi ve kaliteli bir lastik-fren disk ve balatası-Süspansiyon ekipmanlarını kaliteli alacaksın.
Paran yoksa da gerekirse o arabaya 3 ay binmeyeceksin , binmediğin yakıt parasıyla alacaksın.
Ne ailenin canını, ne kendi canını,ne de başkasının canını tehlikeye atmayacaksın.
[Eğer paran yoksa ve yay istiyorsan o zaman paran olmadığı içinde hiç bir şey almayıp bineceksin]
*Yazdıklarım emrivaki veya şahısa yönelik değildir.Bunlar şahsi fikirlerim.
Ben bu tarz konulara uzuuun uzun süspansiyon sistemlerinin çalışma mantıklarını yazmaktan sıkıldım. Yay ne işe yarar amortisör ne işe yarar bunları yazmaktan gına geldi.
Sadece üstüne alınmak isteyenler için yazıyorum.
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın her konuda.
Hiç amortisör değiştirmedim ama her aracımda yay kullandım.İlginç bir gözlemim oldu.Öncelikle alfa 156larımda kullandığım koni yaylar o araç için "ciddi bir yol tutuş artışı" sağlamıştı,sınıfına göre iyi olsada yeterli gelmiyordu orjinali.ama bu demek değildiki biraz sonra bahsedeceğim rs imden daha iyi yol tuttu.Bilirsiniz megane rs in yol tutuşu sınıfının efsanesidir.Ben şu an rs imde h&r yay kullanıyorum bana getirisi ne oldu?Araç yolamı yapıştı?Hayır.Amaa olan şu,eskiden limitleri yüksek bir araç olduğu için koptuğu yerde toparlarken ecel teri döktürüyordu şimdi ise aynı limitlerde kopabiliyor ama geri toplamak için ufak bir direksiyon hareketi yeterli.Buradan çıkan sonuç her aracın üretilirkenki amacını iyi bilmek ve üzerine çıkmak için çok zorlamak yerine markalı ürünlerle standardının üzerine çıkarmaya çalışmak fayda getirir anca.Burdan custom coil yerine aracınız tam anlamıyla sportif amaçlı üretilmediyse uygun bir yayla çok daha iyi ve güvenli haline getirilmeli demek istiyorum.Çünkü yarisinizi(konu başlığındaki araç olduğundan örnek verdim üstünüze alınmayın) dehşet yol tutar hale getirebilmek için hiçbirimizin gücü yetmez bunu ancak toyota mühendisleri başarır.bilmiyorum belki vardır yaris tsport vs falan gibi bir modeli avrupada yada japonyada eminim sizin kendinizi parçalayıp coil koyup basmanızdan falan daha iyi yol tutar.Geçmiş olsun,lütfen custom uygulamalarla canınızı ve çevredeki insanları tehlikeye atmayın iyi bir yay ve iyi bir lastik yeterli gelecektir.
Bir değişik benzer durum bende yaşadım.benim arabam standart 205tabanından başka bişey yok arkadaşımda megane var benim arabam aynı virajda onunkinden erken kopuyo bilakis tek kontra tek el direk oturturken o kopardığında ecel terleri döküyo söylendiği gibi burada argenin mühendisliğin farkını görüyoruz
Emre Ekrem
17-05-2013, 09:16
onlarca marka var doğru ama benim arabam için olan en ucuzu 2500 tl den başlıyor 4500 tl ye kadar çıkıyor. zaten en başta ben marka coil alıcaktım ama iş durumları yüzünden para başka yere gidince custom aldımki. almaz olaydım. burda bende pişmanlık duydum
ayrıca daha önce marka coilover aldım ve 8 ayda ülkeye gelemedi başımdan böyle geçen bir olayda var markadanda patladık kısa yolu seçincede başımıza bunlar geldi
müdürüm, durumun yok ise şayet sende olunca alırsın, bu tür işler hiç iyi sonuçlanmıyor ki sende tecrübe etmişsin, çok çok geçmiş olsun, ucuz etin yahnisi yavan olur derler.
cem_subasi
17-05-2013, 09:58
Valla ANK candır can :) Allaha şükür onca arkadaşlarımın arabasına yaptırdık en sonunda kendi arabama yaptırdım şimdiye kadar hiç sıkıntı çıkarmadı ne bana nede arkadaşlarıma, custom coil tabiki markaya göre daha basit kalıyor ama dekor amaçlı görsellik peşinde olanlar için ideal bi tercih bence...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.