Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 4x108i 5x112 veya 5x120 yapma



fexzi
10-06-2013, 13:22
İstediğim jant modelleri genel oalrak 5 bijonlu jantlarda mevut,aracım peugeot 307 4x108 bijon aralığına sahip..

4x108 i nasıl 5x112 veya 5x120 yaparız herhangi bir aparat mevcut mu yoksa jant merkezi mi değişmesi lazım ?

Yardımlarınıza göre farklı bir işlem içerisine gireceğim,teşekkürler.

levent
10-06-2013, 13:46
G23 - G23 custom adapters 4x108 to 5x112 - Custom Machining (http://www.g23engineering.com/g23-custom-adapters-4x108-to-5x112-281.html)

fexzi
10-06-2013, 14:39
Bunu Türkiye'de yapan üyemiz var mı acaba ? CNC tornadan vs ?

DENON
10-06-2013, 14:56
onu türkiyede yapan üyemiz var ama 5x120 yada 5x112 jant taktıgında 5 bijondan bir tanesini uzun bijon kullanman gerekecek

fexzi
10-06-2013, 15:09
4x108 den 5x112 ye çevireyim bijon feda olsun :) bulundugum ilden dolayı size danışmak en mantıklısı olacak benim için.

Diesel
10-06-2013, 16:06
yapan varsa bende düşünebilirim.

fexzi
10-06-2013, 20:49
Evet yardım desteği :)

levent
10-06-2013, 21:18
Denon yapıyordu bildiğim kadarıyla, gerçi benim pm ime cevap yazmamıştı ilk zamanlarda attığımda ama :)

DENON
10-06-2013, 21:27
Denon yapıyordu bildiğim kadarıyla, gerçi benim pm ime cevap yazmamıştı ilk zamanlarda attığımda ama :)
kiiim cevap yazmadı ben mı ? mutlaka atlamış olmalıyım herkesin mesajına cevap veririm kardeşim, bilmeden hata ettiysek affola ;)

Diesel
11-06-2013, 13:25
DENON bilgi alabilir miyiz bu konu hakkında?

DENON
11-06-2013, 13:28
ne gibi bir bilgi istiyorsunuz ?

XSi
11-06-2013, 14:31
DENON bilgi alabilir miyiz bu konu hakkında?

normalde 5 x 100 -> 5 x 120 gibi bir dönüşüm yapmak isteseydin, spacer üzerinde 10 delik olacaktı, 5 i spacerı poryaya bağlamak için (civata ile), 5 tanede spacer a jantı bağlamak için (bijonlar ile)

fakat 4 delik--> 5 delik çevrimi yapmaya kalkınca, delikleri orantılı güzel şekilde dağıtamıyorsun, mutlaka 2 delik birbirine çok yaklaşıyor

bu yüzden senin uygulamada 8 tane delik olacak, 3 tanesi porya üzerindeki deliklere karşılık olacak ve spacer ı poryaya bağlayacak delikler. Bunlarda altıgen başlı civata veya alyan başlı civata olacak.

diğer 5 delik ise spacera jantı bağlamak için, fakat bu 5 delikten birinde genişçe uzun bijon kullanarak poryadaki 4 üncü deliğe bağlantı yapılmak zorunda (sebebi yukarda anlattım), diğer 4 bijon normal bijon gibi olacak ve spacer ın üstündeki içinde diş açılmış deliklere bağlanacak

işi bilen için , malzeme bilgisi olan için zor bir işlem değil, ama ben senin yerinde osla sanayideki herhangi bir universal tornası , matkabı olana bunu yaptırmazdım.

DENON arkadaşımız hem CNC dik işleme merkezi imkanı var, hem malzeme bilgisi var, hemde otomotiv bilgisi var, aranılan tüm özellikler onda başka yere sapma adres belli.