Orijinalini görmek için tıklayınız : Uzmanlık Sorusu
Araç Skoda Superb 1.4TSI.
Sorun: Hızlanırken, özellikle de 2. Ve 3. Viteste gaza yüklendiğimde araçta anlık kesilmeler oluyor, yani araç kesik kesik hızlanıyor.
Bunun nedeni ve çözümü ne olabilir?
Şimdiden teşekkürler.
Turbonun uzerındekı dump valve denılen basıncı ayarlayan zımbırtı bozulmus olabılır
tsi motorlarda sık bozulan bır parca
garantısı varmıdır aracın ?
sarsıntılı da çalışıyorsa bobinlerden yapıyor olabilir..
Aracın uzatılmış 2 yıl garantisi devam ediyor.
Rölantide ya da sabit hızda giderken ya da hızlanırken silkeleme ya da sarsıntılı çalışma gibi bir durum yok.
Sadece hızlanırken aracın gücü anlık kesiliyor gibi oluyor sonra yine gayet iyi hızlanıyor araç.
Bu anlık kesilmeyi belli bir viteste ki genelde 2 ve 3te hızlanırken bazen sadece 1 kez bazen birkaç defa yapıyor.
Aracın uzatılmış 2 yıl garantisi devam ediyor.
Rölantide ya da sabit hızda giderken ya da hızlanırken silkeleme ya da sarsıntılı çalışma gibi bir durum yok.
Sadece hızlanırken aracın gücü anlık kesiliyor gibi oluyor sonra yine gayet iyi hızlanıyor araç.
Bu anlık kesilmeyi belli bir viteste ki genelde 2 ve 3te hızlanırken bazen sadece 1 kez bazen birkaç defa yapıyor.
Bujilerin kaç km de ?
ErayCerit
04-06-2013, 21:45
ateşleme elemanları ve dump valve kontrol edilsin ilk başta. Muhtemelen ikisinden biridir.
Bujilerin kaç km de ?
Bu ara periyodik bakım yaptıracağım ve bujiler de değişecek
Geçen haftasonu periyodik bakımı yaptırdım, o arada araçta meydana gelen başka bir arızadan dolayı turbonun değişmesine karar verilmişti. Bugün servisteyim ve turbo değişiyor.
sorunun çözüldüğüne sevindim, ama bu VW grubu araçların sürekli arıza çıkarması ne zaman düzelecek acaba :S
sorunun çözüldüğüne sevindim, ama bu VW grubu araçların sürekli arıza çıkarması ne zaman düzelecek acaba :S
Opel gibi Vw'de sürekli arıza vermeye başladı..
Araç kaç binde ki turbo değiştiriyo ?
Aslında dedigim gibi sorun tamamen turbo kaynaklı mıydı ve turbo değişince sorun tamamen çözülecek mi emin değilim..
Araç 55.000 km. idi. Aracı itinayla kullanırım, kontak açtıktan sonra ve kontağı kaoatmadan mutlaka beklerim bir süre, soğuk motor dip gaz yapmam v.s. Bu olay sonucu tüm bu itinama rağmen böyle olunca araba ve arıza işinin biraz da şans işi olduğunu bir kez daha anladım.
Bu aracın uzatılmış garantisi vardı ve normal garanti bitmesine rağmen ücretsiz değişiyor. VW sahiplerine uzatılmış garanti yaptırmalarını da tavsiye ederim bu vesileyle.
bende turbo sağlığı için aracı calıstırınca devır normale dusene kadar bekler oyle hareket ederım kapatırkende en az 30sn beklerım sogukken basmam.bu tarz problemler dıkkat eden kullanıcıların başına gelınce cıdden moralım bozuluyo.bende garantıyı uzatacagım ıns.en son ne zamana kadar vaktımız var arac 6000 km de ve 8aylık?
bende turbo sağlığı için aracı calıstırınca devır normale dusene kadar bekler oyle hareket ederım kapatırkende en az 30sn beklerım sogukken basmam.bu tarz problemler dıkkat eden kullanıcıların başına gelınce cıdden moralım bozuluyo.bende garantıyı uzatacagım ıns.en son ne zamana kadar vaktımız var arac 6000 km de ve 8aylık?
Aldıktan sonra 18 ay içinde uzatabilirsiniz hocam.
1.4 tsi larda genelde bobin sorunu olmaktadir :)
1.4 tsi larda genelde bobin sorunu olmaktadir :)
Sorun ilk ortaya çıktığında servise gittim, ancak bobin arızası ile ilgili bir arıza kaydı yoktu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.