Orijinalini görmek için tıklayınız : Mazota Benzin Koymak
Hep soylenen 10/1 oranindaki benzin koymanin bir yarari varmidir acaba?
Motora zarari neler olabilir ?
Bu iki farkli yakit birbiriyle karisiyormu yoksa su-yag gibi ayrisir mi ?
Yiğit G.
05-07-2013, 21:24
denemesi bedava :D motor rektifiyesi ise 5000 civarı :D
A Cocktail of Diesel and Gasoline Runs 20 Percent More Efficiently Than Either One Alone | Popular Science (http://www.popsci.com/cars/article/2009-08/researchers-discover-fuel-effciency-boost)
onn_dear
05-07-2013, 21:27
Kamyoncular koyuyo ve rampada daha iyi cekisi oldugunu soyluyorlar
tdipower
05-07-2013, 21:34
pistonun tepesine kocaman bir delik açabilirsin dene istersen :)
10'da 1 bile çok oran. Tanıdıklarım bir depoya 1 litre koyuyoruz diyorlar.Depo 300 litre civarı.
Ancak onlar mazot yerine yağ kullanıyorlar. Binek araçların enjeksiyon sistemi motor yapısı daha hassas bence sorun yaşarsınız
GokhanRS
06-07-2013, 09:35
common rail turbo dizellerde 1 çay bardağı bile enjektör + pompayı eline almana yetebiliyor.
motor erken emekliye ayrılır.
sanayideki ustalar için paha biçilemez bir mutluluğa yol açar.
GokhanRS
06-07-2013, 10:01
birde halâ yanlış bilinen birşey var o arkadaşlara gelsin bu yazımda.
benzinli araca mazot koyarsan çok büyük masraf açar, mazotlu araca benzin koyarsan o gene daha az masraf açar diyenler var.
öyle birşey yok! tam tersidir. dizele benzin koyarsan masraf 3bin ila 10bin arasında değişir aracına göre.
ama benzinli araca mazot koyarsan en fazla enjektörleri bozar pompayı bozarsın. bunlarında en pahalı araçta 1.5 milyarı bulmaz. hatta clio gibi araçlarda 300 400 lira tutar en fazla.
yani asıl korkulması gereken mazotlu araca benzin koymaktır.
Mazota kirosin koy dene benzinden daha Mazota yakın bir şey.
kubilayk
06-07-2013, 11:48
Yılda 2-3 defa 1 depoya 2 litre benzin alırım,yorumlardaki gibi çatlayıp patlamadı motor
sansar34
06-07-2013, 12:50
oktan setan sayıları benzınde daha yuksektır mazota gore.
mazotlu ve benzınlık sıstemlerın calısması bırbırınden farklı oldugundan mazotlu sısteme oktanı yuksek yakıt koyulunca kompresyon yuksek oldugu ıcın pıston erımesınden tutun kol cıkartmaya kadar gıder benzınlı araca mazotu koyunca sadece zor calısır calısınca sarsıtı yapar en fazla eksozda fazlasıyle kurum yapar (sanayıdeyken gelıyordu enjektorlere zarar verenle karsılasmadım daga :D ) bıde mazotlu araca ölceklı olarak benzın koymak cok fazlası motor yer karısım tam tutturulsa bıle bu motorun cok ısınmasına ve motorun asınmasını kolaylastııt kısacası motor cok yorulur zamanla omurunu kısaltır belirli yakıt katkıları var zaten onlardan kullanmak daha faydalı tabı tercıh meselesı acıkcası bence degısen hıc bırsey olmuyor
aliergun
06-07-2013, 14:48
hazır konusu açılmışken bende birşeyi merak ediyorum.
tamam depoya benzin koyunca yoldaki hortumlara oringlere zarar verebiliyor enjektorleri ve pompayı bozabiliyor. peki methanol kitle yani emme manifoldundan benzin veya benzeri birşeyi püskürtürsek durum ne olur?
yada methanol kitle farklı bir kimyasal olarak ne kullanabiliriz?
GokhanRS
06-07-2013, 14:52
hazır konusu açılmışken bende birşeyi merak ediyorum.
tamam depoya benzin koyunca yoldaki hortumlara oringlere zarar verebiliyor enjektorleri ve pompayı bozabiliyor. peki methanol kitle yani emme manifoldundan benzin veya benzeri birşeyi püskürtürsek durum ne olur?
yada methanol kitle farklı bir kimyasal olarak ne kullanabiliriz?
rakamı sallıyorum, örneğin maksimum 50 bar basınçla sıkıştırabileceğin bir kimyasalı 150 bar basınçla sıkıştırırsan ne olacaksa o olur benzini dizele püskürttüğünde.
meth. farklı bi olay. dizele görede benzinliye görede water meth sistemi yapılabiliyor.
aliergun
06-07-2013, 14:54
suan arabamda methanol kit kullanıyorum zaten. ama güç artışı varsa hissedilir derecede değil. alternatif güç alabileceğim bir kimyasal arıyorum. belki methanolle seyreltilebilicek birşey olursa iki işi aynı anda yapmış olurum.
tdipower
07-07-2013, 21:20
suan arabamda methanol kit kullanıyorum zaten. ama güç artışı varsa hissedilir derecede değil. alternatif güç alabileceğim bir kimyasal arıyorum. belki methanolle seyreltilebilicek birşey olursa iki işi aynı anda yapmış olurum.
methanol kit ile dizel araçta güç almaman imkansız. orada bir terslik var :) stock makineye bile basılan ufak bir miktar şaşırtıcı değerler veriyor
dragstar
08-07-2013, 08:55
konu çorbaya dönmüş biraz toparlayayım,
öncelikle diesellerde minimum 17:1 CR ve daha fazla sıkıştırmaya fazla sahip motora benzin koyulmaz, o motor benzlide olsa diesel de olsa durum değişmez, benzin koyulsada avans vurmasın diye yüksek oktanlı benzin koymak gerekiyor, yoksa avans vurup piston eritme sekman kırma gibi durumlar olur bnm saxo vts de 13.5:1 sıkıştırmada olduğu halde benzin koyamıyorum avans vuruyor
mazota alkol türevlerinin hiçbiri karışmıyor ama petrol bazlı sıvı yakıt ve solventlerin hepsi karışıyor
benzinli arabaya mazot koyulursa pompa veya enjektörler bozulmaz sadece araba çalışmaz
diesel arabada oktan yetersizliğinden dolayı benzin piston eritir ama pompayı enjektörü niye bozsun, benzinin yoğunluğu 0,803 g/cm3, mazotun ise euro diesel daha incedir kırsal daha kalındır ortalama 820-860 kg/m3 arasında değişir.
diesel arabalardaki common rail basınçları 2000 bar a kadar çıkıyor ancak yeni direct injection benzinli motorlardaki 130-140 bar a kdr çıkmaktadır
ali methanol kitin etkisi o kadar daha çok soğutma ve dinamik sıkıştırmayı arttırmadan güç çıkıyor, benzinli olsa avans açardın güç artışı olurdu ama nos etkisi beklememek lazım
ben accentde toluen koyuyorum depoya, %5 oranını geçmedim, oktanı yüksek olduğu içinde avans vurmuyor, araba hiç avans kaydetmemiş, ksilende koyulabilir fakat çok çözücü bir kimyasal olduğu için denemedim, performansda ve motor sesinde fark oluyor, yakıt katkılarının içindede uzaydan gelen kimyasallar yok sonuçta biraz ondan biraz bundan karıştırıp veriyorlar kimsenin yeni kimyasal bileşik ürettiği yok
1984 de lubrizol firmasının yaptığı hariç ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.