PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : daha büyük çaplı lastik takıp hızı düzgün okumak



d3n1s
04-07-2013, 15:12
aklıma takıldı, kafamda da benzer bir proje var doğrusu, soru şu diyelim ki 195/50/15 lastik ebatlı bir aracımız var, bu araca fren modifikasyonu yapılacak ve en küçük 17 jant takılması gerekiyor. 225/45/17 lastik takınca (bi şekilde sığdırdık, çamurlukları kestik, açtık vs.) haliyle kadranın gösterdiği hız ile aracın reel hızı farklı olacak. Kadranın aracın gerçek hızını göstermesini nasıl sağlarız? Ya da araca mesela maxidisplay taksak, oradan aracın gerçek hızını okumamız mümkün olur mu?

yavuz364
04-07-2013, 15:25
Merhaba.. Bu konuda ben de çok uğraşmıştık :)

Kendi yaşadığımı söyliyim belki işinize yarar..
Benim aracımda gösterge neredeyse %10 çok gösteriyor.. Zaten standart arabalarında hemen hemen hepsinde en az %5 fazla gösteriyor..
Birde şanzımanım çok kısa olduğu için yakıtım çok yüksek oluyor ve devamlı vites atmam gerekiyor..
Bu yüzden ben orjinal ölçümün %5 büyüğünü taktım. bi nebze olsun daha iyi oldu.. imkanım olsa %10 büyüğünü takardım ama o kadarı olmadı :)

Onun dışında göstergeye yanlış göstermek çok çok zor bi işlem.. Araba eski modelse tellidir. Telin hızını düşürmek ayrı bir dert. Yeni model ise de sinyali değiştirmen lazım bu iş için de araya devre yapman lazım. Maxidispley de yada benim bildiğim hiçbirşey de böyle bir özellik yok..

CagkaN
04-07-2013, 15:42
böyle birşey varmış bulabilirseniz mümkün olur herhalde

kolay gelsin

Speedo Corrector - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=bMs7w72QTVM)



watch?v=bMs7w72QTVM

d3n1s
04-07-2013, 16:03
böyle birşey varmış bulabilirseniz mümkün olur herhalde

kolay gelsin

Speedo Corrector - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=bMs7w72QTVM)



watch?v=bMs7w72QTVM

Bunu en kısa zamanda inceleyeceğim, çok teşekkür ederim :icon_tup:


Merhaba.. Bu konuda ben de çok uğraşmıştık :)

Kendi yaşadığımı söyliyim belki işinize yarar..
Benim aracımda gösterge neredeyse %10 çok gösteriyor.. Zaten standart arabalarında hemen hemen hepsinde en az %5 fazla gösteriyor..
Birde şanzımanım çok kısa olduğu için yakıtım çok yüksek oluyor ve devamlı vites atmam gerekiyor..
Bu yüzden ben orjinal ölçümün %5 büyüğünü taktım. bi nebze olsun daha iyi oldu.. imkanım olsa %10 büyüğünü takardım ama o kadarı olmadı :)

Onun dışında göstergeye yanlış göstermek çok çok zor bi işlem.. Araba eski modelse tellidir. Telin hızını düşürmek ayrı bir dert. Yeni model ise de sinyali değiştirmen lazım bu iş için de araya devre yapman lazım. Maxidispley de yada benim bildiğim hiçbirşey de böyle bir özellik yok..

Kafamdakini tam açıklayayım madem, şu an sahibi olduğum aracımı satmam gerekiyor, her genç tuner'ın başına gelen ailesel sebeplerden ötürü :) kafamda 6N Polo alıp ıvır zıvır kurcalamak var, turbo takmak falan. Ancak eskiden de 6N Polo'm vardı, frenleri yetmediği için takla atmıştım. İçimde ukde kaldı, o aracı atmosferik olarak ciddi yükleyecektim. Şimdi tekrar aynı yola baş koyarsam, motordan önce frenlerine el atarım. Aracın standart lastik ölçüsü 195/45/15 ya da dengi 13-14 inç jant kombinasyonları. Eğer kısmet olursa, bu yola tekrar girmek, 986 kasa Boxster S fren kaliperleri ve uygun bir disk ile fren modifikasyonu var kafamda. Bu şekilde de muhtemelen frenler 15 janta sığmayacak, 16 veya 17 jant ile de incecik lastikle gezmek istemem doğrusu, hoş, ben istesem bile tam denk gelen ölçüde lastik bulmak imkansıza yakın.

207_TR
04-07-2013, 17:54
Hız konusunda size GPS cihazları yeterli gelecektir,güzel çalışan ve hız göstergesi olan bir navigasyon cihazı doğru hızı gösterecektir.

SGTI
08-07-2013, 15:43
tabiki siz benden daha bilgilisiniz fakat aklıma şöyle birşey geldi.Maxi displayin hız kalibrasyonunu siz yapıyorsunuz 50 km yi geldiğiniz an program hız ölçeri ona göre ayarlıyor.Siz daha büyük çaplı lastik aldıktan sonra maxidisplay i kullansanız yani kalibrasyon işlemini büyük çaplı lastik taktıktan sonra yapsanız bir navigasyon veya yanınızda 50 km ile giden bir arkadaşınızla beraber.Bu durumda aracın kalibrasyonu yeni lastiklere göre yapılmış olmazmı ?Kadrandaki hızı doğrulamış olmasanızda display den doğru bilgi almış olursunuz

d3n1s
08-07-2013, 15:59
tabiki siz benden daha bilgilisiniz fakat aklıma şöyle birşey geldi.Maxi displayin hız kalibrasyonunu siz yapıyorsunuz 50 km yi geldiğiniz an program hız ölçeri ona göre ayarlıyor.Siz daha büyük çaplı lastik aldıktan sonra maxidisplay i kullansanız yani kalibrasyon işlemini büyük çaplı lastik taktıktan sonra yapsanız bir navigasyon veya yanınızda 50 km ile giden bir arkadaşınızla beraber.Bu durumda aracın kalibrasyonu yeni lastiklere göre yapılmış olmazmı ?Kadrandaki hızı doğrulamış olmasanızda display den doğru bilgi almış olursunuz

Kullanılan display'de gps özelliği olması lazım, ya da bir şekilde aracın tekerleğindeki hız sensörüne bağlantısı olması lazım. Böyle bir display var mıdır bilmiyorum, varsa şahane olur ama

alihan_27
08-07-2013, 16:14
Kaba bir yöntem olacak ama hız göstergesindeki çubuğu biraz aşağı alsan olabilirmi? Yoksa hız arttıkça oransal fark oluşursa işe yaramaz.

Diğer seçenek söylediğin gibi maxidisplay takıp, direk tekerlekten bilgi alıp, 50km/h de kalibrasyon yapıp kullanılabilir.

d3n1s
09-07-2013, 07:18
Kaba bir yöntem olacak ama hız göstergesindeki çubuğu biraz aşağı alsan olabilirmi? Yoksa hız arttıkça oransal fark oluşursa işe yaramaz.

Diğer seçenek söylediğin gibi maxidisplay takıp, direk tekerlekten bilgi alıp, 50km/h de kalibrasyon yapıp kullanılabilir.

İbreyi aşağı/yukarı almak malesef çözüm değil, sadece belli bir hız için doğru değer gösterir, oransal olarak fark oluşacağı için.

Direk tekerlekten bilgi alan bir sisteme ihtiyacım var, zamanım olmadığından araştıramadım da. Net bir şeyler öğrenirsem zaten buradan da paylaşırım :)

Maxi
09-07-2013, 08:18
sırf bu işe özel elektronik devreler var yukarıda yazılmış

maxidisplay adına cevap vereyim
maxide hız bilgisi kadrandan yada tekerleklerden bağımsız
ilk kurulumda şöyle bir kalibrasyon var 1 kerelik

ayar menüsünü giriyorsunuz, yola çıkıyorsunuz
bir gps yada gps li telefon ile veya başka bir araçdan yardım alarak hızınızı tam 50km ye sabitliyorsunuz
50km ile giderken butona basıyorsunuz
ve maxi o andaki hızınızın 50km olduğunu biliyor ve hafızaya alıyor
ondan sonraki tüm hızları kendi hesaplıyor.


yanlız yukarıdaki örnektekteki kadar lastik çap değişimi tavsiye edilmez zaten
195/50/15--->225/45/17
bu %10 fark demek, %10 daha büyük
200km hız ile giderken, artık kadranda 181km göreceksin
onun karşılığı 215-40-17 falan olması lazım, o bile %4.8 büyük

Maxi
09-07-2013, 08:23
İbreyi aşağı/yukarı almak malesef çözüm değil, sadece belli bir hız için doğru değer gösterir, oransal olarak fark oluşacağı için.

Direk tekerlekten bilgi alan bir sisteme ihtiyacım var, zamanım olmadığından araştıramadım da. Net bir şeyler öğrenirsem zaten buradan da paylaşırım :)

yanlışın var, ibre ile oynamak çözümdür
değişken bir fark yok düşündüğün gibi
öyle olsa hızlandıkça lastiklerinde büyüyor olması gerekirdi
lastik çapı 20km de aynı, 200km de aynı

BamBam
09-07-2013, 08:28
ayri bir gosterge kullanmak isterseniz elm327 bluetooth modulunu alip torque pro programini telefona/tablete/laptopa kurarsiniz obdden gelen hizinizi gosterir. torque pro programinin ayarlarinda lastiginiz orjinal degilse diye bir ayar var. orda aradaki farki giriyosunuz ve size duzeltilmis hizi gosteriyor...ucuz yollu bir cozum ;)

kolay gelsin

d3n1s
09-07-2013, 08:32
sırf bu işe özel elektronik devreler var yukarıda yazılmış

maxidisplay adına cevap vereyim
maxide hız bilgisi kadrandan yada tekerleklerden bağımsız
ilk kurulumda şöyle bir kalibrasyon var 1 kerelik

ayar menüsünü giriyorsunuz, yola çıkıyorsunuz
bir gps yada gps li telefon ile veya başka bir araçdan yardım alarak hızınızı tam 50km ye sabitliyorsunuz
50km ile giderken butona basıyorsunuz
ve maxi o andaki hızınızın 50km olduğunu biliyor ve hafızaya alıyor
ondan sonraki tüm hızları kendi hesaplıyor.


yanlız yukarıdaki örnektekteki kadar lastik çap değişimi tavsiye edilmez zaten
195/50/15--->225/45/17
bu %10 fark demek, %10 daha büyük
200km hız ile giderken, artık kadranda 181km göreceksin
onun karşılığı 215-40-17 falan olması lazım, o bile %4.8 büyük

Beklediğim cevap geldi, hem de işin ehlinden, çok teşekkür ederim. Eskiden de 6N kasa Polo kullandım, düşündüklerimi yaparsam 15 janta sığmaz o frenler, en az 16 jant takmam lazım, ki 16 bile kurtarmayabilir. Gerçi yapmadan da bir şey diyemem, o yüzden biraz havari bir soru/konu bu.

Polo'nun lastik ebadı 195/45 15. Buna tam denk gelecek 16 lastik yok gibi bir şey, diyelim ki bulundu bir şekilde, o zaman da yanak çok incelecek, Ankara'nın köstebek yuvası yollarında o arabayı kullanmak zulüm olacak. Çap değişimi bu sebeple istediğim bir şey.


yanlışın var, ibre ile oynamak çözümdür
değişken bir fark yok düşündüğün gibi
öyle olsa hızlandıkça lastiklerinde büyüyor olması gerekirdi
lastik çapı 20km de aynı, 200km de aynı

Yanlışım varsa düzelt üstad, aracın ibresini diyelim ki 10 km/h yukarı aldım, lastiği de %10 oranında büyüttüm. Orjinalinde 100 okuması gerekirken %10 farkla 110 olacak, ben de 10 yukarı aldığım için 110 gösterecek, doğru. Ama 50 okuduğu yerde %10 farkla 55'le gidiyor olacağım, ama 10 yukarı aldığım için 60 gösterecek :soru:


ayri bir gosterge kullanmak isterseniz elm327 bluetooth modulunu alip torque pro programini telefona/tablete/laptopa kurarsiniz obdden gelen hizinizi gosterir. torque pro programinin ayarlarinda lastiginiz orjinal degilse diye bir ayar var. orda aradaki farki giriyosunuz ve size duzeltilmis hizi gosteriyor...ucuz yollu bir cozum ;)

kolay gelsin

Güzel fikirler geliyor, bu yüzden bu forumu seviyorum :) Dediğim gibi, detaylı araştırma/inceleme fırsatım olmadı henüz, tonla saçma salak şeyle uğraşmak zorunda kaldım bu aralar, kendimi bi düzeltmem lazım evvela, ondan sonra bir şeylere girişeceğim zaten :) Çok teşekkür ederim ilgine

Maxi
09-07-2013, 09:11
Yanlışım varsa düzelt üstad, aracın ibresini diyelim ki 10 km/h yukarı aldım, lastiği de %10 oranında büyüttüm. Orjinalinde 100 okuması gerekirken %10 farkla 110 olacak, ben de 10 yukarı aldığım için 110 gösterecek, doğru. Ama 50 okuduğu yerde %10 farkla 55'le gidiyor olacağım, ama 10 yukarı aldığım için 60 gösterecek :soru:



yanlışın var düzeltiyorum :D

ilk verdiğin lastik ebatlarına göre konuşuyorsak
tam tersi düşünüyorsun
lastiği büyük çapta takınca kadranın daha yüksek değil daha düşük gösterir bir kere.

sen eskiden 200 ile giderken artık kadranda 180 göreceksin
100 ile giderken artık 90 göreceksin
50 ile giderken artık 45 göreceksin
kısacası hepsi %10 demek

mesela 90 ile giderken sen kadranı 10km yukarıya al gerisine karışma
aslında gerçekte 100 ile gidiyorsun çünkü

d3n1s
09-07-2013, 10:46
yanlışın var düzeltiyorum :D

ilk verdiğin lastik ebatlarına göre konuşuyorsak
tam tersi düşünüyorsun
lastiği büyük çapta takınca kadranın daha yüksek değil daha düşük gösterir bir kere.

sen eskiden 200 ile giderken artık kadranda 180 göreceksin
100 ile giderken artık 90 göreceksin
50 ile giderken artık 45 göreceksin
kısacası hepsi %10 demek

mesela 90 ile giderken sen kadranı 10km yukarıya al gerisine karışma
aslında gerçekte 100 ile gidiyorsun çünkü

aynı şeyden bahsediyoruz da anlaşamadık sanırım. 90 ile giderken kadranı 10km yukarı almakla, kadran sıfırdayken 10km yukarı almak arasında bir fark yok ki, hep 10km yüksek gösterecek kadran? yani 10'la giderken 20 gösterecek, 40la giderken 50 gösterecek vs. %10 farklı okuyup fiks 10 yüksek göstermesini sağlıyorum kadranla oynayınca.

Maxi
09-07-2013, 12:26
aynı şeyden bahsediyoruz da anlaşamadık sanırım. 90 ile giderken kadranı 10km yukarı almakla, kadran sıfırdayken 10km yukarı almak arasında bir fark yok ki, hep 10km yüksek gösterecek kadran? yani 10'la giderken 20 gösterecek, 40la giderken 50 gösterecek vs. %10 farklı okuyup fiks 10 yüksek göstermesini sağlıyorum kadranla oynayınca.

haklısın benim kafa karıştı :)

d3n1s
09-07-2013, 14:12
haklısın benim kafa karıştı :)

Maxi için kapını çalıcam gibi görünüyo, aracımı sattım az önce. Yerine illa ki bir şeyler alınacak, ve oyuncağım olacak :D