Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren hidroliğinin değişimi gereklimidir ?
BreatHTaKinG
19-05-2013, 12:37
geçenlerde bir ortamda fren hidroliğinin 2senede bir değişmesi gerektiği söylendi. haftaya bakıma götürücem arabamı sizede sormak istedim
2 senemidir bilemem ama kaynama noktası düşüyor sıvının.O nedenle değşitirmekte fayda var ama sanayideki ustaya bakarsan yok değiştrme eksilmez gerek yok der işten kaçar.
Bu arada pompala-bas şeklinde hava aldırmak yerine cihaz ile havasını aldırırsanız daha faydalı olur.
slowmotion
19-05-2013, 12:49
2 senemidir bilemem ama kaynama noktası düşüyor sıvının.O nedenle değşitirmekte fayda var ama sanayideki ustaya bakarsan yok değiştrme eksilmez gerek yok der işten kaçar.
Bu arada pompala-bas şeklinde hava aldırmak yerine cihaz ile havasını aldırırsanız daha faydalı olur.
cihaz dediğiniz nasıl birşey?
cihaz dediğiniz nasıl birşey?
Şu linkte değşik tipleri var.
https://www.google.com.tr/search?q=fren+hava+alma+cihaz%C4%B1&client=firefox-a&hs=Tf2&rls=org.mozilla:tr:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=yq6YUanVOsjTtQaHhIGgBg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=608
easy_rider
19-05-2013, 12:59
kesinlikle değiştirilmesi gerekiyor her sene yada 60bin kmde fren hidroliği zamanla özelliğini kaybeder.Nemi çekme yapısı olduğundan frenlemeyi ektiler.
Sistemde kaçak yoksa biryerden toz moz çekme vs bişeyi yoksa değiştirmek gerekmez.
Fren yağı hidroliktir ve hidrolikte kaynamanın falan zerre önemi yoktur. İşi pistonlar arası (hidrolik pistonlar,tekerlek-ana fren merkezleri, fren pedalı ) kuvvet transferidir. Eksilmişse tamamlayın normalse ellemenize gerek yok.
Onun değişme süresi gelene kadar fren merkezinde daha büyük değişiklik sebebiyle komple yağ değişimi hava alması falan yaparsınız zaten.
cihaz dediğiniz nasıl birşey?
Herhangi bir vakum makinesi :)
60 değil de bizde 80 binde bir bakım kitapçığında değişir diyor..
darkmoon
19-05-2013, 13:34
her yağ zamanla yağlama özelliğini kaybeder aslında araçdaki önemsenmeyen her sıvının belli periyodlarda değiştirilmesi gerekir.. ama ne yazıkki servisler ve ustalar motor yağı dışında diğer sıvıların değiştirilmesine siz ısrarcı olmadıkça yanaşmazlar.. ben şanzıman yağını değiştirtiyorum 5 sene yada 60 bin de bir onda bile ne gerek var 100 bin bir değiştir falan diyorlar..
Kaynama noktasının zerre önemi yoktur diyen arkadaş bence linkleri incelesin ;
Fren hidroliği ihmale gelmez - Otomobille Yaşam Arabam.com'da (http://www.arabam.com/haber/Otomobille-Yasam-Fren-hidroligi-ihmale-gelmez/Detay-269560)
FREN HİDROLİĞİ | Euromaster Lastik ve Servis Ltd. Şti. (http://www.euromaster.com.tr/diger-hizmetler/fren-hidroligi)
her yağ zamanla yağlama özelliğini kaybeder aslında araçdaki önemsenmeyen her sıvının belli periyodlarda değiştirilmesi gerekir.. ama ne yazıkki servisler ve ustalar motor yağı dışında diğer sıvıların değiştirilmesine siz ısrarcı olmadıkça yanaşmazlar.. ben şanzıman yağını değiştirtiyorum 5 sene yada 60 bin de bir onda bile ne gerek var 100 bin bir değiştir falan diyorlar..
80 bin veya 7 sene abi işte bizde fren hidroliği, şanzıman yağı vs dahil araçtaki tüm sıvılar değişiyor bakımda :)
daha dun deyıstırdım dot 5,1 koyduk sankı daha ıyı oldu :)
timucintt
19-05-2013, 14:31
Fren hidroliği sıcak ve nemli memleketlerde 5 6 sene 70 80K km beklemeyin.... en fazla 2 3 senede bir dğeiştirin özelliğini yitiriyor direkt.. ayrıca eski yağı dot kaçsa onu koymaya devam edin farklı dotlarda yağ basarsanız merkeze iç contalarını eritirsiniz...
GokhanRS
19-05-2013, 14:43
fren hidroliği değişim ortalaması 2 senedir. yani öyle kolay bozulan bir yağ değildir. tabi ticariyse daha öncede değişebilir yapılan kmden dolayı.
ayrıca pompala bas şeklinde hava almak gayet mantıklı ve doğru bir hava alma yöntemidir.
cihazla almanın en fazla pratikliği vardır. pompala bastan daha kaliteli bir sistem değildir. aynı b.kun lacivertidir.
8sene oldu benimkisi.Salı günü otokoç ataşehire baskın veriyorum.Gitmişken motor yağını değiştirsem mi ? 4.6xx km oldu.
devil_berk22
19-05-2013, 15:09
60 bin ağır akımda değiştirmek istedim gerek yok uzun sürer vs. diyerek salladılar başka bir servise götürüp değiştireyim bende balatalar diskler bile hala değişmeye gerek görmediler o derece sallamasyon iş yapıyorlar.
darkmoon
19-05-2013, 15:16
enjektör ultrasonik temizlemenin bir km yada süresi varmıdır benim araçlar 100 bini devirdi daha hiç carbon clean dışında bu tür bir şlem yaptırmadım gerekirmi bir şikayetimde yok..
Yeni konu açmak istemiyorum, fren hidroliği değişimi yapılıcak bakımda.Bir arkadaş araç eski horumlar çatlayabilir dedi, böyle bi durum la karşılaşır mıyız? Hortumlarla birlikte mi değiştirmek gerekir hidroliği?
Yeni konu açmak istemiyorum, fren hidroliği değişimi yapılıcak bakımda.Bir arkadaş araç eski horumlar çatlayabilir dedi, böyle bi durum la karşılaşır mıyız? Hortumlarla birlikte mi değiştirmek gerekir hidroliği?
Bakın kontrol edin hortumlarda gözle görülür çatlamalar olmasa da kılcal çatlaklar olabilir. Her eski hortum değişecek diye bir kaide yok ama yenilemek özellikle performanslı kullanılan araçlarda pedal hissiyatını iyileştirir. Çelik hortuma geçerseniz uzun süreli performanslı kullanımda (örneğin sık sık fren kullanarak 15 20 dakika gazladınız) çok daha bariz fark görürsünüz.
Ek olarak konuda hidroliğin kaynayınca değişmesine gerek yok denmiş. Allah kimseyi 200 le giderken farketmediğiniz halde kaynamış hidrolikli frene basmak mecburiyetinde bırakmasın :)
darkmoon
20-01-2017, 21:30
ben 160 binde değiştirdim yalnız başında durmak lazım iyi takip etmek lazım hiç zor değil değiştirmek fakat meşakatli uzun iş.. biri aracı lifte kaldırıp içinde oturuyor 4 lastik sökülüp pompala frenle pompala frenla yap yapa her lastikden yağ boşaltılıyor ..
yağ zaten su gibi bembeyaz incecik yağ .. bol cana kurumumsu şeyler çıkıyor eğerki hiç değişmemişse neyse her lastikde bu uygulama yapılıyor teker teker ortalama her lastikde 20 dakika oyalanılıyor bu bas çek olayında...
ortalama 1.5 saat falan sürüyor ustaların fazla bulaşma istememesi ondan sıkıcı ve uzun bir iş zor değil .. o sıra ufak işe 5 araba daha alırlar araya.. ben bile ustam çok boşdu işi yoktu o ara yaptırdım 3 defa bu iş içn git gel yaptırdı bana .. hakaten usta olsam çok boş işim olmadığı sürece uğraşmam..
şartmı bence şart yeni almışsan ve aracın km si yüksekse bence şart geçmişini bilmediğin araba için kesin gerekli için rahat eder.. benim arabanın yağıyle bir sürü siyah siyah minik kurumumsu şeyler çıkdı..
bu arada temiz yağ gelene kadar devam ettik..
Ek olarak konuda hidroliğin kaynayınca değişmesine gerek yok denmiş. Allah kimseyi 200 le giderken farketmediğiniz halde kaynamış hidrolikli frene basmak mecburiyetinde bırakmasın :)
Geçen yıl bu zamanlar karda sucuk keyfi sonrası dönüşte (geneli yokuş aşağı yayla yolu) bi a4 2.0 tdi la baya baya oynaştık, ta ki bi u dönüşünde benim pedal boşa gidene kadar :D önceden gazı kesmemiş biraz da arabaya yabancı olsam şuan yazamıyordum muhtemelen :) 2. vites senkromecinin kalan ömrünü aldım orda :D
ama güzel anı oldu :D
bir sonraki bakıma değiştiricem bende zaten 150k ya geliyor Corolla, geç bile kaldık sayılır 2. değişim için..
Faruk_Vtec
20-01-2017, 22:18
Geçen yıl bu zamanlar karda sucuk keyfi sonrası dönüşte (geneli yokuş aşağı yayla yolu) bi a4 2.0 tdi la baya baya oynaştık, ta ki bi u dönüşünde benim pedal boşa gidene kadar :D önceden gazı kesmemiş biraz da arabaya yabancı olsam şuan yazamıyordum muhtemelen :) 2. vites senkromecinin kalan ömrünü aldım orda :D
ama güzel anı oldu :D
bir sonraki bakıma değiştiricem bende zaten 150k ya geliyor Corolla, geç bile kaldık sayılır 2. değişim için..
frene basıp bekledığım frenajı alamayınca ben.. :D
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/ab.jpg (http://s419.photobucket.com/user/Faruk_VTEC/media/ab.jpg.html)
frene basıp bekledığım frenajı alamayınca ben.. :D
http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Faruk_VTEC/ab.jpg (http://s419.photobucket.com/user/Faruk_VTEC/media/ab.jpg.html)
pistte 6. turda hafif ısındı, bi tur soğut sonra best time gelsin yaptım ama aynı hidrolikle :D demekki downhill attack yaparken daha dikkatli olmak lazımmış :D
Slipshod
21-01-2017, 01:11
O pedalın boşa gitme hissini iyi bilirim. :D davutlar'dan izmir'e giderken kuşadasın'da ışıklarda dururken yeşil yanınca hareket ederken sağımdan sola dönmek için önüme motor atladı. ani fren yaptım sıkıntı yoktu. bilen vardır kuşadası çıkışında selçuk'a giderken tatlı tatlı virajlar vardır orda da sıkıştırdım biraz. nasıl oldu anlamadım ama selçuk'ta (o zamana hidrolik soğumuştur gerçi ama özelliğini kaybettiği için sanırım) ışıklara yaklaştık frene basıyorum kimseler yok. :D ta dipte biraz tuttu öyle durdum. izmir otobandan çıkarken normale dönmüştü. 2-3 bin km önce balatalar diskler hidrolik her şeyi değiştirdim kafam rahat.
değiştirecek olanlara tavsiyem gitmeden önce petshoptan akvaryum hortumu alın 1 1.5 metre kadar. hidrolik boşaltma memesine onu takarak boşalttırın yoksa her taraf hidrolik oluyor. ustalar pek önem vermiyor batmış çıkmış.
Slipshod
Ortaklara giderken (otobandan) aynı yoldan geçiyorsak izmir - ortaklar arası, ae101 le tam kavşağa gelirken yaşadık bizde, el freni durdurmuştu :D ae101 Cem iyi hatırlar :)
Levent sen hala değiştirmedin mi hidroliği :) zaten anlamıyorsun 10 kere kısa süre içinde sert fren yap hiç birşey yok 11. Frende bir bakmışsın sağ ayakla nasıl debriyaja bastım diyorsun. Hatta o korkuyla debriyajdan daha aşağı bile iniyor yaşayanlar iyi bilir :) Fren hidroliğinin hortumunun şakası olmaz 1 kere lazım olur o pedal %20 fazladan dibe inse senin 100 le giderken durma mesafen belki 10 metre artar bu da vurdun veyahutta ölecek süratte vurdun demek. 2. El araç alındığında ilk kontrol edilmesi gereken sıvı ve parçalar frenle alakalıdır. Bizde genelde jantın boyasına falan bakılıyor gerçi.
fren hidroliğimi 2-3 senede bir komple mutlaka değiştiririm
zaten doğrusuda o
bu işin aparatları var
bas pompala bas pompala 55 sene önce yoklukta mecburiyetten yapılırmış
şimdi para verip aparatlarını alınca böyle şeylere gerek yok
işte, tamirciniz para verip bu tip takımlara yatırım yapmadığı için 2.5 saat bas pompala bas pompala oluyor.
Alıntıdır..
FREN HİDROLİĞİ NEDEN ÖNEMLİDİR?
Fren hidrolik yağları fren performansı için çok önemlidir. Fren pedalına basıldığı zaman hidrolik basıncı fren sistemine iletir ve bu aşamada yüksek ısıya maruz kalır. Bazı durumlarda ise kalitesiz fren hidrolik yağı yüksek ısıdan dolayı çabuk kaynar ve bu durumda fren sisteminin verimi düşer ve performans kayıplarına neden olur. Kaynayan hidrolik yağı, tazyikli buhar balonları oluşturur. Bu durumda da fren pedalına basıldığında beklenen tepki gelmez ve fren pedalı aracın tabanına kadar iner, yani başka bir deyişle aşağıya kadar düşer ve yaşanan fren performans kayıpları sonucunda aracın fren mesafesi uzar ve çabuk durmaz. Bu sebeple fren hidrolik yağı mutlak surette kontrol edilmelidir.
Fren hidroliği şüphesiz fren sistemin kanıdır. Araçlarda kullanılan hidrolikler, sistemin tasarımına göre farklılıklar gösterebilir. Fren balatalarında olduğu gibi fren hidroliklerinde de performans ürünleri mevcuttur. Aracınız için doğru hidroliği seçmeniz sisteminizin çalışma prensibi açısından çok önemlidir.
Doğru bilinen bir yanlış, fren hidroliğinin değişmeyeceği konusundaki düşüncedir. Fren hidroliğinin standart kullanımda ömrü en fazla iki yıldır. Farklı kullanım alanları için hidrolik değişim süreleri, iklim şartları da göz önünde bulundurularak farklılık gösterebilir. Fren hidrolikleri diğer sentetik bileşenlere oranla en çok nemlenen üründür. Aracınızın fren sisteminde %4 veya daha büyük oranda nem olması durumunda, güvenliğiniz ve fren performansınız açısından hidroliğin yenisi ile değiştirilmesi büyük önem teşkil etmektedir. Fren hidrolik yağını senede bir değiştirmek en iyisi olacaktır.
Slipshod
21-01-2017, 11:08
Slipshod
Ortaklara giderken (otobandan) aynı yoldan geçiyorsak izmir - ortaklar arası, ae101 le tam kavşağa gelirken yaşadık bizde, el freni durdurmuştu :D ae101 Cem iyi hatırlar :)
selçuk üzerinden gittiysen selçuk'taki kavşaktan sağa dönersen kuşadası yoluna, düz gidersen ortaklara çıkan kavşakta fren tutmadı. benim virajlar selçuk kuşadası arasında ama selçuk ortaklar arasındaki yoldan çöpşişçilere gelip gitmişliğim var :D valla o an hiç aklıma el freni gelmedi. Allahtan hızım yüksek değildi eds olduğundan 70 gibim gidiyordum. fren dipte biraz tuttu motor freniyle hallettim.
2011 VW Golf aracım var. 2 sene önce bakımda söylemişlerdi, her 4 senede bi yaptırılmasını tavsiye ediyorlar. Yağ özelliğini kaybediyor diye söylüyorlardı. Yanılmıyorsam bir cihazla yağı da ölçüp çzelliğini ne kadar kaybettiğini söylüyorlardı.
250TL'ye değişim yapılmıştı. Onların vakum makinası olduğu için daha garanti iş oluyor. Pedal bas bırak yerinde daha iyi diye düşünüyorum.
onursumer
21-01-2017, 11:46
picantonun frenlerinden inanılmaz sikayetçiydim 4 disk fren vs gozukuyor ama hiç kuvvet yoktu , 2 sene once servis vs sorun yok dediği halde ben fren hidroliğini değiştirttm ve dunya varmış dedim tüm şikayetlerim gitti 2009 model arac büyük ihtimalle hiç değişmemişti
getz lede istanbul parka çıktığımda fren hidroliği kaynamıştı tabi ben farketmemiştim taki pite girip frene basana kadar sonrasında zaten fren hidroliği değişene kadar eski performansına donmedi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.