Orijinalini görmek için tıklayınız : VW Doğuş'tan markalarını geri istiyor=VW: Yatırım yaparım ama Doğuş’un anahtarını alı
eraslanb
20-05-2013, 16:23
Volkswagen yönetimi ile Bakan Çağlayan’ın yatırım zirvesi için geri sayım başladı. Almanlar, Türkiye’de yatırıma sıcak bakıyor. Ancak Doğuş’tan markalarının distribütörlüğünü istiyor.
Türkiye’yi radarına alan Volkswagen (VW), Mayıs sonu Haziran ayı başında Ekonomi Bakan Zafer Çağlayan ile ‘yatırım zirvesi’ için buluşacak. VW’nin Yatırımlarından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Cristian Klinger, ülkemize gelerek yatırımla ilgili yaptıkları çalışmayı Çağlayan’la paylaşacak.
Vatan Gazetesi'nden Mete Tansu'nun haberine göre, bu önemli ziyaret öncesinde yatırıma ‘yeşil ışık’ yakan VW’nin Doğuş Otomotiv tarafına şart koştuğu öğrenildi. Otomotiv kulislerinde, VW CEO’su Martin Winterkorn’un hükümetin ısrarlı yatırım davetine sıcak baktığı konuşuluyor. Ancak yeni hafif ticari araç üretimi için Türkiye ile Polonya arasında karar aşamasına gelen VW’nin 1994’ten bu yana distribütörlüğünü yapan Doğuş’tan kendi markalarını istediği belirtiliyor.
VW, Doğuş Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk’ten Türkiye’de 1 numaraya yükselen kendi markaları VW ile Audi, Porsche, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti’nin distribütörlüğünü talep ediyor. Böylece VW, Doğuş’un elindeki yüzde 65.5’lik (yüzde 34.5’i Borsa İstanbul’da işlem görüyor-Toplam piyasa değeri yaklaşık 3 milyar TL) Doğuş Otomotiv hissesini alarak, markalarının Türkiye’deki operasyonlarını üstlenmiş olacak.
KAYNAK Milliyet
Bugun duyduğum en güzel haber,inşallah kurtuluruz doğuştan
Sercan AKCAN
20-05-2013, 16:28
bide gelen gideni aratırmış diye bi atasözü var :D
Nightfish
20-05-2013, 16:29
Tez zamanda gerçekleşmesi, Doğuş'tan kurtulmak dileklerimizle...
Böyle birşey kabul edilemez Doğuş Grubu tarafından. Bile bile piyasaya karşı lades demek..
Ferit Şahenkte o göz varmı be adam güçlü beyler biraz zor alırlar elinden
eraslanb
20-05-2013, 16:35
Ferit Şahenkte o göz varmı be adam güçlü beyler biraz zor alırlar elinden
ötv zammını desteklemişlerdi zamanında
inş. ellerinden giderde anlarlar nerede hata yaptıklarını
Doğuştan herkes dert yanıyor , açıkcası benimde çok sevdiğim söylenemez ki buna rağmen şu bindiğim 3. vag grubu aracım , ve 3ünüde doğuş veya yan yetkili servisinden başka yere hiç götürmedim.
Ama bir de diğer distribütörlerle karşılaştırmak lazım , mesela borusan , fiyat politikası ve servis kalitesinden kime sorsam şikayetci, keza mercedes aracımda oldu mercedes yetkili servislerinde de problem oluyor , hatta mercedes araçlarda öyle arızalar çıkıyor ki türkiye de tamir edebilen servis usta yok , arabanın ışığını söndürüp postalıyorlar çoğu zaman , bunu çoğu mercedes sahibi iyi bilir..
Şimdi bunlara bakılınca doğuşta çok farksız değil yermenin mantığı nedir tartışılır ama ben açıkcası gelen gideni aratır diye korkuyorum. En azından senelerdir olan bir firma ve artık bazı hatalarından ders almıştır , yeni gelecek firma demek , aynı hatalar demek , tecrübesizlik demek..
Ama vw grup kendi bünyesinde gelecekse güzel olur , Alman disiplini her zaman iyidir.
Kolay kolay alınmaz. Ayrıca VW gibi markalar belli bir satışı olmadan fabrika kurmazlar. Ayrıca Kesinlikle gelen gideni aratır ne garantide göz açabilirler nede fiyatlarda uygun olur maalesef :(
eraslanb
20-05-2013, 16:42
Kolay kolay alınmaz. Ayrıca VW gibi markalar belli bir satışı olmadan fabrika kurmazlar. Ayrıca Kesinlikle gelen gideni aratır ne garantide göz açabilirler nede fiyatlarda uygun olur maalesef :(
alınırsa neden kötü olur doğuş oto dan ucuza da satarlar teslim tarihleri bu kadar uzamaz kendi servis ağını kurarsa fabrika eğitimli teknikerler arabanızla ilgelenir v.s.
Hakan Burak
20-05-2013, 16:43
Alsalar şahsen iyi olur. Zaten değerinden fazlaya satıyorlar araçları, zamanında müşteriye veremiyorlar, 3 ay sonrasına getiriyorlar. İnşAllah gelen gideni aratmaz.
Kolay kolay alınmaz. Ayrıca VW gibi markalar belli bir satışı olmadan fabrika kurmazlar. Ayrıca Kesinlikle gelen gideni aratır ne garantide göz açabilirler nede fiyatlarda uygun olur maalesef :(
vw grup araçları Türkiye de en çok satılan araçlardan biri.
Golf zaten tek başına premium binek araçta hep lider, ( şirket amaçlı reno symol vs. araçları saymassak)
+ fabrika açması için hükümet baskı yapıyor. Çünkü diğer dev üreticilerin hemen hemen hepsinin türkiye de üretim merkezi mevcut.
alınırsa neden kötü olur doğuş oto dan ucuza da satarlar teslim tarihleri bu kadar uzamaz kendi servis ağını kurarsa fabrika eğitimli teknikerler arabanızla ilgelenir v.s.
Siz Araçların Almanya'da daha ucuz olduğunumu sanıyorsunuz ? Hiç bilginiz varmı Almanya daki araçlarla buradakilerin fiyatlarını karşılaştırmanızı tavsiye ederim. Ayrıca araç teslimleri Almanya dada çok uzundur bu teminleri zaten Almanya kendisi yolluyor yani Doğuş oto araçları geç teslim etmiyor.
Servislerin tüm eğitimleri denetlemeleri zaten Almanya kriterlerinde. Eğitim materyalleri ve tüm donanım Almanya kriterlerinde.
Alsalar şahsen iyi olur. Zaten değerinden fazlaya satıyorlar araçları, zamanında müşteriye veremiyorlar, 3 ay sonrasına getiriyorlar. İnşAllah gelen gideni aratmaz.
Araçlar dediğim gibi Almanya'dada sıra bekleniyor buradaki gibi. Tabiki buraya geliş 2 hafta daha geç oluyor Almanya'ya göre ama Distribütör kendileri olsa gene araçlar ışınlanmayacağı için gene oradakilere göre 2 hafta vs geç gelir. Geri kalan zaten Almanyanın yetiştirememsi (yada diğer fabrikaların)
timucintt
20-05-2013, 17:09
Mazda Mermerlerden nasıl kurtuldu rahatladık; vw de doğuştan kurtulur inş rahatlarız daha uygun fiyatlı vw leri görme şansımız olur belki....
vw grup araçları Türkiye de en çok satılan araçlardan biri.
Golf zaten tek başına premium binek araçta hep lider, ( şirket amaçlı reno symol vs. araçları saymassak)
+ fabrika açması için hükümet baskı yapıyor. Çünkü diğer dev üreticilerin hemen hemen hepsinin türkiye de üretim merkezi mevcut.
Tam satış değerleri ve Almanya kriterleri hakkında bilgim yok ama daha önceleri bunun için çok yüksek değerler vardır ve Türkiye deki araç satışı bunların yarısı bile değildi.
eraslanb
20-05-2013, 17:14
Siz Araçların Almanya'da daha ucuz olduğunumu sanıyorsunuz ?
şöyle söylüyorum fabrika çıkışı maliyeti+vw grubun karı+nakliye masrafları+türkiye işletme giderleri+ doğuşun anlamsız karı
vw grup kendi gelirse
doğuşun anlamsız karından bin lira düşse kampayalarda yine türk halkının cebine kardır.
ben neden bin liramla başkasının cebini ağız bağız doldurayım
Hakan Burak
20-05-2013, 17:18
Araçlar dediğim gibi Almanya'dada sıra bekleniyor buradaki gibi. Tabiki buraya geliş 2 hafta daha geç oluyor Almanya'ya göre ama Distribütör kendileri olsa gene araçlar ışınlanmayacağı için gene oradakilere göre 2 hafta vs geç gelir. Geri kalan zaten Almanyanın yetiştirememsi (yada diğer fabrikaların)
Tam olarak bilmiyorum araçların geç teslim edilme olayını ancak, eğer burada bir fabrika kurulursa, belki de Türkiye pazarına Brezilya modeli gibi Volkswagen özel araçlar üretecek ve ucuza satılabilecek. Bunu şimdiden bilemeyiz.
alsınlar iyi olur.. sıfır araba almak için saçma sapan süreler beklemekten kurtuluruz, böylece uyanık 2.elciler de yüksek fiyat isteyemezler.. :)
karsiyakaliozi
20-05-2013, 17:32
Bence ww istediğini alır zaten doğuşda başka sektorlere gırıyor hararetli bir şekilde otomobıldeki kokuyu almış olabilir belki buyuk dagıtıcı olabılır ımtıyazlı falan .
Siz Araçların Almanya'da daha ucuz olduğunumu sanıyorsunuz ? Hiç bilginiz varmı Almanya daki araçlarla buradakilerin fiyatlarını karşılaştırmanızı tavsiye ederim. Ayrıca araç teslimleri Almanya dada çok uzundur bu teminleri zaten Almanya kendisi yolluyor yani Doğuş oto araçları geç teslim etmiyor.
Servislerin tüm eğitimleri denetlemeleri zaten Almanya kriterlerinde. Eğitim materyalleri ve tüm donanım Almanya kriterlerinde.
Araçlar dediğim gibi Almanya'dada sıra bekleniyor buradaki gibi. Tabiki buraya geliş 2 hafta daha geç oluyor Almanya'ya göre ama Distribütör kendileri olsa gene araçlar ışınlanmayacağı için gene oradakilere göre 2 hafta vs geç gelir. Geri kalan zaten Almanyanın yetiştirememsi (yada diğer fabrikaların)
usta yanlış anlamada büyüğümsün ben gördüklerimi söylüyorum. ben fiilen almanyada yaşıyor sayılırım, dayı tarafımda araba işi ile uğraşmakta. Almanyada girmediğim marka showroomu kalmamıştır. vag olsun bmw olsun mercedes olsun genel olark özel araç için verdikleri max. süre 1-2 aydır. Sciroccomu almadan önce orada test ettim almak için konuştum vs. istediğim donanımlardaki aracı bana 1.5 ay içinde teslim edeceklerini söyledi. Burda doğuşa gidiyorsun verilen süre 4-5 ay dan aşağı değil. Almanyada da ayrıca 1.4-1.6 araçlar genelde yakın fiyatlarda ancak 1.6 dan yüksek segment turkıyeye göre ucuz. Hatta 2. el mükemmel bir değer kaybı yaşıyor.
Low-Rider
20-05-2013, 17:38
Yahu koskoca vw kendi markasının distribütörlüğünü mü alamıcak komikleşmeyin :)
Bence güzel haber, firma distribütörlüğündense markanın direk kendi olması çok daha iyi olur
SULTANOGLU
20-05-2013, 17:39
Mazda Mermerlerden nasıl kurtuldu rahatladık; vw de doğuştan kurtulur inş rahatlarız daha uygun fiyatlı vw leri görme şansımız olur belki....
Mazdanin su an arac satis rakamlarini biliyormusunuz ?
timucintt
20-05-2013, 17:54
Mazdanin su an arac satis rakamlarini biliyormusunuz ?
satışta aşırı bir artma yok onu biliyorum rakamlardan haberim yok ama halen reklam sıkıntısı var mazdanın tanıtımı kötü halen almanyada başta en çok satan japon markası ama gel gelelim trde halen tam bilinmiyor ama aşırı kötü bir durumdada değil.. alanlar yine eski kemik tayfa mazdacılar... ama fiyatların düştüğünü ve dizellerinde artık trye girdiğini ve rahat satıldığını söyleyebilirim ve yedek parça girişi çok daha kolay oldu artık eksiden pek sallamazlardı seni servisleri... ama eski servisler azaldı bildiğin eskiden yetkili ama sanayi servisleri gibiydi şimdi daha az servis var ama oturmuş yetkili servis ağı var... model seçenekleride artdı cx serisi rx serisi mx serisi istediğin an sipariş edilebiliyor bütün aksesuar paketleirnid emazda sana getiriyor... şu andada skyactivinde büyük reklama giriştiler bakalım dahada iyi olacak mazdanın trdeki yeri... ama mazdanın amacı çok satmak değil... az ve öz müşteri kitlesi oluşturmak...
rebeloghy
20-05-2013, 18:32
Arada distribütör firma olmasındansa VW markasının gelip kendilerinin satması = en kötü ihtimalle aradaki Doğuş karı silinir fiyatlardan bunu anlamak bu kadar zor olmasa gerek. Gelirse zaten fabrika açacak bu sayede belki sipariş süreleri de kısalır.
dragon07
20-05-2013, 19:01
her ne olursa olsun trye giriş yaparlarsa doğuştan daha iyi olur.
türkiyede vw lere sıra satıyor millet 2 milyara :D dünyada böyle başka bi ülke varmı?
ayrıca model zenginligide gelir.
araçları geç vermek vwninde işine geliyor arabalar prim yapıyor kesinlikle pazarlık yapılmıyor VW grubunda zaten geç getiriyorlar.
burdaki talebi görürse almanlar kesin fabrika açarlar demedi demeyin :)
VW'nin 1600cc kadar olan modellerinde Turkiye-Almanya fiyatları arasında fark ya yok ya da çok minimal...
Doğus kurduğu şirketi karlı görürse satar. Bu bir ticaret eninde sonunda.
SULTANOGLU
20-05-2013, 19:18
satışta aşırı bir artma yok onu biliyorum rakamlardan haberim yok ama halen reklam sıkıntısı var mazdanın tanıtımı kötü halen almanyada başta en çok satan japon markası ama gel gelelim trde halen tam bilinmiyor ama aşırı kötü bir durumdada değil.. alanlar yine eski kemik tayfa mazdacılar... ama fiyatların düştüğünü ve dizellerinde artık trye girdiğini ve rahat satıldığını söyleyebilirim ve yedek parça girişi çok daha kolay oldu artık eksiden pek sallamazlardı seni servisleri... ama eski servisler azaldı bildiğin eskiden yetkili ama sanayi servisleri gibiydi şimdi daha az servis var ama oturmuş yetkili servis ağı var... model seçenekleride artdı cx serisi rx serisi mx serisi istediğin an sipariş edilebiliyor bütün aksesuar paketleirnid emazda sana getiriyor... şu andada skyactivinde büyük reklama giriştiler bakalım dahada iyi olacak mazdanın trdeki yeri... ama mazdanın amacı çok satmak değil... az ve öz müşteri kitlesi oluşturmak...
Mazta 2013 ocak nisan arasi satis rakami 206 adet. Bir otomobil firmasinin Turkiyede bir yari yilda sadece 206 adet kisiye satis yapmayi hedefledigini dusunmuyorum.
Eskiden en azindan ermerlerdeyken bu kadar kotu durumda degildi. Yani burada bence aynisey vw icinde gerceklesebilir, bunuda goz ardi etmemek lazim.
Herkes beklemekten sikaywtci ama ama adamlar catir cutu satiyor ve satmaya devam ediyor.
bide gelen gideni aratırmış diye bi atasözü var :D
Almanların çalışma prensiplerini bilseydin bunu kesinlikle demezdin. :icon_tup:
Day Walker
20-05-2013, 19:52
Mesela toyota sabancı çıktı herkes dedi yok lexus gelicek avrupadaki spor modeller hybridler gelecek ama gelmedi fiyasko oldu herkes için ama neden?
Devletimizin uyguladığı vergi ve bazı kurallardan dolayı adamlar hiç bişey getiremediler.
Almanlar içinde bu böyle olacak farklı biley olmayacak. Belki satış sonrasında bazı iyileştirmeler olabilir.
Dogus grubu guzel fiyat alirsa satar zaten sonucta istemesede ope ope satar sonucta adam istedigi an kota mota der araba yollamaz veya baska bir firmayada satis icin izin verir ya da grey markete arac aliminda almanya'da rahatlik saglar.
Fakat almanlar kotudur bizim mantigimiza terstir asla taviz vermezler.
usta yanlış anlamada büyüğümsün ben gördüklerimi söylüyorum. ben fiilen almanyada yaşıyor sayılırım, dayı tarafımda araba işi ile uğraşmakta. Almanyada girmediğim marka showroomu kalmamıştır. vag olsun bmw olsun mercedes olsun genel olark özel araç için verdikleri max. süre 1-2 aydır. Sciroccomu almadan önce orada test ettim almak için konuştum vs. istediğim donanımlardaki aracı bana 1.5 ay içinde teslim edeceklerini söyledi. Burda doğuşa gidiyorsun verilen süre 4-5 ay dan aşağı değil. Almanyada da ayrıca 1.4-1.6 araçlar genelde yakın fiyatlarda ancak 1.6 dan yüksek segment turkıyeye göre ucuz. Hatta 2. el mükemmel bir değer kaybı yaşıyor.
2011 eylul ayinda esime tiguan 1.4 tsi alirken olmazsa olmaz donanimlari sormak icin hamburg vw satis muduru olan esimin universite arkadasini aradim.
Bu konusmada alicagim tiguan'in almanya'da daha pahali oldugunu ogrendim bu yuzden gonul rahatligiyla aldim. Ayrica sohbet sirasinda burda dizel icin cok beklettiklerini soyledigimde bir musterisi dolu bir rocco istedigini ve teslim icin 5,5 ay sonraya gun verdillerini soyledi.
cabrioleter
21-05-2013, 00:54
vw kendi satış yaparken doğuş grubun almış olduğu kardan 1-2 bin lira kırsa ötv ve kdv ile fiyatın son kullanıcıya indirimi 2-4 bin lira arasında olur ki bu da rakiplerin de indirimi demek olur b sınıfı araca 45bin lira istenen günümüzde güzel de bir hamle olur.
ancak kapıda 6 aylık müşteri sıraya dizilmişken böyle bir şeye ihtiyaç duyarlar mı bilmem?
onursumer
21-05-2013, 09:20
vw de sıranın sebebi bayi kotalarının dolmuş olması
ıl dışı satışı duşuk bayilerden daha kısa surede temin edilebilir sipariş araçlar
alperkirman
21-05-2013, 09:44
Mazta 2013 ocak nisan arasi satis rakami 206 adet. Bir otomobil firmasinin Turkiyede bir yari yilda sadece 206 adet kisiye satis yapmayi hedefledigini dusunmuyorum.
Eskiden en azindan ermerlerdeyken bu kadar kotu durumda degildi. Yani burada bence aynisey vw icinde gerceklesebilir, bunuda goz ardi etmemek lazim.
Herkes beklemekten sikaywtci ama ama adamlar catir cutu satiyor ve satmaya devam ediyor.
ama şunuda söylemek lazım mazda kullanıcısıyla vw kullanıcısı çok farklı
vw nun sadece vw kullanan bunuda değiştirmicek olan sağlam bi müşteri kitlesi var
coastguard
21-05-2013, 10:48
Yahu koskoca vw kendi markasının distribütörlüğünü mü alamıcak komikleşmeyin :)
Bence güzel haber, firma distribütörlüğündense markanın direk kendi olması çok daha iyi olur
Abi ;
Benim dükkan sahibimde bana çık boşalt dükkanı dedi kontratı lak diye koydum önüne bitince gel dedim arkasına baka baka gitti.
Koskoca doğuş kim bilir nasıl bir anlaşma yaptı vw'de bu derece bir potansiyel görmeden verdi belkide pişman olmuş olabilir.
Sonuçta iş dünyası herşey olabiliyor
Dogus grubu guzel fiyat alirsa satar zaten sonucta istemesede ope ope satar sonucta adam istedigi an kota mota der araba yollamaz veya baska bir firmayada satis icin izin verir ya da grey markete arac aliminda almanya'da rahatlik saglar.
Fakat almanlar kotudur bizim mantigimiza terstir asla taviz vermezler.
2011 eylul ayinda esime tiguan 1.4 tsi alirken olmazsa olmaz donanimlari sormak icin hamburg vw satis muduru olan esimin universite arkadasini aradim.
Bu konusmada alicagim tiguan'in almanya'da daha pahali oldugunu ogrendim bu yuzden gonul rahatligiyla aldim. Ayrica sohbet sirasinda burda dizel icin cok beklettiklerini soyledigimde bir musterisi dolu bir rocco istedigini ve teslim icin 5,5 ay sonraya gun verdillerini soyledi.
bu işler o kadar kolay değil , uzun vadede sözleşmeler yapılmış şartlar oluşturulmuştur, kalkıp vw ag kafasına göre hadi sana kota koydum araba yollamıyorum diyemez. Dev holdinglerden bahsediyoruz.
Karşılıklı masaya oturulur menfaatler konuşulur, tabiki vw ag nin büyüklüğünün verdiği üstünlükle rahat bir süreçle alır istediğini.
CeM öZeR
21-05-2013, 11:53
Valla üzülsem mi sevinsem mi bilemedim... Bayiler yönünden daha sıkı bir dönem başlayacak. Garanti prosüdürleri daha ağır olacak. Bence kimse öyle fazla sevinmesin. Özellikle Volkswagen'de Doğuş otomotiv'in kotası gereği bol keseden parça değişimi yapılabiliyordu.Şartlar zorlaştırılacak kesin,modifikasyon görmüş araçlar biraz daha sıkıntıya girecek kesin... Herkes kendi açısından bakmaya çalışmış. Ben genel yorum yapıyım. Müşteri memnuniyeti yükselebilir,karlılık bayiler açısından artabilir,teslimat süreleriyle ilgili uçuk tarihler artık tarihe karışabilir ama bakalım izleyelim ve görelim...
cok güzel haber hakketmisti zaten dogus
eraslanb
21-05-2013, 12:07
Valla üzülsem mi sevinsem mi bilemedim... Bayiler yönünden daha sıkı bir dönem başlayacak. Garanti prosüdürleri daha ağır olacak. Bence kimse öyle fazla sevinmesin. Özellikle Volkswagen'de Doğuş otomotiv'in kotası gereği bol keseden parça değişimi yapılabiliyordu.Şartlar zorlaştırılacak kesin,modifikasyon görmüş araçlar biraz daha sıkıntıya girecek kesin... Herkes kendi açısından bakmaya çalışmış. Ben genel yorum yapıyım. Müşteri memnuniyeti yükselebilir,karlılık bayiler açısından artabilir,teslimat süreleriyle ilgili uçuk tarihler artık tarihe karışabilir ama bakalım izleyelim ve görelim...
böyle diyorsunuz da olaya birde şu açıdan bakmak lazım kendisi geldiğinde bayi olmama ihitimali çok yüksek yani her satış yerinde direk vw'e bağlı bir müdür yani şahıs malı değil kurumsal bir şirket yapısında olacaktır buda müşteri memnuniyeti olacak yaşadığınız sıkıntıyı aracıya değil şirkete söyleyeceksiniz amerika daki gibi büyük sıkıntılarda tazminat alacak araçlarınızı geri vereceksiniz çünkü doğuştan sıyrılacaksınız açtığınız her dava önce doğuşu değil direk vw bağlayacak.
şu kota yı dolduran bayiye 5 tane adet araç hediye edeceklerine müdüre çalışana prim kullanıcıya indirim olacak tabi bunlar sadece varsayım...
Low-Rider
21-05-2013, 14:12
Abi ;
Benim dükkan sahibimde bana çık boşalt dükkanı dedi kontratı lak diye koydum önüne bitince gel dedim arkasına baka baka gitti.
Koskoca doğuş kim bilir nasıl bir anlaşma yaptı vw'de bu derece bir potansiyel görmeden verdi belkide pişman olmuş olabilir.
Sonuçta iş dünyası herşey olabiliyor
Haklısın illa ki sözleşme vs vardır ama money talks her zaman :)
orhan_guney
21-05-2013, 14:16
Almanlar, Türkiye’de yatırıma sıcak bakıyor. Ancak Doğuş’tan markalarının distribütörlüğünü istiyor. Doğuş da salak ya geri vericek bunca yıllık emeklerini. doğuşun toplam 200 küsür a.ş şirketi var kime ne anlatıyor almanlar ?
devil_berk22
21-05-2013, 14:28
Türkiyede Doğuş kadar gaddar ve ilgisiz başka dist. olduğunu sanmıyorum tez zamanda kurtulmak dileğiyle
alsınlar iyi olur.. sıfır araba almak için saçma sapan süreler beklemekten kurtuluruz, böylece uyanık 2.elciler de yüksek fiyat isteyemezler.. :)
Değişsede yine bekleyeceksin sıranı
Ben Doğuş grubu çalışanıyım. Aynı çatı altındaki şirketlerde ciddi konuşulan konu Vw'nin fabrikasını Doğuş grubunun kendisinin kurmak istemesi olarak dolanıyor. Bu konu hakkında ciddi duyumlar varmış. Hatta işin ucunda Garanti Bankanın satışı bile söz konusu olabilir..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.