Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW vs Tofas Kafa Kafaya Kaza
vanished
20-05-2013, 14:42
http://l1305.hizliresim.com/19/n/n8l04.jpg (http://bit.ly/c25MCx)http://s1305.hizliresim.com/19/n/n8l1w.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Dün Bilecik'in Bozüyük ilçesinde, 1 kişinin hayatını kaybettiği, 3 kişinin hafif yaralandığı kaza da kafa kafaya çarpışan iki otomobil iç içe geçti. Bir araçta çok az hasar oluştu diğeri ise akordeon gibi katlandı. (Aktif Haber'den Alıntıdır)
Allah korusun kimselere kaza bela vermesin fakat aracın sağlamlığı insan hayatı için gerçekten çok önemli. BMW deki 3 kişi burnu kanamadan kurtulurken. Tofaş'ı kullanan maalesef hayatını kaybetmiş...
2 araç iç içe değilde daha çok bmw tofaşın içine geçmiş. Allah sabır versin geride kalanlara.
Şu hurda yasasıyla bu tarz araçlar trafikten men edilse , adam gibi teşvik çıkartıp insanlara ucuz yoldan otomobil sahip olmanın yolu açılsa. Yollarda serseri mayın gibi gezen yürüyen hurdalar görmesek.. keşke.
oguzhan999
20-05-2013, 14:46
Allah ailesine sabir versin ,
Allah göstermesin. gerçekten ezmiş murat'ı bmw hatta yok etmiş. buna benzer c klasse'nin corolla'yı ezdiğini biliyorum. ölene Allah rahmet eylesin.
Bu devirde parası olan hayatta kalıyor acık ve net Allah ölenlerin ailesine sabir versin
timucintt
20-05-2013, 14:49
Yazık... Allah rahmet eylesin... aracın kapı saçlarına direklerine bakın heryeri çürük, normal bu hale gelmesi...
Nasıl kafa kafaya anlamadım , çürük araçları kaldıracaklar bunun sonu yok
Allahım sen koru.. Allah rahmet eylesin
huseyinturk
20-05-2013, 14:55
Merhumun mekanı cennet olsun. Hatalı sollamadır büyük ihtimal ama hatalı sollamayı yapan bmw'nin sahibiyse Allah affetsin...
ÖmerF.Bayar
20-05-2013, 14:55
Allah kalanlarina sabir versin, cok kotu olmus.
Merhumun mekanı cennet olsun. Hatalı sollamadır büyük ihtimal ama hatalı sollamayı yapan bmw'nin sahibiyse Allah affetsin...
aracın durduğu tarafa bakılırsa hatalı sollamayı yapan tofaş.
Bu kaza bence daha farklı şekilde gerçekleşti tofaşın önü kopmuş yolda duruyor ve farları bile sağlam bu nasıl kafa kafaya girmektir anlamadım enteresan bir durum.
vanished
20-05-2013, 14:58
aracın durduğu tarafa bakılırsa hatalı sollamayı yapan tofaş.
evet bu benimde dikkatimi çekti
timucintt
20-05-2013, 15:00
Bu kaza bence daha farklı şekilde gerçekleşti tofaşın önü kopmuş yolda duruyor ve farları bile sağlam bu nasıl kafa kafaya girmektir anlamadım enteresan bir durum.
kavşakta olmuş kaza bence bu tofaş yola fırladı bmw de araca sağ önden gömdü ve aracı ikiye böldü tabi aynı zamanda sürükleyip içine geçti...
Yapacakları haberi ....... böyle bir haberi bile adam gibi yazamıyorlar , kafa kafaya kaza böylemi olur ne mal haberciler varya
SekoLive
20-05-2013, 15:07
şahinde şase birleştrme mivar diye geçmedi ceğil aklmdan cok kötüolmus. Allah sabr versn yaknlarına.
free-hifi
20-05-2013, 15:11
bu ikiye ayrılan ne ilk nede son tofaş olacak KOÇ zihniyetinin memlekete armağanı bunlar yasada bir an önce cıkacaksa çıksın insanları daha güvenilir araçları almayha teşvik etsinler
Kafa kafaya kaza diyor ancak Tofaş'ın ön tampon bile sağlam...Fotoğrafa baksaydı keşke gazeteci arkadaş.
Vefat eden kişiye Allah rahmet versin.
Edit: Yanılmıyorsam Tofaş çapraz konumdayken BMW sol kapıdan vurmuş..Dikkatli bakarsak kafa kafaya olmadığı anlaşılıyor..Tabi bunlar gereksiz ayrıntılar..
mehmetRS
20-05-2013, 15:31
tofaşın konsol felan sapasağlam duruyor orada, arkadaşın dediği gibi biraz açılı bir darbe yemiş.. gerçi bu sonucu değiştirmemiş.. Tofaş v.s. gibi araclarn yolda ki süratli kazalarda işi çok zor.. Allah rahmet eylesin.
Olenin mekani cennet olsun arkada kalanlara sabir diliyorum. Haberi yapan tam bi mal. Goz var nizam var neyse.
O Bmw ,tofas sifir olsaydida icinden gececekti curukler farketmez.bu denli bi carpismada emin olun piyasadaki % 80 arac ta ölümlü kaza olur. 2000 yilindan onceki araclarin bi cogu 3 yildiz ya almistir ya almamistir. Bunlari toplamaya kalkarsaniz araba kalmaz.Diger bi konu her sinif aracta alinan 5 yildiz ayni değildir. kucuk sinif 5 yildiz almış bir aracla carpissaydi sayet durum pek farkli olmazdi diye dusunuyorum
mert_can 41
20-05-2013, 16:09
Allah rahmet eylesin çok kötü olmuş geçen yılda bi 306 kazası olmuştu böyle oda 3 parça olmuştu o geldi aklıma şase birleştirme olayı geldi aklıma ama o na gelene kadar pas faktörü var araba çok paslıymış umarım hurda yasası çabuk çıkar ama kurunun yanında yaşta yanar diye korkmuyo değilim
kickbuttowski
20-05-2013, 16:16
Şu hurda yasasıyla bu tarz araçlar trafikten men edilse , adam gibi teşvik çıkartıp insanlara ucuz yoldan otomobil sahip olmanın yolu açılsa. Yollarda serseri mayın gibi gezen yürüyen hurdalar görmesek.. keşke.
Devletin araba başına %40'tan fazla kredi aldığı bir ülkede bunun olması mümkün mü sizce?
En fazla hurda fiyatına alır faizsiz kredi verirler..
c klasse ile corolla'nın kafa kafaya çarpışması şuydu:
http://imageshack.us/a/img845/756/39748064.jpg
http://imageshack.us/a/img5/3371/25615163.jpg
Murat Ç.
20-05-2013, 17:40
çok kötü olay ..bunun bmw si tofaşı yok olucaksa oluyor
besyoali
20-05-2013, 18:16
Allah rahmet eylesin :( kaza kafa kafaya değil gibi duruyor.... yandan almış götürmüş gibi.... :((
vanished
20-05-2013, 20:29
http://d.haberciniz.biz/other/bozuyukte-trafik-kazasi-1-olu-3-yarali-IHA-20130520AW000209-1-t.jpg
http://d.haberciniz.biz/other/bozuyukte-trafik-kazasi-1-olu-3-yarali-IHA-20130520AW000209-3-t.jpg
http://d.haberciniz.biz/other/bozuyukte-trafik-kazasi-1-olu-3-yarali-IHA-20130520AW000209-5-t.jpg
http://d.haberciniz.biz/other/bozuyukte-trafik-kazasi-1-olu-3-yarali-IHA-20130520AW000209-8-t.jpg
Detaylı bilgi IHA'dan gelmiş:
Edinilen bilgiye göre kaza, Bozüyük-İnegöl karayolunun 17. kilometresinde meydana geldi. A.Y. (52) idaresindeki 11 DT 410 plakalı otomobil, Delielmacık köyü yol ayrımından geçiş yapmaya çalıştığı esnada E. E. (50) idaresindeki 06 DD 6861 plakalı otomobil ile çarpıştı. Kaza sonrasında 11 DT 410 plakalı otomobil ikiye ayrılırken, sürücüsü A. Y. olay yerinde hayatını kaybetti. Yayla'nın cesedi Bozüyük Devlet Hastanesi morguna kaldırılırken, diğer araç sürücüsü E.E. ile aynı araçta bulunan E. K. (20) ve A.C. (30) ise hafif yaralandı.
Sanırım bahsedilen kavşak bu:
http://o1305.hizliresim.com/19/n/n9152.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Allah olene rahmet etsin
cok kotu gercekten
kimselere gostermesin Rabbim kaza bela
malesef ulkemizde arac kullananlari gordukce, bu cesit kaza sayilarinin gunde 10 adetlerde olmamasi bir mucize
İbrahim Erdem
20-05-2013, 23:16
Ölenlere Allah tan rahmet kalanlara sabır versin
Hasarın boyutuna bakılırsa 100 küsür km civarı bir hızda olmuş ve fren yapacak bile zaman yokmuş gibi.Zira f10 bile nerdeyse pert olmuş.Şahin doğan ın sağlam olmaması dışında o hızda 1700 kiloluk bir araçtan darbe yemek çoğu araç için ölümcül olabilir diyorum.
Atakan-A
21-05-2013, 07:42
Varsa paran hayatta kalıyorsun işte,Allah ailesine sabır versin.
Allah rahmet eylesin korkunç ya böyle haberler görünce araba sürmeye korkuyorum.
flexamin
21-05-2013, 08:49
allah rahmet eylesin çok kötü bir kaza..
kaputtan girer bagajdan çıkarım hesabı olmuş
immortalboss
21-05-2013, 09:57
Araç zaten yaşlı.Biraz metal yorgunluğu,biraz sağlamlık ve teknoloji faktörü de olunca böyle bir sonuç çıkıyor.Ve yandan alınan tüm darbelerde araçlar çoğu zaman kötü oluyor.Kaza testlerinin çoğunda en büyük sorunlar böyle çıkıyor.Bu arada Corolla kazası da fenaymış.Mekanı cennet olsun. :( Kimsenin başına gelmesin.
vanished
21-05-2013, 10:24
c klasse ile corolla'nın kafa kafaya çarpışması şuydu:
http://imageshack.us/a/img845/756/39748064.jpg
http://imageshack.us/a/img5/3371/25615163.jpg
mercedes c de corollayı hakikatten çok fena katlamış ya Allah muhafaza etsin yarabbim hepimizi
bazı araçların eklemleri gerçekten çok zayıf. araçtan araca farkeden hız faktörü de çok önemli etken. mesela eşit şartlarda bi polo'nun 100 km hızla çarpışmadaki aldığı hasarı bi clio symbol 65 km hızda alabilir. gerçekten mercedes-toyota kazasında c klasse'de darbe ön lastiklerden geriye gitmemiş. corolla'da ise sürücü ve ön yolcu da dahil kokpitle birlikte orta direğe yapışmış. bunda ağırlık farkı da var tabi ama bu kadarı fazla bence.
http://imageshack.us/a/img826/3434/43818775.jpg
Bu devirde parası olan hayatta kalıyor acık ve net Allah ölenlerin ailesine sabir versin
kesinlikle katılıyorum
bazı araçların eklemleri gerçekten çok zayıf. araçtan araca farkeden hız faktörü de çok önemli etken. mesela eşit şartlarda bi polo'nun 100 km hızla çarpışmadaki aldığı hasarı bi clio symbol 65 km hızda alabilir. gerçekten mercedes-toyota kazasında c klasse'de darbe ön lastiklerden geriye gitmemiş. corolla'da ise sürücü ve ön yolcu da dahil kokpitle birlikte orta direğe yapışmış. bunda ağırlık farkı da var tabi ama bu kadarı fazla bence.
clio sybol le polo kıyaslamasını neye göre yaptınız, böyle bir bilgi var mı tahminimi söylediniz
yok hayır öyle bi bilgi yok; tahmini olarak söyledim. sadece darbede oluşan hasar miktarlarını kıyaslamak için yazdım öylesine. belki de çok daha az olacaktır fark benim söylediğimden ama şu gerçek ki araçtan araca ciddi farklar var.
vanished
21-05-2013, 13:05
clio sybol le polo kıyaslamasını neye göre yaptınız, böyle bir bilgi var mı tahminimi söylediniz
Clio Symbol ün sacı gaz tenekesi kıvamında belki o yüzden söylemiştir Fatih kardeş. Hakikatten kapıyı falan kapatırken çat diye bir ses geliyor incelikten tok ve dolgun bir ses yok. Güven vermiyor. Belki bu sebepten bir öngörüde bulundu.
Clio Symbol'ün sacı gaz tenekesi kıvamında belki o yüzden söylemiştir Fatih kardeş. Hakikatten kapıyı falan kapatırken çat diye bir ses geliyor incelikten tok ve dolgun bir ses yok. Güven vermiyor. Belki bu sebepten bir öngörüde bulundu.
aynen öyle kardeşim. ;)
bazı arkadaşlar yanlış anlamasın, gerçekten şu an birçoğumuzun kendi sahip olduğumuz ya da işyerlerimizde bize tahsis edilen araçların sağlamlığı berbat seviyede. eski symbol'ler, civic ef'ler, broadway'ler falan, daha çok sayabilirim... her araç elbette hasar alır ama bazılarının kaportası, sacı harbiden teneke kıvamında dediği gibi arkadaşın.
çok eskiden çalıştığım fabrikada bizim güvenlik görevlisinin kullandığı clio symbol, toros'la birbirine girmişti. dürüstlüğünden şüphe etmediğim abi "hızım 55-60 falandı" demişti. yalnız symbol haşattı ve gördüklerime inanamamşıtım. yeminle toros'la hemen hemen aynı hasarı almıştı.
vanished
21-05-2013, 13:27
çok eskiden çalıştığım fabrikada bizim güvenlik görevlisinin kullandığı clio symbol, toros'la birbirine girmişti. dürüstlüğünden şüphe etmediğim abi "hızım 55-60 falandı" demişti. yalnız symbol haşattı ve gördüklerime inanamamşıtım. yeminle toros'la hemen hemen aynı hasarı almıştı.
Aynısını ben yaşadım yemin ediyorum abartıyorsam ya da üzerine birşey katıyorsam tüm samimiyetimle söylüyorum 20 km/s hızla geri geri gelirken babam dalgınlık sonucu 2011 clio symbol ün arkasını vurdu. Oluşan hasara inanamadım bagaj kapağı ortadan ikiye katlandı 30 cm kadar içeri göçtü bunun yanında arka tampon da iki yerinden çatladı. Tabut gibi arabalar yapıyorlar. Yazık.
bize bu arabaları layık görenleri Allaha havale ediyorum kimse keyiften binmiyor o araçlara elin orta hallisinin bindiği arabalar bizde lüks araç diye geçiyor.2000cc araba almak delilik artık günümüzde bunu başbakana göndereceksin işte ama adamın kafası ters çalışır eski arabalara ek yaptırım getirelim der çıkar işin içinden.
bir cok eski arabaya cok guveniliyor, beni de sasirtan bu zaten.
eski e30 lara eg ek civiclere iyi para veriliyor, performanslari iyi olabilir, ama modern, carpisma testinden 5 yildiz almis bir araba ile kafa kafaya geldiginizde, o eski hondalar/renolar/bmw'lerden
canli cikmaniz cok zor arkadaslar.
Agir arabayi kimse istemiyor, ama carpismaya karsi olan dayaniklilik arabadaki en onemli sey belki de..
YasinTEMUR
22-05-2013, 13:00
Ölenlere Allah tan rahmet kalanlara sabır versin
Hasarın boyutuna bakılırsa 100 küsür km civarı bir hızda olmuş ve fren yapacak bile zaman yokmuş gibi.Zira f10 bile nerdeyse pert olmuş.Şahin doğan ın sağlam olmaması dışında o hızda 1700 kiloluk bir araçtan darbe yemek çoğu araç için ölümcül olabilir diyorum.
Yerde 150 mt Fren izi var araç ilk yola çıktığında bmw 240 km bi hızdaymış vurduktan sonrada aracı biraz sürüklemiş olay yerine giden bi ustadan duydum
Hakan Girginer
22-05-2013, 13:32
Sen hiç YÜZELLİ METRE fren izi gördün mü hayatında?
Hakan Girginer
22-05-2013, 13:38
Benim fikrim, bunun bir kaza değil, cinayet olduğu.
Katil zanlılarından biri de, iki hurda Tofaş'dan kaynak ile bir adet "düzgün" araç üreten kaportacı.
Normalde, aldığı darbe ne olursa olsun, bir otomobil - fizik kuralları açısından en mantıksız noktadan - bıçakla kesilmiş gibi ikiye bölünmez.
Kopan nokta birleştirme işlemi için kesilen yer.
Ölen öldüğü ile kalıyor. Yazık.
200 km hızla giden yeni nesil bi bmw ani frende yaklaşık 100 metre sonra durur. (test sonuçları) 150 metre lastik izi, başta abs olmak üzere böylesine iyi fren sistemine sahip bi bmw'de mümkün değildir. ben x-type'la 185 km gibi bi hızdayken frene köklemiştim, (kamyonun çok ileride şeridime kırması sonucu) 50 km/s'ye inene kadar ufak bi cıyak sesinden başka birşey duymadım. ayrıca bu asfalt kalitesinde 150 metre sürtünen lastikler çoktan yanıp bitmişti. usta biraz abartmış. biraz...
ha yanlış anlamışsak şu da var, hani murat'a girdikten sonra 150 metre sürüklemiş ve o esnada lastik izleri çıkmışsa o da pek inandırıcı gelmiyor. 150 metre sürüklemeye ağırlıkları yetmez. tren, uçak falan olsa tamam da biri 1.800, diğer 1.000 kiloluk iki araç.
YasinTEMUR
22-05-2013, 13:50
gördüm diye bişi demedim orda sonuna ustadan duydum diye ilettim adamın yaptığı abartma yada yalanı dolanı beni ilgilendirmiyo orda konuşulmuş duyulmuş bişi
kardeş yanlış anlama sana bi sözümüz yok zaten, ustaya abartmış dedik.
YasinTEMUR
22-05-2013, 13:54
yok yaw biraz ciddi yazmış olabilirim ben kendi açımdan yanlış anlamadım problem yok yani burası bi forum hepimiz yeri geldimi birilerinin yanlışlarını düzelticez sıkıntı yok yani ben duyduklarımı dile getirdim çünkü kazanın olduğu uzun bi rampanın inişi ve dümdüz bi alan Sciroccoyla çok top speed denemiştim orda gözümün önüne geldi ondan düşünemedim 150 mt fren izi olamıcağını
oncelikle olenlere allah rahmet eylesin, yaralilara da acil sifalar...
bana sorarsaniz clio ve toros (bu ornek uzerine konusuyorum cunku guzel bir ornek) bir kazada disaridan bakinca ayni hasari almis olsa bile onemli olan iceridekilerin guvenligidir. Ve suphesizki clio bu yonde cok daha ustundur.
bir aracin saglam olmasi ile guvenli olmasi bence ayri seyler.
sağlamlık güvenliğe doğrudan etki ediyor, bundan bahsediyoruz. basit çin üretimi araçları düşünün. tamam önde 2 havayastığı da var ama 65'le kafa kafaya çarpışmada direksiyon sürücüyle, torpido da ön yolcuyla birlikte koltuğa yapışıyolar. öndekiler Allah etmesin preslenip eziliyolar bildiğiniz.
havayastığı olmayan bi w124 mercedes ya da bi volvo 940; 4 havayastıklı bi brilliance bs6'dan eşit şartlarda çarpışmalarda daha güvenlidir kanaatimce.
clio örneğinde evet, abimiz havayastığıyla kurtuldu ama bacakları kırılmıştı. toros'tan çok daha güvenlidir, o da doğru elbette. ;)
Toros Clio karşılaştırmasını yaparken de, kaporta sağlamlığı- araç güvenliği karşılaştırmasını yaparken de yanlış düşünüyorsunuz.
Araç güvenliği için yaşam alanı dışındaki kaportanın mümkün olduğunça kıytırık olması daha iyidir. Enerji absorbasyonu yapar.
Bir ikincisi de genel bir örnek olarak A sutunu fazla dik olmayan araçlar kaza testlerinden genelde daha yüksek sonuçlar alırlar, yükü daha güzel dağıtabiliyorlar.
bir tarafta alman tankı diğer tarafta türk tenekesi çok fena olmuş ya şu şahin doğanla geziceğime yayan veya otobüsle gezmeyi tercih ederim ölen kişiye allah rahmet eylesin ...
Toros Clio karşılaştırmasını yaparken de, kaporta sağlamlığı-araç güvenliği karşılaştırmasını yaparken de yanlış düşünüyorsunuz.
aynı şeyi anlatıp farklı şeyler algılıyoruz mesajları topladığımızda. ;) otomobil çarpışma testlerine azıcık ilgili insan ön tarafın lastiğe kadar olan kısmının darbeyi optimum seviyede emecek hassasiyette sahip olması gerektiğini bilir zaten.
İbrahim Erdem
22-05-2013, 16:50
Yerde 150 mt Fren izi var araç ilk yola çıktığında bmw 240 km bi hızdaymış vurduktan sonrada aracı biraz sürüklemiş olay yerine giden bi ustadan duydum
usta abartmış
240 km gibi bir hızda olsa o bmw nin kapısının açılması imkansızdı. Şahin ise kıyma makinesinden çıkmış gibi olurdu.
SULTANOGLU
22-05-2013, 17:07
Hala araba sacinin inceligiyle arabanin saglamligini bagdastiranlar var.siz bence dozerkullanin onlarin saclari baya baya kalin.
Kaza gercekten cok uzucu ama bu araba kesin iki ayri arabadan birlestirilmis. Boyle makas la kesmin gibi kesenessin.
vanished
22-05-2013, 17:55
Hala araba sacinin inceligiyle arabanin saglamligini bagdastiranlar var.siz bence dozerkullanin onlarin saclari baya baya kalin.
Kaza gercekten cok uzucu ama bu araba kesin iki ayri arabadan birlestirilmis. Boyle makas la kesmin gibi kesenessin.
Sağlamlıkla bağdaştırmaları doğal.
Çünkü doğrudan etkilidir. Sacı kalın araba sağlam arabadır. Fizik kurallarına göre mukavemeti daha güçlüdür. Kolayca eğrilip bükülmez ayrıca arabanın ağırlığı da daha fazladır. Ağırlık çarpışmalarda hayati öneme sahip. Dozer de keza öyle daha sağlamdır elbette.
Kocasinan İtfaiye'sinde görevli bir çok kazaya müdahale etmiş arkadaşım var. Belki bilirsiniz hidrolik makaslar vardır kaza sonrası sıkışanları kurtarmak amaçlı kesme ve germe için. Renault, Fiat ve Hyundai yi gazeteden kupon keser gibi kesiyoruz ama bir keresinde Audi ye denk geldik çok zor kestik sigorta attı 2 kere ben böyle birşey görmedim demişti.
bu tür konularda klasiklerin en başında şu vardır: ön taraf darbeyi emmeli, yoksa içindekiler darbeyi emmek zorunda kalırlar.
yahu biliyoruz tamam. biz darbeyi emmesin, tank gibi ezilmez olsun demiyoruz ki. tamam darbeyi emecek kadar optimum yumuşaklığı sağlasın ama o yumuşaklık kabine girmesin. tıpkı c klasse ile corolla örneğindeki gibi.
al buyur, smart ve fiat seicento. (youtube'da dehşete düşüren videoları da var.) ikisi de darbeyi emmiş ama birisi emmemiş sanki, adeta darbeyi yalamış yutmuş:
http://imageshack.us/a/img10/7485/70272569.jpg
sanki hiçbirşey bilmiyomuşuz gibi yorumlar atıyosunuz var ya...
Sağlamlıkla bağdaştırmaları doğal.
Çünkü doğrudan etkilidir. Sacı kalın araba sağlam arabadır. Fizik kurallarına göre mukavemeti daha güçlüdür. Kolayca eğrilip bükülmez ayrıca arabanın ağırlığı da daha fazladır. Ağırlık çarpışmalarda hayati öneme sahip. Dozer de keza öyle daha sağlamdır elbette.
Önemli olan yüke daha dayanımlı malzeme kullanmak değil, kullanılan malzeme her ne ise onu doğru şekilde kullanmak.
2 örnekte ilk etapta ilgisiz gelebilir ancak;
Sanırım en basit örnek olarak Rusların T-34 tankını örnek verebilirim. Discovery belgesellerinde de bahsedilmişti bir ara.
'Daha ince zırh kullanmasına rağmen, eğimli yapısı daha kalın zırha sahip tanklardaki kadar korunma sağlayabiliyordu.'
Mesela sırf eylemsizlik momentin doğru ve yanlış kullanımından dolayı aynı tamamen aynı malzeme ile yapılmış 2 vincin taşıyabileceği yük kapasitelerinin 2 3 kat farklı olabilmesi gibi..
Tabiki burada Audi Bmw Volvo vs markalara laf attığımız yok..
Aykut106
22-05-2013, 21:06
Agirlik buyuk etken ama sacin saglamligini sertlik olarak degil darbeyi emmebilecek sert oldugu kadar esmek malzeme olarak degerlendirmek lazim.
Parasi olan bmw sahibi yasamis digeri olmuste bence bu sans degil hataliysa vicdani rahat etmez insanin heralde
Allah rahmet eylesin olen kisiye:(
buda bizim gecen sene yaptıgımız kaza. caravelle benım aracım. toyota seridime giriyo kafa kafaya carpısıyoruz.
http://img267.imageshack.us/img267/6578/fotoraf1e.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/fotoraf1e.jpg/)
http://img24.imageshack.us/img24/4770/fotoraf4e.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/24/fotoraf4e.jpg/)
http://img546.imageshack.us/img546/3539/fotoraf6e.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/546/fotoraf6e.jpg/)
http://img43.imageshack.us/img43/1633/fotoraf8.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/43/fotoraf8.jpg/)
kickbuttowski
22-05-2013, 21:46
Kaza paylaşım konumuz olsun bu ben de bizim w124'le torosun kazasınınkini eklerim.. Az yarmıştı bizim araba torosu yandan :D
@Sinan, kardeş öncelikle geçmiş olsun. toyota kendisinden iki kat daha büyük bi cisme girmesine rağmen yine de kabine yansıtmamış. en azından fotoğraflarda öyle görünüyor. caravelle zaten sapasağlam maaşallah. o kazada corolla'dakilerde herhangi birşey var mıydı acaba? (yoktur inşallah.)
@Sinan, kardeş öncelikle geçmiş olsun. toyota kendisinden iki kat daha büyük bi cisme girmesine rağmen yine de kabine yansıtmamış. en azından fotoğraflarda öyle görünüyor. caravelle zaten sapasağlam maaşallah. o kazada corolla'dakilerde herhangi birşey var mıydı acaba?(yoktur inşallah.)
sofor sıkısmısdı, arkada oturan bı bayan vardı onunda bacakları kırılmısdı.
cevap için teşekkür ettim sağolasın. ;)
arkadakiler genellikle emniyet kemeri takmadıkları için şiddetle sürücü koltuğuna ya da kokpite doğru fırlıyorlar ve bu yüzden ciddi yaralanmalar oluyor. Allah kimseye göstermesin, ne türlüsü olursa olsun kaza her yönden kötü.
DetailEF
22-05-2013, 22:53
Ağzınızda ciklet gibi çiğniyorsunuz yok eski araçlar kalksın eski araçlar kalksın, eski hurda araba var, eski ama kemikli araçlar var bunu kafanıza sokun artık, senden hiç beklemezdim ranthor kalkıp e30 a laf etmişsin ama, şimdiye kadar gördüğüm bütün arabalarının içinden geçer o e30 :)
Görkem.Y
22-05-2013, 22:56
Cok kotu olmus , Allah ailesine sabır versin.
Ağzınızda ciklet gibi çiğniyorsunuz yok eski araçlar kalksın eski araçlar kalksın, eski hurda araba var, eski ama kemikli araçlar var bunu kafanıza sokun artık, senden hiç beklemezdim ranthor kalkıp e30 a laf etmişsin ama, şimdiye kadar gördüğüm bütün arabalarının içinden geçer o e30 :)
E30 da hatta E36'da yılına göre rakiplerinden daha kötü güvenlik önlemlerine sahip..Bu tarz bir kazada hiç şansı yok..Bana göre eski olupta dayanıklı olan araçlar kategorisine giremez E30..
Hakan Girginer
23-05-2013, 02:42
Beyler,
Bir konuda düzeltme yapmam gerekiyor.
Konu güvenlik değil. Konu, emniyet.
Güvenlik bekçi ile, alarm ile, parmaklık ile, çit ile olur.
Emniyet ise, hava yastığı ile, emniyet kemeri ile, araç içindekileri kollayacak tasarımlar ile elde edilir.
Hatta, ve hatta
Güvenlik = Security
Emniyet = Safety
DoganSuper
23-05-2013, 12:23
Allah korusun bizleri.. tam kafa kafaya girmemişler de 131 baya bi çürüge benziyo böyle olması normal.
timucintt
23-05-2013, 12:50
valla eski arabaların şaseleri yeniler gibi kırılgan ve enerjiyi absorbe edecek tasarımda ve alaşımda değiller ayrıca monokok ve body on frame tasarımlı şaseleri karşılaştırmamak lazım; ve kaportalarıylada yargılamamak lazım... ben olaya honda olarak anlatmam gerekirse mesela o 90lı yılların hondaları kaporta olarak zayıf gözüksede zamanın en esnek ve sağlam şaselerine sahip araçlar zamnın en iyi cray tasarımlı şaseleri.. başta ef ve tegler legendler ve NSX ve bu araçlar gayetde kemikli araçlardır... ama gel gelelim 88 ve öncesi hondalara ne şase var nede kaporta çünkü 70lerin monokok anlayışı var o yıllarda halen şaseler çok zayıflar kemik olabilmeleri için anca üst modelleri olacak accord veya legend ki onlarda kaza testleri var o yıllarda direkt haat oluyorlar... ama o yıllarda her araç öyleydi... yani kazayı nasıl yaptığın açısı hızı darbenin yüksekliği herşey etken.. mesela yeni otomobillerdede IIHS'den ön ve yandan süper notlar alan bir markanın overlap testinden direkt kaldığını görebilirsiniz :) veya önden büyük hasar alan aracında overlapten geçtiğini :) ya buna ne demeli şimdi ? ama bir gerçek var otomobil güvenliğinde 2005den öncesi ve sonrası vardır :) 2005 den önce bütün araçlarda pert olma ihtimaliniz yüksektir geberebilirsin ama 2005 den sonraki standartlar aşırı yüksek olduğu için neredeyse otomobillerin %80ni karşılar üst güvenlik standartlarını.... yani siz siz olun adam gibi sürün kazayada karışmayın başka birşey diyemem :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.