Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo uygulaması



kurtlukaya
16-05-2013, 21:48
Arkadaşlar atmosferik bir motora turbo uygulayacağım tam olarak gerekirse neredeki civataların değişmesi gerekecek. o kadardetaylı bilgi istiyorum , vereceğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.. araç golf 5 1,6 , arkadaşlar lütfen kimse turbo taktıracağına tsi al gibi şeyler söylemesin , eldekini yükleyeceğim

ERTAN
16-05-2013, 22:09
Vida değiştirilerek turbo yapabiliyorsak bende istiyorum o bilgileri :)

kurtlukaya
16-05-2013, 22:24
laf carpitmayin , en ince ayrintisina kadar ne degismesi gerekiyo onu ogrenmek istiyorum

131mirafiori
16-05-2013, 22:57
Sakaryada bu işi yapabilecek usta var mı bilmiyorum... Bursa da olsan sana yardımcı olurdum...

Egzoz manifoldu (yeni)
hava filtresi
intercooler bağlantı boruları ve kendisi (yeni)
enjeksiyonlar değişir muhtemelen
turbo (yeni)

Aklıma bunlar geliyor kardeşim bu motor içine girmeden yapılabilecek bir turbo için, motor içine girersen o senin istediğin güce göre değişir :)

murat çelik
16-05-2013, 23:04
sen bu sevdadan vaz geç çok üzülrsün kardeş

kurtlukaya
16-05-2013, 23:10
Sakaryada bu işi yapabilecek usta var mı bilmiyorum... Bursa da olsan sana yardımcı olurdum...

Egzoz manifoldu (yeni)
hava filtresi
intercooler bağlantı boruları ve kendisi (yeni)
enjeksiyonlar değişir muhtemelen
turbo (yeni)

Aklıma bunlar geliyor kardeşim bu motor içine girmeden yapılabilecek bir turbo için, motor içine girersen o senin istediğin güce göre değişir :)

motor içinede girilecek , biliyorum ucu açık bi konu performans açısından , sakaryda bunu yapabilecek ustalar var , araba kullanılamaz hale gelse dahi gözüme gelmez , herşey için teşekkürler , yardımcı olanlara ve olacaklara teşekkür ediyorum şimdiden ,

kurtlukaya
16-05-2013, 23:11
arkadaşlar bana fikir vermeyin lütfen , zevk benim zevkim sadece yardımcı olmak isteyen arkadaşlardan soruma cevap bekliyorum daha fazlası değil ..

erdem325
16-05-2013, 23:18
parça araştırdınızmı hiç peki?
aracınız için yurtdışı sitelerde öncelikle kol ve piston arayın bence, bir bakın hangi markalar var, fiyatları yaklaşık ne düzeylerde vs..

bildiğim kadarıyla temel olarak;
kol
piston
segman
daha büyük enjektör
eksoz manifoldu veya flanş
intercooler
turbo
turbo için yağlama hattı
komple eksoz
borular kelepçeler ve silikon hortumlar
afr, egt, boost ve oil-press göstergeleri
standalone beyin yada bir şekilde sistemi kontrol edebileceğiniz bir yapı
.
.
diye uzar gider liste.

daha önceden yurtdışı vs yapılmış projeler varsa öncelikle onları incelemekte fayda var.

Schumi
16-05-2013, 23:19
20 bin liralık bir liste çıkartırız arkadaşlar ile sana birazdan. Ama motorun kırılmayacağının ve sorunsuz olacağının garantisi yok. Ama önce şartları anladığını belirt ki boşa uğraşmış olmayalım.

Ayrıca motorun 115 hp'lik FSI motor mu yoksa 102 hp'lik 8V motordan mı ?

kurtlukaya
16-05-2013, 23:25
başta belirtmiştim 102 hp 8v lik motor , şimdi ilk etapta parça arayabilmem için hangi parçaların değişeceğini bilmem gerek mantıken :) , işin gerçeği bu motorla ilgili bizim ülkemizde pek bi parça bulamadım ama almanyadan da getirtiriz gerekirse

kurtlukaya
16-05-2013, 23:29
kendi başımıza aracımıza bi kaç bişey yapmaya çalıştık ama yetmedi , en azından +250 hp leri görmek istiyorum. şuan arabada egzoz , simota carbon charger air intake kit var filtre olarak , sprint booster ımızda var ama yetmiyor :)

Schumi
16-05-2013, 23:37
Öncelikle başta belirtmemişsin 102 hp 8v motor olduğundan. Sadece Golf 5 1.6 demişsin. Gerekli parçaları Almanya'da bile bulamazsın bence. Bir çoğu özel olacak.

Motorun kodu bunlardan birisi. AYD; AWH; AVU; ALZ; BFQ; BFS; BGU; BSE; BSF

Volkswagen EA827 engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine#70.E2.80.93102_hp_1.6)

81mm çapından pistonu var motorun. 100'i geçmiş ise motorun mutlaka 0.5 büyük boyutta piston alman lazım. Forged malzemeden üretilmiş ve statik sıkıştırması 8 ile 9 arasına düşürülmüş bir takım piston lazım. Gene forged malzemeden üretim biyel kolu gerekiyor. En zor bulacağın parçaların bunlar. Kol ve pistona aşağı yukarı 3500-4000 tl gidecektir. Özel sipariş olursa ki %99 öyle olucak sen onu 5000 tl yap. Turbo manifoldu ve down pipe gibi malzemeleri burada özel yaptırabilirsin. Aşağı yukarı bu işi yapacak garajlar işin zorluğuna göre 1000-2000 tl arası para isterler.

Geri kalan malzemelerin bir çoğu üniversal. 2500 tl gibi bir Beyin masrafın olucak. Wideband dahil göstergelere gene 1500 tl harcayacaksın.

Enjektör silikon hortum kelepçe kıl tüy gibi saydığında para tutmaz bunları dediğin ama tornacı kaynakçı vs.vs. ile çok ciddi bir külfet tutan masraflara 2000 tl ayır.

Motorun toplanırken ortalama 1500-2000 tl arası OEM VW parçası alman gerekicek servis yada parçacıdan. Vericeğin bütün işçilikleri iyimser bir şekilde 5000 tl diyorum.

Intercooler ve istediğin gücü besleyebilecek turboyuda artık kaça bulursan. Hadi onlarıda çıkma aldın diyelim 1500 tl. Toplayınca kaç yapıyor birisi hesaplar.

kurtlukaya
16-05-2013, 23:51
Öncelikle başta belirtmemişsin 102 hp 8v motor olduğundan. Sadece Golf 5 1.6 demişsin. Gerekli parçaları Almanya'da bile bulamazsın bence. Bir çoğu özel olacak.

Motorun kodu bunlardan birisi. AYD; AWH; AVU; ALZ; BFQ; BFS; BGU; BSE; BSF

Volkswagen EA827 engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine#70.E2.80.93102_hp_1.6)

81mm çapından pistonu var motorun. 100'i geçmiş ise motorun mutlaka 0.5 büyük boyutta piston alman lazım. Forged malzemeden üretilmiş ve statik sıkıştırması 8 ile 9 arasına düşürülmüş bir takım piston lazım. Gene forged malzemeden üretim biyel kolu gerekiyor. En zor bulacağın parçaların bunlar. Kol ve pistona aşağı yukarı 3500-4000 tl gidecektir. Özel sipariş olursa ki %99 öyle olucak sen onu 5000 tl yap. Turbo manifoldu ve down pipe gibi malzemeleri burada özel yaptırabilirsin. Aşağı yukarı bu işi yapacak garajlar işin zorluğuna göre 1000-2000 tl arası para isterler.

Geri kalan malzemelerin bir çoğu üniversal. 2500 tl gibi bir Beyin masrafın olucak. Wideband dahil göstergelere gene 1500 tl harcayacaksın.

Enjektör silikon hortum kelepçe kıl tüy gibi saydığında para tutmaz bunları dediğin ama tornacı kaynakçı vs.vs. ile çok ciddi bir külfet tutan masraflara 2000 tl ayır.

Motorun toplanırken ortalama 1500-2000 tl arası OEM VW parçası alman gerekicek servis yada parçacıdan. Vericeğin bütün işçilikleri iyimser bir şekilde 5000 tl diyorum.

Intercooler ve istediğin gücü besleyebilecek turboyuda artık kaça bulursan. Hadi onlarıda çıkma aldın diyelim 1500 tl. Toplayınca kaç yapıyor birisi hesaplar.

öncelikle özür diliyorum belirtmiş sanıyordum kendimden çok emin bir şekilde :) , şimdide çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için, bişey daha soracaktım düşük basınçlı bir turbo taksak en ucuzundan kaça çıkardık , sadece cüzzi bir güç almak istersem, ve ortalama kaç hp artışı olur

Subi-Emre
17-05-2013, 00:09
Turbo, 8 valf bir motordan cok yuksek bir guc cikarmaz zaten sen ona 50 shotluk bir nos bagla muadilin araclari gecersin zevkli olur ;)

kurtlukaya
17-05-2013, 00:11
o da var projemde fakat nosa basarak makasa giremem ki :)

Schumi
17-05-2013, 00:24
öncelikle özür diliyorum belirtmiş sanıyordum kendimden çok emin bir şekilde :) , şimdide çok teşekkür ediyorum verdiğiniz bilgiler için, bişey daha soracaktım düşük basınçlı bir turbo taksak en ucuzundan kaça çıkardık , sadece cüzzi bir güç almak istersem, ve ortalama kaç hp artışı olur

Çok zayıf bir motorun var. Motorun içine girmeden hiçbirşey yapamazsın.

_muhaRRem
17-05-2013, 00:32
kendi motorunu satarak golf gti 2.0tfsi motoru swaplamak daha mantıklı geliyor en azından bolt on 350 hp olur ..

KOSEREN
17-05-2013, 00:41
Golf sahibi arkadaş bu uprage için ayırdıgın bütçe nedir?Yani öğrenmek istediğim kafanda olsa olsa şukadar olur dediğin mebla?

kurtlukaya
17-05-2013, 00:59
kendi motorunu satarak golf gti 2.0tfsi motoru swaplamak daha mantıklı geliyor en azından bolt on 350 hp olur ..

swaplamak derken , yasal işlemler gerekmiyor mu

kurtlukaya
17-05-2013, 01:00
Golf sahibi arkadaş bu uprage için ayırdıgın bütçe nedir?Yani öğrenmek istediğim kafanda olsa olsa şukadar olur dediğin mebla?

şimdilik 10 bin tl kafamdaki

Ufuk
17-05-2013, 11:08
Çok merak ediyorum yapabilecekmisin.Forumda belli aralıklarla böyle konulara rastlıyoruz.Henüz yapabilen görmedim.
Umarım istediğini yaparsın.

svtec
17-05-2013, 11:23
Çok merak ediyorum yapabilecekmisin.Forumda belli aralıklarla böyle konulara rastlıyoruz.Henüz yapabilen görmedim.
Umarım istediğini yaparsın.

bende açıcaktım konu gittim kız gibi kazasız belasız doğan aldım biraz gezdim dedim bu yetmez turbo yapağım araştırdım taraştırdım yapabilcek adamlara sorduk tofaş gurubu araç için bile 100 hp almak için 6000 para gidiyor oda ufak tefek tadilatlar vs hariç sizin iş biraz zor gibi yapılamaz değildir heralde ama düzgün ve işin ehli biri olmadan çok başağrıları çekersiniz... bence istanbulda bu işi yapan garajlara bir danışıp bütçe çıkartın ona göre yol izleyin buran size yardım etcek olan çok kişi var fikir verip yer göstercek ama cidden bu iş içine gircek iseniz bütçeyi düşünmemek gerekir.. + naptığını bilen birinin eline aracı teslim edin sonra geri dönüşü zor hatalarla karşılaşmayın..

svtec
17-05-2013, 11:29
+ zamanınız bol olmalı ve yapılan işlemlerin titiz olmasını takip etmeniz gerekli orjinal motor toplarken bile sorunlar çıkıyor bunları gözönüne alıp hareket etmeniz gerekli...

ghibli06
17-05-2013, 11:58
geçenlerde Alfa Romeo için konu açan bir arkadaş vardı, hemen parçaları almaya gitmişti, henüz dönemedi :)

alperx
17-05-2013, 12:04
1.8T motor al çıkma, sadece yazılımla filan 200 hp civarı olabilir, o da sana yeter bence.
maliyeti de 10 milyarı bulur bulmaz o civarda olur.

kurtlukaya
17-05-2013, 12:38
haklısınız sıkıntılı bir yol , işin can sıkan yeri mesela forged pistonunu bulmak , parca tedarigi cok sıkıntı ilk etapta , daha önceleri benzer turbo uygulamaları yapan ustalarımız var burda , illa burada olacak diye bir kaide de yok , istanbulda da olur , bnm istediğim motoru cok hirpalamayacak bir sistem olusturmak , 500 hp gibi bi niyetim yok şu an , ama en azındsn +100 hp istiyorum

kurtlukaya
17-05-2013, 12:41
biz çıkma 2.0 gti motoru getrsek sanziman filanda dahil , kim anlarki motorunun değiştiğine :) cok merak ediyorum gercekten , muayenede motor no okunmadigi zamn hafif kusurlu geciriyorlar

ghibli06
17-05-2013, 12:48
biz çıkma 2.0 gti motoru getrsek sanziman filanda dahil , kim anlarki motorunun değiştiğine :) cok merak ediyorum gercekten , muayenede motor no okunmadigi zamn hafif kusurlu geciriyorlar

ciddi değilsin değil mi?

kurtlukaya
17-05-2013, 13:24
ciddi değilsin değil mi?

arkadaşımda corsa vardı , motor no okunamıyor diye hafif kusurlu geçti , bende şaşırdım

ghibli06
17-05-2013, 13:32
okunamaması ayrıdır, okunmayan bir motoru takmak ayrı şeydir... sonuçta TUV okuyamamıştır ama devlet şüphelenirse incelemeye alır, 'change' büyük suçtur aman diyim...

hfk
17-05-2013, 15:54
bu işi sakarya'da yapacağına, aracını istanbul'a getirsen bu işlerde tecrübeli yerler parça konusunda da yardımcı olabilirler, farklı set up'larda sunabilirler.

kurtlukaya
17-05-2013, 16:51
bu işi sakarya'da yapacağına, aracını istanbul'a getirsen bu işlerde tecrübeli yerler parça konusunda da yardımcı olabilirler, farklı set up'larda sunabilirler.

şuan bi karar aşamasındayız , istanbula gelicek muhtemelen araç

0M42
17-05-2013, 18:03
On bin tl bütçe varsa kesinlikle swap yap yoksa paranında arabanında heba olma ihtimali bayağı yüksek.

By_HaNNibaLL
17-05-2013, 18:25
Kardeşim 30 lira para harcayip kendi motorunu yüklesende cok ileriye götüremezsin faturali bi motor bulup swap yapmak daha mantikli 1.8 T swap yaparsan.

motor
yazilim
filtre
eksoz ile seni fazlasiyla tatmin eder

kurtlukaya
17-05-2013, 18:28
faturalı motor derken illa bizim ülkemizden mi olması gerekir, veya mesela almanyadan çıkma 2.0 gti motoru getirsek de olur mu ,

By_HaNNibaLL
17-05-2013, 18:34
faturalı motor derken illa bizim ülkemizden mi olması gerekir, veya mesela almanyadan çıkma 2.0 gti motoru getirsek de olur mu ,

Motoru 1 liraya alirsin 6 lira gümrük ödersin 6 ayda gelmez motor felç olursun. 10 bin lira hastane masrafi derken yaşin olur 45 :D

Ülkemizde zaten bu motorlardan fazlasiyla mevcut yeterki paran olsun elinde

Zorbey
17-05-2013, 18:56
Bu işleri yaparken arka planda bi 10.000 tl de durması iyidir.Sonuçta kul yapısı bozulabilir.Hele ki turbo=sorun demek(düzgün yapılmazsa)

lnd_samet
17-05-2013, 18:57
AGU 1.8 T Komple Faturalı motor page 4 (http://www.vwtr.net/forum/satilik/agu-18-t-komple-faturali-motor-t35197.42.html)

al sana 1.8T motor.
al tak.
bin lirayada ankaradan şanzuman bulursun buyur sana sistem...

Sert@ç
17-05-2013, 20:45
biz çıkma 2.0 gti motoru getrsek sanziman filanda dahil , kim anlarki motorunun değiştiğine :) cok merak ediyorum gercekten , muayenede motor no okunmadigi zamn hafif kusurlu geciriyorlar

Arabayi satip 10bin tl ekle direk gti al
Farkinda misin bilmem ama bi arabayi tek goturen sey motor degil geri kalan yuruyen-fren-suspansiyon nolcak ?
Suan ki mevcut araca direk tfsi makine tak on tampon direk yerler bir olur
Fren desen 200hp bi araci durdurmak icin vw muhendisleri bosuna 312mm disk kullanmis
Sanzimana hic yorum yapmiyorum 1-2 gune elinde vitez topuzu hata nerde diyebilirsin

Bu gucu arttirmayida makas atcam diye yapiyosan bosver 102 hp fazla

svtec
17-05-2013, 23:02
arkadaşa herkes aynı şeyi farklı yoldan söylüyor bence ufak uygulamalarla yetin önü açık bie araç olsa daha çok fikir veren olurdu ama hem parana hem zamana yazık aracın hakkınsa pek bilgim yok ama yazılım filitre egzost düz boru hafifletme biraz rahatlar aracın heralde fazlası demek heyşeyin fazlası olması demek..

kurtlukaya
18-05-2013, 00:49
Arabayi satip 10bin tl ekle direk gti al
Farkinda misin bilmem ama bi arabayi tek goturen sey motor degil geri kalan yuruyen-fren-suspansiyon nolcak ?
Suan ki mevcut araca direk tfsi makine tak on tampon direk yerler bir olur
Fren desen 200hp bi araci durdurmak icin vw muhendisleri bosuna 312mm disk kullanmis
Sanzimana hic yorum yapmiyorum 1-2 gune elinde vitez topuzu hata nerde diyebilirsin

Bu gucu arttirmayida makas atcam diye yapiyosan bosver 102 hp fazla

bunları düşünüyorum tabi de , 1.6 da nadir olan insanlardan olmak istiyorum , gti alınıp yüklenebilir yazılım vs , benim niyetim 1.6 102 hp nin neler yapabileceğini görmek , farklı olmak , ama swaplama olayı biraz daha ılımlı geldi bana

dureich
18-05-2013, 01:10
uğraşma arabanı sat, tsi al.

otto985
18-05-2013, 01:30
Öncelikle başta belirtmemişsin 102 hp 8v motor olduğundan. Sadece Golf 5 1.6 demişsin. Gerekli parçaları Almanya'da bile bulamazsın bence. Bir çoğu özel olacak.

Motorun kodu bunlardan birisi. AYD; AWH; AVU; ALZ; BFQ; BFS; BGU; BSE; BSF

Volkswagen EA827 engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine#70.E2.80.93102_hp_1.6)

81mm çapından pistonu var motorun. 100'i geçmiş ise motorun mutlaka 0.5 büyük boyutta piston alman lazım. Forged malzemeden üretilmiş ve statik sıkıştırması 8 ile 9 arasına düşürülmüş bir takım piston lazım. Gene forged malzemeden üretim biyel kolu gerekiyor. En zor bulacağın parçaların bunlar. Kol ve pistona aşağı yukarı 3500-4000 tl gidecektir. Özel sipariş olursa ki %99 öyle olucak sen onu 5000 tl yap. Turbo manifoldu ve down pipe gibi malzemeleri burada özel yaptırabilirsin. Aşağı yukarı bu işi yapacak garajlar işin zorluğuna göre 1000-2000 tl arası para isterler.

Geri kalan malzemelerin bir çoğu üniversal. 2500 tl gibi bir Beyin masrafın olucak. Wideband dahil göstergelere gene 1500 tl harcayacaksın.

Enjektör silikon hortum kelepçe kıl tüy gibi saydığında para tutmaz bunları dediğin ama tornacı kaynakçı vs.vs. ile çok ciddi bir külfet tutan masraflara 2000 tl ayır.

Motorun toplanırken ortalama 1500-2000 tl arası OEM VW parçası alman gerekicek servis yada parçacıdan. Vericeğin bütün işçilikleri iyimser bir şekilde 5000 tl diyorum.

Intercooler ve istediğin gücü besleyebilecek turboyuda artık kaça bulursan. Hadi onlarıda çıkma aldın diyelim 1500 tl. Toplayınca kaç yapıyor birisi hesaplar.

Şuayib abi sadece işin motor kısmından bahsetmiş dediklerimi lütfen yanlış anlamayın bu işin önemli kısmı mesela frenden bahsedelim bunları yaptıkdan sonra orjinal 1.6 105 hp lik bir arabanın freni ile nasıl durmayı becerebiliceksiniz ? Golf gti freni yaptığınızı farz edelim minimum işçilik haricinde 2000-4000 tl para ödeyeceksiniz diyelim ki fren işinide çözdünüz orjinal gti frenleri 16 jant'a sığmaz,güzel bi jant 800 ile 1000 tl arası tutar,buna ek olarak iyi bi lastik tutunma demektir ki iyi bi lastiğin tanesi 320 liradır. İyi bir amortisör kwV2 2000tl.

Dediklerimi umarım yanlış anlamamışsınızdır.İnşallah projenizi gerçekleştirip hayata geçirebilirsiniz.Kolay gelsin.

fatihob
18-05-2013, 01:48
Sırıtarak okudum konuyu :) Ben turbo aracımda turbo değiştirmek için ne taklalar atıyorum flanşıydı, coolerıydı, göstergeleriydi, egsozydu, dpsiydi, tornacısıydı, elektrikcisiydi, kaportacısıydı, enjektörüydü, metanoluydu, debriyajıydı, yazılımıydı hepsiyle uğraşıyorum. Ben var olan sistemin üzerine bu kadar uğraşıyorken, bu sistemi baştan yaratmak 10-15bine sadece hayal olur. Swap yap sen swap çok basit vede maliyetsizdir o ;)

Bu işler öyle olmuyor, ya iyi paran olucak yada işten anlıcaksın ;)

İlk adım: Google gir.
İkinci adım: Turbo yaz entere bas.
Üçüncü adım: İlk sayfadaki bütün yazılanları oku. Arada gördüğün otomobillerle ilgili bütün terimleri kopyala, sağ tuşa tıkla googleda ara de. Aradıklarını buldugun sitelere gir, ordaki bütün terimleri koplaya ve yine googleda arat taaki ben bu işi kaptım diyene kadar( Ara sıra görselerdende yararlan Gif falan izle ;))
Dördüncü adım:Üçüncü adım yaklaşık 2 sene sürer 2 sene sonra tekrar burda bi görüşelim :)

Alternatif yollar
1-Arabanı sat üstüne elindeki parayı ekle alabilceğin en güçlü arabayı al.
2-Loto, Piyango vs. oyna ;)

Kolay gelsin.

OMTech
18-05-2013, 01:48
Arkadaşın duymak istediklerini ben söyleyim ;

Çıkma coolerla turbo, 2de harici enjektör, araya bi regülatör atar kara düzen .3-.4 basarsın. taş gibide olur maliyeti bin lira.

Arkadaşa söylemem gerekeni söyleyim ;

Öyle bi iş değil bu iş. stock 106 gti alsan yüklesende dersinki arabada GTI kanı var. sen tutup 8v aile arabasından o güçleri alıcam dersen sırf 2 kere motor kırarsın 10 bin liran motor ve şanzuman toplamaya gider. Emin ol bu forumdaki insanların tamamı içinde hasetlik fesatlık yoksa senin tek olmanı yapılmamışı yapmanı ister. ama aklın yolu bir. tecrübeyle sabit çok deneme yapan oldu. böyle konu açıp 2 gün sonra ortadan kaybolanda. mantıklı hareket etmek istiyorsan daha limitlerde bişeyler dene. atmosferik yükle bişey yap ama sıfırdan başlayacak adama gelmez turbo. atmo halde bi gör sıkılırsan turboya geçersin. normalde bende demem sat şunu al bunu diyede olmayacak duaya da amin demem. ya swap yap ya atmo yükle ama ben tezcanlıyım atarlıyım giderliyim diyorsanda bu iş sana göre değil. sen 50 milyar parada harcasan benzin pompan bi cortlar yada usta bi fişi takmaz bişey olur, artık bütün emeğini simit yapar martılara mı atarsın ekmek arası mı yersin sen bilirsin.

boosted_pug
18-05-2013, 02:42
Şuayib abi sadece işin motor kısmından bahsetmiş dediklerimi lütfen yanlış anlamayın bu işin önemli kısmı mesela frenden bahsedelim bunları yaptıkdan sonra orjinal 1.6 105 hp lik bir arabanın freni ile nasıl durmayı becerebiliceksiniz ? Golf gti freni yaptığınızı farz edelim minimum işçilik haricinde 2000-4000 tl para ödeyeceksiniz diyelim ki fren işinide çözdünüz orjinal gti frenleri 16 jant'a sığmaz,güzel bi jant 800 ile 1000 tl arası tutar,buna ek olarak iyi bi lastik tutunma demektir ki iyi bi lastiğin tanesi 320 liradır. İyi bir amortisör kwV2 2000tl.

Dediklerimi umarım yanlış anlamamışsınızdır.İnşallah projenizi gerçekleştirip hayata geçirebilirsiniz.Kolay gelsin.

100 hp den 300 lere 500 lere çıkılsa dediğin çok ama çok mantıklı ama motor belli araba belli alınabilecek max güç 200 hp oda 10k ile imkansız hadi sağdan soldan ordan burdan topladık 10k ya 150 170 hp aldık normal seyir halinde veya gazlarken araba şuanda yaptığı süratlerin dışına çıkmayacakki bence mantıklı gazlanırsa saydıklarına gerek yok zaten saydıklarını alan adam 1.6 hitler motorla uğraşmaz gtı alıp ona takar die düşünüyorum


Turbo konusunda aracına sıkıntısız binilebilecek şekilde turbo yapılır ama bunu şahin turbolamış ustalardan bekleme Küçümsediğimden felan değil senin total bütcenle sadece turbo alan adamlar okadar profesyonel garajlarda iş yaptırıp sıkıntı yaşıyolar sen birde ikinci el parçalarla sistem topluyacaksın, malzemeyi aldığında kullanmadan ne mal olduğu belli olmayacak madem sıkıntısı olmasın diyosun ilk önce ustanın tecrübeli olması lazım ki en ufak arızayı tespit edip büyümeden önlesin

malzemelere gelirsek çok uçmadan kabaca

Turbo : subaru veya 1.8 t turbosu işini görür ortalama 600 tl
İntercooler : as 950 coolerı gayet iyidir 400tl
Regülatör : ebay malı 100 tl
Enjektr : rover 220 turbo veya 1.8 t olabilir ortalama 300 tl
Blow-off : ebay malı çakma hks 100 tl
Headers : custom cromdan olucak kaynak torna vs. Ortalama 700 -1000 tl
Komple egzost : 300 - 500 arası sonada freeflow son susturucu
Ara borular : 150-200 tl
Pompa : 300 tl valbro
Silikonlar kelepçeler : 100 - 150 tl hortum market
Beyin : en ucuzu megasquirt veya benzer bi sistem ortalama 2000 civarı gider
Piston kol : 81 mm b16 turbo pistonuna custom kol yaptırıp kullanabilirsin piston 1000 kol 1000 civarıdır
Yağ giriş çıkış : 100 tl
Oem parçalar : 700 - 1000 tl
İşcilik : 1000 tl
Torna kaynak vs : 500 tl
debriyaj : bronz vs : 300 - 500 tl
Wideband boost egt : 1000 tl

Bunlar kaba taslak fiyatlar bunun parça tedarigi gümrüğü vergisi dolandırıcısı kırılanı kaybolanını saymıyorum bu haliyle bile en kötü 10k dan fazla tutuyo zaten bu yukardaki parçaları hangi arabaya takarsan tak 100 hp den fazla güç alırsın ve maliyet ortalama aynı çıkar arkadaşların demek istediği golf için değicekmi yarın öbürgün turbo vtı turbo gtı turbo typ-r satılırken sen arabayı söküp orj haline geri getirip o şekilde satabilirsin bunuda unutma

A.Cem
18-05-2013, 10:16
bunları düşünüyorum tabi de , 1.6 da nadir olan insanlardan olmak istiyorum , gti alınıp yüklenebilir yazılım vs , benim niyetim 1.6 102 hp nin neler yapabileceğini görmek , farklı olmak , ama swaplama olayı biraz daha ılımlı geldi bana

Kardeşim yanlış anlama beni, ama 1.6 da nadir olmaktan kastın ne? Kaç tane 1.6 8v golf var ki yüklü? Kimse vaaay 1.6 golfe bak nasıl gidiyor demez ki? Tamamiyle ekonomiye yönelik bir araç, yapılan işlemler arabanın karakteri dolayısıyla çok da verimli olmayacaktır.

İlla yapacaksan, swap daha mantıklı. 1.8T motor sık bulunan, parçası bol, yüklemek için de önü açık bir motor. Faturalı bir 1.8T motor al, tabi bir de şanzıman gerekecek, ruhsata işlet gayet yeterli. Ha yetmezse turbo büyütme, yazılım veya nos gibi birşeyler yapılabilir.

kurtlukaya
18-05-2013, 23:25
Şuayib abi sadece işin motor kısmından bahsetmiş dediklerimi lütfen yanlış anlamayın bu işin önemli kısmı mesela frenden bahsedelim bunları yaptıkdan sonra orjinal 1.6 105 hp lik bir arabanın freni ile nasıl durmayı becerebiliceksiniz ? Golf gti freni yaptığınızı farz edelim minimum işçilik haricinde 2000-4000 tl para ödeyeceksiniz diyelim ki fren işinide çözdünüz orjinal gti frenleri 16 jant'a sığmaz,güzel bi jant 800 ile 1000 tl arası tutar,buna ek olarak iyi bi lastik tutunma demektir ki iyi bi lastiğin tanesi 320 liradır. İyi bir amortisör kwV2 2000tl.

Dediklerimi umarım yanlış anlamamışsınızdır.İnşallah projenizi gerçekleştirip hayata geçirebilirsiniz.Kolay gelsin.

yok estağfurullah yanlış anlaşılma yok , arabada şuan brembo balatalar var , proje gerçekleşirse komple brembo sisteme çevirilir muhtemeln , sadece motor aksamına 10bin ayırdık , bakalım uyarsa burda daha önce jettaya turbo uygulaması yapmış bi ustamız var yardımcı olacaklar

kurtlukaya
18-05-2013, 23:31
Sırıtarak okudum konuyu :) Ben turbo aracımda turbo değiştirmek için ne taklalar atıyorum flanşıydı, coolerıydı, göstergeleriydi, egsozydu, dpsiydi, tornacısıydı, elektrikcisiydi, kaportacısıydı, enjektörüydü, metanoluydu, debriyajıydı, yazılımıydı hepsiyle uğraşıyorum. Ben var olan sistemin üzerine bu kadar uğraşıyorken, bu sistemi baştan yaratmak 10-15bine sadece hayal olur. Swap yap sen swap çok basit vede maliyetsizdir o ;)

Bu işler öyle olmuyor, ya iyi paran olucak yada işten anlıcaksın ;)

İlk adım: Google gir.
İkinci adım: Turbo yaz entere bas.
Üçüncü adım: İlk sayfadaki bütün yazılanları oku. Arada gördüğün otomobillerle ilgili bütün terimleri kopyala, sağ tuşa tıkla googleda ara de. Aradıklarını buldugun sitelere gir, ordaki bütün terimleri koplaya ve yine googleda arat taaki ben bu işi kaptım diyene kadar( Ara sıra görselerdende yararlan Gif falan izle ;))
Dördüncü adım:Üçüncü adım yaklaşık 2 sene sürer 2 sene sonra tekrar burda bi görüşelim :)

Alternatif yollar
1-Arabanı sat üstüne elindeki parayı ekle alabilceğin en güçlü arabayı al.
2-Loto, Piyango vs. oyna ;)

Kolay gelsin.

hocam yanlış anlama ama ben bu konuyu açarken bilmemezlikten açmadım , maksadım tecahul i arif yaptım yerindeyse , bazı şeyleri bende biliyorum , ben kafamda bişey tasarlıyorum , onun için sizin görüşleriniz almak istiyorum , olay bu yani , illa dalga geçmenin anlamı yok , 10 bine çıkan sistemlerde var , eğer sen olan sistem üzerine 10 15 bin harcadıysan kusura bakma ama ustan kimse öpmüş seni , tabi ahım şahım bi sistem yapmadıysan , ben o kadar bi sistem istemiyorum şimdilik

kurtlukaya
18-05-2013, 23:34
Arkadaşın duymak istediklerini ben söyleyim ;

Çıkma coolerla turbo, 2de harici enjektör, araya bi regülatör atar kara düzen .3-.4 basarsın. taş gibide olur maliyeti bin lira.

Arkadaşa söylemem gerekeni söyleyim ;

Öyle bi iş değil bu iş. stock 106 gti alsan yüklesende dersinki arabada GTI kanı var. sen tutup 8v aile arabasından o güçleri alıcam dersen sırf 2 kere motor kırarsın 10 bin liran motor ve şanzuman toplamaya gider. Emin ol bu forumdaki insanların tamamı içinde hasetlik fesatlık yoksa senin tek olmanı yapılmamışı yapmanı ister. ama aklın yolu bir. tecrübeyle sabit çok deneme yapan oldu. böyle konu açıp 2 gün sonra ortadan kaybolanda. mantıklı hareket etmek istiyorsan daha limitlerde bişeyler dene. atmosferik yükle bişey yap ama sıfırdan başlayacak adama gelmez turbo. atmo halde bi gör sıkılırsan turboya geçersin. normalde bende demem sat şunu al bunu diyede olmayacak duaya da amin demem. ya swap yap ya atmo yükle ama ben tezcanlıyım atarlıyım giderliyim diyorsanda bu iş sana göre değil. sen 50 milyar parada harcasan benzin pompan bi cortlar yada usta bi fişi takmaz bişey olur, artık bütün emeğini simit yapar martılara mı atarsın ekmek arası mı yersin sen bilirsin.
haklısın hocam ben +300 ler istemiyorum zaten şu aşamda , ama yorumlarınızı dikkate alarak swap daha makul görünüyor ama bakalım hayırlısı

kurtlukaya
18-05-2013, 23:41
100 hp den 300 lere 500 lere çıkılsa dediğin çok ama çok mantıklı ama motor belli araba belli alınabilecek max güç 200 hp oda 10k ile imkansız hadi sağdan soldan ordan burdan topladık 10k ya 150 170 hp aldık normal seyir halinde veya gazlarken araba şuanda yaptığı süratlerin dışına çıkmayacakki bence mantıklı gazlanırsa saydıklarına gerek yok zaten saydıklarını alan adam 1.6 hitler motorla uğraşmaz gtı alıp ona takar die düşünüyorum


Turbo konusunda aracına sıkıntısız binilebilecek şekilde turbo yapılır ama bunu şahin turbolamış ustalardan bekleme Küçümsediğimden felan değil senin total bütcenle sadece turbo alan adamlar okadar profesyonel garajlarda iş yaptırıp sıkıntı yaşıyolar sen birde ikinci el parçalarla sistem topluyacaksın, malzemeyi aldığında kullanmadan ne mal olduğu belli olmayacak madem sıkıntısı olmasın diyosun ilk önce ustanın tecrübeli olması lazım ki en ufak arızayı tespit edip büyümeden önlesin

malzemelere gelirsek çok uçmadan kabaca

Turbo : subaru veya 1.8 t turbosu işini görür ortalama 600 tl
İntercooler : as 950 coolerı gayet iyidir 400tl
Regülatör : ebay malı 100 tl
Enjektr : rover 220 turbo veya 1.8 t olabilir ortalama 300 tl
Blow-off : ebay malı çakma hks 100 tl
Headers : custom cromdan olucak kaynak torna vs. Ortalama 700 -1000 tl
Komple egzost : 300 - 500 arası sonada freeflow son susturucu
Ara borular : 150-200 tl
Pompa : 300 tl valbro
Silikonlar kelepçeler : 100 - 150 tl hortum market
Beyin : en ucuzu megasquirt veya benzer bi sistem ortalama 2000 civarı gider
Piston kol : 81 mm b16 turbo pistonuna custom kol yaptırıp kullanabilirsin piston 1000 kol 1000 civarıdır
Yağ giriş çıkış : 100 tl
Oem parçalar : 700 - 1000 tl
İşcilik : 1000 tl
Torna kaynak vs : 500 tl
debriyaj : bronz vs : 300 - 500 tl
Wideband boost egt : 1000 tl

Bunlar kaba taslak fiyatlar bunun parça tedarigi gümrüğü vergisi dolandırıcısı kırılanı kaybolanını saymıyorum bu haliyle bile en kötü 10k dan fazla tutuyo zaten bu yukardaki parçaları hangi arabaya takarsan tak 100 hp den fazla güç alırsın ve maliyet ortalama aynı çıkar arkadaşların demek istediği golf için değicekmi yarın öbürgün turbo vtı turbo gtı turbo typ-r satılırken sen arabayı söküp orj haline geri getirip o şekilde satabilirsin bunuda unutma

ustam almanyada vw de çalışan bi ustamız var serviste , bize ordan parça tedariği sağlayacak o pistonlara uygun forged ler gelicek sadece piston değil tabi , intercooler falan filan da gelicek ordan , ben arabadan normal bir basınçla 80-120 hp alırsam yeter , almanyadaki ustanın dediğine göre aynı motoru orada yükleyip 310 hp alan arkadaşlar varmış , gti turbosuyla

otto985
19-05-2013, 00:00
İnşallah başarılı olursunuz kolay gelsin :)

kurtlukaya
19-05-2013, 00:11
sağolun , yardımcı olduğunuz için

immortalboss
19-05-2013, 09:59
Hocam bu proje olursa cidden ses getirir.Yalnız sanayi işine girdiniz mi daha önce bilmiyorum.5000 diye girersiniz,10000 olur.Tsi önermeyin demişsiniz ama.Ben şöyle düşünmüştüm direk konuyu görünce.1.8 T motor alın.Hem keyif alırsınız.Hem de daha kolay olur.Ya da biraz fantazi yapıp 1.4 tsi alın.122 hp olana biraz yüklenseniz çok güzel olur kanââtindeyim.6 ileri de şanzıman alırsanız...Demeyin keyfine.Hiç görmedim ama 180hp olan tsi motora 6 ileri koysak.Of of. :) İnşallah projeniz hayata geçer.Kolay gelsin.

muratakdag
05-06-2013, 14:28
SELAM olumsuz konuşmalar olabılır bende e30 m10 b18 motor kodlu aracımı turboladım hemde standart halıyle burada bazı arkadaşlar olmayacağını motoru kıracağımdan bahsetti ama istedikten sonra olmayacak bır sey yok tabı ılk baslarda çok sıkıntı çektım aracı turbolamak ıntercoler ve turbo almakla bıtecegını sandık oysa burada afr,egt degerlerını okuyabılecegımız sensorlerden bahseden az oldu hep beyın dedıler ama sonuçta beyınsızde turboladık kullandığım malzemelerı aşağıda yazacağım

tata garette turbosu
doblo intercoleri
as250 yag soğutucusu
benzın reguletörü
passat benzın pompası
afr yakıt ve hava olçer
boost basınç göstergesi,
egt göstergesi
kendı imalatım eksoz manifoldu
Port polish işlemi
ve sonunda 0,8 bar basınç ıle tatlı bır yuruyuş 4 aydırda gazlıyorum

http://www.facebook.com/photo.php?v=10151624773279861&set=vb.628074860&type=2&theater