Orijinalini görmek için tıklayınız : Escort Klima Açık Rölanti Sorunu
Merhabalar;
Aracı geçen sene aldığımda bu sorun vardı.
Boğaz kelebeğini temizlettim ve sorun düzelmişti.
Yalnız yinede %100 değil ara sıra yapıyordu.
Şuan ise sürekli dalgalanma var bazende devir 500'ün altına düşüyor ve araç stop ediyor.
43 snlik bir video çektim. Videoda stop etme yok ama dalgalanma çok net fark ediliyor.
Ve motora acayip yük biniyor bir anda.
İlk saniyelerde klimayı açıyorum dalgalanma başlıyor, kapatınca devir yükseliyor.
30.snde tekrar açıyorum ve 500e kadar devir iniyor, dalgalanma devam ediyor.
İlk aklıma gelen rölanti valfi ama sizlere sormadan gidip değiştirmek istemiyorum.
Babamın aracı 2000 Civic 1.4 İS onda böyle bir durum yok klimayı açınca 100 devir düşüyor anlık sonra hemen 1000 devir getirip sabit tutuyor.
Bu videoları önceden çektim. 2 gün önce boğaz kelebeği ve rölanti valfini temizlettim.
O gün sorun yoktu ama dün yine başladı ve 1 kere stop etti.
İlk olarak Escortun videosunu veriyorum.
bJ0J4ll8tEM
Bu da Civicin.
crB82ugPvSo
Neden kimseden yardım gelmedi?
yolda giderkende inanılmaz tekler gibi oluyor dimi? aynı sıkıntı bendede mevcut sebebini bilmiyorum
yolda giderkende inanılmaz tekler gibi oluyor dimi? aynı sıkıntı bendede mevcut sebebini bilmiyorum
benim civicte böyle çok klima kullanmıyorum ama teklemeyi bırak tekmelermiş gibi oluyor :D
GokhanRS
25-06-2013, 23:45
gaz kelebeği ve manifold contalarını yenileyiniz önce. ondan sonra yine sorun kalırsa çözüm üretiriz. ancak bence ilk olarak bu contaları sıfırlayınız. genelde hava alan bir çok benzinli araçta yapar. hatta lpgde iken daha fazla yapar bu sorunu.
Kelebekteki bir parça yüzünden yapıyor genelde bunu.
Bir ustam böyle bir sorunla uğraşırken görmüştüm. Kendi aracımda da aynı problem var ama çözüm için uğraşmadım.
gaz kelebeği ve manifold contalarını yenileyiniz önce. ondan sonra yine sorun kalırsa çözüm üretiriz. ancak bence ilk olarak bu contaları sıfırlayınız. genelde hava alan bir çok benzinli araçta yapar. hatta lpgde iken daha fazla yapar bu sorunu.
peki klima hariç normaldede yapmazmıydı hava alsaydı? rölanti dengesizliği vs gibi?
benim civicte böyle çok klima kullanmıyorum ama teklemeyi bırak tekmelermiş gibi oluyor :D
benimde resmen öyle yokuş inerken filan devreye girdiğinde resmen frene basmışsın gibi oluyo..
yolda giderkende inanılmaz tekler gibi oluyor dimi? aynı sıkıntı bendede mevcut sebebini bilmiyorum
Bende yolda giderken hiç sıkıntı yok.
Sadece kırmızı ışıklarda durunca oluyor bir bakıyom stop etmiş.
gaz kelebeği ve manifold contalarını yenileyiniz önce. ondan sonra yine sorun kalırsa çözüm üretiriz. ancak bence ilk olarak bu contaları sıfırlayınız. genelde hava alan bir çok benzinli araçta yapar. hatta lpgde iken daha fazla yapar bu sorunu.
Yardımınız için teşekkür ederim.
İlk olarak contadan başlayayım.
Kelebekteki bir parça yüzünden yapıyor genelde bunu.
Bir ustam böyle bir sorunla uğraşırken görmüştüm. Kendi aracımda da aynı problem var ama çözüm için uğraşmadım.
Teşekkürler. Ben araçta problem oldu mu sinirleniyorum.
Biraz kılım bu konuda. Çözmem gerekiyor.
Noldu çözüm bulabildin mi?
Noldu çözüm bulabildin mi?
Merhaba;
Sorun bu ara çok arttı. Bu konum aklıma geldi bakayım dedim sorunuz gözümden kaçmış.
1 seneyi birazcık geçmiş:D
Geçen gün sanayideydim yağ-su değişimi için bu rolanti içinde usta spreyle boğaz kelebeğini temizledi. Rölanti motorunda sorun yok dedi.
Fakat dün klima kaplıyken lambalarda bekliyordum tam benzinden lpgye geçecekti stop etti.
gaz kelebeği ve manifold contalarını yenileyiniz önce. ondan sonra yine sorun kalırsa çözüm üretiriz. ancak bence ilk olarak bu contaları sıfırlayınız. genelde hava alan bir çok benzinli araçta yapar. hatta lpgde iken daha fazla yapar bu sorunu.
Bu manifold contasına usta bakmadı.
Fakat en kısa zamanda gidip buna baktıracam.
berdoz76
12-10-2014, 11:25
Hemen arabanıza işin ehli bir yerde (Subap ayarı için servis tercih edilmeli)subap ayarı yaptırın. Subap ayarı LPG li araçlarda 20000 km de yapılması kesinlikle şarttır. Sonrasında Akü kutup başlarını bir müddet çıkartarak fabrika ayarlarına geri dönün; serviste iseniz fabrika ayarlarına dönülmesini özellikle isteyin.. Ardından lpg ayarınızı yeniden yaptırın. Araç yüke bindiği zaman oluşan bu tür problemlerin çözümü en başta subap ayarıdır. Şayet bu yazdıklarımı yapar ve problemin ortadan kalktığını görürseniz, yardıma ihtiyacı olan diğer arkadaşlara örnek olması açısından cevap yazarsanız sevinirim. Saygılarımla
Hemen arabanıza işin ehli bir yerde (Subap ayarı için servis tercih edilmeli)subap ayarı yaptırın. Subap ayarı LPG li araçlarda 20000 km de yapılması kesinlikle şarttır. Sonrasında Akü kutup başlarını bir müddet çıkartarak fabrika ayarlarına geri dönün; serviste iseniz fabrika ayarlarına dönülmesini özellikle isteyin.. Ardından lpg ayarınızı yeniden yaptırın. Araç yüke bindiği zaman oluşan bu tür problemlerin çözümü en başta subap ayarıdır. Şayet bu yazdıklarımı yapar ve problemin ortadan kalktığını görürseniz, yardıma ihtiyacı olan diğer arkadaşlara örnek olması açısından cevap yazarsanız sevinirim. Saygılarımla
Hocam ilginiz için teşekkürler.
Bu sorun çözülmediği için havada kaldı yoksa mutlaka yazarım.
LPG taktıralı tam 21 bin km oldu. Hiç aklıma gelmedi subap ayarı.
Tekrar yazarım sagolun.
Osman Bahadır
14-10-2014, 13:01
Ford'da subap ayarı olmaz. Hidrolik iticilidir.
Manifold bir şekilde hava alıyor veya rölanti regülatöründe(valfinde) sorun var.
Hava aliyor bencede, tum vakum hortumlari ve emme manifoldu contasi civari balata spreyi sikarak test edilebilir.
Sprey sikinca motor bayiliyorsa o noktada vakum kacagina isaret.
Mesela bende benzin depo havalandirma valfi bozuk fisini ceksem bile kacak oluyordu. Bende ufak bir naylon ile korledim ama hala var.
Silindir kapak contasi bile vakum kacagina neden olabilir.
Ford a ozel obd cihazi ile rolantideki yakit duzeltmelere bakmak lazim (fuel trim)
Ford'da subap ayarı olmaz. Hidrolik iticilidir.
Manifold bir şekilde hava alıyor veya rölanti regülatöründe(valfinde) sorun var.
Hocam çok teşekkürler.
Ustaya manifolda mutlaka baktıracam.
Hava aliyor bencede, tum vakum hortumlari ve emme manifoldu contasi civari balata spreyi sikarak test edilebilir.
Sprey sikinca motor bayiliyorsa o noktada vakum kacagina isaret.
Mesela bende benzin depo havalandirma valfi bozuk fisini ceksem bile kacak oluyordu. Bende ufak bir naylon ile korledim ama hala var.
Silindir kapak contasi bile vakum kacagina neden olabilir.
Ford a ozel obd cihazi ile rolantideki yakit duzeltmelere bakmak lazim (fuel trim)
Teşekkürler.
Mutlaka yazdıklarınızı ustaya anlatacam.
Merhaba arkadaşlar;
2 gün önce ustaya gittim durumu anlattım.
Biraz baktı rölanti valfinde sorun yok dedi.
Manifold hava aldığını sanmıyorum öyle olsa her zaman yapar dedi.
Şimdi arkadaşlar araç bunu özellikle sabah soğuk havalarda ilk lpgye geçtiği zaman yapıyor klima kapalıda olsa stop ediyor yani gücü çeken birşey yok.
Usta lpgciye git ayarları yaptır dedi.
Gittim lpgciye filtreler falan değişti. 35 derece olan lpgye geçiş sıcaklığını 40 derece yaptık. 2 sn olan geçiş süresini de 5 sn yaptık. Dün sabah sorun yoktu bu sabahta yoktu fakat az önce soğuk motorda marşa bastım 1-2 dk sonra lpgye geçerken marketin önüne geldim ve debriyaja basmamla beraber dalgalanma başladı 10 sn sonra stop etti.
Ustama anlattım 3.sanayide Besim usta varmış.
Rölanti üzerine dedi işi. O kesin bulur sorunu dedi.
Ne rölantiymiş arkadaş.
Sorun yine lpgden çıkacak gibi acaba enjektörden mi?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.