Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüksek fren gücü için yüksek devir
Bu doğrumudur f1 veya türevi yarışlarda fren sırasında sürekli vites değişimi sadece virajdan sonra düzlüğe daha atak girmek içinmi yoksa motor devirinin yarattığı kompresyon fren gücüne etki ediyormu ?Yani daha yüksek devirlerde daha yüksek fren gücü elde edilebilirmi ? Daha önce bir yerde okumuştum fakat emin olamadım.Bilgili kişilere sorulur :)
Yuksek devırde gaza basmazsan kompresyon frenı etkısıyle daha kısa mesafede frenleme yapabilrsin
viraj cıkısı yuksek devrı korumak için hell and toe tekniği ile yuksek devir bandından devam edebilirsin
Yuksek devırde gaza basmazsan kompresyon frenı etkısıyle daha kısa mesafede frenleme yapabilrsin
viraj cıkısı yuksek devrı korumak için hell and toe tekniği ile yuksek devir bandından devam edebilirsin
Yanlız benim sorduğum vitesi 3 den 2 ye atınca frene basmasınz bile kompresyonden gelen frenaj la ilgili değil.Doğrudan 3den 2 ye atınca bu yaptığım ayak freninin gücü artarmı sorum bu.
Emir_b16a
22-05-2013, 20:35
Yanlız benim sorduğum vitesi 3 den 2 ye atınca frene basmasınz bile kompresyonden gelen frenaj la ilgili değil.Doğrudan 3den 2 ye atınca bu yaptığım ayak freninin gücü artarmı sorum bu.
tam frenajda kızaklama seviyesinde pek bi etkisi olmaz gerçi aracın dengesini korumak içinde kullanabilirsin yardımcı destektir :)
ama ani tepkilerde yüksek devirde olmak genelde iyidir frenaj sonrası çabuk hızlanmalarda kullanabilirsin (aracının motoruna ve bulunduğun devire bağlı olarak bazen vites düşürmek zaman kaybettirir)
tam frenaj yapılmazsa komprasyonun tabiki büyük faydası var
özellikle abs siz arabalarda heel and toe tekniğiyle kızaklama engellenir daha dengeli sürüş ve kızaklamanın lastik üzerindeki yüksek aşındırma gücü minimalize edilir uzun etaplarda lastiği korumak şarttır :)
Yanlız benim sorduğum vitesi 3 den 2 ye atınca frene basmasınz bile kompresyonden gelen frenaj la ilgili değil.Doğrudan 3den 2 ye atınca bu yaptığım ayak freninin gücü artarmı sorum bu.
Diske uyguladığınız sürtünme kaynaklı fren gücünüz artmaz. Neyse odur o, ama toplam fren gücünüz (motor freni + normal fren) artar. Söylendiği gibi motor gücüde üst seviyede tutulmuş olur..
alihan_27
22-05-2013, 21:04
Westinghouse denen meret varsa f1 araçlarında, fren tepkisine(frenlemeye değil) etkisi olabilir. Ama sanmıyorum, sadece viraj çıkış hızını arttırmak için yapıyorlardır bence.
Frenleme yaparken vites dusurmek aracın genel olarak fren gucunu arttırır motor kompresyonundan da faydalanıldıgı icin daha kısa surede yavaslama saglanır aynı zamanda balatalara daha az yuk bındıgınden fren sıstemınde daha az ısı meydana gelir bu konu ıleri surus tekniklerinde geciyor yanlış bilmiyorsam.Ayrıca motor devri yuksek ıken frene basıldıgında pedalda yumusama görülür ama bu yumusama yavaslama konusunda bir etken degil.
3. Viteste devir cevir redline gelmeden frene bas ve duramicagini dusunerek aniden vitesi 2 ye cek yuksek devirde araba kendini kasacaktir durman gereken mesafeden daha erken uracaksin emin ol ozellikle honda kullaniyosan
Bu sekilde daha erken duracaksin
Formula 1 aracının frenleme esnasında motor kompressyonuna ihtiyaç duyması çok mantıklı değil. Ama frenleme sırasında oluşan enerkiyi KERS sistemi için biriktiriyor. Ayrıca piyano çalan gibi parmakları ile düşünmeden doğal vites atan pilotların amacı aracı hep optimum devirde tutmak. Asıl amaç hızlanmak.
Birkan61
22-07-2013, 22:55
Vakti zamanında 1.4 dizel araç ile 4'den 5'e atıcam diye 3'e atmış biri olarak o devir saatinin 6000den geri saydığını gören biri olarak kesinlikle mükemmel bir motor freni yapıldığına garanti veririm :D
Motor kol çıkarmadığı için her gece önce Allah'a, ardından debriyaja tecavüz eden sol ayağıma teşekkür ediyorum
Vakti zamanında 1.4 dizel araç ile 4'den 5'e atıcam diye 3'e atmış biri olarak o devir saatinin 6000den geri saydığını gören biri olarak kesinlikle mükemmel bir motor freni yapıldığına garanti veririm :D
Motor kol çıkarmadığı için her gece önce Allah'a, ardından debriyaja tecavüz eden sol ayağıma teşekkür ediyorum
bende 2 kez 3 den 4 yerine 2 ye attım ben görmedim ama arkadaşım devir saati ters döndü dedi haha demek ki benimde dua etmem lazım :D
hem frene basıp hem vites küçültmek ciddi bi fark yaratıyor acil durumlarda hayat kurtarabilir
erturul çiçek
23-07-2013, 00:21
bende 2 kez 3 den 4 yerine 2 ye attım ben görmedim ama arkadaşım devir saati ters döndü dedi haha demek ki benimde dua etmem lazım :D
hem frene basıp hem vites küçültmek ciddi bi fark yaratıyor acil durumlarda hayat kurtarabilir
Peki bunu sürekli kullanmak bir sıkıntı yaratır mı ?
Peki bunu sürekli kullanmak bir sıkıntı yaratır mı ?
şöyle söyliyim teknik olarak bi bilgiye sahip değilim ama o esnada vites küçültme hızlı bi şeklde olduğu için zarar vermesi olağan ama bunuda zorda kalmadığınız sürece kullanmanıza gerek yok
benimde sorum sürekli 5 den 4 3 2 1 gibi sürekli motor kompresyonu kullanarak araç yavaşlatmak yüksek devirde değil hakkı olan vitese düşürmek örn kırmızı ışıkta durulması gibi aracın debriyaj baskı balata yemesi bitmesi gibi bir durum söz konusumudur yoksa sadece frenlemi durulmalıdır ??
benimde sorum sürekli 5 den 4 3 2 1 gibi sürekli motor kompresyonu kullanarak araç yavaşlatmak yüksek devirde değil hakkı olan vitese düşürmek örn kırmızı ışıkta durulması gibi aracın debriyaj baskı balata yemesi bitmesi gibi bir durum söz konusumudur yoksa sadece frenlemi durulmalıdır ??
hakkı olan devirde düşürmenin zarar vericeğini sanmıyorum aksine iyidir yakıt tasarrufu sağlar :)
benimde sorum sürekli 5 den 4 3 2 1 gibi sürekli motor kompresyonu kullanarak araç yavaşlatmak yüksek devirde değil hakkı olan vitese düşürmek örn kırmızı ışıkta durulması gibi aracın debriyaj baskı balata yemesi bitmesi gibi bir durum söz konusumudur yoksa sadece frenlemi durulmalıdır ??
kesınlıkle doğru olan budur. olabıldıgın her noktada decompresyon uygulayabılrısn. bu aracın durma stresı azaltır . daha kolay durma ve frenlere yuklenılmemıs olur. optımum devirde vıtes kuculttukten sonra zararı yok ama sen 5 te n 3 cekersen buyuk sorun yasayabılrısın :D yada 3 redlıne da bıtrıp 4 yerıne beneım gıbı 2 ye atarsan :D allahtan debrıyajdan yarım kaldrdım yoksa devır 10k ları bulucaktı tahmınımce pıston kaputtan cıkar dı yada en ıyı ıhtımal sıbolarla pıston akraba olurdu :D sanzımanda dişli parçalayabılır bu durumda bunuda goz ardı etmemek lazım
lethaldoze
23-07-2013, 01:00
benimde sorum sürekli 5 den 4 3 2 1 gibi sürekli motor kompresyonu kullanarak araç yavaşlatmak yüksek devirde değil hakkı olan vitese düşürmek örn kırmızı ışıkta durulması gibi aracın debriyaj baskı balata yemesi bitmesi gibi bir durum söz konusumudur yoksa sadece frenlemi durulmalıdır ??
Sadece frenle durduğunuzda frenlere daha çok yük bindiğinden frenler çabuk bitecek.
Srekli kompresör yaptığında frene az güç binecek ve fren az yıpranacak buseferde baskı balata debriyaj yıpranacak. Tabi bunlar öyle gözle görülecek kadar fark etmeyecek diye düşünüyorum.
Ben hep motor freni yaparım.
Heel and Toe virajda vites düşürrüken, arkadan itişli güçlü araçların arka tekeri kitleyip virajda el freni çekmişsin etkisi yaratıp aracı çizgisisnden çıkarmasın diye yapılan bir teknik.
Kompresyon yani motor freni ise frene yardımcı olarak motor gücünüde kullanıp daha sağlıklı yavaşlamak için kullanılır.
Motor devri ne kadar yüksekse güçte o kadar yüksek olur. Aracı hızlandırmada güçlü olduğu gibi yavaşlatmada da aynı gücü gösterir.
Racing motorlarda örneğin. Gazı kestiğiniz gibi motorsiklet hemen yavaşlar frene basmasanızda bu araçlardan daha hızlı bir yavaşlamadır. Çünkü racing motor araca göre daha hafiftir ve motor daha güçlü gelir. Motor çok rahat bir şekilde yavaşlatır.
Ben yolda giderken gerçekten lazım olan haller dışında hiç frene basmam. Durmam gerekenden çok önce yavaşlamaya başlarım. Rev match sonrası lift off yaparım arabayı bırakırım kendi yavaşlar. O sebeptendir ki performans tipi fren sistemindeki disklerim 25 bin km sonrası yarım mm ya aşınmış ya aşınmamış. Balatamda hala ilk gün ki gibi tutuyor.
Peki bunu sürekli kullanmak bir sıkıntı yaratır mı ?
Önceki arabada da, şuanki arabada da ışıklara, gişelere yaklaşırken, fren yerine yüksek devirde kalmayacak şekilde vites düşerek yavaşlarım. 2 araçta da, kavrama, fren, şanzıman sorunu yaşamadık.
Ben yolda giderken gerçekten lazım olan haller dışında hiç frene basmam. Durmam gerekenden çok önce yavaşlamaya başlarım. Rev match sonrası lift off yaparım arabayı bırakırım kendi yavaşlar. O sebeptendir ki performans tipi fren sistemindeki disklerim 25 bin km sonrası yarım mm ya aşınmış ya aşınmamış. Balatamda hala ilk gün ki gibi tutuyor.
:icon_tup: ozellıkle sehır ıcınde zıncırleme kazaların oluş sebebi hızlı şeritlerdeki anlık frenlemeler.
bende senin gibi freni en son çare olarak kullanmaya özen gösterenlerden biriyim.
fren yapılması gerektıgınde ozellıkle yuksek suratlerde fren pedalına kokune kadar basmak herzaman en kısa mesafede durulacak anlamına gelmez.
öenmlı olan lastıklerınızın yola sarılıs performansıyla balata dısk ıkısılısının optımum kuvvette dengeleyerek fren yapmaktır.
buda ek bilgi olsun okuyup acaba diyenler için.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.