Orijinalini görmek için tıklayınız : Ankara da methanol bağlayacak var mı
penguinhakan
22-05-2013, 22:28
Selamlar ,
Ankara'da aldığım methanol kiti takacak birileri var mı ?
Daha doğrusu herşeyi hazırladık montajı yaptık ama birkaç sorunum var , onları halledecek birileri.
Aldığım kit AEM in kiti , kitapçığına göre monte yaptık ama sanırım istediğimiz gibi basmıyor bir türlü , bu işi daha önce yapmış tecrübeli birleri varsa sevinirim.
Teşekkürler...
murat çelik
22-05-2013, 22:30
hakan gececeksin beni kafaya koydun demi hızlanmaya devam
penguinhakan
22-05-2013, 22:32
hakan gececeksin beni kafaya koydun demi hızlanmaya devam
Koruma amaçlı Murat abi :)
murat çelik
22-05-2013, 22:36
korumak güzel şey bide ben bitirsem el atıp ta şu işi hala aynı bınıyoruz
Hakan Girginer
22-05-2013, 22:36
Sorun nedir?
ben daha once 3 arabaya montaj yaptım
Problem nedır Hakan abı ?
Hakan Girginer
22-05-2013, 22:44
Hangi kiti kullandınız?
Progressive controller var ise, emme manifoldunun arka tarafından (boğaz kelebeğine mümkün olan en uzak nokta) vakum hattı çektiniz mi?
Pompanın "+" ucuna akünün "+" kutbundan sigortalı bir hat çektiniz mi?
Kontrol ünitesinin "-" ucunu motor bloğuna bağladınız mı?
(Yine progressive controller kullandığınızı var sayarak) kontrol ünitesinin üzerinde - gerekirse büyüteç kullanarak - kuyumcu tornavidası ile besleme başlangıç ve bitiş noktalarını ayarladınız mı?
En önemlisi, nozülü yerine monte etmeden önce kontrol ünitesinin üzerindeki test butonuna basarak sistemin çalıştığını teyit ettiniz mi?
penguinhakan
22-05-2013, 22:47
Problem şu ki , herşeyi taktık güzel.
Nozzle uygun yere taktık intercoolerdan sonra boğaz kelebeğinden önce : ok.
Depodan gelen hortumu nozzle takmadan önce controler üzerinde test butonu ile test ediyoruz çok güzel işeme yapıyor , nozzle ucuna takarak da denedik sorun yok.
Start psi 5 psi ayarladım , full PSI sırayla 12 , 15 , 21 PSI olarak ayarladım : ok.
Controller basıncını da emmenin arkasında basınc sensorunden ordan (forge dump valfe de burdan alıyor) alıyorum.
Test yapmak istediğim zaman iat düşmüyor , afr zengin olmuyor , egt düşmüyor.
Depoya bakttığım zamanda methanol eksilmiş görünüyor.
Özetle sorunum bu , yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
penguinhakan
22-05-2013, 22:51
Hangi kiti kullandınız?
Progressive controller var ise, emme manifoldunun arka tarafından (boğaz kelebeğine mümkün olan en uzak nokta) vakum hattı çektiniz mi?
Pompanın "+" ucuna akünün "+" kutbundan sigortalı bir hat çektiniz mi?
Kontrol ünitesinin "-" ucunu motor bloğuna bağladınız mı?
(Yine progressive controller kullandığınızı var sayarak) kontrol ünitesinin üzerinde - gerekirse büyüteç kullanarak - kuyumcu tornavidası ile besleme başlangıç ve bitiş noktalarını ayarladınız mı?
En önemlisi, nozülü yerine monte etmeden önce kontrol ünitesinin üzerindeki test butonuna basarak sistemin çalıştığını teyit ettiniz mi?
Kullandığım kit bu : 30-3000 Water/Methanol Injection Kit.
Vakum hattı dediğim gibi emme manifoldu arkasında basınc sensoru altından alındı.
Pompanın + ucu direk aküye bağlandı (sigorta yok.)
Controler + ucunu sigortadan kontak sigortasından aldık , eksi ucunu aküden kutup başından aldık.
controller üzerinde yukarıda belirttim start ve full psi ları denedim ama olmadı.
Test işlemini yaptım çalışıyor.
Not : İlk defa bir ayar yaparak arabanın methanol bastığını görmüştüm araba çok zengine çekip boğulma derecesine gelmişti ondan sonra bir daha bunu bulamadım.
Hakan Girginer
22-05-2013, 22:54
Problem şu ki , herşeyi taktık güzel.
Nozzle uygun yere taktık intercoolerdan sonra boğaz kelebeğinden önce : ok.
Depodan gelen hortumu nozzle takmadan önce controler üzerinde test butonu ile test ediyoruz çok güzel işeme yapıyor , nozzle ucuna takarak da denedik sorun yok.
Start psi 5 psi ayarladım , full PSI sırayla 12 , 15 , 21 PSI olarak ayarladım : ok.
Controller basıncını da emmenin arkasında basınc sensorunden ordan (forge dump valfe de burdan alıyor) alıyorum.
Test yapmak istediğim zaman iat düşmüyor , afr zengin olmuyor , egt düşmüyor.
Depoya bakttığım zamanda methanol eksilmiş görünüyor.
Özetle sorunum bu , yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
Şimdi...
IAT düşmez. Çünkü sensör nozülden daha "yukarıda" konumlanmıştır.
Çoğu düzende IAT hava filtresine yakındır.
Göstergede AFR değeri değişecek şeklinde bir kaide yok. Çünkü, sistem closed loop prensibi ile çalışıyor. O konuda gerçek anlamda fikir yürütmek için enjektörlerin dutycycle değerlerini de - karşılaştırmalı olarak - gözlemlemek lazım.
EGTnin düşmemesi de göreceli bir kavram. EGT değeri nedir mesela? 700C ise, daha da düşmesini beklemek yanlış olur.
Bu arada, taktğınız nozül doğru mu?
Motor hacmi, maximum devir, enjektör hacimleri, maksimum besleme nedir?
(Örnek olarak benim motorum 1.8'in biraz üzerinde. 650cc enjektörler ile maksimum 16 psi besleme var. Toplamda 504cc su nozülü kullanıyorum - bu da yakında 625cc seviyesine çıkacak.)
Hakan Girginer
22-05-2013, 22:57
Bir de şunu deneyin:
Araç rölantide çalışırken bir şekilde gazı sabit tutarak devri 1400-1500 seviyesine getirin. Devir sabit kalsın ama.
Sonra test düğmesine basın. Yaklaşık 2 saniye sonra devir düşecektir. Bu, sistemin çalıştığını gösteren çok basit bir test.
Hakan Girginer
22-05-2013, 23:00
Pardon, unutmuşum:
Eğer avans çok düşük ise, EGT hayatta düşmez.
Su basmanın en önemli amacı avans yükseltmektir zaten.
penguinhakan
22-05-2013, 23:04
Şimdi...
IAT düşmez. Çünkü sensör nozülden daha "yukarıda" konumlanmıştır.
Çoğu düzende IAT hava filtresine yakındır.
Göstergede AFR değeri değişecek şeklinde bir kaide yok. Çünkü, sistem closed loop prensibi ile çalışıyor. O konuda gerçek anlamda fikir yürütmek için enjektörlerin dutycycle değerlerini de - karşılaştırmalı olarak - gözlemlemek lazım.
EGTnin düşmemesi de göreceli bir kavram. EGT değeri nedir mesela? 700C ise, daha da düşmesini beklemek yanlış olur.
Bu arada, taktğınız nozül doğru mu?
Motor hacmi, maximum devir, enjektör hacimleri, maksimum besleme nedir?
(Örnek olarak benim motorum 1.8'in biraz üzerinde. 650cc enjektörler ile maksimum 16 psi besleme var. Toplamda 504cc su nozülü kullanıyorum - bu da yakında 625cc seviyesine çıkacak.)
Selamlar ,
Yardımların için çok teşekkür ederim.
Aracım 1.4 TSI 160hp , aracımda üç tane map sensoru var , birisi hava filtresinden borusunda , birisi nozzle taktığım intercoolerdan hortumunun oncesinde , diğer ise boğaz kelebiğinden sonra.
Yani nozzle boğaz kelebeğinden once , bu nozzle dan sonra bir map sensoru daha var yani .
Taktığım nozzle olarak ikisini de denedim ilki 300hp lere kadar diğeri 300 hp yukarısı , ikisinde de bir değişiklik göremedim.
Egt 850 derecelere max çıkar (Ambient temp 20-30 derece iken) , ben 700 lere hadi iyimse 750 lerde seyretmesini bekliyorum.
audilover
22-05-2013, 23:23
Bence yerini degistirip denemelisin baska turlu anlamak zor olucak ..
penguinhakan
22-05-2013, 23:39
Bir de şunu deneyin:
Araç rölantide çalışırken bir şekilde gazı sabit tutarak devri 1400-1500 seviyesine getirin. Devir sabit kalsın ama.
Sonra test düğmesine basın. Yaklaşık 2 saniye sonra devir düşecektir. Bu, sistemin çalıştığını gösteren çok basit bir test.
Bu testi yapabilmem için 1400-1500 lerde basınç "0" altında oluyor yanlız. Nasıl olacakt ? Start psi en düşük yerine mi getirecem , nasıl tetikleyecek ki ?
Pardon düzeltiyorum test düğmesi tamam :)
penguinhakan
23-05-2013, 00:29
ben daha once 3 arabaya montaj yaptım
Problem nedır Hakan abı ?
Mertcan görüşelim senle de müsait olursan gelirim yanına.
Bence Hakan Abi'nin(Godless Comie) önerisi en basit test olur.
1400-1500rpm'de sabit tutarken TEST'e basıp, sistemi aktif hale getirince devir mutlaka aşağı yönde oynar. Bence şuan bile bakabilirsiniz arabanın yanına gidip. :)
Aem kit te basınc ayarı var onu ayarlamanız lazım
gaz kelebeginden yaklaşık 10 cm civari yeterli iat sensör bozulur diye iat tan sonra takılıyor zaten methanol kendi egt mi söyle diyeyim 240 km hızlara gelsemde 700 ün üstüne cıkmadı şuan aracımda
test ediniz nozzle dan hortumu cıkarın test e basın püskürtüyorsa sorun yoktur birde şu var belli basınc algılayarak
start psi 8 10 psi a ayarlayın
full kısmını ortada dursun 17 19 psi gibi ok ucunu görmeniz gerekmekte
KA®ANLIK
23-05-2013, 08:40
Selamlar ,
Yardımların için çok teşekkür ederim.
Aracım 1.4 TSI 160hp , aracımda üç tane map sensoru var , birisi hava filtresinden borusunda , birisi nozzle taktığım intercoolerdan hortumunun oncesinde , diğer ise boğaz kelebiğinden sonra.
Yani nozzle boğaz kelebeğinden once , bu nozzle dan sonra bir map sensoru daha var yani .
Taktığım nozzle olarak ikisini de denedim ilki 300hp lere kadar diğeri 300 hp yukarısı , ikisinde de bir değişiklik göremedim.
Egt 850 derecelere max çıkar (Ambient temp 20-30 derece iken) , ben 700 lere hadi iyimse 750 lerde seyretmesini bekliyorum.
IAT sensörü diğer map sensörlerinde olabilir, öncelikle IAT sensörünün hangi map'ta olduğunu net bir şekilde öğrenmek lazım.
methanol geldiğinde mutlaka ve mutlaka IAT da düşme olması lazım... bence sizin IAT sensörünüz nozzle ınızdan önce bulunan map veya varsa maf sensöründedir...
@Godless Commie 'nin dediği gibi, rolantiden biraz yüksek devirde TEST butonuna basarak AEM Controller üzerindeki, testinizi yapabilirsiniz. arabanın devrinde değişim olacaktır...
AFR zengine çekmeyebilir, beyin ve O2 ler tolare ediyor olabilir afr yi...
penguinhakan
23-05-2013, 14:18
Teşekkür ederim yorumlar için tekrar.
Ben bu test olayını gün içinde yapacağım fakat , aklıma takılan şu , o zaman bu kadar bariz bir şekilde fark edilmiyorsa , bu methanole göre ayar yapanlar nasıl yapıyor bu işi yada TSI lara yapan çok fazla yok sanırım , Golf R da mesela direk iat ve egt yi düştüğünü görebiliyorsunuz.
Mertcan görüşelim senle de müsait olursan gelirim yanına.
valla abı sen montajı yapmısısn zaten ama
sıkıntı neden kaynaklanıyor tam anlamadım
beklerım fıkır olarakta Umit de yardımcı olur musayıt olunca ugrayabılırsın
penguinhakan
23-05-2013, 17:34
Bir de şunu deneyin:
Araç rölantide çalışırken bir şekilde gazı sabit tutarak devri 1400-1500 seviyesine getirin. Devir sabit kalsın ama.
Sonra test düğmesine basın. Yaklaşık 2 saniye sonra devir düşecektir. Bu, sistemin çalıştığını gösteren çok basit bir test.
Selamlar aynen dediğiniz gibi yaptım , gaz pedalını sabitledim ve test butonuna bastım aynı dediğiniz gibi devir 1 sn içinde düştü.
Burdan çıkaracağım sonuç nozzle doğru yerde ve vazifesini yapıyor değil mi ?
O zaman geriye controller üzerinde start ve full psi ayarları var onları uygun şekilde bulmam lazım.
Normal kitapçığında ;
Start psi için basınç olarak peak psi %25 yapılsın , full psi için ise peak psi ayarlansın diyor.
Bunu denedim ama bu start ve full için fikri olan varsa onları da denemek isterim.
Start ve full psi da çok deneme yaptım ama , benim hala kafamda neden iat düşmez 5 derece bile düştüğünü görmedim.
Teşekkürler...
penguinhakan
23-05-2013, 18:12
Arştırmalarıma devam ediyorum , iat ölçümü ; "Intake manifold pressure sender G71 with intake air temperature sender G42" sensorü ile ölçülüyor buda , benim nozzle dan sonra yani intake manifold da olan hem basınc hem de sıcaklık sensoru vazifesi yapıyor.
Yani bizim hava bu sensore soğuk olarak gelmesi lazım normal şartlarda.
penguinhakan
28-05-2013, 22:15
Arkadaşlar başka yorumu olan yok mu acaba , yeri mi çok uzak geliyor , bir de gaz kelebeğinden sonra taksak bir sorun olur mu ?
abi sorun ne simdi. test modunda flan puskurtme yapiyosa daha ne olmasini bekliyosun?
iat dusurmesimi gerekli. bana pek mantikli gelmiyor 15-20 cm mesafede hemen tepkimeye girip iat i dusurmesi. asil tepkimeye yanma odasinda girer diye dusunuyorum.
penguinhakan
28-05-2013, 23:20
abi sorun ne simdi. test modunda flan puskurtme yapiyosa daha ne olmasini bekliyosun?
iat dusurmesimi gerekli. bana pek mantikli gelmiyor 15-20 cm mesafede hemen tepkimeye girip iat i dusurmesi. asil tepkimeye yanma odasinda girer diye dusunuyorum.
Haklısında düşmesse niye bağladık biz bunu , EGT ve IAT düşecek ki bir faydası olsun.
Haklısında düşmesse niye bağladık biz bunu , EGT ve IAT düşecek ki bir faydası olsun.
peki performansindadami hic bir degisiklik olmadii?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.