PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Supercharger - bypass - boost gauge soruları ??



ReSuL
12-06-2013, 09:05
Merhaba arkadaşlar.. uzun bir süredir aracıma tamamen kendi imkanlarımla SC takmaya çalışıyorum ve çalışmalarım son aşamaya geldi hemen herşey bitti sayılır.. önemli iki sorum var:

1) süpercharger da bypass valve (bilindiği gibi emişle çalışıyor) 'in çalışması için gerekli T nereden alınır?? emişle çalıştığı için muhtemelen SC hava girişinden alınacak ancak benim aklıma yatmayan emişle bypass ın kelebeği açılıyor bu da SC giriş ve çıkışı arasında yer alan bypassın açıldığında basınç kaybına yol açmaz mı?? yani çalışma sistemi emişle olduğu için Sc öncesinden almak doğru mudur yoksa ben kuruntu mu yapıyorum??

2) ilk defa montajı yapıp basınçlı havayı motora vermeden önce kaç bar bastığını görmek için bir boost saati aldık ve montajını yaptık ancak ordada şöyle bi sıkıntı var: biz nerdeki boost u ölçeçez?? mantık yine SC dan sonra diyor pek tabi boost orda oluşacağı için ancak burda soru şu: emme manifoldundan mı alalım yoksa emmeye girmeden mi?? zira emme de bir de vacum olayı var??

Not: şu an montaj yapıldı ancak henüz boos motora verilmedi ufak tefek son bir kaç iş kaldığı için. araç 3,18is SC: eaton m90

yardımlarınız için teşekkür ederim..

ReSuL
12-06-2013, 09:49
bu arada elimdeki bypass valfi emiş geldiği zaman kelebeği açıyor yoksa kelebek kapalı.. yani Sc önünden alınıp bypass aktif olması için SC tahmini 1500-2000 devirlere gelmesi gerekir bu devirlerde bypass açılır yani kelebek "açılır" ve basınç olması gerektiği anda basıncı düşürecek bi durum ortaya çıkar.. benim kafama yatmayan durum bu... :D

Gunes G.
12-06-2013, 10:21
Basinc saatini emme manifoldundaki basinci gormek icin kullanacaksin. Vakum olmasi onemli degil, basincin emme manifoldunda ne ise odur.

ReSuL
12-06-2013, 10:25
Basinc saatini emme manifoldundaki basinci gormek icin kullanacaksin. Vakum olmasi onemli degil, basincin emme manifoldunda ne ise odur.

cevap için teşekkür ederim.. basınç saati tamam.. orda çok fazla bi alternatif yok zaten SC dan sonra..

Asıl Soru BYPASS??

Gunes G.
12-06-2013, 10:28
bypass konusunu bilemedim hic charger'li aracim olmadi, godless commie bilir ona bi pm at istersen.

ReSuL
12-06-2013, 10:29
bypass konusunu bilemedim hic charger'li aracim olmadi, godless commie bilir ona bi pm at istersen.

sanırım çok yoğun daha önce bi mesaj atmıştım ama dönmedi..

gokhan035
12-06-2013, 10:36
Bypass valfinden T almayın onu direk bağlayın, bağlama noktası da gaz kelebeğinden hemen sonra olması gerekiyor.

Basınç saatini direk emme manifoldundan alıcaksın, SC den sonra yani, havanın üst kapaktan içeri gireceği yerde ki emme haznesinden.

Emme de ki vakum olayı sen dip gaz yaptığında tamamen bitiyor zaten, o sırada bypass valfi hükmettiği ufak gaz kelebeğini çekmeyi bırakıp arada ki valfi kapatıyor, böylece basınç tahliye olmadan komple motora basılmaya başlıyor.


bu arada elimdeki bypass valfi emiş geldiği zaman kelebeği açıyor yoksa kelebek kapalı.. yani Sc önünden alınıp bypass aktif olması için SC tahmini 1500-2000 devirlere gelmesi gerekir bu devirlerde bypass açılır yani kelebek "açılır" ve basınç olması gerektiği anda basıncı düşürecek bi durum ortaya çıkar.. benim kafama yatmayan durum bu... :D

Zaten aynen anlattığın gibi olacak, yani kapak sürekli kapalı kalmıycak, örneğin sen 90km sabit hızla gaza abanmadan gaz pedalına çok az bir basarak yol alırken charger zaten basınç basmıycak motora çünkü aynen dediğin gibi bypass valfi gaza az dokunduğun için vakum sebebiyle açık olucak ve o sırada araba atmoserik halde gidecek, ne zaman ki gaza birden yüklendin anında vakum kaybolup bypass valfi kapandığı için bütün basınç motora verilmeye başlanıcak. Bu çok anlık ve hızlı bir süreç tabi.

Gazlarken 6-7 binde devir döndüğünü düşün o sırada 0.6 bar basınç var mesela sen ayağını gazdan çektiğin an bypass valfi açılır ve manifoldda ki basınç tahliye edilir böylece manfoldu patlatmaz biyere zarar vermezsin.

Bu arada boost saatin vakumu da gösteren tipten mi? öyle olması çok daha iyi olur.

ReSuL
12-06-2013, 10:52
[QUOTE=gokhan035;6878237]
Zaten aynen anlattığın gibi olacak, yani kapak sürekli kapalı kalmıycak, örneğin sen 90km sabit hızla gaza abanmadan gaz pedalına çok az bir basarak yol alırken charger zaten basınç basmıycak motora çünkü aynen dediğin gibi bypass valfi gaza az dokunduğun için vakum sebebiyle açık olucak ve o sırada araba atmoserik halde gidecek, ne zaman ki gaza birden yüklendin anında vakum kaybolup bypass valfi kapandığı için bütün basınç motora verilmeye başlanıcak. Bu çok anlık ve hızlı bir süreç tabi.


QUOTE]

şimdi bi yerde bi aksilik var çünkü benim elimdeki bypassın kelebeği devamlı kapalı yani emiş yok by pass kapalı.. emişi SC ın hemen giriş kısmından alırsak alt devirlerde emiş az olacağı için bypass halen kapalı olacak ancak ne zaman güce ihtiyaç oldu gaza yüklenince emiş artacağıı için by pass (ve kelebeği) açılacak ve boost olması gerekirken açık olan bypass kelebeğinden Sc ın bastığı hava ın fazlsı bi nevi SC ın giriş tarafına bypass açık olduğu için geri gelecek...

anladığım kadarıyla eğer bypass SC girişinden değilde emme manifoldundan alınırsa ancak yukarıda yazmış olduğunuz ve benim siyah atını çizerek belirttiğim durum ortaya çıkar...

lütfen yanlış anladığım yer varsa düzeltin..

bu arada boost saatinde emiş de var ben şu an onu emme manifolduna bağladım normalde emiş tarafında 0,5 lerde tam gaz filan yapınca 0 a geliyor..

gokhan035
12-06-2013, 13:35
şimdi bi yerde bi aksilik var çünkü benim elimdeki bypassın kelebeği devamlı kapalı yani emiş yok by pass kapalı.. emişi SC ın hemen giriş kısmından alırsak alt devirlerde emiş az olacağı için bypass halen kapalı olacak ancak ne zaman güce ihtiyaç oldu gaza yüklenince emiş artacağıı için by pass (ve kelebeği) açılacak ve boost olması gerekirken açık olan bypass kelebeğinden Sc ın bastığı hava ın fazlsı bi nevi SC ın giriş tarafına bypass açık olduğu için geri gelecek...

anladığım kadarıyla eğer bypass SC girişinden değilde emme manifoldundan alınırsa ancak yukarıda yazmış olduğunuz ve benim siyah atını çizerek belirttiğim durum ortaya çıkar...

lütfen yanlış anladığım yer varsa düzeltin..

bu arada boost saatinde emiş de var ben şu an onu emme manifolduna bağladım normalde emiş tarafında 0,5 lerde tam gaz filan yapınca 0 a geliyor..


Öyle olması lazım zaten emiş yoksa kapalı olması gerekiyor, devamlı kapalı derken; araba çalışmıyor ise kapalı olması lazım zaten, yok araba çalışırken rolanti de hala kapalı ise o zaman problem var demek ama ben öyle olduğunu sanmıyorum.

Resul kardeşim sen bypass valve ini gaz kelebeğinden hemen sonraya bi direk bağla :) Senin düşündüğün gibi alt devirde emiş az olmuyo, araba çalıştığı an, isterse rolanti 600 devirdeyken bile olsa bypass valve i direk açılıyor. Güce ihtiyaç olup gaza yüklenince içeri doğru hava emişi artıcak ok ama by pass valve inin kelebeği açılmıycak, tam tersi gaza yüklenince vakum 0 a doğru gittikçe vakum kaybolucak ve bypass valve i kelebeğini kapatacak. Böylece dediğin gibi basınç kaçağı olmıycak ve basınç olduğu gibi mototra girmeye başlıycak.

Boost saatide aynen olması gerektiği gibi.

ReSuL
12-06-2013, 13:43
evet bu ikinci açıklama taşları yerine oturtuyo yavaş yavaş...

araba rolantıda çalışırken de 0,5 kadar bi emiş var boost saatine göre şu anda.. CS ile alakasız çünkü araç şu an atmosferik..

ben SC bağlayınca da emiş olacağı için bypass kelebeği açık olacak aslında. buraya kadar da tamam..

gaza bastığımda da durum ne olacak orasını kestiremiyorum bağlayınca görecez inşallah.. (şimdi bi kez daha okudum da gaza yüklenince vakum sıfıra doğru gideceği için kelebek otomatikmen kapanmaya başlayacak ve kapanacak... çok doğru :D )

ama ufkumu genişlettin teşekkür ederim..