Orijinalini görmek için tıklayınız : Blowoff yağ atma sorunu
Arkadaşlar aracımda Garrett GT28R turbo var ve ne yazık ki son zamanlarda blowoff tan kaputa yağ atmaya başladı. Sebebi ne olabilir ?
Aklıma ilk gelen turbonun ömrünü tamamlamış olması. Umarım yanılıyorumdur :D
Skyhawk34
06-06-2013, 19:19
aynı sorun arkadaşımın meggy 3 coupesindede vardı kaynak yerinde problem çıktı kapatılınca sorun kesmişti
tam olarak nereden atıyor hocam ?
aynı sorun arkadaşımın meggy 3 coupesindede vardı kaynak yerinde problem çıktı kapatılınca sorun kesmişti
tam olarak nereden atıyor hocam ?
Blow off tan hava bırakınca havayla beraber yağda atıyor. kaputun altı ve blow off un kenarları yağlı...
emrah-ışık
06-06-2013, 21:43
turbon sellektör yapıyor abim
Skyhawk34
06-06-2013, 21:44
kenarlardan patlamış olabilir argon kaynak halledecektir eğer öyleyse
bence turbo yağ veriyor ufaktan
boosted_pug
06-06-2013, 23:32
Turbo ömrünü tamamlamış yağ vermeye başlamış olabilir yeni taktıysanız Büyük redüktör takmıs fazla yağ gönderiyo olabilirsiniz
motor yağ buharı sistemini kontrol ettikten sonra turboya bakarsanız daha iyi olur.
motor yağ buharı sistemini kontrol ettikten sonra turboya bakarsanız daha iyi olur.
+1
turbodur büyük ihtimal ancak
motor yağ buharı sistemi ve oil catch dönüşü hava filtresine girişe bakmalısınız
eğer pistonlar zarar gördüyse kompresyon sonucu karterde oluşan basınç yağı yukarı verir ve yağ oradan emme üzerinden tekrar motora döner
bu sırada tüm emme borularının içi yağ kaplanır, blow off dan dışarı yağ atılır.
yani %100 turbo diyemeyiz şu ortamda.
önce bir kompresyon testi yapın motora bence
mr.korhan
07-06-2013, 08:16
herkes söylemiş zaten, önce karter havalandırma, ardından turbo.
Arkadaşlar cevaplar için hepinize çok teşekkürler. sanırım son sözü tamirci söyleyecek... :)
Umarım turbo harici bir sıkıntı vardır.. ***** turbo fiyatı el yakıyor...
+1
turbodur büyük ihtimal ancak
motor yağ buharı sistemi ve oil catch dönüşü hava filtresine girişe bakmalısınız
eğer pistonlar zarar gördüyse kompresyon sonucu karterde oluşan basınç yağı yukarı verir ve yağ oradan emme üzerinden tekrar motora döner
bu sırada tüm emme borularının içi yağ kaplanır, blow off dan dışarı yağ atılır.
yani %100 turbo diyemeyiz şu ortamda.
önce bir kompresyon testi yapın motora bence
Tam anlamadığım kısım, intercoolerın emme kısmı nasıl okalar yağ dolacak,
Yani sistemde basınç varsa, turbo basıncı ile boruya çıkacak , okadar yağ intercoolerin içinden diğer tarafa geçip birde yukarı çıkabilir mi?
Aracı tam bilmiyorum ama stock arabalarda havalandırma direk emme tarafında değildir yada arada parça vardır,
Son olarak bov tam olarak nerede?
Bir kaç foto çektim.. geçen hafta kaputu ve blow off u silmiştim bir haftada fotolardaki gibi oldu yine..
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/06/08/ghULM.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/06/08/p9KM.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/06/08/RTICt.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/06/08/oG5eK.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/06/08/MK7kd.jpg
merhaba sorunu çözebildinizmi acaba?
merhaba sorunu çözebildinizmi acaba?
Hayır ne yazık ki o olayla daha ilgilenemeden küçük bir kaza geçirdim, öncelikle o işi halletmem lazım.
ne kazası ya gecmiş olsun.
blow offdan yag atması demek, emme tarafı yag dolu demek. yani "umarım turbodan degildir" deme bence turbodan degilse motor iner, polonyada da sana segman piston 8-10 bin zloti'ye patlar.
aracı ben sürdüm unutmadıysan. motora da baktım.
motorda kompresyon kaçağı yok. üfleme yok. çekişinde de sorun yok.
senin turbo'nun orta bölümü yağ kaçırıyor. motor hava basarken yağ kaçırdığı için yag da basıyor. zaten çalışırken de bu yağı yakıyor. bastıgı yağı, ayagını gazdan cekince, bastıgı yaglı havayo blow off'tan geri atıyor.
turbo açılıp bakılır belki keçelerden contalardan filan hallolabilir.
agustosta gelecem o zamana kadar yapılmazsa lokma takımı getireyim :)
Arkadaşlar cevaplar için hepinize çok teşekkürler. sanırım son sözü tamirci söyleyecek... :)
Umarım turbo harici bir sıkıntı vardır.. ***** turbo fiyatı el yakıyor...
ne kazası ya gecmiş olsun.
Dallamanın biri geldi yan taraftan çarptı, büyük bi şey değil ama yinede 2000 zl masrafı var kaporta boya vs.
Puntonunda şarj - marş komple iptal. iki aydır yatıyodu zaten, şimdi bide onun masrafı var.. bizim turbo bi süre daha yağ atmaya devam edecek galiba. :D
:)))
puntonun şarj ve marş dinamosunu alıp takalım bence
Turbo geri dönüşünede bakın tıkanmışsa oda yapar aslında en basiti kompresör yada turbonun hortumunu çıkartıp ağzına bir peçete ufaktan gaz peçetede yağ varsa turbo dandır
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.