Firat.M3
28-05-2013, 02:51
Selamlar sevgiler,
Normalde herşeyi oem olarak kullanmayı seven, arabasına oem olmayan hiçbir parça koymayan biri olarak kendimi aştığımı sanıyorum. Nasılsa benim dedim, en kötü ne olabilir ki ? diye düşünerek gözümü kararttım ve arabam en iyi kondisyonundayken giriştim böyle bir işe. Son dynodynamics ölçümü %13 kayıpla stock olarak 292.5hp çıkmıştı. Supercharger projesini yürüten Garage764'e ve Hakan Abi'ye ayrıca teşekkürler.
Öncelikle aracın ne olduğunu hatırlayalım;
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/46167_4646885621673_1542344630_n.jpg
SC için proje başlasın bakalım;
Charger Vortech V2 kullanıldı, geri kalan bütün parçalar braket, su soğutmalı emme vs vs custom olarak cnc'de üretildi. Enjektör olarak RC 550cc kullanıldı.
Öncelikle ölçüm biçim hesap kitap işleri,
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/487936_10200178902786822_641449288_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/381193_10200178902546816_1821735028_n.jpg
Döküm manifold ile denemeler
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1869_10200187391319030_956255612_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/543722_10200187393319080_2146534595_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/521459_10200219222634793_1872728200_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/392879_10200219222914800_455971689_n.jpg
Döküm hakan abinin içine sinmeyince cncden manifold çıkarttık. cnc manifoldun üst kısmı ile;
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/20809_10200261490611466_208469453_n.jpg
CNC manifoldun bitmiş hali ile hesaplamalar hesaplamalar ve hesaplamalar..
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/58157_10200291563363266_350383337_n.jpg
Ben bu sırada döşemeleri de yenileyip yenilememe arasında kararsızlık yaşarken, TurboM3 (mert) önerisi ile iyi bir döşemeci buldum ve döşemelerimi de yeniletmeye karar verdim. Nasılsa sökülmüştü ve yatıyordu araba. hemen aldırdık döşemeleri..
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/601854_10200333331047432_1224870219_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/551507_10200333331447442_1033947751_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/560174_10200333330567420_248403647_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/71454_10200333330727424_1305527915_n.jpg
Emme manifoldu bittiğinde normalde polishli şekildeydi ve öyle takmayı düşünüyorduk. Fakat motor içi aşırı ve gereksiz parlak geldi gözüme. elektro static siyaha boyattık ve daha oem bir görüntü elde ettik. çok daha kaliteli göründüğünü düşünüyorum.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/164956_10200334136747574_249490415_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/552916_10200334135827551_1469977964_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/644612_10200334133907503_1343935353_n.jpg
ve son haline yaklaşmış durumdayken..
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/66880_10200343436900072_1356125471_n.jpg
Motor içini hakan abi tüm kıllığı ile temizledikten sonra kulelerdeki yılların vermiş olduğu lekeler, çizikler çok rahatsız etti. onları da rütuşladık mis gibi olsun diye.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/934819_10200365268485848_444806351_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/27132_10200365268165840_1705366906_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/485443_10200365267085813_1014496312_n.jpg
Buraya kadar herşey tamamlandıktan sonra sıra geldi air intake borusuna. hakan abi'nin kafayı kırarak carbon yapma isteği başarılı oldu. ne de güzel oldu pek de güzel oldu :)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/485443_10200365267085813_1014496312_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/248087_10200430804084197_993954617_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/947060_10200430803844191_991403350_n.jpg
boost ve afr de bağlandıktan sonra ayara çıkmaya hazırız. Özgün'e ayrıca teşekkürler.. bu arada tsi beyin mevcut üzerinde aracın.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/21277_10200460889156305_96890315_n.jpg
tabi herşey bu kadar yolunda gidemezdi. ayardan sonra dönüşte hakan abi 2. viteste sıkar ve bir ses duyulur..
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/21322_10200451074670949_1911442115_n.jpg
difransiyel braketi pert.. hem torkun artışı hem de metalin yorgunluğu ile dayanamamış zavallım. biraz araştırınca bu braketin hep aynı yerden kırıldığını gördük. demekki yılların verdiği yorgunluktan dedik. ilk kırılan da biz değildik. fakat tarihler 14-15 mayısı gösteriyordu ve istanbulpark için sadece 3 gün vardı. ben almayadan siparişini verdim parçanın. hala da gelmiş değil. sırf pistten mahrum kalmamak için en acilinden cnc'ye kırılan parça kaynatılarak verildi ve çıkan sonuç muhteşemdi. artık kargo gelmese de olur!
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/923126_10200465486511236_912617067_n.jpg
sonuç olarak çıktık mı parka? çıktık. :D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/945145_10200485100121564_1010277794_n.jpg
Şunu da ekleyelim. Son halidir. (carbon intake borusu dışarıdayken)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/580249_10200498548937776_1993429797_n.jpg
Şuanda aracın kozmetik olarak işleri kaldı. taş izleri, tampon, sinyal vb ayarsız yerleri yerine getirilecek. ***** sök taklar bol olunca ayar da hiç oluyor.
Araba en son 0.51 bar'da yürüyordu. 0.51 bar'da dyno dynamics ile aldığımız güç 356hp oldu. İstediğimiz tam olarak 390-400 aralığı. Basıncı 0.70'e çıkarttık şimdi. henüz yeni ölçüm yapılmadı. methanol kit ile sadece su basarak mersin sıcaklarında egt değerimi düşürmek de yakın planlarım içerisinde. Arabam hala hakan abi'de beklemekte. birkaç ufak ayarımızı yapıp sonrasında içini dışını bi temizletip alacam hayırlısıyla.
Aracın kaportadaki rütuş ve ayar işlerinden sonrası için de kendime birkaç küçük hediye aldım. kargo beklemek güzel şey. :)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/983929_10200487229774804_1550434020_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/942519_10200487230094812_1312895034_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/248148_10200487230334818_1371770739_n.jpg
GT sis farı kapaklarım. Takacağımdan da değil ama aldım işte. dursun bi kenarda :D
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579414_10200488059195539_775246836_n.jpg
Akü ve kaput içi + kutup başı plastikleri. emniyet kemer demirinin kapağı gibi ıvır zıvırlar ;)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/294936_10200488059755553_1843675198_n.jpg
kitapsız dedirtmem :D
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/292933_10200488058955533_1948727336_n.jpg
-aCjWRpwnt4
E36 M3 Supercharged - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=-aCjWRpwnt4)
kRB3r_WBwX4
E36 M3 Supercharged - 0 - 180km - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kRB3r_WBwX4)
IdTvk4o2ij8
Supercharged e36 M3 vs Delikli nane GTI - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=IdTvk4o2ij8)
BYiwQfK60fI
e36 m3 sc vs m5 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=BYiwQfK60fI)
Normalde herşeyi oem olarak kullanmayı seven, arabasına oem olmayan hiçbir parça koymayan biri olarak kendimi aştığımı sanıyorum. Nasılsa benim dedim, en kötü ne olabilir ki ? diye düşünerek gözümü kararttım ve arabam en iyi kondisyonundayken giriştim böyle bir işe. Son dynodynamics ölçümü %13 kayıpla stock olarak 292.5hp çıkmıştı. Supercharger projesini yürüten Garage764'e ve Hakan Abi'ye ayrıca teşekkürler.
Öncelikle aracın ne olduğunu hatırlayalım;
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/46167_4646885621673_1542344630_n.jpg
SC için proje başlasın bakalım;
Charger Vortech V2 kullanıldı, geri kalan bütün parçalar braket, su soğutmalı emme vs vs custom olarak cnc'de üretildi. Enjektör olarak RC 550cc kullanıldı.
Öncelikle ölçüm biçim hesap kitap işleri,
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/487936_10200178902786822_641449288_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/381193_10200178902546816_1821735028_n.jpg
Döküm manifold ile denemeler
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1869_10200187391319030_956255612_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/543722_10200187393319080_2146534595_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/521459_10200219222634793_1872728200_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/392879_10200219222914800_455971689_n.jpg
Döküm hakan abinin içine sinmeyince cncden manifold çıkarttık. cnc manifoldun üst kısmı ile;
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/20809_10200261490611466_208469453_n.jpg
CNC manifoldun bitmiş hali ile hesaplamalar hesaplamalar ve hesaplamalar..
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/58157_10200291563363266_350383337_n.jpg
Ben bu sırada döşemeleri de yenileyip yenilememe arasında kararsızlık yaşarken, TurboM3 (mert) önerisi ile iyi bir döşemeci buldum ve döşemelerimi de yeniletmeye karar verdim. Nasılsa sökülmüştü ve yatıyordu araba. hemen aldırdık döşemeleri..
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/601854_10200333331047432_1224870219_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/551507_10200333331447442_1033947751_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/560174_10200333330567420_248403647_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/71454_10200333330727424_1305527915_n.jpg
Emme manifoldu bittiğinde normalde polishli şekildeydi ve öyle takmayı düşünüyorduk. Fakat motor içi aşırı ve gereksiz parlak geldi gözüme. elektro static siyaha boyattık ve daha oem bir görüntü elde ettik. çok daha kaliteli göründüğünü düşünüyorum.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/164956_10200334136747574_249490415_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/552916_10200334135827551_1469977964_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/644612_10200334133907503_1343935353_n.jpg
ve son haline yaklaşmış durumdayken..
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/66880_10200343436900072_1356125471_n.jpg
Motor içini hakan abi tüm kıllığı ile temizledikten sonra kulelerdeki yılların vermiş olduğu lekeler, çizikler çok rahatsız etti. onları da rütuşladık mis gibi olsun diye.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/934819_10200365268485848_444806351_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/27132_10200365268165840_1705366906_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/485443_10200365267085813_1014496312_n.jpg
Buraya kadar herşey tamamlandıktan sonra sıra geldi air intake borusuna. hakan abi'nin kafayı kırarak carbon yapma isteği başarılı oldu. ne de güzel oldu pek de güzel oldu :)
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/485443_10200365267085813_1014496312_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/248087_10200430804084197_993954617_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/947060_10200430803844191_991403350_n.jpg
boost ve afr de bağlandıktan sonra ayara çıkmaya hazırız. Özgün'e ayrıca teşekkürler.. bu arada tsi beyin mevcut üzerinde aracın.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/21277_10200460889156305_96890315_n.jpg
tabi herşey bu kadar yolunda gidemezdi. ayardan sonra dönüşte hakan abi 2. viteste sıkar ve bir ses duyulur..
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/21322_10200451074670949_1911442115_n.jpg
difransiyel braketi pert.. hem torkun artışı hem de metalin yorgunluğu ile dayanamamış zavallım. biraz araştırınca bu braketin hep aynı yerden kırıldığını gördük. demekki yılların verdiği yorgunluktan dedik. ilk kırılan da biz değildik. fakat tarihler 14-15 mayısı gösteriyordu ve istanbulpark için sadece 3 gün vardı. ben almayadan siparişini verdim parçanın. hala da gelmiş değil. sırf pistten mahrum kalmamak için en acilinden cnc'ye kırılan parça kaynatılarak verildi ve çıkan sonuç muhteşemdi. artık kargo gelmese de olur!
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/923126_10200465486511236_912617067_n.jpg
sonuç olarak çıktık mı parka? çıktık. :D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/945145_10200485100121564_1010277794_n.jpg
Şunu da ekleyelim. Son halidir. (carbon intake borusu dışarıdayken)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/580249_10200498548937776_1993429797_n.jpg
Şuanda aracın kozmetik olarak işleri kaldı. taş izleri, tampon, sinyal vb ayarsız yerleri yerine getirilecek. ***** sök taklar bol olunca ayar da hiç oluyor.
Araba en son 0.51 bar'da yürüyordu. 0.51 bar'da dyno dynamics ile aldığımız güç 356hp oldu. İstediğimiz tam olarak 390-400 aralığı. Basıncı 0.70'e çıkarttık şimdi. henüz yeni ölçüm yapılmadı. methanol kit ile sadece su basarak mersin sıcaklarında egt değerimi düşürmek de yakın planlarım içerisinde. Arabam hala hakan abi'de beklemekte. birkaç ufak ayarımızı yapıp sonrasında içini dışını bi temizletip alacam hayırlısıyla.
Aracın kaportadaki rütuş ve ayar işlerinden sonrası için de kendime birkaç küçük hediye aldım. kargo beklemek güzel şey. :)
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/983929_10200487229774804_1550434020_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/942519_10200487230094812_1312895034_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/248148_10200487230334818_1371770739_n.jpg
GT sis farı kapaklarım. Takacağımdan da değil ama aldım işte. dursun bi kenarda :D
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/579414_10200488059195539_775246836_n.jpg
Akü ve kaput içi + kutup başı plastikleri. emniyet kemer demirinin kapağı gibi ıvır zıvırlar ;)
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/294936_10200488059755553_1843675198_n.jpg
kitapsız dedirtmem :D
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/292933_10200488058955533_1948727336_n.jpg
-aCjWRpwnt4
E36 M3 Supercharged - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=-aCjWRpwnt4)
kRB3r_WBwX4
E36 M3 Supercharged - 0 - 180km - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kRB3r_WBwX4)
IdTvk4o2ij8
Supercharged e36 M3 vs Delikli nane GTI - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=IdTvk4o2ij8)
BYiwQfK60fI
e36 m3 sc vs m5 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=BYiwQfK60fI)