PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İkinci El İmprezza Alırken ( GC8 ) Dikkat Edilecekler.



MiaMi
09-06-2008, 09:31
....Diyelim adamla konuştun anlaştın 98 oncesi bir impreza alıyosun ve arabada hiç bir modifikasyon olmadığını söyledi sana.Eksoz filitre gibi modifiyeler o kadarda onemli değil fakat boost controller ecu büyük turbo vs.. gibi modifikasyonlu araçları alırken biraaz daha dikkat etmek gerekir(mümkünse uzaklaşmak). Dış görünüme pek aldanma, eğer araçta düz cam sis farı ve ön far lambaları varsa anlaki o araba önden bir kazaya karışmıştır çünkü 98 ve öncesi imprezalarda buzlu cam vardır.Tabi ki 2 milyar para veripte ön tarafı komple 99 görünüme kavuşturmuşta olabilir.Neyse şase düzgün ise çok büyük bir kazası yoktur demektir, çamurluk vs değişmiş gibi şeylerde her spor arabada olabilecek şeyler olduğu için bence pek onemli degil.

Neyse arabaya binmeyi teklif et.Yola çıkılsın, motor soğuktur 1-2 dakika warm up(ısınma) sürer.Bu sürede basma çünkü motor zarar görür.Adam sana "motor soğuk arabaya yüklenme" der zaten. Eğer bunu demezse anlaki o araba hep oyle kullanılmış.Motor ısındıktan sonra 3. vites'e at devir 2000 civarında olsun ve 5500 rpm'e kadar kökle.Eğer bir Turbo basınç göstergesi varsa gözün hem yolda hemde göstergede olsun, peak 14-15 psi boost üretip üretmediğini kontrol et.(normal şartlarda standart bir Impreza 0.8 bar cont./14-15 psi peak boost üretmesi gerekir). Arabanın düzgün sarsıntısız. kesiksiz bir şekilde hızlandığından emin ol.Eğer 3000-3500 civarı bir kesinti olursa o araba ciddi arızalar var demektir.Bu turbo sistemi ile ilgili ciddi bir arıza olabileceğini gösterir.

Eğer kullandığın araba diğer imprezalardan daha iyi ivmeleniyorsa bu da daha büyük turbo ya da wastegate ayarları ile oynandığı gösterir.Hızın 150 km civarı olabilir, vitesi at boşa ve aktarma organlarını dinle.Eğer arka taraftan bir uğultu geliyorsa devamlı ve hıza göre artıp düşüyorsa bu difransiyelin yorgunluğunun belirtisidir, yani arızalanacak demektir.Şimdi ani bir fren yap ve direksiyonun titremediğini gör.Eğer vibrasyon var ise disklerin değişmesi gerekiyor olabilir.

4x4 araçların manevraları genelde kısıtlı olur, direksiyonu tam tur çevir ve kalkış yap.U çekene kadar dön, eğer araba gitmekte zorlanıyorsa ve yine 4 çekerden(arkadan) bir ses geliyorsa bu viscousun bozuk olduğunu gösterir.(Bilya sesi, lastik ugultusu, difransiyel ugultusu birbirine çok benzer). Viscous neden bozulur; Çok fazla yanlamaktan, büyük jantlardan ve ayrıca kalkışlarda arabaya çok yüklenildiğinide hem diff hemde viscoustan anlayabilirsin.Şanzuman ile ilgili ne kadar şey anlayabilirsin bilmem ama tüm viteslere rahatlıkla geçtiğine emin ol.Yüksek hızlarda getdrag şanzumanlar gibi 1. vitese kolay geçmez onuda dipnot düşeyim.Eğer birinci vitese araç hareket halinde iken geçmiyor ise bu problem değil karakteristik özelliklerindendir;Ancak durmaya yakın vites geçirebilirsin.Bu arada viteslerin birbirini karışladıklarınada emin ol.

Gelelim motora.Boxer motor oldugu için sesler garip gelebilir sana ama ilk çalıştırmada motor ÇOK soguk iken 97 ve 98 imprezalarda dizel motormuş gibi çalışması normaldir. Bırak 3-4 dakkika motor çalışsın, eğer motor ısındığı halde ses hala geliyor ise bu durumu ele almak lazım :) 98 modelden sonrakilerde de geliyor mu bilmiyorum ama 97-98 lerde kroniktir.Motor sıcak iken yüklendiğinde hiçbir sesin gelmemesi gerekir.Eğer belirli devirlerde ses değişiyor metal seslerle karışıyor ise bunun ciddi nedenleri olabilir.Aslında gormeden duymadan motor hakkında yorum yapmakta yanlış olur fakat eğer iyi bir motor kulağın varsa(ki impreza alıyosun olması lazım) zaten sende anlayabilirsin.Bu esnada gaz verirken selenoid sesinide duyabilirsin.Bu da ciddi birşey değildir. Bunun dışında 2 kataliğin iksininde iptal edilmesi güzel birşey değil.Eğer ki turbodan sonrakide sökülüp uppipe takılmış ise komple bir sistem olması yararlıdır lakin sadece uppipe tek başına bazı sorunlar çıkarabilir.Rolanti devrinin ne koşulda olursa olsun 800 rpm'de(fabrika ayarı) su sıcaklığının da tam ortada olması gerekiyor.Bunun dışında satıcı sana motora anahtar değmedi, hiç açılmamış, kapalı kutu gibi şeyler söyleyebilir.Bunu anlaman için motoru çok iyi incelemen, birleşen noktalarında ilaç var mı diye bakmanda gerekebilir. Revizyon edilmiş bir Impreza motoru genelde sağlıklı olmuyor çünkü iyi bir ustalık gerektiriyor. Ustalığın yanı sıra motor aluminyum bir yapıya sahip olduğu için civataları sökmek takmak çabuk yalama yapmasına sebebiyet veriyor bu da o motordan iyi randıman alamamana neden oluyor.Fakat komple giydirilmiş bir blok yerleştirildiyse bundan korkmaya gerek yoktur.Kısa blok(short block)diye nitelendirilen bu blok fabrika tarafından pistonu segmanı herşeyi içinde yapılı halde geliyor.Tabiri yerindeyse blok cuk oturtuluyor. Turbocharger durumunu görmek içinde sökülmesi gerekiyor. Eğer bir turbo ustasına turboyu söktürürsen sana tahmini kalan ömrünü söyleyebilir.




Arkadaşlar alıntırdır. Bu aralar GC8 ile ilgili bir iki araştırmam varda sizlerle paylaşayım dedim. :) :)

Mr.K
09-06-2008, 09:37
sagol tayfun guzel bilgiler :) tesekkurler.

VTEC®
09-06-2008, 09:47
gayet güzel bir çalışma olmuş eline sağlık.

gurcell
09-06-2008, 10:00
....Diyelim adamla konuştun anlaştın 98 oncesi bir impreza alıyosun ve arabada hiç bir modifikasyon olmadığını söyledi sana.Eksoz filitre gibi modifiyeler o kadarda onemli değil fakat boost controller ecu büyük turbo vs.. gibi modifikasyonlu araçları alırken biraaz daha dikkat etmek gerekir(mümkünse uzaklaşmak). Dış görünüme pek aldanma, eğer araçta düz cam sis farı ve ön far lambaları varsa anlaki o araba önden bir kazaya karışmıştır çünkü 98 ve öncesi imprezalarda buzlu cam vardır.Tabi ki 2 milyar para veripte ön tarafı komple 99 görünüme kavuşturmuşta olabilir.Neyse şase düzgün ise çok büyük bir kazası yoktur demektir, çamurluk vs değişmiş gibi şeylerde her spor arabada olabilecek şeyler olduğu için bence pek onemli degil.

Neyse arabaya binmeyi teklif et.Yola çıkılsın, motor soğuktur 1-2 dakika warm up(ısınma) sürer.Bu sürede basma çünkü motor zarar görür.Adam sana "motor soğuk arabaya yüklenme" der zaten. Eğer bunu demezse anlaki o araba hep oyle kullanılmış.Motor ısındıktan sonra 3. vites'e at devir 2000 civarında olsun ve 5500 rpm'e kadar kökle.Eğer bir Turbo basınç göstergesi varsa gözün hem yolda hemde göstergede olsun, peak 14-15 psi boost üretip üretmediğini kontrol et.(normal şartlarda standart bir Impreza 0.8 bar cont./14-15 psi peak boost üretmesi gerekir). Arabanın düzgün sarsıntısız. kesiksiz bir şekilde hızlandığından emin ol.Eğer 3000-3500 civarı bir kesinti olursa o araba ciddi arızalar var demektir.Bu turbo sistemi ile ilgili ciddi bir arıza olabileceğini gösterir.

Eğer kullandığın araba diğer imprezalardan daha iyi ivmeleniyorsa bu da daha büyük turbo ya da wastegate ayarları ile oynandığı gösterir.Hızın 150 km civarı olabilir, vitesi at boşa ve aktarma organlarını dinle.Eğer arka taraftan bir uğultu geliyorsa devamlı ve hıza göre artıp düşüyorsa bu difransiyelin yorgunluğunun belirtisidir, yani arızalanacak demektir.Şimdi ani bir fren yap ve direksiyonun titremediğini gör.Eğer vibrasyon var ise disklerin değişmesi gerekiyor olabilir.

4x4 araçların manevraları genelde kısıtlı olur, direksiyonu tam tur çevir ve kalkış yap.U çekene kadar dön, eğer araba gitmekte zorlanıyorsa ve yine 4 çekerden(arkadan) bir ses geliyorsa bu viscousun bozuk olduğunu gösterir.(Bilya sesi, lastik ugultusu, difransiyel ugultusu birbirine çok benzer). Viscous neden bozulur; Çok fazla yanlamaktan, büyük jantlardan ve ayrıca kalkışlarda arabaya çok yüklenildiğinide hem diff hemde viscoustan anlayabilirsin.Şanzuman ile ilgili ne kadar şey anlayabilirsin bilmem ama tüm viteslere rahatlıkla geçtiğine emin ol.Yüksek hızlarda getdrag şanzumanlar gibi 1. vitese kolay geçmez onuda dipnot düşeyim.Eğer birinci vitese araç hareket halinde iken geçmiyor ise bu problem değil karakteristik özelliklerindendir;Ancak durmaya yakın vites geçirebilirsin.Bu arada viteslerin birbirini karışladıklarınada emin ol.

Gelelim motora.Boxer motor oldugu için sesler garip gelebilir sana ama ilk çalıştırmada motor ÇOK soguk iken 97 ve 98 imprezalarda dizel motormuş gibi çalışması normaldir. Bırak 3-4 dakkika motor çalışsın, eğer motor ısındığı halde ses hala geliyor ise bu durumu ele almak lazım :) 98 modelden sonrakilerde de geliyor mu bilmiyorum ama 97-98 lerde kroniktir.Motor sıcak iken yüklendiğinde hiçbir sesin gelmemesi gerekir.Eğer belirli devirlerde ses değişiyor metal seslerle karışıyor ise bunun ciddi nedenleri olabilir.Aslında gormeden duymadan motor hakkında yorum yapmakta yanlış olur fakat eğer iyi bir motor kulağın varsa(ki impreza alıyosun olması lazım) zaten sende anlayabilirsin.Bu esnada gaz verirken selenoid sesinide duyabilirsin.Bu da ciddi birşey değildir. Bunun dışında 2 kataliğin iksininde iptal edilmesi güzel birşey değil.Eğer ki turbodan sonrakide sökülüp uppipe takılmış ise komple bir sistem olması yararlıdır lakin sadece uppipe tek başına bazı sorunlar çıkarabilir.Rolanti devrinin ne koşulda olursa olsun 800 rpm'de(fabrika ayarı) su sıcaklığının da tam ortada olması gerekiyor.Bunun dışında satıcı sana motora anahtar değmedi, hiç açılmamış, kapalı kutu gibi şeyler söyleyebilir.Bunu anlaman için motoru çok iyi incelemen, birleşen noktalarında ilaç var mı diye bakmanda gerekebilir. Revizyon edilmiş bir Impreza motoru genelde sağlıklı olmuyor çünkü iyi bir ustalık gerektiriyor. Ustalığın yanı sıra motor aleminyum bir yapıya sahip olduğu için civataları sökmek takmak çabuk yalama yapmasına sebebiyet veriyor bu da o motordan iyi randuman alamamana neden oluyor.Fakat komple giydirilmiş bir blok yerleştirildiyse bundan korkmaya gerek yoktur.Kısa blok(short block)diye nitelendirilen bu blok fabrika tarafından pistonu segmanı herşeyi içinde yapılı halde geliyor.Tabiri yerindeyse blok cuk oturtuluyor. Turbocharger durumunu görmek içinde sökülmesi gerekiyor. Eğer bir turbo ustasına turboyu söktürürsen sana tahmini kalan ömrünü söyleyebilir.




Arkadaşlar alıntırdır. Bu aralar GC8 ile ilgili bir iki araştırmam varda sizlerle paylaşayım dedim. :) :)

Bizim Cüneyt'in eski bir yazısı bu, fakat günümüz şartlarına göre revize etmek lazım biraz.

En basiti Ankara'da motor kırıp da Forged piston takılmayan gc8 sayısı bir elin parmaklarını geçmez, o yüzden forged malzemenin ve forged pistonların istediği ve ona göre ayarlanan boşluk yüzünden piston etek sesini (forged sesi) duymanız normal. İlk çalıştırmada biraz yüksek, ama ısındıkdan sonra azalan bir piston etek sesi duyulabilir.

Zaten turbo bir araba aldığınızda her zaman cebinizde motoru yapacak bir para bulunmalı.

Impreza gc8'lerde 2 kere motor kırma hakkınız var, ilk piston 92.0 mm çapındadır, ilk kırdığınızda 92.5 mm lik piston alırsınız, bunu da kırarsanız ya 93.0 mm stroker'e geçersiniz, yada short block alırsınız. Short block'da üstteki yazıda dendiği gibi blok, cast iron pistonlar , sekmanlar ve yataklar gelir. Tabii bu malzemelerin hiçbiri forged değil, en mantıklısı boş blok bulup içine forged piston (mahle, wössner yada wiseco) , forged kol (carillo veya eagle) , forged Sti krank (ej207 sti krankı) ve cossy yatak koymak.

Gene standart td04 turbolu makine de pek kalmadı, genellikli vf34, vf35, tdo5 16g gibi turbolara sahip makineler dolanıyor ortalıkta, tdo4 güzel bir turbo ama 5000 devirden sonra nefesi kesilir ve makine kendi avansı ile yürür, bu yüzden tdo4 yerine yukarıda yazdığım turbolar daha nefesli ve cfm olarak yüksek turbolardır, bunların takılı olması iyidir.

Impreza GC8'lere takılabilecek turbolar ve CFM ölçüsüne göre üfleme güçleri (Kaynak : subieguy)

Turbo Type ----------- Approx flow @ pressure
Stock Turbo ---------- 360 CFM at 14.7 PSI
IHI VF 25 ------------- 370 CFM at 14.7 PSI
IHI VF 26 ------------- 390 CFM at 14.7 PSI
T3 60 trim ----------- 400 CFM at 14.7 PSI
IHI VF 27 ------------- 400 CFM at 14.7 PSI
IHI VF 24/28/29 ----- 410 CFM at 14.7 PSI
==== 422 CFM, 2 litre bir makinanın 0.85 Volumetrik verimlilik, ve 2.0 basınç oranı (yani 1BAR) 7000 devirde maksimum hava miktarı...
IHI VF 23 ------------- 423 CFM at 14.7 PSI
FP STOCK HYBRID -- 430 CFM at 14.7 PSI
IHI VF-30 ------------- 435 CFM at 14.7 PSI
SR 30 ----------------- 435 CFM at 14.7 PSI
IHI VF-22 ------------ 440 CFM at 14.7 PSI
T04E 40 trim -------- 460 CFM at 14.7 PSI
==== 464 CFM (dakikada 13.1 litre hava), 2.2 litre bir makinanın 0.85 Volumetrik verimlilik, ve 2.0 basınç oranı (yani 1BAR) 7000 devirde maksimum hava miktarı...
PE1818 -------------- 490 CFM at 14.7 PSI
Small 16G ------------ 505 CFM at 14.7 PSI
ION Spec (stg 0) --- 525 CFM at 14.7 PSI
==== 526 CFM (dakikada 14.8 litre hava), 2.5 litre bir makinanın 0.85 Volumetrik verimlilik, ve 2.0 basınç oranı (yani 1BAR) 7000 devirde maksimum hava miktarı...
Large 16G ----------- 550 CFM at 14.7 PSI
SR 40 ----------------- 595 CFM at 14.7 PSI
18G ------------------- 600 CFM at 14.7 PSI
PE 1820 -------------- 630 CFM at 14.7 PSI
20G ------------------ 650 CFM at 14.7 PSI
SR 50 ---------------- 710 CFM at 14.7 PSI
GT-30 ---------------- 725 CFM at 14.7 PSI
60-1 ----------------- 725 CFM at 14.7 PSI
GT-35R -------------- 820 CFM at 14.7 PSI
T72 ------------------ 920 CFM at 14.7 PSI <--- Note you would have to spin a 2.0 L engine at about 14,000 rpm to flow this much air.
920 CFM, (dakikada 26 litre hava) 2.0 litre bir makinanın bu miktarda hava pompalaması için 14.000 devir çevirmesi lazımdır...

GC8'ler ile ilgili sorularınız olursa büyük bir zevkle cevaplamaya ve yardımcı olmaya çalışırım.

Şahan
09-06-2008, 10:10
benim bir dönem yoğun araştırmalarımdan aklımda kalanları yazayım..profesyonel bilgiler değil fakat işinize yarabilir..motor açısından en önemlisi tüm araçlarda olduğu gibi kompresör değerleri..götüreceğiniz bir ustanın bunu ölçmesi önemlidir..yukarıda yazılanlar gibi diff durumu çok önemli ve eğer arızalanırsa sıfır fiyatı 2500 ytl civarında biliyorum..2000 öncesi gc8lerin şanzımanı korhanın bana söylediği üzere oldukça nazik yapıya sahip oldukları..yani bizim arabalarımızda yaptığımız gibi 1'den 2'ye sert çakmalar filan ömründen çok çabuk alıp cırtlamalara ve vitesten atmalara yol açabiliyormuş. birde sanırım şanzıman dişlisinde sorun çıktığında, çıkmasını bulmak diğer araçlara göre zor ve dişli takıldığında uğultu yapma ihtimali çok yüksekmiş.

BigHunter
09-06-2008, 10:20
Emin Abi ' ye okutmak lazım bu yazıyı :)

SONE-R
09-06-2008, 10:27
bu yazılanları kopyalayıp arşive atmak lazım. gün olur ihtiyaç doğar :D
bilgiler için tşk'ler...

bir de bunun STi için olanı var mı :D :D

Şahan
09-06-2008, 10:40
bu yazılanları kopyalayıp arşive atmak lazım. gün olur ihtiyaç doğar :D
bilgiler için tşk'ler...

bir de bunun STi için olanı var mı :D :D

abicim sti ile ilgili hem korhan çok yardımcı olur, hemde bizim bülent var belki biliyosun "su" plakalı..arabayı 1000 farklı şekle soktuğundan dolayı herşeyini öğrendi..şu sıralar 520-550hp arasında geziyo, cosworth kapak filan sipariş vermişti..çok yüklendiğinden dolayı yaşadığı sorunları paylaşır eğer sti düşünüyosan..

umut01
09-06-2008, 20:37
gün olur lazım olur. arşivde yerini aldı bu bilgiler.
hepinize çok teşekkürler.

_cAgdAsH_
09-06-2008, 20:54
bu dizeL gibi çaLışma sesi kışın çok soukLarda hep oLdu ısınınca hemen kesti 1-2 dakıka ıcınde... Baya kurcaLamıstı akLımızı.. TşkLer yazı için..

alp1903
09-06-2008, 20:57
abicim sti ile ilgili hem korhan çok yardımcı olur, hemde bizim bülent var belki biliyosun "su" plakalı..arabayı 1000 farklı şekle soktuğundan dolayı herşeyini öğrendi..şu sıralar 520-550hp arasında geziyo, cosworth kapak filan sipariş vermişti..çok yüklendiğinden dolayı yaşadığı sorunları paylaşır eğer sti düşünüyosan..

SU plakalı araç el degiştirdi boşaltıldı şu anda diye biliyorum;)

orc
10-06-2008, 08:06
guzel bilgiler saolasın..

Şahan
10-06-2008, 09:00
SU plakalı araç el degiştirdi boşaltıldı şu anda diye biliyorum;)


Bülent sattımı bilmiyorum yakın zamanda konuşmadık hiç, genelde öyle planları oluyodu ama kıyamayıp vazgeçiyodu..dur ben bi ariim onu :)

khan
10-06-2008, 09:33
GC8 alirken yapmaniz gerekenler,
*ruhsat motor numarasi ile arabanin uzerindeki motor numarasi tutuyor mu? tutmuyorsa takili blogun faturasi varmi ona bakmak.
*sasileri ve alti duzgun mu( herseyin yenisi takilir yapilir sasisi bozuk araba hep sorun yaratir, yuksek guclerde buyuk sikinti yaratir.
*motor yapildi ise kim topladi, motorun yapilmis olmasi sorun degil ama eger saglam bilinen ustalardan biri yaptiysa, hatta ben ustamin yaptigi bloga standart blogu tercih ederim.
*difransiyel ve vizkozlar kolay kolay bozulmaz ama bakmakta fayda var, belki bir kasabin arabasini aliyorsunuzdur:)
*her zaman dedigim sey, ucuz ama yipranmis bir araba almak yerine duzgun ama biraz maliyetli bir arabayi tercih edin cunku emin olun ki yipranmis arabayi toplama maliyetiniz oburunun farkini gececek.
*bilmediginiz tanimadiginiz bir arabayi aliyorsaniz motor parasini gozden cikartin, sonuc olarak 10 yasinda turbo bir performans arabasi, o araba daha once bogaz sefasi yapmak icin kullanilmadi emin olun ki:)

sti alirken,
* motor no tutuyormu.
* sti alirken benim tercihim kesinlikle motor yapilmamis bir araba tercih edin cunku sti blogu inanilmaz saglam eger yapildiysa mutlaka buyuk bir sikintis vardir yada canini cikarmislardir. ankarada motor yapilan 2.0L sti sadece 1 tane var. 2.5L sti aliyorsaniz bilin ki kesin motor yapildi cunku butun arabalar piston kanalini kirdi ama eger sadece forged piston bile takildiysa sorun kapanmistir. fakat yine toplayan adam cok onemli.
* sasileri duzgun mu? ozellikle 2005 ve sonrasinda ki DCCD sistemi sayesinde cekisi yuzde 85 arkaya alip "yanladim toplayamadim" mevzulari baya fazla:)

serdar&bektaş
10-06-2008, 16:26
güzel detalı bi bilgi paylaşım için tşk.

SubieGuy
11-06-2008, 15:24
ozellikle 2005 ve sonrasinda ki DCCD sistemi sayesinde cekisi yuzde 85 arkaya alip "yanladim toplayamadim" mevzulari baya fazla:)
Korhan'cığım, çok doğru ve yerinde bilgiler, ama bir yeri unuttun sanırım, standart STi DCCD'si çekişi manuel modda en fazla %37ön-%63arka oranında dağıtır.
%85 gücü arka tekerleğe vermek için hem modlu DCCD kontroller, hem de aktif diff'i açıp fiziksel olarak modifiye etmek lazım, o da pek fazla adamda yok ;)
Bunu yapıp çarpacak salatalığı da kutlamak lazım değil mi? :mad::D

togi61
11-06-2008, 15:32
Korhan'cığım, çok doğru ve yerinde bilgiler, ama bir yeri unuttun sanırım, standart STi DCCD'si çekişi manuel modda en fazla %37ön-%63arka oranında dağıtır.
%85 gücü arka tekerleğe vermek için hem modlu DCCD kontroller, hem de aktif diff'i açıp fiziksel olarak modifiye etmek lazım, o da pek fazla adamda yok ;)
Bunu yapıp çarpacak salatalığı da kutlamak lazım değil mi? :mad::D

Barıs abi hem sen hem ben Tr ye donunce su DCCD isini bir konusalım olur mu:)

Onuralp
11-06-2008, 15:43
GC8 alirken yapmaniz gerekenler,
*ruhsat motor numarasi ile arabanin uzerindeki motor numarasi tutuyor mu? tutmuyorsa takili blogun faturasi varmi ona bakmak.
*sasileri ve alti duzgun mu( herseyin yenisi takilir yapilir sasisi bozuk araba hep sorun yaratir, yuksek guclerde buyuk sikinti yaratir.
*motor yapildi ise kim topladi, motorun yapilmis olmasi sorun degil ama eger saglam bilinen ustalardan biri yaptiysa, hatta ben ustamin yaptigi bloga standart blogu tercih ederim.
*difransiyel ve vizkozlar kolay kolay bozulmaz ama bakmakta fayda var, belki bir kasabin arabasini aliyorsunuzdur:)
*her zaman dedigim sey, ucuz ama yipranmis bir araba almak yerine duzgun ama biraz maliyetli bir arabayi tercih edin cunku emin olun ki yipranmis arabayi toplama maliyetiniz oburunun farkini gececek.
*bilmediginiz tanimadiginiz bir arabayi aliyorsaniz motor parasini gozden cikartin, sonuc olarak 10 yasinda turbo bir performans arabasi, o araba daha once bogaz sefasi yapmak icin kullanilmadi emin olun ki:)

sti alirken,
* motor no tutuyormu.
* sti alirken benim tercihim kesinlikle motor yapilmamis bir araba tercih edin cunku sti blogu inanilmaz saglam eger yapildiysa mutlaka buyuk bir sikintis vardir yada canini cikarmislardir. ankarada motor yapilan 2.0L sti sadece 1 tane var. 2.5L sti aliyorsaniz bilin ki kesin motor yapildi cunku butun arabalar piston kanalini kirdi ama eger sadece forged piston bile takildiysa sorun kapanmistir. fakat yine toplayan adam cok onemli.
* sasileri duzgun mu? ozellikle 2005 ve sonrasinda ki DCCD sistemi sayesinde cekisi yuzde 85 arkaya alip "yanladim toplayamadim" mevzulari baya fazla:)

Ustaaaa :D, bilion yuw... :D

khan
11-06-2008, 16:10
benim olsa direk 85 e alacagım icin oyle dedim heral:) kısa bir hack varya anadın sen onu:)

khan
11-06-2008, 16:11
Ustaaaa :D, bilion yuw... :D

ogreniyoruz olum hasa..

SubieGuy
11-06-2008, 16:29
benim olsa direk 85 e alacagım icin oyle dedim heral:) kısa bir hack varya anadın sen onu:)
Kısa dediğin hack bir tuşla 50:50 kilite getirmiyor ama. :D:D Binary adam, ya "0" ya "1", arası yok senin ayarının hahahahaaa

Tolga, tabii yardımcı oluruz, hayırlısıyla bir gelelim de. ;)

deathofacar
11-06-2008, 21:39
* sti alirken benim tercihim kesinlikle motor yapilmamis bir araba tercih edin cunku sti blogu inanilmaz saglam eger yapildiysa mutlaka buyuk bir sikintis vardir yada canini cikarmislardir.

madem böyle bilirkişi olarak yazdın korhan bazı konularda yanlış anlaşılmalara sebep olmamak lazım. vatandaş tutup komple motorunu cosworth yapmak istese, motoru yapılmış mı olacak... bunu da açıklamak gerek.....biliyosun keyfinden neler yapan var garajda ;)

sulhi
11-06-2008, 21:50
en basta satana dikkat etmek lazım ben derım eğer ticaretini yapıosa cekinilir ama hastası seven biri ve tanıdıksa alınır:)