PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Konİ amortİsÖr mÜ coİlover sİstemİ mİ



kurtlukaya
15-06-2013, 01:07
Merhaba forumdaşlarım , aklıma bişey takıldı arabanın yere yakınlığını pek önemsemiyorum , benim aklıma takılan bir koni amortisör sistemi + yay mı ( kaç cm daha verimli oluyorsa ) yoksa kaliteli bir coilover sistemimi yol tutuşta daha etkili olur . profesyonel bir sistem nasıl olmalı , gösteriş önemli değil verimlilik önemli olsa ...?

muratbalci
15-06-2013, 01:42
Peki para önemli mi ?
Değilse tabi ki de kaliteli bir coilover sistemi.

kurtlukaya
15-06-2013, 02:13
para önemli değil , ben sadece verim olarak soruyorum , coil lerin ayarları zamanla bozulur mu peki

blackk35alp
15-06-2013, 08:05
hiçbir sey olmaz.kalıtelı coıle okeyı alır herzaman

Mr.K
15-06-2013, 08:35
valla ben koni + yay secenegini secerdim,alirdim piste cikarken en sertten biraz geriye,ohh mis : )

tabi yay kombinasyonuda onemli :)

h&r serttir mesela
eibach yumusaktir

sertlestirilmis olan ayarli koniyle hangisi iyi calisir bilemem..

+ olarak bazi coil firmalarinda koni amortisor kullaniyolar zaten.

CTG
15-06-2013, 08:45
coilover yayı-amortisörü birbirine uyumlu o yüzden daha iyi. ayrıca full ayarlı bişeyse yükseklik-dampening vs. mükemmeli yakalayabilirsiniz

ama senin benim gibi çıksa çıksa senede 1-2 o da parası varsa/etkinlik olursa piste çıkacak adama o kadar ayar gereksiz. Önü yarım santim indireyim arka sol bi tık yumuşatayım da kafadan kayarken sola çeksin falan diye kafayı kırmadıysan koni+eibach yeter de artar, piste çıkıyosak bi de kalın viraj demiri alırız tamamdır

Cup-kit sistemler de var mesela coilover değil ayarsız, ama yay-amortisör şeklinde kit aynı marka. H&R falan var Vogtland junior kit vardı bi ara piyasada. Koni STRT var amortisör+yay. Bunlar da iyi seçenek olabilir ama sarı koninin ayarlanabilir olması güzel detay

jnrjames
16-06-2013, 19:06
Süspansiyon ayarı spesifik durumlar hariç herzaman kişiye özel olmalıdır..

Orjinal araç süspansiyonları adı üstünde testlerle vs. lerle oturtulmuş konfor&yol tutuş eğrisini optimum yakalamaya çalışan eğrilerdir.

Türkiye de en çok üzüldüğüm konulardan biri aracına 2000 TL lik amotrisor/yay/coil/ vs.. gibi sistemleri takıp hangi ayarın ne işe yaradığının bilinmemesidir ?!?

Sözlerim rica ederimki polemik yaratmasın ancak çoğu kişinin aracının süspansiyonunu değiştirdikten sonra OS(oversteer/arkadan kayma) ya da US(understeer/önden kayma) etkisinde olduğunu bilmiyor, denemiyor,sormuyor olması.. Kaza ihtimali olan ani refleks li direksiyon gaz hareketlerinde anlayacaklar ne yazıkki..

Umarım herkes süspansiyon sistemine gerekli özeni gösterir. Sözlerim tamamen sizin hayatınızı düşündüğüm içindir. Yanlış anlamayın lütfen..

Soruya cevabım ise ayarlanmış güzel bir amortisör. esas shock absorbe eden adı üstünde amortisordur. yay sertliğiniz aracınızının esneme miktarını daha çok etkiler.

Hoş viraj denge çubuklarını sertleştirende çok nadirdir. anti roll bar ları değiştirmek büyük etki sağlar bildiğim.

coolvtec
16-06-2013, 19:09
koni+eibach tan coil'e geçenlerdenim. hani yabancılar day and night diyorlar ya farkı belirtmek için, o derece. keşke daha önce geçseymişim.

AlperMusa
17-06-2013, 13:26
Bence sertlik ayarlı oldukça her iki seçenekte olabilir.
Coi ise zırt pırt oynarım derseniz tamam ama senede 1 kere ya indirirm ya kaldırırım derseniz bence gerekmez.
TAbii kullanım amacınız cadde ise bu dediklerim.
Arada sırada piste de çıkarım derseniz işler değişir.
Sadece süspansiyon işi yetmez.

ToNy
17-06-2013, 13:28
Bende Koni+eibachtan, h&r coile geçmek üzereyim, tecrübelerimi yazarım... :)

kurtlukaya
18-06-2013, 01:03
benim aradığım bir aracın yol tutuşunu en mükemmel duruma getirmek için yapılması gerekenler , herkese teşekkür ederim verdiği bilgiler için , süspansiyon sisteminin yanında neler yapılabilir