PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : YGT Megane Rs Trophy İstanbulpark 2.6.2013



yiğit
03-06-2013, 14:08
İlk İstanbulpark tecrübesi oldu.İlk videoda pisti ve aracımın pist üzerindeki tepkilerini çözmeye çalıştım pek zorlamadım zaten yağmurlu ve kalabalıktı.yağ sıcaklığı ilk seans max 117 oldu,1 depo methanol yarım depoya yakında benzin yaktım.
1.seanstaki yağmurlu pistte en iyi sürem 2.37 oldu. 2.seans biraz kuruyunca pist 2.32ye inebildim en fazla.Frenleri çok zorlamadım yeni olduğu için hemen bitsin istemedim.videoda göründüğü gibi çoğu yerde erken gazı bırakıp frene basıyorum,virajdan çok sert çıkmıyorum bazı yerlerde geç gaza basıyorum.bir sonraki etkinlikte daha güzel bir havada piste alışınca 2.30 un altına güle oynaya rahatça inerim diye düşünüyorum,pistte biraz daha az araba olsa çok güzel olur tabi :)
çok keyifli bi gün oldu organizasyon sorunsuzdu ve çok başarılıydı emeği geçen herkese teşekkürler

1.seans (F)
atf3fkSuTdw
Megane Rs Trophy İstanbulpark - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=atf3fkSuTdw)

2.seans kırmızı bayraktan öncesi
nrSN4Fg1v8M

Megane Rs Trophy İstanbulpark 2 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nrSN4Fg1v8M)

2.seans kırmızı bayraktan sonra

KD4BWsfcavs

Megane Rs Trophy İstanbulpark 3 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=KD4BWsfcavs)

ersin_srndg
03-06-2013, 14:10
sonuna kadar izledim.maşallah güzel bir deneyim olmuş ,elinizde ayağınıza sağlık .

Bulut Y.
03-06-2013, 14:12
Borked borked borked

ProdriveSTI
03-06-2013, 14:13
Borked borked borked

Megane Rs Trophy İstanbulpark - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=atf3fkSuTdw)

gp74
03-06-2013, 14:23
Yiğit tüm seanslarını keyifle izledim, Senin ve meggy' nin maşalllahı var.
Tebrikler...

shero
03-06-2013, 14:29
masalllah seslerde baya iyi

yiğit
03-06-2013, 14:33
2. Seansın videolarını akşam yüklicem evden.teşekkürler bende çok keyif aldım

KAAN_M3
03-06-2013, 14:45
Masallah..

997TT
03-06-2013, 15:00
Cızgıler ıcın yorum yapıcaktım ama Ogrenme dıyelım bu seansa. ;)
Kuru ve hızlı turlarına yorum yazmak ısterım.
Buarada beyaz Evo cok bozmus senın turunu....

yiğit
03-06-2013, 15:21
Cızgıler ıcın yorum yapıcaktım ama Ogrenme dıyelım bu seansa. ;)
Kuru ve hızlı turlarına yorum yazmak ısterım.
Buarada beyaz Evo cok bozmus senın turunu....

Bu seans öğrenme tadında geçti zaten.
diğer seansları yükleyince yorumlarını bekliyorum abi işi biliyosun eksiklerimi hatalarımı iyi görürsün.evo epey yavaşlattı ama keyifliydi

997TT
03-06-2013, 15:29
Tabı tabı,aklım yettıgınce yazarım.
Korfezde yaptıklarını bılıyorum zaten.
Evo yavaslatmakdan zyade cızgını allak bullak etmıs,o daha muhım.
Bırdahakı seans yada hızlı tur varsa,ızlerım.

Zero
03-06-2013, 15:53
Yiğit dışarıdanda dikkatle izledim aracın inanılmaz stabil dönüyor bizim bazen yaşadığımız kafadan kayma sorunlarını(ki aslında hothatchler içinde bunu en az yaşayan megane rstir) renault trophy de kilitle aşmış belliki,senin pilotajında buna eklenince tren gibi dönmüşsün tebrikler..

yiğit
03-06-2013, 16:03
Teşekkürler evet kilit ve cup şasenin etkisi çok büyük lastiğin tutunabildiği noktaya kadar çizgide sorunsuz hızlı bir şekilde dönebilmemi sağlıyo.sonraki etkinliklerde pisti ezberleyince sürelerim çok daha düşecektir

kubilayk
03-06-2013, 16:16
Tebrikler... Her geçişinde alkışladık makine çok iyi
Kafadan kayma çizgi,güç ve ağırlık transferi ile alakalı,70 HP albea bile istediğin virajda kafadan kayar

Onrcn
03-06-2013, 17:02
Masallah baya guzel donmussun.. Sure de cok iyi ;)

freelife
03-06-2013, 17:22
aracının maşallahı var seninde tecrüben eklenince seyrine doyum olmuyor , sanada rahatsızlık verdiysem özürdilerim .benimde ilk tecrübemdi ama fazla kalabalık olması öyle görünmesine neden oldu sanırım ..

yiğit
03-06-2013, 17:30
Masallah baya guzel donmussun.. Sure de cok iyi ;)


aracının maşallahı var seninde tecrüben eklenince seyrine doyum olmuyor , sanada rahatsızlık verdiysem özürdilerim .benimde ilk tecrübemdi ama fazla kalabalık olması öyle görünmesine neden oldu sanırım ..

Saolun öğrenmeye çalıştım pisti güzelde oldu keyifliydi.rahatsız olmadım o kadar kalabalıkta olur öyle ufak tefek yanlışlar önemli olan problemsiz dönüp keyif almak

Driver
03-06-2013, 17:30
Maşallah megane rs pistlerin kralı ünvanını hakediyor gerçekten..

yiğit
04-06-2013, 01:52
2.seansın videolarını ekledim daha keyifliydi biraz alıştık tabi heyecanıda attık :) kameranın yapışkanı dayanmadı o kadar G yemeye 3.videoda uçtu gitti kapattık bizde :)

M3CSL
04-06-2013, 01:53
Masallah tam pisrtin hakkini verecek arabalardan. focus rs 1m cayman gibi,sizde hakkini vermissiniz sureleriniz gayet iyi..

yiğit
04-06-2013, 01:56
Masallah tam pisrtin hakkini verecek arabalardan. focus rs 1m cayman gibi,sizde hakkini vermissiniz sureleriniz gayet iyi..

teşekkürler arabada ait olduğu yerde gösterdi kendini bende elimden geldiğince zorlamadan süremi geliştirmeye çalıştım.o kalabalığın içinde geçiş için kendime yer aradım durdum :)

Schumi
04-06-2013, 02:02
2inci seans videosunu beğendim kalabalığa takılmışsınız ama güzel bir video. Kullandığınız lastik markası nedir acaba.

Maşallah bu arada.

yiğit
04-06-2013, 02:06
2inci seans videosunu beğendim kalabalığa takılmışsınız ama güzel bir video. Kullandığınız lastik markası nedir acaba.

Maşallah bu arada.

evet kalabalığa rağmen keyifli geçti.lastikler goodyear eagle f1 asymmetric2.teşekkürler

M3CSL
04-06-2013, 02:10
Aracta yazilim varmi duzluklerdede cok hizili gibi gorunuyor, aracin kafasida cok stabil, son turda arka duzlukteki viraja piste alisinca 5 in ortasiyla girmissiniz sanirim hiz 200 var gibi, guzel g hissettirmistir.:D

yiğit
04-06-2013, 02:22
Aracta yazilim varmi duzluklerdede cok hizili gibi gorunuyor, aracin kafasida cok stabil, son turda arka duzlukteki viraja piste alisinca 5 in ortasiyla girmissiniz sanirim hiz 200 var gibi, guzel g hissettirmistir.:D

evet var stage 2+ ayarında diyebiliriz fena gitmiyo :) aynen 5in ortaları 4 te 190 bitiyo orayada 200-210 gibi girmişimdir biraz daha hızlanabilse iyi olucak zorlamıyor pek o hızda :D

Cem.B
04-06-2013, 02:28
evet var stage 2+ ayarında diyebiliriz fena gitmiyo :) aynen 5in ortaları 4 te 190 bitiyo orayada 200-210 gibi girmişimdir biraz daha hızlanabilse iyi olucak zorlamıyor pek o hızda :D

Masallah biz oraya 180 gibi girmistik max 190 olur araba bayagi disa aciyordu cunku 200-210 baya iddaliymis :)

yiğit
04-06-2013, 02:33
Masallah biz oraya 180 gibi girmistik max 190 olur araba bayagi disa aciyordu cunku 200-210 baya iddaliymis :)

daha gideri var viraja girişte hız olarak sıkıntı yokta gücü yetmiyor oraya kadar daha yüksek hıza çıkmaya yoksa giricem :)

Onrcn
04-06-2013, 03:06
ben orada acaba 180 yapabiliyor muyum :D

M3CSL
04-06-2013, 03:19
Masallah biz oraya 180 gibi girmistik max 190 olur araba bayagi disa aciyordu cunku 200-210 baya iddaliymis :)

Yahu o hizlarda arabanin yol tutusunu trophylemi kiyasliyon:D:D
bende 160 i anca goruo:D:D

devolation
04-06-2013, 03:40
tebrik ederim kardesim araba hakkini almis gayet

-Günalp-
04-06-2013, 03:46
Maşallah cok stabil temiz gitmişsin..

yiğit
04-06-2013, 11:15
tebrik ederim kardesim araba hakkini almis gayet


Maşallah cok stabil temiz gitmişsin..

Teşekkür ederim ilk sefere göre bnde beklediğimden iyi gittim

Cem.B
04-06-2013, 11:33
Yahu o hizlarda arabanin yol tutusunu trophylemi kiyasliyon:D:D
bende 160 i anca goruo:D:D

Olm o kadar para verdik kw clubsport aldik bn anlamam :)

M3CSL
04-06-2013, 14:24
Olm o kadar para verdik kw clubsport aldik bn anlamam :)

clubsport babadir hakkini vermek lazm,ama trophy baska genel sase ozellikleri cok ustun:)korfezde o kdr fark olmaz.

997TT
04-06-2013, 15:20
Yigit;kuru video nerde? Bakmak isterim....

yiğit
04-06-2013, 15:44
Yigit;kuru video nerde? Bakmak isterim....

Daha kurusu yok semi-wet kıvamındaydı pist bizim seansta

997TT
04-06-2013, 16:49
Sen son seansda cektigim video yu koyucagim,o daha iyi demistin,onu soruyorum? Yeni konu actiysan goremedim,linki var mi? Bu hem islak hem ilk seans acemiligi ve evo bozmustu surusunu...

yiğit
04-06-2013, 16:51
Sen son seansda cektigim video yu koyucagim,o daha iyi demistin,onu soruyorum? Yeni konu actiysan goremedim,linki var mi? Bu hem islak hem ilk seans acemiligi ve evo bozmustu surusunu...

2. Ve 3. Video 2.seansın dediğim videolar biraz kuru çok ıslak değil kurumuştu baya başka video yok

TaGo
04-06-2013, 17:15
2:30 çok çok iyi değer maaşallah. Birçok süper spor bu zamanı anca yapabiliyor. Ciddi iyileştirme ile demekki süper sporlara uyku kaçırılacak. Çok beğendiğim bir araç.

yiğit
04-06-2013, 18:03
2:30 çok çok iyi değer maaşallah. Birçok süper spor bu zamanı anca yapabiliyor. Ciddi iyileştirme ile demekki süper sporlara uyku kaçırılacak. Çok beğendiğim bir araç.

Komple stock yürüyen aksamlı araç için çok iyi evet,yürüyeni ellemeden sadece semislick ayarında bi lastik bile yeter supersportlara rahatsızlık vermeye.pist tam bu aracın sevdiği yer

Zero
04-06-2013, 18:10
Komple stock yürüyen aksamlı araç için çok iyi evet,yürüyeni ellemeden sadece semislick ayarında bi lastik bile yeter supersportlara rahatsızlık vermeye.pist tam bu aracın sevdiği yer



Yiğit stage 2+ sayılır demişsin tam olarak yazarmısın neler var ve güç tork nedir?Eğerki üzerinde a048 gibi bir lastik olsa kuru zemin ve serin bi havada 2:30un altına çok çok rahat inersin ve bu da süpersportlarla dönmek demektir gerçekten çok geliştirmiş renault 3 rs i ciddi bir fark var.

K.Kaan
04-06-2013, 18:10
maşallah gerçekten pist performansı muazzam bir otomobil.. cadde kullanımında bile kendini belli ediyordu test etme fırsatım olmuştu kısa bir süre.. ancak pistte farkını koymuş ortaya.. pilotajda da oldukça başarılı ki zamanla daha iyi sürelere de imza atılacağı ortada..

yiğit
04-06-2013, 18:30
maşallah gerçekten pist performansı muazzam bir otomobil.. cadde kullanımında bile kendini belli ediyordu test etme fırsatım olmuştu kısa bir süre.. ancak pistte farkını koymuş ortaya.. pilotajda da oldukça başarılı ki zamanla daha iyi sürelere de imza atılacağı ortada..


Yiğit stage 2+ sayılır demişsin tam olarak yazarmısın neler var ve güç tork nedir?Eğerki üzerinde a048 gibi bir lastik olsa kuru zemin ve serin bi havada 2:30un altına çok çok rahat inersin ve bu da süpersportlarla dönmek demektir gerçekten çok geliştirmiş renault 3 rs i ciddi bir fark var.

Pistte gerçekten iyi.2.30 yapmak için başka bşey takmaya gerek yok ilk pist tecrübesine ve kalabalığa rağmen 2.32 çıktı sakin ve kuru pistte aynı lastikle 2.29-2.30 çok rahat çıkar zaten.a048 gibi lastikle 2.20-2.25 arasına düşer diye tahmin ediyorum.
Ss dp ve orta susturucu iptal,savaş usta custom cai,forge wastegate,dumpvalve iptal tial blowoff var,cooler,cooler ve turbo boruları,hks evc6 bide aem meth kit var şimdilik

997TT
04-06-2013, 18:36
2. Ve 3. Video 2.seansın dediğim videolar biraz kuru çok ıslak değil kurumuştu baya başka video yok

Ben o videolari izlerken gormemistim.
Eve gidince izlerim,bildiklerimi yazarim sana ;)
Lastik ile 2-3 saniye alirsin-Coil ve sway barlar2 sec daha gelir,sobrasi tecrube ve bilgi.
2:25 muhtltesem sure olur eger ulasabilirsen. Bana Listeyi mail attilar,seni goremedim?
İnsallah pistlerden kopmazsin...
Buarada super spor klasmani 2:20 nin altinda basliyor...

yiğit
04-06-2013, 18:42
Ben o videolari izlerken gormemistim.
Eve gidince izlerim,bildiklerimi yazarim sana ;)
Lastik ile 2-3 saniye alirsin-Coil ve sway barlar2 sec daha gelir,sobrasi tecrube ve bilgi.
2:25 muhtltesem sure olur eger ulasabilirsen. Bana Listeyi mail attilar,seni goremedim?
İnsallah pistlerden kopmazsin...
Buarada super spor klasmani 2:20 nin altinda basliyor...
İzleyince yorumlarını bekliyorum abi.coil sway bar fln düşünmüyorum bulablirsem belki ayarlı kamber kiti alabilirim sadece.2.25 yaparsam alıştıktan sonra piste yeter bana zaten.içerdeki rs monitör ölçüyo süreleri.slick ile 2.25 veya biraz altı banko gibi :)

KMR2-GT
04-06-2013, 19:02
çok keyifli olmuş :) bu arabayı tamamen pist odaklı yapmalısın bence cok başaralı bı araç :)

acaba senın golf r ne çıkarır?onla girmeyi düşnüyormusun

yiğit
04-06-2013, 19:06
çok keyifli olmuş :) bu arabayı tamamen pist odaklı yapmalısın bence cok başaralı bı araç :)

acaba senın golf r ne çıkarır?onla girmeyi düşnüyormusun

Günlüğe bindiğim için tamamen pist odaklı yapma şansım yok ancak pist için ayrı bir takım lastik alıp onları piste girerken kullanabilirim.bu arabayla pisti görmek adına antreman olsun diye girdim zaten asıl golf bitince süre amacıyla çıkıcaz bakalım :)

Low-Rider
04-06-2013, 20:38
Güzel gazlamışsın tebrikler sonunda kamera dayanamamış :D video sonunda geçen söylediğim şeyi anlamışsındır belki izleyince kendimi dışarı atıyorum seni görünce

997TT
04-06-2013, 20:40
3. Vıdeonu ızleyerek ve 5:49 dan ıtıbaren vıraj vıraj yazayım;
S/F duzlugunde gaza gec oturuyorsun-Fren noktasını 1 tık ılerı tası ve ılk vıraja cok erken gırıyorsun,ayrıca cok ıyı calısan bır dıff kılıdın var,sabıt gazda don mutlaka,oyuzden bıraz gec gır,kafayı ıcerı sokunca gazı orta sıddette basarak apexı kez ve gaza otur. Yanı unutulmaması gereken,vıraja gırdıgımızde frenle ısımız bıtmıs-vıtes kuculmus ve gaza oturmaya baslamıs olmamız gerekıyor.
2. vıraj gayet temız.
3. vıraja yıne erken gırmıssın.Bu vıraj net dık kesılebılen ve hızlı gırılse bıle yolun sag tarafına acılmaya ızın veren bır yer.Buraya ıvme tası mutlaka.Bır daha kı vıraj ıcın cok sola acılmana gerek yok cunku 4. vıraj oylede boylede 2. vıtese dusuyorsun.
4. vıraj,3. vırajda falaz yavasladıgın ıcın tıkır tıkır donmussun ama lastıklerın oturyor.Sebebı fazla hava ve fazla dıreksıyon hareketı.
5. vırajada yavas ama dogru cızgıden gırmıssın.Lastıkler artık sısmıs :(
6. vıraja cok ıcten ve erken gırmıssın,buda senı yavaslatmıs.
7. vıraj gayet gızel hatta mınının saga kayması guzel olmus ancak erken fren yaptın nıye hızlı cıkmıyorsun?Ya hızlı gır boyle cık yada yavas gırıyorsan hızlı cık ;)
8. vırajın ılk apex ını cok erken yakalamıssın,bıraz dısta kal.Icte kaldıgın ıcın 2. apexede ıcte kalıyorsun ama sonra 3. apexe gelmeden dogru cızgıyı yakalamıssın ve 8 neredeyse dogru bıtırmıssın ;)
9. vıraj ıcın cok erken yavaslamıssın?Arabada sorun varmıydı o an?(Fren-motor?) cızgı gayet guzel ama cok erken fren hızını ve momentumunu calmıs.
10. vırajda gayet gızel.
11. vırajada erken gırmıssın buda hızından calmıs,orasa tam senlık bır yer,dıff kılıdın ne senfonıler soyler...
12. vıraj ıcın cok erken gaz kesmıssın ve frene basmıssın.Buraya nıspeten daha normal gırmıssın ancak cok erken yavasladıgın ıcın,vıraja erken kafayı sokuyorsun.
13. vırajda pejo bozmus senı.Zaten cok yavasladıgın ıcınde fazla ıcte kalmıssın,buda 14. vıraj ıcın avantaj saglamıs gıbı gorunsede fazla yavas olmak surenı calmıs.
14. vıraj gayet temız ama yavas.
15. vıraja da bıraz dıstan gırıyorsun ancak pejo yuzunden oldugu acık.
Genel olarak hatan,erken fren-gec gaza oturman-sabıt gazı unutman ve fazla dıreksıyon hareketı.
Iyı oldugun cızgılerı cogunluga tası.Mesela 15. vıraj da pejo yuzunden gec gırıyorsun ya,ona bır tık daha erken gırdıgını dusun,tamamdır ;)
Buarada bu forumdan kımsenın surusunu detaylı yazmamamıstım,degerını bıl ve pıstlerden kopma ;)

Low-Rider
04-06-2013, 20:47
Lastik havaları kaç olmalı pistte? o gün pirelli standında 30'a düşürdüler ama bir süre sonra tutmamaya başladı yaırş sonrası 35ti havalar

997TT
04-06-2013, 21:02
Her araca-lastıge ve ıst yuzeyıne gore degısır.
Eger arac-lastık ve pıst yuzeyı ornegı verırsenız,soyleyım ;)

Low-Rider
04-06-2013, 21:04
İstanbulpark 207 RC 205-45-17 Kumho ku39

yiğit
04-06-2013, 21:26
3. Vıdeonu ızleyerek ve 5:49 dan ıtıbaren vıraj vıraj yazayım;
S/F duzlugunde gaza gec oturuyorsun-Fren noktasını 1 tık ılerı tası ve ılk vıraja cok erken gırıyorsun,ayrıca cok ıyı calısan bır dıff kılıdın var,sabıt gazda don mutlaka,oyuzden bıraz gec gır,kafayı ıcerı sokunca gazı orta sıddette basarak apexı kez ve gaza otur. Yanı unutulmaması gereken,vıraja gırdıgımızde frenle ısımız bıtmıs-vıtes kuculmus ve gaza oturmaya baslamıs olmamız gerekıyor.
2. vıraj gayet temız.
3. vıraja yıne erken gırmıssın.Bu vıraj net dık kesılebılen ve hızlı gırılse bıle yolun sag tarafına acılmaya ızın veren bır yer.Buraya ıvme tası mutlaka.Bır daha kı vıraj ıcın cok sola acılmana gerek yok cunku 4. vıraj oylede boylede 2. vıtese dusuyorsun.
4. vıraj,3. vırajda falaz yavasladıgın ıcın tıkır tıkır donmussun ama lastıklerın oturyor.Sebebı fazla hava ve fazla dıreksıyon hareketı.
5. vırajada yavas ama dogru cızgıden gırmıssın.Lastıkler artık sısmıs :(
6. vıraja cok ıcten ve erken gırmıssın,buda senı yavaslatmıs.
7. vıraj gayet gızel hatta mınının saga kayması guzel olmus ancak erken fren yaptın nıye hızlı cıkmıyorsun?Ya hızlı gır boyle cık yada yavas gırıyorsan hızlı cık ;)
8. vırajın ılk apex ını cok erken yakalamıssın,bıraz dısta kal.Icte kaldıgın ıcın 2. apexede ıcte kalıyorsun ama sonra 3. apexe gelmeden dogru cızgıyı yakalamıssın ve 8 neredeyse dogru bıtırmıssın ;)
9. vıraj ıcın cok erken yavaslamıssın?Arabada sorun varmıydı o an?(Fren-motor?) cızgı gayet guzel ama cok erken fren hızını ve momentumunu calmıs.
10. vırajda gayet gızel.
11. vırajada erken gırmıssın buda hızından calmıs,orasa tam senlık bır yer,dıff kılıdın ne senfonıler soyler...
12. vıraj ıcın cok erken gaz kesmıssın ve frene basmıssın.Buraya nıspeten daha normal gırmıssın ancak cok erken yavasladıgın ıcın,vıraja erken kafayı sokuyorsun.
13. vırajda pejo bozmus senı.Zaten cok yavasladıgın ıcınde fazla ıcte kalmıssın,buda 14. vıraj ıcın avantaj saglamıs gıbı gorunsede fazla yavas olmak surenı calmıs.
14. vıraj gayet temız ama yavas.
15. vıraja da bıraz dıstan gırıyorsun ancak pejo yuzunden oldugu acık.
Genel olarak hatan,erken fren-gec gaza oturman-sabıt gazı unutman ve fazla dıreksıyon hareketı.
Iyı oldugun cızgılerı cogunluga tası.Mesela 15. vıraj da pejo yuzunden gec gırıyorsun ya,ona bır tık daha erken gırdıgını dusun,tamamdır ;)
Buarada bu forumdan kımsenın surusunu detaylı yazmamamıstım,degerını bıl ve pıstlerden kopma ;)
Gaza geç oturmamın sebebi körfezdeki gbi çok zorlamak istemedim lastikleri fln pisti görmek için geldim ilk sefer çünkü bu daha.erken gazı bırakmamın sebebide viraja gelmeden,fren balatalarım daha yeni pisti çözmeden zaten süre yapma çabamda olmadığı için boşuna yeni balataları yakmak istemedim yani lastik fren ikilisini temkinli ve yormadan soğutarak kullandım biraz,baştada yazmıştım hatta.ilk deneyim olduğu için virajın apex noktalarını ve açılarını,ideal çizgisini haliyle pek bilmiyodum ama bu değerli yorumlarını her viraj için gözden geçirip videoyu defalarca izlicem evde eksiklerimi teyit edim sonraki pist gününe uygulamaya geçirim diye :) 2 seans pisti öğrenmem için az çok yeterli oldu zaten,mümkün oldukça bütün pist günlerine gelicem hiç kaçırmam :) 13,14 ve 15.virajlarda kasmadımda 3. Viteste kibarca döndüm birazda başka araç olmasının payı var tabi s/f e çıkarken bazı turlarda erken gaza oturdum ama hem esp yi kapatmadım hemde kilit devreye girdiği için tam düze çıkmadan hızlanmadı.kısacası sonraki etkinliklerde bunları göz önünde bulundurup limiti yükselticem çok daha iyi süreler gelicektir :) yorumların ve ilgin için çtekrar teşekkür ederim abi

997TT
04-06-2013, 21:51
Bende bu yuzden en son kı vıdeonun en son turunu ızledım kı,hem ogrenmıs oldugunu hemde hızlanmıs oldugunu dusunerek ızledım.
Ayrıca bır dahakıne balata ve lastıgını dusunme. Inan vırajlara duzgun gırdıgınde yanı kaymadıgına,anı fren degılde,yedırerek yaptıgında bunlar cok cok az asınıcaktır.
Elının altında kılıt var,keyfını sur ve kılıt tepkılerını ıyı hıssederek ıyı surelere uc.
Eger 2:25 yaparsan olay olur ve cok ıyı olur ;) Honda Cup larla 2:28 yuruyorduk...

yiğit
04-06-2013, 22:06
Bende bu yuzden en son kı vıdeonun en son turunu ızledım kı,hem ogrenmıs oldugunu hemde hızlanmıs oldugunu dusunerek ızledım.
Ayrıca bır dahakıne balata ve lastıgını dusunme. Inan vırajlara duzgun gırdıgınde yanı kaymadıgına,anı fren degılde,yedırerek yaptıgında bunlar cok cok az asınıcaktır.
Elının altında kılıt var,keyfını sur ve kılıt tepkılerını ıyı hıssederek ıyı surelere uc.
Eger 2:25 yaparsan olay olur ve cok ıyı olur ;) Honda Cup larla 2:28 yuruyorduk...
Doğru diyosun murat abi düzgün girer kaymayı en aza indirirsem aşınmayıda azaltırım elbet ama ilk seferim öğrenme amaçlı olduğu için zorlamak yerine pisti ve virajları tanımaya çalıştım bidahaki sefere hiç acımam zaten lastik biter bi sonrakinde :)kilit olduğu için zaten virajlarda boşa bırakmıyorum pek gaz veriyorum kaydığını hissettikçe ama düzgün çizgide sabit gaz girersem sanırım daha iyi olucak.2.25 dedin benim yerime hedefi koydun abi onun için uğraşıcam o zaman 2.28 in altına inerim inşallah :)

997TT
04-06-2013, 22:08
Latık-Fren ve coıl;Sure Senındır....

Low-Rider
04-06-2013, 22:15
Her araca-lastıge ve ıst yuzeyıne gore degısır.
Eger arac-lastık ve pıst yuzeyı ornegı verırsenız,soyleyım ;)


İstanbulpark 207 RC 205-45-17 Kumho ku39

:soru::soru:

TaGo
04-06-2013, 22:22
33 iyidir özgürüm senin araba için

Low-Rider
04-06-2013, 22:35
33 iyidir özgürüm senin araba için

30'a düşürmüştük zaten yarış sonunda 35'ti havalar, 33 fazla gelir dahada yükselir bu sefer

997TT
04-06-2013, 22:39
Bu lastıgı malesef bılmıyorum ancak Treadwear 120 nın altındaysa,pıst sıcaklıgı 25 ustu ıse 28 ıdealdır.Arkaları 32 yapabılırsın.
Eger tread wear 200 cıvarı ıse 30 uygundur yıne aynı pıst sıcaklıgında.

Ancak cok kaydırmıyor ıse ve yuusak lastık kullanıyorsanız 26-28 aralıgında olabılır.
Ayrıca Gercek nıtrojen bulurısenız 30 ıdealdır...

Low-Rider
04-06-2013, 22:41
Treadwear öğrenir ona göre hava basarım birdahakine, teşekkürler

BamBam
04-06-2013, 23:13
masallah trophy'ye hic zorlanmadan gidiyor, belli siz de fazla yuklenmeissiniz bahsettiginz sebeplerden oturu...tam pist arabasi, belli ediyor kendini ;)

Cem.B
04-06-2013, 23:40
bu arada 1m ile sureniz neredeyse ayni,hizlanmalarda yakindir tahmini, astra opc 2,35 fakat stok o arac guc eksigi var yoksa megan trophy ile benzer pist sureleri opcnin..

e46 csl kaç yaptı acaba ?

yiğit
04-06-2013, 23:54
bu arada 1m ile sureniz neredeyse ayni,hizlanmalarda yakindir tahmini, astra opc 2,35 fakat stok o arac guc eksigi var yoksa megan trophy ile benzer pist sureleri opcnin..

sürelerin olduğu bi liste varmı?

997TT
04-06-2013, 23:56
Bırdahakıne bırlıkte yaparız ;)

yiğit
05-06-2013, 00:00
bu arada 1m ile sureniz neredeyse ayni,hizlanmalarda yakindir tahmini, astra opc 2,35 fakat stok o arac guc eksigi var yoksa megan trophy ile benzer pist sureleri opcnin..

1m de zaten pistte başarılı araç,tahminen çok yakınızdır.ama opc benimki gibi zorlanmamış trophy nin yaptığı süreyi yapabilmesi için limitinde gitmesi gerek heleki stock ise mümkün değil zaten

yiğit
05-06-2013, 00:03
masallah trophy'ye hic zorlanmadan gidiyor, belli siz de fazla yuklenmeissiniz bahsettiginz sebeplerden oturu...tam pist arabasi, belli ediyor kendini ;)

Teşekkürler evet zorlamaya gerek duymadım ama bidahaki sefere affetmicem :)

Zero
05-06-2013, 00:05
Her araca-lastıge ve ıst yuzeyıne gore degısır.
Eger arac-lastık ve pıst yuzeyı ornegı verırsenız,soyleyım ;)



Murat bey hazır bu konuda yakalamışken sizi faydalanalım bilgilerinizden.Araç megane 2 rs orjinal ebat lastik 225/45/17 w ad08 advan neova treadwear 180.Aracın fabrika lastik basınç önerisi ön 32 arka 29.Sıcak bir pist gününde mesela ortalama 30 derece bir havada kaç psi hava ile çıkmamı önerirsiniz?Çünkü seans ortalarında bende kafadan tutunmamayı hissettim orj 33psi ile girdim hava 35derece civarıydı kimbilir kaç olmuştu havaları...

Yiğit özür dilerim konunu bozmak istemiyorum ama hazır lafı açılmışken sormak istedim sadece..

Levent Y.
05-06-2013, 00:18
Megane tam bu ortamın aracı, eline sağlık yiğit,baya keyifli olmuş. Golf ne durumda şuan motor yapıldı mı?

yiğit
05-06-2013, 00:21
Murat bey hazır bu konuda yakalamışken sizi faydalanalım bilgilerinizden.Araç megane 2 rs orjinal ebat lastik 225/45/17 w ad08 advan neova treadwear 180.Aracın fabrika lastik basınç önerisi ön 32 arka 29.Sıcak bir pist gününde mesela ortalama 30 derece bir havada kaç psi hava ile çıkmamı önerirsiniz?Çünkü seans ortalarında bende kafadan tutunmamayı hissettim orj 33psi ile girdim hava 35derece civarıydı kimbilir kaç olmuştu havaları...

Yiğit özür dilerim konunu bozmak istemiyorum ama hazır lafı açılmışken sormak istedim sadece..

Bence orjinal olarak fabrikanın kapı içinde verdiği değerler var biri normal yol şartları diğeride 3-4 psi fazladır uzun yol vede yüklü haldeki hava değerini gösterir,işte o fabrikanın verdiği uzun yol değerlerinde basmak iyidir az hava basmak lastiğin çok daha çabuk ısınmasına ve erken tutunma problemi yaşanmasına yol açacaktır hemde virajlarda lastiğin yanak kısımlarına binen yük yüzünden daha çok aşınmasına sebep olur diye düşünüyorum.

997TT
05-06-2013, 00:22
180 tam orta bır hamur,onlerı 28 arkaları 26-28 yapabılırsın. One cok fazla yuklenen bır arac. Hele hava 30 derece ıse,her 4 turda bır ıcerı gırıp havaları kontrol etmek gerek,33-34 lerı gecınce hemen ındırmek gerek cunku understeer baslıyor....
Yıgıt,aracın sasesındekı hava skalası,yol sartları ıcın,pıst ıcın degıl. Ayrıca yuksek hızlı suruslerde yuksek hava gerekır ama pıstte tam tersı malesef.
Zaten dusuk havanında sınırı var.

yiğit
05-06-2013, 00:23
Megane tam bu ortamın aracı, eline sağlık yiğit,baya keyifli olmuş. Golf ne durumda şuan motor yapıldı mı?

Aynen tam kendini belli ettiği yer uzun ve hızlı pist teşekkür ederim.golfünde motoru neredeyse bitti sayılır yürüyene geçmek üzereyiz.

yiğit
05-06-2013, 00:27
180 tam orta bır hamur,onlerı 28 arkaları 26-28 yapabılırsın. One cok fazla yuklenen bır arac. Hele hava 30 derece ıse,her 4 turda bır ıcerı gırıp havaları kontrol etmek gerek,33-34 lerı gecınce hemen ındırmek gerek cunku understeer baslıyor....
Yıgıt,aracın sasesındekı hava skalası,yol sartları ıcın,pıst ıcın degıl. Ayrıca yuksek hızlı suruslerde yuksek hava gerekır ama pıstte tam tersı malesef.
Zaten dusuk havanında sınırı var.

Havayı normaldekinden dahada düşük basınca bu seferde virajda zorlamaya gelmiyo ısınınca taban yerine yanaklara basıyo tutunmayı düşürüyo kafadan kaymaya sebep oluyo deneyip görmüştüm körfezde daha önce.bu sefer orjinal havaları bastım bi sıkıntı yaşamadım

Kadyr
05-06-2013, 00:30
aracının maşallahı var.

Zero
05-06-2013, 00:37
Şimdi Yiğit senin dediğinle Murat beyin dedikleri arasında ikilemde kaldım ama banada mantıken biraz daha düşük basmak mantıklı geldi sonuçta zaten ısınınca genleşecek ve ısınmasıda en fazla 1,5tur falan sürer hızlı ısıtırsak.Bu durumda orj değerlerden bi 3-4 psi az basmak doğrusu gibi çıkmadan.Bu durumda 32 veren önlere 28 gibi yine arkaları 29 vermesine rağmen daha az ısınacağı için 27 basmak lazım sanırım.

yiğit
05-06-2013, 00:41
Şimdi Yiğit senin dediğinle Murat beyin dedikleri arasında ikilemde kaldım ama banada mantıken biraz daha düşük basmak mantıklı geldi sonuçta zaten ısınınca genleşecek ve ısınmasıda en fazla 1,5tur falan sürer hızlı ısıtırsak.Bu durumda orj değerlerden bi 3-4 psi az basmak doğrusu gibi çıkmadan.Bu durumda 32 veren önlere 28 gibi yine arkaları 29 vermesine rağmen daha az ısınacağı için 27 basmak lazım sanırım.
Mantık olarak evet öyle ama bu seferde lastiği sürekli sıcak tutmak lazım yada 4-5 psi aşşağısı diilde 1-2 psi aşşağısı basılsa nasıl olur acaba en iyisi işi iyi bilen bi lastikçiye danışmak :)

997TT
05-06-2013, 00:43
Yıgıt,benım aracda cok cok hasas calısan Lastık ısı ve basınc sensoru var.
27 cıkıyorum,ılk tur 28,2. tur 30,3. tur 33,4. tur 35 oluyor kı,zaten yol tutus kafadan gıdıyor.Arkadan ıter olmasına ragmen mekanık yol tutus 458 de onde malesef.
Turbo da oyle.29 cıkıyorum,36 ya gelıyor... Umarım buornek yardımcı olur...Lastıkcının yarıs tecrubesı nekadar kı,yarıs takımlarına sormak gerek. Ben bunları 1994 den berı yarıstıgım Turkıye şampıyonalarında ogrendım ;)
Yanagı altına almazsın,zaten 32 ıle 28 arasında yanak farkı 1-2 mılım ancak fark olucaktır.
Korfezın asfaltı ve fızıkı durumu farklı. Orada lastık havaları sag sol olarak bıle farklı yapman gerek....

yiğit
05-06-2013, 00:45
bu arada 1m ile sureniz neredeyse ayni,hizlanmalarda yakindir tahmini, astra opc 2,35 fakat stok o arac guc eksigi var yoksa megan trophy ile benzer pist sureleri opcnin..

1m in süresi kaç?pistte 1m başarılıdır ama stock opc 2.35 yapmışsa zorlamadan yaptığım 2.32 ye yakın olması limitinde gidildiğini gösteriyor aksi halde trophy ile denk bir araç değil.

Kadyr
05-06-2013, 00:47
Nitrojen niye basmiyorsunuz:)

yiğit
05-06-2013, 00:50
Yıgıt,benım aracda cok cok hasas calısan Lastık ısı ve basınc sensoru var.
27 cıkıyorum,ılk tur 28,2. tur 30,3. tur 33,4. tur 35 oluyor kı,zaten yol tutus kafadan gıdıyor.Arkadan ıter olmasına ragmen mekanık yol tutus 458 de onde malesef.
Turbo da oyle.29 cıkıyorum,36 ya gelıyor... Umarım buornek yardımcı olur...Lastıkcının yarıs tecrubesı nekadar kı,yarıs takımlarına sormak gerek. Ben bunları 1994 den berı yarıstıgım Turkıye şampıyonalarında ogrendım ;)
Yanagı altına almazsın,zaten 32 ıle 28 arasında yanak farkı 1-2 mılım ancak fark olucaktır.
Korfezın asfaltı ve fızıkı durumu farklı. Orada lastık havaları sag sol olarak bıle farklı yapman gerek....

Aynen körfeze göre kıyaslama yaparak söyledim orda lastik havasının hassasiyeti daha önemliydi.ben turlardan sonra tekrar havayı ölçmedim tabi kaç psi artıyor tam bilemiyorum o yüzden.fabrikasyon değerle bi sıkıntı yaşamadım ama bidahaki sefere daha az basıp denicem bakalım

Zero
05-06-2013, 01:06
Mantık olarak evet öyle ama bu seferde lastiği sürekli sıcak tutmak lazım yada 4-5 psi aşşağısı diilde 1-2 psi aşşağısı basılsa nasıl olur acaba en iyisi işi iyi bilen bi lastikçiye danışmak :)


Ortasını bulalım 3psi ön 2psi arka indireceğim bu sefer.Birde seans içinde soğutma turu atsak tekrar eksi havaya inecekse yine en az 1 tur tekrar ısıtmak gerekecek lastiği değil mi?Ordada soğutma yapıp tekrar süre kasarken 1tur performansı düşük kalacak yine dikkat etmek gerekli.

M3CSL
05-06-2013, 01:13
Ben kendi aracimda 215 45 17 280 treadwear, normal yolda 28 basiyorum normAL suruste biraz isininca 29 30larda ideal tutunma olusuyor ustunde ve altinda cok denedim kafadan kayiyor arac,
pistede 28le ciktim azcik daha indirmek gerekiyormus.

997TT
05-06-2013, 01:34
Yigit,zaten son turlarinda lastik sesin birseyler yanlis diyor sana ;)
Bir dahakine ponder taktir kesin ki sureler resmilessin...

M3CSL
05-06-2013, 01:38
bu arada 1m ile sureniz neredeyse ayni,hizlanmalarda yakindir tahmini, astra opc 2,35 fakat stok o arac guc eksigi var yoksa megan trophy ile benzer pist sureleri opcnin..

yiğit
05-06-2013, 13:35
Postların yerleri karışmış bşeyler olmuş forumdamı sıkıntı konudamı anlamadım !

Schumi
05-06-2013, 23:52
Forumun saati yanlıştı. Sonra düzeltildi. E tabi mesajların sıralaması saate göre olduğundan 1 saat geri alınınca forum saati mesaj sıralaması karıştı. :)