Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo basıncı geç geliyor?
arkadaşlar bu durum zaman zaman oluyor.aracımın max.tork devri olan 1900rpm de değil de 2600-2700 lerde geliyor bazen basınç.turboyu yeni revize ettirdim.ama revizyondan önce de böyleydi.çoğu zaman atmosferik kullanıyormuş hissi yaratıyor ve çok sinir bozucu.hava akışmetrem yeni.bağlantılarda da sıkıntı yok kontrol ettiğini söyledi usta.vag com da da bir arıza görünmüyor ama bir randımansızlığın olduğu belli.çoğu usta da anlamıyor.biniyorlar arabaya tam gaz köklüyorlar abi bu arabada bişe yok diyorlar ama öyle değil.yani araç turbo peak yapmada sıkıntı yaratıyor zaman zaman.mazottan falan da değil.hepsini test ettim sonuç aynı.artık benim aklıma şu ihtimller geliyor;
1.baskı balatam eski 172000 deyim daha orijinal baskı balatası.
2.turbonun by pass'ı
3.map sensörü(manifolt basınç sensörü)
4.n75 valfi(ama çıtır çıtır ses geliyor çalışıyor gibi.)
yorumlarınız nelerdir????
Vag.com la yol testi yaptinizmi?
İstenen basinc olusan basinc degerlerine bakip sorun gercekten varmi anlasilabilir
aracım 90hp.210nm tork.hareket halinde 1800 küsürlere çıkıyor turbo basıncı.iyi dediler.ama dediğim gibi zaman zaman araba fişek gibi oluyor anlamış değilim.
vagcomla arkadaşın da dediği gibi yolda log alınıp istenen ile basılan basınca bi bakın derim hangi devirde devreye girdğini tam anlarsnız böylece n75 te kaçak olup olmadıgınıda görürsünüz
önce ki aracım fiesta da aynı bahsettiğiniz sorun vardı, sanki turbo lag yapıyor gibi geliyordu. km yüksek olması nedeniyle carbon clean yaptırdık arabanın kaderi değişti, sizinde km baya olmuş bence carbon clean olayını bir araştırın şahsen fark edilir derecede etkisini görmüştüm.
By CrAzY
13-06-2013, 20:36
Aynı durum Mjet motorla başıma geldi binen usta bişey yok dedi aktif kullandığım için ben farkı anlıyordum.
Hava akış metresinin fişini çek diyeceğim yeni demişsin.Mazottan kaynaklı olabilir , Baskı balata da olabilir.
Ben kendi sıkıntımı Hava akış metre ile çözdüm birde benim aracın bu duruma düşmesi bakımlarını aksatmış babam o yüzden turbonun gırtlagına cökmüşüz şimdi daha az yakıyo ve daha seri aktif
tdipower
13-06-2013, 21:24
o araç alt devirde olsa gazı köklediğiniz an peak atmalı 1800 lerde bile üflemeli bence sorun revize edilen turboların vnt mekanizmalarında veya actuator ayarlarında. n75 kolay kolay bozulmaz bozulursa da zaten ya hiç basmaz yada çok fazla basar turbo.
arkadaşlar cevaplar için teşekkürler...sunduğunuz seçenekler arasından carbon clean kafamı yattı.yaptırabilirim.turbom vnt değil bu arada düz.
tdipower
13-06-2013, 21:57
nasıl vnt değil kaç model sizin aracınız?
yakıtın turbo basıncının erken yada geç gelmesine ne kadar etkisi var? shell gtl ile opet eco force gibi farklı iki yakıt arasında hissedilir şekilde lag farkı olurmu?
turbo dan sonra intercoolera ve intercoolerdan motora giren boruların çaplarının basınça ne gibi etkisi olur?
nasıl vnt değil kaç model sizin aracınız?
90 hp ler VNT değil hocam, 110 ve 130 luk 1.9 lar vnt oluyor.
tdipower
13-06-2013, 22:40
90 hp ler VNT değil hocam, 110 ve 130 luk 1.9 lar vnt oluyor.
eğer yeni model ise vnt15 turbo olan modeller var o yüzden sordum :)
yakıtın turbo basıncının erken yada geç gelmesine ne kadar etkisi var? shell gtl ile opet eco force gibi farklı iki yakıt arasında hissedilir şekilde lag farkı olurmu?
turbo dan sonra intercoolera ve intercoolerdan motora giren boruların çaplarının basınça ne gibi etkisi olur?
Yakıtı bilmem ama genişletilen çaplar intercooler için litre başına 0.xx gibi düşükte olsa bir basınç kaybına neden oluyordu.Bununla beraber boruların çapının genişlemesiylede lagın artacağı söylenir.
eğer yeni model ise vnt15 turbo olan modeller var o yüzden sordum :)
benim de bildiğim vnt15 ler 110 luklardaki, vnt17 de 130 luklardaki turbolar.. ama dediğin gibi de olabilir iddialı olamıycam bu konuda :)
2000 model 90 lık agr motor ve düz turbo KKK marka.
carbon clean yaptırırsam başıma daha büyük işler açılmasından korkuyorum açıkçası.***** yüksek km li araçlarda yağ yakma kompressör kaçağı gibi sorunlara neden olduğunu biliyoruz.kaldı ki aracım rölantide neredeyse benzinli kadar sessiz ve stabil çalışıyor.supapları kurum yapmış ,enjektörleri tıkalı motor bu kadar düzgün çalışmaz diye düşünüyorum.varolan kurumlar zamanla da atılabilir.
Cc yaptirmiyorsan at bi wurth katki sonra araci o depoda devirli kullan belki fark eder
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.