Orijinalini görmek için tıklayınız : :) evet turbo uygulamasında lpg olmaz dıyenlere gelsin.
ben ılk bu arabayı yaparken v motora turbo takılmaz olmaz yapılmaz lpgde öpücüklesen olmaz dıyen arkadaslara ve kayserıdekı performans ustalarına kapak olsun onlar kendılerını bılıyo hemde karburutorsun enjeksıyonsuz motor
video0018 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=eHtXFndJQLE)
Lastikler sıfırmış daha yazık oldu yandı :(
:) içim gitti zaten fazla uzun sardırmadım :D
Güzel olmuşa benziyor maşallah diyelim LPG yi nereden emdirdiniz motora diğer konuda karburatör kullanmadığınızı yazmışsınız kelebek olarak ne kullandınız peki ? Ve kullandığınız turbo nedir ?
lpg dırek turbonun emısıne baglı turboda 2.8 ducato turbosu
sizin turbo olayına bakışınız çok enteresan.. dijital gibi 1-0
patinaj çekebiliyormusun?= turbo olmuştur..
blow off tan ses çıkıyormu?=turbo olmuştur..
bana şunu söylermisin?
araç kaç beygirdi kaç oldu?
birde tam gaz 10dakika gidebiliyormusun?
hayırlı olsun.
not:
lpg veya benzin
adam gibi yapılırsa her iki motorda turbolanır
sonuçta her ikiside bir tür yakıt.Bunda bir anormallik yok.
tam gazda 200 300 metre kadar gıttım 2. viteste ama boruları tam anlamıyla yerlestırmedıgımız ıcın kelepceden patlattı orjınalı 112 beygır suanda 180 200 hp cıvarında tam olcumunu henuz yapmadık
bu arada burdakı mesele turbonun verımlılıgı degıl turbonun lpg ıle verımlı calısmasıydı ve bu vıdeodada lpg ıle ne kadar verımlı calıstıgı gorulebılıyo
ghibli06
26-05-2013, 10:00
bence turbonun verimli olduğu yüksek devirde gazın yetişmesi, AFR nin zenginde kalabiliyor olması, rölantisinin düzgün olması, basıncın istenildiği gibi sağlanabilmesiyle anlaşılır...
Ankara'da LPG li bir çok turbo araç var, kolay gelsin...
kayserıde hangı ustaya sorduysam kımle konustuysam olmaz yapılmaz ımkansız v motora turbo takılmaz lpgde calısmaz hep bu sekılde konustular
Peki kelebek olarak ne kullandınız ? Farzedelim ki araç bir iki gün hiç çalışmadı çalıştırmak istenildiğinde uzun marş gerekiyormu ?
Şu an bow dan dışarıya havayla birlikte lpg gazınıda tahliye ediyor bu durum tehlike teşkil edebilir.
ghibli06
26-05-2013, 10:11
yanlış konuşmuşlar ya da siz yanlış kişilere gitmişsiniz... V motor yapı itibariyle zordur, yer sıkıntısı nedeniyle turbo takmak da bilgi beceri ister, siz tek turbo yapmışsınız ama kaputu şişireceksiniz mutlaka, çift turbo daha mantıklı oluyor V motorlarda...
ewet blow offdan gaz tahlıye edıyo buda bı tehlıke onada bı cozum bulacam cogu seyı bıtırdım sıra ona geldı zaten
ben cıft turbo neden takmadım cunku cıft turbo takıp basıncı dengelemekle ugrasmak ıstemedım ılk sebeb bu asıl sebebde motorun ıcını komple forgedlemedıgım ıcın cok asırı bı basınc almayacaktım o yuzdende 2. bı turbo olmasının bı anlamı yoktu tek taktım buyuk taktım ılerde ıhtıyac olursa basıncı acarım
Normalde karışımın turbo emişinden verilen sistemlerde bow ile intercooler kullanılmaz zaten şu durumda bow her türlü yakıt tüketiminizi arttıracak.Bence çaf çuf sesinden vazgeçin bow u iptal edin yada bow un çıkışını tekrar emiş hattına verin ama bu durumda çuf sesinde azalma yada kaybolma olabilir.
İntercoolerın kullanılmama sebebide intercooler içerisine dolan hava yakıt karışımı motorda oluşan back-fire durumunda emiş hattında patlamalara neden olmasıdır.Hatta forumda taunus turbolayan bir arkadaşımız zamanında bu sorunu çokça kez yaşamış (intercooler patlatmış) hatta bunun için konu bile açmıştı.
bahsettıgın konuyu bende dusundum ama bı bakalım nolacak suanda denıyoruz
ve soyle bı durum var bende lpg sureklı aynı oranda gırmıyo motora rolantıde dusuk gaza bastıkca gıren yakıt mıktarı yukselıyo
burakcan
21-06-2013, 22:13
keyifli bir araba olmuş güle güle kullanın
Sana olmaz diyen kişilerin iyi niyetli olanları akılları yetmiyor kötü niyetli olanların ise kurdukları düzen bozuluyor işlerine gelmiyor.
Uzun yıllardır turbo lu araç kullanan biri olarak tavsiyelerim:
1- Muhakkak AFR tak böylelikle motora giren hava ve yakıt oranını görüp kontrol edebilirsin.
2- Egzost manifoldlarını elinde yap ve iki küçük turboyu oralara tak.
3- Muhakkak İntercooler tak ve turbolardan intercoolera bağla ve intercoolerdan karbüratöre bağla.
4- Muhakkak piston basıncını düşür ve şimdilik 1 bar üstünde basma.
Motorun bütün teknik bilgilerini bana mesaj atarsan yapman gerekenlerin hesaplarını ve ölçülerini sana bildiririm.
Ne mutlu emeğe saygı gösterenlere..
bencede çok güzel olmuş ...
olmaz dıye hıcbır şey yoktur ..1 senede tc de butun araclara turbo takıp borlada calışabılır bence ..amaaaaaaa işte amasını şiz ler zaten bilıyosunuz.
cerkez_kral
22-06-2013, 13:56
arka teker yerinden çıkıyomuş nerdeyse allah korusun
Ford Sierra XR4Tİ modelinde kullanılan motorun altı sizinki ile aynı bu motorun içini ve üstünü bu teknik bilgilere bakarak yaparsan standard olarak 250bhp güç 280nm tork ve en az 150.000km yol garantili bir motor elde edersin. Bakım ve parça sorunuda yaşamazsın.
Abi cok guzel diyosunda cossworth v6 yi nerede bulacak motorun kendisi bile tr de bir elin parmaklari kadar varken kapagiydi krankiydi koluydu pistonuydu nerde bulursun ?
Abi cok guzel diyosunda cossworth v6 yi nerede bulacak motorun kendisi bile tr de bir elin parmaklari kadar varken kapagiydi krankiydi koluydu pistonuydu nerde bulursun ?
Cosworth V6 Değil Fordun kendi V6 motoru turbo versiyonu. Amerikada MerkurXR4Tİ, Avrupada Sierra XR4Tİ diye geçiyor.
Aynı motoru Ford hem Granada da Hem Sierra da kullandı Karbüratörlü ve Enjektörlü ve Turbo lu versiyonları mevcut.
nasıl yani AFR gostergesi yok mu ?
Sana olmaz diyen kişilerin iyi niyetli olanları akılları yetmiyor kötü niyetli olanların ise kurdukları düzen bozuluyor işlerine gelmiyor.
Uzun yıllardır turbo lu araç kullanan biri olarak tavsiyelerim:
1- Muhakkak AFR tak böylelikle motora giren hava ve yakıt oranını görüp kontrol edebilirsin.
2- Egzost manifoldlarını elinde yap ve iki küçük turboyu oralara tak.
3- Muhakkak İntercooler tak ve turbolardan intercoolera bağla ve intercoolerdan karbüratöre bağla.
4- Muhakkak piston basıncını düşür ve şimdilik 1 bar üstünde basma.
Motorun bütün teknik bilgilerini bana mesaj atarsan yapman gerekenlerin hesaplarını ve ölçülerini sana bildiririm.
Ne mutlu emeğe saygı gösterenlere..
hayırlı olsun intercoolerda sabıtlemek ıcın ayak varmı ? basıncta cıkıp gıdebılır
Sana olmaz diyen kişilerin iyi niyetli olanları akılları yetmiyor kötü niyetli olanların ise kurdukları düzen bozuluyor işlerine gelmiyor.
Uzun yıllardır turbo lu araç kullanan biri olarak tavsiyelerim:
1- Muhakkak AFR tak böylelikle motora giren hava ve yakıt oranını görüp kontrol edebilirsin.
2- Egzost manifoldlarını elinde yap ve iki küçük turboyu oralara tak.
3- Muhakkak İntercooler tak ve turbolardan intercoolera bağla ve intercoolerdan karbüratöre bağla.
4- Muhakkak piston basıncını düşür ve şimdilik 1 bar üstünde basma.
Motorun bütün teknik bilgilerini bana mesaj atarsan yapman gerekenlerin hesaplarını ve ölçülerini sana bildiririm.
Ne mutlu emeğe saygı gösterenlere..
motoru ben kendım sıfır topladım kısmen forgedledı pıtonu falan forged yaptık basıncı olctugumde 4 piston 180 bar 1 pıston 173 bar 1 pıstonda 176 bar cıkıyo 300 400 km yol yapıldıktan sonra turbolu bızım aracta karburutor yok dırek kelebek var gaz kelebegı emme manıfoldu sırasıyla turbonun emısınde blos tıpı lpg mıkserı kulllandım rolantı ve her devırde sabıt hava yakıt karısımını yakalamak ıcın sanzuman dıfransıyel orjınal oynanmadı yag sogutucu falan fılan hıc bısey yok sadece cıtroen c5 radyatoru ve ducato fanı kullandım su sogutması ıcın
bu arada aracın turbo basıncı dusuk sanıyodum ben onu full acık olarak ayarlamısım en basından berı turbo full basıncta calısıyomus turboda 2.8 fıat ducatonun orjınal turbosu
sizin turbo olayına bakışınız çok enteresan.. dijital gibi 1-0
patinaj çekebiliyormusun?= turbo olmuştur..
blow off tan ses çıkıyormu?=turbo olmuştur..
Dediğin gibi olmuş mu olmuş..
Amaç önemli, verim kullanılabilirlik çok önemli değil. Bildiğim kadarı ile o otomobil standart halde iken bile lastik yakabilecek kadar canı olan bir otomobil.
shkodra´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Sana olmaz diyen kişilerin iyi niyetli olanları akılları yetmiyor kötü niyetli olanların ise kurdukları düzen bozuluyor işlerine gelmiyor.
Uzun yıllardır turbo lu araç kullanan biri olarak tavsiyelerim:
1- Muhakkak AFR tak böylelikle motora giren hava ve yakıt oranını görüp kontrol edebilirsin.
2- Egzost manifoldlarını elinde yap ve iki küçük turboyu oralara tak.
3- Muhakkak İntercooler tak ve turbolardan intercoolera bağla ve intercoolerdan karbüratöre bağla.
4- Muhakkak piston basıncını düşür ve şimdilik 1 bar üstünde basma.
Motorun bütün teknik bilgilerini bana mesaj atarsan yapman gerekenlerin hesaplarını ve ölçülerini sana bildiririm.
Ne mutlu emeğe saygı gösterenlere..
Özelden değil de genelden yazsan bizde senin neler bildiğini bir öğrensek.
Genelden yazıırsa yanlış bir akıl verme durumunda burada düzeltecek doğrusunu söyleyecek yada sakın yapma diyecek bir sürü insan vardır bu konuyuda atlamayalım lütfen.
Dediğin gibi olmuş mu olmuş..
Amaç önemli, verim kullanılabilirlik çok önemli değil. Bildiğim kadarı ile o otomobil standart halde iken bile lastik yakabilecek kadar canı olan bir otomobil.
Özelden değil de genelden yazsan bizde senin neler bildiğini bir öğrensek.
Genelden yazıırsa yanlış bir akıl verme durumunda burada düzeltecek doğrusunu söyleyecek yada sakın yapma diyecek bir sürü insan vardır bu konuyuda atlamayalım lütfen.
bu arabanın birebir aynısından da var bızde ama nedense sadece geri viteste sarabiliyo bu arabalar hakkında bıraz daha arastırma yap ıstersen bu arada ben sahıncı degılım bowdan ses gelıyo mu omustur dıyeyım benım arabamda motorumda gayet saglıklı ve sıhhatlı bı sekılde yuruyoda ufuruyoda ben sagda soldakı ınsanlar gıbı paramı ortaya koyupta sunu alıyım takıyım bunu alıyım takıyım yapmadım o motordakı hersey benım elımden gecerek yapıldı gunlerce gecelerce kaynakta yaptım. kafa yordum yaptım ve oldu arkadaslar kımse langur lungur laf konusmasın ben belkı 7 8 ayımı verdım o motora
ben kayserıde yasıyorum arkadaslar ben bu motora basladıgımda bı allahın kulu olur calısır yurur demedı kayserıde usta dıye bı sey yok gorduk bı tane bmwyı turboladılar yurutemedıler radyatoru patlattılar bujılerı yagladılar az cok goruyoruz ustalarıda
maskaran
14-07-2013, 22:29
ben kayserıde yasıyorum arkadaslar ben bu motora basladıgımda bı allahın kulu olur calısır yurur demedı kayserıde usta dıye bı sey yok gorduk bı tane bmwyı turboladılar yurutemedıler radyatoru patlattılar bujılerı yagladılar az cok goruyoruz ustalarıda
işten anlamayan adama gidersen tabi olmaz diyecek kayseride bir sürü gazlayan sağlam araçlar var
Ford Granada 2.8 V6 Engine Technical Data
Engine type : V 6
Engine Code : PYA
Fuel type : Petrol
Fuel System : two barrel carburettor Solex 38 EEIT
Engine capacity : 2792 cm3 ( 170.4 cu-in )
Bore x Stroke : 93 x 68.5 mm ( 3.66 x 2.68 inches)
Number of valves : 12 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9.2
Maximum power : 135 PS (133 bhp) (99 kW) @ 5200 rpm
Maximum torque : 216 Nm (159 lb.ft) @ 3000 rpm
Drive wheels : RWD
Transmission Gearbox : 5 speed Manual
Merheba bildiğim kadarı ile yukarıda senin motorun teknik bilgileri mevcut. Eğer bir yanlışlık var ise bana bildir. Sana söylediğim piston sıkıştırma oranı :9.2.1 gözüküyor bunu ölçebilecek aletin varsa ölçelim ve bana bildir daha sonra ortalama 1. bar turbo basabilmen için sıkıştırma oranını ne kadar düşürmen gerektiğini hesaplayıp söylerim.
Tekrar ediyorum sıralama bence şöyle olmalı : Egzos manifoldu, turbo, intercooler, gaz kelebeği, yakıt , emme manifoldu. LPG den anlamadığım için bunu yazmadım.
Kerim beyden gelen yazılara aldırma onun derdi sen değilsin, sebebini bilmediğim bir şey yüzünden beni takip ediyor.
setnogrom
14-07-2013, 22:42
Ortada bir emek var tebrikler,ama benzerleri mevcut bu noktadan sonra senin aracı ne denli geliştireceğin önemli.Kolay gelsin.
xx
Ford Granada 2.8 V6 Engine Technical Data
Engine type - Number of cylinders : V 6
Engine Code : PYA
Fuel type : Petrol
Fuel System : two barrel carburettor Solex 38 EEIT
Engine size - Displacement -
Engine capacity : 2792 cm3 ( 170.4 cu-in )
Bore x Stroke : 93 x 68.5 mm ( 3.66 x 2.68 inches)
Number of valves : 12 Valves
Aspiration : N/A
Compression Ratio : 9.2
Max. RPM :
Maximum power - Output - Horsepower : 135 PS (133 bhp) (99 kW) @ 5200 rpm
Maximum torque : 216 Nm (159 lb.ft) @ 3000 rpm
Drive wheels - Traction - Drivetrain : RWD
Transmission Gearbox - Number of speeds : 5 speed Manual
Merheba yukarıda senin motorun teknik bilgileri mevcut. Eğer bir yanlışlık var ise bana bildir. Sana söylediğim piston sıkıştırma oranı :9.2.1 gözüküyor bunu ölçebilecek aletin varsa ölçelim ve bana bildir daha sonra otalama 1. bar turbo basabilmen için sıkıştırma oranını ne kadar düşürmen gerektiğini hesaplayıp söylerim.
Tekrar ediyorum sıralama bence şöyle olmalı : Egzos manifoldu, turbo, intercooler, gaz kelebeği, yakıt , emme manifoldu. LPG den anlamadığım için bunu yazmadım.
Kerim beyden gelen yazılara aldırma onun derdi sen değilsin, sebebini bilmediğim bir şey yüzünden beni takip ediyor.
sanırım bı yanlıs anlasılma var benım herhangı bı sorunum yok kısaca bı ozet gecıyım sana hava fıltresı-blos tıpı lpg mıkserı-turbo-ıntercooler-gaz kelebegı-emme manıfoldu seklınde araba gayet verımlı bı sekılde calısıyo sorun sıkıntı yok motora gıren hava yakıt karısımını blos tıpı mıkser sayesınde ayarlıyorum turbo full basıncta calısıyo ve motorun kompresyonu ılk gunde aynıydı 400 500 km yol gıttıkten sonrada aynı sıkıstırarak kullandık
benım cozmem gereken tek sıkıntı lpg havayla bırlıkte doluyo ıntercoolera gerı basınc olursa patlatma rıskı var ve bovdan bosalan havayla bırlıkte lpg bunu cozersem baska sorunum yok su anda sadece bmw nın 5.30 ların armut dıfransıyelı lazım ıstedıgımde kılıtleyıp acabılmek ıcın
Aslında bu gün tr de ford V6 cologne motorla uğraşmak çok ciddi sabır ve emek işi aynı zamanda da maddiyat demek tabi.Bu motorların zaten en büyük dezavantajı silindir kapakları.Öyle hesapsız bi kapak tasarımları var ki daha öncede belirttiğim gibi stok motora flow u yetmiyor yani silindir kapağı motoru sınırlıyor.Avrupada tekil şahıslar tarafından custom silindir kapağı yapılarak (yine 12 subap) 170 - 180 hp alanlar var stok olarak.Hatta çıtırdan egzantriğiydi sıkıştırmasıydı vs. biraz yükleyeyim dersen 250 hp güç üretebiliyorlar tr de bunu yaptırayım dersen paran olsa dahi silindir kapağını yaptıracak adam bulamazsın.
İşin özü saklı güç var bu motorlarda avrupayı baz alırsak bu motorlardan güç almak aslında kolay ama imkan gerektiriyor.Aynı şey taunus motorları içinde geçerli mesela en basitinden emme manifoldu portları ile ile kapaktaki emme portları birbirleri ile örtüşmüyor ve subaplar çok küçük sırf bu iki hata motordan 10 - 15 hp arası güç çalıyor motorun yaşına ve teknolojisine bakmamak lazım bu motoru 8000 devir döndüren var (v6 dan bahsediyorum).
Aslında bu gün tr de ford V6 cologne motorla uğraşmak çok ciddi sabır ve emek işi aynı zamanda da maddiyat demek tabi.Bu motorların zaten en büyük dezavantajı silindir kapakları.Öyle hesapsız bi kapak tasarımları var ki daha öncede belirttiğim gibi stok motora flow u yetmiyor yani silindir kapağı motoru sınırlıyor.Avrupada tekil şahıslar tarafından custom silindir kapağı yapılarak (yine 12 subap) 170 - 180 hp alanlar var stok olarak.Hatta çıtırdan egzantriğiydi sıkıştırmasıydı vs. biraz yükleyeyim dersen 250 hp güç üretebiliyorlar tr de bunu yaptırayım dersen paran olsa dahi silindir kapağını yaptıracak adam bulamazsın.
İşin özü saklı güç var bu motorlarda avrupayı baz alırsak bu motorlardan güç almak aslında kolay ama imkan gerektiriyor.Aynı şey taunus motorları içinde geçerli mesela en basitinden emme manifoldu portları ile ile kapaktaki emme portları birbirleri ile örtüşmüyor ve subaplar çok küçük sırf bu iki hata motordan 10 - 15 hp arası güç çalıyor motorun yaşına ve teknolojisine bakmamak lazım bu motoru 8000 devir döndüren var (v6 dan bahsediyorum).
bu bahsettıgın konu bayagı ılgımı cektı bıraz daha konuyu acabılır mısın
Bende çok detaylı bilgiye sahip değilim bir kaç sene önce bir süre ford v6 larla uğraşmış hatta eski aracıma (vw 1303) swap falan yapmıştım üstelik benim motorumda 2.0 litreydi ;
http://p1307.hizliresim.com/1c/h/q9969.jpg
http://p1307.hizliresim.com/1c/h/q996h.jpg
Benim yaptıklarım sadece elektronik ateşleme distibütör, yüksek gerilimli ateşleme bobini ve 38 mm. çift boğaz weber uygulaması idi bu işlemlerden sonra bile motorun resmen çalışma karakteristiği değişmişti gaz tepkisi vs. inanılmaz değişmişti.
Bu motor ile uğraşacağım bu motordan güç alacağım diyorsan en başta kapakları işlemen gerekiyor bu şart oğlu şart.Subapları büyütürsün emme portlarını genişletir ve eşitlersin poliş yaptırır bulabilirsen birde dereceli koyarsın birde üzerine enjeksiyon+turbo yaparsın minumum 250 hp ayağının altında olur ve çokta keyifli bir araç olur.Granadalar zaten hem cüssesinden hemde süspansiyon sisteminden ötürü yola yatarak süzülmeleriyle meşhurdur (kullanan bilir).
enjeksıyon sıstemıne gıremem artık ama ust kapak ıcın subabları genısletmek emmelerı buyutmek falan mantıklı bunların turboyla bı eksisi olur mu aceba derecelı egzantrıkte mantıklı
Olur tabi neden olmasın neticede içeriye daha fazla havayı daha rahat sokacaksın zaten en büyük etkenler bunlar bir motorda performans aranıyorsa kapak tasarımının inanılmaz önemi var.
Bu mevzunun oldukça basit bir mantığı var aslında motor ne kadar rahat nefes alıp verirse o kadar verimli çalışır.Önce ince bir pipet ile sonrada daha geniş bir pipet ile dışarıya doğru üflemeye çalış yada içine çekmeye çalış hangisiyle daha rahat hareket edersin ? Olay bu.
bu konuyu ben bı arastırayım gelısmelerı burdan yazarım tartısırız konusuruz hepberaber bu arada turbolu kadetı sen mı yapmıstın?
Detaylı bilgi istiyorsan yabancı forumları takip etmelisin özellikle turbosport forumu takip et o forumda bu motorlar ile uğraşan çok kişi var.Yada maddi durumun müsaitse burtonpower dan bahsettiğim kapaklardan getirtebilirsin fakat yanlış hatırlamıyorsam tanesine 3000 küsür euro para istiyorlardı.
Evet kadett bir zamanlar turboydu başarısızlıkla sonuçlanan bir turbo uygulamasıydı benimki.Şimdi 2.0 taunus motor swaplı nasip olursa supercharger olacak yakında.
Detaylı bilgi istiyorsan yabancı forumları takip etmelisin özellikle turbosport forumu takip et o forumda bu motorlar ile uğraşan çok kişi var.Yada maddi durumun müsaitse burtonpower dan bahsettiğim kapaklardan getirtebilirsin fakat yanlış hatırlamıyorsam tanesine 3000 küsür euro para istiyorlardı.
Evet kadett bir zamanlar turboydu başarısızlıkla sonuçlanan bir turbo uygulamasıydı benimki.Şimdi 2.0 taunus motor swaplı nasip olursa supercharger olacak yakında.
elımden gelen bı sey olursa haber ver yeter ne gerekıyosa
Taha Fedai
15-07-2013, 03:05
Helal olsun hemşerim tebrik ederim..
elımden gelen bı sey olursa haber ver yeter ne gerekıyosa
Teşekkür ederim sağolasın olursa söylerim
tuplu ve ofkelı bu olsa gerek
bunu ölçebilecek aletin varsa ölçelim ve bana bildir daha sonra ortalama 1. bar turbo basabilmen için sıkıştırma oranını ne kadar düşürmen gerektiğini hesaplayıp söylerim.
Tekrar ediyorum sıralama bence şöyle olmalı : Egzos manifoldu, turbo, intercooler, gaz kelebeği, yakıt , emme manifoldu. LPG den anlamadığım için bunu yazmadım.
Şu hesaplama nasıl yapılıyor bir anlatın da öğrenelim.
sıralama güzel olmuş ama yakıt denince lpg yakıt sınıfına girmiyor mu????
Kaledeyim dikkat
Kerim beyden gelen yazılara aldırma onun derdi sen değilsin, sebebini bilmediğim bir şey yüzünden beni takip ediyor.
Bunu okuduktan sonra konuya yorum yapmamaya karar verdim :D:D:D
Bunu okuduktan sonra konuya yorum yapmamaya karar verdim :D:D:D
Bir üsteki yazıyı okursan anlarsın Kerim beyin konu sahibinemi yardımcı olduğunu yoksa benimi sınava soktuğunu.
Bir üsteki yazıyı okursan anlarsın Kerim beyin konu sahibinemi yardımcı olduğunu yoksa benimi sınava soktuğunu.
Herşeyin altında birşey aramanıza gerek yok. Güldürdü bu yazdığınız diyalog beni o yüzden alıntı yaptım. Okadar
Herşeyin altında birşey aramanıza gerek yok. Güldürdü bu yazdığınız diyalog beni o yüzden alıntı yaptım. Okadar
sorun da burada zaten gülen gülsün bunda ne zarar var......
bilmeyenler utansın:)
Şu hesaplama nasıl yapılıyor bir anlatın da öğrenelim.
sıralama güzel olmuş ama yakıt denince lpg yakıt sınıfına girmiyor mu????
Kaledeyim dikkat
Sol omuzumun üstündeki cevap verme diye beni uyarıyor fakat sağ omuzumun üstündeki salak tarafım cevap vermen centilmenlik gereğidir diyor.
Şimdi gelelim nasıl hasapladığıma.
LPG den anlamadığımı söylemiştim gerçekten anlamıyorum.
Ben olsam ucuzundan çıkma iki küçük turbo alırım egsozları elimde yaparım turboları takarım sonra 50mm boru ile 5-6 litrelik intercoolerda birleştiririm sonra 60mm boru ile karbüratöre bağlarım.
Piston sıkıştırma oranınıda 9.2 olan orijinal den 8.0 veya en fazla 8.5 oranına düşürürüm. Bunuda şöyle yaparım orijinal conta tahmini 1.2mm + 0.8 kalınlık Toplam 2.0mm conta koyarım. Bu da yeterli güvenlik sağlar en fazla 1.0 bar basarım motor içine çok yüklenmemek için.
Ben cahilden bu kadar inşallah sınavdan geçmişimdir.
cift turbo takmayı dusunmuyorum cunku olaya kabaca bakıyosunuz bu motorda bı tarafın basıncıyla dıger tarafın basıncı ayarlamak bırı bıttıgınde dıgerıyle devam ettırmek bunlar hep sorun bunlara kafamı yoracagıma tek turbo attım cozdum olayı gerıye kalan zamanımıda kaportasına yordum yanı cok cok ınce detaylara gırmedım o gordugunuz manıfoldu zaten kendım yaptım su ankı amacım motorum calısıyo bı sornum sıkıntım yok bı an once kaporta boya elektrık tesısatını halledıp aracı trafıge sokmak ondan sonra kapının onunde motoru ındırır bındırırım sorun degıl zamanla gfantazı yapar twine gecerım yada bu turboyu buyuturum elımde 2 adet c3 den cıkma turboda var ayrıca subarudan cıkma bılyalı buyuk turboda var az cok anlamısındır olayı ve benım herhangı bı ayarda yapmam gerekmıyo motorum forged turbo full acık otesı yok artık sorunsuz calısıyo gıttıgı yere kadar en baba kol cıkarır pıston erıtır fazla kafaya takmamak gerek takıyosanda bu ıslere gırmemen gerekır.
Sol omuzumun üstündeki cevap verme diye beni uyarıyor fakat sağ omuzumun üstündeki salak tarafım cevap vermen centilmenlik gereğidir diyor.
Şimdi gelelim nasıl hasapladığıma.
LPG den anlamadığımı söylemiştim gerçekten anlamıyorum.
Ben olsam ucuzundan çıkma iki küçük turbo alırım egsozları elimde yaparım turboları takarım sonra 50mm boru ile 5-6 litrelik intercoolerda birleştiririm sonra 60mm boru ile karbüratöre bağlarım.
Piston sıkıştırma oranınıda 9.2 olan orijinal den 8.0 veya en fazla 8.5 oranına düşürürüm. Bunuda şöyle yaparım orijinal conta tahmini 1.2mm + 0.8 kalınlık Toplam 2.0mm conta koyarım. Bu da yeterli güvenlik sağlar en fazla 1.0 bar basarım motor içine çok yüklenmemek için.
Ben cahilden bu kadar inşallah sınavdan geçmişimdir.
Sanirim size sorulan (ki benimde cok merak ettigim konu) sizin soylemis oldugunuz 'bana motorun detaylarini soyle sana 1 bar icin sikistirmayi kaca dusurmen gerektigini hesapliyim' sozunuz.
Turbo icin dusuk sikistirmami gerekiyor? Eger bu sart ise nasil kac barda kac sikistirma olmasi gerektigini hesapliyorsunuz?
Sanirim size sorulan (ki benimde cok merak ettigim konu) sizin soylemis oldugunuz 'bana motorun detaylarini soyle sana 1 bar icin sikistirmayi kaca dusurmen gerektigini hesapliyim' sozunuz.
Turbo icin dusuk sikistirmami gerekiyor? Eger bu sart ise nasil kac barda kac sikistirma olmasi gerektigini hesapliyorsunuz?
Ben araba motoru imal edecek düzeyde teknik bilgiye sahip makina mühendisi değilim.
Motor fabrikalarının ürettiği örneklere bakarak söylüyorum. Bir çok fabrika 1.0 bar basacağı motorun sıkıştırmasını 8.0 ila 8.5 olarak yapmış. Daha sonra 2.0 bar basacak olan motorsport yarış takımları bunu 7.2 civarına indirmiş.
Nasıl hesapladığıma gelince belki doğru belki yanlış o da bende kalsın.
Tecrübelere bakarsak orijinal sıkıştırma oranlı motorlara turbo basanlar genelde conta veya başka yerleri patlaşmıştır.
Ben araba motoru imal edecek düzeyde teknik bilgiye sahip makina mühendisi değilim.
Motor fabrikalarının ürettiği örneklere bakarak söylüyorum. Bir çok fabrika 1.0 bar basacağı motorun sıkıştırmasını 8.0 ila 8.5 olarak yapmış. Daha sonra 2.0 bar basacak olan motorsport yarış takımları bunu 7.2 civarına indirmiş.
Nasıl hesapladığıma gelince belki doğru belki yanlış o da bende kalsın.
Burada insanlari yonlendiriyorsaniz kusura bakmayinda belki dogru belki yanlis bende kalsin diyemezsiniz! O zaman konusmayin bildikleriniz sizde kalsin!
Allah sukur burada yeteri kadar bilgili ve ayni zamanda deneyimli arkadaslarimiz varda insanlar sizin sacma sapan fikirlerinize inanip telef olmadan dogrusunu ogretiyoruz.
Burasi trnin en fazla teknik bilgiye sahip insanlarinin bulustugu bir platform, dogrunuzu yanlisinizi kendinize saklayin yada sadece kendi araclarinizda deneyin. Burada insanlar sizin kobayiniz degil.
Yasiniza saygidan dolayi insanlar size inaniyor, insanlari yaniltmayin.
Sonradan eklemissiniz 'orj. Sikistirmayla turbo yapanlar ya conta yada baska yerleri patlatmistir' lafinizada cevap vereyim.
Orj. Sikistirma type-r yada s2000lerin binlerce km sorunsuz yol yaptigini biliyoruz. Uygun yazilim yapilan hicbir arac conta yakmaz yada bir yerini patlatmaz! Dusuk oktan yada baska bir sebepten yuksek egt nedeniyle yakabilir. Bir diger ihtimal aracin artik yetmedigini dusunup basinc acmaktir.
Gerci bunlari 2013 yilinda CHİPine uygun turbo arayan birisine anlatmak ne kadar dogru ondanda emin degilim?
Bütün dediklerinizde haklısınız efendimiz.
Burdan yanlış yönlendirip telef ettiğim herkesten özür dilerim..
Ben cahili lütfen affediniz.
Sizler bu Türkiyenin en bilgili insanlarısınız efendimiz.
Biliyorumki sizin gibi yüksek bilgiye sahip büyük insanlar bizim gibi cahilleri eğitmek için bu platformu kurdunuz lütfen diğer üyeleri eğittiğiniz gibi benide eğitiniz ki bir daha sizlere karşı gelmiyeyim.
Bundan sonra her dediğinize evet deyip sesimi çıkarmamak için elimden geleni yapacağım efendimiz.
Benimle tanışmak istediğinizi söylemiştiniz aman zahmet etmeyiniz ben cahilin seviyesine inmeyiniz efendimiz.
CyberKnight
16-07-2013, 22:10
Bir makine mühendisi olarak söylüyorum,Nikolaus Otto bunu görseydi kemikleri sızlardı.Yinede emeğine sağlık.
ghibli06
16-07-2013, 22:36
konuda teknik hiç bir bilgi bulamadım daha önce de yazmıştım konu hala aynı şekilde devam ediyor, ne aracın sıkıştırması belli ne turbonun kaç bar bastığı ne AFR ne EGT vs...
yaptım oldu süper oldu ile konu 4. sayfaya girmiş helal olsun... LPG ile alakalı Gurcell görse de yazsa kaç tane turbolu araca LPG bağlayıp yürütmüşler hatta şu an kullandıkları LPG li legacy ile piste bile girdiler, yani oluyor güzel kardeşim sana olmaz diyen usta otorite olmadığına göre sıkıntı yok ama biraz daha teknik gitsek nasıl olur? hem biz hem de diğer okuyanlar bir şeyler görmek öğrenmek isterler...
fabrikalar motor yaparken 5-10 bin km olarak degil, 300-500 bin km yapabilecek kadar uzun ömürlü olması için ugrasıyorlar.
Burada amaç 3-5 sıkmak mı, yoksa yıllarca binmek mi, bunu açıklayalım.
Akihiko Saito
18-07-2013, 09:05
Beyler..:o Gerçekten çok sabırlısınız.
Belkide motor fermuarlıdır.
dragon07
18-07-2013, 16:40
mkerim fermuar açmayla ilgili deneyimlerinizi bizimle paylaşırmısınız ?
mkerim fermuar açmayla ilgili deneyimlerinizi bizimle paylaşırmısınız ?
katılıyorum.
yns_emre
21-07-2013, 04:32
valla turbolu lpgli olmaz diyen kimse şaşırmış...
neye güvenerek yazıyorum bunu adapazarında gözlerimle gördüğüm sürekli bindiğim sevdiğim bir motorcu abimin şahini turbolu ve aracında kesinlikle benzin bulunmamaktadır deposu falan tamamen sökük araç sadece lpg ile çalışıyor yaklaşık 3-4 senedir her gün düzenli olarak 1 barda kullanıyor ve herhangi bir sorun yaşamadı...
UK-Type-R
21-07-2013, 06:48
Sonradan eklemissiniz 'orj. Sikistirmayla turbo yapanlar ya conta yada baska yerleri patlatmistir' lafinizada cevap vereyim.
Orj. Sikistirma type-r yada s2000lerin binlerce km sorunsuz yol yaptigini biliyoruz. Uygun yazilim yapilan hicbir arac conta yakmaz yada bir yerini patlatmaz! Dusuk oktan yada baska bir sebepten yuksek egt nedeniyle yakabilir. Bir diger ihtimal aracin artik yetmedigini dusunup basinc acmaktir.
Gerci bunlari 2013 yilinda CHİPine uygun turbo arayan birisine anlatmak ne kadar dogru ondanda emin degilim?
Hulk civic stock internallerle 10 000 + gitmişti diye hatırlıyorum :) 1-1.5 bar arası
Olsada olmasada Bir Emek Harcanmış..
Eline Koluna Sağlık...
eyw saolasın ben zaten konustugum ustaların yorumları ıcın soylemıstım bunu ama arkadaslar farklı yorumladılar lpgde calısan aracları bende gordum o yuzden bana lpgde olmaz dıyenlere ınat ugrastım yaptım.
murat_ileri
30-07-2013, 02:21
lpg ile ne araçlar yapılmış biraz araştırsanız daha mantıklı davranabilirsiniz, lpgli drag aracı 12.5 cr ile yürüyor.
Roush Racing Propane Drag Mustang | AlternativeSpeed (http://www.alternativespeed.com/roush-racing-propane-drag-mustang/)
bilgi için yigit torun'a teşekkür ederim, düplü jipinde yıllardır lpg sistemi kullanıyor ( alet benzinin ne oldugunu unutmuş :D)
TT de genel olarak birbirine karşı bi ezme çabası, alaycı küçük düşürme edaları vs. söz konusu ve bunları yapan da hep aynı kişiler.Derdiniz nedir anlamıyorum yönetici arkadaşlar da görüyor bunları uyarı yada ceza vermiyormu bu arkadaşlara ? Forumun, açılan konunun keyfini tadını kaçırıyor bu arkadaşlar yönetimden rica ediyorum bu durumun önüne geçsin bu insanlara uyarı, gerekiyorsa ceza versin burada kimse kimsenin atarını giderini ağzını çekmek zorunda değil.
ghibli06
30-07-2013, 12:00
TT de genel olarak birbirine karşı bi ezme çabası, alaycı küçük düşürme edaları vs. söz konusu ve bunları yapan da hep aynı kişiler.Derdiniz nedir anlamıyorum yönetici arkadaşlar da görüyor bunları uyarı yada ceza vermiyormu bu arkadaşlara ? Forumun, açılan konunun keyfini tadını kaçırıyor bu arkadaşlar yönetimden rica ediyorum bu durumun önüne geçsin bu insanlara uyarı, gerekiyorsa ceza versin burada kimse kimsenin atarını giderini ağzını çekmek zorunda değil.
bu sözlerin altına imzamı atarım, fakat aynı şekilde iddialı açılan topiclerin de altı doldurulmalı... bak kaç sayfa olmuş, teknik 1 tane bilgiye ulaşamadım.... ne kullanılmış, nereden verilmiş, kaçlık meme, ayar nasıl yapılmış, LPG-benzinli karşılaştırması vs... insan bunları okumak istiyor ki okuduğumuza değsin, oldu, süper oldu, mükemmel oldu, nasıl da lastik yakıyor vs ile olur mu bu işler? bilgi paylaşmak için öncelikle konunun buna müsait olması gerekir, haksız mıyım?
Haklı olabilirsin abi ama kafada oluşan soru işaretleri için daha uysal bir tavırla daha doğru düzgün kelimeler kullanılarak ta sorulabilir.Özetle demek istediğim özellikle bazı arkadaşlar sanki kendilerine fırsat doğmuşcasına bilerek bazı arkadaşların üzerine gidiyor.Sadece belli başlı noktaları (işine gelen kısımları) özellikle gereksiz irdeliyor.Neticede bu insanlar da ortamın tadını muhabbetin keyfini de kaçırıyor benim takıntım bunlar.
Ayrıca şöyle bir şeyde var kim olursa olsun ne olduğu belli olmayan kıllandırmaktan başka bir işe yaramayan bir üslupla gelip bana soru sorarsa ister istemez bende kıllanır ve o kişiye karşı tavrımda üslupümde farklı olur.Farkındamısınız bilmiyorum ama forumdaki arkadaşların bir çoğu foruma konu açmaya çekiniyor acaba dalga konusu olurmuyum biri gelir konumu piç edermi ne duruma düşerim tarzında kaygıları var.
soruya ben açıklık getireyim biraz
şimdi bu tarz çalışmalara daha çok otomobil ile yüzeysel takılan forumlarda destek gelir yada onay gelir
hani araç bakımı ,yok cila, paspas değişimi, stoplara led takanlar falan vardır ya, işte öyle bir ortamlarda gelecek cevapları yazayım bak aynen şöyledir...
ooo usta büyük adamsın beee
uuu süper
helal olsun sana vay beeee
bravo valla
paylaşım için teşekkürler
şimdi
farkındaysanız techturkey forumunun teknik kısmı hakkatten ağır basar
yani öyle projeler öyle çalışmalar varki gerçekten taktire şayan.
o yüzden burada bir iş, bir proje yapıyorsan insanlarda bunun detayını eşelemek ister.
teknik sorular gelir.
yaptım oldu
o biçim patinaj çekiyo
gibi ifadeler ayıplanmaz tabi ama dikkatte çekmez! pek anlam ifade etmez yani.
olay bu
aslında bence çok faydalı bir konu oldu bu
başlığa bakarmısın
demekki hala turbo ya lpg olmaz diye düşünen sanayi ustaları var oralarda bir yerlerde.
keşke yazılan cevapları okuyabilseler belki başka bir araçta uygulama yapacak cesaretleri olurdu.
yapılmış olması, olduğunu göstermiyor. Beceremeyeceğini düşünen olmaz diyerek işin içinden çıkarken, kendine güvenen bir şekilde yapıyor. Yada yapmış olmak turbonun paf caf sesini duymak için elindeki beygirleride kaybederek yapanlar var. burada teknik kısımda o kadar bilgili adam varken yaptım oldu demekle işler olmuyor. adamlara somut bir sonuç göstermek gerkli.
o intercooler neden dik değilde yan duruyor bende ona takıldım :D
lastik galmadıya la...maşallahh
berkay_aydin
30-07-2013, 17:31
Neden lpg mikserini direk normal kelebek yerine takmadınız ?
tt de genel olarak birbirine karşı bi ezme çabası, alaycı küçük düşürme edaları vs. Söz konusu ve bunları yapan da hep aynı kişiler.derdiniz nedir anlamıyorum yönetici arkadaşlar da görüyor bunları uyarı yada ceza vermiyormu bu arkadaşlara ? Forumun, açılan konunun keyfini tadını kaçırıyor bu arkadaşlar yönetimden rica ediyorum bu durumun önüne geçsin bu insanlara uyarı, gerekiyorsa ceza versin burada kimse kimsenin atarını giderini ağzını çekmek zorunda değil.
bu sözlerin altına imzamı atarım, fakat aynı şekilde iddialı açılan topiclerin de altı doldurulmalı... Bak kaç sayfa olmuş, teknik 1 tane bilgiye ulaşamadım.... Ne kullanılmış, nereden verilmiş, kaçlık meme, ayar nasıl yapılmış, lpg-benzinli karşılaştırması vs... Insan bunları okumak istiyor ki okuduğumuza değsin, oldu, süper oldu, mükemmel oldu, nasıl da lastik yakıyor vs ile olur mu bu işler? Bilgi paylaşmak için öncelikle konunun buna müsait olması gerekir, haksız mıyım?
haklı olabilirsin abi ama kafada oluşan soru işaretleri için daha uysal bir tavırla daha doğru düzgün kelimeler kullanılarak ta sorulabilir.Özetle demek istediğim özellikle bazı arkadaşlar sanki kendilerine fırsat doğmuşcasına bilerek bazı arkadaşların üzerine gidiyor.sadece belli başlı noktaları (işine gelen kısımları) özellikle gereksiz irdeliyor.neticede bu insanlar da ortamın tadını muhabbetin keyfini de kaçırıyor benim takıntım bunlar.
Ayrıca şöyle bir şeyde var kim olursa olsun ne olduğu belli olmayan kıllandırmaktan başka bir işe yaramayan bir üslupla gelip bana soru sorarsa ister istemez bende kıllanır ve o kişiye karşı tavrımda üslupümde farklı olur.farkındamısınız bilmiyorum ama forumdaki arkadaşların bir çoğu foruma konu açmaya çekiniyor acaba dalga konusu olurmuyum biri gelir konumu piç edermi ne duruma düşerim tarzında kaygıları var.
soruya ben açıklık getireyim biraz
şimdi bu tarz çalışmalara daha çok otomobil ile yüzeysel takılan forumlarda destek gelir yada onay gelir
hani araç bakımı ,yok cila, paspas değişimi, stoplara led takanlar falan vardır ya, işte öyle bir ortamlarda gelecek cevapları yazayım bak aynen şöyledir...
Ooo usta büyük adamsın beee
uuu süper
helal olsun sana vay beeee
bravo valla
paylaşım için teşekkürler
şimdi
farkındaysanız techturkey forumunun teknik kısmı hakkatten ağır basar
yani öyle projeler öyle çalışmalar varki gerçekten taktire şayan.
O yüzden burada bir iş, bir proje yapıyorsan insanlarda bunun detayını eşelemek ister.
Teknik sorular gelir.
Yaptım oldu
o biçim patinaj çekiyo
gibi ifadeler ayıplanmaz tabi ama dikkatte çekmez! Pek anlam ifade etmez yani.
Olay bu
aslında bence çok faydalı bir konu oldu bu
başlığa bakarmısın
demekki hala turbo ya lpg olmaz diye düşünen sanayi ustaları var oralarda bir yerlerde.
Keşke yazılan cevapları okuyabilseler belki başka bir araçta uygulama yapacak cesaretleri olurdu.
yapılmış olması, olduğunu göstermiyor. Beceremeyeceğini düşünen olmaz diyerek işin içinden çıkarken, kendine güvenen bir şekilde yapıyor. Yada yapmış olmak turbonun paf caf sesini duymak için elindeki beygirleride kaybederek yapanlar var. Burada teknik kısımda o kadar bilgili adam varken yaptım oldu demekle işler olmuyor. Adamlara somut bir sonuç göstermek gerkli.
arkadaslar ben sanayİcİ degilim ben buyuk konserlerde ses ve iŞik sistemi kullaniyorum yani tonmaİsterim benim sanayici motorcu ustam yok bu arabanin motor kismini ben kendim yaptim ewet ama burdaki hergununu bu isin icinde geciren ustalar gibi degil ben turboyu takarken siz degerli ustalar gibi piston su kadar sikistiriyo sukadar hava yakit karisiyo su kadar basinc var buna su kadar basinc verirsem calisir sistemiyle yapmadim el yordamiyla ayarladim bastim olmadi ayarladim bastim olmadi en sonunda calisti ama motor her yerinden yag basti dusundum mantik yuruttum yag buhar cikislarini turbonun emisine verirsem motorun icinde yag basinci azalir dedim denedim basarili oldu anlatabildim mi derdimi yani isi kagit uzerinde hesaplamarla yapmadim anam babam usulu deneme yanilma yontemiyle yaptim oldu calisti gayette basarili oldu ortolama 1000 km kadar yol gittim arabayla sikistirarak ne otoru elime aldim nede baska bisey gayet sagliklida oldu
neden lpg mikserini direk normal kelebek yerine takmadınız ?
neden takmadim cunku gazi kestigimde geri basinctan dolayi patlama yapmasin diye zamaninda bu forumda biri yasamis lpgde taunus turbolayip intercool falan patlatmis o sorunu yasamamak icin
konuda teknik hiç bir bilgi bulamadım daha önce de yazmıştım konu hala aynı şekilde devam ediyor, ne aracın sıkıştırması belli ne turbonun kaç bar bastığı ne afr ne egt vs...
Yaptım oldu süper oldu ile konu 4. Sayfaya girmiş helal olsun... Lpg ile alakalı gurcell görse de yazsa kaç tane turbolu araca lpg bağlayıp yürütmüşler hatta şu an kullandıkları lpg li legacy ile piste bile girdiler, yani oluyor güzel kardeşim sana olmaz diyen usta otorite olmadığına göre sıkıntı yok ama biraz daha teknik gitsek nasıl olur? Hem biz hem de diğer okuyanlar bir şeyler görmek öğrenmek isterler...
arkadaslar ben sanayİcİ degilim ben buyuk konserlerde ses ve iŞik sistemi kullaniyorum yani tonmaİsterim benim sanayici motorcu ustam yok bu arabanin motor kismini ben kendim yaptim ewet ama burdaki hergununu bu isin icinde geciren ustalar gibi degil ben turboyu takarken siz degerli ustalar gibi piston su kadar sikistiriyo sukadar hava yakit karisiyo su kadar basinc var buna su kadar basinc verirsem calisir sistemiyle yapmadim el yordamiyla ayarladim bastim olmadi ayarladim bastim olmadi en sonunda calisti ama motor her yerinden yag basti dusundum mantik yuruttum yag buhar cikislarini turbonun emisine verirsem motorun icinde yag basinci azalir dedim denedim basarili oldu anlatabildim mi derdimi yani isi kagit uzerinde hesaplamarla yapmadim anam babam usulu deneme yanilma yontemiyle yaptim oldu calisti gayette basarili oldu ortolama 1000 km kadar yol gittim arabayla sikistirarak ne otoru elime aldim nede baska bisey gayet sagliklida oldu
berkay_aydin
22-08-2013, 18:09
neden takmadim cunku gazi kestigimde geri basinctan dolayi patlama yapmasin diye zamaninda bu forumda biri yasamis lpgde taunus turbolayip intercool falan patlatmis o sorunu yasamamak icin
blow off varmıydı patlayan araçta acaba :o ilginç geldi bana, ellerinize sağlık bu arada umarım geliştirirsiniz projeyi :)
blow off varmıydı patlayan araçta acaba :o ilginç geldi bana, ellerinize sağlık bu arada umarım geliştirirsiniz projeyi :)
bilmiyorum hic gormedim o projeyi banada bi arkadasim bahsetmisti. Ins suan kaportaya giristik zaten motor istedigim duzeye geldi yeter simdilik
ghibli06
22-08-2013, 20:23
arkadaslar ben sanayİcİ degilim ben buyuk konserlerde ses ve iŞik sistemi kullaniyorum yani tonmaİsterim benim sanayici motorcu ustam yok bu arabanin motor kismini ben kendim yaptim ewet ama burdaki hergununu bu isin icinde geciren ustalar gibi degil ben turboyu takarken siz degerli ustalar gibi piston su kadar sikistiriyo sukadar hava yakit karisiyo su kadar basinc var buna su kadar basinc verirsem calisir sistemiyle yapmadim el yordamiyla ayarladim bastim olmadi ayarladim bastim olmadi en sonunda calisti ama motor her yerinden yag basti dusundum mantik yuruttum yag buhar cikislarini turbonun emisine verirsem motorun icinde yag basinci azalir dedim denedim basarili oldu anlatabildim mi derdimi yani isi kagit uzerinde hesaplamarla yapmadim anam babam usulu deneme yanilma yontemiyle yaptim oldu calisti gayette basarili oldu ortolama 1000 km kadar yol gittim arabayla sikistirarak ne otoru elime aldim nede baska bisey gayet sagliklida oldu
şimdi oldu mu? inşallah olmuştur ama istatistikteki olasılık hesabı gibi, o kadar parametre içinden doğru olanları bulabildiyseniz tebrik ederim...
sımdılık buldmusum kı 1000 km yurudu bu motor
Frequency_48
28-08-2013, 21:30
Yabancı kaynaklı bir dergide şöyle bir yorum okudum.
Turbolu motorlardaki kompresyon oranı ile turbo basıncı arasındaki ilişki şöyle hesaplanıyor:
Kompresyon oranı x ( turbo basıncı + 1) = maksimum 16 olmalıdır.
Alıntıdır;
Örneğin R5 GT Turbo: Kompresyon oranı 7.9:1, turbo basıncı 0.7 bar. 7.9 *(0.7+1)=13.43 (normal 115 HP haliyle). Bu motor bu kompresyon oranı ile maksimum 1.02 bar kullanabilir (avansı ile oynanmadığı sürece), 7.9*(1.02+l)=l6.00 (135 HP civarlarına geliyor). Bu yazılanları biz deneyerek doğruladık. R5 GT Turbo'ya kompresyon oranı 6.6 olan Group A pistonlar koyduk ve turbo basıncını açmaya başladık en son 1.4 bardan sonra avans vurmaya başladı. Yani 6.6*(1.4+1)=15.84 oranı bizi doğrulanmış oldu
Konuyla ilgili zamanında araştırmam olmuştu..
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/148904-gc8-turbo-oktan-secimi-2.html
kim demiş canım turboya lpg olmaz diye :D:D:D:D
tam gazda 200 300 metre kadar gıttım 2. viteste ama boruları tam anlamıyla yerlestırmedıgımız ıcın kelepceden patlattı orjınalı 112 beygır suanda 180 200 hp cıvarında tam olcumunu henuz yapmadık
bu arada burdakı mesele turbonun verımlılıgı degıl turbonun lpg ıle verımlı calısmasıydı ve bu vıdeodada lpg ıle ne kadar verımlı calıstıgı gorulebılıyo
konunun kalan kısmını akumadım belki açıklamasını yapmışlardır...
ben bu videoda aracın lpg de verimli çalıştığına dair hiçbirşey göremiyorum, widebandın varmı? tam gazda afr değerlerin devire göre nerelerde? avansın nasıl? vs vs vs vs diye bu liste uzarda gider....
ama hertürlü maşşallah....
ben cıft turbo neden takmadım cunku cıft turbo takıp basıncı dengelemekle ugrasmak ıstemedım ılk sebeb bu asıl sebebde motorun ıcını komple forgedlemedıgım ıcın cok asırı bı basınc almayacaktım o yuzdende 2. bı turbo olmasının bı anlamı yoktu tek taktım buyuk taktım ılerde ıhtıyac olursa basıncı acarım
iki ayrı turbonun basıncını eşitleme gibi bi durum yok, eğerki iki turboda aynı olur üzerlerinde aynı sertlikte wastegeler olursa ve sen bu wastegetelere giden vakumu tek notadan alıp bir T ile iki bölüp iki turboyada eşit verirsen iki turboda aynı basıncı basar.... mevcut kullandığın turbodan daha ufak 2 adet turbo tercih edebilir tek turboyla bastığın basıncı basit bi düzenekle bu iki küçük turboylada basabilirdin, hatta wastegete ine göre şuanki mevcut turbonun 2 tanesine bile düşük basınç bastırabilirsin...
zaten suanda bu turbonun basıncını ful actık wastgate hıc hareket etmıyo bıle :) ay nı turbodan bı tane daha alıp 2. bı turboya gecme ıhtımalımız var tabıı kı turbolu arac deneyımını bu sekılde tamamladıktan sonra sımdıye kadar hep atmosferık surdum once bı bu sıstemdekı acemılıgımı atmam gerek
konuyu uzun zamandır takip ediyorum en sonunda bi yorum yazmaya karar verdim..
aslında LeKLeK arkadaşımızın yaşadığı veya anlatmaya çalıştığı şeyin özünde malesef bulunduğumuz şehirde uzun yıllardır taktıkları at gözlüğünü çıkarmak istemeyen ustalarımız yatıyor.. yukarıda da yazdığı gibi arkadaş usta motorcu değil başka bi mesleği var ve arabasını seviyor bişeyler yapmak istiyor.. haliyle karşılaştığı "usta"lara bu işin nasıl yapıldığı konusunda fikir alış verişi yapmak istiyor.. ancak bizi bu "usta" larımız olmaz diyip çıkıyprlar.. o da iş başa düştü diyip girişiyor işe bismillah diyip..
aynı olayı ben de kocaman bi eaton M90 supercharger ı kendi arabama takmak istediğimde yaşadım.. o süpercharger kaputun altına giremeyecek kadar büyükken şu an 0,5 bar basıyor ve sistem çalışıyor..
peki siteden gelen yorumlar bu işin neresinde?? evet gerçekten bu site Türkiye için çok değerli bulunmaz bi site.. içinde çok bilgili arkadaşlar sistemin uzun vadeli olabilmesi için en iyi performasta olması gerektiğine haklı olarak inandıkları için bu profosyonelliği karşılarına çıkan her projede arıyorlar.. ama bizler emin olun bi ankara ya da istanbul gibi şehirlerde olsaydık çok daha bilgili insanlarla çok daha güzel işçiliklerle çok daha güzel projeler ortaya çıkardı..
ben bir üniversitede öğretmenim.. bildiğim kadarıyla Türkiyede ilk E30 3.18is 'e SC yapan da benim.. tam bir yıl sürdü ama en çok da insanlara bişey yaptırmak istediğimde onlara laf anlatamamaktan yoruldum..
misal: gidiyorum bak bana emişle çalışan emiş olduğunda kelebeğin açıldığı olmadığında kapandığı aha şu elimdeki sistemin küçüğü lazım nasıl bişey yapabiliriz nasıl üretebiliriz?? die soruyorum...
aldığım cevap: abi ben onu bilmem sen getirecen şunu şuraya kaynak diyecen ben kaynatacam o kadar..
imkansızlıklar içinde emek veren herkese saygı duyuyorum.. bu emeği profosyonellikle mümkün olduğu ölçüde birleştiren kişileri de ayrıca taktir ediyorum..
son olarak o olmaz diyen "usta"lara: passat 1.8T gibi araçlara LPG takanları veya bu tür araçları kullananları yada V motor araçlara takılan çift regülatörleri hiç görmemiş bunlardan hiç haberdar olmamış "usta"larımızı da saygıyla anıyorum..
kimseyi kırmak ya da incitmek amacında değilim.. sürçü lisan ettiysek affola..
Çok güzel açıklamışsın resul aklına kuvvet parmaklarına sağlık :)
galiba benım durumumu kayserıde olan bırı olarak resul cok ıyı anladı cokda ıyı yorumladı tsk ederım agzına yuregıne saglık bu arada senın arabayı bı turlu goremedım bayagı bı baktım aradım ama :) ılla unıversıtede mı takılalım hocam :)
çok az kaldı blow off u taktım mı tamam.. şimdi basınç ayağını gazdan çekince fazla geldiği için boruları çıkarıyo ben de asılmıyorum.. çalıştığım için de ilgilenemiyorum bi hafta içinde biter inşallah.. sen bana bi pm filan at telefon numaranı.. görüşürüz inşallah..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.